Ostin syksyllä esittelykäytössä olleen Isuzu D-max Double Cab (rek. 5hlö) 3,0 automaatin. Kokonaisuutena olen autoon hyvin tyytyväinen, mutta näin talvikeleilla tuntuu että moottori lämpeää todella hitaasti. -5C pitää ajaa noin 25min ennenkuin moottori saavuttaa normaalin käyntilämpötilan ja silloinkin lämpöä riittää nippa nappa lämmittimelle.
Maskinsuojuksia tai pahveja en ole käyttänyt, onko muilla isuzussa samat ominaisuudet.
D-max 3,0 moottorin lämpeäminen
14
4233
Vastaukset
- izhifo
Aivan saman havainon olen tehnyt omassani,hitaanpuoleisesti lämpiää,olen ajatellut että pitäisikö asian
vuoksi kääntyä huollon puoleen,vai onko tämä normaalia näillä kovilla pakkasilla.-5C en tosin ole asiaan kiinittänyt huomiota,mutta kun oli näitä 20 pinnassa olevia kelejä oli auto mielestäni luvattoman kylmä liian pitkään.Muutamaan vuoteen kun näitä kelejä ei ole ollut,puuttu sikäli vertailupohjaa.Ilman muuta aion seuraavassa huollossossa ottaa asian esille(huolto vasta toukokuussa)ja nyt kun kerrot samasta ongelmasta,alkaa kyllä mietityttää onkohan näihin laitettu Suomenkeleihin esim.sopimaton termostaatti,vai mistähän on kysymys? Toivottavasti Isuzu 2.5 litraisten omistajat ja muiden lava-autojen omistajat kertoilisivat nyt vähän omista kokemuksistaan näillä kunnon pakkasilla,miten heidän autonsa ovat lämmenneet.
Olisi sitten vähän vertailupohjaa.- hogi
Tuntuu vähän muutenkin, että onko maahantuojalta jäänyt tilaamatta joku arktinen varustelusarja, esim. omassa autossani ei ole kuin yksi akku, vaikka konehuoneessa olisi tilaa kahdelle. Ja myöskään peileissä ei ole lämmitystä.
- Hiluxmies
hogi kirjoitti:
Tuntuu vähän muutenkin, että onko maahantuojalta jäänyt tilaamatta joku arktinen varustelusarja, esim. omassa autossani ei ole kuin yksi akku, vaikka konehuoneessa olisi tilaa kahdelle. Ja myöskään peileissä ei ole lämmitystä.
Veikkaan että Isuzu myydään tehdasvarustein,ilman mitään muutoksia(vain veikkaus) Hilux ja Mitsu varustellaan hieman eri tavalla pojolan oloihin.Voin olla väärässä mutta kylmyys ISUZUSSA saattaa johtua
lämityskennon ohuudesta(yleismalli jossa ei pohjolan olosuhteita ole huomioitu).Hilux lämpiää hetkessä
ja on juuri ehkä Lava-auto ykkönen vuodesta toiseen,(juuri siksi)kun luotettavuus huolto ja Suomen olosuhteet on huomioitu myydessä.Maahantuojan vastuu ja Hiluxin paremmuus tulee kai kaikkein "konkreettisemmin" esille silloin kun jotain "ei toivottua ilmenee".Isuzulla lienee tähän matkaa aika tavalla. - Anonyymi
Hiluxmies kirjoitti:
Veikkaan että Isuzu myydään tehdasvarustein,ilman mitään muutoksia(vain veikkaus) Hilux ja Mitsu varustellaan hieman eri tavalla pojolan oloihin.Voin olla väärässä mutta kylmyys ISUZUSSA saattaa johtua
lämityskennon ohuudesta(yleismalli jossa ei pohjolan olosuhteita ole huomioitu).Hilux lämpiää hetkessä
ja on juuri ehkä Lava-auto ykkönen vuodesta toiseen,(juuri siksi)kun luotettavuus huolto ja Suomen olosuhteet on huomioitu myydessä.Maahantuojan vastuu ja Hiluxin paremmuus tulee kai kaikkein "konkreettisemmin" esille silloin kun jotain "ei toivottua ilmenee".Isuzulla lienee tähän matkaa aika tavalla.Mitsu L200 vm. 2013 lämpiää eli kuumenee -10 pakkasilla, melko nopeasti raakana kylmässä käynnistäesskin. Ongelma on että automaatti ilmastointi kuumentaa hytin aluksi saunaksi ennen kuin uskoo että lämpöä riittää.
Ratkaisu oli vääntää lämmitys minimiin välillä.
Kun ajaa esim 20 min, järjestelmä ymmärtää tilan ja lämpötila hytissä on tasainen.
Kaikki muu on Thaimaassa muistettu laittaa talvea varten, 2 akkuakin, mutta peilien lämmitystä ei. Opel kadetissa oli peililämmitys jo 1986..
- Lisälämpö!!!
MAAHANTUOJAAN YHTEYTTÄ! Oletko OTTANNUT?????
- Anonyymi
Itselläni on isuzu dmax 2.5l koneella 2010vm ja on tavattoman kylmä juuri alle -5 asteen pakkasten jälkeen. Olen termostaatin vaihtanut 2 kertaa, ei apua ja huollollekkin olen asiasta puhunut, mutta asiaan ei keksitä ratkaisua. Onko kukaan vielä keksinyt tähän päivään mennessä ratkaisua tähän asiaan?
- Anonyymi
Webasto on apu. Itsellä 2015 ja olisi aika kylmä ilman webastoa taajama-ajossa, varsinkin jos ulkoa ottaa raitista ilmaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Webasto on apu. Itsellä 2015 ja olisi aika kylmä ilman webastoa taajama-ajossa, varsinkin jos ulkoa ottaa raitista ilmaa.
Ei auta edes ajon aikana. Itselläni on webasto ja jos käyttää ajon aikana ja ulkona on -20 pakkasta, moottorin lämpö on silti 65- 70 astetta. Aamulla toki auttaa kylmäkäynnistyksessä, moottorinlämmön ollessa 45 astetta. Maskisuoja on aina talvella ja oikeastaan kokonaan peittetty jäähdytin.
- Anonyymi
Vaihtakaa termostaatti lämpimämpää,itellä tällä hetkellä 88c termostaatti ja on huomattavasti nopeampi lämpiämään ja tulee erilailla lämmintä mitä alkuperäisellä 82c termarilla.
Hommasin myös 90c termostaatin joka ei vielä ole paikoillaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaihtakaa termostaatti lämpimämpää,itellä tällä hetkellä 88c termostaatti ja on huomattavasti nopeampi lämpiämään ja tulee erilailla lämmintä mitä alkuperäisellä 82c termarilla.
Hommasin myös 90c termostaatin joka ei vielä ole paikoillaan.Niin ja laittakaa ihmeessä välijäähdyttimen kennon päälle myös pahvi,violetin kautta jäähdyttää todella paljon sekä imuilman sekä moottorin kylkien ja tulipellin kautta ohjaamoa.
- Anonyymi
Maskisuoja talveksi, lämpee ja polttoainetta säästyy
- Anonyymi
Maskisuojaa tulee käytettyä, mutta ei auta moottorinlämpöihin. Siinä 65-70 astetta pyörii lämmöt silti kovimmilla pakkasilla. Muutoin saavuttaa normaalin 82 asteen lämmön, mutta hitaasti.
- Anonyymi
Vaihdoin termostaatin muuttu paljon
- Anonyymi
Huvittavaa tekstiä lämpenemisestä. Osta vw 1.9tdi ja ei lämpene kuin vasta kesällä. Ja on ehjä auto. Ei ole niitä sähkösiilejä tässä koneessa edes. Keula tukittu kesät talvet ja ei ylikuumene edes kesällä vaikka vetää kärryä kevyellä kuormalla kun ei muuta tartte. KYLMÄ VW !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1516543
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k263908- 453066
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1323034- 512806
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262176Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2711968Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt511908- 361803
- 291746