Sotaelokuvat

Sotaelokuvia on tehty lukemattomia ja niiden kautta...katselijat pääsevät seuraamaan...kun Sylvester Stallone ehkäisee sosialistisen vallankumouksen Kaakkois-Aasiassa (Rambo IV)...John Wayne murtautuu yksinään atlannin vallin läpi (Atlannin valli murtuu)...Jurgen Prochnowin upottaa puolueettoman maan kauppalaivan ja saarnaa sen jälkeen sodankäynnin etiikasta (Das Boot)...ruotsalaiset vapaaehtoiset estävät puna-armeijan vyörymisen Suomeen (Tali-Ihantala)...Tom Hanks ryhmineen etsii maalaistolloa Normandian pensaikoista (Pelastakaa sotamies Ryan).

Dramaattisuudestaan huolimatta nämä elokuvat eivät ole kovinkaan realistisia kuvauksia sodasta.

Jotain jää uupuumaan, koska länsimainen yksilöä ihannoiva...


http://www.youtube.com/watch?v=CcKX0L2xIX4&feature=related


"Tule ja katso"


MarttyyriMallari-TTt

16

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oopust

      olisi tyytynyt Itä-Euroopan maihin ja jättänyt muut rauhaan...

      Missähän olisimme nyt...?

      Mitä, jos kaikki uhrit olivat oikeasti välttämättömiä, että me olemme nyt olemassa...?

      • luulisin, että jos noin olisi käynyt, niin olisimme tällä hetkellä sodassa jotain maata vastaan.

        "Eihän meillä ole tarpeeksi elintilaa :)"

        MarttyyriMallari-TTt


      • Oopust
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        luulisin, että jos noin olisi käynyt, niin olisimme tällä hetkellä sodassa jotain maata vastaan.

        "Eihän meillä ole tarpeeksi elintilaa :)"

        MarttyyriMallari-TTt

        edellyttäen, että olisimme olemassa...

        Minkähän nimisessä armeijassa poikamme pelkäisivät...

        Miksihän puhutaan maailmansodasta...? Eihän siinä ollut kuin Japani, USA, GB, NL, Italia ja Suomi...

        Muut oli miehitetty tai kuokkimassa, niinkuin aussit ja kiivit...


      • Oopust kirjoitti:

        edellyttäen, että olisimme olemassa...

        Minkähän nimisessä armeijassa poikamme pelkäisivät...

        Miksihän puhutaan maailmansodasta...? Eihän siinä ollut kuin Japani, USA, GB, NL, Italia ja Suomi...

        Muut oli miehitetty tai kuokkimassa, niinkuin aussit ja kiivit...

        että meillä olisi salamakuvio uniformun kauluslaatassa ja rämpisimme Venäjällä :/

        "Olihan siinä mukana vähän enemmänkin maita kuin nuo mainitsemasi"

        MarttyyriMallari-TTt


    • ...
      • se on hyvin realistinen elokuva, ehkä paras mitä aiheesta on tehty.

        "Juuri tuollaista sodassa tapahtuu"

        MarttyyriMallari-Ttt


      • tuo on lännenelokuva, ei sotaelokuva.

        "Pysytään aiheessa, kiitos"

        MarttyyriMallari-TTt


      • MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        tuo on lännenelokuva, ei sotaelokuva.

        "Pysytään aiheessa, kiitos"

        MarttyyriMallari-TTt

        on sota siinä mmissä mikä muukin sota, paitsi keskenään sotivat.

        Siinä missä Täällä Pohjantähden Alla kertoo suomen sisällissodasta.


      • runontaja kirjoitti:

        on sota siinä mmissä mikä muukin sota, paitsi keskenään sotivat.

        Siinä missä Täällä Pohjantähden Alla kertoo suomen sisällissodasta.

        elokuva kuvaa Yhdysvaltojen sisällissotaa hyvin näennäisesti. Sota oli vain sivujuonne.

        "Mutta kieltämättä siinäkin moni sai surmansa, että yhtymäkohtia sodan kanssa löytyy"

        MarttyyriMallari-TTt


      • MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        elokuva kuvaa Yhdysvaltojen sisällissotaa hyvin näennäisesti. Sota oli vain sivujuonne.

        "Mutta kieltämättä siinäkin moni sai surmansa, että yhtymäkohtia sodan kanssa löytyy"

        MarttyyriMallari-TTt

        ei tuottanut niinkään paljoa ruumiita neljässä vai kuinka monta niitä olikaan?
        Jossain osassa haki sodan jälkeen vangeisksi jääneitä jenkkejä jne.

        Jokin aika sitten taisi tulla Syltyn Rambo, joka tuli sodasta ja tappeli amerikkalaisessa pikkukylässä.


    • au-liskot

      eisenstein pitää olla

    • viIi
    • on yksi parhaimmista sotaelokuvista.

    • Generation Kill-sarjan tapaan näyttää sodan tyhjyyttä/tyhmyyttä ja klassikko "Länsirintamalta ei mitään uutta" kuuluu jokaisen sotaelokuvien katsojan listaan. Realismista en tiiä - omat rintamakokemukset ovat sen verta vähäiset.

    • almasty

      vuodelta 1992 hyytävä sotakuvaus.Jota katsoessa toivoo todella ettei koskaan tulisi sotaa eikä itsekään joutuisi sinne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      139
      1412
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe