Tässä on kesä lähestymässä ja rintojen suurentaminen mielessä...Mun aikatauluihin parhaiten sopisi leikkaus toukokuun alussa, mutta aloin miettimään paranemisnopeutta ja kun kesällä haluaisi jo makailla bikineissä ja ottaa aurinkoa...
Eli, kannattaisiko mennäkin leikkaukseen jo maaliskuussa vai ehtiikö arvet yms. sen verran parantua, että voin aurinkoa ottaa vaikka vasta toukokuussa menisin? Ja toki arvet suojaisin sitten auringolta joka tapauksessa :) (peittävämmät bikinit mielessä)
Kiitos vastauksista!
Kesä/rintojen suurennus
13
2433
Vastaukset
- varovaisuutta
Kävin maaliskuun lopulla ja silti koko kesän olin hyvin tarkka arpien suojaamisessa auringolta. Pelkkä uimapukukangas ei ole riittävän peittävä. Senkin läpi voi tulla liikaa säteilyä.
Minulla on nyt jalassa tumman punaiset arvet viime kesän muistona kun toukokuun alussa tehdyn leikkauksen jälkeen en aina muistanut suojata arpea auringolta ja se tummui ikävästi.- pisttqqw
Sama tilanne täällä. Toukokuussa olisi rahallisesti hyvä aika ottaa tissit viimein. Itse olen tämän kuitenkin päättänyt tehdä kesästä huolimatta. Ei haittaa vaikken voi bikineissä hyppiä koko kesää, kunhan saan tissit viimein! Pystyypähän ainakin pitämään toppeja;)
Mutta eikös niitä ole jotain läpinäkyviä arpilaastareita ym jotka suojaavat auringolta? - nimenomaan
pisttqqw kirjoitti:
Sama tilanne täällä. Toukokuussa olisi rahallisesti hyvä aika ottaa tissit viimein. Itse olen tämän kuitenkin päättänyt tehdä kesästä huolimatta. Ei haittaa vaikken voi bikineissä hyppiä koko kesää, kunhan saan tissit viimein! Pystyypähän ainakin pitämään toppeja;)
Mutta eikös niitä ole jotain läpinäkyviä arpilaastareita ym jotka suojaavat auringolta?EI läpinäkyviä vaan ihonvärisiä. Luultavasti aivan tavallinen Meporekin suodattaa jo aika hyvin UV-säteilyä, ainakin jos laittaa useamman kerroksen. Mepiform silikonilevy on jo niin paksua että taitaa suojata hyvin. Minulla oli käytössä todella varma keino: Bikinien kaarituet asettuivat sopivasti arpea pitkin ja arvet olivat varmasti pimeässä.
- leikkauksessa käynyt
nimenomaan kirjoitti:
EI läpinäkyviä vaan ihonvärisiä. Luultavasti aivan tavallinen Meporekin suodattaa jo aika hyvin UV-säteilyä, ainakin jos laittaa useamman kerroksen. Mepiform silikonilevy on jo niin paksua että taitaa suojata hyvin. Minulla oli käytössä todella varma keino: Bikinien kaarituet asettuivat sopivasti arpea pitkin ja arvet olivat varmasti pimeässä.
Lääkäri ei suositellut missään nimessä kaarituellisia liivejä, just se takia että arpi joutuu hankaukselle eikä pääse paranemaan.
- oikein!
leikkauksessa käynyt kirjoitti:
Lääkäri ei suositellut missään nimessä kaarituellisia liivejä, just se takia että arpi joutuu hankaukselle eikä pääse paranemaan.
Minäkin käytin kaarituellisia liivejä vasta kun leikkaushaavat olivat arpeutuneet jo hyvin ja olivat jo vaalenemassa. Kaarituellisia rintaliivejä käytin muistaakseni runsaan kahden kuukauden kuluttua leikkauksesta ja bikinejä runsaan kolmen kuukauden kuluttua. Tuossa vaiheessa arvet olivat jo parantuneet hyvin. Heti leikkauksen jälkeen käytin reilun viikon arpien päällä haavatyynyjä pehmentämään tavallisten urheiluliivienkin painamista (käytettiin ympäri vuorokauden kuukauden ajan).
- leikkaukseen menevä
oikein! kirjoitti:
Minäkin käytin kaarituellisia liivejä vasta kun leikkaushaavat olivat arpeutuneet jo hyvin ja olivat jo vaalenemassa. Kaarituellisia rintaliivejä käytin muistaakseni runsaan kahden kuukauden kuluttua leikkauksesta ja bikinejä runsaan kolmen kuukauden kuluttua. Tuossa vaiheessa arvet olivat jo parantuneet hyvin. Heti leikkauksen jälkeen käytin reilun viikon arpien päällä haavatyynyjä pehmentämään tavallisten urheiluliivienkin painamista (käytettiin ympäri vuorokauden kuukauden ajan).
minä säästän rahaa, menen leikkaukseen vasta 2010, ajattelin mennä tammikuussa. Jos käyn tammikuussa leikkauksessa, niin rinnat ovat varmaanki kesään mennessä hyvin parantuneet? Minulle kesä ja auringonotto ovat niin tärkeitä ja sydäntä lähellä että haluisin nauttia kesästä "täysin rinnoin" ;) luulisi että bikinit peittävät aika hyvin leikkaushaavat, ellei ole ihan pikkupikku lappubikinit.. ps. voiko silareiden päällä makoilla normisti, ei varmaankaan silloin kun ne ei ole vielä parantuneet, mutta kauan siihen menee suurinpiirtein että ne ovat sen verran parantuneet...? :D
- Talvitissi
Itse kävin reilu viikko sitten leikkauksessa. Nyt teipit poistettiin ja tilalle tuli urheililiivit ja tukiremmi joka tulee rintojen yläosaan painamaan jotta implantit eivät pääse nousemaan liian ylös. Näillä sitten mennään seuraavat 6 viikkoa yötä päivää. Onneksi on talvi sillä kesällä tukiremmin peittäminen olisi todella vaikeaa. Mietinkin että olisiko parempi jäädä yöelämästäkin pois seuraavat 6 viikkoa, sillä ravintolaan täytyisi laittaa joku paksu korkeakauluksinen villapusero jotta tukiremmi ei näkyisi. Epämiellyttävä tämä remmi on, mutta kyllä sen jaksaa, jotta lopputulos olisi mahdollisimman hyvä. Itse suosittelisin ehdottomasti talviaikaa implanttien ottamiselle.
- hoitajan kommentti
Hei
Laitan tähän näissä hoidossa jo vuosia mukana olleen kommentit.
Rintaimplanttien laitosta palaa normaaliin elämään 2-4 viikon sisään. Arpi ei ole ongelma. Arven hoitoon ja auringonvalolta suojaamiseen löytyy paljon hyviä konsteja. Liivejä suositellaan pidettäväksi pari viikkoa mahdollisimman paljon, jatkossa riittää ihan normaali käyttö. Kaarituellisiin liiveihin voi siirtyä 2-4 viikon kuluttua leikkauksesta. Voi joskus hieman painaa sisänurkasta alkuvaiheessa. Ns. tukiremmiä yläpuolella ei juurikaan käytetä, ainoastaan jos implanteilla taipumusta nousta liian ylös tai joskus kun implantti laitettu kainalon kautta (pyrkii ylöspäin).
Eli jos kesää miettii toimenpiteen suhteen niin toukokuun alkupuolella tehdyn toimenpiteen jälkeen juhannusta voi jo viettää hyvillä mielin ilman erityisiä rajoitteita. UV-valo ei ongelma ensimmäisenä kesänä. Bikinien alla voi käyttää silikonilaastaria tai haavateippiä (ihonvärinen Micropore esim.) ja jos ei nyt sitten vaatetta ole suojana niin esim. Blascon tuotesarjalla voi arven peittää ja tämä toimii myös hyvänä UV-suojana.
Toivottavasti tästä oli hieman apua...
Terveisin
Susanna Kupi
sairaanhoitaja (plastiikkakirurgia ja esteettiset hoidot) - a75
hoitajan kommentti kirjoitti:
Hei
Laitan tähän näissä hoidossa jo vuosia mukana olleen kommentit.
Rintaimplanttien laitosta palaa normaaliin elämään 2-4 viikon sisään. Arpi ei ole ongelma. Arven hoitoon ja auringonvalolta suojaamiseen löytyy paljon hyviä konsteja. Liivejä suositellaan pidettäväksi pari viikkoa mahdollisimman paljon, jatkossa riittää ihan normaali käyttö. Kaarituellisiin liiveihin voi siirtyä 2-4 viikon kuluttua leikkauksesta. Voi joskus hieman painaa sisänurkasta alkuvaiheessa. Ns. tukiremmiä yläpuolella ei juurikaan käytetä, ainoastaan jos implanteilla taipumusta nousta liian ylös tai joskus kun implantti laitettu kainalon kautta (pyrkii ylöspäin).
Eli jos kesää miettii toimenpiteen suhteen niin toukokuun alkupuolella tehdyn toimenpiteen jälkeen juhannusta voi jo viettää hyvillä mielin ilman erityisiä rajoitteita. UV-valo ei ongelma ensimmäisenä kesänä. Bikinien alla voi käyttää silikonilaastaria tai haavateippiä (ihonvärinen Micropore esim.) ja jos ei nyt sitten vaatetta ole suojana niin esim. Blascon tuotesarjalla voi arven peittää ja tämä toimii myös hyvänä UV-suojana.
Toivottavasti tästä oli hieman apua...
Terveisin
Susanna Kupi
sairaanhoitaja (plastiikkakirurgia ja esteettiset hoidot)Hei hoitaja,
Kiitos kovasti kommentista eli voin siis hyvillä mielin suunnitella leikkausta toukokuulle - TACK!!!
Leikkausta oon odotellut jo niiiin kauan, etten enää kedän yli halua odottaa. - Talvitissi
Hoitajan kommentille. Oli hyvä saada muitakin mielipiteitä tuohon tukiremmin käyttöön. Kieltämättä olen nyt hieman hämmentynyt, mitä tulisi tehdä. 6 viikkoa tuntuu pitkältä ja tuskalliselta ajalta. Implanttia minulle ei laitettu kainalon kautta. Sanoivat minulle, että sitä tulisi käyttää yötä päivää ja pieniä levähdystaukoja voin harkita esim. televisiota katsellessa. Töissä se olisi ehdottomasti aina oltava. Ehkä kuitenkin voin harkita remmin jättämistä kotiin esim. ravintolaan mennessä.
- lainkaan
Talvitissi kirjoitti:
Hoitajan kommentille. Oli hyvä saada muitakin mielipiteitä tuohon tukiremmin käyttöön. Kieltämättä olen nyt hieman hämmentynyt, mitä tulisi tehdä. 6 viikkoa tuntuu pitkältä ja tuskalliselta ajalta. Implanttia minulle ei laitettu kainalon kautta. Sanoivat minulle, että sitä tulisi käyttää yötä päivää ja pieniä levähdystaukoja voin harkita esim. televisiota katsellessa. Töissä se olisi ehdottomasti aina oltava. Ehkä kuitenkin voin harkita remmin jättämistä kotiin esim. ravintolaan mennessä.
Minulla ei ollut tuollaista remmiä lainkaan, eikä sellaisesta edes puhuttu sairaalassa. Leikkauksen jälkeen rinnat olivat teipattu tiukasti kotimatkan ajaksi ja silloin oli vedetty tiukka teippaus rintojen yläpuolellekin. Teippaukset sai ottaa pois kotona ja siirtyä tukevien urheilurintaliivien käyttöön. Ehkäpä arvelivat että tuo ympärivuorokautinen tukiliivien käyttö riittää. Implanttini asettui kohdalleen, eikä ylöspäin pyrkimistä tullut (leikkaushaava rinnan alla).
- asfsassdaf
lainkaan kirjoitti:
Minulla ei ollut tuollaista remmiä lainkaan, eikä sellaisesta edes puhuttu sairaalassa. Leikkauksen jälkeen rinnat olivat teipattu tiukasti kotimatkan ajaksi ja silloin oli vedetty tiukka teippaus rintojen yläpuolellekin. Teippaukset sai ottaa pois kotona ja siirtyä tukevien urheilurintaliivien käyttöön. Ehkäpä arvelivat että tuo ympärivuorokautinen tukiliivien käyttö riittää. Implanttini asettui kohdalleen, eikä ylöspäin pyrkimistä tullut (leikkaushaava rinnan alla).
oli lääkärisi, joka suositteli tukiremmin käyttöä sinulle?
- Talvitissi
asfsassdaf kirjoitti:
oli lääkärisi, joka suositteli tukiremmin käyttöä sinulle?
Kävin Nordströmin sairaalassa Helsingissä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713