pitkä nainen ja lyhyt mies

miksi kiinnostaa?

Pitkänä naisena tämä "ongelma" osuu usein kohdalle:todella usein minusta kiinnostuvat kovin lyhyet miehet. Ongelma on oikeastaan ollut aina olemassa, ja olisi kiva kuulla erityisesti lyhyiltä miehiltä, että mikä meissä pitkissä naisissa oikein kiinnostaa.
Minusta, 174 cm pitkästä ja hoikasta naisesta, kiinnostuvat miehet eivät ole vain "vähän" lyhyempiä, vaan nyt puhutaan jo ihan kunnon pituuserosta. Minusta kiinnostuvat miehet ovat tavallisesti n.160 cm, ja olen kerran tapaillut 154 cm kokoista miestä. Korkokengät jalassa olenkin sitten itse lähemmäs 180 cm. Pitkät miehet eivät lähesty minua juurikaan koskaan, joskus harvoin saman pituiset tai muutaman sentin pidemmät miehet.
Tämä on aiheuttanut pientä hilpeyttä kavereiden ja tuttujen kesken, kun taas ne lyhyet miehet lähestyvät minua.
Minulle miehen ihannepituus olisi 180-190 cm, ja ne joiden kanssa olen seurustellut ovat tällä välillä olleet.
Ei se rakkaus pituudesta ole kiinni, mutta omaa silmää kyllä viehättää pitkä mies huomattavasti enemmän kuin lyhyt, jokaisellahan meillä on omat "ihanteet". Mutta juuri tuo huomattava pituusero, 20-25 cm, saa minut tuntemaan itseni joksikin jättiläisnaiseksi ja nolostumaan omaa pituuttani.

52

6296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -järki selittää-

      Miehet, jotka ovat valmiiksi pitkiä, eivät välttämättä ole "pitkien naisten perään". Tämä on puhdasta biologiaa. Yhteiskunnassamme arvostetaan pituutta ja jos sitä ei ole miehelle kertynyt, niin se voi vaikuttaa kaikkeen: kumppanin saamiseen ja uralla etenemiseen. No, jos mies siis on lyhyt, niin jotta hänen jälkeläisillään olisi paremmat mahdollisuudet pituuteen, naisen on oltava pitkä.

      Pitkä nainen taas katsoo asiaa kuten muutkin naiset. Miehelle pituus on etu. Se tuo voimaa, valtaa ja vahvuutta.

      Näin tapahtuu alitajunnassamme, poikkeuksia toki on kuten tähän alle kohta kirjoitetaan.

      Se miksi sekä naisten että miesten pituutta arvostetaan, niin johtuu paremmista selviytymismahdollisuuksista lajitoverien keskuudessa. Tätä ominaisuutta myös mainonnan keinoin edistetään (mallit ovat aina pitkiä).

      • Biologiaa

        Jos A.p. nai pitkän miehet, jälkikasvun terveys voi surastaan vaarantua. Kannattaisi katsella korkeintaan itsensä mittaisia miehiä. Naisten helmällisyys tunnetusti laskee pituuden kasvaessa, yli 180 alkaa olla jo vaarallista.


      • ..........
        Biologiaa kirjoitti:

        Jos A.p. nai pitkän miehet, jälkikasvun terveys voi surastaan vaarantua. Kannattaisi katsella korkeintaan itsensä mittaisia miehiä. Naisten helmällisyys tunnetusti laskee pituuden kasvaessa, yli 180 alkaa olla jo vaarallista.

        Kukahan juntti-kuuhelo tuonkin kirjoitti... Kirjoitusvirheitä enemmän kuin sieniä sateella eikä sisällössäkään järjen hiventä.


      • ÄtttÄ
        Biologiaa kirjoitti:

        Jos A.p. nai pitkän miehet, jälkikasvun terveys voi surastaan vaarantua. Kannattaisi katsella korkeintaan itsensä mittaisia miehiä. Naisten helmällisyys tunnetusti laskee pituuden kasvaessa, yli 180 alkaa olla jo vaarallista.

        Ja kuka on se A.P.? Anna Puu?

        >"Minulle miehen ihannepituus olisi 180-190 cm, ja ne joiden kanssa olen seurustellut ovat tällä välillä olleet."
        Jos itse olet 174 cm ja haet 180-190 cm pituisia miehiä, on teillä pituuseroa enimmillään 16 cm eli 9.2 %. Oman mittakriteerisi mukaan mies, ajatellessaan itsesi tavoin, voisi olla lyhimmillään 159 cm pitkä.

        Mittaero on siis hyväksyttävissä toiseen suuntaan mutta ei toiseen. Olet siis ***isti. En tiedä nimitystä. Kun on race>racist>rasisti, niin nyt on size>sizist>sisisti.


      • Anonyymi
        Biologiaa kirjoitti:

        Jos A.p. nai pitkän miehet, jälkikasvun terveys voi surastaan vaarantua. Kannattaisi katsella korkeintaan itsensä mittaisia miehiä. Naisten helmällisyys tunnetusti laskee pituuden kasvaessa, yli 180 alkaa olla jo vaarallista.

        haista paska senkin hullu


    • Pitempi mies

      Mielenkiintoinen avaus. Itse olen pitkä, 195-senttinen mies. Minusta pituus on oikeastaan hyvinkin toissijainen asia kumppanin etsinnässä, mutta täytyy sanoa että omat kumppanini ovat olleet kyllä lähes poikkeuksetta itseäni huomattavasti lyhyempiä, n. 160 cm ja sitä rataa. En katsele erityisesti juuri pitempiä naisia, vaikka itse olen pitkä. Oikeastaan minulle on melkoisen yksi ja sama minkä pituinen nainen on. Toisaalta joskus olen miettinyt että voisi olla kivaa ja näyttävää seurustella pitemmän naisen kanssa kun itse on pitkä mies. Minulle jäi elävästi mieleen yksi tarina kun olin joskus nuorempana sairaalassa. Silloin eräs sairaanhoitaja kysyi: "Sinulla on varmaan pieni tyttöystävä?" Vastasin: "No onhan se aika pieni, kuinka niin?" Sairaanhoitaja sanoi: "No kun yleensä teillä pitkillä miehillä on aina pienet tyttöystävät".
      Mielenkiintoista, en ollut koskaan kuullut kenenkään tehneen tällaista havaintoa.

      Siihen, miksi lyhyemmät miehet ovat kiinnostuneet teistä pitkistä naisista, en osaa sanoa suoraa vastausta. Se voisi johtua esim siitä että miehet pitävät usein kaikesta, mikä naisessa on erilaista kuin itsessä. Sehän on aika normaalia. Mutta jos teistä kiinnostuvat lyhyet miehet, niin meistä pitemmistä miehistä kiinnostuvat usein ei vaan pitkät, vaan ennen kaikkea myös "isot" naiset. Erittäin usein nainen, joka on isokokoinen, painoa ehkä n. 80-100 kiloa kiinnostuu pitkistä miehistä. Tämän olen itse ja muutaman pitemmän kaverini kanssa pannut tarkasti merkille. Painokin on aika toissijainen asia loppupeleissä mutta toivoisin että isommat naiset eivät ottaisi sitä itseensä ja luulisi että kysymys on välttämättä juuri ylipainosta jos ei ole heistä kiinnostunut. Siihen miksi isot naiset ovat kiinnostuneet isoista miehistä on ainakin erittäin selkeä vastaus: Naisen täytyy ehdottomasti saada tuntea olevansa pienempi kuin mies jotta hän tuntee itsensä naiselliseksi. Ja jos itse on isokokoinen, on miehenkin oltava.

      • -järki selittää-

        ovatkin vähän ylipitkiä. Ihmisellä on myös tietyt esteettiset käsitykset (vrt. antiikin veistosten mittasuhteet).
        Jälkeläisten kannalta "ylipitkän" miehen onkin parempi valita itseään huomattavasti lyhyempi nainen eli tässä tapauksessa 160cm nainen, niin mahdollisille jälkeläisille saadaan enemmän sopusuhtaisuutta. Lyhyehkö nainen (160cm) taas ottaa mielellään pitkän miehen päinvastaisesta syystä.

        Kauneuskäsitykset kuulemma säilyvät vuosisatoja. Sellainen, joka on ollut 1500-luvulla kaunis tai komea, olisi sitä edelleenkin. Mittasuhteiltaan siis - ihmisten keksipituus on kasvanut huimasti.


      • aloittaja
        -järki selittää- kirjoitti:

        ovatkin vähän ylipitkiä. Ihmisellä on myös tietyt esteettiset käsitykset (vrt. antiikin veistosten mittasuhteet).
        Jälkeläisten kannalta "ylipitkän" miehen onkin parempi valita itseään huomattavasti lyhyempi nainen eli tässä tapauksessa 160cm nainen, niin mahdollisille jälkeläisille saadaan enemmän sopusuhtaisuutta. Lyhyehkö nainen (160cm) taas ottaa mielellään pitkän miehen päinvastaisesta syystä.

        Kauneuskäsitykset kuulemma säilyvät vuosisatoja. Sellainen, joka on ollut 1500-luvulla kaunis tai komea, olisi sitä edelleenkin. Mittasuhteiltaan siis - ihmisten keksipituus on kasvanut huimasti.

        Harmi silti, ettei kukaan lyhyt mies kommentoinut asiaa. Pitkille miehille ja lyhyille naisille tuntuu olevan parhaimmat parisuhdemarkkinat, jos asiaa katsotaan pituuden näkökulmasta.
        Itse en henk koht mieti mahdollisten lapsien pituutta tässä asiassa. Eivätkä kaikki edes halua lapsia. Tärkeämpää on lapsen terveys eikä pituus tai ulkonäkö, miehen geenejä en siis ensimmäisenä ajattele. Vaikka vanhemmat olisivat molemmat lyhyitä, lapsesta voi tulla pitkä, näitä on niin mahdoton ennustaa.
        Muutenkin miehessä kiinnostaa enemmän se, onko meillä mukavaa yhdessä ja onko meillä yhteensopivat ajatus- ja arvomaailmat. Sekin kiinnostaa miten ihminen pärjää elämässään, enkä tarkoita tällä hienoa työpaikkaa vaan sitä osaako ihminen hoitaa asiansa ja ihmissuhteensa.
        Seksuaalisessa mielessä haluaisin kuitenkin, että mies olisi minua isompi, nimenomaan pituudeltaan. Leveydeltään he yleensä aina ovatkin. Jos minä olisin lyhyt, mieskin voisi olla lyhyt, kunhan olisi kuitenkin minua pidempi. Tuntisin itseni naisellisemmaksi ja seksikkäämmäksi jos mies olisi minua isompi. Lyhyiden miesten kanssa se seksuaalinen halu ei oikein edes herää, niin paljon tuo pituusero minua häiritsee.


      • ...
        aloittaja kirjoitti:

        Harmi silti, ettei kukaan lyhyt mies kommentoinut asiaa. Pitkille miehille ja lyhyille naisille tuntuu olevan parhaimmat parisuhdemarkkinat, jos asiaa katsotaan pituuden näkökulmasta.
        Itse en henk koht mieti mahdollisten lapsien pituutta tässä asiassa. Eivätkä kaikki edes halua lapsia. Tärkeämpää on lapsen terveys eikä pituus tai ulkonäkö, miehen geenejä en siis ensimmäisenä ajattele. Vaikka vanhemmat olisivat molemmat lyhyitä, lapsesta voi tulla pitkä, näitä on niin mahdoton ennustaa.
        Muutenkin miehessä kiinnostaa enemmän se, onko meillä mukavaa yhdessä ja onko meillä yhteensopivat ajatus- ja arvomaailmat. Sekin kiinnostaa miten ihminen pärjää elämässään, enkä tarkoita tällä hienoa työpaikkaa vaan sitä osaako ihminen hoitaa asiansa ja ihmissuhteensa.
        Seksuaalisessa mielessä haluaisin kuitenkin, että mies olisi minua isompi, nimenomaan pituudeltaan. Leveydeltään he yleensä aina ovatkin. Jos minä olisin lyhyt, mieskin voisi olla lyhyt, kunhan olisi kuitenkin minua pidempi. Tuntisin itseni naisellisemmaksi ja seksikkäämmäksi jos mies olisi minua isompi. Lyhyiden miesten kanssa se seksuaalinen halu ei oikein edes herää, niin paljon tuo pituusero minua häiritsee.

        170cm ja samoin pidän itseäni pitemmistä miehistä. Hiljattain tanssin itseäni huomattavasti pidemmän miehen kanssa,se tuntui jotenkin turvalliselta ja hyvältä ja tunsin itseni pieneksi hänen rinnallaan, haluaisin itse olla vähän lyhyempi..

        En haluaisi seurustella lyhyemmän miehen kanssa, sen verran kuitenkin pituus merkitsee, vaikka muuten ulkonäkö on sivuseikka, luonne on tärkein.


      • mittarissa.
        ... kirjoitti:

        170cm ja samoin pidän itseäni pitemmistä miehistä. Hiljattain tanssin itseäni huomattavasti pidemmän miehen kanssa,se tuntui jotenkin turvalliselta ja hyvältä ja tunsin itseni pieneksi hänen rinnallaan, haluaisin itse olla vähän lyhyempi..

        En haluaisi seurustella lyhyemmän miehen kanssa, sen verran kuitenkin pituus merkitsee, vaikka muuten ulkonäkö on sivuseikka, luonne on tärkein.

        oikeastaan nykymittapuun mukaan ole kovin pitkä. Missien pitäis olla korstoja, mutta sitten kun tullaan näihin seurustelukysymyksiin, niin naisen olisikin suotavaa olla alle 170 tai korkeintaan 170. Itse olen noin 160 cm ja seurustelen 182 cm pitkän kans.

        En tiedä, saattaa siellä alitajunnassa olla se, että lapsista sais tulla normaalimittaisia. Jos äiti on 175 cm ja isä 195 cm, niin lapsien keskimitta olis 185 cm. Minusta on kai tullut suurinpiirtein sen mittainen, mitä äiti on ollut. Hieman vanhemmuuten lyhistynyt kai. Isänikään ei ollut edes 170cm ja siitä huolimatta minulla on veljiä, jotka n 185 cm. Yksi sisko on noin 170 cm. Eli nähdäkseni lapsista saattaa tulla pidempiä kuin vanhemmat tai heidän mittaisiaan. Varmaan myös lyhempiä vois tulla, en tiedä. Mä olen sisarussarjasta lyhin.


      • Kertokaa se meille!
        mittarissa. kirjoitti:

        oikeastaan nykymittapuun mukaan ole kovin pitkä. Missien pitäis olla korstoja, mutta sitten kun tullaan näihin seurustelukysymyksiin, niin naisen olisikin suotavaa olla alle 170 tai korkeintaan 170. Itse olen noin 160 cm ja seurustelen 182 cm pitkän kans.

        En tiedä, saattaa siellä alitajunnassa olla se, että lapsista sais tulla normaalimittaisia. Jos äiti on 175 cm ja isä 195 cm, niin lapsien keskimitta olis 185 cm. Minusta on kai tullut suurinpiirtein sen mittainen, mitä äiti on ollut. Hieman vanhemmuuten lyhistynyt kai. Isänikään ei ollut edes 170cm ja siitä huolimatta minulla on veljiä, jotka n 185 cm. Yksi sisko on noin 170 cm. Eli nähdäkseni lapsista saattaa tulla pidempiä kuin vanhemmat tai heidän mittaisiaan. Varmaan myös lyhempiä vois tulla, en tiedä. Mä olen sisarussarjasta lyhin.

        Pitkänä naisena (179cm) olen aina kiinnittänyt huomiota siihen, kun niin usein pitkällä miehellä on niin pieni kumppani - monesti kokoero on todella huomattava. Lähipiirissä on useampia 190 cm pitempiä miehiä, joiden kaikkien naiset ovat pieniä tai ainakin lyhyitä - 155-165 senttisiä.

        Leikilläni olen kiukutellut asiasta, mutta on se kirvellyt - ja kiinnostanut.
        Mutta asiaan... omalla kohdallani olen huomannut saman ilmiön, mistä aloittaja kirjoittaa.
        Lyhyempien miesten itsetunto näyttää kestävän lähestyä pitempää naista ja
        jostakin syystä se miestä kiinnostaa.
        Mutta miksi ? Minäkin olisin ollut kiinnostunut kuulemaan lyhyempien miesten kommentteja.


      • Todennäköisyyksiä
        aloittaja kirjoitti:

        Harmi silti, ettei kukaan lyhyt mies kommentoinut asiaa. Pitkille miehille ja lyhyille naisille tuntuu olevan parhaimmat parisuhdemarkkinat, jos asiaa katsotaan pituuden näkökulmasta.
        Itse en henk koht mieti mahdollisten lapsien pituutta tässä asiassa. Eivätkä kaikki edes halua lapsia. Tärkeämpää on lapsen terveys eikä pituus tai ulkonäkö, miehen geenejä en siis ensimmäisenä ajattele. Vaikka vanhemmat olisivat molemmat lyhyitä, lapsesta voi tulla pitkä, näitä on niin mahdoton ennustaa.
        Muutenkin miehessä kiinnostaa enemmän se, onko meillä mukavaa yhdessä ja onko meillä yhteensopivat ajatus- ja arvomaailmat. Sekin kiinnostaa miten ihminen pärjää elämässään, enkä tarkoita tällä hienoa työpaikkaa vaan sitä osaako ihminen hoitaa asiansa ja ihmissuhteensa.
        Seksuaalisessa mielessä haluaisin kuitenkin, että mies olisi minua isompi, nimenomaan pituudeltaan. Leveydeltään he yleensä aina ovatkin. Jos minä olisin lyhyt, mieskin voisi olla lyhyt, kunhan olisi kuitenkin minua pidempi. Tuntisin itseni naisellisemmaksi ja seksikkäämmäksi jos mies olisi minua isompi. Lyhyiden miesten kanssa se seksuaalinen halu ei oikein edes herää, niin paljon tuo pituusero minua häiritsee.

        Kahdelle lyhytkasvuiselle ei kyllä erityisen pitkää jälkikasvua ole luvassa. On totta, että pituus riippuu monista geeneistä, mutta jos molemmat vanhemmat ovat selvästi keskimittaa lyhyempiä, on erittäin todennäköistä myös lapset ovat keskimittaa lyhyempia tai korkeintaan keskpituisia.


      • Tomi Risteily
        Kertokaa se meille! kirjoitti:

        Pitkänä naisena (179cm) olen aina kiinnittänyt huomiota siihen, kun niin usein pitkällä miehellä on niin pieni kumppani - monesti kokoero on todella huomattava. Lähipiirissä on useampia 190 cm pitempiä miehiä, joiden kaikkien naiset ovat pieniä tai ainakin lyhyitä - 155-165 senttisiä.

        Leikilläni olen kiukutellut asiasta, mutta on se kirvellyt - ja kiinnostanut.
        Mutta asiaan... omalla kohdallani olen huomannut saman ilmiön, mistä aloittaja kirjoittaa.
        Lyhyempien miesten itsetunto näyttää kestävän lähestyä pitempää naista ja
        jostakin syystä se miestä kiinnostaa.
        Mutta miksi ? Minäkin olisin ollut kiinnostunut kuulemaan lyhyempien miesten kommentteja.

        On ilmeisesti niin, että lyhyys on omiaan kehittämään itsetuntoa. On paljon esim. johtavia poliitikkoja ja viihdetähtiä, jotka ovat todellisia hukkapätkiä. En mainitse nimiä tässä. Kyllähän se saattaa nuorempana v*tuttaa ihan tosissaan olla päätä lyhyempi muita samanikäisiä. Kasvattaahan se pinnaa ja sitten joko kunnianhimoa tai masennusta.


      • Kauhukuvia
        Todennäköisyyksiä kirjoitti:

        Kahdelle lyhytkasvuiselle ei kyllä erityisen pitkää jälkikasvua ole luvassa. On totta, että pituus riippuu monista geeneistä, mutta jos molemmat vanhemmat ovat selvästi keskimittaa lyhyempiä, on erittäin todennäköistä myös lapset ovat keskimittaa lyhyempia tai korkeintaan keskpituisia.

        HOHO eipäs hötkyillä,vaimo pieni on 155 ja minä 172cm meillä on 3 lasta kaksi poikaa ja yksi tyttö

        Pojat 174 -187 ja tyttö 161 cm


      • Iso äiti
        Kauhukuvia kirjoitti:

        HOHO eipäs hötkyillä,vaimo pieni on 155 ja minä 172cm meillä on 3 lasta kaksi poikaa ja yksi tyttö

        Pojat 174 -187 ja tyttö 161 cm

        Minä ja mieheni olemme molemmat 174 cm ja tyttäremme 162,5 (tärkeää tuo puoli senttiä kuulemma) ja 167 ja poikamme 185 ja vielä kasvaa.


    • ...........

      No voi jeesus teidän naisten kanssa. "Pitkät miehet eivät lähesty minua nyyh". Lähesty itse heitä! Nyt on vuosi 2010 eikä se ole ollut enää aikoihin vain miehen tehtävä lähestyä naisia. Naisen on turha itkeä nettipalstoilla jos hänellä ei ole pokkaa mennä itse iskemään miestä. Ja se ei ole iskemistä että istutaan perse homeessa ja odotetaan että mies tulee juttelemaan...

      • aloittaja

        En sanonut missään vaiheessa etten itse ottaisi kontaktia miehiin. Ihmetyksen kohteena on nimenomaan juuri se, että MINUA lähestyvät lähes poikkeuksetta lyhyet miehet, ja kiinnostaa tietää miksi näin. Tämäkin on sellainen asia, että hienotunteisena ihmisenä en kehtaa kysyä tätä päin naamaa.
        Mutta hyvä kun otit tämän vuoden (2010) puheeksi. En voi uskoa, että pelkkä jälkeläisten pituus voisi olla syynä siihen miksi lyhyt mies kiinnostuu pitkästä naisesta. Tuskin kaikilla lyhyillä miehillä on aikomuksena hankkia lapsia kanssani. Tuskin edes seurustelu kanssani kiinnostaa kaikkia minua lähestyviä miehiä. Ihmiset kun hakevat tosiaan nykypäivänä seuraa niin moneen tarkoitukseen. Pelkkään seksiinkin. Sekään ei vuonna 2010 ole aivan ennenkuulumatonta. Alitajuisesti voi toki etsiä ihmisistä jotain tiettyä piirrettä.
        Voisiko olla niin, että pituus, tai tässä tapauksessa lyhyys, on joillekin lyhyille miehille kova pala, ja siksi yritetään sitten pitkää naista. Että sainpahan näin pitkän naisen vaikka itse olenkin vähän pätkä. Vai viehättääkö toisia sitten juuri ne piirteet, joita itsessä ei ole. Harmi kun ei saatu ketään lyhyttä miestä kommentoimaan asiaa.
        Ja vielä tuosta lisääntymisestä. Tulee heti mieleen muutama ystävä, jotka ovat "eri paria" vanhempiensa kanssa. Vanhemmat ovat lyhyitä, ja lapsista, myös tyttäristä, on tullut pitkiä. Erään kaverin vanhemmat ovat molemmat diplomi-insinöörejä, lapsi taas on aina ollut huono matemaattisissa aineissa. Eli eivät ne kaikki geenit aina periydy. Eivätkä lapset ole aina tasapuolinen sekoitus vanhemmistaan. Lapset saattavat periä voimakkaasti toisen vanhemman ominaisuudet, ulkonäön tai esim. musikaalisuuden.


      • noppa-
        aloittaja kirjoitti:

        En sanonut missään vaiheessa etten itse ottaisi kontaktia miehiin. Ihmetyksen kohteena on nimenomaan juuri se, että MINUA lähestyvät lähes poikkeuksetta lyhyet miehet, ja kiinnostaa tietää miksi näin. Tämäkin on sellainen asia, että hienotunteisena ihmisenä en kehtaa kysyä tätä päin naamaa.
        Mutta hyvä kun otit tämän vuoden (2010) puheeksi. En voi uskoa, että pelkkä jälkeläisten pituus voisi olla syynä siihen miksi lyhyt mies kiinnostuu pitkästä naisesta. Tuskin kaikilla lyhyillä miehillä on aikomuksena hankkia lapsia kanssani. Tuskin edes seurustelu kanssani kiinnostaa kaikkia minua lähestyviä miehiä. Ihmiset kun hakevat tosiaan nykypäivänä seuraa niin moneen tarkoitukseen. Pelkkään seksiinkin. Sekään ei vuonna 2010 ole aivan ennenkuulumatonta. Alitajuisesti voi toki etsiä ihmisistä jotain tiettyä piirrettä.
        Voisiko olla niin, että pituus, tai tässä tapauksessa lyhyys, on joillekin lyhyille miehille kova pala, ja siksi yritetään sitten pitkää naista. Että sainpahan näin pitkän naisen vaikka itse olenkin vähän pätkä. Vai viehättääkö toisia sitten juuri ne piirteet, joita itsessä ei ole. Harmi kun ei saatu ketään lyhyttä miestä kommentoimaan asiaa.
        Ja vielä tuosta lisääntymisestä. Tulee heti mieleen muutama ystävä, jotka ovat "eri paria" vanhempiensa kanssa. Vanhemmat ovat lyhyitä, ja lapsista, myös tyttäristä, on tullut pitkiä. Erään kaverin vanhemmat ovat molemmat diplomi-insinöörejä, lapsi taas on aina ollut huono matemaattisissa aineissa. Eli eivät ne kaikki geenit aina periydy. Eivätkä lapset ole aina tasapuolinen sekoitus vanhemmistaan. Lapset saattavat periä voimakkaasti toisen vanhemman ominaisuudet, ulkonäön tai esim. musikaalisuuden.

        Geneettiset jutut on tahtomatta alitajunnassa.
        Usein halutaan puoliso, jolla on paremmat ominaisuudet.


      • Men Gelé After Shave
        aloittaja kirjoitti:

        En sanonut missään vaiheessa etten itse ottaisi kontaktia miehiin. Ihmetyksen kohteena on nimenomaan juuri se, että MINUA lähestyvät lähes poikkeuksetta lyhyet miehet, ja kiinnostaa tietää miksi näin. Tämäkin on sellainen asia, että hienotunteisena ihmisenä en kehtaa kysyä tätä päin naamaa.
        Mutta hyvä kun otit tämän vuoden (2010) puheeksi. En voi uskoa, että pelkkä jälkeläisten pituus voisi olla syynä siihen miksi lyhyt mies kiinnostuu pitkästä naisesta. Tuskin kaikilla lyhyillä miehillä on aikomuksena hankkia lapsia kanssani. Tuskin edes seurustelu kanssani kiinnostaa kaikkia minua lähestyviä miehiä. Ihmiset kun hakevat tosiaan nykypäivänä seuraa niin moneen tarkoitukseen. Pelkkään seksiinkin. Sekään ei vuonna 2010 ole aivan ennenkuulumatonta. Alitajuisesti voi toki etsiä ihmisistä jotain tiettyä piirrettä.
        Voisiko olla niin, että pituus, tai tässä tapauksessa lyhyys, on joillekin lyhyille miehille kova pala, ja siksi yritetään sitten pitkää naista. Että sainpahan näin pitkän naisen vaikka itse olenkin vähän pätkä. Vai viehättääkö toisia sitten juuri ne piirteet, joita itsessä ei ole. Harmi kun ei saatu ketään lyhyttä miestä kommentoimaan asiaa.
        Ja vielä tuosta lisääntymisestä. Tulee heti mieleen muutama ystävä, jotka ovat "eri paria" vanhempiensa kanssa. Vanhemmat ovat lyhyitä, ja lapsista, myös tyttäristä, on tullut pitkiä. Erään kaverin vanhemmat ovat molemmat diplomi-insinöörejä, lapsi taas on aina ollut huono matemaattisissa aineissa. Eli eivät ne kaikki geenit aina periydy. Eivätkä lapset ole aina tasapuolinen sekoitus vanhemmistaan. Lapset saattavat periä voimakkaasti toisen vanhemman ominaisuudet, ulkonäön tai esim. musikaalisuuden.

        Jos jotkin normaalimittaa lyhyemmät miehet ovat sinua lähestyneet, se ei tarkoita sitä, että lyhyemmillä miehillä yleisesti olisi tuo taipumus. Ensinnäkin pitäisi tutkia ne paikat, joissa aellaista on tapahtunut. Olisiko paikan ihmistyypissä joitain tyypillisiä piirteitä, että eivät edusta väestön keskimääräistä jakaumaa? Pyöriikö esim. baarissa enemmän lyhyitä kuin pitkiä miehiä? Ja miksi? Onko lyhyitä miehiä enemmän? Onko pitkät miehet varattuja? Vai ujoja tai homoja tai koripalloilijoita?

        Pituudella ei OIKEASTI pitäisi olla mitään merkitystä elämänkumppanin valinnassa. Joillakin poseeraajilla ja genetiikkanatseilla tuntuu olevan.


    • n--19

      Olen huomannut saman. Lähes aina minua (175cm) reilusti lyhyemmät miehet lähestyvät. Ei haittaa jos on sentin pari lyhyempi,mutta kyllä mielummin ottaisin itseäni pidemmän miehen. Miksi te pitkät miehet lähestytte itseänne todella paljon lyhyempiä naisia?
      Olisinpa lyhyempi :( Häpeän pituuttani ja lyhyiden miesten seurassa tunnen itseni ryhävalaaksi.

      • simppeliä

        Pitkien miesten itsetunto ei vain riitä.


      • mmmmmmmmmmmmmmmmmm

        Sun kannattaa hoitaa toi itsetunto-ongelma eka kuntoon niin kyllä niitä miehiäkin alkaa löytyä.


      • Anonyymi

        Aivan samalla tavalla mieluiten minä ottaisin kauniin ja hoikan naisen kuin tavallista normaalivartaloista.

        Kysymys on että milloin omassa käytöksessäni ja siinä miten kohtelen toisia ihmisiä preferenssini alkaa vaikuttamaan negatiivisesti lopputulokseen ja suhteisiin?

        Vastaus on että tottakai se vaikuttaa aina. Tämän takia olen valinnut että en anna mitään huomiota tavallisille naisille, turha luoda ympärilleen epäonnistumista vaan tähdätä sinne missä itse kokee olevansa tyytyväinen. Joten eikö sinullekin reilua olisi jättää "tinkiminen" ja suoraan tähdätä sinne missä olet itse tyytyväinen - eli voit tarjota itse asenteillasi kumppanuutta?

        Sinä haluat pitkän miehen joten rastita kaikki muut yli. Se on reilua, kukaan ei halua olla se kumppani jossa on "tingitty" vaikka se kirpaiseekin jäädä heti kalkkiviivoilla paitsioon; pahempaa on se että rakennetaan epätyytyväinen suhde.


    • 18+18

      Ehkä ne pitkät miehet seurustelee jo ja jälellä on vaan lyhyitä ;-)

    • lol lol

      Mistä ihmeestä edes löydät 160 senttisiä tai alle 160 senttisiä miehiä? Minä en löydä mistään niin lyhyitä aikuisia miehiä.

      • Itseolenpitkänainen

        Mene Portugaliin, Espanjaan tai Etelä-Italiaan ja jo löytyy! Latinomiehet ovat usein ihanan miehekkäitä vaikka pieniä ovatkin! Heidän itsetuntoaan ei senttien vähyys syö yhtään!


    • pitkä lady

      No minuakin hakevat tanssimaan aina paikan lyhimmät miehet ensin ja olen n 180cm pitkä nainen...ja siis ne miehet tosiaan haluaa tanssia ja haluaa tehdä lähempää tuttavuutta vaikka korkkareillani olen 186cm..Näillä miehillä on itsetunto vahva eikä niitä haittaa naisen pituus...:) Kyllä sitten toki pitkätkin miehet osoittavat kiinnostustaan,,,mutta enemmän lyhyemmät...kivoja ja mukavia miehiä molemmissa pituusryhmissä...:) eräs lyhyt sanoi että :Ei tämä pituusero vaakatasossa haittaa..juuh:)

      • Crane, Natural Crane

        Hiukan ihmettelen noita kuuden sentin telineitä, kun olet paljainkin jaloin ihan miehen mittainen. Oletko joku dominatyyppi? Eeeeei sillä, että...


      • pitkä lady
        Crane, Natural Crane kirjoitti:

        Hiukan ihmettelen noita kuuden sentin telineitä, kun olet paljainkin jaloin ihan miehen mittainen. Oletko joku dominatyyppi? Eeeeei sillä, että...

        pitkä lady..saatan vaikka dominoida jos niin haluat:)


    • mmmmmmmmmmmmmmmmmmm

      Rakkautesi ei ole pituudesta kiinni, mutta kerrot että lyhyet miehet aiheuttaa hilpeyttä. Voin kuvitella sitä tirskumisen määrää :-D

      Olen 175cm pitkä mies ja täysin tyytyväinen siihen. Naiset on siitä jänniä otuksia että monet eivät osaa arvioida toisen pituutta ollenkaan. Veikkaan että ne miehet jotka arvioit 160cm pitkiksi ovat saman pituisia kuin sinä.

      Joidenkin naisten heikolle itsetunnolle miehen pituus on hyvin tärkeä asia koska he vertaavat omaa pituuttaan mieheen ja miettivät että miltä minä näytän kun mies on... jne. You know.

      Joskus näkee pareja joissa nainen on huomattavasti miestä pidempi ja silti he kävelevät käsi kädessä ja pää pystyssä. Tulee ihan kateelliseksi kun joku on löytänyt sellaisen naisen, jolla on hyvä itsetunto ja joka ei mieti koko ajan mitä ympäristö ajattelee.

      • hikgjhndi

        "Joidenkin naisten heikolle itsetunnolle miehen pituus on hyvin tärkeä asia koska he vertaavat omaa pituuttaan mieheen ja miettivät että miltä minä näytän kun mies on..."
        Tuossa se on useimmiten se asian ydin. Nainen pitää itseään luuserina, jos on itseä lyhyempi mies. No, yksi vaihtoehto on jatkaa sinkkuna (eli vanhanapiikana).


      • IAC

        "Voin kuvitella sitä tirskumisen määrää"
        Moni ei tule ajatelleeksi käytöksensä vaikutuksia. Tirskuminen on maailman historiassa varmaankin tappanut miljoonia epätoivoisia nuoria miehiä. Että siinä teille, piimäpillut, tulevat kitkerät ikäneitsyet.


      • Anonyymi

        Ei se ole ympäristöstä kiinni vaan ihan henk. koht. mieltymys tai välttämättä edes itsetuntokysymys, en minäkään pidä lyhyistä miehistä omana kumppanina. Pitää olla miel.180 .


    • MisuChick

      Olen 180 cm pitkä nainen ja ihmetellyt ihan samaa erottuani nyt pitkän seurustelun jälkeen! Miksi niin moni nimenomaan reilusti lyhyempi mies lähestyy minua? Mustakin olisi kiva, jos mies olis edes suunnilleen saman pituinen... Ja reilusti pidemmät on vielä seksikkäämpiä! Mulla on joku "ihailija" joka on max 160cm, mutta vielä pieni muutekin, piirteiltään ym., eli ei yhtään skrode. Ei me sovita yhteen ollenkaan mun mielestä! Siis imartelevaahan se on ja merkki hyvästä itsetunnosta, en todellakaan "tirsku" asialle, mutta mua ei vaan yhtään hotsita seksuaalisessa mielessä SELVÄSTI lyhyempi mies.

    • mistwis

      No jaa. Itse rakastuin tulisesti itseäni lyhyempään ja muutenkin pienempään mieheen (olen normaalipainoinen, mies erittäin laiha). Kun tutustuimme, en olisi uskonut, että olisimme vielä yhdessä joskus. Elämä on mahtavaa, koska se opettaa meitä koko ajan :D Pituus ja paino ovat sivuseikkoja kun kaksi ihmistä todella kohtaa toisensa

    • Lyhyt mies on kantapään kautta oppinut (ainakin itse olen) sen, että hän ei pituutensa puolesta ole kuin todella harvan naisen ihannemitoissa. Tähän kun lisätään toive miehen tekemästä aloitteesta, niin harvassa ne naisen tekemät aloitteet ovat. Jos lyhyt mies jää miettimään onko tämäkin nainen niitä, joka haluaa vähintään 180-senttisen miehen, niin sinkkuna mies pysyy.

      Kun naisten pituustoiveen (= miehen tärkein ominaisuus on hänen pituutensa, koska jos pituus ei riitä mieheen ei haluta edes tutustua) on ymmärtänyt, niin parhaaksi ratkaisuksi tähän mennessä olen todennut pään hakkaamisen kyseiseen "sä oot liian lyhyt mulle"-seinään. Toivottavasti seinä hajoaa ennen päätäni. Löytyykö keltään parempia ratkaisuja? Jos nainen kiinnostaa, niin mitä väliä sillä on minkä mittainen hän on? Pakit tulevat jos tulevat, mutta yrittämättä ei oman kullan löytäminen onnistu.

      Yhteenvetona lyhyt mies on immuuni naisen mahdolliselle pidemmyydelle. Kun kerran lyhyet miehet lähestyvät sinua, niin ota se kohteliaisuutena. Me miehen mittaiset miehet lähestymme ketä haluamme. :)

    • pitkä tyty

      Niin ASIAA! Hyvä KHARUSH...

      • Kiittää kumartaen.


    • zonwein

      itse ainakin näin pitkänä miehenä 193 cm oon huomannut että olen monelle jopa liiankin pitkä, kun kauhistelevat ja pelkäävät mun pituutta, vaikka muuten oon ihan ok näköinen mies, mutta kyllä minä haluankin että nainen on vähintään 175 cm pitkä eikä mikään kainalosauva. Missäs te kaikki pitkät naiset täällä pääkaupunkiseudulla oikein piileskelette kun teihin törmää niin harvoin ulkona liikkuessa ?

      • 85696876

        Olipas kauheaa tekstiä,minä uskon itse ettei loppujen lopuksi kukaan hae kumppania geenien perusteella! Aika tyhmää on jos nainen pitää pituutta tärkeimpänä ominaisuutena miehessä,ja pituuden perusteella valitsee miehen, olen itse 154cm nainen ja mieheni on minua 14 cm pitempi,minä valitsin mieheni siksi koska hän on erittäin ihana ja kunnollinen kumppani,ja mitä ulkonäköön tulee omaa erittäin komeat kasvot ja ruumiin rakenteet, meillä on 2 poikaa pituudet 173 ja182cm
        En sitten tiedä mistä pojat ottivat pituus geenit,mutta olen ylpeä että peri isän komeat piirteet


    • makujaonmonia

      Ei naisen pituudella ole mitään merkitystä jos hän on hot. Olen itse miehenä 172 cm pitkä ja olen tapaillut kaiken mittaisia naisia. Yksi oli melko hobitti ja eräs lähemmäksi 190 cm. Molemmat heistäkin olivat mielestäni todella hotteja ja eihän se naisen pituus mikään tärkein seikka ole parisuhdetta ajatellen. Nykyisin seurustelen hyvin lähelle itseni mittaisen naisen kanssa.

    • Pitkä blondi
    • vastlyhytmies

      Olen lyhyt mies ja lähestyn itseäni pidempiä naisia koska itseäni lyhyempiä ei kamalasti ole. Kaikki naiset itseni pituisia tai pidempiä. Ja toisin kuin naiset yleensä niin miehenä 'valitsen' naisen jonkun muun kriteerin perusteella kuin pituuden. Kiitos ja näkemiin.

    • sopivanpitkä180cm

      Olen 180 cm pintaan ja voin sanoa että en minä ainakaan tirsku lyhyille miehille. Aika tökeröä. EI minua kiinnosta kuka on minkäkin mittainen, oikeasti. Ei minua kiinnosta jos muut ovat minua lyhyempiä tai pidempiä. Ulkomailla ainakin ihmiset sanovat että suomalaiset ovat todella lyhyttä kansaa, ja että tulenko jostain muualta eivätkä millään usko (vaikka olenkin vaalea jne luonnostani).

      Ainoa, jotka noita asioita pohtii, ovat henkilöt, jotka eivät ole sinut itsensä ja pituutensa kanssa. Näin se vain on.

      Minulla on ollut itseäni lyhyempiä, ja pidempiä seurustelukumppaneita. Tällä hetkellä seurustellut hieman itseäni pidemmän kanssa. Mutta voin sanoa että pituus ei todellakaan ollut valintakriteerini..

      Ärsyttää pinnalliset ihmiset. Muutama fiksumpi mies oli tähän vastannut, alan oikeasti pohtimaan onko suurin osa naisista vähän vinksahtaneita..

    • Anonyymi

      ymmärrä nyt hyvä ihminen kun miehet on typeryksiä ja haluavat jotain itsestään pienempää, ovat kai jotain taukkeja lyhyt kasvuisia suksikoot kuuseen...

    • Anonyymi

      Itse asiassa 174 cm ei ole mielestäni erityisen pitkä nainen, ehkä pitkähkö? Olen itse 178 cm pitkä (lyhyt?) mies, ja olen seurustellut pätkien ja pitkien naisten kanssa. Pisin oli ehkä 180 cm, mutta ei se pituusero kumpaakaan haitannut.

      Ihmettelin erästä tuttua lyhyttä miestä, jolla näytti olevan suunnilleen jonossa pitkiä ja komeita naisystäviä. En tullut koskaan (kateellisena) kysyneeksi, miten hän oli moisia naisia löytänyt.

    • Anonyymi

      No en ainakaan naisena halua kovin lyhyttä miestä vaan tuntea itseni naiseksi.. Minimi on 173,olen 169,1 itse. Muutama lyhyehkö mies on ollut ja tuntuu, että he etsivät pitkästä naisesta turvaa ja kompensaatiota omalle pituudelle, se mikä heistä puuttuu itsestä.. Varmaan justiinsa, että tulisi jälkeläisiä siltä väliltä. Viime vuosina miehet ovat olleet 183-190..ihanan pitkiä, mutta taas tunneälyä saattaa olla lyhyemmissä miehissä enemmän. Riippuu silti tapauksesta. Hiukan sama asia, kun olen kuullut monelta mieheltä etteivät pidä miehekkäistä/liian lihaksikkaista naisista. Mies haluaa tuntea olevansa mies.. En vaan ymmärrä miten tämä toteutuu pitkä nainen-lyhyt mies-asetelmassa.

      • Anonyymi

        Kyllä tunneäly miehessä riippuu pituudesta, hoh hoijaa, hienoja päätelmiä. Onko vielä muita hauskoja kommentteja, ehkä kasvojen muotokin vois kertoo tunneälystä samoin haban ympärys. Onhan näitä. Voin tosin olla väärässä, sillä sähän oot voinut seukata vaikka sadan miehen kanssa, jolloin otanta on jo kohtalaisen suuri.


    • Anonyymi

      Onhan lyhyitä ja pieniä ihmisiä olemassa molemmissa sukupuolissa.. Minua iski kerran ihan hauskannäköinen 160 mies, mutta kun kysyin pituutta niin se otti hänen itsetunnolleen, "Pelkäsin, että kysyt tätä".. No hän oli joku 4 v siron ja pienen tytön kanssa, eli kyllä se jalka kenkänsä löytää😀👏. Olin onnellinen heidän puolestaan vaan. . Onhan sitten esim. aasialaiset ja brasilialaiset naiset, joita on maailmassa pilvin pimein.. Lyhyet miehet voivat pokata niitä.. minulla ollut 173:n miehen jälkeen vain ja ainoastaan 183-190 senttisiä ihania korstoja. 😋 Kyllä nainen saa jotain toivoa, on kaikilla omat makunsa.. Miehilläkin😊.

      • Anonyymi

        Et olisi kelpuuttanut häntä kuitenkaan joten miksi edes kerroit koko tarinan?? Ei se pelkkä "ihan hauskuus" sua olisi kovin kauaa viehättänyt.


    • Anonyymi

      Naiset (99,9%) inhoavat alle 170cm miehiä. Tämä on fakta. Ja jos olet ylipainoinen tai millään muulla tavalla poikkeava luku on täysi 100. Näin se vaan poijjaat ja miksei tytötkin, menee.

    • Anonyymi

      Et kelpaa oikeastaan kenellekkään jos olet alle 170 majdollisuudet ovat 1% luokkaa ja vielä pahempi jos olet alle 160 silloin luvut ovat 0,1%. Jos olet 150 mahdollisuutesi ovat pyöreä nolla. Muistakaa tämä kaikki lyhyet miehet ja varautukaa olemaan yksin koko loppuelämä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe