Epäsymmetriset kasvot/kasvoluukirurgia

epäsymmetria

Hei!
Onko täällä oikeasti ketään jolla olisi samaa ongelmaa? Eli kasvoni ovat täysin epäsymmetriset, kasvojen puoliskot ovat kuin kahden eri ihmisen. Näyttäisi että suurin osa täällä kirjoittajista ovat rintakirurgiasta kiinnostuneita tai ikämuutoksista johtuvien vikojen korjauksista. Eikä siinä siis mitään pahaa mutta kysynkin onko kellään tällaista ongelmaa? Onko kukaan käynyt läpi kasvoluukirurgisia toimenpiteitä? Millaisia? ja millaiset ovat paranemis ajat ja kustannukset?

32

11199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käynyt,

      mutta tuttaviani on ollut kasvoleikkauksissa joissa myös luustoa on muokattu (Thaimaassa). Kustannukset ovat suuret ja paraneminen kestää melko pitkään. Tunnottomuutta, arpia (yleensä vähän) ja epämääräistä kasvojen kudosten liikettä ilmeillessä voi jäädä. Onko siis todella tarvetta tuollaisiin riskeihin? Monella ihmisellä on epäsymmetriaa kasvoissa ja täysi symmetrisyys näyttää oudolta. Kokeilepa ottaa digitaalinen kasvokuva suoraan edestä ja kuvankäsittelyllä peilaa paremmasta puoliskosta symmetrinen toinenkin puoli kasvoista. Luulenpa ettet olisi tyytyväinen siihenkään.

      • En tunne asiaa

        Yhdyn täysin edelliseen kirjoittajaan.Kuvankäsittelyohjelmalla esim.Paint ja Gimp. voidaan toinen
        puoli kasvoista erottaa ja kääntää peilikuvaksi ja liittää toisen päälle.Kummankohan puolen
        sä haluat jäävän kasvoihisi.Niin,ei siis täysin symmetrisiä kasvoja olekaan.Sen huomaa siitäkin
        kun peilikuva on erilainen,kuin valokuva.Tuonkin asian voi kokeilla kuvankäsittelyohjelmalla.
        Mutta jos kasvosi ovat niin epäsymmetriset,että jo sivullisetkin kiinnittää siihen huomiota,niin
        sitten vaan neuvottelemaan muutaman eri plastiikkakirurgin kanssa.Plastiikkakirurgit eivät
        lähde tekemään leikkausta,jos eivät usko siinä onnistuvansa,vaan mielellään kertovat,kuka
        sellaisia laikkauksia hallitsee.Nämä Suomen plastiikkakirurgit kun tuntevat kaikki toisensa,
        ja kaikkien parhaat osa.alueet,heitä on niin vähän.Näin mulle sanoi Eeva Siitari.


    • :::::

      Mistä epäsymmetrisyys johtuu? Onko kallosikin epäsymmetrinen eli vauvana muokkautunut vinoksi ja samalla vääntänyt kasvojen luustoa? Vauvallahan on pehmeä kallo ja jos ei nukuta tasaisesti, pää muokkautuu vinoksi. Tämä vääntää myös kasvojen luustoa ja monesti tulee eripariset kasvojen puoliskot. Jenkeissä tätä vikaa ainakin korjataan ja on asiaan erikoistuneita kirurgeja. Itse luustoa ei tarvitse muovata, vain implantein, pienin kohtuksin ja leikkauksin saadaan symmetriaa lisää.

      Epäsymmetriset kasvot eivät viehätä seksuaalisesti. Tämä on todettu useissa tutkimuksissa. Vaikuttaa siis paljon parinvalintaan. Eläimiä ne ihmisetkin on.

    • Keke.

      Hyvin usein kasvojen epäsymmetria johtuu leukojen epäsymmetriasta joita korjataan kirurgisesti tuhansia vuodessa. Esim jos leukanivel antaa myöten, painuu, alkaa kasvot toiselta puolelta "luhistumaan" eli ensin muuttuu yläleuan asento joka taas alkaa vaikuttamaan kasvoluihin.

      Kirurgiassa ylä ja alaleuka käytetään irti ja oikaistaan jolloin myös kasvot oikenevat. Joissakin tapauksissa myös nenän asentoa korjataan. Nämä vaatii hampaiden oikomishoitoa noin vuoden ennen ja vuoden jälkeen leikkauksen. Joka sairaalasta löytyy leukakirurgeja jotka näitä tekevät.

      Lisätietoa löydät nettisivuita http://www.operaatio.com/viewforum.php?f=1

      • mörkö #2

        No voi elämä! Lähes kaikilla ihmisillä on epäsymmetriset kasvot mutta ei niitä kukaan huomaa eillei rupea varta vasten sitä tuijottamaan!

        Jo sinulla olisi todella huomiota herättävän epäsymmetriset kasvot niin eiköhän sinua olisi jo lapsesta asti tutkittu ja sanottu millaisen korjausleikkauksen voit sittena ikuisena kun kasvu on loppunut teetättää. Uskon kyllä että tämä epäsymmetrisyys on kasvanut omassa päässäsi aivan suhteettoman suureksi möröksi eikä kukaan muu edes huomaa sitä!


      • hooottis
        mörkö #2 kirjoitti:

        No voi elämä! Lähes kaikilla ihmisillä on epäsymmetriset kasvot mutta ei niitä kukaan huomaa eillei rupea varta vasten sitä tuijottamaan!

        Jo sinulla olisi todella huomiota herättävän epäsymmetriset kasvot niin eiköhän sinua olisi jo lapsesta asti tutkittu ja sanottu millaisen korjausleikkauksen voit sittena ikuisena kun kasvu on loppunut teetättää. Uskon kyllä että tämä epäsymmetrisyys on kasvanut omassa päässäsi aivan suhteettoman suureksi möröksi eikä kukaan muu edes huomaa sitä!

        kaikkien naamat ovat epäsymmetriset ja kasvojen puoliskot eriparia...meikkikurssilla kasvokuvat sen paljastavat..kumpikin puoli mullakinn eriparia! toinen puoli surullinen ja toinen puoli iloisempi..eikä silmätkään täysin samankokoiset olleet...


      • nainen 19v
        hooottis kirjoitti:

        kaikkien naamat ovat epäsymmetriset ja kasvojen puoliskot eriparia...meikkikurssilla kasvokuvat sen paljastavat..kumpikin puoli mullakinn eriparia! toinen puoli surullinen ja toinen puoli iloisempi..eikä silmätkään täysin samankokoiset olleet...

        Mä niin haluisin taas pienentää mun leukaperiä , ku mul on sellaset rumat kulmat, et jos ne vois hioo kirurgias tai niin pois päin???... onx kellää samanlaist ongelmaa. haluun vaa sellasen siron leuan.... ja mul se epä symmetrisyys on myös syntymämäihä...


      • ffffffffff
        nainen 19v kirjoitti:

        Mä niin haluisin taas pienentää mun leukaperiä , ku mul on sellaset rumat kulmat, et jos ne vois hioo kirurgias tai niin pois päin???... onx kellää samanlaist ongelmaa. haluun vaa sellasen siron leuan.... ja mul se epä symmetrisyys on myös syntymämäihä...

        mielenkiintosta et joku haluaa pienentää, mä taas haluaisin voimakkaammat leukaperät, neliskanttisemman leuan! :)
        kukaan ei oo tyytyväinen siihen nmitä on saanu.


    • Ida_88_

      Mulla on sama ongelma. Alaleukaluu, poskiluu poskipään kohdalla ja kulmaluu ovat vasemmalta puolen näkyvämmät ja kohommalla, jolloin niiden väliin jää kuoppa. Oikealla puolen taas kulmaluu on olematon. Samoin olematon poskiluu ja alaleuan luu kumman pyöreä, jolloin niiden väliin jäävä aluekin on koholla, ei siis kuopalla. -.- Keksin sen kerran nuorena katsottuani itseäni valokuvista, ja siitä lähtien olen vältellyt kaikkia ihmisiä jokaikisessä tilanteessa näkemästä minua oikealta puolen. Muutenkin kasvonpiirteeni ovat olemattomat, eikä niitä saa edes meikkaamalla esiin. Häpeän ja vihaan itseäni niin paljon, että olen jo viidettä vuotta lähes omiin oloihini eristäytynyt, näen ainoastaan kolmea ihmistä; parasta ystävääni, mummoa ja isääni. Julkisilla paikoilla liikun mieluiten huppu päässä tai sitten pimeällä. Inhon kasvettua jouduin jättämään työnikin, koska halusin koko ajan olla yksin ettei kukaan tuijota rumuuttani ym. virheitäni. Olen hakenut opiskelemaankin kun hinku olisi kova ja että saisi jotain tekemistä taas, mutta pelkään syrjityksi tulemista ulkonäköni takia kuten ala- ja yläasteella kävi. Haluaisin mielummin kuolla kuin elää tämän näköisenä loppuelämääni..

      • Kannattaa miettiä

        Olen lähes varma että nuo ajatuksesi on nuoruuden epävarmuutta. Jo nykyinen syrjääntyneisyytesi (välttelet muiden ihmisten tapaamista) aiheuttaa lisää psyykkisiä haittoja ja suurentaa todennäköisesti olematonta vikaasi. Pitää olla todella ruma ennen kuin se aiheuttaisi syrjäytymistä. Jo opettelemasi tapa toimia kuin olisit jo syrjitty, aiheuttaa sekin syrjintää kun et ole sosiaalisissa yhteyksissä muihin ihmisiin. Kertomasi perusteella kasvosi ei voi olla syynä syrjäytymiseen jos vain olet itse ulospäinsuuntautuva. Minullakin on nuoruudessa murtunut vino nenä ja siksi asetun mielelläni valokuvissa määrättyyn asentoon ettei tuo vika näy. Silti en ole antanut sen häiritä elämääni vaan osallistun aktiivisesti kaikenlaiseen ja minua onkin kehuttu sosiaalisena ja empaattisena ihmisenä.

        Jotta saisit puolueettoman mielipiteen, käy jonkun plastiikkakirurgin konsultaatiovastaanotolla arvioittamassa tarvitaanko mitään korjauksia kasvoihisi. Olen käynyt joskus tuollaisessa konsultaatiossa ja plastiikkakirurgin arvioimat korjaukset oli niin vähäisiä etten katsonut niitä tarpeellisiksi hintaansa nähden.


      • 23

        Siihen sopeutuu ajan kanssa.
        Itselläni on kasvopuoliskot erikokoiset, ihan kuin toinen puoli olisi jatkuvasti turvoksissa. Silmälasien kanssa on aina yhtä hankalaa, mikään malli ei tunnu istuvan. Korvat on myös erikorkeudella. Leuka on varmaan rumin osa, mutta itseäni se ei häiritse samallatavoin kuin kasvopuoliskojen eriparisuus. Joten kaikki on niin suhteellista.

        Itsetuntoon auttaa parhaiten se, kun keskittyy muuhun tekemiseen, esimerkiksi opiskelu on erinomaista lääkettä, vaikka joskus voi joutua tekemään hieman enemmän työtä asioiden eteen, mutta yleensä sitkeys palkitsee. Sekin auttaa osaltaan, että liikkuu ihmisjoukossa, siellä näkee yhtä ja toista, eikä suhtaudu sitten niin kriittisesti omaan ulkomuotoonsa.

        Jos lähtee jollekin implanttilinjalle, niin se pitää ottaa huomioon, että omat kudokset laskeutuu iän myötä ja keinokudokset voi aiheuttaa arvaamattomia ongelmia myöhemmin. Se myöhempi ikä naisilla on heti viisikymmentä täytettyä, parikymppisenä sitä on mahdotonta käsittää.


      • usko,toivo,rakkaus

        HEI TYTTÖNEN! Älä vaivu epätoivoon.Nyt pää pystyyn ja selvittämään omaa tilannettasi.Ensinnäkin sinun kannattaa käydä yksityisellä plastiikka kirurgilla keskustelemassa asiasta.Mahdollisuuksia on monia..Kasvoihin voidaan laittaa implantteja,ihon alle täyte aineeksi voidaan siirtää omaa rasvakudosta,injektio ruiskeilla täyttää kasvoissa olevaa epäsymmetrisyyttä.Suosittelisin Helsingin alueen plastiikkakirurgeja. Haluiasin myös tietää taustastasi.Onko synnytyksesi ollut normaali,entä raskaus aika?onko sinulla mahdollisuus saada näitä tietoja äidiltäsi?onko sinulle sattunut onnettomuus lapsena?antaa itselle mielin rauhaa kun asiat alkavat selvitä.Luovuttaa ei pidä,aina on jokin mahdollisuus.ONNEA MATKAAN!Lukisin mielelläni jatkossa mitä sinulle kuuluu? T:Usko,toivo,rakkaus


      • 179362

        Mun silmät taas on ihan eri paria ja toinen kasvojen puolista on alempana kuin toinen ja vielä nenässä joku murtuman tapanen kyhmy ikinä ei oo tehty asialle mitään, pakko myöntää että oon saanut kärsiäkin sen huomaa että mua syrjitään ja kaikkea muuta sitten jotkut kehtaa vielä aivan normaalin näköisenä valittaa jostakin kauneuteen liittyvistä asioista ja oikeastaan melkeen joka päivä toivoisin vain että kuolisin


    • 17v poju

      Mulla on silmät eri tasolla ja luomet roikkuvat eri tasolla, ja kulmakarvat ovat eritasolla. Leuka on vähän vinossa ja nenä on vinossa ja toinen sierain on pienempi. T: 17v poju, kyllä vituttaa.

      • Kuustoistavee

        Samoin


    • tyttönen

      Mä näytän peilistä katsottuna ihan sidettävältä, jopa kauniilta, mutta vain oikealta puolelta. Vasen puoleni on niin hirveä, että pyrin aina välttämään sen puolen näyttämistä kenellekkään ihmiselle. Se haittaa elämääni todella paljon. Kihlattunikaan ei tiedä tästä tilanteestani mitään ja joudun nukkuessanikin varomaan että hän ei näe rumaa puoltani.. Nenäni on vino ja näyttää isommalta rumalla puolella, sekä muutenkin näytän surulliselta ja huonovointiselta siltä puolelta. Alan vaipua epätoivoon tämän ongelmani kanssa.

    • coolisti

      Kihlattusi on nähnyt sen toisenkin puolen naamastasi ja on yhä kanssasi kihloissa.

    • Järkkyä

      Silmäni ovat erikokoiset. Tein aiheesta oman ketjunkin mutta ketään ei kiinnosta kuin rinnoista lätisiminen. Kärsin lauritähkämäisestä epäsymmetriasta

    • 1keino

      Esim botoxilla voi nostaa kulmia jolloin pienemmän silmän saa ehkä näytämään suuremmalta kun yläluomea tulee enemmän näkyviin

    • tervehdyx

      Kasvojen epäsymmetriaa on kaikilla jossain määrin, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Jos asian aiheuttama ahdistus on kuitenkin muuttunut elämää hallitsevaksi, voi kyseessä olla BDD Body Dismorfic Disorder, jolloin jostain omasta piirteestä muodostuu pakkoajatus. Tämä kuuluu pakko-oireisen häiriön "alaryhmään". Monilla kyseisestä pelosta kärsivillä on myös paljon erilaisia pelkoja ja epäilyksiä, ja tarkastelu (esim peiliin katsominen) tai ajatusten vatvominen voi viedä suuren osan päivästä - määritelmän mukaan pakkoajatuksesta on kyse, jos sen pyörittämiseen menee yli tunti päivässä jatkuvasti. Kannattaa tutustua myös tähän näkökulmaan. Joitakin asioita ei voi muuttaa, se on raskasta, mutta onneksi kaiken kanssa voi oppia elämään ja nauttia elämästä. Kaikilla meillä on vahvuuksia ja heikkouksia. Ulkonäköön liittyvä ahdistus ei ole useinkaan pelkkää turhamaisuutta, vaan merkki syvemmästä ahdistuneisuudesta ja epävarmuudesta. Mielen hyvinvointi on tärkeintä ja se kannattaa matalalla kynnyksellä ottaa puheeksi esim terveydenhoitajan tai lääkärin vastaanotolla.

      • Olet_myöhässä

        Kaipa tuo aloittaja on kuudessa vuodessa päässyt sinuiksi kasvojensa kanssa, tai sitten käynyt jo leikkauksessa.


      • A-PM

        Minä kärsin tästä BDD-häiriöstä, joka rasittaa todella paljon itseäni ja perhettäni.
        Minulla on pahoja pakkomielteitä kasvoistani ja katson itseäni peilistä jatkuvasti ahdistuneena.
        Hulluinta tässä on, että olen ollut ihan kivannäköinen( ja olen vieläkin ihan ok. ), mutta pidän itseäni ihan hirveän näköisenä.
        Vartaloni on ihanteellinen, mutta en kiinnitä siihen huomiota vaan tuijotan kasvojani ja kärsin. Häpeän tätä ja soimaan itseäni turhamaiseksi ja itsekeskeiseksi.
        Mutta kyse on pakkotoiminnosta ja sisäinen ahdistukseni kulminoituu ulkonäköön. Ei auta, vaikka mieheni ja ystäväni yrittävät saada minut uskomaan, että olen ihan viehättävä ja persoonallinen.
        Olen aina kärsinyt häpeästä kaikkien asioitten suhteen ja vaikka vaikutan sosiaaliselta ja puheliaalta, olen omasta mielestäni huono ja ihmettelen, miksi ihmiset pitävät minusta, vaikka omasta mielestä en sitä ansaitsisi.
        Trauma ulkonäöstä tulee varmaan äidiltäni, joka haukkui minua aina rumaksi lapsuudessani. Pidin tätä niin itsestäänselvältä, että nuoruudessa ihmettelin aidosti, kun miehet olivatkin kiinnostuneita minusta. Vaikka olen saanut kokea, että olen muiden mielestä ihan viehättävä, tunne rumuudesta on ollut aina läsnä. Jotain samaa kuin anoretkikolla, joka näkee itsensä lihavana, vaikka tosiasiassa on täysin normaalissa painossa.
        Minulla on lääkitys pakkoajatuksiin ja ahdistukseen, mutta ei ole auttanut.
        Kärsin tästä hirveästi.


    • Vinkkivinkki

      Jos kyseessa on tosiaan epasopusuhtaisuus/symmetrisyys, kannattaa harkita myos tayteaineita ja botoxia sen korjaamiseen. Tayteaineilla voidaan luoda (ei tosin pysyvaa) volyymia vaikka poskiin tai leukaan, botoxilla puolestaan voidaan vaikka korjata vino hymy, kulmakarvojen asento jne. Parasta tuollaisissa hoidossa on se, etta tulokset eivat ole pysyvia, mutta sen avulla voit selvittaa onko kyseessa todellinen epasymmetria. Jos paadyt vaikkapa tayteaineita kokeilemaan, mene ihmeessa sellaiselle hoitajalle/laakarille, joka piikittaa tayteaineita paljon ja selita tarkasti, mika toiveesi on.

    • Vinkkivinkki

      Niin ja siis tayteaineilla voidaan luoda poskipaihin muotoa, ja botoxilla saa kavennettua kasvoja (todella suosittu toimenpide Aasiassa!).

    • Muistutuksena

      Lähes kaikilla on jossain määrin epäsymmetriset kasvot.

      • aivann

        aivan.


    • RumaS

      Hei, kiinnostaisi tietää miten on käynyt. Onko alkuperäinen Epäsymmetria löytänyt syyn tai saannut hoidettua epäsymmetrian? Itselläni myös tämä ongelma ja olen ajoittain erittäin masentunut ongelmani takia. Keskustellut mm. terapeuteilla ja psykiatreilla, mutta kukaan ei kerro mistä johtuu ja auta ottamaan selvää mitä voisin asialle tehdä ja vähätellään. Arkaluontoinen asia, koska ulkonäkö kai sitä aina, mutta silti ihmettelen, että eniten hyssytellään eikä asiaan saa tukea, koska asianomaiselle todellakin vaikea juttu. Syntymä/sikiövamma ilmeisimmin, mutta miksi kukaan ei ole koskaan hoitanut asiaa jo lapsuudessa, koska silloin asialle olisi vielä jotain voinnut tehdäkin. Koulussa eikä missään ole asiaan puututtu? Nyt aikuisena liian tyyristä ruveta mitään asialle enää tekemään.

    • Expl

      Kannattaa käydä kasvoluukirurgiaa tekevän plastiikkakirurgin vastaanotolla. Kaikki olemme epäsymmetrisiä, mutta jos se on haittaavaa sitä voidaan korjata. Aina ei tarvita myöskään luisia toimenpiteitä. Jos luista korjausta tehdään on se tiimityötä plastiikkakirurgi, leukakirurgin ja tarvittaessa myös oikojahammaslääkärin toimesta. Uskon että löydät ratkaisun vaikkapa Siluetista.

    • Anonyymi

      Täällä alkuperäinen kirjoittelee vuosien jälkeen. Valitettavasti tilanne on edelleen huono. Kävin aikoinaan parinkin eri lääkärin konsultaatiossa ja toisen kanssa jopa tehtiin pieni operaatio. Sitä todella kadun, koska toimenpide oli hyvin pieni ja maksoi kuitenkin 2000€. Ja sillä ei ollut mitään vaikutusta. Jäi olo, että rahat pois kuljeksimasta.
      Ymmärrän hyvin sen, että suurimmalla osasta ihmisistä on epäsymmetriaa kasvoissa. Kyse tapauksessani ei ole kuitenkaan sellaisesta "normaalista" epäsymmetriasta. Tiedän itsekkin ihmisiä joilla on jopa helposti havaittavaa epäsymmetriaa mutta silti heidän piirteensä ovat viehättäviä.
      Oma tilanne on siinä mielessä kurja, että toinen puoli kasvoista on mielestäni normaali ja jopa kaunis. Ja antaisin melkein mitä vain että näyttäisin tältä molemmilta puolilta. Toisella puolella on pielessä oikeastaan kaikki mahdollinen ja piirteet hyvin maskuliinisia. Luusto on erilainen ja poskiluut vähän eri kohdissa. Toinen silmä on pienempi ja syvemmällä kuopassa. Lisäksi tällä rumemmalla puolella iho on silminnähden roikkuvaa ja siinä on silmäpussi kun taas toinen puoli on kiinteä silmäpusseja myöten. Todennäköisesti myös lihaksisto on vahvempaa tällä toisella puolella ja se hallitsee kaikki kasvojen ilmeiden tekemiset, puhumisesta syömiseen. Siis tunnen sen ihan konkreettisesti fyysisesti raskaampana puolena. Myös sen takia sen olemassa oloa on vaikea unohtaa. Myös hiusraja on erilainen ja kasvavat erilailla. Toinen puoli on tuuheampi. Myös koko keho tuntuu tältä puolen raskaalta ja toinen käsi ja jalka on esimerkiksi paksumpi mikä tuo tietysti vielä oman lisämausteensa tähän asiaan.

      Se miten tämä vaikuttaa elämääni on tietysti ollut merkittävää. En ole löytänyt kumppania, (tai pystynyt etsimäänkään), muutaman kerran vahingossa joku on kiinnostunut minusta, koska toinen puoli minusta kuitenkin on ihan viehättävä. Mutta uskon näiden juttujen päättymisen syyn löytyvän ulkonäöstäni. Ja tottakai ihmissuhteissa muut asiat ovat lopulta niitä jotka merkitsevät enemmän kuin ulkonäkö. Onhan minulla merkityksellisiä ystävyyssuhteita, heille minun viehättävyydelläni ei ole merkitystä. Mutta toisen puolen ulkonäkö on oikeasti aika luotaantyöntävä. Työelämässä en ole menestynyt tai edennyt koska tietysti tämä asia vaikuttaa itsetuntooni ja sosiaalinen jännittäminen on arkipäivää. Työni teen kyllä hyvin ja tiedän, että sillä saralla minua arvostetaan ja pidetään hyvänä työntekijänä.

      Tiedän millainen sairaus BDD on ja myönnän että ajoittain oireilen osittain samoin. Se epäsymmetriä silti on todellinen, eikä ole minun mieleni luoma häiriö.

      Ikävää on myös se, että tästä johtuen minun on hyvin vaikea määrittää sitä kuka minä olen. Ihmisen käsitys itsestään pohjautuu myös ulkonäköön. Jokaisella on jokin käsitys tai mielikuva omasta ulkonäöstä. Kun toinen puoli kasvoista on naisen ja toinen miehen,määritteleppä siinä sitten itsesi. Tunnen itseni kyllä ihan naiseksi mutta toinen kasvojen puoli ei vastaa tätä määritelmää ja tunnetta. Koen olevani väärässä kehossa siinä mielessä, että olen kyllä biologisesti nainen ja tunnen itseni naiseksi mutta olen jumissa miehen vartalossa tai kasvoissa. Sekavaa, eikö?
      Olen työelämässä ja minulla on joitakin hyviä ystävyyssuhteita ja sosiaalista elämää. Kuitenkin etsin kokoajan pakokeinoa miten voisin jättäyttä pois työelämästä. On liian raskasta olla näkyvillä. Ja olen niin paljon poissa ihmisten näkyviltä kuin suonkin mahdollista. Uskon että minun olisi helpompaa hyväksyä se fakta, että olen molemmilta puolilta ns. ruma, kuin se että toinen puoli on kaunis ja toinen ruma. Tällä hetkellä on todella vaikea määritellä ja muodostaa kuvaa omasta itsestään. Vähän niinkuin vääristyneessä kehonkuvassa, mutta se keho on oikeasti vääristynyt. Tämä on kuin ikuinen vankilatuomio, josta ei ole mahdollisuutta ehdonalaisuuteen.

    • Anonyymi

      Se piti vielä sanoa, että hampaani ovat varmaan ainut asia mitkä ovat suorat eikä purentavikoja ole.

      • Anonyymi

        Kun kerran tiedät sairautesi, niin hae siihen BDD:n apua.


      • Anonyymi

        BDD on sairaus, jossa jokin vika on lievä tai olematon mutta henkilö kuvittelee käytännössä olevansa "hirviö". En usko, että kärsin tästä sairaudesta koska vaiva todella on todellinen. Ja silloin kuin vaiva on todellinen se luonnollisesti aiheuttaa samoja oireita ja toimintatapoja kuin oikeasti BDD:stä kärsivällä. Onhan näitä dokumentteja nähty. Lähes poikkeuksetta ovat viehättäviä ihmisiä mutta joilla on vakava pakko-oireinen häiriö.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe