Leasing ja tinkaaminen

Ensimmäinen leasing

Olen suunnitellut ottavani firman kautta leasing auton.

Olen ymmärtänyt että auton ovh hinnasta tinkaaminen ei laske käyttöetua?
Lisävarusteiden hintahan oli joku 850€ jonka jälkeen rupee vaikuttaan käyttöedun suuruuteen.

Haluaisin 3 varustepakettia autooni ja tuo hinta menee noin 500€ yli tuon 850€ jolloin käyttöedun arvo nousee.
Pystyykö noista hinnoista tinkaan lainkaan niin ettei se vaikuta käyttöetuun?
Kuulin jostain et joku olisi saanut mm. vanteet kaupanpäälle. Onko mahdollista saada varustepakettia "kaupanpäälle"?

4

2761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eipä hyötyä

      siitä että sinä käytät aikaa tinkaamiseen mutta valitettavasti et sinä. Automyyjä hötyy siitä että saa sen auton myytyä sinulle vaikka sitten alennuksella. Leaseplan hyötyy siitä että saa näin uuden asiakkaann. Työnantaja hyötyy siitä että tinkaamisesi näkyy leasingvuokran suuruudessa. Verottaja kun eis itten suo sinulle mitään rahallista hyötyä koska verotusarvo lasketaan maahantuojan toimittaman listahinnan mukaan.
      Koin itse saman muutama työsuhde asutoa sitten.
      Verottaja salli hieman lisävarusteita ostettavaksi ilman ilman että verotusarvo nousee. Olisko se nyt se tonni. Talvirenkaat ja radio eivät myöskään nosta. Kyllä tänäpäivänä autot on sen verran hyvin perusvarustettuja etten oikein ymmärrä miten saat sinne vielä ympättyä kolme varustesarjaa jotka olisivat tarpeellisisa. Toki kyseeseen voi tulla vetokoukku,talvivarustepaketti (sis. suksiboksin), Koukkuun kiinnitetävä pyöränkuljetusteline etc. Voithan pyytää ne kaupan päälliseksi siten ettei näy leasplanin lähetettävälle laskulla. Minäkin neuvottelin aikoinaan ilmaisen koukun asennuksineen kapanpäällisiksi.
      Kun Leasplanilta tuli sitten se leasingtarjous niin oli koukku heidän listhinnan mukaan lisätty. Eli olin siis neuvotellut hyödyn leasplanille enkä itselleni. Ainoa tapa saada jotain hyötyä itsellesi on se että myyjä lyöö esim. varusteen käteesi ja vain kirjataan pois myyjän varastosta.

    • 23

      Jos niillä varustepaketeilla on olemassa normaali listahinta niin aika mahdotonta on niitä saada mukaan niin ettei verotusarvo nouse. Tosin käyttöedun arvoa noilla kertomillasi luvuilla varustepaketit nostavat 10 €/kk, eli onko tuolla nyt sitten merkitystä jos ne varusteet oikeasti haluaa?

    • 121212SMJ

      Autoedun verotusarvo lasketaan aina rekisteröintikuukauden ensimmäisen päivän hinnaston ohjehintojen mukaan. Eli, et hyödy mitään vaikka kuinka tinkaisit.

      Lisäksi, jos ja kun käytät aikaasi tinkaamiseen, teet sen aivan turhaan. Kokemus on osoittanut, että kyllä rahoitusyhtiö perii yrityksiltä ihan kunnon hinnan kuukausittain vaikka autosta olis annettu kuinka paljon alennusta. Lisäksi rahoitusyhtiöillä on paremmat ostoehdot kuin yrityksillä.

      Nykypäivänä autoliike ei pysty antamaan varusteita veloituksetta. Siitä jää heti kiinni. Ja ikävää siinä on, että autoedun nauttia maksaa jälkikäteen korotettuna tuon ilmoittamatta jääneen veron. Myyjälle tai leasingyhtiölle siitä ei tule mitään sanktiota. On kurjaa maksaa vuosien takasia veroetuja 16%:lla korotettuna.

    • g444

      Niin säästyisi seuraavankin auton varustepaketit, liisaamisen jälkeen auto palautuu omistajalleen taas etkä firma joka auton sinulle liisaa saa autosta mitään vaikka sillä olisi arvoa vaikka 10 000e!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1741
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1735
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    8. 114
      1699
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe