Uusi masennushoito

40

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yllättynyt-m

      Laitteet saataneen myyntiin nettiin ja apteekkeihin helmikuun alussa. Kokeilen varmasti, jollei maksa ihan tuhansia!

      • Ettei se voi olla älyttömän hintainen. Tekniikka on kuitenkin vain kaksi kirkasta lediä korvissa.
        Voi sen tehdä itsekin.


      • vesd

        Valmon määrän vähenemisestä johtuvaan kaamosmasennukseen se auttanee. Onhan noita kirkasvalohoitolamppuja ollut tähänkin asti, joten ei se nyt mikään mullistus ole.


    • maniamania

      aivojansa yöksi, niin näkisikö kauniinpia unia? Viime yönä upposin taas unessa jäihin ja temmelsin hengen hädässä sieltä ylös. Haluaisin joskus nähdä ihania prinsessaunia..

      • Katsella prinsessaelokuvia ennen nukkumista.

        Jäissäuintiuniin saattaa auttaa jos tiedät liikkuvasi aina kestävillä jäillä, tai ehkä avantouinnista voisi olla hyötyä. Kokeile muutaman kerran ja kun siihen tottuu, niin tuskin tulee uniin.

        (oli siinä ledijutussa mainintoja myös aivojen toiminnan yleisestä parantumisesta)
        http://www.valkee.fi/


      • tajunnannäkymä

        Suhteesi haet heikoiltä jäiltä ja pelkäät aina hukkuvasi.

        Jos suuntaat katseesi niihin "tylsiin" miehiin saat uniisi vahvat jäät. Vesiliikennöinti ei unissa tois enää kylmää kyytiä suuressa pelossa.

        Unesi johtuvat elämäntilanteestasi. Lähinnä se miten sinun ajatustesi miehet sinua kohtelevat tuo miitä pelkoa tuottavia elementtejä.

        Tarkennusta asiaan toisi jos osaisit sanoa: kuinka suuri järvi, kaukanako ranta on, onko allasi kuinka syvää, mitä rannalla on.


      • Toistuuko tollanen uni ja teema eri muodoissaan, hukutko useinkin unissasi? Onko se sellainen itseään toistava uni?


      • Kukkomies kirjoitti:

        Toistuuko tollanen uni ja teema eri muodoissaan, hukutko useinkin unissasi? Onko se sellainen itseään toistava uni?

        Hukkumisunet eivät liity parisuhteisiin millään tapaa, mutta usein toistuvina, kuten viittaat, hukkumsiuni saattaa viitata lapsen hukkumista tunteisiinsa. Taiteellinen näkemys lapsen epätoivosta ja avuttomuudesta turvattomissa olosuhteissa.


      • maniamania
        tajunnannäkymä kirjoitti:

        Suhteesi haet heikoiltä jäiltä ja pelkäät aina hukkuvasi.

        Jos suuntaat katseesi niihin "tylsiin" miehiin saat uniisi vahvat jäät. Vesiliikennöinti ei unissa tois enää kylmää kyytiä suuressa pelossa.

        Unesi johtuvat elämäntilanteestasi. Lähinnä se miten sinun ajatustesi miehet sinua kohtelevat tuo miitä pelkoa tuottavia elementtejä.

        Tarkennusta asiaan toisi jos osaisit sanoa: kuinka suuri järvi, kaukanako ranta on, onko allasi kuinka syvää, mitä rannalla on.

        En usko uneni liittyvän miehiin mitenkään :) Ehkä enemmän siihen, että olen muutaman kerran pudonnut jäihin oikeasti. (omaa hölmöyttäni)


      • maniamania
        Kukkomies kirjoitti:

        Toistuuko tollanen uni ja teema eri muodoissaan, hukutko useinkin unissasi? Onko se sellainen itseään toistava uni?

        huku, vaan pääsen unessa aina ylös jäistä.


      • maniamania kirjoitti:

        huku, vaan pääsen unessa aina ylös jäistä.

        Jep... mä näin joskus sellaista erikoista unta jossa olin pieni sammakko joka uiskenteli kesäisellä lammella. Sit ajauduin hiljakseen virtaavalle joelle joka kuitenkin alkoi virrata aina vaan vuolaammin kunnes ei enää pystynyt vastustaan sitä virtaa ja sitten se muuttui valtavaksi pauhaavaksi putoukseksi.

        Räpiköin aina sitä vastaan kauhuissani.

        Toi uni muutti hiukan muotoaan mutta se palas aina takaisin hiukan tarkempana tai toisessa muodossa. Joskus siellä oli toisia elikoita jne...

        Unen näkeminen loppui kun mietin sitä unta ennen nukkumaanmenoa, psyykkasin itseni ja neuvoin pikku sammakolleni mitä sen pitää tehdä kun tilanne tulee seuraavan kerran eteen.

        Sit kun se uni uusiutui seuraavan kerran pikku sammakkoni totesi että "Vitut tästä!" ja ui suoraan sinne putoukseen ihan itse. Eipä ole uni vaivannut sen jälkeen.

        Mä vaan ajattelin että mitä jos säkin vaan sukeltaisit ja hakisit pohjasta prinsessan tiaran itsellesi ja jäisit viileän veden huuhdottavaksi kruunupäänä? :)


      • maniamania
        Kukkomies kirjoitti:

        Jep... mä näin joskus sellaista erikoista unta jossa olin pieni sammakko joka uiskenteli kesäisellä lammella. Sit ajauduin hiljakseen virtaavalle joelle joka kuitenkin alkoi virrata aina vaan vuolaammin kunnes ei enää pystynyt vastustaan sitä virtaa ja sitten se muuttui valtavaksi pauhaavaksi putoukseksi.

        Räpiköin aina sitä vastaan kauhuissani.

        Toi uni muutti hiukan muotoaan mutta se palas aina takaisin hiukan tarkempana tai toisessa muodossa. Joskus siellä oli toisia elikoita jne...

        Unen näkeminen loppui kun mietin sitä unta ennen nukkumaanmenoa, psyykkasin itseni ja neuvoin pikku sammakolleni mitä sen pitää tehdä kun tilanne tulee seuraavan kerran eteen.

        Sit kun se uni uusiutui seuraavan kerran pikku sammakkoni totesi että "Vitut tästä!" ja ui suoraan sinne putoukseen ihan itse. Eipä ole uni vaivannut sen jälkeen.

        Mä vaan ajattelin että mitä jos säkin vaan sukeltaisit ja hakisit pohjasta prinsessan tiaran itsellesi ja jäisit viileän veden huuhdottavaksi kruunupäänä? :)

        hieno neuvo:) Kokeilemisen arvoinen. Jospa löytäisin piilossa olevan prinsessan itsestäni :D


    • kirpela

      aivot sit aamulla valmiiks hereillä? Oiskin sellanen *no mitäs sitten tehdään*-maijapoppasolotila heti :D

      • Nähnyt käyttöohjeita, mutta oletettavasti toimii samassa rytmissä kuin kaamoslamput. Itseasiassa tuo on hyvä ajatus (oikein hyvin ajateltu.... valtavaa palsta-arvostusta). Jokin nukkumista haittaamaton korvatulppamalli ja siihen kellokytkin.


      • kirpela
        buddy-love kirjoitti:

        Nähnyt käyttöohjeita, mutta oletettavasti toimii samassa rytmissä kuin kaamoslamput. Itseasiassa tuo on hyvä ajatus (oikein hyvin ajateltu.... valtavaa palsta-arvostusta). Jokin nukkumista haittaamaton korvatulppamalli ja siihen kellokytkin.

        voisin ostaa heti yhdelle työkamulle lahjaks *ihanmuutenvaan* -päiväksi.

        Kuin joku voi oikeesti aamusta toiseen olla kun seipään nielly, alkaa melki jo ahistaa itteekin. Jos katse vois tappaa, kuolisin joka aamu sanoessani iloisen huomenen. Ikävä ihminen *höh*


      • kirpela kirjoitti:

        voisin ostaa heti yhdelle työkamulle lahjaks *ihanmuutenvaan* -päiväksi.

        Kuin joku voi oikeesti aamusta toiseen olla kun seipään nielly, alkaa melki jo ahistaa itteekin. Jos katse vois tappaa, kuolisin joka aamu sanoessani iloisen huomenen. Ikävä ihminen *höh*

        Se ei kuitenkaan yleiseen ikävyyteen auta. Tai voi sitä testata tietysti.
        Syötä sille suklaata aamuisin, se ainakin toimii :)


      • kirpela
        buddy-love kirjoitti:

        Se ei kuitenkaan yleiseen ikävyyteen auta. Tai voi sitä testata tietysti.
        Syötä sille suklaata aamuisin, se ainakin toimii :)

        Se on hei oikeesti niitä, jotka tietää Aivan Kaiken. Ihminen, jonka ääni melki jäätyy matkalla korviini kysyessäni "kaadanko sullekin?" vastauksen ollessa *hyytävä* "Vain pikkutippa. Muuten närästää.". Meillon suvussa kapiaisia, joiden ääntä väitetään käskeväksi kotioloissakin, mutta niihin sentään mahtuu röhönaurut väliin.

        Hymy kuluttaa vähempi lihaksiakin :D Siksköhän oonkin tämmönen tankkeri. Jesta, pitää alkaa niuhottaan.


      • kirpela kirjoitti:

        Se on hei oikeesti niitä, jotka tietää Aivan Kaiken. Ihminen, jonka ääni melki jäätyy matkalla korviini kysyessäni "kaadanko sullekin?" vastauksen ollessa *hyytävä* "Vain pikkutippa. Muuten närästää.". Meillon suvussa kapiaisia, joiden ääntä väitetään käskeväksi kotioloissakin, mutta niihin sentään mahtuu röhönaurut väliin.

        Hymy kuluttaa vähempi lihaksiakin :D Siksköhän oonkin tämmönen tankkeri. Jesta, pitää alkaa niuhottaan.

        Pussi karkkikaupasta täyteen sopivia suklaajuttuja ja sitten aamulla et edes sano mitään, vaan tyrkytät pussista karkkeja. Muriset jotain epäselvää mennessäsi, niin se hämmentyy ja sen rutiini menee sekaisin. Siirry kahvista kaakaoon (se ei aiheuta närästystäkään).


      • kirpela
        buddy-love kirjoitti:

        Pussi karkkikaupasta täyteen sopivia suklaajuttuja ja sitten aamulla et edes sano mitään, vaan tyrkytät pussista karkkeja. Muriset jotain epäselvää mennessäsi, niin se hämmentyy ja sen rutiini menee sekaisin. Siirry kahvista kaakaoon (se ei aiheuta närästystäkään).

        idea, mut joutusin sanoon sille, ja sit se Joutuis tekeen Mun Takia kuumaa vettä. Kahvia se tekee pannullisen kummiski; ja vieläpä hyvää :)

        Siis kun se Kuuluu Hänen Toimenkuvaansa niin sitähän ei kukaanmuu tee halutessaan elää :)


    • Fr.Fionatar

      Juupa joo ne keksii...ihmiset tuhlaa rahojaan tuollaiseen hömppään.

      • Ole hömppää. Ainakin vaikutusmekanismi on mahdollinen ja niillä on isompi tutkimus käynnitymässä yliopiston kanssa yhteistyönä. Saa nähdä nyt.


      • maniamania

        heti tuomita hömpäksi kaikkea.. Ainakin mun mielestä valo kuulostaa paremmalta hoitomuodolta kuin kehonsa turruttaminen lääkkeillä. En nyt kyllä ymmärrä sitäkään, että miksi ihmisen pitäisi aina olla virkeä, reipas, hyväntuulinen ja tehokas.


      • maniamania kirjoitti:

        heti tuomita hömpäksi kaikkea.. Ainakin mun mielestä valo kuulostaa paremmalta hoitomuodolta kuin kehonsa turruttaminen lääkkeillä. En nyt kyllä ymmärrä sitäkään, että miksi ihmisen pitäisi aina olla virkeä, reipas, hyväntuulinen ja tehokas.

        Ajattele miten tehokkaasti voisi laiskotella supervirkeänä. Väsyneenä laiskottelu ei ole läheskään yhtä mukavaa ;)


      • maniamania
        buddy-love kirjoitti:

        Ajattele miten tehokkaasti voisi laiskotella supervirkeänä. Väsyneenä laiskottelu ei ole läheskään yhtä mukavaa ;)

        Lähden katsomaan lähikaupan suklaavalikoimia ja samalla kommentoimaan hesarin sivuja kirjastolle.. Niiden piristävä vaikutus on varma :)

        Mukavaa päivää!


      • Fr.Fionatar
        maniamania kirjoitti:

        heti tuomita hömpäksi kaikkea.. Ainakin mun mielestä valo kuulostaa paremmalta hoitomuodolta kuin kehonsa turruttaminen lääkkeillä. En nyt kyllä ymmärrä sitäkään, että miksi ihmisen pitäisi aina olla virkeä, reipas, hyväntuulinen ja tehokas.

        Tämä on niin vaativa, pitää olla tehokas ja kaikkea....vähemmästäki sitä ihminen masentuu ja väsyy.
        Eilen katselin kaupassa naisia ja miehiä ja kiinnitin huomiota silmäpusseihin ja väsyneisiin ilmeisiin.

        Ihmisten pitää nukkua enemmän niin vireystaso nousee.


      • maniamania kirjoitti:

        Lähden katsomaan lähikaupan suklaavalikoimia ja samalla kommentoimaan hesarin sivuja kirjastolle.. Niiden piristävä vaikutus on varma :)

        Mukavaa päivää!

        Itsekin taidan käydä kohta ulkohommissa.

        (suklaa auttaa ihan kaikkeen)


      • Fr.Fionatar kirjoitti:

        Tämä on niin vaativa, pitää olla tehokas ja kaikkea....vähemmästäki sitä ihminen masentuu ja väsyy.
        Eilen katselin kaupassa naisia ja miehiä ja kiinnitin huomiota silmäpusseihin ja väsyneisiin ilmeisiin.

