Sekoitetun hiusvärin

säilyminen?

Hei, osaako joku vastata minkä aikaa jo sekoitettu kaupan hiusväri säilyy? Tilanne on se, että yritän sävyttää omia hiuksiani mahdollisimman lähelle klipsipidennyshiusten sävyä. Omat hiukseni ovat sen verran ohuet ja lyhyet, että tarvittaessa samasta purkista riittäisi väriä myös pidennyksille. Haluaisin kuitenkin kokeilla ensin värjätä omat hiukseni, ja vasta sitten jos sävy ei osu tarpeeksi lähelle pidennysten sävyä niin sävytän myös pidennykset.

Eli säilyykö sekoitettu hiusväri avoinaisessa pullossa sen aikaa että levitän sen omiin hiuksiini, annan vaikuttaa ja sitten föönaan kuivaksi. Eli varmaan noin 30-45 minuuttia tässä menisi. Voinko käyttää väriä, joka on ollut tuon aikaa pullossa sekoitettuna vai meneekö se siinä ajassa jo pilalle?

9

12571

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Ota jokin erillinen astia tai purkki, johon laitat osan väriaineista sekoitettuna (kehite-aine ja väriaine) ja osan jätät vielä sitten niihin oikeisiin pulloihin odottamaan. Näin säilyy vielä väriaineet sekoittamattomana ja voit laittaa myöhemmin hiuksiisi.

      • ..........

        Kun yhdistät hapetteen ja väriaineen niin siitä hetkestä väri toimii seuraavat 45-60 min. Sen jälkeen hapetteen teho loppuu ja väriä on turha laittaa päähän kun se ei enää hapeta uusia väripigmenttejä. Mutta siis voit sekoittaa vain osan väristä kunhan mittaat niin, että niiden sekoitussuhe pysyy samana. Tyyliin jos väriä on tuubissa 60ml ja hapetetta eli vetyberoksidia saman verran niin sekoitussuhde on silloin 1:1. Sekoitat sitten vain puolet molemmista purkeista ja toisen puolen sekoitat sitten kun sitä tarvitset.


      • sitten kun
        .......... kirjoitti:

        Kun yhdistät hapetteen ja väriaineen niin siitä hetkestä väri toimii seuraavat 45-60 min. Sen jälkeen hapetteen teho loppuu ja väriä on turha laittaa päähän kun se ei enää hapeta uusia väripigmenttejä. Mutta siis voit sekoittaa vain osan väristä kunhan mittaat niin, että niiden sekoitussuhe pysyy samana. Tyyliin jos väriä on tuubissa 60ml ja hapetetta eli vetyberoksidia saman verran niin sekoitussuhde on silloin 1:1. Sekoitat sitten vain puolet molemmista purkeista ja toisen puolen sekoitat sitten kun sitä tarvitset.

        itse pakkauksessakin lukee, että toisessa värjäystavassa laitat väriä vain tyviin ja annat vaikuttaa 30 minuuttia. Sitten laitat väriä myös latvoihin ja annat vaikuttaa 5 minuuttia ja sitten huuhtelet kaikki. Kaikissa väreissähän on tuo vaihtoehto. Tuleehan siinäkin jo 30 min levitysajat sille värille aikaa lojua siinä putelissa.


      • Niinpä!
        sitten kun kirjoitti:

        itse pakkauksessakin lukee, että toisessa värjäystavassa laitat väriä vain tyviin ja annat vaikuttaa 30 minuuttia. Sitten laitat väriä myös latvoihin ja annat vaikuttaa 5 minuuttia ja sitten huuhtelet kaikki. Kaikissa väreissähän on tuo vaihtoehto. Tuleehan siinäkin jo 30 min levitysajat sille värille aikaa lojua siinä putelissa.

        Niin tulos on 35min levitykseen 10-25min. Eli ei se säily, kun se alkaa "vaikuttaa" heti, kun aineet yhdistyy ja tunnissa vaikutus loppuu, joten väri ei enää tarttuisi hiuksiin. Miten on niin vaikeeta sekottaa vaan tarvittava määrä väriä? Itse sekotan välillä vain yhden neljäsosa väristä ja välillä puolet ja millon minkäkin verran sitten tarvitsenkin. Ei siinä mitään rakettitiedettä tarvi harjottaa, varsinkaan jos sekottaa puolet väristä.


      • Uusi kysyjä
        Niinpä! kirjoitti:

        Niin tulos on 35min levitykseen 10-25min. Eli ei se säily, kun se alkaa "vaikuttaa" heti, kun aineet yhdistyy ja tunnissa vaikutus loppuu, joten väri ei enää tarttuisi hiuksiin. Miten on niin vaikeeta sekottaa vaan tarvittava määrä väriä? Itse sekotan välillä vain yhden neljäsosa väristä ja välillä puolet ja millon minkäkin verran sitten tarvitsenkin. Ei siinä mitään rakettitiedettä tarvi harjottaa, varsinkaan jos sekottaa puolet väristä.

        Kehiteainepullossa lukee, että pulloa ei saa sulkea uudelleen, tai se voi räjähtää. Olen miettinyt, että päteekö se vain silloin, jos kehiteainepulloon on lisätty myös väriseos? Jos sekoitan kehiteainetta ja väriainetta erikseen eri astiassa, voinko teidän mielestänne sen jälkeen huoletta sulkea alkuperäiset pullon ja tuubin seuraavaa kertaa odottamaan?


      • Itsevärjäävä
        Uusi kysyjä kirjoitti:

        Kehiteainepullossa lukee, että pulloa ei saa sulkea uudelleen, tai se voi räjähtää. Olen miettinyt, että päteekö se vain silloin, jos kehiteainepulloon on lisätty myös väriseos? Jos sekoitan kehiteainetta ja väriainetta erikseen eri astiassa, voinko teidän mielestänne sen jälkeen huoletta sulkea alkuperäiset pullon ja tuubin seuraavaa kertaa odottamaan?

        Haluaisin myös värjätä vain tyvikasvun mutta tuntuu tosi hullulta ostaa koko pakkaus sitä varten.
        Onko kaupoissa saatavilla sellaisia väriaineita joita voi käyttää toistuvasti esim. vaahdon muodossa. Muistan joskus kampaamosta ostaneeni sellaista ja siitä riitti useaan kertaan. Sen tapaisen väriaineen haluaisin. Onko se räjähdysvaara totta vai vain myyntikikka. Muutenkin väriaineita voisi olla pienemmissä erissä myös normaalikoon lisäksi.


      • =) =)
        Uusi kysyjä kirjoitti:

        Kehiteainepullossa lukee, että pulloa ei saa sulkea uudelleen, tai se voi räjähtää. Olen miettinyt, että päteekö se vain silloin, jos kehiteainepulloon on lisätty myös väriseos? Jos sekoitan kehiteainetta ja väriainetta erikseen eri astiassa, voinko teidän mielestänne sen jälkeen huoletta sulkea alkuperäiset pullon ja tuubin seuraavaa kertaa odottamaan?

        Hmm.. Melko outo varoitus tuo räjähdysvaara. Herää kysymys mitäs myrkkyä siellä purkissa oikein on =D
        Meillä kampaajilla nimitäin kehiteaineet ovat litran pulloissa, eli eivät todellakaan ole kerralla tyhjiä. Eikä yksikään pullo oli kyllä räjähtänyt urani aikana. Kuulostaa tosi oudolta.
        Enkä nyt tiedä kannattaako sitä väriä muutenkaan säästellä, usein nimittäin näkee itsevärjättyjä hiuksit (kun asiakas tulee leikattavaksi) jossa on oman värisiä läiskiä takaraivo ja niskaosa täynnä. Eli vain päällimmäiset hiukset on värjätty suht tasaisesti. Toki jos se ei haittaa niin sitten..
        Enkä nyt sanonut tätä ärsyttääkseni ketään joka itse värjäilee hiuksiaan, se on aivan sallittua..
        Mutta tosiaankaan en usko siihen räjähdysvaaraan tai sitten kannattaa miettiä mitä on päähänsä laittanut jos pullot alkavat räjähdellä :)


      • ....
        =) =) kirjoitti:

        Hmm.. Melko outo varoitus tuo räjähdysvaara. Herää kysymys mitäs myrkkyä siellä purkissa oikein on =D
        Meillä kampaajilla nimitäin kehiteaineet ovat litran pulloissa, eli eivät todellakaan ole kerralla tyhjiä. Eikä yksikään pullo oli kyllä räjähtänyt urani aikana. Kuulostaa tosi oudolta.
        Enkä nyt tiedä kannattaako sitä väriä muutenkaan säästellä, usein nimittäin näkee itsevärjättyjä hiuksit (kun asiakas tulee leikattavaksi) jossa on oman värisiä läiskiä takaraivo ja niskaosa täynnä. Eli vain päällimmäiset hiukset on värjätty suht tasaisesti. Toki jos se ei haittaa niin sitten..
        Enkä nyt sanonut tätä ärsyttääkseni ketään joka itse värjäilee hiuksiaan, se on aivan sallittua..
        Mutta tosiaankaan en usko siihen räjähdysvaaraan tai sitten kannattaa miettiä mitä on päähänsä laittanut jos pullot alkavat räjähdellä :)

        No ei mulla oo ees räjähtäny, mut näennäisesti tyhjä värinpoistoaine pullo oli yhdessä yössä täyttynyt ja tursunut vielä ylikin. Eli se aine laajenee sekotettuna ja siitä tulee se rajähdysvaara. Olin siis värjännyt hiukseni ja heittänyt tyhjän pullon roskiseen ja aamulla pullo oli aivan täynnä vaahtoa ja myös roskikseen oli tursunut sitä vaahtoa jonkinverran. Että älkää tosiaan säilökö sekotettuja värejä ja jos väriä jää niin kannattaa kaataa se lavuaariin ja huuhdella pulloa, ettei se tursu sieltä pullosta mihinkään yöllä.

        Ja sekottamattomille väreille ei tosiaan käy yhtään mitään. Pulloista voi ottaa erilliseen kippoon tarvittavan määrän väriaineita ja sulkea sitten pullot ja laittaa takas pakettiin odottaan seuraavaa tarvetta.


    • Anonyymi

      Tulee myöhässä, mutta sävyte on eri asia kuin kestoväri. Se kestoväri pitää heti käyttää, tai sitten heität loput menemään. Sävyte taas kestää siinä pullossa pidempään, eikä tarvii heti avattua käyttää. Eli siis...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8116
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2492
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1143
    Aihe