Itse tehdyt raidat

kaupan tuotteilla

Saako niillä hyvää jälkeä ja saako tyvikasvun jatkossa "asiallisesti" hoidettua? Kokemuksia, please!

7

12598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helppoa ja halpaa

Olen tehnyt itselleni raitoja yli 10 vuotta.
      Hiukseni ovat melkein niskapituiset ja tummahkon ruskeat luonnostaan. Raidat olen tehnyt Schwarzkopf Poly Blondella, M1 Super -raita-aineella (supervaalea).
      Olen laittanut aineen kuiviin, mieluummin hiukkasen "likaisiin" hiuksiin ilman suojakelmua tms. Kun tottuu laittamaan ainetta pakkauksessa olevalla puulastalla, niin homma on helppoa. Mukana pakkauksessa on pieni sutikin, mutta puulastan kapea reuna on parempi.
      Juurikasvun tullessa sekoitan pienen annoksen aineita, n. kolmasosan pullosta ja suhteessa saman verran jauhepussista (kaksi jauhepussia pakkauksessa) ja laitan raidoiksi haluamiini tyvikohtiin.
      Sopivaksi vaikutusajaksi minulla on osoittautunut 65 - 70 minuuttia eli reilu tunti.
      JA kaiken huippu: kampaajatkin ovat kehuneet, etta tulos on kaikin puolin kohillaan!

• raitoja mullekin

Hei, voinko minäkin laittaa raitoja hiuksiini tuolla Schwarzkopf Poly Blondella, M1 Super -raita-aineella?
        vaikka mulla on sellainen aika tumma tuhkan väriset hiukset?

voisitko neuvoa minuakin? :)

• raitoja mullekin

• Sama helppoa ja halp
        raitoja mullekin kirjoitti:

mulla on tummemmat hiukset kuin tässä kuvassa, mutta voinko silti käyttää vaikka esm tätä tässä kuvassa?
        en halua mitään keltaisia raitoja..?? vai mitä suosittelet mulle?

http://www.henkel.fi/fis/content_images/M1_Super_Slingor__pboxx-pixelboxx-118835_300dpi_1772H_1772W.jpg

Suosittelen kokeilemaan ko. raidoitusainetta, jos kiinnostusta on. Se on suht usein tarjouksessakin jossain kaupassa (silloin alle 10 euroa pakkaus).
        Sekoittakaa vaikka vain ruokalusikallinen vaalennusainetta ja "sopiva", vastaava annos jauhetta ja laittakaa johonkin suortuvaan kokeeksi.
        Kannattaa antaa vaikuttaa ainakin se 60 min, mieluummin se 65 - 70 min. Tummemmat hiukset vaativat pisimman vaikutusajan, jopa yli ohjeiden.
        Keltaisuus on tosin pieni uhka, varsinkin, jos aine on liian lyhyen ajan hiuksissa. Itse koin aikanaan kampaajan laittamat raidat liian valkoisenharmahtaviksi joten pieni, mahdollinen keltaisuuteen vivahtava vaikutelma on minusta ihan ok.
        Ns. hopeashampoolla pesen hiukset ajoittain, jolloin mahdollinen keltaisuus poistuu.

• minuutissa.
        Sama helppoa ja halp kirjoitti:

Suosittelen kokeilemaan ko. raidoitusainetta, jos kiinnostusta on. Se on suht usein tarjouksessakin jossain kaupassa (silloin alle 10 euroa pakkaus).
        Sekoittakaa vaikka vain ruokalusikallinen vaalennusainetta ja "sopiva", vastaava annos jauhetta ja laittakaa johonkin suortuvaan kokeeksi.
        Kannattaa antaa vaikuttaa ainakin se 60 min, mieluummin se 65 - 70 min. Tummemmat hiukset vaativat pisimman vaikutusajan, jopa yli ohjeiden.
        Keltaisuus on tosin pieni uhka, varsinkin, jos aine on liian lyhyen ajan hiuksissa. Itse koin aikanaan kampaajan laittamat raidat liian valkoisenharmahtaviksi joten pieni, mahdollinen keltaisuuteen vivahtava vaikutelma on minusta ihan ok.
        Ns. hopeashampoolla pesen hiukset ajoittain, jolloin mahdollinen keltaisuus poistuu.

Eli ei kannata suositella suoraan vaikutusaikaa, sillä sehän pätee vain sinulle, ei muille. Mä olin just värjänny hiukset mustaks ja vedin siihen sitten raidat ja kappas, kun kymmenessä minsassa tuli ihan valkoset raidat. Sit kaverin hiukset palo kyseisellä aineella puolessa tunnissa, joten se on ihan hiuslaadusta ja hiusten kunnosta kiinni, et kuin kauan aine voi olla päässä. Itselläni olen kertaalleen saanut alahiukset murenemaan kahden sentin mittaisiksi, kun annoin aineen olla 20 minsaa.

No mut hyvä aine tuo silti on. Kannattaa siis laittaa aine päähän ja tarkkailla raitojen vaalenemista. Heti kun haluttu tulos on saavutettu ni aine pois. Ja kantsii varautua siihen, et joillain se vaalentaa jopa viidessä minuutissa. Eli raidat pitää tehdä nopeasti jos sattuu kuulumaan siihen ryhmään, joilla se toimii hirmu nopeudella. Testiraita ekalla kertaa on kyllä aika ehdoton.

• Paljon värjännyt

Tosiaan joo riippuu aina hiuksesta miten vaalenee ja miten hiukset kestää aineen. Itselläni on maantien harmaat hiukset ja usei musta tai tumman ruskea päällä. Niihin olen tehnyt marketin vaalennusaineilla raitoja ja ihan hyvää jälkeä tullu.

Monissa pakkauksissa kerrotaan ettei sovi mustille tai tumman ruskeille hiuksille, mutta mun käsityksen mukaan se tarkoittaa omaa väriä. Eli jos on vaalea hius, mutta tumma hiusväri, niin kyllä ne vaalentaa sen hiusvärin läpi. Ainaki itellä vaalentanu vaikka ollu ihan värjätyt mustat.

• Raidat ja juurikasvu

Kokeilkaa tehdä siten, että ette raidoita ihan päällimmäisiä hiuksia vaan niiden alapuolelta alkaen.

Raidat näkyvät kuitenkin, kun hiukset liikkuvat, mutta ei tule juurikasvu niin hyvin näkyville.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      132
      2953
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      6
      1341
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      220
      1296
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1171
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1129
    6. 37
      1001
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      991
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      947
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      944
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      867
    Aihe