Meillä on avioehto ja olemme kumpikin kohtuulisen varakkaita. Omistamme talomme puoliksi ja olen tarjonnut vaimolle hänelle kuuluvaa puolikasta talomme hinnasta. Tämän hän on periaatteessa hyväksynyt, mutta hän vaatii vielä korvausta "kodin hoidosta", koska on mielestään tehnyt enemmän kodin eteen. Tämäkin on osittain totta, mutta olen itse maksanut pääsääntöiseti kaikki kiinteistön kulut ja korjaukset. Hän on kuullut jotain tuttavaansa, että Minun pitäisi maksaa hänelle vielä ruohonleikkusta, siivouksesta, pullan paistamiesta jne. Töissä olemme olleet kumpikin, mutta tietty minun työni on vaatinut enemmän aikaa kodin ulkopuolella. Olen luvannut, että hän saa kerätä halutessaan mukaansa mitä haluaa mutta kun tuntuu, että mikään ei riitä. Mitenkähän tämä asia oikein on ??
Vaimo vaatii korvausta kotitöistä
95
3304
Vastaukset
- .mies.
ainahan sitä voi vaatia, mutta en usko pätkääkään että saisi mitään, jos tiukka paikka tulee etkä mitään suostu vapaaehtoisesti maksamaan.
ei muuta kuin lakimiehen juttusille - stop...
en kyllä maksaisi enempää, vai pitäisi Hänen saada vielä palkkakin kotitöistä, jotka kuuluu normaaliin asumiseen ja elämiseen. Kun tarjoaa pikkusormen, menee koko käsi. Tuo on jo ahneutta.
- Garjaggo
..on vedota omaan panokseen kodin arjessa, ellei se perustu johonkin sopimukseen.
Ruuhkavuosina jompikumpi on lasten kanssa enemmän kotona, ja luontevasti tekee enemmän kotona, ja toisella on isompi vastuu työssäkäyvänä taloudesta. Jos yhteisestä päätöksestä toinen on ollut pitkään kotiäiti tai –isä, pitää se tietenkin jotenkin huomioida. Vastingilla asia yleensä hoituu erotilanteessa.
Kun sukset menevät ristiin, saattaa toinen huomata, että yksineläminen merkitseekin tulotason ja elintason laskua, mitä yrittää parantaa kaikin keinoin. Katkeruus tai pettymys elämään saattaa ilmetä näin, mikä hankaloittaa sovussa eroamista. On hyvä yrittää selvittää asiaa rauhallisesti keskustellen, mutta kyllä juristia kannattaa konsultoida, ettei sovun nimissä joudu kärsimään vääryyttä. - joojoo..miehet..!
Garjaggo kirjoitti:
..on vedota omaan panokseen kodin arjessa, ellei se perustu johonkin sopimukseen.
Ruuhkavuosina jompikumpi on lasten kanssa enemmän kotona, ja luontevasti tekee enemmän kotona, ja toisella on isompi vastuu työssäkäyvänä taloudesta. Jos yhteisestä päätöksestä toinen on ollut pitkään kotiäiti tai –isä, pitää se tietenkin jotenkin huomioida. Vastingilla asia yleensä hoituu erotilanteessa.
Kun sukset menevät ristiin, saattaa toinen huomata, että yksineläminen merkitseekin tulotason ja elintason laskua, mitä yrittää parantaa kaikin keinoin. Katkeruus tai pettymys elämään saattaa ilmetä näin, mikä hankaloittaa sovussa eroamista. On hyvä yrittää selvittää asiaa rauhallisesti keskustellen, mutta kyllä juristia kannattaa konsultoida, ettei sovun nimissä joudu kärsimään vääryyttä.Mistähän teitä riittääkin täällä,kun tuolla "ulkoilmassa" ei kuule koskaan tuommoista sontaa!!
Taitaa olla ne pari katkeraa jätettyä sontaläjää aina täällä päivystämässä,jos JOTAIN paskaa pääsisi akkoista sanoon..
Teillekki tekis hyvää vaan MYÖNTÄÄ,että ite ootta aikananne ryssineet suhteenne ja uutta ei varmaan tipu tuommoisilla kanan aivoilla..joopa joo..
Tää kirjotus EI koske sua karjaggo..sä oot ymmärtäny avioliiton pointin..
- sdfhhdsf
että ottaa päähän pois perseestä lopettaa mokomat lapsellisuudet. Ja etenkin se että kuuntelee jotain feministi ystävätärtään neuvomaan häntä. Vastapainona teet kotona kotitöitä 50/50 niin puolisosikin leppyy ja parisuhde vakaantuu.
- narsut kuriin
yrittää kupata tuhkatkin pesästä, eikä näe omaa napaansa kauemmas. Älä mene halpaan, kukaan ei ole pakottanut pullaa paistamaan. Sitä olisi voinut ostaa kaupastakin, jos pullanpaisto on ollut niin vastenmielistä.
- rgjidpf
varmaan tositteita noista kiinteistön kuluista ja korjauksia..? Esitäpä ne vaimolle ja kysy, miten ne sitten kompensoidaan, kun hän saa siitä hyvästä ansiottomasti paremman hinnan puolikkaastaan?
No joo, paskapuhetta tuo, että hänellä olisi oikeus saada kodinhoidosta korvausta - tuttavansa on varmaan mielestään hyvinkin kekseliäs tuollaisen kehiteltyään. - nyky meno....
Heitä ämmä ulos ! Kyselemättä..........
- Maksumies ??
Asia taisi tulla harvinaisen selväksi. Ilmeisesti ongelmana hänellä on, kun se uusi sattuu olemaan olellisesti häntä itseään köyhempi ... ja exä tietää sen. On kuulema "kaikki valmiina, että passaa tulla".
Kiitoksia vain kaikille tasapuolisesti !!! - opettele ite siivoon
Maksumies ?? kirjoitti:
Asia taisi tulla harvinaisen selväksi. Ilmeisesti ongelmana hänellä on, kun se uusi sattuu olemaan olellisesti häntä itseään köyhempi ... ja exä tietää sen. On kuulema "kaikki valmiina, että passaa tulla".
Kiitoksia vain kaikille tasapuolisesti !!!Vuosikaudet on tultu siistiin,siivottuun kotiin,jossa on ollut ruoat valmiina,vaatteet pestynä ja viikattuna,lapset hoidettuna..vähän on mies asunut niinkuin hotellissa,palveluineen..hyvinpä on eukkos raadannat aikoinaan kelvanneet! Persettäki oot siinä sivussa tietenkin saaanut mieles mukaan,yksipuolisesti nauttinut loppuvuodet!!
Se on just sitä!! Jos sullaki olis ollut siinä kodinhoitaja sukkias ja paskasta vessaas pesemässä,olisit joutunut maksaan sille palkkaa..vai luuletko,että kukaan ulkopuolinen sunki paskojas olis käyny hyväähyvyyttään siivoon! Tuskinpa se siivooja siellä sunkaan työpaikallas ilmaseksi hommia tekee..
Se on kuule se ainoa siivooja,joka ilmaseksi siivoo,niin oma äitis!
Ei ihme,että akat lähtee tuommoisten sovinistipaskojen luota nosteleen! Mieluummin ottaa sen turvattomamman tulevaisuudenkin kontolleen,kuin tommosia vetämättömiä luusereita koko ikänsä passaa!!
Maksa sille exälles vuosien palkattomasta työstä! Jos sinä et sitä osaakaan sitä kodinhoitoo arvostaa,se seuraava exäs kumppani varmaankin osaa! - rjiphgdf
opettele ite siivoon kirjoitti:
Vuosikaudet on tultu siistiin,siivottuun kotiin,jossa on ollut ruoat valmiina,vaatteet pestynä ja viikattuna,lapset hoidettuna..vähän on mies asunut niinkuin hotellissa,palveluineen..hyvinpä on eukkos raadannat aikoinaan kelvanneet! Persettäki oot siinä sivussa tietenkin saaanut mieles mukaan,yksipuolisesti nauttinut loppuvuodet!!
Se on just sitä!! Jos sullaki olis ollut siinä kodinhoitaja sukkias ja paskasta vessaas pesemässä,olisit joutunut maksaan sille palkkaa..vai luuletko,että kukaan ulkopuolinen sunki paskojas olis käyny hyväähyvyyttään siivoon! Tuskinpa se siivooja siellä sunkaan työpaikallas ilmaseksi hommia tekee..
Ei ihme,että akat lähtee tuommoisten sovinistipaskojen luota nosteleen! Mieluummin ottaa sen turvattomamman tulevaisuudenkin kontolleen,kuin tommosia vetämättömiä luusereita koko ikänsä passaa!!
Maksa sille exälles vuosien palkattomasta työstä! Jos sinä et sitä osaakaan sitä kodinhoitoo arvostaa,se seuraava exäs kumppani varmaankin osaa!sitten: akka maksakoon vuokraa, kun on saanut asua ilmaiseksi miehen maksamassa kämpässä. Kuka sitä vierasta ihmistä ilmaiseksi pitää asumassa huushollissaan, jossei tämä edes siivoa ja pyykkää!? Ja yhtä paljon se akka vessaa käyttää kuin asunnon OMISTAJAKIN. Ja mitä seksiin tulee - ikävää, jos sinullekin tuo parisuhdeseksin käsite on jäänyt noin yksipuoliseksi, että mies ottaa ja nainen antaa hampaat irvessä. Ennemmin kannattaa turvata maksullisiin palveluihin kuin parisuhteeseen heittäytyä tuonlaisen katsantokannan omaavan kanssa!
- laiskat ukot hautaan
Vuosikaudet on tultu siistiin,siivottuun kotiin,jossa on ollut ruoat valmiina,vaatteet pestynä ja viikattuna,lapset hoidettuna..vähän on mies asunut niinkuin hotellissa,palveluineen..hyvinpä on eukkos raadannat aikoinaan kelvanneet! Persettäki oot siinä sivussa tietenkin saaanut mieles mukaan,yksipuolisesti nauttinut loppuvuodet!!
Maksa sille exälles vuosien palkattomasta työstä! Jos sinä et sitä osaakaan sitä kodinhoitoo arvostaa,se seuraava exäs kumppani varmaankin osaa!Maksahan eukolles työstä,jota on tehnyt! Ja ilmatteks vielä!!!!
Ukot nyt ei ossaa arvostaa muuta ku itteensä ja se kyllä näkyy ja kuuluu!..ja haiseepi!!
Äitit on just passannu ne niin piloille,että ihmetellä täytyy,et perseensä oppii kuiteski joku ite pyyhkiin..
Itekki oon vuosikaudet toista työmaata tehnyt,kun töistä tullessa alkaa se savotta kotona..
Ukko ei osaa ees pyykkikonetta käyttää! Ja oon sitä siivousapua pyytänyt,mut ku ei kerkee kuulemma..
On niin niitä iltamenoja aina siunaantunu..huoh!joo..seli seli..
Viimevuosina oon ruvennu ottaan ukolta kuukausittain "tippiä" kukkarosta siivouspalkkiota,jolla sitten hemmottelen itteeni milloin missäkin..ukko ihmettelee,mihin rahaa katoaa..hih hih! Mistäs mä tietäsin..
Oon jo niin vanha,etten jaksa enää muutoksiin alkaa..mut pojat oon kasvattanna sillai,et oma huone on pitäny siivota ja painottanu aina,että eukkojaan pitää siivouksissa autella huusholleissaan!
Jospa se tämä passattujen ukkojen,jotka pitää sitä siisteyttä päivänselvänä asiana,lauma pienenis vuosien myötä.. - Hoh hoijaa..pöljää..
laiskat ukot hautaan kirjoitti:
Maksahan eukolles työstä,jota on tehnyt! Ja ilmatteks vielä!!!!
Ukot nyt ei ossaa arvostaa muuta ku itteensä ja se kyllä näkyy ja kuuluu!..ja haiseepi!!
Äitit on just passannu ne niin piloille,että ihmetellä täytyy,et perseensä oppii kuiteski joku ite pyyhkiin..
Itekki oon vuosikaudet toista työmaata tehnyt,kun töistä tullessa alkaa se savotta kotona..
Ukko ei osaa ees pyykkikonetta käyttää! Ja oon sitä siivousapua pyytänyt,mut ku ei kerkee kuulemma..
Viimevuosina oon ruvennu ottaan ukolta kuukausittain "tippiä" kukkarosta siivouspalkkiota,jolla sitten hemmottelen itteeni milloin missäkin..ukko ihmettelee,mihin rahaa katoaa..hih hih! Mistäs mä tietäsin..
Oon jo niin vanha,etten jaksa enää muutoksiin alkaa..mut pojat oon kasvattanna sillai,et oma huone on pitäny siivota ja painottanu aina,että eukkojaan pitää siivouksissa autella huusholleissaan!
Jospa se tämä passattujen ukkojen,jotka pitää sitä siisteyttä päivänselvänä asiana,lauma pienenis vuosien myötä..Et varmaan edes lukenut Ap.kirjotusta,kun piti heti vaan kuola tippa suupielessä roikkuen innosta täristen tulla siihen lässyttään aivan eri asiasta!
Lueppa se uudestaan! Nainen maksoi kuule kaikki puoliksi ja OMISTI talosta puolet..
Ja siihen seksi puoleen..kylläpä mitä täälläki on lukenu,niin se seksi on aika yksipuolista pitkissä liitoissa.. - Naisen kanta:
Hoh hoijaa..pöljää.. kirjoitti:
Et varmaan edes lukenut Ap.kirjotusta,kun piti heti vaan kuola tippa suupielessä roikkuen innosta täristen tulla siihen lässyttään aivan eri asiasta!
Lueppa se uudestaan! Nainen maksoi kuule kaikki puoliksi ja OMISTI talosta puolet..
Ja siihen seksi puoleen..kylläpä mitä täälläki on lukenu,niin se seksi on aika yksipuolista pitkissä liitoissa..tämmösiä ukkoja,kuin täällä riittää!!
Minkähänlaisissa paskaläteissä monetkin ukot asustaakaan sen jälkeen kun se "siivooja" siitä liitosta lähtee..
Monet erot olis vältytty,jos se kiittämätön äijän kuvake olis joskus vaivautunut "nöyrtyyn" ja ottaan sen luutun kouraansa ja autteleen sitä puolisoaan "molempien" tekemän sotkujen jäljiltä!
Mutta ei!
Monen ukon on pitänyt opetella ekaa kertaa se vessankin pesu vasta muijan kadottua toisen kainaloon..Tuosta seksistä vielä..tuskinpa kukaan hyvästä seksisuhteesta lähtee..jos saa hyvää seksiä,silloin voi vähän antaa anteeksi siivouksessa..mutta vaan vähän..Kyllä jokaisen pitäis oikeessa elämässä osallistua yhteisen huushollin siivoukseen..
Sulle ap. Mikset palkannu kodinhoitajaa,kun kerran sitä rahaakin on kuin roskaa?
Miksi vaimolla piti olla kaksi työmaata? Ei olis tuotakaan ongelmaa nyt,kun olisit raskinut aikanas työstä maksaa..Nyt maksat sit takautuvasti.. - tilittasan
Hoh hoijaa..pöljää.. kirjoitti:
Et varmaan edes lukenut Ap.kirjotusta,kun piti heti vaan kuola tippa suupielessä roikkuen innosta täristen tulla siihen lässyttään aivan eri asiasta!
Ja siihen seksi puoleen..kylläpä mitä täälläki on lukenu,niin se seksi on aika yksipuolista pitkissä liitoissa.."salarivejä", joita ei tällainen tyhmä huomaa...???
Ap sanoi, että vaimo on käynyt töissä ja omistaa talosta puolet - ei ole sama asia kuin että olisi maksanut puolet! Esim minä ja mieheni omistamme talon puoliksi, mutta mies on maksanut lainanlyhennykset ja muut kiinteistön kulut, minä maksan ruuat ja teen huushollityöt. Kun kysymyksessä on yhteisyritys nimeltä perhe, ei tuollaisista aleta pillittämään jälkeenpäin!
Ap myös kirjoitti, että on maksanut kiinteistön huoltokuluja ym - mutta se ei kai sitten tunnu missään, vai?!
Mitä tuohon seksin väljähtymiseen tulee... Niin kovimpa jalosti tämän aloittajankin akka on toiminut lähtiessään hakemaan virikkeitä antavampaa seuraa muualta ja saanut tältä uudelta oriltaan ilmeisesti vielä "loistavia" neuvoja siitä, miten putsata tuleva ex kunnolla. Akka ei ole muuta kuin ahne horo! En jaksa sympatiseerata ko tyylistä ihmistä vain saman sukupuolen vuoksi, en... - Se toinen nainen..
tilittasan kirjoitti:
"salarivejä", joita ei tällainen tyhmä huomaa...???
Ap sanoi, että vaimo on käynyt töissä ja omistaa talosta puolet - ei ole sama asia kuin että olisi maksanut puolet! Esim minä ja mieheni omistamme talon puoliksi, mutta mies on maksanut lainanlyhennykset ja muut kiinteistön kulut, minä maksan ruuat ja teen huushollityöt. Kun kysymyksessä on yhteisyritys nimeltä perhe, ei tuollaisista aleta pillittämään jälkeenpäin!
Ap myös kirjoitti, että on maksanut kiinteistön huoltokuluja ym - mutta se ei kai sitten tunnu missään, vai?!
Mitä tuohon seksin väljähtymiseen tulee... Niin kovimpa jalosti tämän aloittajankin akka on toiminut lähtiessään hakemaan virikkeitä antavampaa seuraa muualta ja saanut tältä uudelta oriltaan ilmeisesti vielä "loistavia" neuvoja siitä, miten putsata tuleva ex kunnolla. Akka ei ole muuta kuin ahne horo! En jaksa sympatiseerata ko tyylistä ihmistä vain saman sukupuolen vuoksi, en...Oot kyllä todella hölmö..oikee pissis..joo.
LUE:AVIOEHTO! Oot kuurannu varmaan aivoski pellolle siellä ilmatteeks lattian rajassa asuessas..
En ala tommoselle pöljälle tässä selittään,mitä avioehto tarkoittaa..kato googlesta..
Joku on kuule maksanu talosta ja kaikesta puolet,eikä inise siellä hame korvissa,niinku eräät..
TOTTAKAIT sun kuuluu siivota ja passata ilmatteksi SIELLÄ kolossas,jos kerran sun miehes maksaa
talosta PALJON ENEMPI KUIN SÄ!! Tässähän nimen omaan puhutaan avioehtoisesta liitosta!
Oot häpeäksi naisille..ota seuraavalla kerralla asioista selvää,ennenkuin tuut vinkuun..
Liekkö siellä lakanoittenkaan välissä enään sulla niin kivaa,kun noin kireenä pitää naama olla..
Muutaman vuoden päästä viimestään täällä kitiset ukkos "menoja".. joo joo.. - Kylmää on....
Se toinen nainen.. kirjoitti:
Oot kyllä todella hölmö..oikee pissis..joo.
LUE:AVIOEHTO! Oot kuurannu varmaan aivoski pellolle siellä ilmatteeks lattian rajassa asuessas..
En ala tommoselle pöljälle tässä selittään,mitä avioehto tarkoittaa..kato googlesta..
Joku on kuule maksanu talosta ja kaikesta puolet,eikä inise siellä hame korvissa,niinku eräät..
TOTTAKAIT sun kuuluu siivota ja passata ilmatteksi SIELLÄ kolossas,jos kerran sun miehes maksaa
talosta PALJON ENEMPI KUIN SÄ!! Tässähän nimen omaan puhutaan avioehtoisesta liitosta!
Oot häpeäksi naisille..ota seuraavalla kerralla asioista selvää,ennenkuin tuut vinkuun..
Liekkö siellä lakanoittenkaan välissä enään sulla niin kivaa,kun noin kireenä pitää naama olla..
Muutaman vuoden päästä viimestään täällä kitiset ukkos "menoja".. joo joo..Etkö tiedä.miksi avioehto tehdään?
Tässä tapauksessa varmaan kumpikin on halunnut turvata oman omaisuutensa,ei siis yhteispeliä..
Nainen on maksanut puolet talosta ja automaattisesti se hänelle kuuluu..
Normaaliliitossahan kaikki on yhteistä,vaikka vain toinen tienaisi..jos ei avioehtoa.
Siksi monesti se kotona oleva ja vähempi tienaava kompensoi sitä vajetta ottamalla siivoukset ja lastenhoidot enempi kontolleen..
On väärin,jos mies on käyttänyt ylityörahansa itteensä ja nainen on tällävälin siivoillut kummankin sotkut ilmaiseksi..Tämä pari ei ole jakanut rahojaan missään vaiheessa..
Ihmettelen ,miksi mennä edes naimisiin,jos "tietyllä osin" ei haluta edes puhaltaa yhteen hiileen naimisissa ollessa..rahoja vaan lasketaan..
Tämän parin olisi pitänyt palkata siivooja kotiin..ei nyt riitelisi..rahasta.. - 1/2
rjiphgdf kirjoitti:
sitten: akka maksakoon vuokraa, kun on saanut asua ilmaiseksi miehen maksamassa kämpässä. Kuka sitä vierasta ihmistä ilmaiseksi pitää asumassa huushollissaan, jossei tämä edes siivoa ja pyykkää!? Ja yhtä paljon se akka vessaa käyttää kuin asunnon OMISTAJAKIN. Ja mitä seksiin tulee - ikävää, jos sinullekin tuo parisuhdeseksin käsite on jäänyt noin yksipuoliseksi, että mies ottaa ja nainen antaa hampaat irvessä. Ennemmin kannattaa turvata maksullisiin palveluihin kuin parisuhteeseen heittäytyä tuonlaisen katsantokannan omaavan kanssa!
asunnon omistus 1/2, siis myös akka on omistaja ja maksanut osuutensa asunnosta. Mies on maksanut korjauskuluja, joista varmaan on kuitit tallella. Nainen on hoitanut kotitaloustyöt miehenkin puolesta ilman kuittia. Eiköhän ole aika 50-50.
- huoh!
1/2 kirjoitti:
asunnon omistus 1/2, siis myös akka on omistaja ja maksanut osuutensa asunnosta. Mies on maksanut korjauskuluja, joista varmaan on kuitit tallella. Nainen on hoitanut kotitaloustyöt miehenkin puolesta ilman kuittia. Eiköhän ole aika 50-50.
Kotityöt on jokapäiväistä..korjauksia tehdään tarpeen mukaan..
Ukko vaan on peruslaiska pihi paska!
Eiköhän se muija oo jo tähän mennessä asianajan kanssa selvitellyt asiaa..voit säkin mennä siitä jatkaan sitä kaljanjuomistas.. - kate20
laiskat ukot hautaan kirjoitti:
Maksahan eukolles työstä,jota on tehnyt! Ja ilmatteks vielä!!!!
Jospa se tämä passattujen ukkojen,jotka pitää sitä siisteyttä päivänselvänä asiana,lauma pienenis vuosien myötä..juuri näin.
senkin ovela kettu, haluan samanlaiseksi kuin sinä. - u908798676
Maksa sille exälles vuosien palkattomasta työstä! Jos sinä et sitä osaakaan sitä kodinhoitoo arvostaa,se seuraava exäs kumppani varmaankin osaa!Taidan myös laittaa ex-vaimolle laskun kodinhoidosta ja lastenhoidosta, kun sillä ei toi imuri pysynyt koskaan kädessä. Kerkes käydä naapurissa vieraissa ja sai kenkää, mutt onneks voi laskuttaa jälkikäteen.
- Pihirikas oot!!
Kyllä sun kuuluu maksaa,jos kerran vaimo on yksipuolisesti pitänyt kodin siistinä!
Eihän kukaan siivoojakaan ilmaiseksi töitä tee! Vaikka siivoojan työtä ei,valitettavasti tarpeeksi arvostetakkaan,niin palkkaa siitä silti maksetaan!
Koska teillä on avioehdot joka asiaan,niin tottakait sun kuuluu maksaa!
Jos ei olisi avioehtoo,niin kaikki jaettas tasapuolisesti,eikä silloin eroteltas sun ja mun hommia,mut kun kerran teillä on ollut tuommoinen "paperiavioliitto",niin kyllä sun kuuluu siitä toisen enempi tehdystä työstä maksaa! Olethan sinä miehenä tienannutkin itsellesi paremmin,kuin vaimosi..mitä jos vaimosi vaatisi siitä ylimenevästä palkastasi osinkoa..sinähän olet voinut jemmata niillä vaikka lomapaikan Karibialta?
Maksa kotityöstä tekijälleen kuuluva osuus!- Etkö tajuu mitään??
Kun sä oot niitä"ylitöitäs" takonu tahollas ja tienannu vielä ylityökorvauksetkin itsellesi,
niin muijas on ilmatteeksi kotona siivonnu sunki sotkus!
Siinä se koko juttu tiivistettynä..tajuutko?
Maksa sille,onhan sulla varaa maksaa..puhtaudesta,jota olet saanut osaksesi. - .mies.
Etkö tajuu mitään?? kirjoitti:
Kun sä oot niitä"ylitöitäs" takonu tahollas ja tienannu vielä ylityökorvauksetkin itsellesi,
niin muijas on ilmatteeksi kotona siivonnu sunki sotkus!
Siinä se koko juttu tiivistettynä..tajuutko?
Maksa sille,onhan sulla varaa maksaa..puhtaudesta,jota olet saanut osaksesi.jos ei ole pakko.
sille on ihan yksi hevonvitunhumppa kuka on tehnyt mitäkin jos asiasta ei ole sopimusta. - oot tyhmä..
.mies. kirjoitti:
jos ei ole pakko.
sille on ihan yksi hevonvitunhumppa kuka on tehnyt mitäkin jos asiasta ei ole sopimusta.kun juuri on se sopimus..heh heh..
- ItsellinenN
Ei kannata nettineuvoja kysellä, vaan konsultoida heti asianajajaa. Jos naiselle jää rahaa eron jälkeen elämiseen, etkä ole naista "pitänyt" kotona jollain yksipuolisella alistussuhteella, niin on erittäin epätodennäköistä, että nainen olisi oikeutettu korvauksiin aivan tavallisesta kotityöstä. Hyvä yritys tietenkin ex-miehen rahojen nyhtämiseen, vaikuuttaa yhtä "hurmaavalta" ex-rouvalta kuin nämä muutamat vauhkoajat täällä.
- otappa sitä kaljaa!!
Otappa sinäkin "tietäjä" se imuri sieltä kaapista ja opettele käyttään.. Kyllä näkee,että nämäkin "mammanpojat" täällä ei arvosta kotitöiden tekijöitä ollenkaan..
Koneella vaan lässyttävät ja läskistä persettänsä raapivat..saa siinä ihmetellä,ku akkaa ei saa ja äiti kulkee rievun kans siivoomassa ennenkuin vanhainkoti kutsuu.. huoh! - Anoppi 50
otappa sitä kaljaa!! kirjoitti:
Otappa sinäkin "tietäjä" se imuri sieltä kaapista ja opettele käyttään.. Kyllä näkee,että nämäkin "mammanpojat" täällä ei arvosta kotitöiden tekijöitä ollenkaan..
Koneella vaan lässyttävät ja läskistä persettänsä raapivat..saa siinä ihmetellä,ku akkaa ei saa ja äiti kulkee rievun kans siivoomassa ennenkuin vanhainkoti kutsuu.. huoh!Nykyajan nuoret miehet kuitenniin vähän fiksumpia kuin nämä 50 vuotiaat vanhat äijät.
Äitit opettaa niitä poikiaankin kotitöitäkin tekeen nykyään,kun ovat itse joutuneet sitä omaa siivotonta siippaa sietään..Eihän ne ennen ukot osannu ees kahvia keittää..vesikin palo pohjaan..
Nykyajan isät osallistuu lastenhoitoon ja siivouksiin kotona..tarpeen mukaan..että siinä ollaan kuitenkin sivistytty. Ihme että ap.akallaan huushollin pidon teetättäny..rahaa tuntuis olevan piiankin palkkaan..
Onko sitten niin,ku rikkailla yleensä,et ollaan sitten niin saatanan pihejä.. - Työ kunniaan!
Anoppi 50 kirjoitti:
Nykyajan nuoret miehet kuitenniin vähän fiksumpia kuin nämä 50 vuotiaat vanhat äijät.
Äitit opettaa niitä poikiaankin kotitöitäkin tekeen nykyään,kun ovat itse joutuneet sitä omaa siivotonta siippaa sietään..Eihän ne ennen ukot osannu ees kahvia keittää..vesikin palo pohjaan..
Nykyajan isät osallistuu lastenhoitoon ja siivouksiin kotona..tarpeen mukaan..että siinä ollaan kuitenkin sivistytty. Ihme että ap.akallaan huushollin pidon teetättäny..rahaa tuntuis olevan piiankin palkkaan..
Onko sitten niin,ku rikkailla yleensä,et ollaan sitten niin saatanan pihejä..Ukothan nyt mielellään pitää sen akan nyrkin ja hellan välissä! Ja ilmatteeks!
Jos uskaltaa joku vastustaa ja sanansa sanoa,heti puhutaan "vauhkoista" naisista.
Sinäkin itsellinen..tekisitkö ilmaiseksi töitä työpaikallasi? HA! - WannaBeLawyer
Työ kunniaan! kirjoitti:
Ukothan nyt mielellään pitää sen akan nyrkin ja hellan välissä! Ja ilmatteeks!
Jos uskaltaa joku vastustaa ja sanansa sanoa,heti puhutaan "vauhkoista" naisista.
Sinäkin itsellinen..tekisitkö ilmaiseksi töitä työpaikallasi? HA!Miten hinnoitellaan kotityöt, ja kuinka ne sinusta tulisi ottaa huomioon avioeron osituksessa?
- naisen logiikkaa..
WannaBeLawyer kirjoitti:
Miten hinnoitellaan kotityöt, ja kuinka ne sinusta tulisi ottaa huomioon avioeron osituksessa?
ja vaimo ollut siivoomassa kotona,vois tieten vähän vertailla..
Meillä ei ole avioehtoa,mutta teen kaikki kotityöt..mahdollisen eron koittaessa,en ole tietenkään mitään siitä erikseen vailla,mutta mies onkin maksanut talon lainat ja muut ja minä ruokalaskut,on lapsiakin.. Mies tekee ylitöitä meidän perheen YHTEISEKSI hyväksi..ei omalle tilille!
Meillä menee siis kaikki puoliksi erotessa,mutta olen kodinhoidolla kompensoinut asiaa..
Jos aatellaan sitä aikaa,mikä menee siivouksiin,pyykinlaittoon,lasten hoitoon ym.kotihommiin,niin tuntimääräisesti tiivistettynä noin 3tuntia illassa..minä en kuitenkaan ole eroamassa..
Tuo avioehto liitossa on kuitenkin eri juttu..siinähän ei ole yhteisiä menoja..kumpikin maksaa omat juttunsa? Jos mies puolustelee,että on tehnyt silloin ylitöitä,kun eukko on hommaillut kotona..niin en itse ymmärrä,miksi siitä miehen työstä pitää saada palkka ylityökorvauksineen,jonka mies on pistänyt omaan piikkiinsä ja naisen "joutaessa" tekemään sit kaikki kotihommat,se onkin sitten ihan mitätön uhraus?
Mies myöntää itsekkin asian niin olleen,kertoo maksaneensa vastineeksi korjaus sun muita kuluja..
Jos aatellaan avustajan tai kodinhoitajan palkkaa,joka on jotain 11 euroo tunti ilman ylitöitä,niin sitä vois käyttää laskuperusteena..siitä sit vähentäs sen miehen osallistumisen korjauskuluihin..
Kyllähän sitä saa vähätellä siivoushommia vaikka maailmantappiin asti..se on vaan niin,että joku se joutuu nekin hommat tekeen..Jos meillä töissä siivooja sairastuu ja sijaista ei saada,sen työpanoksen puuttumisen huomaa kyllä heti!!
Itse ainakin ymmärrän naisen vaatimuksen,erossaan,onhan heillä se avioehtokin.. - tilintarkastaja
naisen logiikkaa.. kirjoitti:
ja vaimo ollut siivoomassa kotona,vois tieten vähän vertailla..
Meillä ei ole avioehtoa,mutta teen kaikki kotityöt..mahdollisen eron koittaessa,en ole tietenkään mitään siitä erikseen vailla,mutta mies onkin maksanut talon lainat ja muut ja minä ruokalaskut,on lapsiakin.. Mies tekee ylitöitä meidän perheen YHTEISEKSI hyväksi..ei omalle tilille!
Meillä menee siis kaikki puoliksi erotessa,mutta olen kodinhoidolla kompensoinut asiaa..
Jos aatellaan sitä aikaa,mikä menee siivouksiin,pyykinlaittoon,lasten hoitoon ym.kotihommiin,niin tuntimääräisesti tiivistettynä noin 3tuntia illassa..minä en kuitenkaan ole eroamassa..
Tuo avioehto liitossa on kuitenkin eri juttu..siinähän ei ole yhteisiä menoja..kumpikin maksaa omat juttunsa? Jos mies puolustelee,että on tehnyt silloin ylitöitä,kun eukko on hommaillut kotona..niin en itse ymmärrä,miksi siitä miehen työstä pitää saada palkka ylityökorvauksineen,jonka mies on pistänyt omaan piikkiinsä ja naisen "joutaessa" tekemään sit kaikki kotihommat,se onkin sitten ihan mitätön uhraus?
Mies myöntää itsekkin asian niin olleen,kertoo maksaneensa vastineeksi korjaus sun muita kuluja..
Jos aatellaan avustajan tai kodinhoitajan palkkaa,joka on jotain 11 euroo tunti ilman ylitöitä,niin sitä vois käyttää laskuperusteena..siitä sit vähentäs sen miehen osallistumisen korjauskuluihin..
Kyllähän sitä saa vähätellä siivoushommia vaikka maailmantappiin asti..se on vaan niin,että joku se joutuu nekin hommat tekeen..Jos meillä töissä siivooja sairastuu ja sijaista ei saada,sen työpanoksen puuttumisen huomaa kyllä heti!!
Itse ainakin ymmärrän naisen vaatimuksen,erossaan,onhan heillä se avioehtokin..Kas kas..noinhan se menee..oothan kuitenkin senkin terävästi aatellut,vaikka et maininnut,et se piian palkka pitää kuitenkin jakaa kahdella..onhan se nainenkin hyötynyt itselle tehdystä työstä..
vai miten se pitäs aatella..Ootko aatellu mennä lukeen lakia..sulla on oikea ote asioihin..? - .mies.
otappa sitä kaljaa!! kirjoitti:
Koneella vaan lässyttävät ja läskistä persettänsä raapivat..saa siinä ihmetellä,ku akkaa ei saa ja äiti kulkee rievun kans siivoomassa ennenkuin vanhainkoti kutsuu.. huoh!"Otappa sinäkin "tietäjä" se imuri sieltä kaapista ja opettele käyttään.. Kyllä näkee,että nämäkin "mammanpojat" täällä ei arvosta kotitöiden tekijöitä ollenkaan.."
Mitähän ihmeen merkitystä tuolla arvostamisella ei arvostamisella oikein on? Exälle _ei_tarvi_ maksaa kotitöistä ja sillä sipuli. Sitä ei arvostukset tai arvostuksettomuudet mihinkään muuta. - apinoita kaikki
.mies. kirjoitti:
"Otappa sinäkin "tietäjä" se imuri sieltä kaapista ja opettele käyttään.. Kyllä näkee,että nämäkin "mammanpojat" täällä ei arvosta kotitöiden tekijöitä ollenkaan.."
Mitähän ihmeen merkitystä tuolla arvostamisella ei arvostamisella oikein on? Exälle _ei_tarvi_ maksaa kotitöistä ja sillä sipuli. Sitä ei arvostukset tai arvostuksettomuudet mihinkään muuta.Onneksi nykyajan naiset ei enää ala ukoille piioiksi!
Ainakin lasten kasvettua älyävät tollaiset isot vauvat jättää..oli sitten avioehtoo tai ei!
Kylläkait se tuommoisellekki ukolle sopii,kun itse tienaa kolminkertaisesti naiseen verrattuna omalle tililleen ja saanu vielä ilmaisen huushollipidon..En ihmettele lainkaan näittenkin ukkojen kommentteja..tuon takia ne jätetäänkin..ja huonon seksin! - hoitaja...
apinoita kaikki kirjoitti:
Onneksi nykyajan naiset ei enää ala ukoille piioiksi!
Ainakin lasten kasvettua älyävät tollaiset isot vauvat jättää..oli sitten avioehtoo tai ei!
Kylläkait se tuommoisellekki ukolle sopii,kun itse tienaa kolminkertaisesti naiseen verrattuna omalle tililleen ja saanu vielä ilmaisen huushollipidon..En ihmettele lainkaan näittenkin ukkojen kommentteja..tuon takia ne jätetäänkin..ja huonon seksin!saa palkkaamalla, niitä valmistuu ammattiopistosta ja kaikilla ei ole työtä.
Nykyisin saa myös kotitalousvähennyksen kodinhoitajan työstä. - WannaBeLawyer
apinoita kaikki kirjoitti:
Onneksi nykyajan naiset ei enää ala ukoille piioiksi!
Kylläkait se tuommoisellekki ukolle sopii,kun itse tienaa kolminkertaisesti naiseen verrattuna omalle tililleen ja saanu vielä ilmaisen huushollipidon..En ihmettele lainkaan näittenkin ukkojen kommentteja..tuon takia ne jätetäänkin..ja huonon seksin!Enpä oikein jaksa uskoa, että kotitöistä saa käräjäoikeudenkaan avulla pennin latia. Varsinkin kun ap:n tapauksessa molemmat on olleet avioliiton aikana ansiotyössä.
Lisäksi tuon avioehdon merkitys tuntuu olevan muutamille kirjoittajalle varsin epäselvä. Ensinnäkin se on puolisoiden keskinäinen sopimus, sitä ei voi yksin hakea ja siihen ei voi ketään pakottaa. Toisekseen sillä suojataan sitä omaisuutta, joka on ollut olemassa ENNEN avioliittoa, lisäksi tietty suojataan mahdolisia perintöjä yms avio-oikeuden ulkopuolelle. Avioehto on rahaa ajatellen erittäin reilu systeemi avioliiton molemmille osapuolille. Mutta ennenkaikkea avioehto EI vaikuta tähän kotityöjuttuun yhtään mitenkään.
Tässä ap:n tapauksessa on edelleen huomioitava se, että vaikka vaimo onkin hoitanut suuremman osan kotiaskareista, niin mies on "paikannut" tilannetta maksamalla suuremman osan asunnon kustannuksista. Näinollen mies on kartuttanut myös naisen osuutta asunnosta. Jos sitä palkkaa kotitöistä haluaa osituksen yhteydessä, niin toki silloin pitää huomioida miehen maksama "ylimääräinen" osuus asunnon arvosta.
Toki edelleen ihmettelen, miten nämä kotityöt hinnoitellaan? Tehtyjen tuntien perusteella X eur/h? Siittä vaan laatimaan tuntikirjanpitoa avioliittovuosilta... ;) - tukena vaimolle..
WannaBeLawyer kirjoitti:
Enpä oikein jaksa uskoa, että kotitöistä saa käräjäoikeudenkaan avulla pennin latia. Varsinkin kun ap:n tapauksessa molemmat on olleet avioliiton aikana ansiotyössä.
Lisäksi tuon avioehdon merkitys tuntuu olevan muutamille kirjoittajalle varsin epäselvä. Ensinnäkin se on puolisoiden keskinäinen sopimus, sitä ei voi yksin hakea ja siihen ei voi ketään pakottaa. Toisekseen sillä suojataan sitä omaisuutta, joka on ollut olemassa ENNEN avioliittoa, lisäksi tietty suojataan mahdolisia perintöjä yms avio-oikeuden ulkopuolelle. Avioehto on rahaa ajatellen erittäin reilu systeemi avioliiton molemmille osapuolille. Mutta ennenkaikkea avioehto EI vaikuta tähän kotityöjuttuun yhtään mitenkään.
Tässä ap:n tapauksessa on edelleen huomioitava se, että vaikka vaimo onkin hoitanut suuremman osan kotiaskareista, niin mies on "paikannut" tilannetta maksamalla suuremman osan asunnon kustannuksista. Näinollen mies on kartuttanut myös naisen osuutta asunnosta. Jos sitä palkkaa kotitöistä haluaa osituksen yhteydessä, niin toki silloin pitää huomioida miehen maksama "ylimääräinen" osuus asunnon arvosta.
Toki edelleen ihmettelen, miten nämä kotityöt hinnoitellaan? Tehtyjen tuntien perusteella X eur/h? Siittä vaan laatimaan tuntikirjanpitoa avioliittovuosilta... ;)Ei tartte tuollaisten"itseoppineiden" näitä asioita täällä miettii..
Sehän on sitten jokaisen oma asia,jos ei osaa arvostaa ihmistä,joka on oman osuutensa siellä kotona tehnyt minkäänlaista kiitosta saamatta..
Minä ainakin teen mielelläni osan kotihommista,enkä pidä sitä minään "luontaisetuna" liitossa..
Haluan vain auttaa vaimoa enkä pidä häntä minään kotijuhtana,niikuin näköjään vielä nykyaikana jotkut ukonkutaleet tekee.. - avioehdot ok
tukena vaimolle.. kirjoitti:
Ei tartte tuollaisten"itseoppineiden" näitä asioita täällä miettii..
Sehän on sitten jokaisen oma asia,jos ei osaa arvostaa ihmistä,joka on oman osuutensa siellä kotona tehnyt minkäänlaista kiitosta saamatta..
Minä ainakin teen mielelläni osan kotihommista,enkä pidä sitä minään "luontaisetuna" liitossa..
Haluan vain auttaa vaimoa enkä pidä häntä minään kotijuhtana,niikuin näköjään vielä nykyaikana jotkut ukonkutaleet tekee.."Sehän on sitten jokaisen oma asia,jos ei osaa arvostaa ihmistä,joka on oman osuutensa siellä kotona tehnyt minkäänlaista kiitosta saamatta.."
Et taida olla mikään terävin kynä penaalissa? Kun kaksi ihmistä on eroamassa vuosien yhteiselon jälkeen niin on ihan täyttä haihattelua kuvitella, että se keskimäärin voitaisiin hoitaa jotenkin kunnioittaen ja fiksusti kiitellen. Ehei, kyllä siinä todennäköisesti kumpikin osapuoli tulee pitämään kynsin hampain omista eduistaan kiinni.
ja mitä tulee avioehtoon niin se kyllä suojaa ihan kaikkea omaisuutta, myös avioliiton aikana hankittua,mikäli se tehdään sellaiseksi.
- WannaBeLawyer
Voihan sitä vaatia vaikka kuun taivaalta, ja maksaakkin saa jos niikseen asioikseen katsoo. Mutta lainsäädännössä ei kyllä noita kotihommia katsota mitenkään palkalliseksi työksi, jotka pitäisi osituksessa huomioida.
Noin äkkipäätä kyllä voisi sanoa, että maksetut kiinteistön kulut ja korjaukset menevät suht tarkkaan päikseen noiden kotiaskareiden kanssa.
Tietysti on olemassa aviopuolisoiden keskenäinen elatusvelvollisuus, joka on voimassa jonkun aikaa eron jälkeenkin. Mutta se ei nyt tähän päde, koska molemmilla on työt ja niinollen pystyvät itse itsensä elättämään.- olet huono mies!
Mutta jatkossa Ap...JOS vielä menet naimisiin..tee se rakkaudesta,niikuin yleensä tehdään..älä rahasta..
ja vielä..opettele itse siivoon jälkes,äläkä odota muitten sitä tekevän muuta kuin rahasta... - höhhui
olet huono mies! kirjoitti:
Mutta jatkossa Ap...JOS vielä menet naimisiin..tee se rakkaudesta,niikuin yleensä tehdään..älä rahasta..
ja vielä..opettele itse siivoon jälkes,äläkä odota muitten sitä tekevän muuta kuin rahasta...arvostaa siisteyttä, siivooja kannattaa hommata, ainakin osaa hommasta hoitamaan. Sen mistä maksaa, sitä arvostaa:)
Jos taas jompikumpi mielellään siivoo, on outoa tehdä jostakin kotityöstä jälkikäteen maksullista. Jos ne ukon ylityöt ovat kuitenkin kartuttaneet yhteistä hyvää. - hullun hommoo!
höhhui kirjoitti:
arvostaa siisteyttä, siivooja kannattaa hommata, ainakin osaa hommasta hoitamaan. Sen mistä maksaa, sitä arvostaa:)
Jos taas jompikumpi mielellään siivoo, on outoa tehdä jostakin kotityöstä jälkikäteen maksullista. Jos ne ukon ylityöt ovat kuitenkin kartuttaneet yhteistä hyvää.Ei oo kartuttanu yhteistä hyvää..Rahat on menny yksistään ukon tilille..
Sehän tässä mättääkin,kun osa kommentoijista ei ollenkaan tajuu,mitä se avioliitossa se avioehto tarkoittaa..sitä pelataan vaan omaan pussiin..
Noissa oikein rikkaissa piireissä,kun avioehto otetaan suojaan kummankin omaisuutta,se piikakin palkataan ja piian palkka maksetaan puoliksi..ei oo jäljestäpäin kenelläkään narisemista! - höpöhöpöhommoo!
hullun hommoo! kirjoitti:
Ei oo kartuttanu yhteistä hyvää..Rahat on menny yksistään ukon tilille..
Sehän tässä mättääkin,kun osa kommentoijista ei ollenkaan tajuu,mitä se avioliitossa se avioehto tarkoittaa..sitä pelataan vaan omaan pussiin..
Noissa oikein rikkaissa piireissä,kun avioehto otetaan suojaan kummankin omaisuutta,se piikakin palkataan ja piian palkka maksetaan puoliksi..ei oo jäljestäpäin kenelläkään narisemista!Jos se omaisuuden turvaaminen menee kaiken eelle?? Mitä rakkautta se semmonen on?
En tajuu tätä kuviota..Rahat on omat..mitä yhteistä on??Muka tämmöisesssä liitossa rakkautta??
paskan marjat! - .mies.
hullun hommoo! kirjoitti:
Ei oo kartuttanu yhteistä hyvää..Rahat on menny yksistään ukon tilille..
Noissa oikein rikkaissa piireissä,kun avioehto otetaan suojaan kummankin omaisuutta,se piikakin palkataan ja piian palkka maksetaan puoliksi..ei oo jäljestäpäin kenelläkään narisemista!"Ei oo kartuttanu yhteistä hyvää..Rahat on menny yksistään ukon tilille.."
tuleeko sulle jotenkin yllätyksenä että myös avioliitossa täytyy osata piettää oma puolensa? ei sitä valtio tai laki tee.
"Sehän tässä mättääkin,kun osa kommentoijista ei ollenkaan tajuu,mitä se avioliitossa se avioehto tarkoittaa..sitä pelataan vaan omaan pussiin.."
jos mies pelaa avioehdotlla vain omaan pussiinsa niin sittenhän ilman avioehtoa tarkoittaa sitä että vaimo pelaa vain omaan pussiinsa.
"ei oo jäljestäpäin kenelläkään narisemista!"
turha narista jos on alkanut piikomaan. - tonttulan sakkia..
.mies. kirjoitti:
"Ei oo kartuttanu yhteistä hyvää..Rahat on menny yksistään ukon tilille.."
tuleeko sulle jotenkin yllätyksenä että myös avioliitossa täytyy osata piettää oma puolensa? ei sitä valtio tai laki tee.
"Sehän tässä mättääkin,kun osa kommentoijista ei ollenkaan tajuu,mitä se avioliitossa se avioehto tarkoittaa..sitä pelataan vaan omaan pussiin.."
jos mies pelaa avioehdotlla vain omaan pussiinsa niin sittenhän ilman avioehtoa tarkoittaa sitä että vaimo pelaa vain omaan pussiinsa.
"ei oo jäljestäpäin kenelläkään narisemista!"
turha narista jos on alkanut piikomaan.Naisen kannattaa viedä asia oikeuteen..nykyään tehdään paljon ennakkotapauksia jutuista,joissa on ollut epäkohta..
Huomaa,kuin tyhmiä suomalaiset,varsinkin ukot on..moni ei ole edes perehtynyt koko avioehtopykälään ja täällä huuli pyöreenä ollaan kommentoimassa! Kuvaa hyvin siinäkin mielessä näitten uroitten jälkeenjääneisyyttä,et siellä omassakin erossa,avioehdon kanssa tai ilman..ollaan samalla lailla suu auki ,kun emäntä lähti! ja kehtaa vielä olla vaatimassa jotakin!! - vanhat ukot! huoh!
tonttulan sakkia.. kirjoitti:
Naisen kannattaa viedä asia oikeuteen..nykyään tehdään paljon ennakkotapauksia jutuista,joissa on ollut epäkohta..
Huomaa,kuin tyhmiä suomalaiset,varsinkin ukot on..moni ei ole edes perehtynyt koko avioehtopykälään ja täällä huuli pyöreenä ollaan kommentoimassa! Kuvaa hyvin siinäkin mielessä näitten uroitten jälkeenjääneisyyttä,et siellä omassakin erossa,avioehdon kanssa tai ilman..ollaan samalla lailla suu auki ,kun emäntä lähti! ja kehtaa vielä olla vaatimassa jotakin!!Että tämän kyseisen parin tapauksessa miehen asianajaja neuvoo kuitenkin miestä maksamaan naiselle työstä,minkä nainen on tehnyt ilmaiseksi ja mies on siitä hyötynyt..
Avioehto kun on..
Sanoi täällä sitten nämä "asiantuntija "ukkelit mitä sylki suuhun tuo. - ne utra ali
vanhat ukot! huoh! kirjoitti:
Että tämän kyseisen parin tapauksessa miehen asianajaja neuvoo kuitenkin miestä maksamaan naiselle työstä,minkä nainen on tehnyt ilmaiseksi ja mies on siitä hyötynyt..
Avioehto kun on..
Sanoi täällä sitten nämä "asiantuntija "ukkelit mitä sylki suuhun tuo.Kun ero tulee, kumpikin summaa elettyä, ja jos huomaa rahallisesti tai muutoin kärsivänsä, käy läpi mitä muita keinoja on saada jotain hyvitystä. Mitä toisesta jää kaipaamaan, tai mille hakee ehkä hyvitystä? Pirullisinta ovat asiat, jotka eivät pistä pistettä erolle kohtuuaikana. On hyvä tiedostaa se, riittääkö toiselle oikeastaan mikään sopuratkaisu, lopultakaan? Tilanteesta voi kehittyä loputon lypsy, jos ei tehdä kunnollista sopimusta.
Tärkeää olisi löytää jokin kohtuus, nähdä asia toisenkin näkökulmasta, mutta tiedostaa juridisesti sekin, onko vahvoilla tai tasavertainen. Neuvottelutaito ei ole ollenkaan huono, vaikeassa tilanteessa se punnitaan! - Melskaa täällä
vanhat ukot! huoh! kirjoitti:
Että tämän kyseisen parin tapauksessa miehen asianajaja neuvoo kuitenkin miestä maksamaan naiselle työstä,minkä nainen on tehnyt ilmaiseksi ja mies on siitä hyötynyt..
Avioehto kun on..
Sanoi täällä sitten nämä "asiantuntija "ukkelit mitä sylki suuhun tuo.En yhtään ihmettele, että kaltaisistasi Femokkopirulaisista jokainen haluaa eroon mahdollisimman halvalla, kätevästi ja lopullisesti. Ymmärrän myös hyvin sen, että kaltaisillasi on täällä hyvin aikaa roikkua kommentoimassa jokaista asiaa, kun ukkoa enempää kuin työtäkään ei ole, sillä molemmat ovat päättyneet ns. eroteuksi / jätetyksi tulemiseen.
- oot niiin surkee..
Melskaa täällä kirjoitti:
En yhtään ihmettele, että kaltaisistasi Femokkopirulaisista jokainen haluaa eroon mahdollisimman halvalla, kätevästi ja lopullisesti. Ymmärrän myös hyvin sen, että kaltaisillasi on täällä hyvin aikaa roikkua kommentoimassa jokaista asiaa, kun ukkoa enempää kuin työtäkään ei ole, sillä molemmat ovat päättyneet ns. eroteuksi / jätetyksi tulemiseen.
kun taas huomaat jäänees alakynteen?
pikkupilimies siellä uhoo..ei taida olla pillunsaantia toiveissakaan,taaskaan..hahhahhahhahaah!! - avioehto löytyy
tonttulan sakkia.. kirjoitti:
Naisen kannattaa viedä asia oikeuteen..nykyään tehdään paljon ennakkotapauksia jutuista,joissa on ollut epäkohta..
Huomaa,kuin tyhmiä suomalaiset,varsinkin ukot on..moni ei ole edes perehtynyt koko avioehtopykälään ja täällä huuli pyöreenä ollaan kommentoimassa! Kuvaa hyvin siinäkin mielessä näitten uroitten jälkeenjääneisyyttä,et siellä omassakin erossa,avioehdon kanssa tai ilman..ollaan samalla lailla suu auki ,kun emäntä lähti! ja kehtaa vielä olla vaatimassa jotakin!!"Naisen kannattaa viedä asia oikeuteen..nykyään tehdään paljon ennakkotapauksia jutuista,joissa on ollut epäkohta.."
Siellä oikeudessa häviää vain omat rahansa. Avioehtoa ja yleensäkin ositusta voidaan sovitella, mutta se vaatii kyllä erityiset tilanteet eli jotain semmoista että yli 10v avioliitossa toinen on jäänyt hoitamaan kotia.
"Huomaa,kuin tyhmiä suomalaiset,varsinkin ukot on..moni ei ole edes perehtynyt koko avioehtopykälään ja täällä huuli pyöreenä ollaan kommentoimassa! "
ja sinäkö sitten muka olet?
"ja kehtaa vielä olla vaatimassa jotakin!!"
no saahan sitä aina vaatia, maksaa ei kuitenkaan ole mikään pakko. mahtaisit sinäkin ihmetellä jos ap olisi kirjoittamassa laskua hänen tarjoamistaan remontti- turvallisuus- ja kuljetuspalveluista. - missä MIEHET?
avioehto löytyy kirjoitti:
"Naisen kannattaa viedä asia oikeuteen..nykyään tehdään paljon ennakkotapauksia jutuista,joissa on ollut epäkohta.."
Siellä oikeudessa häviää vain omat rahansa. Avioehtoa ja yleensäkin ositusta voidaan sovitella, mutta se vaatii kyllä erityiset tilanteet eli jotain semmoista että yli 10v avioliitossa toinen on jäänyt hoitamaan kotia.
"Huomaa,kuin tyhmiä suomalaiset,varsinkin ukot on..moni ei ole edes perehtynyt koko avioehtopykälään ja täällä huuli pyöreenä ollaan kommentoimassa! "
ja sinäkö sitten muka olet?
"ja kehtaa vielä olla vaatimassa jotakin!!"
no saahan sitä aina vaatia, maksaa ei kuitenkaan ole mikään pakko. mahtaisit sinäkin ihmetellä jos ap olisi kirjoittamassa laskua hänen tarjoamistaan remontti- turvallisuus- ja kuljetuspalveluista.ei taida olla munaa siihenkään hommaan.
- MUNAA LÖYTYY
missä MIEHET? kirjoitti:
ei taida olla munaa siihenkään hommaan.
Hanki ämmä elämä.
- surkee olit kaikessa
MUNAA LÖYTYY kirjoitti:
Hanki ämmä elämä.
sun pöksys ei oo munaa nähnykkää..
Kyl me tääl sun exäs kans taas nauretaan sulle!Tunnistettiin sut just ..seppuli..hehheh!!
- tuomari..
kerran olet maksanut kiinteistön kulut ja korjaukset. Olet lisäksi käyttänyt vapaa-aikaasi työn tekemiseen perheesi hyväksi, joten sekin kompensoi osaltaan kotitöitä. Oikeus ja kohtuus on, että et maksa mitään ylimääräistä.
- --haa
"vapaa-aikaasi työn tekemiseen perheesi hyväksi" ???????????????????????? miten, jos mies on laittanu ylityörahat omalle tilille. Jos on maksanut enemmän kiinteistökuluja, kutit vaan pöytään. Esim. kattoremontti useampi tuhatta euroa kattaa kodinhoidon muutamalta vuodelta. Jätemaksut parilta vuodelta jne. Tiedä kumpi jää plussalle. Jos nainen alkaa laskuttaa miestä pyykinpesusta yms, hänen tulisi maksaa verot ja mies saisi kotitalousvähennyksen, että eiköhän ole aika huuhaata.
- .mies.
--haa kirjoitti:
"vapaa-aikaasi työn tekemiseen perheesi hyväksi" ???????????????????????? miten, jos mies on laittanu ylityörahat omalle tilille. Jos on maksanut enemmän kiinteistökuluja, kutit vaan pöytään. Esim. kattoremontti useampi tuhatta euroa kattaa kodinhoidon muutamalta vuodelta. Jätemaksut parilta vuodelta jne. Tiedä kumpi jää plussalle. Jos nainen alkaa laskuttaa miestä pyykinpesusta yms, hänen tulisi maksaa verot ja mies saisi kotitalousvähennyksen, että eiköhän ole aika huuhaata.
vaimon höpinät.
kunhan vain yritää vääntää itselleen edullisempaa diiliä ja se hänelle tottakai suotakoot. monestihan tarpeeksi uskottava uhkaus kalliista oikeustaistelusta voi saada vastapuolen taipumaan johonkin rahanarvoiseen etuuteen.
eli veikkaisin tuota vaimon vaatimuslistaa ihan puhtaaksi neuvottelutaktiikaksi ja itse katsoisin, bluffaako se vai onko oikeasti nii kahju että lähtee taistelemaan - lässyääääää...
.mies. kirjoitti:
vaimon höpinät.
kunhan vain yritää vääntää itselleen edullisempaa diiliä ja se hänelle tottakai suotakoot. monestihan tarpeeksi uskottava uhkaus kalliista oikeustaistelusta voi saada vastapuolen taipumaan johonkin rahanarvoiseen etuuteen.
eli veikkaisin tuota vaimon vaatimuslistaa ihan puhtaaksi neuvottelutaktiikaksi ja itse katsoisin, bluffaako se vai onko oikeasti nii kahju että lähtee taistelemaan..kannanotto..joka ei kiinnosta erkkiikään! vedä torso handuus!
- avio oy
meinaa ,että teillä on paremminkin ollu osakeyhtiö kun avioliitto.
- tyhmä liitto!!
Kerroppa ap....naitiinko teillä kertaakaan? Oliko siitäki joku paperi? hahhahahhhhhaaaah!!
Jos se muijas siksi lähtikin sen uuden,köyhän munan perään.. - paperia päässäs!
tyhmä liitto!! kirjoitti:
Kerroppa ap....naitiinko teillä kertaakaan? Oliko siitäki joku paperi? hahhahahhhhhaaaah!!
Jos se muijas siksi lähtikin sen uuden,köyhän munan perään..Ja täällä kyselee muka neuvoja näiltä "suomi24 asiantuntijaraadilta"Höhööhöööh!!
Onpa kumma ,kun et raski kysyä ihan asianajajalta,miten käy? Hihihiih!
Taitaa olla ukolla vaan tarve mustamaalata eukkoonsa,kun lähti tuoreen kyrvän perään meneen..
Oisit pitäny sen emännän hyvänä vällyjen välissä,niin ei tarttis nyt täällä kitistä..
- WannaBeLawyer
Onkos tämä vaimo esittänyt mitään tarkkoja euromääriä? Vai onko vain perinteinen ilmaan heitetty vaatimus...
Osituksessa kaikki käännetään euroiksi, joten ruutupaperille vaan ihan kaikki asiat.- maksumies!!
hoija saatana sitä omaa paskaläjjääs kyttääjä!
- vanhainkoti oottaa..
maksumies!! kirjoitti:
hoija saatana sitä omaa paskaläjjääs kyttääjä!
Taitaa olla palsta täynnä vanhoja jätettyjä ukkoja joiden luona iäkkäät äitykät käy siivoomassa..
Ei oo äijä polot luutuusämpäriä nähnykkään..heh!
Ei taida olla sosiaalista verkostoakaan enää,näyttää käytöstavatkin unohtuneen..meni se sosiaalinen elämäkin sen muijan mukana..heh!
- Suuri ihmettelijä
Tässä ketjussa on useampia viestejä siitä, että avioliiton aikana tehdyt kotityöt pitäisi huomioida eron osituksessa euroina. Yhtään käytännön tasolle vietävää ehdotusta, miten huushollaaminen muutetaan euroiksi, ei vaan ole esitetty. Ihme kakaramaista rätkytystä vaan, sylki lentää minkä kerkiää...
Se on voi-voi jos avioliitossa on alistunut kotiorjaksi ja kokee tehneensä enemmän kotitöitä kuin oikeus ja kohtuus olisi. Rakkaa siskot, missä teidän selkäranka on parisuhteessa!??! Kuka on pakottanut seurustelemaan luuttuämpärin kanssa??? Jos itse on itsensä kotiorjan asemaan laittanut, niin ihan turhaa on erossa alkaa mankumaan euroja tehdystä orjan työstä. Sitä selkärankaa tarvitaan parisuhteessa, menneitä on turha alkaa itkemään jälkeenpäin!!!!- vanhat ukot paskoja
Ei ne näitä sikapossuja passaa enää niinkuin äitinsä..ne ottaa eron heti muutaman vuoden jälkeen porsas ukosta kun sen sian oikeet tottumukset tulee selville! Kyllähän ne alussa ukotkin muka leikkii siistiä ja matotki saattaa muka tampata..Sitten kun emäntä on saatu huijattua naimisiin,alkaa sikoilu..
Mut onneksi nykyvaimot on fiksumpia ja ottaa heti eron! Muksut vaan kainaloon ja menoksi!
Varmaan erot tästä vielä lisääntyykin,kun vanhat vaimot "pääsee "vanhainkodin kautta ansaittuun lepoon ja häviää tämä sukupolvi,jossa eukot passas ukkonsa läskeiksi! - kuka kiihkoilee?
vanhat ukot paskoja kirjoitti:
Ei ne näitä sikapossuja passaa enää niinkuin äitinsä..ne ottaa eron heti muutaman vuoden jälkeen porsas ukosta kun sen sian oikeet tottumukset tulee selville! Kyllähän ne alussa ukotkin muka leikkii siistiä ja matotki saattaa muka tampata..Sitten kun emäntä on saatu huijattua naimisiin,alkaa sikoilu..
Mut onneksi nykyvaimot on fiksumpia ja ottaa heti eron! Muksut vaan kainaloon ja menoksi!
Varmaan erot tästä vielä lisääntyykin,kun vanhat vaimot "pääsee "vanhainkodin kautta ansaittuun lepoon ja häviää tämä sukupolvi,jossa eukot passas ukkonsa läskeiksi!Et oo sinäkään sitten ees lukenu viestejä,vaan oot itekki siinä rääkymässä..kato peiliin..
Ihan hyvä laskuperuste oli tuolla yhelläkin,kun vertasi kodinhoitoo kodinhoitajan tai avustajan palkkaan,joka on jotain kympinluokkaa tunti..ja työtunnithan voi jokainen laskee itse,kauanko kotihommiin menee..sitten vain se puolitetaan,että saadaan selville toisen osuus niistä..
Täälläkin on nyt kiihkoillu ihmiset,jotka ei ymmärrä eroa avioehdon ja ei avioehdon välillä..
Kyllä se väärältä tuntuu,että mies illat tienaa töissä palkan ihan itselleen,ei naisella mitään ja naiselle jää sitten kotityöt,kun mies ei ehdi..nainen ei saa siitä kuitenkaan rahaa..mies tulee siistiin kotiin ja on tienannut rahat omalle tilille ihan omaan käyttöön?
Jotkut korjauskulut sitten kuittaa kaiken..Ehkä vessan hanan uusiminen?
Mistäs me tiedetään,kuin uudesta talosta on kyse..
Kyllä se mies vois siitä muhkeasta ylityöpalkastaan,mitä on itselleen pelkästään tienannut,maksaa naiselle naisen tekemän työn osuuden..varmaan miehelle silti jää kolminkertainen summa sinne säilöön..
Nainen on varmaan hinnoitellut työnsä ja vaatii ansaitsemaansa korvausta. mehän ei voida määriä tietää? - näin se menee..
kuka kiihkoilee? kirjoitti:
Et oo sinäkään sitten ees lukenu viestejä,vaan oot itekki siinä rääkymässä..kato peiliin..
Ihan hyvä laskuperuste oli tuolla yhelläkin,kun vertasi kodinhoitoo kodinhoitajan tai avustajan palkkaan,joka on jotain kympinluokkaa tunti..ja työtunnithan voi jokainen laskee itse,kauanko kotihommiin menee..sitten vain se puolitetaan,että saadaan selville toisen osuus niistä..
Täälläkin on nyt kiihkoillu ihmiset,jotka ei ymmärrä eroa avioehdon ja ei avioehdon välillä..
Kyllä se väärältä tuntuu,että mies illat tienaa töissä palkan ihan itselleen,ei naisella mitään ja naiselle jää sitten kotityöt,kun mies ei ehdi..nainen ei saa siitä kuitenkaan rahaa..mies tulee siistiin kotiin ja on tienannut rahat omalle tilille ihan omaan käyttöön?
Jotkut korjauskulut sitten kuittaa kaiken..Ehkä vessan hanan uusiminen?
Mistäs me tiedetään,kuin uudesta talosta on kyse..
Kyllä se mies vois siitä muhkeasta ylityöpalkastaan,mitä on itselleen pelkästään tienannut,maksaa naiselle naisen tekemän työn osuuden..varmaan miehelle silti jää kolminkertainen summa sinne säilöön..
Nainen on varmaan hinnoitellut työnsä ja vaatii ansaitsemaansa korvausta. mehän ei voida määriä tietää?Vanhemmat miehet on jo kotonaan nähneet äitinsä raatavan kotihommien parissa vielä esim.tehdastöistä tullessaan. Ne isät on sitte asettuneet syönninpäälle vaan sohvalle lukeen lehdet..Ruoankin on äiti tehnyt..ja kaupasta hakenut tarvikkeet..muistan näin kotonanikin olleen..
Tottakait ne täällä nyt kauhkoo,ku pitäs vielä eukolle siitäkin "ilosta" maksaa..
Ja sit on näitä naisia,jotka kuvittelee hautaan asti ukkonsa kanssa olevan,ei nämäkään ymmärrä ollenkaan,et kotityöstä vois laskuttaa..
Ja niinhän se periaatteessa onkin niissä liitoissa,missä on yhteiset rahat ja velat..kaikki omistetaan yhdessä,omaisuus ja velat..mies tekee remonttia ja hoitaa nurmikon leikkuun..osallistuu autotallin siivouksiin ja auton huoltoon..hakee lapsia hoidosta ja käyttää kaupassa..on siis apuna kotonakin..
Ja mies tienaa suunnilleen 2-3 kertaa paremmin kuin nainen yleensä..joten jos ero tulee,eikä ole avioehtoo,kaikki menee puoliksi..ei silloin tulis mieleenkään ruveta vaatiin mitään maksua kotihommista..
MUTTA! Nämä avioehtoavioliitot on ihan eri juttu! JOS nainen on maksanut oman osuutensa talosta,ja elättänyt itsensä omilla tienesteillään,jotka ovat ilmeisesti pienemmät kuin miehellä,joutunut kotihommat tekeen miehen työssäolon takia ja ilmaiseksi,mieshän on samasta ajasta töissä saanut rahaa omalle tililleen,niin en ymmärrä minäkään,mikä tässä naisen vaatimuksessa on niin kohtuutonta?
Hinta on laskettavissa naisenkin työlle..korjauskuluthan voidaan niistä vähentää..
Mieshän voi kaivella niitä ylityökorvauksiaan esille ja maksaa naiselle piian palkan..rahaa varmaan löytyy..Tällä parilla ei varmaan ole muuta yhteistä ollut kuin seksi..sitäkään ei enää näköjään loppupeleissä..Tässäkään kirjoituksessa ei olut mitään kiihkoo,pelkkää faktaa vain.. - piikatyttö nuorena
näin se menee.. kirjoitti:
Vanhemmat miehet on jo kotonaan nähneet äitinsä raatavan kotihommien parissa vielä esim.tehdastöistä tullessaan. Ne isät on sitte asettuneet syönninpäälle vaan sohvalle lukeen lehdet..Ruoankin on äiti tehnyt..ja kaupasta hakenut tarvikkeet..muistan näin kotonanikin olleen..
Tottakait ne täällä nyt kauhkoo,ku pitäs vielä eukolle siitäkin "ilosta" maksaa..
Ja sit on näitä naisia,jotka kuvittelee hautaan asti ukkonsa kanssa olevan,ei nämäkään ymmärrä ollenkaan,et kotityöstä vois laskuttaa..
Ja niinhän se periaatteessa onkin niissä liitoissa,missä on yhteiset rahat ja velat..kaikki omistetaan yhdessä,omaisuus ja velat..mies tekee remonttia ja hoitaa nurmikon leikkuun..osallistuu autotallin siivouksiin ja auton huoltoon..hakee lapsia hoidosta ja käyttää kaupassa..on siis apuna kotonakin..
Ja mies tienaa suunnilleen 2-3 kertaa paremmin kuin nainen yleensä..joten jos ero tulee,eikä ole avioehtoo,kaikki menee puoliksi..ei silloin tulis mieleenkään ruveta vaatiin mitään maksua kotihommista..
MUTTA! Nämä avioehtoavioliitot on ihan eri juttu! JOS nainen on maksanut oman osuutensa talosta,ja elättänyt itsensä omilla tienesteillään,jotka ovat ilmeisesti pienemmät kuin miehellä,joutunut kotihommat tekeen miehen työssäolon takia ja ilmaiseksi,mieshän on samasta ajasta töissä saanut rahaa omalle tililleen,niin en ymmärrä minäkään,mikä tässä naisen vaatimuksessa on niin kohtuutonta?
Hinta on laskettavissa naisenkin työlle..korjauskuluthan voidaan niistä vähentää..
Mieshän voi kaivella niitä ylityökorvauksiaan esille ja maksaa naiselle piian palkan..rahaa varmaan löytyy..Tällä parilla ei varmaan ole muuta yhteistä ollut kuin seksi..sitäkään ei enää näköjään loppupeleissä..Tässäkään kirjoituksessa ei olut mitään kiihkoo,pelkkää faktaa vain..Rikkaassa perheessä,missä oli 3 lasta..naisella oli ompelimo ja mies oli johtaja.
Tein perheessä 8 tunnin työpäivää,johon liittyi kaikki kotihommat leipomuksineen ja lastenhoitoineen.
Sain palkkaa bruttona 1500 euroa.
Jos tästä olis jotain apua..ei tarttenu onneksi maata pomon kanssa..:) - Ukot nyt on dillejä
piikatyttö nuorena kirjoitti:
Rikkaassa perheessä,missä oli 3 lasta..naisella oli ompelimo ja mies oli johtaja.
Tein perheessä 8 tunnin työpäivää,johon liittyi kaikki kotihommat leipomuksineen ja lastenhoitoineen.
Sain palkkaa bruttona 1500 euroa.
Jos tästä olis jotain apua..ei tarttenu onneksi maata pomon kanssa..:)Eli pitäs sun mielestä alkaa elään paskassa,jos mies ei osallistu kotihommiin..
hmmm..olisin aika huono äiti..paitsi jos olisin näitä äitejä,mitä näkyy "sillä siisti"-ohjelmissa..
Harmi,ettei AP.n tapauksessa ollut tällaisesta naisesta kyse..
Sittenhän ei olisikaan ongelmaa..Ukkokin haisisi töissään..ei olisi vaimon pesemiä vaatteita päällä.Kauaakohan olisi haisulilla niitä töitä..pitäisi varmaan viedä paidatkin MAKSULLISEEN pesulaan..
Voitko tosissaan väittää,että olisit tyytyväinen,jos mies tekisi töitä ja saisi rahat siitä matkustaa vaikka viikoksi Thaimaaseen..
Sinä sitten tekisit myös töitä,josta ei makseta palkkaa..siivoilisit ja pureskelisit kynsiäsi sen viikon..oottelisit vaan sitä ukkoo sieltä matkalta..aattelisit vaan,ettei se haittaa..eron koittaessa sitten kismittäisi..
Tää oli yksinkertainen esimerkki ap.n tilanteesta..
Varmaan samanlaisia reaktioita oli aikanaan naisten äänioikeudesta..Läpi meni sekin kuitenkin..
Monet miehethän pitää täälläkin olleista kommenteista päätellen naista edelleenkin koiran
asemassa..sääli.
Elatusmaksuistakin jotkut ukot napisevat..ajattelevat,että kun kerran lähti,niin hoitakoon penskan elatuksen..onneksi siinäkin on laki turvana.
- adfälölko
Nää nykynaiset on just tuollaisia, mitä toi yksin ämmä täällä aukoo päätään koko ajan. Ei pysy luuttu kädessä sen paremmin kuin imurikaan. Maataan vaan kotona töiden jälkeen, lihotetaan itseään siiderillä ja itketään kun ukko on niin paska kun pitää kotiorjanaan.
Ja sitten kun ukko on potkinut mäelle laiskan akkansa, niin tullaan tänne itkemään ja valittamaan, mitään muuta kun ei osata tehdäkkään. Yhdet hankkii elämän, toiset itkee palstoilla samaa paskaa päivästä toiseen.- kuole,paska!
Tuossa sunkaan sössötyksessä ei ollut ei päätä eikä häntää..
Meeppä nyt sen läskimahas kans takasin sinne sohvalle raapiin sitä rupista persettäs ja ota sitä kaljaa vaan..
Aamutuimaan jo noin kännissä..ei ihme ettei tuollainen sika ikinä tuu akkaa näkeen ku lehden kannessa..
Oot just sellainen vasten mielinen ällöke,jota sietäs potkia perseelle päivästä toiseen..
Onko äijällä vitunpuute,ku heti aamusta pitää se ruma turpa aukaista! hehehhehehhehhehehhh!
Ähäkutti,paskiainen,oot ansainnu ittes! YÄK! - adfälölko
kuole,paska! kirjoitti:
Meeppä nyt sen läskimahas kans takasin sinne sohvalle raapiin sitä rupista persettäs ja ota sitä kaljaa vaan..
Aamutuimaan jo noin kännissä..ei ihme ettei tuollainen sika ikinä tuu akkaa näkeen ku lehden kannessa..
Oot just sellainen vasten mielinen ällöke,jota sietäs potkia perseelle päivästä toiseen..
Onko äijällä vitunpuute,ku heti aamusta pitää se ruma turpa aukaista! hehehhehehhehhehehhh!
Ähäkutti,paskiainen,oot ansainnu ittes! YÄK!Ah tätä sielujen sympatiaa...
- Huonoa käytöstä!
kuole,paska! kirjoitti:
Ähäkutti,paskiainen,oot ansainnu ittes! YÄK!Tuon ap.jutun ja kommentoin tässä.Erosimme vaimoni kanssa sovussa 2 vuotta sitten ja kyllä minä ainakin sen myönsin,että vaimo oli tehnyt suurimman osan kaikkeen kotiin liittyvään.
Itsekkin olen reissutöissä,joten luonnollisesti vaimolle jäi suurin vastuu kaikesta kodissa.
Erossa otimme sen huomioon ja maksoin mielelläni vaimolle extraa hyvin tehdystä työstä..
Luulenpa,että tässäkin tapauksessa on ehkä kyse,ettei sovussa pystytä eroamaan,vaikka se olisi kaikkien kannalta parempi.Minulla ainakin on ollut aina periaate,että työstä maksetaan.
Täällä on nyt ainakin katkerat miehet päässeet laukomaan ihan asiattomuuksia naisille,jotka eivät varmaan ole sitä ansainneet. Naiset ovat valoittaneet ap.lle näkemyksiään,mutta asioista tietämättömät miehet ovat vain purkaneet yleistä ketutustaan naisiin..olisin teinä miehet huolissani siitä? Ei tuollaisilla huonosti käyttäytyvillä persoonilla ole mitään saumaa naisten parissa?
Tähän ei tarvitse kommentoida,kävin vain vierailulla näillä sivustoilla ja ihmettelen,että niin vähän on asiallisia miehiä täällä? - toivon,että kuolet!
Huonoa käytöstä! kirjoitti:
Tuon ap.jutun ja kommentoin tässä.Erosimme vaimoni kanssa sovussa 2 vuotta sitten ja kyllä minä ainakin sen myönsin,että vaimo oli tehnyt suurimman osan kaikkeen kotiin liittyvään.
Itsekkin olen reissutöissä,joten luonnollisesti vaimolle jäi suurin vastuu kaikesta kodissa.
Erossa otimme sen huomioon ja maksoin mielelläni vaimolle extraa hyvin tehdystä työstä..
Luulenpa,että tässäkin tapauksessa on ehkä kyse,ettei sovussa pystytä eroamaan,vaikka se olisi kaikkien kannalta parempi.Minulla ainakin on ollut aina periaate,että työstä maksetaan.
Täällä on nyt ainakin katkerat miehet päässeet laukomaan ihan asiattomuuksia naisille,jotka eivät varmaan ole sitä ansainneet. Naiset ovat valoittaneet ap.lle näkemyksiään,mutta asioista tietämättömät miehet ovat vain purkaneet yleistä ketutustaan naisiin..olisin teinä miehet huolissani siitä? Ei tuollaisilla huonosti käyttäytyvillä persoonilla ole mitään saumaa naisten parissa?
Tähän ei tarvitse kommentoida,kävin vain vierailulla näillä sivustoilla ja ihmettelen,että niin vähän on asiallisia miehiä täällä?Älä ikinä vertaa meitä! En tuolla oikeessa elämässä ees vois kattoo tommosen suuntaan! Oksennus pääsis!
Meistä kahdesta ei voi ees puhua samassa kaupungissa!
Toivottavasti en ikinä törmää tuollaiseen nilkkiin! Sylkäisen sun naamaas,hyvästi!En vieraile täällä enää! - adfälölko
toivon,että kuolet! kirjoitti:
Älä ikinä vertaa meitä! En tuolla oikeessa elämässä ees vois kattoo tommosen suuntaan! Oksennus pääsis!
Toivottavasti en ikinä törmää tuollaiseen nilkkiin! Sylkäisen sun naamaas,hyvästi!En vieraile täällä enää!"En vieraile täällä enää"
Tyhjiä lupauksia, mitäpä muuta siiderillä itsensä lihottaneelta umpilaiskalta munanpuutteessa elävältä akalta vois odottaakkaan. Illalla oot kuitenkin baarissa vonkaamassa juopoilta ukoilta juotavaa pillua vastaan. - seurakuntasisar
toivon,että kuolet! kirjoitti:
Älä ikinä vertaa meitä! En tuolla oikeessa elämässä ees vois kattoo tommosen suuntaan! Oksennus pääsis!
Toivottavasti en ikinä törmää tuollaiseen nilkkiin! Sylkäisen sun naamaas,hyvästi!En vieraile täällä enää!Naisilta suuri osa ollut ihan asiallisia kommentteja kotitöistä ja sen hinnoittelusta..
Mielenkiintoista keskustelua asiasta,josta tuolla muuallakin on herätty pohtimaan kotitöiden merkitystä ja vanhaa käsitystä,että ne kuuluisivat pelkästään naisten velvollisuuksiin..
Sinulle,naisia täällä pilkkaava sanoisin myös,niinkuin tuo aikaisempi kirjoittaja,että olisin sinuna kyllä huolissani tuosta yleisestä asennoitumisestasi naisiin? Olet selvästi terapian tarpeessa.
Lukemisistani päätellen,olet monen nimimerkin takana haukkunut täällä naisia..oletko työtön ja syrjäytynyt? Voisit hakea apua ongelmiisi tämänkin sivuston ohessa olevista puhelinnumeroista.
Ihan itsesi takia..Seurakunnista löydät myös apua ahdistuneisuuteesi..viina ei ole mikään ratkaisu! - adfälölko
seurakuntasisar kirjoitti:
Naisilta suuri osa ollut ihan asiallisia kommentteja kotitöistä ja sen hinnoittelusta..
Mielenkiintoista keskustelua asiasta,josta tuolla muuallakin on herätty pohtimaan kotitöiden merkitystä ja vanhaa käsitystä,että ne kuuluisivat pelkästään naisten velvollisuuksiin..
Sinulle,naisia täällä pilkkaava sanoisin myös,niinkuin tuo aikaisempi kirjoittaja,että olisin sinuna kyllä huolissani tuosta yleisestä asennoitumisestasi naisiin? Olet selvästi terapian tarpeessa.
Lukemisistani päätellen,olet monen nimimerkin takana haukkunut täällä naisia..oletko työtön ja syrjäytynyt? Voisit hakea apua ongelmiisi tämänkin sivuston ohessa olevista puhelinnumeroista.
Ihan itsesi takia..Seurakunnista löydät myös apua ahdistuneisuuteesi..viina ei ole mikään ratkaisu!"Naisilta suuri osa ollut ihan asiallisia kommentteja kotitöistä ja sen hinnoittelusta.."
*REPS-KOPS*
Suurin osa vastauksia on ollut tuon yhden siiderihumalaisen, katkeroituneen akan purkauksia, joista asiallisuus on ollut todella kaukana. Itse en ole sen enempää työtön kuin syrjäytynyt, mutta uskon että eräs tässä ketjussa on mitä suuremmissa määrin noita. - Töihin,töihin!
adfälölko kirjoitti:
"Naisilta suuri osa ollut ihan asiallisia kommentteja kotitöistä ja sen hinnoittelusta.."
*REPS-KOPS*
Suurin osa vastauksia on ollut tuon yhden siiderihumalaisen, katkeroituneen akan purkauksia, joista asiallisuus on ollut todella kaukana. Itse en ole sen enempää työtön kuin syrjäytynyt, mutta uskon että eräs tässä ketjussa on mitä suuremmissa määrin noita.Kun töistä tulee kotona käymään ja koneella aikoo vähän aikaa lepuuttaa silmiään ennen toiseen työhön menoo,niin täällä on taas joku työtön ukonkutale on jo aamusta asti akkoja haukkunut!
Eikö tosiaan tuu sullekkaan sosiaalipummi mieleen mennä hakeen TÖITÄ; eikä täällä turhautumisias lässyttäää!! Kuule vituttaa ihan suoraan sanoen munki maksaa veromarkoistani sunki loisimises!!
Naisilta ymmärrän täällä olon päivisin,jos on kotiäiti tai sellainen..mutta nuo suuri turpaiset tyhjäntoimittajaukot!! Läpäläpä täällä lässyttää ja kaljaa kittaa!!
Ymmärrän,että se sunki akkas lähti,jos heti aamusta tommosta sontaa joutu kuunteleen,mitä nyt täällä suollat!! Mitä se meille kuuluu!!
On tietenkin sossu sun koneenki sulle ostanu!!
Nyt Sepposeni siitä naama raakaamaan ja töitä etsimään!! Työkkäri on vielä auki,joten alappas nyt niitä liikunnanpuutteessa olevia turvonneit kinttujas liikutella ja HAE TÖITÄ! PUMMI!
Äläkä selittele,ettei niitä olis! Mullakin on kaks työpaikkaa! Oot vaan laiska! - remonttireiska 44
Töihin,töihin! kirjoitti:
Kun töistä tulee kotona käymään ja koneella aikoo vähän aikaa lepuuttaa silmiään ennen toiseen työhön menoo,niin täällä on taas joku työtön ukonkutale on jo aamusta asti akkoja haukkunut!
Eikö tosiaan tuu sullekkaan sosiaalipummi mieleen mennä hakeen TÖITÄ; eikä täällä turhautumisias lässyttäää!! Kuule vituttaa ihan suoraan sanoen munki maksaa veromarkoistani sunki loisimises!!
Naisilta ymmärrän täällä olon päivisin,jos on kotiäiti tai sellainen..mutta nuo suuri turpaiset tyhjäntoimittajaukot!! Läpäläpä täällä lässyttää ja kaljaa kittaa!!
Ymmärrän,että se sunki akkas lähti,jos heti aamusta tommosta sontaa joutu kuunteleen,mitä nyt täällä suollat!! Mitä se meille kuuluu!!
On tietenkin sossu sun koneenki sulle ostanu!!
Nyt Sepposeni siitä naama raakaamaan ja töitä etsimään!! Työkkäri on vielä auki,joten alappas nyt niitä liikunnanpuutteessa olevia turvonneit kinttujas liikutella ja HAE TÖITÄ! PUMMI!
Äläkä selittele,ettei niitä olis! Mullakin on kaks työpaikkaa! Oot vaan laiska!ai,onks tuo se sama äijä taas joka valitti sen eukon lähteneen oliks se jotai about 7 vuotta!
Se..se.. supposeppoooooo!!! hahhahhahahahhahahhhahahahh!! Olisha se pitäny arvata..
on sitte katkeraa äijää..noinko otti lujille..hehhehhehehhehehehhhhh!!
niin niin...täällä valittaa akkojen siideripöhnässä kirjoottelevan,vaikka ite on iha konefriikki..
taijat olla ukkopaha hautaas asti yksin..heh!joo.mee töihin pummi!!
onks posliinikulli pysyny limasa?? höhöhööhöö!! - ootko ihan terve?
remonttireiska 44 kirjoitti:
ai,onks tuo se sama äijä taas joka valitti sen eukon lähteneen oliks se jotai about 7 vuotta!
Se..se.. supposeppoooooo!!! hahhahhahahahhahahhhahahahh!! Olisha se pitäny arvata..
on sitte katkeraa äijää..noinko otti lujille..hehhehhehehhehehehhhhh!!
niin niin...täällä valittaa akkojen siideripöhnässä kirjoottelevan,vaikka ite on iha konefriikki..
taijat olla ukkopaha hautaas asti yksin..heh!joo.mee töihin pummi!!
onks posliinikulli pysyny limasa?? höhöhööhöö!!Kyllä täällä on keskusteltu kotihommista ja kaikki saa aiheesta kommentoida!
Tuo huorittelu ei kuulu asiaan! Puhut pummi asian vierestä minunkin mielestä!
Jos sul on jotain omii ongelmii,niin avaa oma keskustelu!
Oon samaa mieltä tuosta töissä olostas..sulla on aivan liikaa aika täällä koneella istuksii.
Haeppa huomenaamulla töitä!
Et näköjään kestä vahvojen naisien mielipiteitä. Kestätkö ollenkaan keskustella naisten kanssa? - valitettavasti..
Paras esimerkki juopon akan valituksesta: mies on imuroimassa ja aletaan kovaan ääneen valittaa siitä, kun sä et koskaan siivoa!
- nainen 25v.
valitettavasti.. kirjoitti:
Paras esimerkki juopon akan valituksesta: mies on imuroimassa ja aletaan kovaan ääneen valittaa siitä, kun sä et koskaan siivoa!
Miksi otit juopon akan? Minä en juo koskaan alkoholijuomia. On meitä sellaisiakin..
Jos on viinaongelma,pitäisi osata hakea apua,eikä katkeroitua kaikille naisille..
Ystäväpiirissäni ei ole yhtään juoppoa,pari saattaa ottaa kesällä sen oluen tai siiderin,jos terassilla istuksitaan..Emme myöskään käy koskaan ravintoloissa iltaisin..on niitä muitakin tapoja seurustella.
Enkä ole koskaan edes nähnyt miestä imuroimassa,paitsi mainoksissa!..olen sinkku. - Huh huh sentään!
ootko ihan terve? kirjoitti:
Kyllä täällä on keskusteltu kotihommista ja kaikki saa aiheesta kommentoida!
Tuo huorittelu ei kuulu asiaan! Puhut pummi asian vierestä minunkin mielestä!
Jos sul on jotain omii ongelmii,niin avaa oma keskustelu!
Oon samaa mieltä tuosta töissä olostas..sulla on aivan liikaa aika täällä koneella istuksii.
Haeppa huomenaamulla töitä!
Et näköjään kestä vahvojen naisien mielipiteitä. Kestätkö ollenkaan keskustella naisten kanssa?Voi hyvänen aika sentään!
Eipä kovin juoneen naisen tekstiä kuulosta olevan yksikään kirjoitus!
Ei ole kirjoitusvirheitä,eikä siansaksaakaan!
Kyllä nyt miespolo olet ihan sekaisin..
Tuo naisviha ei ole hyvä juttu ollenkaan..siihenkin löytyy varmaan googlesta apua!
Olet ihan hakoteillä..Oliko isäsi mies,joka alisti ja hakkasi äitiäsi?
Sinuna hakeutuisin tosiaan puhumaan tuosta ongelmastasi jonkun asiantuntijan pakeille,ennen kuin käyt käsiksi johonkin viattomaan naiseen.. - Mitäs otit juopon!!
nainen 25v. kirjoitti:
Miksi otit juopon akan? Minä en juo koskaan alkoholijuomia. On meitä sellaisiakin..
Jos on viinaongelma,pitäisi osata hakea apua,eikä katkeroitua kaikille naisille..
Ystäväpiirissäni ei ole yhtään juoppoa,pari saattaa ottaa kesällä sen oluen tai siiderin,jos terassilla istuksitaan..Emme myöskään käy koskaan ravintoloissa iltaisin..on niitä muitakin tapoja seurustella.
Enkä ole koskaan edes nähnyt miestä imuroimassa,paitsi mainoksissa!..olen sinkku.Mitenhän tuokaan sun märinäs kuuluu ap.viestiin..??
Täällä mistään juoposta akasta oo kyse!!
Panisit meneen jos et kerran kestä! Saatanan itkijä essu päällä!
Kehtaakko ittees miehenä pitää?? HÄ!! - -----
valitettavasti.. kirjoitti:
oisit antanu akalles kunnon panot..sehän on vaan osotus,et oot huono naimaan,ku piti ryyppään alkaa!
- panomiäs
----- kirjoitti:
oisit antanu akalles kunnon panot..sehän on vaan osotus,et oot huono naimaan,ku piti ryyppään alkaa!
No minkäs takia ne miehet sitten alkaa ryyppäämään? Onko akat huonoja naimaan?
- Feminist
panomiäs kirjoitti:
Näin sen pitää mennäkin. Maksat kiltisti vaimollesi hänen tekemistään siivoutöistään. Itse tosin en olisi kenenkään muun sotkuja valitettavasti siivonnut...eiköhän se mies joku päivä havahtuisi sikalätin keskeltä soittamaan siivousfirmaan (kun asunnon arvo romahtaa), tai alkaisi martaksi itse, se siivous kun on uravalinta. Mutta ilmeisesti tämä vaimo ei tajunnut etujaan, joten pystyit käyttämään hyväksesi häntä. Kyllä mun mies minun kotonani olisi se joka siivoaa. Saapihan sitä työpaikalta vuorotteluvapaata, tai isyyslomaa, tai sapattivuosia ottaa. Tai voi vaihtaa osa-aika työhön tai lähteä uusille urille jossa jää enemmän aikaa perheellisen harrastuksille.
- laiskat ukot pyykill
Feminist kirjoitti:
Näin sen pitää mennäkin. Maksat kiltisti vaimollesi hänen tekemistään siivoutöistään. Itse tosin en olisi kenenkään muun sotkuja valitettavasti siivonnut...eiköhän se mies joku päivä havahtuisi sikalätin keskeltä soittamaan siivousfirmaan (kun asunnon arvo romahtaa), tai alkaisi martaksi itse, se siivous kun on uravalinta. Mutta ilmeisesti tämä vaimo ei tajunnut etujaan, joten pystyit käyttämään hyväksesi häntä. Kyllä mun mies minun kotonani olisi se joka siivoaa. Saapihan sitä työpaikalta vuorotteluvapaata, tai isyyslomaa, tai sapattivuosia ottaa. Tai voi vaihtaa osa-aika työhön tai lähteä uusille urille jossa jää enemmän aikaa perheellisen harrastuksille.
jep jep..oikeessa olet!
- naitattas..
panomiäs kirjoitti:
miehet alkaa ryyppään,kun akat ei anna!
Ja sitte ku aikansa ryyppää,ei enää seiso muu ku järki! - .mies.
seurakuntasisar kirjoitti:
Naisilta suuri osa ollut ihan asiallisia kommentteja kotitöistä ja sen hinnoittelusta..
Ihan itsesi takia..Seurakunnista löydät myös apua ahdistuneisuuteesi..viina ei ole mikään ratkaisu!"Naisilta suuri osa ollut ihan asiallisia kommentteja kotitöistä ja sen hinnoittelusta.."
No enpä tiedä onko ne olleet ihan asiasta, kotitöitä kun voi hinnoitella lähinnä omassa päässään. Avioerossa rahaksi ne eivät sieltä omasta päänupista kuitenkaan muutu, ellei toinen vapaaehtoisesti halua maksaa ekstraa.
Kaikenlaiset idiootit, jotka täällä ovat mukatietävinään että kotitöistä voi saada fyrkkaa, itseasiassa auttavat joitakin toisia tyhmiä naisia kuvittelemaan, ettei heidän tarvitse pitää puoltaan avioliitossa, vaan että lakimiehet ja oikeuslaitos kyllä sitten tasaat tilit sen siivoamisen ja piikomisen osalta. Newsflash heille: eivät tasaa.
Jokainen joka kuvittelee saavansa vaivannäöstänsä rahallista korvausta avioerotilanteessa, elää vaarallisessa harhakuvitelmissa. Oma puolensa on avioliitossakin osattava pitää tässä ja nyt.
- Anonyymi
Jos vaimo omistaa osan, en käsitä miksi vaatii.
- Anonyymi
Kai tiedätte, että vaimolla on asumisoikeus avioliitossa ja ettei avioeroakaan ole pakko myöntää.
- Anonyymi
Jos puoliso hakee eroa, mutta häntä ei ole petetty eikä tehty mitään rankkaa häntä vastaan, miks eroa myöntäisi.
- Anonyymi
Avioliitossa voi myös olla eri osoitteessakin eroamatta avioliitosta.
- Anonyymi
Suosittelisin etäisyyttä hetkeksi puolisosta niin ehkä välit paranee.Naista ei varmaan harmita niinkään rahattomuus, vaan se, että on automaattinen piika ja mies ei arvosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1424373
Milloin nainen saan sinut?
Kanssani eroottisiin hetkiin? Tiedät ja tunnet kovan haluni, hellyyden myös. Onko vastauksesi edelleen, että en tiedä, e222495Haluan että tiedät tämän
Jos luet täällä. En ole sinulle vihainen, vaikka asiat menivät niinkuin menivät. Ajattelin, että et tykkää minusta, jonk972049Trump syyttää sodasta Ukrainaa.
Vieläkö persut jaksavat naureskella sille kun väitetään Putinin ja Trumpin olevan parhaita kavereita? https://yle.fi/a/4001706Pride saapuu Iisalmeen
Miksi tällaista tapahtumaa pitää käsitellä kaupungin hallituksessa? Ihan sama kun pistäisi pystyyn umpikännimarssin ja k1871548- 371505
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä321497Johanna Turja, Putinin agentti Alavudelta
Johanna Turja: Ukraina on osa Venäjää https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a4d2ab92-3cc7-41bc-9630-0b48f898e263341496- 2501335
- 861287