Hei, minua vaivaava asia on lähinnä SSRI lääkkeiden lopetukseen liittyvä. Miten nopeasti sait lopetusoireita viimeisen tabletin jälkeen? Itse olen ollut nyt 5 päivää ilman. Väsyttää, uuvuttaa, hikoiluttaa, kiukututtaa..
Lääkäri sanoi kuitenkin että lopetusoireet alkaisivat aikaisintaan 2 viikoa lopetuksesta? Onko näin? Mietin että pitääkö lähteä lääkäriin, kun voin näin pahoin etten mitään jaksa tehdä. Vai voinko olla ns. "huoletta" että nämä oireet liittyvät lopetukseen?
Sertralin lopetusoireet
6
2426
Vastaukset
- Psyykelääkkeet
tulee useimmissa tapauksissa lopettaa hitaasti annosta pienentämällä. Varaa aikaa lopettamiseen kuukausia, jopa vuosi.
- alk.per kirjoittaja
lopetus on tehty lääkärin neuvojen mukaisesti eli laskin annostusta aina kolmen viikon välein (75mg -> 50mg ->25mg) ja viimeisen viikon otin joka toinen ilta pienimmän mahdollisen annoksen.
- Tuo lopetustahti
alk.per kirjoittaja kirjoitti:
lopetus on tehty lääkärin neuvojen mukaisesti eli laskin annostusta aina kolmen viikon välein (75mg -> 50mg ->25mg) ja viimeisen viikon otin joka toinen ilta pienimmän mahdollisen annoksen.
saattoi olla liian nopea.
- Norman Bates
Tässä aikani kuluksi.Tuolla muuallakin taisi olla puhetta tästä Sertralinin lopettamisesta.Minulla on 200mg/vrk ja jos olen vuorokaudenkaan ottamatta niitä niin minulle ainakin tulee ihan,kuin pieniä"sähköiskuja" jotka ovat tosi ärsyttäviä.Ja nämä tämä lääkitys on minulle määrätty paniikkihäiriöön ja otan myös mirtazepin 45mg/vrk Diapameista "pakkovieroitin"itse itseni puhumatta lääkärille ja ole onnellinen,että pääsin niistä eroon söin niitä sentään joitain vuosia minulla ei tehnyt edes tiukkaa niistä vieroutuminen mutta näitä "sähkäreitä"olen ihmetellyt.
- uneton82
200mg/vrk annoksella mennyt noin 5v. lopetin käytön seinään! olot on myös sen mukaisia.. heittohuimausta värinää ja unettomuutta yms.. kuukausi sitten lopetin ketipinorin käytön myös kertaheitolla, sen annos oli 400mg/vrk, sen seurauksena oli pari unetonta viikkoa..
- 999jihjf
Itsekkin suunnittelen sertralinin lopetusta, annos on 100mg/vrk, ollut noin puolitoista vuotta. Noin kuukausi sitten kyllästyin oottaan lääkärin aikaa ja lopetin lääkkeet kokonaan kertaheitolla pariksi päiväksi.
Tuli jotenkin kauhean säikky olo ja yöunet meni, varmaan olis siitä olo vielä pahentunu muutamaksi viikoksi jos olisin jatkanu mutta annoin periksi ja jatkoin lääkkeen syömistä kun pitäs pystyä kuitenkin töissä käymään.
Edelleen tässä ootellaan lääkärin aikaa että sais ne "luvalliset ohjeet" lopettamiseen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236935Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401231Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61827Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14746- 43723