Kokemuksia Glauber-suolasta?

7+11

Haluaisin kysyä kokemuksia Glauber-suolasta. Mihin aikaan päivästä kannattaa tuo pussi "nauttia"? Toimiiko se jo n. puolessa tunnissa vai voiko mennä pidempään? Ja voiko juoksuttaa vessassa enempää kuin 1-2 krt? Tyhjentääkö se suolen aivan kokonaan? Onko jotain hyvinkin epämiellyttäviä vaikutuksia joita ei mainita, esim. tekeekö huonoa oloa tai päänsärkyä tai jotain vastaavaa?

39

20735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • purkka0206

      Glaubersuolan ottaminen ei ole pakollista. Olen paastonnut 20 kertaa ja parilla ekalla kerralla sen ällön makuisen litkun nielin. Sen koommin en ole sitä käyttänyt. Ja hengissä ollaan.
      Jos kuitenkin haluat sen ottaa niin se vaikuttaa noin 1-2 aikana ja vessa saa olla lähellä :)

      • Anonyymi

        Acai Berry Laihdutuslääke - http://tonzes.com/acaifi.htm Olen syönyt acai berry kaksi kuukautta, ja täytyy sanoa, että olen enemmän kuin tyytyväinen tuloksiin. Olen pudottanut yli 5 kiloa, enkä ole muuten joutunut paljoa muuttamaan ruokavaliotani tai liikunnan määrää. Ihana ravintolisä!


    • SM

      Minusta Glauber-suolan ottaminen kannattaa. Se todella pistää suolen toimimaan. Paastosimme ystäväni kanssa samaan aikaan ja hän ei ottanut suolaa, eikä siis myöskään saanut tehtyä kunnon suolenpuhdista, ja voi hieman pahoin varsinaisen mehukuurin aikana. Ei tietenkään ole varmaa, oliko kyse suolasta, mutta usko pois: hyvä olo tulee kun sen kerran vetäsee. Ei hyvältä maistu mutta toimii.
      Ota Glauber-suola illalla ennen nukkumaanmenoa. Yöstä tulee pitkä, koska vessassajuokseminen kuuluu asiaan. Suoli puhdistuu kunnolla. En meinannut uskoa, että minusta voi lähteä niin paljon tavaraa :D Ei tullut huonoa oloa, päinvastoin :)

    • .....

      Glaubersuola, katkerosuola, karvassuola eli magnesiumsulfaatti on hyvin tehokas ripulointiaine. Mielestäni sen vaikutus on aika ikävä, koska vessaan tulee kiire.

      • pa.pa

        Kuinka kauan tuo suolen tyhjennys kestää? Joku oli nauttinut suolan illalla ja ravannut vessassa koko yön? o_O


      • 12 paastoa takana
        pa.pa kirjoitti:

        Kuinka kauan tuo suolen tyhjennys kestää? Joku oli nauttinut suolan illalla ja ravannut vessassa koko yön? o_O

        Mun mielestäni glaubersuolaa ei kannata ottaa illalla - yö menee todellakin pilalle, ja jos onnistut jossain välissä nukahtamaan, voi tulla niin kiire lähtö vessaan ettet ehdikään...

        Varaa tyhjennyspäiväksi vapaapäivä, jolloin voit olla rauhassa kotosalla ja juo suola-annos aamulla. Mulla ainakin vaikutus alkaa tunnin sisällä, ja päivän mittaan saan juosta kiireesti vessaan vähintään puolenkymmentä kertaa. Jos olen saanut litkun juotua noin kymmenen aikaan aamusella, on viimeiset äkkilähdöt tulleet kolmen-neljän maissa iltapäivällä. Illansuussa tohdin sitten jo kotioven ulkopuolellekin...

        Mulla on aika usein tuohon tyhjennykseen liittynyt päänsärky ja huono olo, jos ei tyhjennyspäivänä niin viimeistään seuraavana. Sitten helpottaa.


      • mehutar
        12 paastoa takana kirjoitti:

        Mun mielestäni glaubersuolaa ei kannata ottaa illalla - yö menee todellakin pilalle, ja jos onnistut jossain välissä nukahtamaan, voi tulla niin kiire lähtö vessaan ettet ehdikään...

        Varaa tyhjennyspäiväksi vapaapäivä, jolloin voit olla rauhassa kotosalla ja juo suola-annos aamulla. Mulla ainakin vaikutus alkaa tunnin sisällä, ja päivän mittaan saan juosta kiireesti vessaan vähintään puolenkymmentä kertaa. Jos olen saanut litkun juotua noin kymmenen aikaan aamusella, on viimeiset äkkilähdöt tulleet kolmen-neljän maissa iltapäivällä. Illansuussa tohdin sitten jo kotioven ulkopuolellekin...

        Mulla on aika usein tuohon tyhjennykseen liittynyt päänsärky ja huono olo, jos ei tyhjennyspäivänä niin viimeistään seuraavana. Sitten helpottaa.

        Mä aloitin just elämäni ensimmäisen paaston ja vetäsin puoli litraa Glaubersuolaa veteen sekoitettuna. Sekaan laitoin hunajaa ja kulausten välillä oli pakko juoda mehua, kun oli muuten niin pahaa. Nyt litkun ryystämisestä alkaa olla jo kolme tuntia, enkä ole joutunut juoksemaan vessaan vielä. Pari kertää käväisin kakkosella kyllä, mutta ei tuon suolan vaikutus mielestäni mitenkään selkeä ole ollut. Vai onko pahin sitenkin vielä edessä? Ei kai se näin pitkää aikaa vaadi vaikuttaakseen?


      • V.O.P

        Glaubersuola on natriumsulfaattia. Ei magnesiumsulfaattia.


      • Anonyymi

        Ei ole mikään magnesiumsulfaatti vaan natrium....


    • jufiu

      vanha topik mutta... kilautin itse juuri glaubersuolat nassuun ja odottelen jos jtn tapahtuisi, kohta tunti kulunut, hieman vatsassa kuplii eli kait siellä jonkin moinen "räjähdys" on patoutumassa

    • jufiu

      kaksi ja puoli tuntia ja ei mitään... vatsaa turvottaa. Toivottavasti ei nyt koko yötä joudu valvoa tässä odotellessa että "alkaa tapahtua" No voin ainakin aikanikuluksi tänne kirjoitella sitten, huomenna onneksi vapaapäivä joten mikäs tässä valvoessa, nukkumaan ei uskalla mennä ettei vaan käy sitten hassusti

    • jufiu

      ok luovutan, kolme tuntia kulunut siitä kun join tuon kammottavan litkun ja mitään ei ole tapahtunut, joten uhmaan kohtaloa ja menen nukkumaan, aamulla sitten lisää kuulumisia :) adios!

      • jufiu

        aamulla olo oli darrainen, päätä särki ja oikeasti kammottava fiilis, olin jo luopunut toivosta että glaubersuola toimisi, söin jugurtin join pari kuppia kahvia ja nyt VASTA se alkoi toimia!?!?! eli jos kokeilette niin varatkaa pari päivää vapaata...
        kuvittelin että tämä olisi ohi jo tnä aamuna, mutta ei sitten vissiin.


      • ei_hyvä

        Jep.
        Samanlaisia kokemuksia.
        Maha vaan paisuu ja murisee, mutta mitään ei tule sen isommin ulos.


    • glauber

      ...mulla oli vähän vastaavanlainen kokemus. Join litkun eilen illalla hissukseen aloitellen kuuden jälkeen ja kävin kakkosella illan mittaan kerran ja aamulla uudelleen, mutta mistään vessassa ravaamisesta ei ole ollut puhettakaan? Olen aiemmin paastonnut ja tuolloin vaikutus oli huomattavasti rajumpi. Nyt olin ollut pari päivää kasvislinjalla ja eilen syönyt vain raakasviksia raastettua, joten ehkä vatsan sisältö oli tyhjentynyt omia aikojaan? Joka tapauksessa paaston aloitus lähti nyt :-).

    • Vanha hyvä konsti.

      Ihme kikkailua.. Paljon helpompaa luottaa vaan suolihuuhteluun joka tehdään niin monta kertaa kun vesi on oikeasti kirkasta, vaatii yleensä noin 4 kertaa. Veteen voi sekottaa suolaa ettei se imeydy liiaksi kehoon. Vieläkin tehokkaamman puhdistuksen saa oliiviöljysaippualla joka pitää tosin huuhdella vedellä pois. Tämän jälkeen ei mitään enää tule pihalle eikä tarvitse juoda pahoja litkuja tai venailla millon lähtee toimimaan vaan toimii heti eikä myllerrä mahassa tunteja. Mahaa kannattaa samalla hieroa ja odotella muutama minuutti ja mennä vasta kun on pakko. Aikuiselle menee ainakin vikoilla kerroilla noin pari litraa vettä ja tämä kyllä hoitaa homman, ei tule pää kipeäksi paastolla. Ps. Magnesiumsulfaatti on Epsomsuolaa ja sen on eri asia kun Glaubersuola, ensin mainittua voi sekoittaa myös suolihuuhteluveteen ruokalusikallisen per litra.

      • Tarkista faktat

        Aijaa.. Glaubersuolapussissa lukee kyllä 100% natriumsulfaatti :D


      • Anonyymi
        Tarkista faktat kirjoitti:

        Aijaa.. Glaubersuolapussissa lukee kyllä 100% natriumsulfaatti :D

        Tarkista älysi.
        Niin...se on NATRIUMsulfaatti.
        Hitto kun jotkut urpot ei osaa lukea saati kirjoittaa tai edes ajatella.


    • ja höpö höpö

      Glaubersuola on parasta ottaa aamulla.

      Mistä on tullut tämä myytti, että on pahanmakuista?
      No ei se hyvänmakuista ole, mutta kyllä sen kiskaisee.

      Joutuuhan sitä joskus ottamaan pahanmakuista lääkettäkin.

      Ylimainostettua että on NIIN pahanmakuista.

      • Niinpä_niin

        Samaa mieltä. Käytän närästykseen ruokasoodaa veden kera ja voin kertoa että glauber uppoaa huomattavasti helpommin.


    • wörkkii

      Ei se minustakaan niin paha ollut.

      Itsellä meni about tunti ennen kuin alkoi tyhjentymään. Nyt onkin saanut ravata vessassa melkein 10 kertaa.

    • juuuu

      Eilen tuli juotua glaubersuolaliuos 17 aikoihin ( 30g puoleen litraan vettä) ja ei mitän vaikutuksia havaittavissa tyhjennyksen kannalta vieläkään, joten täällä ei toiminut. Suuta kyllä kuivaa ja eilen illalla hieman korventeli rinnassa, mutta ei een mitään turvotuksia tullut ja otin tyhjään vatsaan.

    • toks

      Miksi ei voi tehdä tyhjennystä jollain ulostuslääkkeellä kuten Laxoberon? Eikö se aja saman asian kuin joku glaubersuola?

    • toks

      Miksei kukaan vastaa tähän kysymykseen, eikö ulostuslääkkeet aja saman asian kuin joku glauber suola?

      • Anonyymi

        Ulostuslääke tuhoo sinun anaali lihakset. Niistä tulevat “laiskoja” ja tuhoutuu. Glaubersuola sitoo vettä joka menee feikki ruokana läpi. Molemmat aineet imeytyvät myös hieman kehossa. Googlaa englanniksi bisacodyl and sodium picosulphate. Minä halusin tietää mitä tapahtuu/ vaarat/ jos niitä käytetään saman aikaan .


    • Vepsu

      Ulostuslääkkeet, mitkä on tarkoitettu suolen tyhjennykseen ennen tähystystä ajaa saman asian, ei välttämättä maistu sen paremmalta. Glaubersuola kannattaa liuottaa pieneen määrään vettä, ei tarvitse sitä pahanmakuista litkua kiskoa litratolkulla. Vettä onkin hyvä juoda ton satsin jälkeen reilusti.

    • M-a

      Olen saanut glauber-suolaa ennen leikkauksia -
      eli sen sen tulisi tehdä puhdasta jälkeä suolessa.
      Sitä ei tule käyttää usein, koska se kuulema veltostuttaa suolta.
      "Tavallisen" ruokasuolan - niitähän on kymmeniä sortteja -
      pitäisi auttaa yhtä hyvin.
      Maksan puhdistukseen auttaa 1 lusikallinen öljyä ensimmäiseksi aamulla.
      Väitetään sen vievän myrkkyjä mennessään.

    • mehunkanssa

      Aloitin paaston viime viikolla, mutta otin glaubersuolaa vasta tänään.
      Miksi kaikki sanoo ettå 30 grammaa? Kuinka monta teelusikallista se on? Ei kai kaikilla ole tarkkoja mittoja kotona, miten punnita? Otin 2 teelusikallista lämpimään veteen sekoitettuna, laitoin mehua sekaan, ei maistunut yhtään pahalta. Kello on nyt 10.12, saa nähdä milloin rupee vaikuttamaan.

      Ostin sellaisen kuuden päivän valmiin paketin ja seuraan sitä tarkasti. Eli on kaksi valmistautumispäivää, kuusi paastopäivää ja sitten kaksi takaisinpalautumispäivää. Sanoivat että ei oikeastaan tartte glaubersuolaa mutta ostin kuitenkin.

      Olen aikaisemmin tyhjentänyt merisuolalla. Onko glaubersuola jotenkin parempi?

      • Anonyymi

        1 rkl on 15 mg
        1 tl on 5 mg joten otat 2 rkl glaubersuolaa (=30 gr )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 rkl on 15 mg
        1 tl on 5 mg joten otat 2 rkl glaubersuolaa (=30 gr )

        2x15mg=30mg eikä 30gr


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2x15mg=30mg eikä 30gr

        Niiiii!!!!
        Niiijust


    • Anonyymi

      Glaubersuola sekoitetaan 2dl vettä. Ei esim litraan. Eihän se laimee liuos mitään vaikuta.

    • Anonyymi

      Mulla se on ollut hit or miss, ihan täysin sattumanvaraista. Puolet ajasta ei toimi vaan turpoan kuin pallo koska se kerää nestettä ihan hulluna. Toisinaan taas toimii ja suoli tyhjenee, kyllä siihen menee monta reissua vessaan ja paljon aikaa. Nykyään en edes jaksa itseäni glauberilla kiduttaa.

    • Anonyymi

      Glaubersuolaa kannattaa ottaa 30g kerralla eli koko 30g pussi jota myydään apteekissa. Ei kannata laimentaa liikaa eli esim. puoleen litraan vettä, vaan lasilliseen kuten pussissa olevissa neuvoissa sanotaan eli lasilliseen vettä. Lasillinen on jotain kahden ja kolmen desilitran välillä. Liiaksi laimennettu ei oikein toimi kohtuullisessa ajassa jos toimii lainkaan.

    • Anonyymi

      Ei enää ikinä sitä!

    • Anonyymi

      Aineella saattaa olla laksatiivisiä vaikutuksia.

    • Anonyymi

      Tänäpäivänä naisten elämä on yhtä paskomista ja turvotusta keskusteluista päätellen.

      • Anonyymi

        Tämä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä!

        Mistä erottaa suomalaisen naisen suomalaisesta miehestä? -Toinen käytää meikkiä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1769
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1721
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1538
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1436
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe