SYYRIALAINEN

funnything

seurustelin syyrialaisen miehen kanssa...
Hän oli kohtelias, välillä raivostuttavankin kohtelias. Hänelle perhe oli todella tärkeä, mutta puhelin laskut olivat suuret yhteydenpidon vuoksi. Joka ilta töistä tullessaan hän ensimmäisenä käveli luokseni ja halasi, suuteli, kysyi kuinka päivä oli mennyt jne. Kävi suihkussa kaksi kertaa päivässä. Pesi kädet monta kertaa päivässä... Kerran erehdyin menemään suihkuun niin, että hän näki minut suihkussa, hän alkoi opettamaan kuinka suihkussa peseydytään. Sillä heidän kulttuurissaan ensimmäisenä pestään jalat, siitä ylös päin, sitten hiukset, kädet erikseen saippualla ja viimeisenä kasvot. Samoin on käynyt muutamille kavereilleni... Sisällä hänellä oli aina kengät jalassa (sisäkengät, läpyskät). Ja vieraita hän saattoi ottaa vastaan boxereissa, roskatkin saattoi viedä ulos alkkareis :) Tapaa oli vaikea kitkeä pois.
Puhtaasti huonoksi koin ruuanlaiton. Piti hyvin tarkkaan katsoa, ettei ruuassa ollut sianlihaa. Makkarat piti unohtaa, lihapiirakat... Ihan kaikki missä sikaa vain olikin. Tai jos sellaista laitoit kaappiin, piti muistaa sanoa siinä on sikaa. Hänelle oli melkein sama kuin tappotuomio jos hän sikaa olisi maistanut. Jos hän sai kokata, ruoka oli todellakin öljyistä ja mausteista. Naimisiin meno. Siitä hän puhui kokoajan, sillä silloin kukaan ei voisi pakottaa häntä takaisin kotimaahansa.
Lopulta kuitenkin suhde vain kaatui. Kyllästyin puhumaan koko ajan englantia tai arabiaa. Kyllästyin siihen, että aina puolet hänen palkastaan lähetettiin äidille, siskolle, veljelle jne. Että hänen palkkansa säästettiin ja minun tuhlattiin, vaikka se säästö olikin meidän molempien tulevaisuutta varten (erossa hän antoikin minulle puolet säästöistään). Kyllästyin perutelemaan koko ajan miksen halua lisää lapsia (minulla oli valmiiksi kaksi). Opin kuitenkin myös paljon uusia ja mielenkiintoisia juttuja, joita teen vielä tänä päivänäkin, kuten suitsukkeet, auringonkukan- ja muiden siemenien syöminen.
Tänä päivänä pidämme vieläkin yhteyttä. Ja olemme kuitenkin molemmat onnellisempia tahoillamme. Hän aina sanoo, että olin liian voimakastahtoinen hänelle... ja juuri siksi hän minut halusikin. Kesyyttääkseen :)
Aikaa hänen kanssaan en vaihtaisi pois, sillä opin häneltä niin paljon erillaista suhtautumista maailmaan ja luontoon. Mutta en häneen luokseen palatakkaan haluaisi. Ei meillä isompia ristiriitoja koskaan ollut, kun suhtauduttiin molemmat asiaan kunnioittaen toistemme perinteitä ja avoimin silmin valmiina opettelemaan uusia asioita.
Mutta en sano kaikkien olevan tällaisia. Vaikka meillä loppujen lopuksi ihan hyvä suhde olikin, ei pettämisiä, ei paoja riitoja jne. niitä kauhukuvia joita ihmisille kerrotaan. Oli kaverillani suhde tämän miehen kaverin kanssa yhtä helvettiä, ja nyt he taistelevat lapsesta. exäni kertoi heidän maassaan olevan tapana, että poikalapsi jää äidilleen kunnes täyttää 6, sen jälkeen isälle, jotta se saisi miehen opin. En tiedä sanoiko sen pilanpäiten vai oliko tosissaan....

37

4958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • funnybunny28

      haha, on se syyrialainen sittenkin ihana..

      • thums up

        siis on se hyvää että joillakin onnistuu. eikä tarvii haukkua lyttyyn, niin kuin monet tällä palstalla...


      • joopa...
        thums up kirjoitti:

        siis on se hyvää että joillakin onnistuu. eikä tarvii haukkua lyttyyn, niin kuin monet tällä palstalla...

        mulla oli kans syyrialainen. oli tosi kivaa yhdessä... mutt mustasukkaisuus tuhos..


      • syrian wife
        joopa... kirjoitti:

        mulla oli kans syyrialainen. oli tosi kivaa yhdessä... mutt mustasukkaisuus tuhos..

        syyrialaiset ovat tosi mukavia, ja hyvännäköisiäkin!


      • syriasalma
        syrian wife kirjoitti:

        syyrialaiset ovat tosi mukavia, ja hyvännäköisiäkin!

        olen naimisissa syyrialaisen kanssa, kohta 3 vuotta. välillä tulinen tempperamentti nostaa päätään, mutta muuten avioliittomme toimii loistavasti.


      • ex-syrian:(
        syriasalma kirjoitti:

        olen naimisissa syyrialaisen kanssa, kohta 3 vuotta. välillä tulinen tempperamentti nostaa päätään, mutta muuten avioliittomme toimii loistavasti.

        riippuu ihan miehestä...


      • syrian orchid
        ex-syrian:( kirjoitti:

        riippuu ihan miehestä...

        syyrialaiset ovat kiltteja ja ihania. olen seurustellut 6 vuotta syyrialaisen kanssa, kohta 7. ja en vaihtaisi.


      • samma häär..
        syrian orchid kirjoitti:

        syyrialaiset ovat kiltteja ja ihania. olen seurustellut 6 vuotta syyrialaisen kanssa, kohta 7. ja en vaihtaisi.

        eikö ne on aivan samoja ku egyptiläiset.. :)


      • no egypt yes syria
        samma häär.. kirjoitti:

        eikö ne on aivan samoja ku egyptiläiset.. :)

        no eivät ole!! paljon mukavampi ja kiltimpi!!


      • arabicmusic
        no egypt yes syria kirjoitti:

        no eivät ole!! paljon mukavampi ja kiltimpi!!

        Savoy-teatteriin saapuu la 17.4. syyrialainen orkesteri esittämään arabialaista musiikkia. Tervetuloa kaikki syyrialaiset ja heidän kumppaninsa kuuntelemaan ja nauttimaan itämaisista sävelistä huipputasoisten muusikoiden esittäminä!
        Lippuja Savoysta tai Lippupalvelusta.


      • sosadstill
        arabicmusic kirjoitti:

        Savoy-teatteriin saapuu la 17.4. syyrialainen orkesteri esittämään arabialaista musiikkia. Tervetuloa kaikki syyrialaiset ja heidän kumppaninsa kuuntelemaan ja nauttimaan itämaisista sävelistä huipputasoisten muusikoiden esittäminä!
        Lippuja Savoysta tai Lippupalvelusta.

        olin naimisissa 9 vuotta syyrialaisen kanssa. ei toiminut...


      • happygirl.
        sosadstill kirjoitti:

        olin naimisissa 9 vuotta syyrialaisen kanssa. ei toiminut...

        no minä taas olen seurustellut jo kohta 5 vuotta syyrialaisen kanssa, ja hyvin menee! riippuu miehestä. kaikki on erilasia.


      • Anonyymi
        syrian orchid kirjoitti:

        syyrialaiset ovat kiltteja ja ihania. olen seurustellut 6 vuotta syyrialaisen kanssa, kohta 7. ja en vaihtaisi.

        Minä tutustuin pizzamieheen. Ihmettelin,kun alkoi tuoda lahjana ruokaa😂😂 Sitten Facebookissa aloimme jutella. Haluaa kuulema oppia tuntemaan paremmin. Nyt on jo aika nopeaan tahtiin tullut puheeksi,että yhteen pitäs alkaa. Suomen kansalaisuus hänellä on eli ei sen takia ole yhteen pamahtamassa. Hänellä ei ole edes mitään aggressiivista asennetta eikä todellakaan vaikuta kierolta. Katson ajan kanssa. Kiltiltä hän nimenomaan vaikuttaa. Toki kaikki miehet on aina ensin mukavia.... Katsotaan....


      • Anonyymi
        syrian orchid kirjoitti:

        syyrialaiset ovat kiltteja ja ihania. olen seurustellut 6 vuotta syyrialaisen kanssa, kohta 7. ja en vaihtaisi.

        Minä tutustuin pizzamieheen. Ihmettelin,kun alkoi tuoda lahjana ruokaa😂😂 Sitten Facebookissa aloimme jutella. Haluaa kuulema oppia tuntemaan paremmin. Nyt on jo aika nopeaan tahtiin tullut puheeksi,että yhteen pitäs alkaa. Suomen kansalaisuus hänellä on eli ei sen takia ole yhteen pamahtamassa. Hänellä ei ole edes mitään aggressiivista asennetta eikä todellakaan vaikuta kierolta. Katson ajan kanssa. Kiltiltä hän nimenomaan vaikuttaa. Toki kaikki miehet on aina ensin mukavia.... Katsotaan.... ?


      • Anonyymi
        syrian orchid kirjoitti:

        syyrialaiset ovat kiltteja ja ihania. olen seurustellut 6 vuotta syyrialaisen kanssa, kohta 7. ja en vaihtaisi.

        💝💝💝💝ihanaa.


      • Anonyymi
        syrian wife kirjoitti:

        syyrialaiset ovat tosi mukavia, ja hyvännäköisiäkin!

        On...mutta välillä en ymmärrä hänen kuvioistaan...


      • Anonyymi
        syrian wife kirjoitti:

        syyrialaiset ovat tosi mukavia, ja hyvännäköisiäkin!

        Ja lehmät lentää....


      • Anonyymi
        syrian orchid kirjoitti:

        syyrialaiset ovat kiltteja ja ihania. olen seurustellut 6 vuotta syyrialaisen kanssa, kohta 7. ja en vaihtaisi.

        Juu juu....


      • Anonyymi
        sosadstill kirjoitti:

        olin naimisissa 9 vuotta syyrialaisen kanssa. ei toiminut...

        Mä huomasin alle 4kk seurustelun aikana..


      • Anonyymi
        happygirl. kirjoitti:

        no minä taas olen seurustellut jo kohta 5 vuotta syyrialaisen kanssa, ja hyvin menee! riippuu miehestä. kaikki on erilasia.

        Onnea,vaan. Minulla yksi syyrialainen oli varsin kamala. Lahjoi kyllä,mutta alkoi määrätä. Toinen ekalla treffillä antoi rahaa👋😂 Mietin pitääkö huorana. Ehkä tai ehkä ei,mutta sanoi,että saan ostaa itselleni lahjan😂 No mikäs siinä.


    • ihanii on!

      Mulla syyrialainen kumppani ja niiin hyvännäkönen että joka päivä ihmettelen että onko se edes todellinen :P Niin huomaavainen, avoin ja lämmin, ei ollenkaan niinku suomalaiset möllit. Onhan se vähän mustis välillä, mut jotenki söpöllä tavalla kuitenkin ja huumorilla, ei koskaan tosissaan suutu tms. jos on ollu aihetta mustasukkaisuuteen, eikä se kellekään suomalaiselle miehellekään koskaan helppoo oo ollu että mulla on paljon miespuolisia läheisiä ystäviä...Mut siis TODELLA ihana mies kaikin puolin! Itse olen ollut nuorempana mallina ja nykyään lukion historian opettajana että kyllä valinnan varaa olis, mutta mun syyrialaista en vaihtais ikinä pois!

      • sosomi

        Ihana kuulla positiivisiakin tarinoita syyrialaisista:) Oma kihlattuni on myös syyrialainen ja ikinä en ole huomaavaisempaa ja rakastavampaa miestä nähnyt. Hän on todella se yksi ja oikea minulle, sielunkumppanini. Tiedän että kuulostaa yltiöromanttiselta p****lta mutta näin se on:)
        Tulee aina niin paha mieli kun saa ainoastaan negatiivisia kommentteja lähi-idän miehistä. Totuushan on että jokapuolella maailmaa on sekä huonoja miehiä että myös varsinaisia timantteja, niin Suomessa kuin Syyriassakin.
        Meillä olisi kohta edessä viisumirumba, pelolla odottelen että kauanko kestää ennenkuin mies voi tänne tulla. Ja odotteluaikanahan ei saa edes tehdä töitä:( Mutta toiveikkain mielin odotan tulevaisuutta rakkaani kanssa.


      • 23121
        sosomi kirjoitti:

        Ihana kuulla positiivisiakin tarinoita syyrialaisista:) Oma kihlattuni on myös syyrialainen ja ikinä en ole huomaavaisempaa ja rakastavampaa miestä nähnyt. Hän on todella se yksi ja oikea minulle, sielunkumppanini. Tiedän että kuulostaa yltiöromanttiselta p****lta mutta näin se on:)
        Tulee aina niin paha mieli kun saa ainoastaan negatiivisia kommentteja lähi-idän miehistä. Totuushan on että jokapuolella maailmaa on sekä huonoja miehiä että myös varsinaisia timantteja, niin Suomessa kuin Syyriassakin.
        Meillä olisi kohta edessä viisumirumba, pelolla odottelen että kauanko kestää ennenkuin mies voi tänne tulla. Ja odotteluaikanahan ei saa edes tehdä töitä:( Mutta toiveikkain mielin odotan tulevaisuutta rakkaani kanssa.

        "Tiedän että kuulostaa yltiöromanttiselta p****lta mutta näin se on:)"

        No tiedäthän, että jos se kuulostaa siltä, niin se todennäköisesti on juuri sitä. Tai turhahan sinulle on tätä sanoa. Rakastuessaan ihminen tuppaa uskomaan juttuihin, mihin täysissä järjissään ei ikinä uskoisi. Siis näihin naistenlehtien horoskooppi -tasoisiin humpuukijuttuihin. Se on tosin ihan funktionaalista biologisesti ajatellen. Ja järkihän yleensä myös palaa jossain vaiheessa, joten toivoa on.


      • Anonyymi

        Pettävät. Katselevat netissä muita naisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pettävät. Katselevat netissä muita naisia.

        Kuten suomalaiset tai minkämaalaiset tahansa.


    • hölmörakkaus..

      yksi niistä harvoista hyvistä ja asiallisista kirjoituksista..

      "Hän oli kohtelias, välillä raivostuttavankin kohtelias."

      Niin monet ulkomaalaiset ovat ylikohteliaita ja mukavia aluksi! harmi että se on usein pelkkä maski joka otetaan pois ja raivo tulee tilalle, usein jopa ilman syytä, monet on vain kohteliaita hurmureita..

      • Anonyymi

        Totta...


      • Anonyymi

        Niin on. Jännä,että oli sovittu seksisuhde ja mies alkaa mustasukkaiseksi😂😂


    • Anonyymi

      No no jokainen yksilö.

    • Anonyymi

      Turkkilaiset miehet ovat pahempia kuin syyrialaiset. Ja kurdit ovat mukavampia kuin muut arabit. Tämä kokemus ja tunnen heitä paljon. Ja seurustelen Syyrian kurdin kanssa. Hän kyllä maksaa enemmän tässä kuin minä. Hänellä on ravintolabisnestä.

    • Anonyymi

      Onhan se hyvä että isää kiinnostaa lapsi, kaikkia ei kiinnosta.

    • Anonyymi

      Islam hyväksyy ainoastaan avioliitossa tapahtuvan seksin miehen ja naisen (tai tytön) välillä. Sen sijaan homoseksuaaliset, esiaviolliset ja avioliiton ulkopuoliset suhteet ovat kiellettyjä. Kiellettyä on myös masturbaatio. Naisen on pakollista suostua seksiin, kun mies pyytää edellyttäen, että myötäjäiset on maksettu." Miten sitten luonani käy syyrialainen naimisissa oleva mies. Harrastamme seeeex ja ottaa huomioon minut,tyydyttää,myös suulla. Ja tuo kaupasta minulle mitä pyydän ja antaa lahjoja. Toki tämä on salaisuus,mutta miten hän sitten on muslimi olevinaan. Vaimo ei tiedä mitään.

    • Anonyymi

      Voi voi ei pettämistä syyrialainen panee ketä tahtoo missä tahtoo ei ole niin moraalin vartia

    • Anonyymi

      Ei ollut ensimmäinen verotettu suinkaan.

    • Anonyymi

      Kähmivät alaikäisiä. Etovia otuksia nuo ukot.

    • Anonyymi

      Kyllä pettää,ei vaan jäänyt kiinni tai oli ruma eikä saanut muita akkoja.

    • Anonyymi

      Ja muita miehiä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe