Monesti oon miettiny, miten irroitettavan koukun kiinnitysmekanismi kestää suuren telivaunun vedon. Jos koukku ei nyt sentään irtoa, mut meneekö kiinnitysmekanismi huonommaksi ajan myötä tms. Onko kellään kokemuksia? ja mistä kannattaa hankkia sellainen autoon?
Irroitettava vai kiinteä vetokoukku?
17
4754
Vastaukset
- h-auto mies
Koukku voi jäätyä paikoillen kesällä likaantuu joten kiinnityksessä voi "taivasosuus pinetä". Mulla kiinteä on aina paikallaan kun harvoin käytän löytyy ei tarvi muistella missä koukku on.
- viisastuin
Meillä oli Subarussa Legacyssa sellainen irtokoukku ja JOKA kerta kun koukku piti irrotella tai laittaa paikalleen niin oli kädet paskassa ja jos ei käyttänyt hanskoja niin nahka oli välissä ja kipeetä otti.
Kysymys kuuluu että miksi pitää asentaa tuollaisia idioottikoukkuja? En ole ennen enkä jälkeen sellaista käyttänyt.
Onhan se nyt kätevä kun koukku on aina paikallaan.- minäkin olen
viisastunut ja laitatin irrotettavan koukun nyt ei ole housunpuntti rasvassa eikä sääri ole ruvella kun käy peräluukulla,irtokoukun laitossa ja poistettaessa on hyvä käyttää hanskoja niin pikku kätöset ei likaannu.Mitä kiinnitykseen tulee niin sehän kiristyy kartiosokalla ettei siihen tule väljyyttä käytön vuoksi,hyvä systeemi.Oiva keksintö jos koukun tarva on satunnaista.
- ????????????????????????
minäkin olen kirjoitti:
viisastunut ja laitatin irrotettavan koukun nyt ei ole housunpuntti rasvassa eikä sääri ole ruvella kun käy peräluukulla,irtokoukun laitossa ja poistettaessa on hyvä käyttää hanskoja niin pikku kätöset ei likaannu.Mitä kiinnitykseen tulee niin sehän kiristyy kartiosokalla ettei siihen tule väljyyttä käytön vuoksi,hyvä systeemi.Oiva keksintö jos koukun tarva on satunnaista.
niin ei kai se käyttö ole satunainen?
- 2+8
???????????????????????? kirjoitti:
niin ei kai se käyttö ole satunainen?
Tulis mieleenkään laittaa irrotettevaa koukkua. Saattaa näissä suomen suolakylpy olossa toimia oiken koko vuodenkin. Koukut on on muutenkin pintakäsitelty todella huonosti, yleensä ruostuvat parin vuoden jälkeen niin ettei irrotettavat enään toimi.
- hup sista
2+8 kirjoitti:
Tulis mieleenkään laittaa irrotettevaa koukkua. Saattaa näissä suomen suolakylpy olossa toimia oiken koko vuodenkin. Koukut on on muutenkin pintakäsitelty todella huonosti, yleensä ruostuvat parin vuoden jälkeen niin ettei irrotettavat enään toimi.
niitä koukkujakin monen merkkisiä . mulla maahantuoja asentama irroitettava,ollut paikoillaan 7 vuotta. viimekesänä kokeilin ottaa pois ,ei vaikeuksia eikä kädet likaatuneet vaikka oli hyvässä rasvassa liitokset.
- autoilijatar
Tuollainen "idioottikoukku" on pakko asentaa silloin, kun koukku tulee rekisterikilven eteen.
Silloin sitä ei saa pitää siinä paikallaan muulloin, kuin perävaunua vedettäessä.
Toinen mahdollisuus on tietenkin siirtää rekisterikilpi eri paikkaan.
- dethleffs
Että pidän koukun paikoillaan aina. Viime kesä vaimo peruutti päin seinää, eikä tullut muuta vahinkoa kuin nupin suoja meni rikki. Jos olisi ollut koukku irti niin takaseinä olisi ollut pahanlaisesti remontin tarpeessa. Saman hyödyn saa silloinkin, kun joku takana kulkija tulee liian liki, hän rikkoo ensimmäisenä autonsa puskurin jne.
- Topias22
Se on makuasia ,sanoi koira ,kun muniaan nuoli
- Anneli32..
tosi paljon. Volvon oma irrotettava pelasi ok. Toyotaan laitettu irtokoukku alkuperäisasennuksena oli huomattavasti huonompi toiminen. Kahden irtokoukun jälkeen on ollut vain kiinteitä ja näin tulee olemaan jatkossakin.
- skummebooo
Mulla on irroitettava vetokoukku ja on kyllä niin jykevän tuntunen, että en usko sen hajoamiseen. N.1900kg traileria sillä on vedetty. En ymmärrä miksi edes hankkisin kiinteän, kun sitä koukkua ei tarvitse irrotella, jos ei halua. Koukun merkki taitaa olla kovil.
- melkein
tuplasti "irtokuokusta" jos pitää sen koko ajan paikallaan?
Ainut oikea koukku on kiinteä! Se suojaa niin kuin kävi ilmi jos sattuu peruuttamaan vähän pieleen! - skummebooo
melkein kirjoitti:
tuplasti "irtokuokusta" jos pitää sen koko ajan paikallaan?
Ainut oikea koukku on kiinteä! Se suojaa niin kuin kävi ilmi jos sattuu peruuttamaan vähän pieleen!Audi aakutoseen halvin oli toi kovilin irtokoukku. Marmoritiskillä maksoi sähkösarjan kanssa 180€ ja ite hoidin asennuksen. Asennettuna tais olla joku 1000€ tms.
- aina on mahdollista
En suosittele. minulla lähti koukku irti noin 500km ajon jälkeen, uusi vaunu perässä
onnekksi vaunussa oli ajonhallinta järjestelä ja kaikki oli kunnossa myös uudet nastarenkaat ja turvavaijeri oikeassapaikassa. Koukulla ei ole mahdollista lähteä irti itsestään teoriassa koska se on pakkolukitteinen maasturikäyttöön valmistettu. muttas lähtipä vain pois ja jäi vaunun vetopäähän kiinni. Suoralla tiellä ilman suurempia vaurioita. Nyt syytetään minua huolimattomuudesta.
Minä hitsaan koko koukun kiinteäksi niin ei lähde irti.- nippuside ja teippi.
Muutama kunnon nippuside. Sillä pysyy pakoputket ja koukut kiinni....
- tunariko
älä vaan itse hitsaa kun siitäkään ei taida mitään tulla,kyllä koukun lukitus pitää jos on oikein kytketty.
- Teki tosi kipeetä
Kaveri kerran liukastui kadulla , ja löi päänsä yhdenparkissa olleen mersun vetokoukkuun. En ole nähnyt niin suurta kuhmua koskaan kenenkään takaraivossa. Jos olisi ollut irrotettava koukku siinäkin mersussa ei olisi kaverin ensimmäinen Suomen matka jäänyt niin pysyvästi mieleen. Tämä tapahtui muutama talvi sitten ulkomaalaiselle kaverillemme,kun menimme hänet hakemaan rautatieasemalta. kaveri ei ollut tottunut talviliukkaisiin ,ja kengänpohjatkin oli toista muotia kuin meillä talvikengissä on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135263
- 675064
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603218- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️531934- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381649