D-max 3,0 moottorin lämpeäminen

hogi

Ostin syksyllä esittelykäytössä olleen Isuzu D-max Double Cab (rek. 5hlö) 3,0 automaatin. Kokonaisuutena olen autoon hyvin tyytyväinen, mutta näin talvikeleilla tuntuu että moottori lämpeää todella hitaasti. -5C pitää ajaa noin 25min ennenkuin moottori saavuttaa normaalin käyntilämpötilan ja silloinkin lämpöä riittää nippa nappa lämmittimelle.

Maskinsuojuksia tai pahveja en ole käyttänyt, onko muilla isuzussa samat ominaisuudet.

14

4233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • izhifo

      Aivan saman havainon olen tehnyt omassani,hitaanpuoleisesti lämpiää,olen ajatellut että pitäisikö asian
      vuoksi kääntyä huollon puoleen,vai onko tämä normaalia näillä kovilla pakkasilla.-5C en tosin ole asiaan kiinittänyt huomiota,mutta kun oli näitä 20 pinnassa olevia kelejä oli auto mielestäni luvattoman kylmä liian pitkään.Muutamaan vuoteen kun näitä kelejä ei ole ollut,puuttu sikäli vertailupohjaa.Ilman muuta aion seuraavassa huollossossa ottaa asian esille(huolto vasta toukokuussa)ja nyt kun kerrot samasta ongelmasta,alkaa kyllä mietityttää onkohan näihin laitettu Suomenkeleihin esim.sopimaton termostaatti,vai mistähän on kysymys? Toivottavasti Isuzu 2.5 litraisten omistajat ja muiden lava-autojen omistajat kertoilisivat nyt vähän omista kokemuksistaan näillä kunnon pakkasilla,miten heidän autonsa ovat lämmenneet.
      Olisi sitten vähän vertailupohjaa.

      • hogi

        Tuntuu vähän muutenkin, että onko maahantuojalta jäänyt tilaamatta joku arktinen varustelusarja, esim. omassa autossani ei ole kuin yksi akku, vaikka konehuoneessa olisi tilaa kahdelle. Ja myöskään peileissä ei ole lämmitystä.


      • Hiluxmies
        hogi kirjoitti:

        Tuntuu vähän muutenkin, että onko maahantuojalta jäänyt tilaamatta joku arktinen varustelusarja, esim. omassa autossani ei ole kuin yksi akku, vaikka konehuoneessa olisi tilaa kahdelle. Ja myöskään peileissä ei ole lämmitystä.

        Veikkaan että Isuzu myydään tehdasvarustein,ilman mitään muutoksia(vain veikkaus) Hilux ja Mitsu varustellaan hieman eri tavalla pojolan oloihin.Voin olla väärässä mutta kylmyys ISUZUSSA saattaa johtua
        lämityskennon ohuudesta(yleismalli jossa ei pohjolan olosuhteita ole huomioitu).Hilux lämpiää hetkessä
        ja on juuri ehkä Lava-auto ykkönen vuodesta toiseen,(juuri siksi)kun luotettavuus huolto ja Suomen olosuhteet on huomioitu myydessä.Maahantuojan vastuu ja Hiluxin paremmuus tulee kai kaikkein "konkreettisemmin" esille silloin kun jotain "ei toivottua ilmenee".Isuzulla lienee tähän matkaa aika tavalla.


      • Anonyymi
        Hiluxmies kirjoitti:

        Veikkaan että Isuzu myydään tehdasvarustein,ilman mitään muutoksia(vain veikkaus) Hilux ja Mitsu varustellaan hieman eri tavalla pojolan oloihin.Voin olla väärässä mutta kylmyys ISUZUSSA saattaa johtua
        lämityskennon ohuudesta(yleismalli jossa ei pohjolan olosuhteita ole huomioitu).Hilux lämpiää hetkessä
        ja on juuri ehkä Lava-auto ykkönen vuodesta toiseen,(juuri siksi)kun luotettavuus huolto ja Suomen olosuhteet on huomioitu myydessä.Maahantuojan vastuu ja Hiluxin paremmuus tulee kai kaikkein "konkreettisemmin" esille silloin kun jotain "ei toivottua ilmenee".Isuzulla lienee tähän matkaa aika tavalla.

        Mitsu L200 vm. 2013 lämpiää eli kuumenee -10 pakkasilla, melko nopeasti raakana kylmässä käynnistäesskin. Ongelma on että automaatti ilmastointi kuumentaa hytin aluksi saunaksi ennen kuin uskoo että lämpöä riittää.
        Ratkaisu oli vääntää lämmitys minimiin välillä.
        Kun ajaa esim 20 min, järjestelmä ymmärtää tilan ja lämpötila hytissä on tasainen.
        Kaikki muu on Thaimaassa muistettu laittaa talvea varten, 2 akkuakin, mutta peilien lämmitystä ei. Opel kadetissa oli peililämmitys jo 1986..


    • Lisälämpö!!!

      MAAHANTUOJAAN YHTEYTTÄ! Oletko OTTANNUT?????

    • Anonyymi

      Itselläni on isuzu dmax 2.5l koneella 2010vm ja on tavattoman kylmä juuri alle -5 asteen pakkasten jälkeen. Olen termostaatin vaihtanut 2 kertaa, ei apua ja huollollekkin olen asiasta puhunut, mutta asiaan ei keksitä ratkaisua. Onko kukaan vielä keksinyt tähän päivään mennessä ratkaisua tähän asiaan?

      • Anonyymi

        Webasto on apu. Itsellä 2015 ja olisi aika kylmä ilman webastoa taajama-ajossa, varsinkin jos ulkoa ottaa raitista ilmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Webasto on apu. Itsellä 2015 ja olisi aika kylmä ilman webastoa taajama-ajossa, varsinkin jos ulkoa ottaa raitista ilmaa.

        Ei auta edes ajon aikana. Itselläni on webasto ja jos käyttää ajon aikana ja ulkona on -20 pakkasta, moottorin lämpö on silti 65- 70 astetta. Aamulla toki auttaa kylmäkäynnistyksessä, moottorinlämmön ollessa 45 astetta. Maskisuoja on aina talvella ja oikeastaan kokonaan peittetty jäähdytin.


      • Anonyymi

        Vaihtakaa termostaatti lämpimämpää,itellä tällä hetkellä 88c termostaatti ja on huomattavasti nopeampi lämpiämään ja tulee erilailla lämmintä mitä alkuperäisellä 82c termarilla.
        Hommasin myös 90c termostaatin joka ei vielä ole paikoillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihtakaa termostaatti lämpimämpää,itellä tällä hetkellä 88c termostaatti ja on huomattavasti nopeampi lämpiämään ja tulee erilailla lämmintä mitä alkuperäisellä 82c termarilla.
        Hommasin myös 90c termostaatin joka ei vielä ole paikoillaan.

        Niin ja laittakaa ihmeessä välijäähdyttimen kennon päälle myös pahvi,violetin kautta jäähdyttää todella paljon sekä imuilman sekä moottorin kylkien ja tulipellin kautta ohjaamoa.


    • Anonyymi

      Maskisuoja talveksi, lämpee ja polttoainetta säästyy

      • Anonyymi

        Maskisuojaa tulee käytettyä, mutta ei auta moottorinlämpöihin. Siinä 65-70 astetta pyörii lämmöt silti kovimmilla pakkasilla. Muutoin saavuttaa normaalin 82 asteen lämmön, mutta hitaasti.


    • Anonyymi

      Vaihdoin termostaatin muuttu paljon

    • Anonyymi

      Huvittavaa tekstiä lämpenemisestä. Osta vw 1.9tdi ja ei lämpene kuin vasta kesällä. Ja on ehjä auto. Ei ole niitä sähkösiilejä tässä koneessa edes. Keula tukittu kesät talvet ja ei ylikuumene edes kesällä vaikka vetää kärryä kevyellä kuormalla kun ei muuta tartte. KYLMÄ VW !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      151
      6543
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      3908
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      45
      3066
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      132
      3034
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      2806
    6. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2176
    7. Hajoaako persut kuten 2017?

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      271
      1968
    8. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

      IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      51
      1908
    9. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      36
      1803
    10. Mitä haluat oikeasti

      Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1746
    Aihe