Ruoka-apua (nesteenpoisto ja vähäkaloriset välipalat)

nälkä!!!

Eli mitkä ruoat poistavat nestettä? Toimiiko kuivattu ananas (ei siis sokeroitu!) ja tölkkiananas yhtä hyvin kuin tuore? Onko jotain teetä joka poistaa nestettä?

Ja mitkä ruoat ovat niin vähäkalorista naposteltavaa, että niitä viitsisi syödä ruoka-aikojen ulkopuolella?
Minulla on lääkityksen vuoksi aivan tauoton nälkä, jo pari tuntia tuhdin aterian jälkeen maha murisee ja heikottaa.

Onneksi tämä lääkekuuri ei sentään ikuisesti kestä...

11

3158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veijo

"Eli mitkä ruoat poistavat nestettä? Toimiiko kuivattu ananas (ei siis sokeroitu!)"

Ananksessa on yli tarpeen sokeria ilman sokerointiakin.

• jaaa.

Kyllä ananas toimii nesteen poistajana!! En tosin tiedä kuinka paljon on väliä jos se tulee purkista...

• OmShantiShivaShakti

Laita teen/kahvin sekaan pari ruokalusikallista proteiinijauhetta. Herakonsentraatti maistuu suunnilleen maitojauheelle, mikä sopii mielestäni teen tai kahvin kanssa. Soijaisolaatti taas vaatii shakerin jottei jää pinnalle klimppejä kellumaan, ja maistuu sahanpurulle & pahville.

• Veijo

Siirry syömään kunnollista terveellistä ruokaa ja jätä kaikki kummaliset laihdutusdieetit ja vielä kummallisemmat rahankeräykseen suuntautuneet pileerit ja jauhot pois. Ainoa mikä toimii on syödä ravintoa minkä elimistösi osaa käsitellä niin että ei tule vaurioita esim. liikalihavuutta. LCHF/VHH toimii, tosistetusti ja tieteeseen tukeutuen.

• Jaa ei dieettiä, mit
        Veijo kirjoitti:

Siirry syömään kunnollista terveellistä ruokaa ja jätä kaikki kummaliset laihdutusdieetit ja vielä kummallisemmat rahankeräykseen suuntautuneet pileerit ja jauhot pois. Ainoa mikä toimii on syödä ravintoa minkä elimistösi osaa käsitellä niin että ei tule vaurioita esim. liikalihavuutta. LCHF/VHH toimii, tosistetusti ja tieteeseen tukeutuen.

VHH on dieetti!! Ainaki mun mielestä. ja kyllä ne jauhotki oikein käytettynä toimii oikeen hyvin.

• nälkä!!!

Eli onko kellään mitään oikeita ohjeita alkuperäiseen kysymykseen, eli mitkä ruoat poistavat nestettä (ei kofeiini tms elimistöä rasittava ettei tule rytmihäiriöitä) ja mikä on riittävän vähäkalorista naposteltavaa, kun on jatkuva nälkä?

Tähän mennessä olen yrittänyt juoda tarpeeksi nestettä, siis enemmän kuin normaalisti, silti tuntuu että sormet on pökkelöt jne. Suolaa olen vähentänyt entisestään (paitsi merisuolaa), siitäkin huolimatta kova turvotus.

Nälkään olen rouskuttanut raakoja porkkanoita.

• No jaa.

Jos se turvotus niin pahaa on suosittelen 'lääkkeitä' ne toimii kuulemma hyvin jos ei turhaan käytä... Oon kuullu aika paljon juttuja et niistä tulee ihan sairaaks yms. Mut ne toimii! vihreä tee kuhan juo paljon!
        Myös kurkku on hyvä. Ja ei sitä suolaa saa liikaa vähentää, se voi vaan pahentaa asiaa.

• tico05

Itselläni on Menieren-tauti ja joudun katsomaan tarkasti mitä suuhuni laitan, koska nestettä ei saa tulla:( Olen juonut nyt nelisen kuukautta vihreää teetä päivittäin ja se todella on tehokas nesteen poistaja. Keitä aamulla vettä ja laita se vaikka litran kannuun, hauduta siinä 3 teepussia, lisää hieman makeutusta ja jäähdytä se. Siittä kun nappailet lasillisen pitkin päivää, niin nesteet lähtee tasaisesti, eikä niitä edes pääse kertyyn lisää. Ananas omassa mehussaan on myös hyvä nesteenpoistoon ja sillä saan hienosti pysymään makean himon kurissa:) Kannattaa myös tehdä usein kaaliruokaa ja varsinkin, jos teehen aina välillä tympääntyy, kaali, sipuli ja mansikka ovat hyviä nesteenpoistoon. Naposteluun suosittelen riisikakkua. Osta vaikka pikkuisia ja hommaa erillaisia kevyitä levitteitä, saat monen makuisia napostelupaloja. Kaupoista löytyy myös nykyään erillaisia kevytsuolattuja maissinaksuja, jos kaipaat vain naposteltavaa ja raaka vihannekset kevyt dipeillä ovat aina herkkuja, varsinkin illalla tv:n vieressä. Olen myös viipaloinut vähäsuolaista ruisleipää, lisännyt hieman öljyä, valkosipuli- tai yrttimaustetta ja paahtanut uunissa rapeiksi, nam nam:):) Onnea nesteenpoistoon, toivottavasti oli jotain apua...;)

• samoilla linjoilla

Tölkkiananas poistaa nestettä siinä missä tuorekin. Vihreä tee on osoittautunut kohdalleni tehokkaaksi, ei tarvitse juoda kuin mukillinen tai pari aamuisin, niin vessassa saa ravata pitkin päivää. Iltaisin en voi enää teetä juoda, koska silloin pitää nousta vessaan kesken unienkin. Mansikka on myös hyvä nesteenpoistaja, mutta minulla ei valitettavasti pakastemansikat toimi yhtä hyvin kuin tuoreet. Kannatta kokeilla eri tapoja, ja siten löytää sen mikä toimii parhaiten juuri itselle.

Minulla on tapana "kuivattaa" itseni ennen pitkiä lentoja, niin välttyy turvotukselta. Lennon aikana on tosin hyvä juoda suht reilusti vettä, ennemmän kuin se suositeltu pari desiä tunnissa.

• Häh?
        samoilla linjoilla kirjoitti:

Tölkkiananas poistaa nestettä siinä missä tuorekin. Vihreä tee on osoittautunut kohdalleni tehokkaaksi, ei tarvitse juoda kuin mukillinen tai pari aamuisin, niin vessassa saa ravata pitkin päivää. Iltaisin en voi enää teetä juoda, koska silloin pitää nousta vessaan kesken unienkin. Mansikka on myös hyvä nesteenpoistaja, mutta minulla ei valitettavasti pakastemansikat toimi yhtä hyvin kuin tuoreet. Kannatta kokeilla eri tapoja, ja siten löytää sen mikä toimii parhaiten juuri itselle.

Minulla on tapana "kuivattaa" itseni ennen pitkiä lentoja, niin välttyy turvotukselta. Lennon aikana on tosin hyvä juoda suht reilusti vettä, ennemmän kuin se suositeltu pari desiä tunnissa.

sitä purkkiananasta pitää suunnileen syödä?? Koska huomaa eron?

• luomivamma
        Häh? kirjoitti:

sitä purkkiananasta pitää suunnileen syödä?? Koska huomaa eron?

Purkki päivässä parina aamuna peräkkäin saa minulla nesteet liikkeelle. Jokainen on kuitenkin yksilö, joten vain itse kokeilemalla opit miten elimistösi reagoi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2490
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      200
      1181
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      911
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      91