D-max 3,0 moottorin lämpeäminen

hogi

Ostin syksyllä esittelykäytössä olleen Isuzu D-max Double Cab (rek. 5hlö) 3,0 automaatin. Kokonaisuutena olen autoon hyvin tyytyväinen, mutta näin talvikeleilla tuntuu että moottori lämpeää todella hitaasti. -5C pitää ajaa noin 25min ennenkuin moottori saavuttaa normaalin käyntilämpötilan ja silloinkin lämpöä riittää nippa nappa lämmittimelle.

Maskinsuojuksia tai pahveja en ole käyttänyt, onko muilla isuzussa samat ominaisuudet.

14

4382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • izhifo

      Aivan saman havainon olen tehnyt omassani,hitaanpuoleisesti lämpiää,olen ajatellut että pitäisikö asian
      vuoksi kääntyä huollon puoleen,vai onko tämä normaalia näillä kovilla pakkasilla.-5C en tosin ole asiaan kiinittänyt huomiota,mutta kun oli näitä 20 pinnassa olevia kelejä oli auto mielestäni luvattoman kylmä liian pitkään.Muutamaan vuoteen kun näitä kelejä ei ole ollut,puuttu sikäli vertailupohjaa.Ilman muuta aion seuraavassa huollossossa ottaa asian esille(huolto vasta toukokuussa)ja nyt kun kerrot samasta ongelmasta,alkaa kyllä mietityttää onkohan näihin laitettu Suomenkeleihin esim.sopimaton termostaatti,vai mistähän on kysymys? Toivottavasti Isuzu 2.5 litraisten omistajat ja muiden lava-autojen omistajat kertoilisivat nyt vähän omista kokemuksistaan näillä kunnon pakkasilla,miten heidän autonsa ovat lämmenneet.
      Olisi sitten vähän vertailupohjaa.

      • hogi

        Tuntuu vähän muutenkin, että onko maahantuojalta jäänyt tilaamatta joku arktinen varustelusarja, esim. omassa autossani ei ole kuin yksi akku, vaikka konehuoneessa olisi tilaa kahdelle. Ja myöskään peileissä ei ole lämmitystä.


      • Hiluxmies
        hogi kirjoitti:

        Tuntuu vähän muutenkin, että onko maahantuojalta jäänyt tilaamatta joku arktinen varustelusarja, esim. omassa autossani ei ole kuin yksi akku, vaikka konehuoneessa olisi tilaa kahdelle. Ja myöskään peileissä ei ole lämmitystä.

        Veikkaan että Isuzu myydään tehdasvarustein,ilman mitään muutoksia(vain veikkaus) Hilux ja Mitsu varustellaan hieman eri tavalla pojolan oloihin.Voin olla väärässä mutta kylmyys ISUZUSSA saattaa johtua
        lämityskennon ohuudesta(yleismalli jossa ei pohjolan olosuhteita ole huomioitu).Hilux lämpiää hetkessä
        ja on juuri ehkä Lava-auto ykkönen vuodesta toiseen,(juuri siksi)kun luotettavuus huolto ja Suomen olosuhteet on huomioitu myydessä.Maahantuojan vastuu ja Hiluxin paremmuus tulee kai kaikkein "konkreettisemmin" esille silloin kun jotain "ei toivottua ilmenee".Isuzulla lienee tähän matkaa aika tavalla.


      • Anonyymi
        Hiluxmies kirjoitti:

        Veikkaan että Isuzu myydään tehdasvarustein,ilman mitään muutoksia(vain veikkaus) Hilux ja Mitsu varustellaan hieman eri tavalla pojolan oloihin.Voin olla väärässä mutta kylmyys ISUZUSSA saattaa johtua
        lämityskennon ohuudesta(yleismalli jossa ei pohjolan olosuhteita ole huomioitu).Hilux lämpiää hetkessä
        ja on juuri ehkä Lava-auto ykkönen vuodesta toiseen,(juuri siksi)kun luotettavuus huolto ja Suomen olosuhteet on huomioitu myydessä.Maahantuojan vastuu ja Hiluxin paremmuus tulee kai kaikkein "konkreettisemmin" esille silloin kun jotain "ei toivottua ilmenee".Isuzulla lienee tähän matkaa aika tavalla.

        Mitsu L200 vm. 2013 lämpiää eli kuumenee -10 pakkasilla, melko nopeasti raakana kylmässä käynnistäesskin. Ongelma on että automaatti ilmastointi kuumentaa hytin aluksi saunaksi ennen kuin uskoo että lämpöä riittää.
        Ratkaisu oli vääntää lämmitys minimiin välillä.
        Kun ajaa esim 20 min, järjestelmä ymmärtää tilan ja lämpötila hytissä on tasainen.
        Kaikki muu on Thaimaassa muistettu laittaa talvea varten, 2 akkuakin, mutta peilien lämmitystä ei. Opel kadetissa oli peililämmitys jo 1986..


    • Lisälämpö!!!

      MAAHANTUOJAAN YHTEYTTÄ! Oletko OTTANNUT?????

    • Anonyymi

      Itselläni on isuzu dmax 2.5l koneella 2010vm ja on tavattoman kylmä juuri alle -5 asteen pakkasten jälkeen. Olen termostaatin vaihtanut 2 kertaa, ei apua ja huollollekkin olen asiasta puhunut, mutta asiaan ei keksitä ratkaisua. Onko kukaan vielä keksinyt tähän päivään mennessä ratkaisua tähän asiaan?

      • Anonyymi

        Webasto on apu. Itsellä 2015 ja olisi aika kylmä ilman webastoa taajama-ajossa, varsinkin jos ulkoa ottaa raitista ilmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Webasto on apu. Itsellä 2015 ja olisi aika kylmä ilman webastoa taajama-ajossa, varsinkin jos ulkoa ottaa raitista ilmaa.

        Ei auta edes ajon aikana. Itselläni on webasto ja jos käyttää ajon aikana ja ulkona on -20 pakkasta, moottorin lämpö on silti 65- 70 astetta. Aamulla toki auttaa kylmäkäynnistyksessä, moottorinlämmön ollessa 45 astetta. Maskisuoja on aina talvella ja oikeastaan kokonaan peittetty jäähdytin.


      • Anonyymi

        Vaihtakaa termostaatti lämpimämpää,itellä tällä hetkellä 88c termostaatti ja on huomattavasti nopeampi lämpiämään ja tulee erilailla lämmintä mitä alkuperäisellä 82c termarilla.
        Hommasin myös 90c termostaatin joka ei vielä ole paikoillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihtakaa termostaatti lämpimämpää,itellä tällä hetkellä 88c termostaatti ja on huomattavasti nopeampi lämpiämään ja tulee erilailla lämmintä mitä alkuperäisellä 82c termarilla.
        Hommasin myös 90c termostaatin joka ei vielä ole paikoillaan.

        Niin ja laittakaa ihmeessä välijäähdyttimen kennon päälle myös pahvi,violetin kautta jäähdyttää todella paljon sekä imuilman sekä moottorin kylkien ja tulipellin kautta ohjaamoa.


    • Anonyymi

      Maskisuoja talveksi, lämpee ja polttoainetta säästyy

      • Anonyymi

        Maskisuojaa tulee käytettyä, mutta ei auta moottorinlämpöihin. Siinä 65-70 astetta pyörii lämmöt silti kovimmilla pakkasilla. Muutoin saavuttaa normaalin 82 asteen lämmön, mutta hitaasti.


    • Anonyymi

      Vaihdoin termostaatin muuttu paljon

    • Anonyymi

      Huvittavaa tekstiä lämpenemisestä. Osta vw 1.9tdi ja ei lämpene kuin vasta kesällä. Ja on ehjä auto. Ei ole niitä sähkösiilejä tässä koneessa edes. Keula tukittu kesät talvet ja ei ylikuumene edes kesällä vaikka vetää kärryä kevyellä kuormalla kun ei muuta tartte. KYLMÄ VW !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

      Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      30
      2592
    2. Yksi kuoli nokkakolarissa

      Asiasta YLEn verkkosivuilla uutinen klo 23.02. Oliko itsemurha?
      Oulainen
      11
      1262
    3. Helvetistä ei ole paluuta

      Kun ihminen laskeutuu kuolleiden maailmaan, kauhujen valtakuntaan ja tuonelan ovet sulkeutuu kiinni, se on karu tunne ku
      Idän uskonnot
      333
      1002
    4. Mikä on kaivattusi ammatti

      entäpä sinun? 💶
      Ikävä
      44
      871
    5. Terveisiä vanhemmalle

      J-miehelle. Ehkä nähdään vielä 😉
      Ikävä
      45
      844
    6. Järjetön Topi-ilta

      Lisää tappiota konkurssipesälle. Miten voi olla mahdollidta , että annetaan järjestää tämä. Sorsakoski pyörii haudassaan
      Ähtäri
      20
      829
    7. Miksi nainen nukut huonosti

      Onko sulla jotakin huolia, vai jotakin miestäkö mietit? Vai tunnemaailmassako velloo? Ajatteletko koskaan minua? Paljo
      Ikävä
      61
      754
    8. Niin siinä Kävi

      Ettemme koskaan saaneet toisiamme
      Ikävä
      44
      730
    9. Halutaan toisiamme

      Mutta se on Salaisuus❤️
      Intohimo
      44
      716
    10. Jos olisit kaivattusi

      Kanssa kahdestaan samassa tilassa niin miten kävisi
      Ikävä
      46
      646
    Aihe