Olen melkein 18 vuotias tyttö. Olen aina vihannut rintojani ja ihmetellyt miksi ne eivät ole kasvaneet aa kupista enempää ja ne näyttävät ihan vaahtokarkeilta.
Vähän aikaa sitten löysin netistä kuvia ja aloin tutkimaan tarkemmin tätä asiaa ja huomasin että kyseessä on kehityshäiriö ja olen varaamassa aikaa lääkärille että pääsisin nännipihan pienennysleikkaukseen. Mutta minulla on kyllä niin pienet rinnat, etteivät ne roiku kuten monissa kuvissa, vaan ovat enemmänkin pystyt
Te joille kyseinen leikkaus on tehty, voisitteko kertoa paljon maksaa yksityiselle? Onko totta että julkisella puolella täysin maksuton toimenpide?
Luin myös jostain etteivät tubelaariset rinnat kasva paljon a kupista suuremmaksi, niin olisiko leikkauksessa mahdollista suurentaa rintoja, nimenomaa omalla rasvakudoksella, mitä otetaan esim. reisistä?
Olisiko se silloin vielä maksuton julkisella puolella? En nyt tarkoita että mitään jättirintoja halua, vaan vaikka b kupit.
Vähän sekavaa, mutta olisi kiva jos tulisi jonkinlaisia vastauksia.
tubulaariset rinnat
19
7423
Vastaukset
- mietityttää
hei kertoisitko mikä on tubulaarinen rinta?
- Pallonännit
kuvia ja tietoa, vaikka www.google.fi sivuilta ja hakusanalla: tubular breast tmv. niin alkaa löytyä kuvia ja linkkejä plastiikkakirurgien ym. sivuille, joissa kuvia tubulaarisista rinnoista ennen ja jälkeen leikkauksen ym. Tubulaarinen rinta ei ole pyöreä ja täyteläisen näköinen vaan usein vähän kuin nuoren tytön rinta ja nimenomaan nännipiha on iso ja pallomainen ja rinta kokonaisuudessaan pieni, putkimallinen ja kuulee usein puhuttavan ns. ketunkuonon näköisistä rinnoista ja alikehittyneistä rinnoista. Mulla on hyvinpienet AAA/75 koon tubulaariset rinnat ja eivät kasvaneet tai muuttuneet miksikään raskaudenkaan myötä. Teininä muistan jo ihmetelleen kun rintani eivät tuntuneet kasvavan lainkaan vain olivat siitä 14v. alkaen koko ajan samanlaiset...eli ei mulla ole käytänössä koskaan ollut kunnon aikuisen naisen rintoja. Liivejä käytän lähinnä näyttääkseni normaalilta. Miehen olen silti löytänyt mutta ennen kuin löysin, niin paljon sain pakkeja miehiltä kun paljastui todellakin miten rinnaton olen naiseksi. Lapsiakin mulla on. Imetys ei onnistunut lainkaan kun rinnoissani ei edes ollut kehittynyt kunnolla ilmeisesti maitorauhasiakaan kun maitoa ei tullut yhtään. Rintani eivät myöskään kasvaneet raskausaikana. Ikää mulla on nyt 30v. Leikkaus on käynyt mielessä mutta en ole vielä käynyt plastiikkakirurgin juttusilla.
- kjlj
Pallonännit kirjoitti:
kuvia ja tietoa, vaikka www.google.fi sivuilta ja hakusanalla: tubular breast tmv. niin alkaa löytyä kuvia ja linkkejä plastiikkakirurgien ym. sivuille, joissa kuvia tubulaarisista rinnoista ennen ja jälkeen leikkauksen ym. Tubulaarinen rinta ei ole pyöreä ja täyteläisen näköinen vaan usein vähän kuin nuoren tytön rinta ja nimenomaan nännipiha on iso ja pallomainen ja rinta kokonaisuudessaan pieni, putkimallinen ja kuulee usein puhuttavan ns. ketunkuonon näköisistä rinnoista ja alikehittyneistä rinnoista. Mulla on hyvinpienet AAA/75 koon tubulaariset rinnat ja eivät kasvaneet tai muuttuneet miksikään raskaudenkaan myötä. Teininä muistan jo ihmetelleen kun rintani eivät tuntuneet kasvavan lainkaan vain olivat siitä 14v. alkaen koko ajan samanlaiset...eli ei mulla ole käytänössä koskaan ollut kunnon aikuisen naisen rintoja. Liivejä käytän lähinnä näyttääkseni normaalilta. Miehen olen silti löytänyt mutta ennen kuin löysin, niin paljon sain pakkeja miehiltä kun paljastui todellakin miten rinnaton olen naiseksi. Lapsiakin mulla on. Imetys ei onnistunut lainkaan kun rinnoissani ei edes ollut kehittynyt kunnolla ilmeisesti maitorauhasiakaan kun maitoa ei tullut yhtään. Rintani eivät myöskään kasvaneet raskausaikana. Ikää mulla on nyt 30v. Leikkaus on käynyt mielessä mutta en ole vielä käynyt plastiikkakirurgin juttusilla.
Minulla oli rinnoissa lievää tubulaarisuutta, käytin topattua liivikokoa 70B (toppaamattomat jäivät liian isoiksi). Rinnat kelpasivat kyllä miehille (ainakaan kukaan ei valittanut), mutta itse inhosin ja häpesin niitä aina. E-pillereitä syödessä ne ehkä olivat hieman täyteläisemmät, mutta eivät painon noustessa kyllä pahemmin kasvaneet.
36-vuotiaana laitatin yksityisellä plastiikkakirurgilla 245 g anatomiset silikonit ja nyt rinnat ovat täyteläiset 70C (jossakin liiveissä 70D). Muoto korjaantui hienosti, ehkä ihan kärjissä on vielä hieman suippoutta, mutta se tavallaan tekee rinnoista aidomman näköiset. Plastiikkakirurgi arvioi sopivan koon joka sopi myös toiveisiini, pienempi koko ei olisi välttämättä korjannut tubulaarisuutta. Nännipihaa ei myöskään tarvinnut leikkauksen jälkeen pienentää, vaikka se ei kuulemma olisi ollut iso juttu. Leikkaus maksoi hieman alle 6 000 euroa ja olen rintojen ulkonäköön ja kokoon hyvin tyytyväinen.
Tosin on pakko sanoa, että jos päädytte silikonirintoihin, niin eivät ne kyllä koskettaessa aidoilta tunnu, eli ainakin minulla silikonin reunan kyllä tuntee kädellä sivuilta ja muutenkin rinnat ovat hieman kiinteämmän tuntuiset kuin luomut. Muutenkin oletan, että muutkin tunnistavat ne kyllä uimarannalla, kuntosalin pukuhuoneessa tms. silikoneiksi. Minulle tämä on kuitenkin pientä sen rinnalla, että lopultakin voin olla tyytyväinen rintojeni ulkonäköön. - mei-su
kjlj kirjoitti:
Minulla oli rinnoissa lievää tubulaarisuutta, käytin topattua liivikokoa 70B (toppaamattomat jäivät liian isoiksi). Rinnat kelpasivat kyllä miehille (ainakaan kukaan ei valittanut), mutta itse inhosin ja häpesin niitä aina. E-pillereitä syödessä ne ehkä olivat hieman täyteläisemmät, mutta eivät painon noustessa kyllä pahemmin kasvaneet.
36-vuotiaana laitatin yksityisellä plastiikkakirurgilla 245 g anatomiset silikonit ja nyt rinnat ovat täyteläiset 70C (jossakin liiveissä 70D). Muoto korjaantui hienosti, ehkä ihan kärjissä on vielä hieman suippoutta, mutta se tavallaan tekee rinnoista aidomman näköiset. Plastiikkakirurgi arvioi sopivan koon joka sopi myös toiveisiini, pienempi koko ei olisi välttämättä korjannut tubulaarisuutta. Nännipihaa ei myöskään tarvinnut leikkauksen jälkeen pienentää, vaikka se ei kuulemma olisi ollut iso juttu. Leikkaus maksoi hieman alle 6 000 euroa ja olen rintojen ulkonäköön ja kokoon hyvin tyytyväinen.
Tosin on pakko sanoa, että jos päädytte silikonirintoihin, niin eivät ne kyllä koskettaessa aidoilta tunnu, eli ainakin minulla silikonin reunan kyllä tuntee kädellä sivuilta ja muutenkin rinnat ovat hieman kiinteämmän tuntuiset kuin luomut. Muutenkin oletan, että muutkin tunnistavat ne kyllä uimarannalla, kuntosalin pukuhuoneessa tms. silikoneiksi. Minulle tämä on kuitenkin pientä sen rinnalla, että lopultakin voin olla tyytyväinen rintojeni ulkonäköön.Missä kävit? Sisältyikö kapseloitumistakuita?
- ..........
Sen verran osaan kertoa, että tubulaarisuuden vakavuus (lääkärin mielestä) vaikuttaa siihen, korvataanko leikkausta julkisenkaan puolen kautta lainkaan. Luin myös aikoinaan, että maksimissaan 30% leikkauksesta joka tapauksessa korvattaisiin, eli ei siis missään tapauksessa saa "ilmaiseksi" julkisenkaan puolen kautta. Yksityisellä hinnat noin 600 ja ylöspäin. Tubulaaristen rintojen korjaus on haastavampaa lääkärillekin kuin pelkkä silikoineilla suurentaminen. Tubulaarisen rinnan malli ja koostumus kun on eri luokkaa kuin ns. normaalisti kehittyneen rinnan.
Itse olen ikäni kärsinyt tuosta tilasta ja lisänä on erikokoiset rinnat, joka on aika tavallista tubulaarisuuden ollessa kyseessä. Ikää minulla on 31 vuotta.
Toista lasta odotan, ja ehkäpä yhden vielä sitten haluaisimme ja sitten menen kyllä korjausleikkaukseen.
Tubulaarisia rintoja voi olla isojakin, mutta pääasiassa kaikki ovat a-kupin luokkaa. Itselläni on oikea rinta b ja vasen a-kuppi. Raivostuttaa, kun pitää topata toista tissiä vielä normaaliakin enemmän.
En usko, että tubulaarisia rintoja on mahdollista omalla rasvalla suurentaa, koska rinnan malli on erilainen kuin normaalisti. Tubulaarisesta rinnasta puuttuu normaalisti se "kiinityskudos", joka pitää rinnan kiinteänä ja pyöreänä. Jos tuettomaan rintaan tökkää nestemäistä täytettä ilman tukea, ei rinnan muoto tule olemaan kuitenkaan normaalin pyöreä. Käsittääkseni tubulaariset rinnat korjataankin aina silikoneilla. Lisäksi rintaa joudutaan usein muutenkin muokkaamaan uusiksi erilaisen rakenteen vuoksi ja usein isoja ja pullottavia nänninpihoja korjataan pienentämällä leikkauksen avulla.
Tubulaarisissa rinnoissa on vielä sekin juttu, että imetys tuskin tulee kunnolla koskaan onnistumaan, jos lainkaan. Tämä johtuu nimenomaan rinta/maitorauhasen alikehittyneisyydestä. Osa pystyy useamman raskauden jälkeen hieman parempaa maidontuotantoon. Itselläni maitoa tuli jonkin verran, muttei lähellekään tarpeeksi ja maitoa riitti sekin vähä vain muutaman viikon ajan. Maidotuloa ei mikään leikkaus paranna.- vihaan rintojani
mitenköhän kallis on sit tuol yksityisel puolel?
joo aion kyllä varata lääkäri ajan ja lääkäri saa kertoa mielipiteensä. omaa itsetuntoani haittavaat nämä rinnat. - vihaan rintojani
vihaan rintojani kirjoitti:
mitenköhän kallis on sit tuol yksityisel puolel?
joo aion kyllä varata lääkäri ajan ja lääkäri saa kertoa mielipiteensä. omaa itsetuntoani haittavaat nämä rinnat.siis piti kysyä, että mitenköhän kallis yksityisellä puolella jos he laittavat myös silikoonia?
- -EHH
siis piti kysyä, että mitenköhän kallis yksityisellä puolella jos he laittavat myös silikoonia?
Itselläni oli tubulaariset (todella pahasti) ja vielä eripariset rinnat. TOinen roikkui missä sattui ja toinen tökötti suoraan eteenpäin. Itsetuntoni kärsi vuosikaudet enkä uskaltanut näyttäytyä edes omalle äidilleni alasti moneen vuoteen.
Sitten päätin mennä leikkaukseen. Silikoneja en muuten olisi halunnut ottaa (oma kuppikoko oli silloin B-C) mutta pyöreyden saamiseksi ja eriparisuuden korjaamiseksi sellaiset oli hyvä laittaa. Myös nännejäni leikattiin pienemmiksi ja kohotettiin samaan korkeuteen. Tämä kaikki maksoi laatukirurgialla 4300 euroa ja olen enemmän kuin tyytyväinen!
En jaksa uskoa että ilmaiseksi mitään leikkauksia saisit, sillä niin monella tubulaarisuutta on, eikä sitä mielestäni lueta mitenkään pahaksi epämuodostumaksi mitä vakuutus korvaisi. Sillä eihän se terveyttä haittaa.. - vihaan rintojani
-EHH kirjoitti:
Itselläni oli tubulaariset (todella pahasti) ja vielä eripariset rinnat. TOinen roikkui missä sattui ja toinen tökötti suoraan eteenpäin. Itsetuntoni kärsi vuosikaudet enkä uskaltanut näyttäytyä edes omalle äidilleni alasti moneen vuoteen.
Sitten päätin mennä leikkaukseen. Silikoneja en muuten olisi halunnut ottaa (oma kuppikoko oli silloin B-C) mutta pyöreyden saamiseksi ja eriparisuuden korjaamiseksi sellaiset oli hyvä laittaa. Myös nännejäni leikattiin pienemmiksi ja kohotettiin samaan korkeuteen. Tämä kaikki maksoi laatukirurgialla 4300 euroa ja olen enemmän kuin tyytyväinen!
En jaksa uskoa että ilmaiseksi mitään leikkauksia saisit, sillä niin monella tubulaarisuutta on, eikä sitä mielestäni lueta mitenkään pahaksi epämuodostumaksi mitä vakuutus korvaisi. Sillä eihän se terveyttä haittaa..noniin, mutta esim. et voi imettää lapsiasi? ja kyl mun mielest joku lääkäri sanoi että voi korvata, ei sitä sit tiiä :) mut joo en ala väittelee kun en itse pahemmin asiasta tiedä.
- ............
noniin, mutta esim. et voi imettää lapsiasi? ja kyl mun mielest joku lääkäri sanoi että voi korvata, ei sitä sit tiiä :) mut joo en ala väittelee kun en itse pahemmin asiasta tiedä.
Itse silikonien laittohan ei imetystä estä, mutta useimmiten tubulaaristen rintojen rakenne aiheuttaa maidontuotannon vähyyttä tai suoranaisen puutten. Eli tubulaaristen rintojen korjauskaan ei paranna imetyskykyä millään tavoin.
Julkisen puolen kautta korvataan tosiaan osa kustannuksista, mutta ei missään nimessä edes puolia. Ja osakustanteenkin saa vain, jos lääkärin mielestä kyseessä on todella vakava aste tubulaarisuudesta.
Tubulaaristen rintojen korjaus vaatii huomattavaa ammattitaitoa leikkaavalta lääkäriltäkin, ja vaativampi leikkauskin on kyseessä kuin tavallinen silikonien laitto, joten hinnat saattavat olla hieman normaalia silikonileikkausta kalliimpia...arvioisinko 6000e ja ylöspäin.
Jos leikkausta harkitset, suosittelen hoitamaan sen kotimaassa ja mahdollisimman tunnetulla ja arvostetulla kirurgilla, koska tubulaaristen rintojen korjaus on todellakin normaalia haasteellisempaa, ja siinä suhteessa ei rahojaan kannata säästellä esim Viron markkinoilla, vaikka sieltäkin epäilemättä ammattitaitoa löytyy. - Pieni väärinkäsitys
............ kirjoitti:
Itse silikonien laittohan ei imetystä estä, mutta useimmiten tubulaaristen rintojen rakenne aiheuttaa maidontuotannon vähyyttä tai suoranaisen puutten. Eli tubulaaristen rintojen korjauskaan ei paranna imetyskykyä millään tavoin.
Julkisen puolen kautta korvataan tosiaan osa kustannuksista, mutta ei missään nimessä edes puolia. Ja osakustanteenkin saa vain, jos lääkärin mielestä kyseessä on todella vakava aste tubulaarisuudesta.
Tubulaaristen rintojen korjaus vaatii huomattavaa ammattitaitoa leikkaavalta lääkäriltäkin, ja vaativampi leikkauskin on kyseessä kuin tavallinen silikonien laitto, joten hinnat saattavat olla hieman normaalia silikonileikkausta kalliimpia...arvioisinko 6000e ja ylöspäin.
Jos leikkausta harkitset, suosittelen hoitamaan sen kotimaassa ja mahdollisimman tunnetulla ja arvostetulla kirurgilla, koska tubulaaristen rintojen korjaus on todellakin normaalia haasteellisempaa, ja siinä suhteessa ei rahojaan kannata säästellä esim Viron markkinoilla, vaikka sieltäkin epäilemättä ammattitaitoa löytyy.Tässä on nyt parissakin viestissä puhuttu kelan osittaisesta korvauksesta ja samassa yhteydessä julkisesta puolesta. Jos pääsee leikkaukseen julkiselle puolelle, kela ei korvaa mitään vaan maksetaan normaali hoitopäivämaksu 32,50 € jokaiselta sairaalapäivältä (ilmeisesti pari päivää). Ei siis täysin ilmaiseksi. Kela voi korvata osan yksityispuolella tehdystä leikkauksesta mikäli leikkaus on todettu korvattavaksi ja täyttää lääketieteelliset kriteerit kiireettömästä hoidosta. Eli tästä johtuu nuo puheet kelan osakorvauksesta. Esimerkiksi olen joskus käynyt yksityispuolella toisenlaisessa leikkauksessa ja kela korvasi osan lääkäripalkkiosta, mutta leikkauksesta ei mitään koska lääketieteelliset kriteerit eivät täyttyneet.
- vihdoin vapautunut
itsellänikin oli tubulaariset rinnat ja kävin aikoinaan lääkärin juttusilla asiasta, mutta ei kela olisi korvannut leikkaustani, koska sen tubulaarisuuden asteen täytyy todellakin olla niin paha. itselläni rinnat olivat eriparia, toinen suurempi ja roikkuva sekä putkimainen ja toinen kehittymätön, ihan pieni ja pysty. nyt vihdoin kymmenen vuotta kärsittyäni sain rintani korjattua, yksityisellä, hinta oli hieman alle 6000 euroa ja silikonit laitettiin, ei näitä muuten olisi saanut korjattua.
muistan kans kun itse muutama vuosi sitten ihan innoissani luin juttuja että kela korvaisi tubulaaristen rintojen leikkauksen, mutta eipä se pidä paikkaansa. nyt on vihdoin sellainen olo että voi alkaa elää, vuosien piilottelun jälkeen. se painajainen on ohitse. :) voimia kaikille jotka kärsii samasta asiasta, tiedän just kuinka toivoton se olo on! miten kuluttavaa on joka päivä elää piilotellen itseään ja häveten. itse henkilökohtaisesti en edes harkinnut viroon lähtemistä. - YLeistä?
Taitaa olla yleistä tuo tubulaarisuus. Itsellänikin on tuskin a-kuppia ja isot pallomaiset nännipihat...
- ...
Sama juttu, mutta ei kaikilla ole a-kuppia, itsellänikin B-C.
- jennicaaaa
... kirjoitti:
Sama juttu, mutta ei kaikilla ole a-kuppia, itsellänikin B-C.
Kuinka paljon tubulaaristen nännien korjausleikkaus maksaa ilman implantteja? kiitos jos pystytte vastaamaan=)
- omituinen otus
missä paikoissa olette käyneet leikkuuksilla? itse olen harkinnut viroon menemistä, juurikn hintojen takia! sen verran elämän laatua heikentävää tämä on että olisin enemmän kuin onnellinen jos saan olla "normaalin näköinen"
- korvaus mahdollinen
Kyllä Kela korvaa, jos kyseessä todella on kehityshäiriö. www.plastiikkakirurgiablogi.blogspot.com, tuolla on yksi tapaus jolle on julkisella tehty korjausleikkaus.
- sipetso
korvaako kela jos käy yksityisellä?
- ........
tarvitset lääkärin lähetteen. Tosin terveyskeskuslääkärin lähetekin riittää. Eri asia sitten, kuinka helposti sellaisen saa. Tk-lääkäri laittaa lähetteen yksityiselle, joka arvioi tilanteen, ja päättää, saatko kela-korvauksen vai et.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073195GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521075Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351022- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24831