Caravan Erälaukko Oy

eienäänikinä

Ompa erikoinen yritys :(

Tähän firmaan ei tyhjätaskun kannata mennä, kyllä katotaan ja kytätään niin, että huh, huh!!!!

56

6253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin minä

      oikein huolella

    • ?????????????

      että kyttäävät vai miksi pitää olla "rikas" jotta sinne voi mennä?

    • yksinkertaisuudestani johtuen en ole huomannut mitään erikoista. Lisäksi yleensä kuljen varsin tyhjätaskuna.

      • Pink Latu

        hintataso on huomattavasti korkeampi kuin muualla,ja henkilökunta ehkä vähän ynseänpuoleista,tuskin tulemme enään poikkeamaan.


      • Valtevaan
        Pink Latu kirjoitti:

        hintataso on huomattavasti korkeampi kuin muualla,ja henkilökunta ehkä vähän ynseänpuoleista,tuskin tulemme enään poikkeamaan.

        oot kyllä mahottoman monessa paikassa tuon Pink Lätyn kanssa kiertäny. On hyvä hevonen, vähä herkkä laukkaan. Eikookki ynseää porukkaa, ei rupen sun hevoskuljetus-Kanikkaa ottaan vaihosa, katotaan vaan ynseästi.


      • Pink Latu
        Valtevaan kirjoitti:

        oot kyllä mahottoman monessa paikassa tuon Pink Lätyn kanssa kiertäny. On hyvä hevonen, vähä herkkä laukkaan. Eikookki ynseää porukkaa, ei rupen sun hevoskuljetus-Kanikkaa ottaan vaihosa, katotaan vaan ynseästi.

        kaikkea täällä kerro. Puhutaan sitte vermossa nämä asiat


    • tsykiatri

      Ota vähän paalua taskuun niin et kärsi niiiin paljon. Toinen mahdollisuus tietenkin vilkaista peiliin, sielläkin voi olla syy miksi katotaan vähän tarkemmin. Ja varmista että sepalus on kiinni ja muutenkin kondis jees. Jos naamassasi on jotain outoa, kokeile isoja aurinkolaseja ja kokopartaa. Sitten vaan rohkeasti kokeilemaan uudestaan. Jos vieläkin tuntuu että kytätään, tilaa aika ammattiauttajalle. Ei nuo oireesi ole niin vakavia että niitä ei voi parantaa.

      • 3999993

        Jouduin uudella Hymerillä matkalla Pohjoiseen menemään ko.firmaan kun auto hajosi.
        Autossa takuu ja ko .firmalla silloin Hymerin edustus.
        Eivät korjanneet autoa takuuseen kun auto oli toisesta Hymerliikkeestä ostettu ,eikä suostuneet siihenkään että olisivat laskuttaneet myyjäliikettä ,vaikka myyjäliike pyysy että lähettävät heille laskun
        Vaan minun oli rahalla heti maksettava
        Minun auto on Suomesta ostettu


      • ?????????
        3999993 kirjoitti:

        Jouduin uudella Hymerillä matkalla Pohjoiseen menemään ko.firmaan kun auto hajosi.
        Autossa takuu ja ko .firmalla silloin Hymerin edustus.
        Eivät korjanneet autoa takuuseen kun auto oli toisesta Hymerliikkeestä ostettu ,eikä suostuneet siihenkään että olisivat laskuttaneet myyjäliikettä ,vaikka myyjäliike pyysy että lähettävät heille laskun
        Vaan minun oli rahalla heti maksettava
        Minun auto on Suomesta ostettu

        sitten päättyi? Saiko korjattu vian vai ei?


      • 399993
        ????????? kirjoitti:

        sitten päättyi? Saiko korjattu vian vai ei?

        Sai korjattua ja minä maksoin remontin rahalla jonka rahan sain myöhemmin myyjäliikkeestä .Että sellainen tapaus


      • 12+1
        399993 kirjoitti:

        Sai korjattua ja minä maksoin remontin rahalla jonka rahan sain myöhemmin myyjäliikkeestä .Että sellainen tapaus

        persaukinen virma, käteisestä kova puute?


      • !?!
        399993 kirjoitti:

        Sai korjattua ja minä maksoin remontin rahalla jonka rahan sain myöhemmin myyjäliikkeestä .Että sellainen tapaus

        mikä oli vikakana? Siis mitä hajosi uudessa Hyymerissa?


      • 39999993
        !?! kirjoitti:

        mikä oli vikakana? Siis mitä hajosi uudessa Hyymerissa?

        Minusta ei ole merkitystä mikä hajosi.
        Auto ollut uudesta asti aivan susi .Olen katunut Hymerin ostoa
        Kaikkein eniten on ollut Hymerissä vikoja ,mitä autoja minulla on ollut


      • hymer-edustaja
        3999993 kirjoitti:

        Jouduin uudella Hymerillä matkalla Pohjoiseen menemään ko.firmaan kun auto hajosi.
        Autossa takuu ja ko .firmalla silloin Hymerin edustus.
        Eivät korjanneet autoa takuuseen kun auto oli toisesta Hymerliikkeestä ostettu ,eikä suostuneet siihenkään että olisivat laskuttaneet myyjäliikettä ,vaikka myyjäliike pyysy että lähettävät heille laskun
        Vaan minun oli rahalla heti maksettava
        Minun auto on Suomesta ostettu

        Näen koneeltani kaikki Hymer-autoille tehdyt takuuaikaiset korjaukset ajalta 1.1.2003-15.1.2010. Oletko ystävällinen ja kerrot "hajoamisen"syyn tai sen osan nimen? Muutoin pidän sinun kirjoituksiasi pelkkänä paskana.


      • Eiks ole hassua
        hymer-edustaja kirjoitti:

        Näen koneeltani kaikki Hymer-autoille tehdyt takuuaikaiset korjaukset ajalta 1.1.2003-15.1.2010. Oletko ystävällinen ja kerrot "hajoamisen"syyn tai sen osan nimen? Muutoin pidän sinun kirjoituksiasi pelkkänä paskana.

        Tulisi liian pitkäluettelo jos luettelee vielä alustankin viat.kun vaan kaikki muistuisi mieleen
        Meinaatko että ettei niissä ole vikoja ollenkaan ,kun näet vaan yhden auton viat koneeltasi


      • Utelias kysyy.
        hymer-edustaja kirjoitti:

        Näen koneeltani kaikki Hymer-autoille tehdyt takuuaikaiset korjaukset ajalta 1.1.2003-15.1.2010. Oletko ystävällinen ja kerrot "hajoamisen"syyn tai sen osan nimen? Muutoin pidän sinun kirjoituksiasi pelkkänä paskana.

        Onko ne hiiretkin siellä takuuhistoriassa ?


      • 3999993 kirjoitti:

        Jouduin uudella Hymerillä matkalla Pohjoiseen menemään ko.firmaan kun auto hajosi.
        Autossa takuu ja ko .firmalla silloin Hymerin edustus.
        Eivät korjanneet autoa takuuseen kun auto oli toisesta Hymerliikkeestä ostettu ,eikä suostuneet siihenkään että olisivat laskuttaneet myyjäliikettä ,vaikka myyjäliike pyysy että lähettävät heille laskun
        Vaan minun oli rahalla heti maksettava
        Minun auto on Suomesta ostettu

        kanssa. Vaikka Saksan Hymer väittää minkä tahansa heidän edustajansa tekevän takuutyöt niin en ole oikein siinä onnistunut. Heillä on täällä juuri tuo järjestelmä, vain itse myydyt korjaillaan takuuaikana. Olin varsin yllättynyt asiasta varsinkin myyntipuheita muistellessani, puheisiin ei kannattane luottaa, valitettavasti.

        Syyksi sanovat sakujen maksavan niin huonosti takuutöistä, ettei kannata. Lienevät ajamassa alas koko Suomen Hymeriä kun eivät ole moisista pystyneet sopimaan.


      • HY-edustaja
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        kanssa. Vaikka Saksan Hymer väittää minkä tahansa heidän edustajansa tekevän takuutyöt niin en ole oikein siinä onnistunut. Heillä on täällä juuri tuo järjestelmä, vain itse myydyt korjaillaan takuuaikana. Olin varsin yllättynyt asiasta varsinkin myyntipuheita muistellessani, puheisiin ei kannattane luottaa, valitettavasti.

        Syyksi sanovat sakujen maksavan niin huonosti takuutöistä, ettei kannata. Lienevät ajamassa alas koko Suomen Hymeriä kun eivät ole moisista pystyneet sopimaan.

        Näen koneeltani kaikki Hymer-autoille tehdyt takuuaikaiset korjaukset ajalta 1.1.2003-15.1.2010. Oletko ystävällinen ja kerrot "hajoamisen"syyn tai sen osan nimen? Muutoin pidän sinun kirjoituksiasi pelkkänä paskana.


      • Hörhölä
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        kanssa. Vaikka Saksan Hymer väittää minkä tahansa heidän edustajansa tekevän takuutyöt niin en ole oikein siinä onnistunut. Heillä on täällä juuri tuo järjestelmä, vain itse myydyt korjaillaan takuuaikana. Olin varsin yllättynyt asiasta varsinkin myyntipuheita muistellessani, puheisiin ei kannattane luottaa, valitettavasti.

        Syyksi sanovat sakujen maksavan niin huonosti takuutöistä, ettei kannata. Lienevät ajamassa alas koko Suomen Hymeriä kun eivät ole moisista pystyneet sopimaan.

        Takuu asioista ja monista takuuehtoihin kuulumattomista väärinkäsityksistä on laaja artikkeli Caravan-lehdessä 1/2010. Lehden voi ostaa R-kioskilta tai monesta lehtipisteestä. Lehti on hyvä ostaa ja säilyttää, jo pelkästään takuita käsittelevän artikkelin vuoksi.


    • hihhii

      Kokenut myyjä toteaa jo yhdellä vilkaisulla ostoaikeet ja rahatilanteen.
      Rahamies olisi mennyt myyjien juttusille.
      Totesit köyhyytesi ja poistuit paikalta.

      • myyjäkö

        Joo, sen kyllä ihmisestä näkee päälle onko rahaa.
        Jos on, niin palttoon povitaskun puoli riippuu alempana, tai verkkarit on puolitangossa massin painosta.
        Jos ei, niin on liituraitaa ja ravattia ja ryhti ylväs.


    • Tampesterin Jones

      Oma kokemus taas on että ostovaiheessa kun kiertelin monta firmaa niin juurikin Erälaukolla osasivat kauppaa tehdä kun moni muu lähinnä keskittyi toisten haukkumiseen ja omaankehuun. Tarjoukset kun pyysin niin parhaan tarjouksen käteisostajalle tekivät. Ja sitä kautta kaupatkin syntyivät.

      Kaikki ei kelpaa kaikille mutta mulle Erälaukon palvelu ja kaupankäynti passasi. Tainut passata monelle muullekin, http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/caravan-eralaukko-vuoden-matkailuajoneuvokauppias-2008

      • myyjäkö

        Olikohan laajakin otanta Tuulilasin gallupissa?
        Vai kysyttiinkö vain Karilta ja paikalla "sattumalta" olleelta ostajalta?


      • lue tarkemmin
        myyjäkö kirjoitti:

        Olikohan laajakin otanta Tuulilasin gallupissa?
        Vai kysyttiinkö vain Karilta ja paikalla "sattumalta" olleelta ostajalta?

        tuo juttu, joka julkaistiin Tuulilasissa mutta sitä nimeämistä ei suinkaan tehnyt Tuulilasi. Tuo sama nimeäminen tehdään muuten joka vuosi ja siinä näyttää kauppiaat vaihtuvan.


      • ....................

        ................................................


      • Nuuka mies
        .................... kirjoitti:

        ................................................

        on nykyään kummajainen kauppiaille.Itse olen pärjäävä yrittäjä ja suoritan suurempiakin hankintoja käteismaksulla.Vaatteilla en koreile ja olen melko vaatimaton tyyppi.Mutta joskus on käynyt niin että ei ole ymmärretty palvella kunnon maksavaa asiakasta on jäänyt kauppa tekemättä siinä liikkeessä.Tuntuu siltä että kuluttajan pitäisi kaikki nykyään ostaa velaksi ja rahoitusyhtiöiden kautta,ennen kuin olet kunnon asiakas.Sitten käteisasiakas myös on kovempi tinkimään hinnasta kun ei tarvi nöyristellä kauppiaalle josko sais sen loppu rahoituksen järjestettyä että saan ton kulkupelin itselleni.


      • jopbari
        Nuuka mies kirjoitti:

        on nykyään kummajainen kauppiaille.Itse olen pärjäävä yrittäjä ja suoritan suurempiakin hankintoja käteismaksulla.Vaatteilla en koreile ja olen melko vaatimaton tyyppi.Mutta joskus on käynyt niin että ei ole ymmärretty palvella kunnon maksavaa asiakasta on jäänyt kauppa tekemättä siinä liikkeessä.Tuntuu siltä että kuluttajan pitäisi kaikki nykyään ostaa velaksi ja rahoitusyhtiöiden kautta,ennen kuin olet kunnon asiakas.Sitten käteisasiakas myös on kovempi tinkimään hinnasta kun ei tarvi nöyristellä kauppiaalle josko sais sen loppu rahoituksen järjestettyä että saan ton kulkupelin itselleni.

        "pärjäävä yrittäjä" - "suoritan suurempiakin hankintoja käteismaksulla " - "olen melko vaatimaton tyyppi" - " ei tarvi nöyristellä kauppiaalle " - "ei ole ymmärretty palvella kunnon maksavaa asiakasta" ??????????????

        Herää kysymys mistä on kysymys. Onko tällainen asiakas kummajainen, törmään henkilöautokaupan puolella näihin päivittäin.


      • google ;
        jopbari kirjoitti:

        "pärjäävä yrittäjä" - "suoritan suurempiakin hankintoja käteismaksulla " - "olen melko vaatimaton tyyppi" - " ei tarvi nöyristellä kauppiaalle " - "ei ole ymmärretty palvella kunnon maksavaa asiakasta" ??????????????

        Herää kysymys mistä on kysymys. Onko tällainen asiakas kummajainen, törmään henkilöautokaupan puolella näihin päivittäin.

        On osattava sopivasti mielistellä, ei liian läpinäkyvästi, mutta kalliiksi nämä tulevat kun käteisellä makselevat , jää luottofirman proviisiot pois ja käteisen joutuu viemään pankkiin joka ei sekään ole ilmaista nykyään!


    • En päässyt kauppoihi

      muusta elävästä eivät tiedä yhtään mitään....materialismi kukoistaa ja antaa sisällön elämälle. Eihän sitä moittiakaan voi....jos tykkää muovista, se on sitten siinä. Ovathan hyvin pärjänneet...ulkokuvallisesti, mikä sitten on totuus....kuuluuko se muille ? Osta tai ole ostamatta....jokaisen oma asia.

      • mätämuna

        Taitaa olla ulkokuori kunnossa ja sisältä mätä?!?


    • ????????????????????????

      Niin jos on ostamassa uutta asuntoautoa ei pidä olla "tyhjätasku " !

      Me ostimme uuden Dethleffs pari viikkoa sitten sieltä Erälaukko Oy;sta ja ei meillä ole mitään valittamista. Oikeastaan teimme kaupat jo viime vuoden puolella koska haluttiin asuntoauto missä on "hieman erikoista" ja niitä nyt ei hyllyllä pidetään. Auto kummiskin tuli kuukausi ennen aikoja mutta mitä väliä, veimme vanhan sinne ja uudella tultiin kotiin. Ja kaikki toimii kuten piti.

      Kävimme muutamassa "etelänsuomen" asuntoautokaupoissa mutta ei ne tarjonut mittään vanhasta. Sitten päätimme matkustaa oikein Tampereelle! Ja se matka kannatti, Erälaukko Oy tarjosi juuri sen mitä itse olimme aatellut saada Mersusta.

      Ainakin me ollaan tyytyväisiä Erälaukko Oy;n tavasta tehdä kauppaa. Ei ollut ihan ensimmäinen kauppa koska olen ollut karavaanari jo 35 vuotta. On tullut muutamat kaupat tehtyä, hyviä ja huonoja.

      Mutta tietysti jos vanhasta romusta haluaa uuden hinnan niin vaikeata on tehdä kauppoja. Pitää ymmärtää että kun asuntoauto ajetaan autoliikkeestä pihalle ensimmäinen tonni meni hinnasta. Toinen menee kun olet saapunut kotiin sillä.

      Jos ostaa vanhan asuntoauton niin hinta voi jopa nousta kun sen vaihtaa muutaman vuoden päästä.

      Mutta ei kun "munarikasta pääsiäistä" kaikille jotka munaa haluaa!

      • Älä viitsi nikistä

        En tiedä olitko ostamassa uutta vai vanhaa,mutta minä en voi moittia Erälaukon palvelua.Asiani oli sinne sellainen.Halusin saada tarvikkeena metritavarana sitä ikkunoiden kehyslistan muovi nauhaa ja sain.Kaveri joka sitä mallini mukaan antoi merkkas kelaan noin arvion metreistä ja siinä oli reilusti enemmän mistä maksoin.Kyllä siellä kohdellaan asiakasta hyvin oli se ostamassa uutta tai korjaamassa vanhaa.


      • yksi tonni

        kun ajaa pihalle, hinnasta häipyy viisikin tonnia ja saman verran kun on kotipihalla. Kokeilkaa vaikka, minä olen testannut.


      • älyätkö
        yksi tonni kirjoitti:

        kun ajaa pihalle, hinnasta häipyy viisikin tonnia ja saman verran kun on kotipihalla. Kokeilkaa vaikka, minä olen testannut.

        Eilen kotimatkalla poikkesin asioimassa liikkeessä. Vaikka kyseessä oli harvinaisempi osa, jota ei suoraan hyllystä löydy, sain ystävällistä palvelua osakseni. Tilatun osan saan haettua seuraavalla käyntikerralla.


    • Takuuasioissa

      Hymer epätoivoinen takuuasiakas laita itse pystyyn Firma ala myymään niitä ja eritoten korjaat muiden myymiä autoja ja laskuttelet myyjäliikettä ja otat rahat pois kun se on niin helppoa.
      Kyllä se on niin että takuuasioissa se korjaa joka myy oli verkosto tai ei sillä rahat ei liiku takuuasioissa yritysten välillä toivotulla tavalla joten älä syyllistä ulkopuolista joka ei ole osallistunut projektiin ja saanut siitä taloudellista hyötyä.
      Otti silmään että hoida seuraavalla kerralla asiat siellä minne olet ne valtavat rahat ja
      kate-eurotkin kantanut he ovat vastuussa mikäli autossasi joku tökkii.
      Olisit kiitollinen kun maksua vastaan vielä tänäpäivänä joku auttaa.

      • Onko näin

        Eikö takuu asioissa maksa viimekädessä tehdas remontit, Minusta myyjäliike laskuttaa sitten tehdasta ,kun takuu korjaukset on tehty??


    • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Onneeksi on toinenkin firma Suomessa joka myy asuntoautoja joten mene sinne.

      • avainkiertoon

        Ainakin Hyvinkäällä tuntuu kauppa sujuvan leppoisissa merkeissä.
        Ei tarvi turvautua änkyrä-hämäläisiin .


    • m.o.t1

      Onkos se nyt niin, että tällä palstalla esiintyvät vain persaukiset.
      Jos saat jostain huoltoapua niin senkö pitäisi olla ilmaista.
      Onko sinulla kotona ilmainen p....u
      Syötkö ilmisia lounaita ja valitatko siitä, että lounaskuppiloita löytyy pilvin pimein?

    • Chevy-mobi

      Omakohtaisella kokemuksella uskallan sanoa, että täysi huijari koko mies on minun mielipide. Ihmettelen millä meriitillä aikoinaan valittiin vuoden caravankauppiaaksi. Vaati etukäteen osaa auton hinnasta puhelimessa maksettavaksi, josta olin tekemässä kauppaa. Paikan päällä ilmeni totuus, kun auto oli homevaurioitunut ja kuvat oli fotoshopattu. Kirkkain silmin kehui autoa, mutta onneksi olin ottanut pari asiantuntijaa mukaan. Konepelti ruosteessa ja wc:n kohdalla oleva kulma halki takanurkassa. Melkein suuttui minulle, kun oli muuta porukkaa mukanani. Sen jälkeen poisti auton myynnistä kahdeksi kuukaudeksi. Hintakin oli tippunut monta tonnia, kun taas uudelleen sitä rupesi kauppaamaan. Turpiin olis tehnyt mieli vetäistä kyseistä herraa,sen takia että ajettiin 350 km turhaan. Vieläkin pistää vihaksi 8 vuoden jälkeen!

      • rovaniemen unto

        Onneksi et vetänyt turpiin, ymmärtänet toki lieväkin väkivalta alan liikkeessä on rangaistava teko. Suomessa laki on aina huijareiden puolella, myös eräpaukon. Eräpaukko on ylihinnoitellut vuosikausia tuotteensa, ihmettelen minä jos vielä sinne asiakkaita riittää. Paulan väki siirtyi tänään kassalinjalle, josko ovat liiton jäsenmaksuja maksaneet. Epäilen suuresti että ovat, näin joutuvat nämä Paulan herrat vesi/silakka muonalle.


    • rättijussi

      nii i, ei täällä Rovaniemellä karavaanarit kukkoile. Muutamien koslasta on puhkottu renkaat kun ovat ruvenneet isottelemaan. Alkaa se väki olla jokapuolella ei toivoivottujen listoilla.

    • 4551MM

      Tehtiin kaupat uudesta asuntoautosta jota pian lähdemme hakemaan.
      Autoon kun laitetaan lisävarusteita.Se minkä tähden lähdimme ajelemaan 150 km kotoa juuri Tampereelle kävin nettisivuilla ja laitoin vaihtoautoni rekisterinumeron ja pyysin ottamaan yhteyttä.Ei kulunut kun tovi niin tuli soitto ja erittäin miellyttävä myyjä lankanpäässä.Hänellä oli hyvityshinta jo valmiiksi mietittynä joka oli siinä haarukassa mikä sopi meille.Sovittiin aika jolloin mennään asuntoautoa katsomaan ja kyllä minä sanon saimme niin hyvää palvelua en usein ole tottunut saamaan.Nyt odottelemme auton saamista joka pitäisi parinpäivänpäästä tapahtua.

    • hurmuriKuopiosta

      Myyjä kehui, että rumatikit on taas loppu. On niin suuren suosion saanut, ettei tehdas pysyt toimittamaan rumatikillä. Oli pakko ottaa lämmittäjällä auto

    • tyytyväinenostaapi

      Yhden uuden auton heiltä ostanut ja tyytyväinen olin liikkeen toimintaan.
      En voi moittia.
      Kauppa käy vaan niin hyvin näköjään että vaihto m.autoja aika vähän heillä.

    • Savostakysellään

      Ostitko kaaran rumatikillä?

      • tyytyväinenostaapi

        Ostin


    • hienolaite

      On paremmin kesävärkki.

    • menomielessä

      Kiitos Caravan Erälaukolle erittäin hyvästä palvelusta vuosien varrella. Aloitimme asioinnin heillä vuonna 2007 joka jatkuu ihan varmasti jos tarvetta ilmenee. Tosin kokeilimme joitain toisiakin ko alan firmoja, kun tuli tarve vaihtaa asuntovaunu asunto-autoon, ja Erälaukon luotettava palvelu voitti taas. Terveisin tyytyväiset Caravaanarit

    • Hahahahaha

      Ai johtaja kirjoitti mainoksen. Eikö kauppa käy?

    • ammattiasiakas

      Ostimme ko. yrityksestä uuden Kabe Onyx gxl matkailuvaunun vuonna 2006. Teimme siitä tarjouksen ja pääsimme neuvottelujen jälkeen sopimukseen. Vaunu toimitettiin sovitusti Himokselle.
      Kausivaunun siirron yhteydessä tehtiin takuuajan mukaiset mittaukset Erälaukolla ja homma toimi.
      Vävy haki Erälaokolta vesipumpun kas kun se oman hölmöilyn myötä jäätyi. Luovuimme vaunusta viime keväänä ja nyt on kiikarissa käytetty auto samasta liikkeestä. Teemme siitä tarjouksen ja jos emme pääse sopimukseen ei voi mitään. Valinnanvaapauden myötä on siis mahdollisuus valita, on aivan turha valittaa koska toisen vitonen on toisen kymppi. Odotteet ja koettu palvelu koetaan henkilökohtaisesti ja vaikka emme pääsisikään sopimukseen tulevaisuudessa olen kokenut ko. yrityksen palveluprosessin ammattitaitoiseksi ja konseptoiduksi. (katso sanakirjasta jos et ymmärrä).

    • Matkallamaan

      Erälaukko on hoitanut hyvin takuuasiat. Esim. lähetti Alden kiertovesipumpun Portugaliin narisematta.

      Kaikissa matkailuautoissa on vikoja ja mitä kalliimpi auto sitä kalliimmat korjaukset.

    • Anonyymi

      Peräaukko on erikoinen liike. "Myyjät" istuvat kopeissaan isoineen näyttöineen. Ei tervehdi asiakkaita ja käyttäytyvät ylimielisesti. Puitteet myymälässä viimeisen päälle, mutta asiakaspalvelusta ei tietoakaan. Sukupolven vaihdoksen jälkeen mennyt vain huonompaan suuntaan, valitettavasti.

      • Anonyymi

        Jatkuuko sama ralli tänäkin vuonna ?
        Joutuuko tamperelainen asioimaan Jyväs-caravanissa vai missä saa hyvän palvelun.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 43 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4944
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3237
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1385
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1216
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      66
      912
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      847
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      718
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe