Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

COMPLETE VOCAL INSTITUTE!!!!

VeeraBianca

Heippa! Onko kellään kokemusta complete vocal instituutista kööpenhaminassa? mut on hyväksytty 1-year-singer kurssille. onko sinne vaikea päästä? olinko onnekas? :D

6

444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melusine

      En voi sanoa asiantuntija olevani tuon instituutin suhteen, mutta laulusta sinänsä tiedän paljonkin. Tälläkin palstalla on ollut juttua tuosta paikasta ja sen kasvateista, ja mielipiteet näyttävät jakautuvan kahtia. Jotkut ovat henkeen ja vereen tämän tyylisuunnan kannattajia, jotkut vastustavat. Syinä mm. se, että tämä tekniikka antaa väärän kuvan laulunopiskelijalle siitä, kuinka paljon ääntä on mahdollisuus muokata.

      Oman kokemukseni mukaan ääni on herkkä instrumentti, jota ei poppakonsteilla parannella. Sellaiseksi valitettavasti tuon instituutin lasken mitä suurimmassa määrin. Olen joissakin keskusteluissa bongannut ko. koulun kasvatin vahvasti värittyneitä mielipiteitä, joista paljastui selvästi ettei kaveri tiedä yhtään mistä puhuu, vaikka on koulut käynyt ammattilainen. Olen myös tutkaillut koulun perustajan Cathrine Sadolinin opetusvideoita, ja ne olivat luvalla sanoen karmivaa katsottavaa. Oppilaat pakotettiin sellaisiin temppuihin, jotka voivat koitua äänihuulten turmioksi.

      Itse kyllä kiertäisin mokoman koulun kaukaa, mutta omapa on toisaalta äänesi.

    • kaikenlaista kokenut

      Kuuntelepa Youtubesta "Cathrine Sadolin in a danish TV chanel", jossa maestra laulaa itse ohjelman alussa kolmella eri tyylillä. Se vastaa hyvin kysymykseen, missä mennään ja mikä on taso.
      Perustekniikka kannattaa olla kunnossa, jos sinne menee opiskelemaan.
      Jos tyytyy pintasoundeilla leikittelyyn, se koulutus on sopiva, mutta jos vaatii ilmaisun syvällisyyttä ja herkkyyttä...?

      • VeeraBianca

        Kiitti vastauksista molemmille. Yritän tässä nyt punnita, että should I stay or should I go. Onkohan tuonne vaikea päästä noin yleisesti? Mietin, että minkä tasoisia laulajia joukossa on? Herkkyyttä tai sellasta en kaipaa. Soundi on jokseenkin kunnossa, tarvitsen lisää tekniikkaa.


      • jhoäiyunå0ä
        VeeraBianca kirjoitti:

        Kiitti vastauksista molemmille. Yritän tässä nyt punnita, että should I stay or should I go. Onkohan tuonne vaikea päästä noin yleisesti? Mietin, että minkä tasoisia laulajia joukossa on? Herkkyyttä tai sellasta en kaipaa. Soundi on jokseenkin kunnossa, tarvitsen lisää tekniikkaa.

        Tehkää omat tutkimuksenne. Uutta pelätään aina. Ja uhkaavaa.

        Tekniikka on kasvavassa suosiossa.


      • Sika.

        "mutta jos vaatii ilmaisun syvällisyyttä ja herkkyyttä...?"

        Ihan asian vierestä, että millä sä opetat syvällisyyttä ja herkkyyttä ilmasuun jos ei ole mistä ammentaa? Toi on yksilökysymys, jos käy läpi vaikka esiintyviä ammattilaisia. Joillain se on, joillain sitä ei ole. Vai onko tähän jokin tieteellinen avain, mistä en ole tietoinen?


    • Siinä se

      Siellähän opiskelee mm. ammattilaisia monesta maasta. Oppimisympäristö on siis (myös) kansainvälinen ja jo valmiiksi osaava. Olet siis onnekas, jos koet hyötyväsi monikulttuurisuuden tuomasta hengestä ja uusista kontakteista sinne tänne. Olet myös onnekas, jos koet olevasi laulamisessa monipuolinen ja haluat sitä edistää. Töitä homma kyllä vaatii, siis omaa melkoistakin hommaan paneutumista.

      Tämän kaiken sanon siis siltä pohjalta, että olet jo jonkin tason laulaja.

      On kuultu sekä laulajilta että vaikkapa säestäviltä pianisteilta, että opetuksella on tehoa.

      Kuten aina niiden kanssa, jotka katsovat asiakseen vastustaa jotain, kannattaa tutkia vastustajan omat taustat. Sieltä löytyy usein motiivi vastustamiseen. Mutta sellaisestakin olen selvillä, että tekniikan allekirjoittaneisiin kuuluuu pitkän linjan menestyneitä vanhan polven opettajia.

      Itse kaupunkihan on ihana, mikä lienee lisäbonus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2364
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      53
      2064
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1883
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1658
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1582
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1456
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1420
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1402
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1390
    Aihe