        Ihmisten pitää nukkua enemmän niin vireystaso nousee.

        Nykyään nukutaan liian vähän.
        Etätyöt säästäisivät työmatka-ajat nukkumiseen, mutta eipä vielä juuri toimi. Pitäisi pakottaa firmat suosimaan etätöitä jo energiankin säästämiseksi.


      • pystykorvan emäntä
        maniamania kirjoitti:

        Lähden katsomaan lähikaupan suklaavalikoimia ja samalla kommentoimaan hesarin sivuja kirjastolle.. Niiden piristävä vaikutus on varma :)

        Mukavaa päivää!

        Minäkin lähden tästä lenkille.


      • vaikuttaa suoraan serotoniinin tuotantoon, mikä vaikuttaa mielialaan. Joillakin ihmisillä hyvinkin voimakkaasti. Tuo on minusta pitkään aikaan todella kiinnostava keksintö. Voisin hyvin kokeilla itse ja jos toimii, suositella muillekin.


      • ilonasi
        buddy-love kirjoitti:

        Ole hömppää. Ainakin vaikutusmekanismi on mahdollinen ja niillä on isompi tutkimus käynnitymässä yliopiston kanssa yhteistyönä. Saa nähdä nyt.

        Onhan se aina mukavampaa kun käyttämäsi pururata on valaistu


      • maniamania kirjoitti:

        heti tuomita hömpäksi kaikkea.. Ainakin mun mielestä valo kuulostaa paremmalta hoitomuodolta kuin kehonsa turruttaminen lääkkeillä. En nyt kyllä ymmärrä sitäkään, että miksi ihmisen pitäisi aina olla virkeä, reipas, hyväntuulinen ja tehokas.

        voin kuvitella, että lähitulevaisuudessa töihin päästetään vain valopäitä... työnantaja tekee sopimuksen led-firman kanssa ja jokaisella ahkeralla ja kilpailukykyisellä työntekijällä tulee olla tonnin led-valot korvissa. "Ledeillä jaksaa tunnin pidempään!"


      • buddy-love kirjoitti:

        Ole hömppää. Ainakin vaikutusmekanismi on mahdollinen ja niillä on isompi tutkimus käynnitymässä yliopiston kanssa yhteistyönä. Saa nähdä nyt.

        kuulostaakin ihan yliopistomeininniltä tutkia kaikkea markkinointikrääsää. Pitäisi sulkea sellaiset yliopitot ja laittaa linnaan kaikki opiskelijat. Tuplaisi BKT:n viidessä vuodessa.


    • jouluksi ostettua ledlamppuja.

      Auttaisiko jos laittaisi taskulampua, yksi kumpaankin korvaan?

    • Ei sattuis oleen tiedossa mikä aallonpituus on merkittävä tuossa hoidossa?

      Suomi on valopäiden onnela.

    • monte34

      kauheeta ajatellakin sitä

      • työnnät ahteriin, niin suoli ottaa aivoista paremmin viestit perille. Riittää, kun vaihdat mokkulan kerran päivässä, yksi mokkula päivässä RIITTÄÄ!. :D


      • monte34
        dazu kirjoitti:

        työnnät ahteriin, niin suoli ottaa aivoista paremmin viestit perille. Riittää, kun vaihdat mokkulan kerran päivässä, yksi mokkula päivässä RIITTÄÄ!. :D

        olisko sulla mokkulaa lainata jos tarviaisin?


      • monte34 kirjoitti:

        olisko sulla mokkulaa lainata jos tarviaisin?

        katsella, saisko joltain valmistajalta halpoja isoja eriä... ja jos asentaa ledejä pyllyyn, niin kakka näkee kulkea oikeaa reittiä, eikä tule suolen puhkeamia...


    • Oopust

      kokeilla... jos vaikka toisella seinällä vilahtaisi valopilkku...

      Voisi mennä... niin, voiko sellaisessa tapauksessa mennä mielenrauha...?

    • saakin aikaan. Nyt, kun EU säännökset pakottavat led-valoihin, niillä tajutaan olevan yliluonnollinen vaikutus. No, ehkä jonain päivänä vielä löydetään, että nimeni tatuoiminen otsaan, kymmenkertaistaa henkilön älykkyyden. Minä olen sitä mieltä, että led hoito ei toimi, vaan hoidossa pitää käyttää vanhanaikaisia, sähköä kuluttavia lamppuja, joiden valoteho tuhatkertainen led-"valoihin" verrattuna.

      Ja, kun mokkulan työntää pyllyynsä, niin pystyy viestimään telepaattisesti... D-vitamiiniahan voi syödä myös pillereinä. Ei tähän tarvisi insinööritaitoa ja markkinointia sotkea ollenkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe