Uuden korimallin Nissan Almera

Onko hyvä?

Tuossa muutaman kilometrin päässä kaupataan Nissan Almeraa jota ajattelin mennä katsomaan.

www.nettiauto.com/2770197

Millaisia kokemuksia teillä on tästä uudemman korimallin Nissan Almerasta?

39

1657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • serkko poika

      Luotettava auto, 1.5 ehkä hieman alamittainen mutta itsehän päätät. Ilmastointi PITÄÄ olla noin suolaseen hintaan - maksaisin ehkä sen kolmetonnia vuoden 2000 autosta. Vertaa myös Primerat, hieman isompi käytännössä samoihin hintoihin. Sitten jos haluat japanissa tehdyn Almeran niin se hieman vanhempi 1997-1999 sedan on ainakin sellainen. Huollot on halvat merkkihuollossakin ja bensaa se auto vaan tarvitse (ketjukone). Uudemmassa mallissa saattaa olla vettä umpioissa. Jos on ruostesuojattu uutena niin sehän on sulle plussaa (löydät ehkä sellaisenkin yksilön).

    • kiikantti

      noitahan saa puoleen hintaan.

      • Puolikuuro...

        vaan riisikuppi viimeisen päälle. Kuulo menee kun noilla ajaa!


      • uusikorisen?

        Vanhakorisia vuoden 2000 Almeroita saattaa löytyä halvalla mutta ei tuota uudempaa korimallia.


      • Pyynti 2900 €
        uusikorisen? kirjoitti:

        Vanhakorisia vuoden 2000 Almeroita saattaa löytyä halvalla mutta ei tuota uudempaa korimallia.

        www.nettiauto.com/2968086


      • todeella ovela
        Pyynti 2900 € kirjoitti:

        www.nettiauto.com/2968086

        Todella ovelaa...


    • almeraakos

      Onhan se näköinen, ,mutta ei hyvän, ja ajettavuus ihan hirveä, ei kulje suoraan senttiäkään, ja sitten vain ja ainoastaan asfaltti peli jousista ei voi juuri, puhua , kantavuus ihan mitätön, olen tälläisella ajellut , en ottais ilmankaan ajokikseni, ja ruostuu kun suojausta ei ole !

      • 2000 ja uudemmat

        Se vanhempi korimalli oli kova ruostumaan.


      • jasaka
        2000 ja uudemmat kirjoitti:

        Se vanhempi korimalli oli kova ruostumaan.

        Vanhempi korimalli ei ole yhtään kovempi ruostumaan, pikemmin päinvastoin.


      • Uusi malli

        Helsingin Sanomat 13.5.2000
        Tutustumisajossa Nissan Almera

        Koeajossa Almera osoittautui moottoriteillä ja mutkaisilla pikkuteillä varsin miellyttäväksi matka-autoksi, joka on vakaa ja jämäkkä. Auto pysyy hyvin hyppysissä kuoppaisellakin tiellä.

        Asfaltilla Almera kulkee sileän tuntuisesti, mutta auto ei vierasta huonojakaan teitä. Kelirikkoisen soratien syheröt ja rikkoutuneen kestopäällystetien montut ylittyvät eleettömästi. Ajaminen on hauskan ja varman tuntuista. Taajamassa Almera on ketterä pyöriteltävä ja helppo ajettava. Jousitus on jämäkän tuntuinen, mutta ei liian kova.

        Melutaso on edeltäjämallia miellyttävämpi. Nissanin panostus meluntorjuntaan on tuottanut tulosta. Tasaisella tiellä Almera etenee äänettömästi ja hienostuneesti kuin pykälää isompi auto. Moottori ei pauhaa, ja renkaat rallattavat vain vaimeasti. Painava ja luja kori luo ajamiseen isomman auton tuntua. Kori ei nitise rajussakaan röykytyksessä.

        Nissan Almeran turvallisuus- ja mukavuusvarustelu on korkeatasoinen. Kiitosta ansaitsevat myös käytännölliset säilytystilat ja sisustuksen viimeistely. Edellinen Nissan Almera on sijoittunut kärkipäähän Saksan katsastus- ja tiepalvelun luotettavuustutkimuksissa. Niinpä myös uudelle Almeralle voidaan veikata huolettomia kilometrejä.


    • Huoleton..

      Itse luovuin juuri 1997 mallin Almerasta uuden auton tieltä ja olin todella tyytyväinen Almeraan.

      Ostin sen aikoinaan uutena ja koko aikana vikalista oli yllättävän lyhyt. Kilometrejä tuli mittariin n.200.000.

      - starttimoottori kerra
      - akku kerran
      - polttimoita tietysti meni, mutta ne ei paljoa maksaneet.
      - pakoputki pönttöineen kerran
      - eteen jarrupalat kerran
      - normaalit huollot

      Pintaruostetta tietysti vähän oli, mutta ei mitenkään paljon.

      Joten jos noissa "uudemmissa" Almeroissa on yhtä vähän korjattavaa, niin huolettoman auton saat.

      Hintaa tuossa yksilössä on kyllä liikaa, mutta sehän on neuvottelukysymys.

      • nissan nismo

        peli,osta pois.


      • vanhaa parempi

        sanoohan sen järkikin.


      • ford-laatu?
        vanhaa parempi kirjoitti:

        sanoohan sen järkikin.

        Ei se aina ole, vallankaan jos se uudempi on tehty engalnnissa.


    • vladiimir

      oikein hjuva auto.

    • OSTANKO POIS?

      Tämän saisi 4185 eurolla!

      www.nettiauto.com/nissan/almera/3061271

      Auto on huollettu tarkasti, josta kertoo myös huoltokirja. Viimeisin huolto n. 4000km sitten.
      Tähän malliin ei yllätyksenä tule kalliita hihnan vaihtoja, koska autossa on kestävä ketjukone.

      Almera on uutta korimallia, joka tuli markkinoille vuonna 2000, ei siis kannatta verrata vanhaan korimalliin. Vanhaan Almeraan verrattuna uudessa mallissa on pituutta 6 cm lisää ja korkeutta 5,5 cm enemmän. Uudessa mallissa kaikissa pyörissä on levyjarrut, ja järjestelmään kuuluu hätäjarrutustehostin. Euro NCAP-testissä Almera sai erinomaiset neljä tähteä. Alusta on erittäin mukava ja sporttisen jämäkkä.

      • alfauros5

        Vaikuttaisi samalta kuin tossa ylemmässä linkissä ekicarin kauppaama, paitsi hinta on vähän kovempi vaan. Voihan toi eri autokin olla, ei näy ekin kuvassa kilpeä. Mutta leiman otto, vm, kilometrit, väri, siipi ja kone.


      • osta älä mieti
        alfauros5 kirjoitti:

        Vaikuttaisi samalta kuin tossa ylemmässä linkissä ekicarin kauppaama, paitsi hinta on vähän kovempi vaan. Voihan toi eri autokin olla, ei näy ekin kuvassa kilpeä. Mutta leiman otto, vm, kilometrit, väri, siipi ja kone.

        jos yksi pyytää 2900 ja toinen 4185 samanlaisesta tai samasta autosta. vaikka alkaa eri numerolla niin siinä on vain reilu tonni eroa.


      • rahnamies
        osta älä mieti kirjoitti:

        jos yksi pyytää 2900 ja toinen 4185 samanlaisesta tai samasta autosta. vaikka alkaa eri numerolla niin siinä on vain reilu tonni eroa.

        lähteekö sillä vai pitääkö laittaa vielä lisää?


      • Ahneutta?
        rahnamies kirjoitti:

        lähteekö sillä vai pitääkö laittaa vielä lisää?

        Ja yksityinen ei kelpuuta samasta autosta 3750 euron tarjousta.


      • .missan

        Joo moni kakku päältä kaunis ja kehutaan minkä keretään,tuossa on paljon km ja eikä ilmastointia edes..tohon hintaan en ostais..3900e ja lähetään tinkiin.Mulla -99 vanhakoppanen japsi allu,pidän sen mielummin toistaseks,tuota vm en ostais ehkä -02 eteenpäin joissa jo ilmastoinnitkin


      • AC/DC
        .missan kirjoitti:

        Joo moni kakku päältä kaunis ja kehutaan minkä keretään,tuossa on paljon km ja eikä ilmastointia edes..tohon hintaan en ostais..3900e ja lähetään tinkiin.Mulla -99 vanhakoppanen japsi allu,pidän sen mielummin toistaseks,tuota vm en ostais ehkä -02 eteenpäin joissa jo ilmastoinnitkin

        Vaikka monissa vanhoissa autoissa ilmastointi toimiikin huonosti tai ei ollenkaan.


      • nismo........
        AC/DC kirjoitti:

        Vaikka monissa vanhoissa autoissa ilmastointi toimiikin huonosti tai ei ollenkaan.

        tötterö


      • Almeera
        nismo........ kirjoitti:

        tötterö

        Almerat ovat aina olleet omassa sarjassaan kaikkein suosituimpien autojen joukossa. Kai siihenkin on ihan hyvä syy. Eivät ihmiset huonoja autoja osta.


      • myyjältä
        Ahneutta? kirjoitti:

        Ja yksityinen ei kelpuuta samasta autosta 3750 euron tarjousta.

        liikkeen ilmoitus on päivätty 19.1. ja kolme viikkoa sen jälkeen sama auto ilmestyy myyntiin melkein 1300 euroa kalliimmalla. eli eiköhän tuo ole joku pikkujobbari joka tekee voitollisia autokauppoja kotoa käsin.


      • Pyydä paljon
        myyjältä kirjoitti:

        liikkeen ilmoitus on päivätty 19.1. ja kolme viikkoa sen jälkeen sama auto ilmestyy myyntiin melkein 1300 euroa kalliimmalla. eli eiköhän tuo ole joku pikkujobbari joka tekee voitollisia autokauppoja kotoa käsin.

        Parhaan kaupan saa kun pyytää enemmän kuin muut. Silloin ostajat luulevat että autokin on parempi kuin muilla.


      • N15 happy
        Almeera kirjoitti:

        Almerat ovat aina olleet omassa sarjassaan kaikkein suosituimpien autojen joukossa. Kai siihenkin on ihan hyvä syy. Eivät ihmiset huonoja autoja osta.

        hiukan. Tarkoitat siis vuoden 2000 Allua eli juuri tuona vuonna korimalli ja valmistusmaa vaihtui.
        N15 on japsi ja todella hyvistä osista, eikä todellakaan mätäne alle. N16 on brittiauto ja sekin ihan hyvä, konevaihtoehtoina joko 1.5 tai 1.8 eli ei siis enää 1.4 1.6 ja 2.0 Gti ja dieselit mukaan. N16 on vain kaksi varusteluluokkaa ja mitään GTi vastaavaakaan ole tehty ja nää Notet,Qashqait ja varsinkin Tiidat on mielestäni niin rumia ja perseestä täysin hyödyttömiä crossover-malleja maantieajoon(?). Loppui mielenkiinto Nissaniin viimeistään, kun rupesivat Renaultin kanssa veljeilemään. Brittiläisen laadun alle ei pääse euroopassa kuin ranskalaiset ja tietenkin italialaiset.

        Jos itselläsi tai kavereillasi päälaki hipoo 190cm:ssä, huomaat että ilmoitetut mitat ja todellisuus eivät aina kohtaa. N15 hatchbackissä on todella hulppeat takapenkin tilat isollekin miehelle ja itselläni kunnon Recaro- jakkarat. Pään päälle mahtuu vielä käsi tai kaksikin. N16 istutaan pää katossa ja pää kallellaan auton hartialinjojen rajujen leikkausten vuoksi. Mutta tuolla kuitenkin just ja just pärjää. Pahin muka perheauto on Citroen C4 3-ovisena. Siellä on takapenkillä niin paskamaiset oltavat, että pää pitäisi olla sylissä matkan ajan, niin perseelleen on käytännön kannalta "suunniteltu". Vaikka auto on muuten nätti kuin mikä. Viisi-ovisena aivan kananmunakoppi ja ankea.
        N16 laadunvalvonta on hiukan brittiläistä tasoa eli kannattaa seurata autoaan tarkasti heti oireiden ilmettyä viimeistään, eikä vaan ajaa osia paskaksi. Saat kohtuu edullisesti hyvän auton vuosiksi, tarkista myös maalipinnat, myllytys ja värivaha peittää uskomattoman paljon liikkeen jäljiltä, vasta kuudennessa pesussa löytynyt ikkunan alasaumassa hoitoa vaativa kohta, muuten täysin ehjä ja loistava maalipinta. Ties, mihin edellinen kämmäri raapaissut johkin oksaan tai jotain.

        Mieti vielä ilmastointia, varsinkin tuossa hintaluokassa. Voin luvata, että ilmankin pärjää oikein loistavasti, kun käyttää päätään ja tietää, miten missäkin tilanteessa suuttimia käytetään jne. Almerassa ei tarvitse koskaan palella, vaikka olis -30. Pyytävät yli tonninkin enemmän ilmastoidusta, muttet takuulla saa samaa rahan erotusta myydessäsi. Samoin jälkiasennuksena maksaisi n. 1000-1500e ja noita rahoja et enää näe, hyvä jos puolia tosta.


      • ä'¨ökojliuyghdrtfse
        N15 happy kirjoitti:

        hiukan. Tarkoitat siis vuoden 2000 Allua eli juuri tuona vuonna korimalli ja valmistusmaa vaihtui.
        N15 on japsi ja todella hyvistä osista, eikä todellakaan mätäne alle. N16 on brittiauto ja sekin ihan hyvä, konevaihtoehtoina joko 1.5 tai 1.8 eli ei siis enää 1.4 1.6 ja 2.0 Gti ja dieselit mukaan. N16 on vain kaksi varusteluluokkaa ja mitään GTi vastaavaakaan ole tehty ja nää Notet,Qashqait ja varsinkin Tiidat on mielestäni niin rumia ja perseestä täysin hyödyttömiä crossover-malleja maantieajoon(?). Loppui mielenkiinto Nissaniin viimeistään, kun rupesivat Renaultin kanssa veljeilemään. Brittiläisen laadun alle ei pääse euroopassa kuin ranskalaiset ja tietenkin italialaiset.

        Jos itselläsi tai kavereillasi päälaki hipoo 190cm:ssä, huomaat että ilmoitetut mitat ja todellisuus eivät aina kohtaa. N15 hatchbackissä on todella hulppeat takapenkin tilat isollekin miehelle ja itselläni kunnon Recaro- jakkarat. Pään päälle mahtuu vielä käsi tai kaksikin. N16 istutaan pää katossa ja pää kallellaan auton hartialinjojen rajujen leikkausten vuoksi. Mutta tuolla kuitenkin just ja just pärjää. Pahin muka perheauto on Citroen C4 3-ovisena. Siellä on takapenkillä niin paskamaiset oltavat, että pää pitäisi olla sylissä matkan ajan, niin perseelleen on käytännön kannalta "suunniteltu". Vaikka auto on muuten nätti kuin mikä. Viisi-ovisena aivan kananmunakoppi ja ankea.
        N16 laadunvalvonta on hiukan brittiläistä tasoa eli kannattaa seurata autoaan tarkasti heti oireiden ilmettyä viimeistään, eikä vaan ajaa osia paskaksi. Saat kohtuu edullisesti hyvän auton vuosiksi, tarkista myös maalipinnat, myllytys ja värivaha peittää uskomattoman paljon liikkeen jäljiltä, vasta kuudennessa pesussa löytynyt ikkunan alasaumassa hoitoa vaativa kohta, muuten täysin ehjä ja loistava maalipinta. Ties, mihin edellinen kämmäri raapaissut johkin oksaan tai jotain.

        Mieti vielä ilmastointia, varsinkin tuossa hintaluokassa. Voin luvata, että ilmankin pärjää oikein loistavasti, kun käyttää päätään ja tietää, miten missäkin tilanteessa suuttimia käytetään jne. Almerassa ei tarvitse koskaan palella, vaikka olis -30. Pyytävät yli tonninkin enemmän ilmastoidusta, muttet takuulla saa samaa rahan erotusta myydessäsi. Samoin jälkiasennuksena maksaisi n. 1000-1500e ja noita rahoja et enää näe, hyvä jos puolia tosta.

        SIPSIPUSSI aka sipisupi on vaihtanu nimimerkkiä.Eka koppanen almera on sika ahdas,ruostuva mutta perus tekniikaltaan ikuinen japsi.Sellaisen ruostesuojatun yksilön vois kelpuuttaa,jos ajot on aina alle 80km/h alueel.ps 192/110 kokoisena ei 96 alluun ollu mihinkään penkille vapaaehtoisesti asiaa.Mut puolustuksen puheenvuoro:ex anopin 1.6sr 96(ruostesuojattu finikor lisäsuojattu)ajettu yli300tkm ja vain jarru/alusta/iskarit vaihdettu.Ja eköhän toi vielä yks kymmenen vuotta toimi.On sitä ahtauduttu 87 synnyyn(ajettu 320-430 väli)ja eipä siinä mitn ihmeellistä ollu.Ja tuon ikäises autos ihan sama onko ilmastointia,rikki se menee jostain kuitenkin


      • pusisisisisisidivdik
        ä'¨ökojliuyghdrtfse kirjoitti:

        SIPSIPUSSI aka sipisupi on vaihtanu nimimerkkiä.Eka koppanen almera on sika ahdas,ruostuva mutta perus tekniikaltaan ikuinen japsi.Sellaisen ruostesuojatun yksilön vois kelpuuttaa,jos ajot on aina alle 80km/h alueel.ps 192/110 kokoisena ei 96 alluun ollu mihinkään penkille vapaaehtoisesti asiaa.Mut puolustuksen puheenvuoro:ex anopin 1.6sr 96(ruostesuojattu finikor lisäsuojattu)ajettu yli300tkm ja vain jarru/alusta/iskarit vaihdettu.Ja eköhän toi vielä yks kymmenen vuotta toimi.On sitä ahtauduttu 87 synnyyn(ajettu 320-430 väli)ja eipä siinä mitn ihmeellistä ollu.Ja tuon ikäises autos ihan sama onko ilmastointia,rikki se menee jostain kuitenkin

        Jos tolla ruholla tekee ahdasta N15, se tarkoittaa, että N16:ssa on luvassa helvetilliset oltavat.
        Et näköjään ees erota Sunnya Almerasta, jos N15 ja 16kin on noin vaikea hahmottaa tai sitten et ole istunutkaan takapenkillä. Mahtaa olla helvetinmoinen silavakasa iskarit pohjassa tai oikein vesipää, mitä ei kyllä kukaan epäile, jos ei N15 taakse kunnolla mahdu. Kummallista, että mulla mahtuu kaksi kämmentä päällekkäin, vaikka vain muutaman sentin taukkia lyhyempi.Tiedän tasan tarkkaan mistä puhun, molempia ajanut ja istunut takapenkillä.

        Saitko suunnatonta tyydytystä, kun osasit arvata kirjoitukseni henkilöllisyyden?
        Luulet nyt olevasi todella näppärä neropatti varmaan. Nasassa kaivattaisiin kaltaisiasi superlahjakkuuksia. Minulla ei ole todellakaan mitään salattavaa kirjoitusteni suhteen, en vain jaksanut tän takia ruveta kirjautumaan tänne, voisin kirjoittaa vaikka omalla kokonimellä ja puhelinnumerolla. Entä sinä, siellä kotikylillä varmaan naurettais, että v...tu mikä urpo.

        Sitäpaitsi, mitä helvetin virkaa sillä on, kun tollasten suurin intohimo on vittuilla ja aukoa päätä kaikille ja heittää aivan uskomaonta paskaa ja ohjata autoa hankkivaa harhateille.
        Minun aikomukseni oli puhdas ja vilpitön ja antaa asiallista tietoa ja vuosien kokemusta, kunnes taas tuli joku vitun idiootti jauhamaan asiataonta paskaa ja viemään alkuun asiakeskustelua ihan sivuraiteelle. Varmaan taas heinähatulla hyvä olo seuraavan viikonkin paskanheitostaan. Tää on niin sairas paltsta, että oon hyvin lähellä antaa edellisestä provosta tiedot sheriffille. Saadaan ees yks asiaton paskanjauhaja helvettiin täältä. Toivottavasti karanteeniin for good!
        Jutuista huomaa, että tyypillä on pää on ympäri vuorokauden perseessä, N15 ei todellakaan ruostu, tuolla on valtava määrä -96 Alluja eli jo 14v vanhoja ja täydessä iskussa edelleen ja niihin ei ole tehty mitään sitten tehtaan alustaan. En lähtis edes kokeilemaan samaa muilla merkeillä, en edes N16:lla.

        Sorry muille, että jouduitte lukemaan kiukunpurkaustani tovin, mutta noiden kusipäiden kanssa vaan käpy kärähtää totaalisesti. Toinen vaihtoehto on jättää paskiainen yksikseen kiukuttelemaan nurkkaan oottamaan uutta uhria. Kun ihminen on tarpeeksi kieroutunut ja persoonallisuus häiriintynyt, se ei enää edes tajua, miten paljon, myrkkyä, paskaa ja pahaa oloa kylvää ympärilleen elämänsä aikana. Oikeudessa tällaista syyntakeetonta ei voisi edes tuomita, kun ei edes ymmärrä tekemäänsä. Otan osaa läheisilleen!!!!!!!


      • pspspspspspsp
        pusisisisisisidivdik kirjoitti:

        Jos tolla ruholla tekee ahdasta N15, se tarkoittaa, että N16:ssa on luvassa helvetilliset oltavat.
        Et näköjään ees erota Sunnya Almerasta, jos N15 ja 16kin on noin vaikea hahmottaa tai sitten et ole istunutkaan takapenkillä. Mahtaa olla helvetinmoinen silavakasa iskarit pohjassa tai oikein vesipää, mitä ei kyllä kukaan epäile, jos ei N15 taakse kunnolla mahdu. Kummallista, että mulla mahtuu kaksi kämmentä päällekkäin, vaikka vain muutaman sentin taukkia lyhyempi.Tiedän tasan tarkkaan mistä puhun, molempia ajanut ja istunut takapenkillä.

        Saitko suunnatonta tyydytystä, kun osasit arvata kirjoitukseni henkilöllisyyden?
        Luulet nyt olevasi todella näppärä neropatti varmaan. Nasassa kaivattaisiin kaltaisiasi superlahjakkuuksia. Minulla ei ole todellakaan mitään salattavaa kirjoitusteni suhteen, en vain jaksanut tän takia ruveta kirjautumaan tänne, voisin kirjoittaa vaikka omalla kokonimellä ja puhelinnumerolla. Entä sinä, siellä kotikylillä varmaan naurettais, että v...tu mikä urpo.

        Sitäpaitsi, mitä helvetin virkaa sillä on, kun tollasten suurin intohimo on vittuilla ja aukoa päätä kaikille ja heittää aivan uskomaonta paskaa ja ohjata autoa hankkivaa harhateille.
        Minun aikomukseni oli puhdas ja vilpitön ja antaa asiallista tietoa ja vuosien kokemusta, kunnes taas tuli joku vitun idiootti jauhamaan asiataonta paskaa ja viemään alkuun asiakeskustelua ihan sivuraiteelle. Varmaan taas heinähatulla hyvä olo seuraavan viikonkin paskanheitostaan. Tää on niin sairas paltsta, että oon hyvin lähellä antaa edellisestä provosta tiedot sheriffille. Saadaan ees yks asiaton paskanjauhaja helvettiin täältä. Toivottavasti karanteeniin for good!
        Jutuista huomaa, että tyypillä on pää on ympäri vuorokauden perseessä, N15 ei todellakaan ruostu, tuolla on valtava määrä -96 Alluja eli jo 14v vanhoja ja täydessä iskussa edelleen ja niihin ei ole tehty mitään sitten tehtaan alustaan. En lähtis edes kokeilemaan samaa muilla merkeillä, en edes N16:lla.

        Sorry muille, että jouduitte lukemaan kiukunpurkaustani tovin, mutta noiden kusipäiden kanssa vaan käpy kärähtää totaalisesti. Toinen vaihtoehto on jättää paskiainen yksikseen kiukuttelemaan nurkkaan oottamaan uutta uhria. Kun ihminen on tarpeeksi kieroutunut ja persoonallisuus häiriintynyt, se ei enää edes tajua, miten paljon, myrkkyä, paskaa ja pahaa oloa kylvää ympärilleen elämänsä aikana. Oikeudessa tällaista syyntakeetonta ei voisi edes tuomita, kun ei edes ymmärrä tekemäänsä. Otan osaa läheisilleen!!!!!!!

        tosiaan aivan paskaks vaikka viikossa. Normaalilla ihmisellä se kestääkin kymmeniä vuosia, kun tekee puhdistukset ja kylmä-aineiden vaihdot aikanaan. Tollanen massa ja apinan raivo ja perusvitutus elämäänsä ja ympäristöönsä ja järjenjuoksu samaa luokkaa, joten mitä tossa nyt on sitten ihmeellistä.
        Varmaan ekalla viikolla itkmässä Autokeskuksessa, kun nää laitteet ei pelaa ja kaikki kytkimet rikki. Tuskin myyjilläkään enää voi pokka pitää, joku raja se on idiotismillakin.


      • sipsiä suoleen
        pusisisisisisidivdik kirjoitti:

        Jos tolla ruholla tekee ahdasta N15, se tarkoittaa, että N16:ssa on luvassa helvetilliset oltavat.
        Et näköjään ees erota Sunnya Almerasta, jos N15 ja 16kin on noin vaikea hahmottaa tai sitten et ole istunutkaan takapenkillä. Mahtaa olla helvetinmoinen silavakasa iskarit pohjassa tai oikein vesipää, mitä ei kyllä kukaan epäile, jos ei N15 taakse kunnolla mahdu. Kummallista, että mulla mahtuu kaksi kämmentä päällekkäin, vaikka vain muutaman sentin taukkia lyhyempi.Tiedän tasan tarkkaan mistä puhun, molempia ajanut ja istunut takapenkillä.

        Saitko suunnatonta tyydytystä, kun osasit arvata kirjoitukseni henkilöllisyyden?
        Luulet nyt olevasi todella näppärä neropatti varmaan. Nasassa kaivattaisiin kaltaisiasi superlahjakkuuksia. Minulla ei ole todellakaan mitään salattavaa kirjoitusteni suhteen, en vain jaksanut tän takia ruveta kirjautumaan tänne, voisin kirjoittaa vaikka omalla kokonimellä ja puhelinnumerolla. Entä sinä, siellä kotikylillä varmaan naurettais, että v...tu mikä urpo.

        Sitäpaitsi, mitä helvetin virkaa sillä on, kun tollasten suurin intohimo on vittuilla ja aukoa päätä kaikille ja heittää aivan uskomaonta paskaa ja ohjata autoa hankkivaa harhateille.
        Minun aikomukseni oli puhdas ja vilpitön ja antaa asiallista tietoa ja vuosien kokemusta, kunnes taas tuli joku vitun idiootti jauhamaan asiataonta paskaa ja viemään alkuun asiakeskustelua ihan sivuraiteelle. Varmaan taas heinähatulla hyvä olo seuraavan viikonkin paskanheitostaan. Tää on niin sairas paltsta, että oon hyvin lähellä antaa edellisestä provosta tiedot sheriffille. Saadaan ees yks asiaton paskanjauhaja helvettiin täältä. Toivottavasti karanteeniin for good!
        Jutuista huomaa, että tyypillä on pää on ympäri vuorokauden perseessä, N15 ei todellakaan ruostu, tuolla on valtava määrä -96 Alluja eli jo 14v vanhoja ja täydessä iskussa edelleen ja niihin ei ole tehty mitään sitten tehtaan alustaan. En lähtis edes kokeilemaan samaa muilla merkeillä, en edes N16:lla.

        Sorry muille, että jouduitte lukemaan kiukunpurkaustani tovin, mutta noiden kusipäiden kanssa vaan käpy kärähtää totaalisesti. Toinen vaihtoehto on jättää paskiainen yksikseen kiukuttelemaan nurkkaan oottamaan uutta uhria. Kun ihminen on tarpeeksi kieroutunut ja persoonallisuus häiriintynyt, se ei enää edes tajua, miten paljon, myrkkyä, paskaa ja pahaa oloa kylvää ympärilleen elämänsä aikana. Oikeudessa tällaista syyntakeetonta ei voisi edes tuomita, kun ei edes ymmärrä tekemäänsä. Otan osaa läheisilleen!!!!!!!

        kaikilla käyvää edes kiinnostaa datsunien malli koodit.Paaliin ne kuuluu


      • Suolipusu ladiesonly
        sipsiä suoleen kirjoitti:

        kaikilla käyvää edes kiinnostaa datsunien malli koodit.Paaliin ne kuuluu

        Lukikohan tuokaan edellä, että viestiketjun aloittaja on oikeasti kiinnostunut N16 Almerasta?
        Tuskinpa vain ja halusi saada asiallista tietoa hyvästä autovalinnastaan. Aivan ehdottomasti parasta, mitä tuohon rahaan on tarjolla hyvin varustein ja silti edullinen suhteessa ja ennenkaikkea lähes takuuvarma vehje, melkein yhtä hyvä kuin N15, aivan minimaaliset huoltokustannukset ja bensakuppiakin kallistelee varsin kohtuullisesti. Suosittelen lämpimästi.

        Kirjoituksista tosiaan huomaa, miten joillain on aika pysähtynyt. Menevät Datsunit ja Nissanit edelleen sekaisin, merkki on vaihtunut joskus ihan vaan 80-luvulla ja 2010 jollekin se on yhtä samaa. Skodalla samat "ongelmat", jästipäitä ei käännä moottorisahallakaan. Samoin tuolla paskanjauhaja-öykkärillä, mikä heitti ihan väärää tietoa saastan seasta, ei raukka edes erota Sunnya, Almeran N15 ja N16, niin miten tosissaan tuollaisen lausuntoja jonain helvetin asiantuntijana voisi muka ottaa. En ole minäkään auto-insinööri, mutta tiedän edes tasan tarkkaan, mitä puhun ja kaikki faktat ovat tarkistettavissa.

        Säälittävimpiä on nämä riisikuppimollaajat, kun eivät kestä lukea useita kansainvälisiäkin testi- ja luotettavuustilastoja. Japseilla on hiukan laatu kärsinyt, Nissan ryssi sen itse Rellun kanssa, mutta N16 aikoihin alamäki oli jo alkanut. Jokaisessa testissä on muutama vuosi taaksepäin olleet varsinkin luotettavuuspuolella japsien laatumerkit. Toyota Corolla, Mazda 3 ja 6 (myös vuoden auto Suomessa) Hondakin selvinnyt ihan kunnialla ja Allukin on kymmenen sakissa ollut varsinkin N15 aikoihin. Ja mahdollisesti miksei N16:kin?
        Toyotaa rassaa media ja valtavat takaisinkutsut, mut so what, jos autossa kaasu hirttää, on autossa yleensä jarru ja kytkin, ei se nyt tosta vaan ammu seinään ku kusipäällä. Ja kenellä valmistajalla ei olisi ollut takaisinkutsuja, kertokaapa? Tää on vain jenkkien propagandaa ja protektionismia, kun oma autoteollisuus on aivan perseellään. Voi reppania.

        Joka tapauksessa päätös on ennen kaikkea sinun, paskaa et kuitenkaan saa takuuvarmasti.


      • Osta heti pois

        www.nettiauto.com/3061271


      • Andexx
        N15 happy kirjoitti:

        hiukan. Tarkoitat siis vuoden 2000 Allua eli juuri tuona vuonna korimalli ja valmistusmaa vaihtui.
        N15 on japsi ja todella hyvistä osista, eikä todellakaan mätäne alle. N16 on brittiauto ja sekin ihan hyvä, konevaihtoehtoina joko 1.5 tai 1.8 eli ei siis enää 1.4 1.6 ja 2.0 Gti ja dieselit mukaan. N16 on vain kaksi varusteluluokkaa ja mitään GTi vastaavaakaan ole tehty ja nää Notet,Qashqait ja varsinkin Tiidat on mielestäni niin rumia ja perseestä täysin hyödyttömiä crossover-malleja maantieajoon(?). Loppui mielenkiinto Nissaniin viimeistään, kun rupesivat Renaultin kanssa veljeilemään. Brittiläisen laadun alle ei pääse euroopassa kuin ranskalaiset ja tietenkin italialaiset.

        Jos itselläsi tai kavereillasi päälaki hipoo 190cm:ssä, huomaat että ilmoitetut mitat ja todellisuus eivät aina kohtaa. N15 hatchbackissä on todella hulppeat takapenkin tilat isollekin miehelle ja itselläni kunnon Recaro- jakkarat. Pään päälle mahtuu vielä käsi tai kaksikin. N16 istutaan pää katossa ja pää kallellaan auton hartialinjojen rajujen leikkausten vuoksi. Mutta tuolla kuitenkin just ja just pärjää. Pahin muka perheauto on Citroen C4 3-ovisena. Siellä on takapenkillä niin paskamaiset oltavat, että pää pitäisi olla sylissä matkan ajan, niin perseelleen on käytännön kannalta "suunniteltu". Vaikka auto on muuten nätti kuin mikä. Viisi-ovisena aivan kananmunakoppi ja ankea.
        N16 laadunvalvonta on hiukan brittiläistä tasoa eli kannattaa seurata autoaan tarkasti heti oireiden ilmettyä viimeistään, eikä vaan ajaa osia paskaksi. Saat kohtuu edullisesti hyvän auton vuosiksi, tarkista myös maalipinnat, myllytys ja värivaha peittää uskomattoman paljon liikkeen jäljiltä, vasta kuudennessa pesussa löytynyt ikkunan alasaumassa hoitoa vaativa kohta, muuten täysin ehjä ja loistava maalipinta. Ties, mihin edellinen kämmäri raapaissut johkin oksaan tai jotain.

        Mieti vielä ilmastointia, varsinkin tuossa hintaluokassa. Voin luvata, että ilmankin pärjää oikein loistavasti, kun käyttää päätään ja tietää, miten missäkin tilanteessa suuttimia käytetään jne. Almerassa ei tarvitse koskaan palella, vaikka olis -30. Pyytävät yli tonninkin enemmän ilmastoidusta, muttet takuulla saa samaa rahan erotusta myydessäsi. Samoin jälkiasennuksena maksaisi n. 1000-1500e ja noita rahoja et enää näe, hyvä jos puolia tosta.

        n 2000-2002 ovat myöskin japseja. Omistajana voin todeta että tuo N15 vm. 2000, 1.6, ilmastoitu on todeella hyvä ja huoleeton auto!


      • Andexx
        N15 happy kirjoitti:

        hiukan. Tarkoitat siis vuoden 2000 Allua eli juuri tuona vuonna korimalli ja valmistusmaa vaihtui.
        N15 on japsi ja todella hyvistä osista, eikä todellakaan mätäne alle. N16 on brittiauto ja sekin ihan hyvä, konevaihtoehtoina joko 1.5 tai 1.8 eli ei siis enää 1.4 1.6 ja 2.0 Gti ja dieselit mukaan. N16 on vain kaksi varusteluluokkaa ja mitään GTi vastaavaakaan ole tehty ja nää Notet,Qashqait ja varsinkin Tiidat on mielestäni niin rumia ja perseestä täysin hyödyttömiä crossover-malleja maantieajoon(?). Loppui mielenkiinto Nissaniin viimeistään, kun rupesivat Renaultin kanssa veljeilemään. Brittiläisen laadun alle ei pääse euroopassa kuin ranskalaiset ja tietenkin italialaiset.

        Jos itselläsi tai kavereillasi päälaki hipoo 190cm:ssä, huomaat että ilmoitetut mitat ja todellisuus eivät aina kohtaa. N15 hatchbackissä on todella hulppeat takapenkin tilat isollekin miehelle ja itselläni kunnon Recaro- jakkarat. Pään päälle mahtuu vielä käsi tai kaksikin. N16 istutaan pää katossa ja pää kallellaan auton hartialinjojen rajujen leikkausten vuoksi. Mutta tuolla kuitenkin just ja just pärjää. Pahin muka perheauto on Citroen C4 3-ovisena. Siellä on takapenkillä niin paskamaiset oltavat, että pää pitäisi olla sylissä matkan ajan, niin perseelleen on käytännön kannalta "suunniteltu". Vaikka auto on muuten nätti kuin mikä. Viisi-ovisena aivan kananmunakoppi ja ankea.
        N16 laadunvalvonta on hiukan brittiläistä tasoa eli kannattaa seurata autoaan tarkasti heti oireiden ilmettyä viimeistään, eikä vaan ajaa osia paskaksi. Saat kohtuu edullisesti hyvän auton vuosiksi, tarkista myös maalipinnat, myllytys ja värivaha peittää uskomattoman paljon liikkeen jäljiltä, vasta kuudennessa pesussa löytynyt ikkunan alasaumassa hoitoa vaativa kohta, muuten täysin ehjä ja loistava maalipinta. Ties, mihin edellinen kämmäri raapaissut johkin oksaan tai jotain.

        Mieti vielä ilmastointia, varsinkin tuossa hintaluokassa. Voin luvata, että ilmankin pärjää oikein loistavasti, kun käyttää päätään ja tietää, miten missäkin tilanteessa suuttimia käytetään jne. Almerassa ei tarvitse koskaan palella, vaikka olis -30. Pyytävät yli tonninkin enemmän ilmastoidusta, muttet takuulla saa samaa rahan erotusta myydessäsi. Samoin jälkiasennuksena maksaisi n. 1000-1500e ja noita rahoja et enää näe, hyvä jos puolia tosta.

        vm. 2000, 1.6, ilmastoitu on TODEELLÄ HYVÄ AUTO!
        45 tkm takana:
        -levyjarru (kuuluva osa)
        -vesipumppu (myöskin)
        -kuskin oven kahva (varmaan vedetty ankarasti aikoinaan)
        -laturin hihna (kuuluva osa)
        -koiranluiden kumisuojat (kuuluva osa)
        -kampiakselin öljytiiviste (kuultu k.o. vioista, joka voi johtua huonosti suljetusta mootorista kun ketjun kiristintä tarkistettiin)
        -hieman ruostetta takarenkaiden seudussa pakoputken lämpölevyssä - sekin Alluissa esiinty ja ikävä kyllä kuisaa muuten japanilaisia autoja.

        Eli ei isoja murheita, normaali iästä johtuva kuluminensaman luokan samanikäisistä japanilaisautoista (ja muuten autoista) on Corolla hieman luotettavampi, mutta kalliimpi.

        N16 alkupään sedaneja (n. 2000-2002) tehtiin, muuten, Japanissa. Voi VIN-koodista tarkistaa - jos 1. kirjain on J, niin sitten se on se. Kyllä Nissanin nykymallisto ei kiinnostaa (Quaschai, Note, Tiida) taikka ei oo raha (X-Trail, Murano), joten todeennäköisesti seuraava auto on Mazda tai Toyota. Paitsi, on tiedossa että vuonna 2012 Tiidalle on korvausta tulossa - luvattu kunnon C-luokan auto, kilpailukykyinen VW Golfin kanssa ja valmistettu JAPANISSA. Aika varmasti tulee tapahtumaan nimenmuutos-varmasti takaisin Almeraksi. Jos niin käy-niin homman minä sen iloiseen mieleen, Nissanistina haluaisin pysyä - siis edellinen auto on ollu vm. 1993 N14 Sunny-myös hyvä peli.


      • Andexx
        Suolipusu ladiesonly kirjoitti:

        Lukikohan tuokaan edellä, että viestiketjun aloittaja on oikeasti kiinnostunut N16 Almerasta?
        Tuskinpa vain ja halusi saada asiallista tietoa hyvästä autovalinnastaan. Aivan ehdottomasti parasta, mitä tuohon rahaan on tarjolla hyvin varustein ja silti edullinen suhteessa ja ennenkaikkea lähes takuuvarma vehje, melkein yhtä hyvä kuin N15, aivan minimaaliset huoltokustannukset ja bensakuppiakin kallistelee varsin kohtuullisesti. Suosittelen lämpimästi.

        Kirjoituksista tosiaan huomaa, miten joillain on aika pysähtynyt. Menevät Datsunit ja Nissanit edelleen sekaisin, merkki on vaihtunut joskus ihan vaan 80-luvulla ja 2010 jollekin se on yhtä samaa. Skodalla samat "ongelmat", jästipäitä ei käännä moottorisahallakaan. Samoin tuolla paskanjauhaja-öykkärillä, mikä heitti ihan väärää tietoa saastan seasta, ei raukka edes erota Sunnya, Almeran N15 ja N16, niin miten tosissaan tuollaisen lausuntoja jonain helvetin asiantuntijana voisi muka ottaa. En ole minäkään auto-insinööri, mutta tiedän edes tasan tarkkaan, mitä puhun ja kaikki faktat ovat tarkistettavissa.

        Säälittävimpiä on nämä riisikuppimollaajat, kun eivät kestä lukea useita kansainvälisiäkin testi- ja luotettavuustilastoja. Japseilla on hiukan laatu kärsinyt, Nissan ryssi sen itse Rellun kanssa, mutta N16 aikoihin alamäki oli jo alkanut. Jokaisessa testissä on muutama vuosi taaksepäin olleet varsinkin luotettavuuspuolella japsien laatumerkit. Toyota Corolla, Mazda 3 ja 6 (myös vuoden auto Suomessa) Hondakin selvinnyt ihan kunnialla ja Allukin on kymmenen sakissa ollut varsinkin N15 aikoihin. Ja mahdollisesti miksei N16:kin?
        Toyotaa rassaa media ja valtavat takaisinkutsut, mut so what, jos autossa kaasu hirttää, on autossa yleensä jarru ja kytkin, ei se nyt tosta vaan ammu seinään ku kusipäällä. Ja kenellä valmistajalla ei olisi ollut takaisinkutsuja, kertokaapa? Tää on vain jenkkien propagandaa ja protektionismia, kun oma autoteollisuus on aivan perseellään. Voi reppania.

        Joka tapauksessa päätös on ennen kaikkea sinun, paskaa et kuitenkaan saa takuuvarmasti.

        Laatu lähellä (ainakin VAG, MB ja BMW romahtunut) - mutta Japanin tuoteet ovat miellyttävämpiä ajamaan ja hinta/laatusuhteelta parempia.

        Ford, Skoda ja Ooppeli ovat ihan asiallisia autoja nykyään. Ruotsalaisia en ostaisi - Volvolla vain S40 ja V50 hyviä (Mazda 3 sukulainen), muut mallit susia, Suapeja sikakallis huoltaa.

        Seat - EI, Ranskiset - EI MISSÄÄN NIMESSÄ, Jenkit - Rahamiehen autot, maksa bensasta. Myös ehdoton bokoootti italialaisille ja ILMAN MUUTA Etelä-Korean ihmetuotteille, jotka kusettavat ja höpöttävät-Hyundai "paras" merkki muuten "laaturaportissa"...ei enää autobildille luotettavuutta!


    • on kauhea

      Kerran meinasin ostaa 00 mallista primeraa kun oli ilmastointi ja kaikki. Autossa on niin hirveä meteli että ei semmoista edes kauppakassiksi jaksa ostaa puhumatta matka autoksi. Luulisi Almeran olevan vielä huonompi tässä suhteessa kun on pienempi auto. Ennen koeajoa en olisi ikinä uskonut että 2000 luvulla semmosia melupesäkkeitä joku valmistaa.

      • Andexx

        Kyllö se myöskin TUV-listoilla näkyy!


    • JiiVee.

      Olin loppuvuodesta 2005 ilman autoa, ja uusi menopeli oli saatava alle. Koeajoin Herttoniemen (Hki) Autikeskus Oy:ssä sen uudempikorisen Almeran, 1.5-koneella, sedan. Jumankeuta että oli pettymys, kuvitelmani oli aivan toinen!

      Auto oli kammottava ajaa, elehti levottomasti jo kehätiellä ja yli satasen nopeudessa kiikkerä. Kone onnettoman tehoton ja väännötön. Ja entäs vaihteensiirto: uskomattoman paska. Lootan pykälät epämääräisiä aivan kuin vanhoissa ranskanraudoissa, liekkö rellun loota laitettu loppupään Almeroihin??

      Tunti oli varattu koeajolle mutta palautin auton sen alle. Mietin, että kuka tuollaisen ostaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      107
      7706
    2. Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata

      Manneja, vaiko matuja?
      Mikkeli
      107
      5888
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5147
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      139
      4516
    5. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3210
    6. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      55
      2947
    7. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      58
      2898
    8. Törkeää toimintaa

      Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2434
    9. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2427
    10. Hei........

      Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2036
    Aihe