Oletko koira - vai kissaihminen?
Torstai 14.1.2010 klo 14.07
Lemmikin valinta voi kertoa persoonallisuudesta.
Kissaa tuskin saisi seuraksi pulkkamäkeen.
Kissaa tuskin saisi seuraksi pulkkamäkeen. (ZUMA PRESS)
(ZUMA PRESS)
keskustele
Keskustele lemmikeistä
Amerikkalainen uutiskanava CNN kertoo tutkimuksesta, jossa arvioitiin kissa - ja koiraihmisten persoonallisuuksien ominaisuuksia.
Teksasin yliopiston tekemässä tutkimusessa arvioitiin 4500 henkilön persoonallisia taipumuksia viidellä alueella: avoimuudella, huolellisuudella, ulospäin suuntautuneisuudella, sopeutuvaisuudella sekä neuroottisuudella. Aiempien tutkimusten mukaan nämä viisi aluetta käsittävät yleisimmät luonteenpiirteet.
Testihenkilöiltä kysyttiin, pitävätkö he itseään enemmän koira - vai kissaihmisinä.
Riippumatta siitä, mitä eläimiä henkilöt omistivat, "koiraihmisinä" itseään pitävät henkilöt olivat sosiaalisempia ja seurallisempia, kun taas "kissaihmiset" olivat neuroottisempia, mutta luovempia, elämänkatsomuksellisimpia ja vähemmän perinteitä noudattavia, kuin koiriin mieltyneet.
Koira janoaa seuraa, kissa elää omaa elämäänsä
Koirista pitävät osoittautuivat selvästi useammin ulospäin suuntautuneiksi, sopeutuvaisiksi sekä huolellisiksi. Kissaihmiset saivat enemmän pisteitä neuroottisuudestaan, mutta olivat avoimempia koiraihmisiin verrattuna. Tulokset pysyivät samoina testihenkilöiden sukupuolesta riippumatta.
- Tässä on tiettyä logiikkaa. Koirat ovat tunnetusti seurallisia ja pitävät omistajansa seurasta, kun taas kissat tekevät enemmän mitä haluavat, tutkija Sam Gosling kertoo CNN:lle.
Tulokset voivat helpottaa ihmisiä sopivan lemmikin valinnassa.
- Pitääksesi kissoista, sinun täytyy pystyä pitämään tai rakastamaan asioita niiden itsensä vuoksi. Kissoilla on oma elämänsä, eivätkä ne ole välttämättä riippuvaisia ihmisistä. Koira tavallaan elää ihmistä varten, eläinkääkäri David Bessler kommentoi tutkimusta.
Aiempien tutkimusten mukaan ihmiset mieltyvät eläimiin, jotka muistuttavat heitä itseään.
Koira- vai kissa ihminen?????
18
698
Vastaukset
kuinkas sattuikaan, tuon samaisen luin myös itse tuossa aamuisella. mutta enempi tosiaan se kissa, hyväksyn tuonkin kattimuksen sellaisenaan jos näin voi sanoa.
- Zakuskat
Täähän on itsestään selvä tutkimus.
Mitä kissoihin ja niiden habitukseen tulee, niin mä olen vienyt tämän idean vielä pidemmälle. Kissojen omistajat ovat koiria.
EIhän kissan ylitse mene mikään, tai edes rinnalle kurkistaakseen sen ihmiseltä salattuun maailmaan.- ...
Mua vituttaa sellaiset ihmiset, jotka ottavat lemmikkieläimen vain yksinäisyyttään paikkaamaan eivätkä jaksa huolehtia eläimestä kunnolla. Sellaisista ihmisistä voisi tehdä tutkimuksen, mutta kai sekin olisi itsestäänselvää: Narsistiluonne kaipaa vain leluja.
- Zakuskat
... kirjoitti:
Mua vituttaa sellaiset ihmiset, jotka ottavat lemmikkieläimen vain yksinäisyyttään paikkaamaan eivätkä jaksa huolehtia eläimestä kunnolla. Sellaisista ihmisistä voisi tehdä tutkimuksen, mutta kai sekin olisi itsestäänselvää: Narsistiluonne kaipaa vain leluja.
Hän valitsi minut.
Ja lyhyenä anekdootinomaisena virstasi pylväänä voisin kertoa kissan suulla, että me rakastamme uusia haasteita.
Minä tunnen kissani, sinä tunnet yksinäisyyden. - Zakuskat
Zakuskat kirjoitti:
Hän valitsi minut.
Ja lyhyenä anekdootinomaisena virstasi pylväänä voisin kertoa kissan suulla, että me rakastamme uusia haasteita.
Minä tunnen kissani, sinä tunnet yksinäisyyden.... (jatkaa lausetta) ... kissassasi.
- ...
Zakuskat kirjoitti:
Hän valitsi minut.
Minä tunnen kissani, sinä tunnet yksinäisyyden.En tarkoittanut sanomaani miteenkään sinulle erityisesti. Olen vaan havainnut sen että ihan liikaa on lemmikkien hylkääjiä ja kaltoin kohtelijoita. Niitä pitäisi tutkia, eikä mieltymyksiä tyyliin kissa vai koira.
- Zakuskat
... kirjoitti:
En tarkoittanut sanomaani miteenkään sinulle erityisesti. Olen vaan havainnut sen että ihan liikaa on lemmikkien hylkääjiä ja kaltoin kohtelijoita. Niitä pitäisi tutkia, eikä mieltymyksiä tyyliin kissa vai koira.
Tuo nyt vain kuulosti siltä. En itse ymmärrä koko lemmikki - sanaa. Mikä lemmikki?
Mitä sana lemmikki edes tarkoittaa suomen kielessä? - ...
Zakuskat kirjoitti:
Tuo nyt vain kuulosti siltä. En itse ymmärrä koko lemmikki - sanaa. Mikä lemmikki?
Mitä sana lemmikki edes tarkoittaa suomen kielessä?Miltä kuulosti? Mihin takerruit?
Haluatko puhua asioista muiden kuin itsesi kanssa?
Lemmikkieläin ei voi olla vaikea asia ymmärtää. Vai pidätkö itseäsi kaiken tämän yläpuolella?
- monte34
olen vaik mun jerico olikin aika koiramainen kissa niin huippu tyyppi se oli.
- sirpamaikkarilta
Olosuhteiden pakosta on koiria. Kaks niistä on idiootteja ja yks itsepäinen sekä komenteleva. Joten tämä kohta hivenen huolestuttaa...
"Aiempien tutkimusten mukaan ihmiset mieltyvät eläimiin, jotka muistuttavat heitä itseään." - koiraherkkuja
ehdottomasti
http://dog-meat-recipes.blogspot.com/ - Jazuli
aika 50/50...kissasta tykkään juur siks kun se ei matele muiden mukaan..se on kyllä mua itteeni hyvin pitkälle..mä teen niiku oma pää sanoo aika usein..hmm mutta koira taas on siit hieno eläin et se on lojaali ja uskollinen laumalleen, jopa omalla hengellään tarvittaessa...eli siinä on sitä laumansa puolesta taisteluhenkeä...mitä mussakin..se on sitten joko tai jos aletaan sapeleita kalisuttamaan.."voitto tai häviö mutta se sitten katotaan loppuu asti"...=o)
hmm..fifty fifty.. Enempi koiraihminen. Eipä siksees oo mitään kissoja vastaan, mutta jos valita pitäs jokotai ni koira ehdottomasti.
- vänksy
En kuitenkaan koe olevani kovinkaan sosiaalinen, enkä seurallinen. Korkeintaan kausiluonteisesti. Suurimman osan ajasta erakko/kaksin nyhjöttäjä. En siis koe, että tuo tutkimus ois kovinkaan luotettava..
http://www.media.desicolours.com/2009/february/goatdog03.jpg
En tuu kissojen kanssa toimeen, me ei vaan puhuta samaa kieltä. Lisäksi vähän pelkään niitä. Koira on ehkä maailman paras eläin. Tai ei mitää ehkä, vaan se On.
Kissaihminen. Koirat on yleensä ihan idiootteja, tuleekin kun vähän viheltää. Ei mitään omanarvontuntoa, jota taas minut omistavassa kisussani on pilvin pimein. Palvon hänen jumalaista korkeuttaan.. mutta se ei taida olla ihan molemminpuolista.. ainakaan samassa määrin.. no, ehkä ruoka-aikaan Hänen Kuninkaalliselta Korkeudeltaan irtoaa hieman lämpöä. Sopii mulle. Nytkin me ollaan täällä kaksin, mä olkkarissa ja Hänen Kuninkaallinen Korkeutensa omassa huoneessaan (ulos Hän ei voi mennä kun siellä on sitä inhaa valkoista töhnää jota Hän ei voi sietää).
Olen mieluusti omanarvontuntoisen kisun kaltainen, kuin läähättävä idiootti vailla mitään järkeä.luonteeltani vaikka koiratkin on hienoja, varsinkin isot sellaiset.
http://www.youtube.com/watch?v=YWX_MFNOL_Y&feature=related
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774672- 1801977
- 1311686
- 1481265
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161161- 351066
- 78963
- 52926
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78892- 4858