onko sallittu?
tuontiautossa on nyt keltainen valo/vilkku ajovalojen vieressä joka palaa siis koko ajan (ja vilkkuu kun laittaa vilkun päälle) , mutta jos vaihdan siihen valkoisen polttimon niin hyväksytäänkö se katsastuksessa?
kiitos.
Valkoinen vilkku edessä?
11
1330
Vastaukset
- Jos.
Koska autosi on ensirekisteröity? Lainsäädäntö muuttuu ja on muuttunut vuosien saatossa.
- valkoinenvilkku
ja on muuttoauto, mutta sillä ei taida olla väliä kun keltaiset on kaikissa kiellettyjä.
- Jos.
valkoinenvilkku kirjoitti:
ja on muuttoauto, mutta sillä ei taida olla väliä kun keltaiset on kaikissa kiellettyjä.
Ei saa olla valkoinen. 01.10.1994 jälkeen ruskean keltainen.
- Vilk.Vilk
katsastusmiehestä. Itse jouduin vaihtamaan en vaan vilkkuja, vaan
koko lamppusysteemin ei ollut nääs korkeussäätöjä.- maa rasismiako?
Tunnetusti amerikkalaisissa on katsastus insinöörit aina kuin mikki hiiret merihädässä,milloin on liian
kirkas milloin liian himmeä valo ja sitä punaista ei Amerikkalaisessa saa näkyä sivuilla mutta kappas
Saksalaisessa voipi...katselkaapas tuolla liikenteessä.monessa näet punaista auton sivuissa muttet jenkki valmisteisissa... - Lakimiäs
maa rasismiako? kirjoitti:
Tunnetusti amerikkalaisissa on katsastus insinöörit aina kuin mikki hiiret merihädässä,milloin on liian
kirkas milloin liian himmeä valo ja sitä punaista ei Amerikkalaisessa saa näkyä sivuilla mutta kappas
Saksalaisessa voipi...katselkaapas tuolla liikenteessä.monessa näet punaista auton sivuissa muttet jenkki valmisteisissa...Punaista saa näkyä sivulle, jos se on yhdistetty takavaloon, muuten ei. Mikä on missäkin autossa sallittua riippuu myös tyyppihyväksynnän tulkinnoista, esim. Volvo V40:een saatiin Belgiassa tyyppihyväksytettyä sivuvalot ensimmäisenä Euroopassa.
- sgfdgasfdga
Lakimiäs kirjoitti:
Punaista saa näkyä sivulle, jos se on yhdistetty takavaloon, muuten ei. Mikä on missäkin autossa sallittua riippuu myös tyyppihyväksynnän tulkinnoista, esim. Volvo V40:een saatiin Belgiassa tyyppihyväksytettyä sivuvalot ensimmäisenä Euroopassa.
volvon oranssit sivuvalot, niistä ei ole kuin haittaa, nopeasti kun vilkaisee luulee että vovo kääntyy koska sitä sivuvaloa luulee silloin vilkuksi, polttimot pois sivuvaloista tulle sitten turvallisemmaksi muille.
- qteqgyweq
on säästetty kustannuksissa ja valojen määrä on minimoitu, eli edessä vilkku ja parkki on sama lamppu, eli normaalisti polttimo palaa koko ajan = parkki, ja vilkutettaessa tämä sama poltin toimii vilkkuna. Eli pitää asentaa toinen valo parkiksi ja muutttaa vilkun kytkentä toisinpäin eli ei pala jo vilkku ei ole käytössä.
Myöskin takavalot on vielä joissain jenkkimallesiia sellaiset että jarruvalo toimii vilkkuna, mutta tämä kytkentä on euroopassakin muistaaksni sallittu.- Ihanmuutenvaan
hankkia ajovaloumiot jossa on paikka parkkivalolle (tai ehkä jopa tehdä itse sellaisen), ja vetää parkin johdot siitä oranssista vilkku/parkkivalosta sinne umpioon. Näin vilkku säilyy oranssisena. Valkoiset (kirkkaat) vilkunlasit kun saattaa olla hankalat löytää.Tosin muistan vosien varrella että maahantuojilla on näissä tapauksissa ollut aika hyvä mielikuvitus. Esim., Chrysler Le Baron:in keltaiset etuvilkut/parkit korvattiin Toyota LandCruiserin valko/oranssillä yhdistelmällä.Punaiset sivuvalot (erillisvalona) on kielletty Suomessa v. 1970 ja sen jälkeen rekiseröidyssä autoissa.
- näin:
Ihanmuutenvaan kirjoitti:
hankkia ajovaloumiot jossa on paikka parkkivalolle (tai ehkä jopa tehdä itse sellaisen), ja vetää parkin johdot siitä oranssista vilkku/parkkivalosta sinne umpioon. Näin vilkku säilyy oranssisena. Valkoiset (kirkkaat) vilkunlasit kun saattaa olla hankalat löytää.Tosin muistan vosien varrella että maahantuojilla on näissä tapauksissa ollut aika hyvä mielikuvitus. Esim., Chrysler Le Baron:in keltaiset etuvilkut/parkit korvattiin Toyota LandCruiserin valko/oranssillä yhdistelmällä.Punaiset sivuvalot (erillisvalona) on kielletty Suomessa v. 1970 ja sen jälkeen rekiseröidyssä autoissa.
Omassa autossani parkkeina toimii edessä 4 kpl oransseja ja takana 4 kpl punaisia "valoja", ja aina näistä sain katsastuksessa kuulla, siis lähinnä noiden etuvalojen osalta (2 kpl oransseja puskurissa ja kaksi vilkuissa" (ja nämä palavat koko ajan!)
Nyt ollaan kuitenkin vuosien saatossa päästy katsurin kanssa näistä ymmärrykseen (hän vaatii korjaamaan ne sakon uhalla, ja minä jätän ne sakon uhalla korjaamatta) ; )
= Kyseessä on nk. reilu katsastusmies = antoi ennen max. korjauskehoituksen, mutta nykyään ei edes sitä... - Ehkä.
näin: kirjoitti:
Omassa autossani parkkeina toimii edessä 4 kpl oransseja ja takana 4 kpl punaisia "valoja", ja aina näistä sain katsastuksessa kuulla, siis lähinnä noiden etuvalojen osalta (2 kpl oransseja puskurissa ja kaksi vilkuissa" (ja nämä palavat koko ajan!)
Nyt ollaan kuitenkin vuosien saatossa päästy katsurin kanssa näistä ymmärrykseen (hän vaatii korjaamaan ne sakon uhalla, ja minä jätän ne sakon uhalla korjaamatta) ; )
= Kyseessä on nk. reilu katsastusmies = antoi ennen max. korjauskehoituksen, mutta nykyään ei edes sitä......-"Kyseessä on nk. reilu katsastusmies"...
Tai sitten katsastusmies, joka osaa käyttää "maalaisjärkeä", eikä kärsi AKE-syndroomasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760