käyrät kynnet

...,

osaisiko joku kertoa miksi kynteni kasvavat todella rajusti alaspäin kun ovat vähänkään pidemmät? varsinkin etu- ja keskisormen kynnet molemmissa käsissä kasvavat sellaiselle käppyrälle todella nopeasti. ne ei kasva ihan keskeltä alaspäin vaan vähän peukalon puolelta kaikkein jyrkimmin. mitä pidemmäksi kynnet kasvaa sitä jyrkemmälle koukulle ne kasvaa, ja jossain vaiheessa katkeaa. luulenpa että jos ne ei katkeaisi niin kasvisivat sormenpäätä myöden kiinni sormen alapuolelle täydelliseksi ympyräksi... harmittaa kun tekisi mieli kasvattaa pitkät ja kauniit kynnet mutta täytyy pitää lyhyenä tai on vielä rumemmat :( suihkussa käynnin aikana kynnet suoristuvat, mutta kuivuessaan käyristyvät taas, jopa rajummin kuin ennen kastelua joskus. kiitos jo etukäteen jos jollain on jotain ideaa mistä johtuu tai mitä asialle voisi tehdä :)

17

13611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rerere

      Mulla on ihan sama juttu..syytä ei tiiä kukaan...mulle on sanottu, et oon ehkä joskus jättänyt sormet oven väliin..no just...ei voi pitää paikkaansa..olisi aika ihmeellisesti jäänyt...ja kun ihan kaikki sormenkynnet ei kasva noin..etusormet pahimmat ja ja oikean käden keskisormi ja pikkurilli. Muut kasvaa suht "suoraan"..Olen nyt aloittanut jessica nails tuotteiden käytön. tilasin englannista. katsotaan onko mitään apua. Kynsilakan käyttö ainakin ennen ei ole auttanut sekään mitään, kun lakka alkaa lohkeilemaan siitä kaareutuvasta kohdasta...ainut mitä on niin olen pitänyt kynnet lyhyenä tai rakennekynnet....

    • Kosmetologi..

      Eli tarkoitatteko ns. lusikkakynsiä? Googlettamalla selviää, mikä siihen on syynä. Eli mm. perimä, raudanpuuteanemia, huono hapenottokyky nyt muutamia mainitakseni. Ongelma on siis kosmeettinen, yleensä ainoa keino on pitää kynnet lyhyenä. Jos haluat rakennekynnet, niin kyllähän nekin ajan myötä kasvavat kynnen mukana alaspäin, ellei aina aika-ajoin lyhennä ja laita tipillä uusia kynsiä.

      • hups!

        taisit sekoittaa kuperat kynnet ja lusikkakynnet, eli kuperat kasvsvat alaspäin ja lusikka kynnet ylöspäin! Mutta siis totta tuo rakennekynsiosuus...


      • rerere
        hups! kirjoitti:

        taisit sekoittaa kuperat kynnet ja lusikkakynnet, eli kuperat kasvsvat alaspäin ja lusikka kynnet ylöspäin! Mutta siis totta tuo rakennekynsiosuus...

        katsoin kuvat ja ei todellakaan...

        Nämä kynnet vaan taipuilevat etenkin kuivana vähän kuin aallot..eli toisesta laidasta kasvaa alaspäin ja toisesta ylös tai sitten kokonaan heti alas päin..mulla alkaa etusormet taipumaan jo kynnen puolivälistä joten ihan lyhetkään kynnet ei näytä hyvälle. Rakennekynsien kanssa on ollut ongelmana se että kun omat kynnet taipuu niiden allakin..tulee herkemmin halkeamia ja ne irtoilevat reunoilta jne...


      • ...,
        rerere kirjoitti:

        katsoin kuvat ja ei todellakaan...

        Nämä kynnet vaan taipuilevat etenkin kuivana vähän kuin aallot..eli toisesta laidasta kasvaa alaspäin ja toisesta ylös tai sitten kokonaan heti alas päin..mulla alkaa etusormet taipumaan jo kynnen puolivälistä joten ihan lyhetkään kynnet ei näytä hyvälle. Rakennekynsien kanssa on ollut ongelmana se että kun omat kynnet taipuu niiden allakin..tulee herkemmin halkeamia ja ne irtoilevat reunoilta jne...

        kuulostaa tosiaan samalta kuin sulla. ei siis noi lusikkakynnet vaan vähän niinkuin päinvastoin. mulla pysyi kyllä rakennekynnet hyvin, mutta mun huoltoväli on 3 viikkoa korkeintaan kun kasvaa niin nopeaa ja nykyisessä rahatilanteessa ei ole varaa laittaa niin suuria summia kynsiin. voitko laittaa tänne raporttia että auttaako nuo tilaamasi tuotteet? jos toimii niin tilaan minäkin :) mullekin on ehdotettu että olisi jäänyt oven väliin, mutta aika oudosti olisi jäänyt jos molemmista käsistä etu- ja keskisormet :o ja nykyään myös peukalot alkaneet kasvaa vituralleen. nimettömät ja pikkurillit kasvaa suoraan ja siksi puutetilat eivät myöskään oikein kuulosta oikeelle kun luulisi siinä tapauksessa kaikki kynnet kasvvan huonosti. mun molemmilla siskoilla on myös kauniit "normaalit" kynnet... hetkeksi auttaa kynnenkovettajat jos muistaa joka suihkun jälkeen laittaa paksusti ennen kuin ne kuivuu käppyrään mutta mä olen niin lahopää etten muista :/ ja siltikään kovin pitkäksi ei edes kovettjilla saa kasvamaan kauniisti. tsemppiä käppyräkynsien kanssa :) ehkä hulluin juttu jonka olen kuullut että olen noita, noidilla kuulemma kasva käyrään kynnet :D ei muuta kun taikomaan suoria kynsiä sitten ;)


      • rerere
        ..., kirjoitti:

        kuulostaa tosiaan samalta kuin sulla. ei siis noi lusikkakynnet vaan vähän niinkuin päinvastoin. mulla pysyi kyllä rakennekynnet hyvin, mutta mun huoltoväli on 3 viikkoa korkeintaan kun kasvaa niin nopeaa ja nykyisessä rahatilanteessa ei ole varaa laittaa niin suuria summia kynsiin. voitko laittaa tänne raporttia että auttaako nuo tilaamasi tuotteet? jos toimii niin tilaan minäkin :) mullekin on ehdotettu että olisi jäänyt oven väliin, mutta aika oudosti olisi jäänyt jos molemmista käsistä etu- ja keskisormet :o ja nykyään myös peukalot alkaneet kasvaa vituralleen. nimettömät ja pikkurillit kasvaa suoraan ja siksi puutetilat eivät myöskään oikein kuulosta oikeelle kun luulisi siinä tapauksessa kaikki kynnet kasvvan huonosti. mun molemmilla siskoilla on myös kauniit "normaalit" kynnet... hetkeksi auttaa kynnenkovettajat jos muistaa joka suihkun jälkeen laittaa paksusti ennen kuin ne kuivuu käppyrään mutta mä olen niin lahopää etten muista :/ ja siltikään kovin pitkäksi ei edes kovettjilla saa kasvamaan kauniisti. tsemppiä käppyräkynsien kanssa :) ehkä hulluin juttu jonka olen kuullut että olen noita, noidilla kuulemma kasva käyrään kynnet :D ei muuta kun taikomaan suoria kynsiä sitten ;)

        en tiedä vielä onko näistä apua..mut jos on niin ilmoittelen...kiva oikeastaan kuulla et jollakin muullakin sama ongelma..no eihän tälläsiä kynsiä kellekään halua...
        mulla on nyt lyhyet kynnet ja kokeilen näitä jessica nailsin vahvistavia tuotteita...omat kynnet ei ikinä kasva vaan ne katkeilee...


      • minimai
        rerere kirjoitti:

        en tiedä vielä onko näistä apua..mut jos on niin ilmoittelen...kiva oikeastaan kuulla et jollakin muullakin sama ongelma..no eihän tälläsiä kynsiä kellekään halua...
        mulla on nyt lyhyet kynnet ja kokeilen näitä jessica nailsin vahvistavia tuotteita...omat kynnet ei ikinä kasva vaan ne katkeilee...

        Mulla myös aikaisemmin kynnet kasvo käppyrään, mutta kun aloitin tyroksin-lääkityksen kilpirauhasen vajaatoimintaan alko kynnetkin suoristumaan! Nyt vuosien lääkityksen jälkeen vain yksi kynsi kasvaa lievästi vinoon.


    • kourtiko

      mulla kasvaa ylöspäin pikkurillien kynnet:/ tosin oikeanpuolimmaisen käden pikkurilli jäi oven väliin ja siihen tuli lovi joka kasvoi ulos:/ ja toisena ongelmana on että välillä kynteni "kääriytyvät" pienelle rullan alulle:(

    • ärsyttävää

      Mulla kasvaa myös nuo etu- ja keskisormien kynnet niin, että kynsi taipuu alaspäin peukalon puolelta. Ärsyttävää! Tekisi mieli laittaa joku lasta sinne alle, niin että alkaisi kasvaa suoraan.
      Pikkurillin, nimettömän ja peukalon kynnet taas kasvavat kauniisti suoraan.
      Toivottavasti joku joskus keksii keinon tälläisten kynsien suoristamiseen.

    • näin se vaan on

      luonnonkiharaa, ihan kuin hiuksissa.

    • mie vaan.

      Minulla oli lusikkakynnet sormissa. Varpaissani on edelleen. Yksi sormieni kynsistä sattui minua pienenä niin paljon, että leikkattiin se lääkärissä ja kasvatettiin uusi. Loppuihin kynsiin laitoin massa kynnet kosmetologilla. Olin silloin juuri menossa ylä-asteelle. Kun sitten lopetin massa kynsien laiton olivat kynteni niiden alla kasvaneet normaaleiksi. Ne ovat melko vaaleat, mutta eivät tartu mihinkään kiinni. Nyt olen jo 21 vuotta. Varpaat yritin myös laittaa mutta ne eivät muuttaneet kurssiaan. Ehkä olin jo liian vanha. Siltikin ne on uniikit ja pidän niistä sellaisenaan.

    • tekijä tietää

      laittamalla akryylin muotilla ja viilaamalla huijaten voi kynnen ulkonäköä muuttaa totaalisesti. toki se on hiukan työläämpi ku peruskynsilaitto mut kuitenkin mahdollista. rakentaa siis akryylillä halutun muodon.ei teekään oman kynnen muotoja mukaillen.

    • pippeli on hyvää

      mullakin kasvaa keskarissa sillee alaspäi ja vinoo sattuu ihan vitusti mikä auttais

      • Mrs10yearsAfter

        Mun miehen mielestä toi on se varma hoito, ootko lääkäri vallan? Saiko hän sinulta neuvon ettei masturboi, siitähän lähtee kuulo...


    • 19 5

      Jos mitään sairauksia ei taustalla ole, on kyse vähän samasta asiasta, kuin luonnokiharat hiukset. Yhdellä on luotisuorat, toisella taipuisat, kolmannella kippurat... Ja ominaisuus on tullut siellä geeniperimässä. Sille ei juurikaan mitään voi.
      Jonkun verran esim. akryylirakenne jarruttaa kynnen kaareutumista, muttei kovin paljon.

      Lohdutukseksi voi sanoa, että c-kaarta ja kuperuutta omaava kynsi on luonnostaan kuitenkin vahvempi, kuin se latta ja suora kynsi.

      • ed.

        ja tuli vielä mieleen; Varpaankynsiinhän tehdään oikaisuja, jos kynsi alkaa taipua liikaa, ja kivuliaasti painua jo ihoon sisään. Kyseessä on vähän sama asia, kuin hampaiden oikaisuissa.
        En tiedä, tehdäänkö sormiin?
        Hoito on pitkällinen, muttei niin pitkä, kuin hammasoikaisuissa. Ehkäpä 3-5 kk.


    • ossobukkolo

      kiva kuulla että muillakin tätä ongelmaa. itsellä kasvaa keskarit ja nimettömät ja etusormen kynnet alaspäin, ja vain peukalonpuolisesta reunasta.. tietääkö kukaan vieläkään mikä tämä on?:(

      ei satu mutta ärsyttää!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe