Sotaelokuvat

Sotaelokuvia on tehty lukemattomia ja niiden kautta...katselijat pääsevät seuraamaan...kun Sylvester Stallone ehkäisee sosialistisen vallankumouksen Kaakkois-Aasiassa (Rambo IV)...John Wayne murtautuu yksinään atlannin vallin läpi (Atlannin valli murtuu)...Jurgen Prochnowin upottaa puolueettoman maan kauppalaivan ja saarnaa sen jälkeen sodankäynnin etiikasta (Das Boot)...ruotsalaiset vapaaehtoiset estävät puna-armeijan vyörymisen Suomeen (Tali-Ihantala)...Tom Hanks ryhmineen etsii maalaistolloa Normandian pensaikoista (Pelastakaa sotamies Ryan).

Dramaattisuudestaan huolimatta nämä elokuvat eivät ole kovinkaan realistisia kuvauksia sodasta.

Jotain jää uupuumaan, koska länsimainen yksilöä ihannoiva...


http://www.youtube.com/watch?v=CcKX0L2xIX4&feature=related


"Tule ja katso"


MarttyyriMallari-TTt

16

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oopust

      olisi tyytynyt Itä-Euroopan maihin ja jättänyt muut rauhaan...

      Missähän olisimme nyt...?

      Mitä, jos kaikki uhrit olivat oikeasti välttämättömiä, että me olemme nyt olemassa...?

      • luulisin, että jos noin olisi käynyt, niin olisimme tällä hetkellä sodassa jotain maata vastaan.

        "Eihän meillä ole tarpeeksi elintilaa :)"

        MarttyyriMallari-TTt


      • Oopust
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        luulisin, että jos noin olisi käynyt, niin olisimme tällä hetkellä sodassa jotain maata vastaan.

        "Eihän meillä ole tarpeeksi elintilaa :)"

        MarttyyriMallari-TTt

        edellyttäen, että olisimme olemassa...

        Minkähän nimisessä armeijassa poikamme pelkäisivät...

        Miksihän puhutaan maailmansodasta...? Eihän siinä ollut kuin Japani, USA, GB, NL, Italia ja Suomi...

        Muut oli miehitetty tai kuokkimassa, niinkuin aussit ja kiivit...


      • Oopust kirjoitti:

        edellyttäen, että olisimme olemassa...

        Minkähän nimisessä armeijassa poikamme pelkäisivät...

        Miksihän puhutaan maailmansodasta...? Eihän siinä ollut kuin Japani, USA, GB, NL, Italia ja Suomi...

        Muut oli miehitetty tai kuokkimassa, niinkuin aussit ja kiivit...

        että meillä olisi salamakuvio uniformun kauluslaatassa ja rämpisimme Venäjällä :/

        "Olihan siinä mukana vähän enemmänkin maita kuin nuo mainitsemasi"

        MarttyyriMallari-TTt


    • ...
      • se on hyvin realistinen elokuva, ehkä paras mitä aiheesta on tehty.

        "Juuri tuollaista sodassa tapahtuu"

        MarttyyriMallari-Ttt


      • tuo on lännenelokuva, ei sotaelokuva.

        "Pysytään aiheessa, kiitos"

        MarttyyriMallari-TTt


      • MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        tuo on lännenelokuva, ei sotaelokuva.

        "Pysytään aiheessa, kiitos"

        MarttyyriMallari-TTt

        on sota siinä mmissä mikä muukin sota, paitsi keskenään sotivat.

        Siinä missä Täällä Pohjantähden Alla kertoo suomen sisällissodasta.


      • runontaja kirjoitti:

        on sota siinä mmissä mikä muukin sota, paitsi keskenään sotivat.

        Siinä missä Täällä Pohjantähden Alla kertoo suomen sisällissodasta.

        elokuva kuvaa Yhdysvaltojen sisällissotaa hyvin näennäisesti. Sota oli vain sivujuonne.

        "Mutta kieltämättä siinäkin moni sai surmansa, että yhtymäkohtia sodan kanssa löytyy"

        MarttyyriMallari-TTt


      • MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        elokuva kuvaa Yhdysvaltojen sisällissotaa hyvin näennäisesti. Sota oli vain sivujuonne.

        "Mutta kieltämättä siinäkin moni sai surmansa, että yhtymäkohtia sodan kanssa löytyy"

        MarttyyriMallari-TTt

        ei tuottanut niinkään paljoa ruumiita neljässä vai kuinka monta niitä olikaan?
        Jossain osassa haki sodan jälkeen vangeisksi jääneitä jenkkejä jne.

        Jokin aika sitten taisi tulla Syltyn Rambo, joka tuli sodasta ja tappeli amerikkalaisessa pikkukylässä.


    • au-liskot

      eisenstein pitää olla

    • viIi
    • on yksi parhaimmista sotaelokuvista.

    • Generation Kill-sarjan tapaan näyttää sodan tyhjyyttä/tyhmyyttä ja klassikko "Länsirintamalta ei mitään uutta" kuuluu jokaisen sotaelokuvien katsojan listaan. Realismista en tiiä - omat rintamakokemukset ovat sen verta vähäiset.

    • almasty

      vuodelta 1992 hyytävä sotakuvaus.Jota katsoessa toivoo todella ettei koskaan tulisi sotaa eikä itsekään joutuisi sinne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1195
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      757
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      716
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      697
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      573
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      113
      502
    Aihe