hei sukulaiset

hexxxxxu

taas oltiin sukujuhlissa ja kolme kertaa minulle sanottiin ns.vihaisesti miksi ei ole näkynyt sekä viitattiin muutaman vuoden ikäiseen lapseeni. Mikä vittu perkele kuvittelee että minun pitäisi käydä näyttämässä lastani kaikenmaaailman ihmisille ympäri suomea vain sen takia että meillä sattuu olemaan pari yhteistä geeniä jonkin 1800-luvulla eläneen jeremias ansgarius persliemenmäen takia.

8

676

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kata40+

et lapset ne kärsii kun ei suhteet sukuun ole kunnossa..tuntevat itsensä yksinäisiksi.
      Mun nuorempi tytär itki ja ihmetteli asioita ja vanhempi tytär ihmetteli kun kummitäditkään ei häntä muista..jne.Ne on hirveen yksin.Tahtosivat pitää yhteyttä sukuun...ei onnista niilläkään mummit kuolleet jo.

Mun suku ja ex-ukon suku on pers..tä.Se pahamieli mitä on jälkeen jäänyt sitä ei unohda elämän aikana tuskin koskaan.
      Miks menit sinne sukukokoukseen jos se ei oo sun juttu??harvoja suku kylään kutsuu meitä ei varmaan kukaan.Vaikka on sisaruksia ja sukua kaikki on niin omiallaan.Ei edes postikorttia jouluna.
      Itse olen käynyt suku kokouksessa mutta läheisä siellä ei ollut koska kyse oli isovanhempien suvun nimestä.Paikalla oli sukututkijoita jne.Pyydetty oli mukaan meidätkin tavallaan samaa sukua kaukasta tosin...

• täti tänttärää

Mitä tarkoittaa ns. vihaisesti? Että oliko se aitoa vihaa/ leikkimielistä torumista / riidan haastamista / ruinaavaan tyyliin esitettyä syyllistämistä eli mitä?

On vaikea arvata,mitä on oikeasti tapahtunut, koska eihän kukaan sinua mihinkään voi olla pakottamassa ja jos osallistuu sukutapahtumaan yksi suosittu small talk-aihe on esittää ympäripyöreä kyläkutsu yhtä lailla kuin ihmetellä, mikset ole käynyt kaffella (asuipa sukulaisesi vaikka toisella puolella maapalloa). Eli kannattaako ottaa erityisen henkilökohtaisesti?

Tavanomaisissa sukujuhlissa ei keskustella oikeastaan mistään, koska mitä enemmän väkeä sen vaikeampaahan siinä on mitään merkittävää ja syvällistä jokaiselle sanoa. Sen takia on helpompaa keksiä jokin neutraalin yleispätevä heitto :) Varmaa kuitenkin on, että jos olet ollut naama yhtä mutrulla kuin nyt viestissäsi, olet taatusti saanut asiasi eleilläsi heti perille. Kutsut kyllä vähenevät ajan kanssa, koska kyllä tyhmät sukulaisetkin pian älyävät ettei sinulle kannata mitään hirveästi puhella, koska otat sen loukkauksena sinua kohtaan.

Mietin taas, että kuinkahan moni kaltaisesi ihminen oivaltaa, miten naaman ilmeet ja kehon asento kertovat paljon ja etenkin nuorten kanssa jutellessa minua joskus vähän väsyttää sellainen, koska yhtä lailla vanhempana täti-ihmisenä saatan vain velvollisuudentuntoisesti käydä jututtamassa jotakin nurkassa mököttövää nuoremman sukupolven edustajaa ihmetellen, mitä helkuttia se täällä notkuu kun ei oikeasti tuon ikäisen tarttis tehdä muuta kuin mitä ite haluaa.

• hexxxxuuuu

ne tänttärää tädit on heti kimpussa jos ei noihin juhliin mene. ois vaan kiva saa inhimillistä kohtelua mutta ei paikalla on tynnyrissä kasvaneita tyyppejä joille narahtaa lapsuuden roolit päälle heti kun synnyinkodin ovi narahtaa.

• xhxhxhxhxhxhx

edellisestä on niin kauan että alkaa jo unohtaan millaisia ääliöitä nuo ihmiset on. kyllä sinne iloisilla mielin ja odotuksella mennään mutta heti alkaa pomotus ja vittuilu.
        hassuinta oli että lapsista eräs leikki itsekseen tuvan lattialla ja satutti itsensä ja alkoi itkeä.menin sitten lastani lohduttaan, niin kahvipöydän ääressä olevat sukulaiset huutelivat isoveljeäni paikalle ja moittivat minua. niin vahvassa on ääliösukulaispaskojen stereotypiat että minulla ei pikkuveljenä ole edes lasta enää.
        ja isoveljestä on tehty jumala kun isää ei ole enää vaikka se tyhmä (äö jotain 65)

• pahoihin

Ei kannata enää pitää yhteyttä pahoihin sukulaisiin mitenkään. Rajoita kontaktit kivoihin sukulaisiin. Niin minäkin tein ja kivoiksi jäivät vanhempieni serkut, eivät sisarukset.

Ainakin minun suvussa on narsismia enemmän kuin tarpeeksi. "Vain minä osaan"-asenne näkyy ja kuuluu koko suvussani aina kokontuessamme. Enää en siis mene sukutapaamisiin.

• se vain on

Kun kohtaa sukulaisen, ensimmäinen joka ehtii kysyy vihaisesti : "miksi et ole käynyt?" (vaikka itseäkään ole kiinnostanut), tähän on kohteliasta vastata: "ei ole ehditty, on ollut vähän kiirettä, pitää poiketa kun on asiaa sinnepäin." Tietenkään ei ole mitään tarkoitusta vierailla, mutta nyt vastapuoli säikähtää, aikooko se todella tulla kylään ja poistuu kauemmaksi.

Eipä tuossa mitään sen ihmeellisempää ole.

• Kananjalkainen kana

:) Tuo muuten toimii erinomaisesti.
        Minulla on kaksi hankalaa yksilöä jotka moittivat kyläänkäymättömyyttäni jatkuvasti.
        Sitten aloin soittamaan aivan rauhassa ja ehdotin sitä kyläilyä. No, hui sentään, ei sitten sopinutkaan.
        Kun tuli syksy, niin armas sukulainen loihe: " et sitten koko kesänä viitsinyt mökillekkään tulla".
        Huom. sana "mökillekkään". Joillakin on terävä kieli ja mieli.

Mitä tuohon voi enää sanoa?
        Nykyään sama peli jatkuu tosin laimeana, kerron tulevani mielelläni kylään jos kutsutaan jne.

• rauha maahan!

suku vain on tuollasita

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      183
      6642
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      152
      1867
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1608
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1330
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      49
      1073
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      41
      991
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      962
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      899
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      248
      881
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      849
    Aihe