Jumala ei rakasta meitä

lady_87

Jumalan sanotaan olevan rakastava isä. Paskan marjat! Joskus luotin jumalaan ja jotkut ystävistänikin. Pari vuoota sitten eräällä ystävälläni oli vaikeaa ja hän oli rukoillut jumalata apua ja voimaa. Hän kertoi myös minulle tilastaan ja että oli rukoillut. Eipä se jumala sitä apua lähettäny kun n. pari viikkoa myöhemmin liikenteessä joku juopunu tössäytti ystäväni autoon isosta nopeudesta. Ystäväni kuoli siinä. Itse kun olen rukoillut ja pyytänyt apua ja rukoillut myös läheisteni puolesta, muuttuivat asiat ainavan pahempaan suuntaan. Olin jumalalle vihainen enkä pyytänyt apua enää. Kuitenkin surkean tilani taikia pyysin yhä uudelleen jumalalta apua. Tuloksena yhä paskempi suuntaus. Siinä näemme kuinka RAKASTA TÄÄ MEIDÄN JUMALA ON!! Lisäks sama ystäväni joka kuoli oli tutkinut kristinuskoon tulleiden määrää ja saanu selville että yhä useampi ihminen on alkanut rukoilla. Kuinkas on käynytkää?!! Maailma on kääntyny päälaelleen. Ampumisvälikohtauksia on ollut. Kaikkia helvetin terroristeja ja hulluja maailama täynnä. Ja sit tää haitin kriisi. Ei siihen jumalaan oo luottamista. Se vaa paskoo ihmisten elämän. Ketä se muka on auttanu??!! En oo kuullu vielä keltään uskovalta et jumala olis häntä tai hänen läheisiään jeesannu ku tämä on rukoillu apua.

43

911

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kestäkää vielä !

      Meidän ihmisten täytyy jokaisen ihan itse uskoa Raamatun Jumalaan, että sitten ihan itse me myös saamme luopua uskosta, jos se ei kerran ole sellaista mitä me ihmisenä tahtoisimme sen olevan.
      Jos, ihmisellä on epäuskoa, niin silloinhan se epäusko on sen ihmisen uskoa, että ei vain enää usko Raamatun Jumalaan, vaan uskoo johonkin muuhun, että yrittää etsiä jotain muuta joka olisi enemmän avuksi elämässään.
      Raamatun mukaan kaikki muut uskomukset ovat pahan vallan aikaansaamia, että ne houkuttelevat ihmiset palvomaan pahuutta, joka kyllä osaa verhoutua hyvinkin erinomaisesti lammasten vaatteisiin, ja näytellä siis jotain mitä ei todellisuudessa oikeasti ole.
      Me ihmiset olemme täällä oman henkilökohtaisen uskon varassa, ja sitä uskoa ei mikään maallinen kärsimys saisi nujertaa, että jos sellainen tapahtuu, niin silloin me olemme luopuneet uskostamme, ja sehän koskee sitten tätä, että ei pääse Taivasten Valtakunnan kansalaiseksi, että joutuu kadotukseen, että näin se Raamatun mukaan menee.
      Meidän täytyy rukoilla, ja meidän täytyy vain jatkaa sitä rukousta niin kauan, että me saamme sen mitä tarvitsemme, että jos se tarvitsevamme asia on niin elin tärkeä elämäämme, niin me kyllä silloin laitamme kokosydämemme Raamatun Jumalan eteen, että näin on nyt asia, mutta monet asiat ovatkin sellaisia, että me emme oikeasti sillä hetkellä niitä tarvitse, että vain oikeasti tärkeät asiat täyttyvät, että näin kertoo Jeesus Kristus Raamatun välityksellä.
      Raamattua kannattaa lukea, että sieltä löytyy kaikki se tieto mitä me Jeesukseen Kristukseen uskovat tarvitsemme, että mitään muuta kirjaa ei maailmaan ole annettu, että sieltä me tietomme ammennamme, että siellä kehoitetaan rukoilemaan viisautta, joka on kultaakin kalliimpi, että Raamattu on meille tärkein kirja maailmassa. Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä, ja me haluaisimme olla Hänen läheisyydessään, jos Hän täällä maanpäällä vielä olisi ruumiillisena, että Hän on Kuningasten Kuningas.
      Taivasten Valtakunnassa saamme sitten elää ilman kärsimyksiä, että siellä me saamme olla ilman yhtään mitään sairautta, pilkkaa, köyhyyttä, huono-osaisuutta, että siellä meitä ei mikään vaivaa, vaan saamme täydellisen levon ja rauhan.
      Me emme tiedä sitä kaikkea apua, mitä olemme jo elämäämme saaneet, kun olemme vauvasta lähtien täällä elelleet, että jokainen ihminen saa apua, mutta on sitten ihmisestä itsestään kiinni ketä lähtee seuraamaan, että me elämme kaikki täällä kärsimyksissämme, kun on olemassa pahuus tässä maailmassa, joka on aina vaanimassa, että kenet saisi nieltyä, että älkää luopuko uskostanne, jos tahdotte olla Raamatun Jumalan lapsia, että näin sanoo Raamattu.
      Niin, me emme siis tiedä kaikkea mitä meille apua koko ajan annetaan, että nämä ovat myös henkimaailman juttuja, että rukouskin on henkimaailman juttu, ja kun me rukoilemme esim. Isä meidän rukouksen, niin osoite on Raamatun Jumala, ja siellä kyllä kaikki sinne tulevat rukoukset huomioidaan, ja vastataan sitten ja sillä tavalla kuin Kaikkitietävä Isä Jumala parhaaksi näkee kaikkitietävyydessään, että meidän ei pitäisi ruveta puhumaan paskaa Raamatun Jumalasta, että semmoiset puheet on pahasta lähtöisin.

      Ihmiseen ei ole luottamista, mutta Raamatun Jumalaan on täysi luottaminen, Hän ei tee vääryyttä, mitä ihminen saattaa tehdä joutuessaan pahan paikan eteen.
      Ihminen on heikko, mutta Raamatun Jumala on Vahva, ja tämä Vahvuus haluaa auttaa meitä elämään Hänen tahtonsa mukaisesti, kun me itse emme siihen aina kykene.
      Raamatussa Jeesus sanoo, että meidän ihmisten tulee olla kestävät uskossamme, että siitä kaikki lähtee.

      • Maruan-ne

        vaikeammaksi? Tähän voisi olla yksi syy se, että Jumala on ottanut meidät nyt "työpöydällensä". Hän alkaa puhdistaa meistä kuonaa eli siis likaa. Sitä kaikkea itsekkyyttä ja typeryyttä, mikä meissä on. Jumala haluaa koetella meitä, onko meistä todella Hänen seuraajikseen, vaan pyydämmekö vain jotain "korvasyyhyymme" omista itsekkäistä vaikuttimistamme.

        Job 2:10

        Otammehan vastaan Jumalalta hyvää, emmekö ottaisi vastaan pahaakin?"

        Olemme saaneet niin paljon hyvää Jumalalta. Olemme saaneet Elämän. Se on Suuri Lahja! Kaikki, mikä meillä on, on Häneltä. Hän täyttää kaikki tarpeemme. Kaikki on niin automaattista, että ymmärrämme sen vasta sitten, kun menetämme sen.

        Ajatelkaa, jos tänne koti-Suomeen tulisi oikein todella nälänhätä. Ei siis ihan oikeasti olisi ruokaa. Miltä tuntuisi tällaisilla pakkasilla, jos ei olisi kotia, koska sellaisiakin on, tietokoneesta nyt puhumattakaan. On tyhmää valittaa, ja siksi Jumala ottaa työpöydälleen ja alkaa koetella, onko meistä Hänen opetuslapsikseen.

        Toinen syy on se, mikä oli Jobillakin. Paholainenhan sen kaiken pahan aiheutti, Jumala ainoastaan salli. Jobinkin tapauksessa Jumala koetteli Jobin uskoa, mutta meistä tuskin olisi kestämään ihan sellaisia koetuksia kuin Job koki, vai olisiko? Jumala tietää yksin, mitä kukin kestää, ei Hän salli ketään kiusattavan yli voimien.

        Kolmas seikka on se, että me elämme täällä kuoleman varjon maassa. Kuolema vaanii meitä nurkan takana. Emme tiedä koskaan milloin vedämme viimeisen hengenvetomme. Täällä on sairautta ja kuolemaa, me emme ole taivaassa, mutta toivomme kerran pääsevämme sinne. Olemme täällä Vihollisen maaperällä, mutta on kysymys jo voitetusta Vihollisesta, joka kuitenkin saa vielä vapaasti täällä riehua. Voi maata ja merta ja voi meitä! Jeesus on voittanut ja Hänen voittonsa kautta meilläkin on toivo, että kerran saamme jättää tämän sairaan planeetan ja siirtyä toisenlaisiin maisemiin, kultakaduille, kristallivirralle. Mutta siihen saakka nouskoon yhä rukouksemme suitsukkeen tavoin Jumalalle tiettäväksi. Ja tulkoon hyvää tai pahaa, niin elämämme on turvallisissa käsissä, kun se on Isän käsissä.


      • oikea kysymys
        Maruan-ne kirjoitti:

        vaikeammaksi? Tähän voisi olla yksi syy se, että Jumala on ottanut meidät nyt "työpöydällensä". Hän alkaa puhdistaa meistä kuonaa eli siis likaa. Sitä kaikkea itsekkyyttä ja typeryyttä, mikä meissä on. Jumala haluaa koetella meitä, onko meistä todella Hänen seuraajikseen, vaan pyydämmekö vain jotain "korvasyyhyymme" omista itsekkäistä vaikuttimistamme.

        Job 2:10

        Otammehan vastaan Jumalalta hyvää, emmekö ottaisi vastaan pahaakin?"

        Olemme saaneet niin paljon hyvää Jumalalta. Olemme saaneet Elämän. Se on Suuri Lahja! Kaikki, mikä meillä on, on Häneltä. Hän täyttää kaikki tarpeemme. Kaikki on niin automaattista, että ymmärrämme sen vasta sitten, kun menetämme sen.

        Ajatelkaa, jos tänne koti-Suomeen tulisi oikein todella nälänhätä. Ei siis ihan oikeasti olisi ruokaa. Miltä tuntuisi tällaisilla pakkasilla, jos ei olisi kotia, koska sellaisiakin on, tietokoneesta nyt puhumattakaan. On tyhmää valittaa, ja siksi Jumala ottaa työpöydälleen ja alkaa koetella, onko meistä Hänen opetuslapsikseen.

        Toinen syy on se, mikä oli Jobillakin. Paholainenhan sen kaiken pahan aiheutti, Jumala ainoastaan salli. Jobinkin tapauksessa Jumala koetteli Jobin uskoa, mutta meistä tuskin olisi kestämään ihan sellaisia koetuksia kuin Job koki, vai olisiko? Jumala tietää yksin, mitä kukin kestää, ei Hän salli ketään kiusattavan yli voimien.

        Kolmas seikka on se, että me elämme täällä kuoleman varjon maassa. Kuolema vaanii meitä nurkan takana. Emme tiedä koskaan milloin vedämme viimeisen hengenvetomme. Täällä on sairautta ja kuolemaa, me emme ole taivaassa, mutta toivomme kerran pääsevämme sinne. Olemme täällä Vihollisen maaperällä, mutta on kysymys jo voitetusta Vihollisesta, joka kuitenkin saa vielä vapaasti täällä riehua. Voi maata ja merta ja voi meitä! Jeesus on voittanut ja Hänen voittonsa kautta meilläkin on toivo, että kerran saamme jättää tämän sairaan planeetan ja siirtyä toisenlaisiin maisemiin, kultakaduille, kristallivirralle. Mutta siihen saakka nouskoon yhä rukouksemme suitsukkeen tavoin Jumalalle tiettäväksi. Ja tulkoon hyvää tai pahaa, niin elämämme on turvallisissa käsissä, kun se on Isän käsissä.

        Osuitpa pohtimaan oikeaa kysymystä mutta valitettavasti vastauspuoli ei niin hyvin onnistunut.

        Oikeampi vastaus on tämä: Kun ihminen ryhtyy lähestymään sellaista mitä ei ole olemassa yrittäen onnistua ja - pahempi vielä - kuvittelee jopa onnistuneensa, niin kyllähän siitä kaikenlaista merkillisyyttä seuraa. Etenkin kun tuon olemattoman ominaisuudet on määritelty järjen ja havaintojen vastaisiksi.


      • Anonyymi
        oikea kysymys kirjoitti:

        Osuitpa pohtimaan oikeaa kysymystä mutta valitettavasti vastauspuoli ei niin hyvin onnistunut.

        Oikeampi vastaus on tämä: Kun ihminen ryhtyy lähestymään sellaista mitä ei ole olemassa yrittäen onnistua ja - pahempi vielä - kuvittelee jopa onnistuneensa, niin kyllähän siitä kaikenlaista merkillisyyttä seuraa. Etenkin kun tuon olemattoman ominaisuudet on määritelty järjen ja havaintojen vastaisiksi.

        ”Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan”.

        Eli tieto tuotiin eri kansoille eri aikoina sen mukaan, mitä ihmisen juuri sillä hetkellä pystyisivät omaksumaan.


    • olkaa kestäviä

      Sillä Jeesus on Hyvä Paimen jokaiselle, joka on uudestisyntynyt tahtonsa ja opetuksensa mukaan elävästä vedestä ja Pyhästä Hengestä. Vasta sen jälkeen olemme hengellisesti yhteydessä Luojaan ja Jumalan lapsia. Tietysti Jumala antaa myös kaikille ihmisille ruuan ja vaatteet ja kaiken tarvittavan hengellisen hyvän, sillä hän on Henki, vaikka Poika on myös ylösnoussut Ihmisen Poika ollen myös Jumalan Poika ja Herra. Etsikää Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan eli tervettä opetusta ja uskoa ja toivoa ja rakkautta Pyhässä Hengessä. Olkaa sanan tekijöitä ei vain kuulijoita, kestäkää koetukset ja ahdistukset kiittäen Isää Jeesuksen nimessä, jos ja kun olette uudestisyntyneet Jumalasta, muutoin anokaa sitä niinkauan kunnes saatte ja huomaatte, että olette saaneet yhteyden Jumalaan.

    • Välillä on vaikea ymmärtää Jumalan tarkoitusperiä. Olen itse ajatellut että Jumala näkee kuitenkin sen kokonaiskuvan, joka meiltä on piilossa. Usko on myös luottamista Jumalaan. Kirkegaard puhui "uskonhypystä". Olen pahoillani puolestasi, olet joutunut kokemaan kovia ja vaikeita asioita elämässäsi. Itselläni on myös ollut hyvin synkkiä jaksoja elämässä, en edes muista niistä kaikkea, ilmeisesti ihmisen suojamekanismitkin toimivat niin. Koitin kuitenkin rukoilla koko sen ajan, välillä rukous oli huokailua,tai hiljaisuutta. Jälkeenpäin olen ajatellut että kaikesta huolimatta Jumala kantoi niiden aikojen läpi. Paljosta olen pelastunut, ja omin voimin en olisi selvinnyt.
      En sulle halua saarnata enkä tyrkyttää neuvoja, haluan vain sanua että elä anna periksi, ja mene hetki kerrallaan eteenpäin, silloin usein huomaa ne elämän kauniit ja upeatkin asiat. Niitäkin onneksi on.

      Voimia sinulle paljon ja hyviä asioita elämääsi!!

    • Filadelfi

      Kuulehan oletko uudestisyntynyt, kun kuvauksesta ilmenee, että rukous tuo vain pahaa, on niin kuin syntisenä olisi rukoiltu. Että oletko rukoillut syntisen rukouksen, sillä joka rikkomuksensa salaa se ei menesty, mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon ja uskoo Jeesuksen veren syntiensä sovittajaksi, sekä käynyt uskovien yhteydessä kuulemassa Hengessä julistettua armollista sanaa.
      Mutta jos olet uskossa, niin Herra saattaa myös koetella uskoa, Aabraham on eräs esimerkki, hän odottamalla odotti lupauksen poikaa, joka toteutui lopulta vanhalla iällä ja oli suuri toive, ehkä elämän tärkein, mutta Jumala kuitenkin vaati raskaasti Aabrahamin kuuliaisuutta, uhrata nyt ainut poika alttarilla, ja vain Herran enkeli esti sen, mikä on itse kunkin Iisakki se tärkein, pitäisi olla Jeesus.
      Lyhyen elämän tärkein asia on olla sovinto Jumalan kanssa.
      Armoa ja rauhaa elämääsi.

    • untamo4

      Olen yli 40 vuotta rukoillut,että Jumala edes lievittäisi hirvittäviä kipujani.En ole saanut rukoukseeni vastausta.Jo tämän tekstin kirjoittamisen jouduin keskeyttämään kipukohtausten takia.Tuo mitä sanot koettelemisesta on kohdallani jo naurettavaa.Päätin etten pyydä kipujen lievitystä,valitettavasti uskoni rukousvastauksiin on horjunut jo niin,etten pyydä mitään muutakaan,en edes kuolinvuoteellani.Me ihmiset taidamme olla vain pelkkiä pelinappuloita joita meitä suuremmat vallat käyttää leikeissään ja ajankulukseen omaksi huvituksekseen.Tuokin Jumalan vaatimus rukoilemisesta vaikkei vastausta tule on juuri pahimmanlaatuista ivailua kärsivää ihmistä kohtaan,se taitaakin olla Jumalan näkyvin piirre.Tiedän kyllä miltä jobista tuntui kun menetti terveyden ja rakkaansa,ne olen itse menettänyt jo kauan sitten.Kuitenkin koska en ole job ja niinollen maailman rikkain mies,en ole rukousvastausten arvoinen.Herra auttaakin niitä joilla on jo paljon ,mutta ne joilla ei ole mitään,hän sylkee vasten kasvoja,tai nauraa ivallisesti.Tämä on minun Jumalakuvani,ja en ymmärrä miksi olen joskus luullut toisin.Uskovatkin nykyään etsii vain kokemuksia,jo heidän puhekielessäänkin toistuu usein sana koin.Te hemmotellut ihmiset koette ja tahdotte kokea hurmioita,ja niitä te saattekin,mutta mitään muuta ette sitten saakaan,ette edes taivaspaikkaa.

      • -Brina-

        Ihmeitä tapahtuu vain jos itse uskoo ihmeeseen. Ruokoukseen saa vastauksen vain jos uskoo siihen ilman vähäisintäkään epäilyä. Toivominen ja pyytäminen eli se tavanomainen rukoileminen 'joltakin' on typerää, koska sellaisessa ei ole mitään 'voimaa'! Jumala(n valtakunta) on omassa sisimmässämme, ei jossakin itsemme ulkopuolella tai 'taivaassa'. Voima kaikkeen siihen mitä koemme, on meissä itsessämme. Kivun ja kärsimyksen syynä on joku tärkeä oppiläksy sielun kasvulle.
        On vain helpompaa syyttää jotain toista, vaikkapa 'jumalaolentoa' omista kärsimyksistämme.
        Nämä sanani tuntuvat varmaankin kovilta ja syyttäviltä, mutta niiden tarkoitus päinvastoin auttaa löytämään meissä itsessämme piilevä jumalluus jolle 'mikään ei ole mahdotonta' ja jonka "password" on RAKKAUS!


      • untamo4
        -Brina- kirjoitti:

        Ihmeitä tapahtuu vain jos itse uskoo ihmeeseen. Ruokoukseen saa vastauksen vain jos uskoo siihen ilman vähäisintäkään epäilyä. Toivominen ja pyytäminen eli se tavanomainen rukoileminen 'joltakin' on typerää, koska sellaisessa ei ole mitään 'voimaa'! Jumala(n valtakunta) on omassa sisimmässämme, ei jossakin itsemme ulkopuolella tai 'taivaassa'. Voima kaikkeen siihen mitä koemme, on meissä itsessämme. Kivun ja kärsimyksen syynä on joku tärkeä oppiläksy sielun kasvulle.
        On vain helpompaa syyttää jotain toista, vaikkapa 'jumalaolentoa' omista kärsimyksistämme.
        Nämä sanani tuntuvat varmaankin kovilta ja syyttäviltä, mutta niiden tarkoitus päinvastoin auttaa löytämään meissä itsessämme piilevä jumalluus jolle 'mikään ei ole mahdotonta' ja jonka "password" on RAKKAUS!

        Brina.Ei tuo minua loukannut,viestinhän itsekin melko kirpeään tyyliin johtuen väsymyksestä kipujen kanssa.Oikeastaan se lohdutti kuten muutkin viestit,etenkin tuo oppiläksy sielulle.Hyvin paljon helpompaa olisi kivut kestää,jos tietäisi että tämä on minun ristini,mutta en tied onko.


      • "Sylkee vasten kasvoja, tai nauraa ivallisesti".
        Minä olen ajatellut monesti ihan samaa. Pienenä sanasta jumala minulle tuli aina mieleen Jafar, joka hallitsee toisia hypnoosilla. 😆 🕌


      • Anonyymi

    • Varmuudella Jeesus

      nimessään auttaa jokaista, mutta tärkeää kunnoittaa ja kiittää jokaisen myös Isää Jeesuksen nimessä!

      Samoin kestävyyttä tarvitaan kaikessa Jumalan valtakunnan lupauksen lapseuden yhteydessä vaikka hyvinkin nopeasti voi saada hyvinkin suurta kokea.

      Meitä kantaa aina Jumalan armo ja rakkaus ja pyhä kutsunsa on meille myös pyhittyä ja viisautta tarvitaan. Herran hyvyys on ristillä osoitettu ja maailman rakkaudesta isä antoi Poikansa Jerusalemin Golgatalla muurin ulkopuolella Israelissa.

      Hyvä tuntea Raamatun kautta Jumala ja samoin Pyhän Hengen kautta armoliittonsa osallisuus ja totuudessa pyhittyä viisaksi ja hyvää hedelmää tuottavaksi, tämä on evankeliumi ja Jumalan armo kasvattaa meitä ihmisiä hylkäämään kaiken huonon myös. Ihaninta ihmisessä on laupeus.

    • 1213

      "Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?' Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan. Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan. Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."
      Mat. 6:31-34

    • Anonyymi

      Jumala rakastaa ihmistä. Meidän on vain taivuttava nöyryyteen. Monet ymmärtävät Jumalan tahdon eivät vain toteuta katkeruuden tähden. Monia asioita on joista voi kiittää.

    • Anonyymi

      Ehkä olet vaatinut Jumalalta oman mielesi mukaisia asioita. Jumala tietää miljoona kertaa paremmin miten asiat hoidetaan. Nuoruudessani minäkin käskin Jumalaa ja asiat vain pahenivat, koska aika hyvän ilmestymiseen ei ollut maksimaalisen kokonaisvaltaisen hyvä minulle. Vanhempana ja viisaampana, jätin asiani Jumalan haltuun ja kaikki alkoi ihmeellisen hyvin loksahdella kohdilleen. Nyt vielä viisaampana luotan täydellisesti Jumalaan. Saan elää Jumalan siunauksessa ja iloita Hänen käsittämättömässä huolen pidossa. Riemulla kiitän kaikesta Hänen teoistaan. Jumala ei ole parantanut minun pahaa liikunta vammaani, vaikka olen pyytänyt. Mutta nyt tiedän, että tämä on minulle parhain olotila, josta kiitän ja ylistän Häntä, sillä nyt minulla on aikaa esirukoilla muiden puolesta.

    • Anonyymi

      Covid19 ei ole turha kuin vähättelyydessään. On ihan turha kertoa enää jostain rakkaudesta.

    • Anonyymi

      Korona on saatanan alullepanema, mutta Jumala sallii sen, koska pahoin sairastuneet poikkeuksetta pyytävät Jumalalta apua ja näin saavat esimakua Jumalan rakkaudesta. Näin saatanan työt, jälleen kerran kääntyvät häntä itseään vastaan. Joku on jopa nähnyt demonin, joka kerskuu omistavansa potilaan, mutta uskovana on karkoittanut sen Raamatun lauseella, jolloin parantuminen on tapahtunut heti.

    • Anonyymi

      > Ketä se muka on auttanu??!!

      No, minun mielestä Jumala on auttanut minua ja läheisiäni. Esim. uskon, että paranin coronasta Jumalan avulla.

      • Anonyymi

        Moneenko levitit ja moniko kuoli takiasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moneenko levitit ja moniko kuoli takiasi.

        > Moneenko levitit ja moniko kuoli takiasi.

        0.

        Monta ihmistä tuohoutuu ikuisesti, kun johdat heidät eroon Jumalasta?


    • Anonyymi

      KR 1933/-38, Jes. 55:7-13
      Jumalaton hyljätköön tiensä
      ja väärintekijä ajatuksensa
      ja palatkoon Herran tykö,
      niin hän armahtaa häntä,
      ja meidän Jumalamme tykö,
      sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
      Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne,
      eivätkä teidän tienne ole minun teitäni,
      sanoo Herra.
      Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata,
      ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne
      ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
      Sillä niinkuin sade ja lumi,
      joka taivaasta tulee,
      ei sinne palaja,
      vaan kostuttaa maan,
      tekee sen hedelmälliseksi
      ja kasvavaksi,
      antaa kylväjälle siemenen
      ja syöjälle leivän,

      niin on myös minun sanani,
      joka minun suustani lähtee:
      ei se minun tyköni tyhjänä palaja,
      vaan tekee sen,
      mikä minulle otollista on,
      ja saa menestymään sen,
      mitä varten minä sen lähetin.
      Sillä iloiten te lähdette,
      ja rauhassa teitä saatetaan;
      vuoret
      ja kukkulat puhkeavat riemuun teidän edessänne,
      ja kaikki kedon puut paukuttavat käsiänsä.
      Orjantappurain sijaan on kasvava kypressejä,
      nokkosten sijaan on kasvava myrttipuita;
      ja se tulee Herran kunniaksi,
      iankaikkiseksi merkiksi,
      joka ei häviä.

    • Anonyymi

      Tässä kerrotaan minkä vuoksi Hän rakastaa meitä kaikkia tai sitten miksi Hän ei rakasta.
      (4 Ms. 24:4-9) Näin puhuu hän, joka kuulee Jumalan puheen, joka näkee Kaikkivaltiaan näkyjä, joka lankeaa loveen ja jonka silmät avataan. Kuinka ihanat ovat sinun majasi, Jaakob, sinun asuinsijasi, Israel! Niin kuin laajat purolaaksot, niin kuin puutarhat virran varrella, niin kuin aloepuut, Herran istuttamat, niin kuin setripuut vesien vierillä! Vettä läikkyy sen vesisangoista, ja sen laihot saavat runsaasti vettä. Agagia mahtavampi on sen kuningas, ylhäinen sen kuningasvalta.
      Jumala vei sen pois Egyptistä; sen sarvet ovat kuin villihärän. Se syö suuhunsa viholliskansat, heidän luunsa se murskaa ja lävistää heidät nuolillansa.
      Se on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niin kuin naarasleijona - kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!"

    • Anonyymi

      >> ystävälläni oli vaikeaa ja hän oli rukoillut jumalata apua ja voimaa. Hän kertoi myös minulle tilastaan ja että oli rukoillut. Eipä se jumala sitä apua lähettäny kun n. pari viikkoa myöhemmin liikenteessä joku juopunu tössäytti ystäväni autoon isosta nopeudesta. Ystäväni kuoli siinä. Itse kun olen rukoillut ja pyytänyt apua ja rukoillut myös läheisteni puolesta, muuttuivat asiat ainavan pahempaan suuntaan. <<

      Jokainen uskova, joka haluaa Herraa seurata käytännön tasolla tietää, että tämä kutsu ja seuraaminen saavat aikaan paljon vaikeuksia, sillä Jumala kouluttaa omiaan vaikeuksien kautta. Eikä kukaan muutenkaan ole Herraansa suurempi niin, että välttäisi vaikeudet, sillä Jeesuskin tuli kärsiäkseen muiden tähden viattomana. Ja Jumalan tarkoitus on hioa meistä Poikansa näköisiä.

      Osanotto ystävän puolesta.

      Kun pastori David Wilkerson kohtasi läheisen menetyksen kerta toisensa jälkeen uskonelämänsä aikana, hän lopulta katkeroitui ja huusi Jumalalle suoraa soittoa. Lopulta Herra kysyi: Kumman luona heidän on parempi, sinun vai minun?

      Jos siis ihminen on uskova ja hän menehtyy, kuolema on voitto. Eikä ainoastaan sitä, vaan peräti voittopalkinto, sanoo raamattu.

      • Anonyymi

        Otetaas tämä uudestaan!
        Tässä kerrotaan minkä vuoksi Hän rakastaa meitä kaikkia
        tai sitten miksi Hän ei rakasta.
        (4 Ms. 24:4-9) Näin puhuu hän,
        joka kuulee Jumalan puheen,
        joka näkee Kaikkivaltiaan näkyjä,
        joka lankeaa loveen
        ja jonka silmät avataan.
        Kuinka ihanat ovat sinun majasi,
        Jaakob,
        sinun asuinsijasi,
        Israel!
        Niin kuin laajat purolaaksot,
        niin kuin puutarhat virran varrella,
        niin kuin aloepuut,
        Herran istuttamat,
        niin kuin setripuut vesien vierillä!
        Vettä läikkyy sen vesisangoista,
        ja sen laihot saavat runsaasti vettä.
        Agagia mahtavampi on sen kuningas,
        ylhäinen sen kuningasvalta.
        Jumala vei sen pois Egyptistä;
        sen sarvet ovat kuin villihärän.
        Se syö suuhunsa viholliskansat,
        heidän luunsa se murskaa
        ja lävistää heidät nuolillansa.
        Se on kyyristynyt,
        se on laskeutunut maahan kuin leijona,
        niin kuin naarasleijona
        - kuka uskaltaa sitä häiritä?
        Siunattu olkoon,
        joka sinua siunaa,
        kirottu,
        joka sinua kiroaa!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otetaas tämä uudestaan!
        Tässä kerrotaan minkä vuoksi Hän rakastaa meitä kaikkia
        tai sitten miksi Hän ei rakasta.
        (4 Ms. 24:4-9) Näin puhuu hän,
        joka kuulee Jumalan puheen,
        joka näkee Kaikkivaltiaan näkyjä,
        joka lankeaa loveen
        ja jonka silmät avataan.
        Kuinka ihanat ovat sinun majasi,
        Jaakob,
        sinun asuinsijasi,
        Israel!
        Niin kuin laajat purolaaksot,
        niin kuin puutarhat virran varrella,
        niin kuin aloepuut,
        Herran istuttamat,
        niin kuin setripuut vesien vierillä!
        Vettä läikkyy sen vesisangoista,
        ja sen laihot saavat runsaasti vettä.
        Agagia mahtavampi on sen kuningas,
        ylhäinen sen kuningasvalta.
        Jumala vei sen pois Egyptistä;
        sen sarvet ovat kuin villihärän.
        Se syö suuhunsa viholliskansat,
        heidän luunsa se murskaa
        ja lävistää heidät nuolillansa.
        Se on kyyristynyt,
        se on laskeutunut maahan kuin leijona,
        niin kuin naarasleijona
        - kuka uskaltaa sitä häiritä?
        Siunattu olkoon,
        joka sinua siunaa,
        kirottu,
        joka sinua kiroaa!"

        KR 1933/-38, Joh. 3:16
        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut,
        että hän antoi ainokaisen Poikansa,
        ettei yksikään,
        joka häneen uskoo,
        hukkuisi,
        vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

        (KR 1933/-38), Room. 5:8
        Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä,
        että Kristus,
        kun me vielä olimme syntisiä,
        kuoli meidän edestämme.


    • Jos jumala ei rakasta ihmistä,ei hän poikansakaa oli syntynt maailmaan kuolemaan syntien takia,joten me olisimmen kuoleman tuomittuja koko ihmiskunta.

      • Kuten olemmekin. Tarkoituksemme on päätyä matojen juhlapöytään.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Kuten olemmekin. Tarkoituksemme on päätyä matojen juhlapöytään.

        Kun toisella on hätä ja suru ja menettänyt uskonsa, sopiiko ajankohtaan ateistin heittää nilihistinen, elämän merkityksettömyyttä korostava toeamus?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun toisella on hätä ja suru ja menettänyt uskonsa, sopiiko ajankohtaan ateistin heittää nilihistinen, elämän merkityksettömyyttä korostava toeamus?

        Ihmisten kanssa tulee aina olla tilanteen tajua, eikä kenenkään ahdistusta pidä tarkoituksella lisätä vaan yrittää mahdollisuuksien mukaan vähentää.


      • Anonyymi

        KR 1933/-38, 4Moos. 24:12-24
        Bileam vastasi Baalakille:
        "Enkö minä jo sanonut sinun sanansaattajillesi,
        jotka lähetit luokseni:
        'Vaikka Baalak antaisi minulle talonsa täyden hopeata ja kultaa,
        en sittenkään voisi rikkoa Herran käskyä,
        en tehdä mitään oman mieleni mukaan,
        en hyvää,
        en pahaa.'
        Minkä Herra puhuu,
        sen minäkin puhun.
        Ja nyt minä lähden kansani tykö,
        mutta sitä ennen minä ilmoitan sinulle,
        mitä tämä kansa on tekevä sinun kansallesi aikojen lopulla."
        Ja hän puhkesi lausumaan ja sanoi:
        "Näin puhuu Bileam,
        Beorin poika,
        näin puhuu mies,
        jonka silmä on avattu.
        Näin puhuu hän,
        joka kuulee Jumalan puheen ja saa tietonsa Korkeimmalta,
        joka näkee Kaikkivaltiaan näkyjä,
        joka lankeaa loveen ja jonka silmät avataan:
        Minä näen hänet,
        en kuitenkaan nyt,
        minä katselen häntä,
        en kuitenkaan läheltä.
        Tähti nousee Jaakobista,
        ja valtikka kohoaa Israelista.
        Se ruhjoo Mooabilta ohimot,
        päälaen kaikilta Seetin pojilta.
        Ja Edomista tulee alusmaa,
        Seir joutuu vihollistensa omaksi;
        mutta
        Israel
        tekee
        väkeviä
        tekoja.
        Ja Jaakobista tulee valtias,
        hän hävittää kaupungeista niihin pelastuneet."
        Ja kun hän näki Amalekin,
        niin hän puhkesi lausumaan ja sanoi:
        "Kansakunnista ensimmäinen on Amalek,
        mutta sen loppu on perikato."
        Ja kun hän näki keeniläiset,
        niin hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "
        Järkkymätön on sinun asumuksesi,
        ja kalliolle on pesäsi pantu.
        Mutta sittenkin Kain hävitetään:
        ei aikaakaan,
        niin Assur vie sinut vangiksi."
        Ja hän puhkesi lausumaan ja sanoi:
        "Voi!
        Kuka jää enää elämään,
        kun Jumala tämän tekee!
        Laivoja saapuu kittiläisten suunnalta,
        ja ne kurittavat Assurin ja kurittavat Eeberin.
        Hänkin on perikadon oma."


      • Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Ihmisten kanssa tulee aina olla tilanteen tajua, eikä kenenkään ahdistusta pidä tarkoituksella lisätä vaan yrittää mahdollisuuksien mukaan vähentää.

        Niin se on kristyn tarkoitus,kulkea vierellä,pahoina päivinä.


    • Anonyymi

      Niin monia asioita pidetään itsestään selvinä. Uskon että ihminen on jonkun pahan hengen vallassa kun ei uskalla tai ymmärrä tarttua itselle vaikeaan asiaan. Jumala on kaikkivaltias, hän voi uudistaa meidät.
      Vain yksikin hyväsydäminen henkilö saa uskomaan että Luojamme on hyvä.

    • Anonyymi

      Ei se onnettomuus ollut Jumalan vika, vaan juopunut ihminen joka törmäsi kaverisi autoon isosta nopeudesta.
      Helppoahan Jumalaa on heti syyttää ennenkuin avaa silmät, ja suostuu ajattelemaan asiaa paremmin.

      • Jumala olisi tietysti voinut luoda ihmisen sellaiseksi, että kukaan ei haluaisi ajaa autoa kännissä, mutta tällaisen olion Hän meistä halusi, että lajitasolla ihan kaikki käy.


    • Anonyymi

      Omassa vanhurskaudessaan ihminen on julistanut itsensä jumalaksi, siitä syystä johtuu kärsimys. Ei oteta Jumalan synnin sovitustyötä, jonka Hän on valmistanut Jesuksessa Kristuksessa armossa vastaan. Jeesus kehottaa astua pelastuksen avatusta ovesta sisään, muuta ei pakota ketään pelastukseen. Väkisin ei ketään pelasteta, se on tahdon asia, seuraako hyvää vai pahaa. Vanhurskas ei elä yksin leivästä. "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'"
      Kun sanan ottaa vastaa, Raamattu ja taivas aukenee uskossa, uskokaa pois!
      Saa Jeesuksen lupaaman rauhan.

      • Anonyymi

        Ymmärrys on hyväksymisen alku. Ja kun ihminen ymmärtää, hän saa rauhan. Paras tapa ymmärtää toista ihmistä on tutustua hänen luonteeseensa, kuten jo raamatussakin sanotaan "tähdet (planeetat) sotivat Siiseraa vastaan..." ja Jeesus: "on merkit auringossa, kuussa ja tähdissä", eli hän kehoittaa seuraamaan astrolgiaa.
        Vai uskooko joku, että kysymyksessä on itseasiassa baari, että valomerkin jälkeen ei enää tarjoilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrys on hyväksymisen alku. Ja kun ihminen ymmärtää, hän saa rauhan. Paras tapa ymmärtää toista ihmistä on tutustua hänen luonteeseensa, kuten jo raamatussakin sanotaan "tähdet (planeetat) sotivat Siiseraa vastaan..." ja Jeesus: "on merkit auringossa, kuussa ja tähdissä", eli hän kehoittaa seuraamaan astrolgiaa.
        Vai uskooko joku, että kysymyksessä on itseasiassa baari, että valomerkin jälkeen ei enää tarjoilla?

        astrolgiaa --> astrologiaa

        Ai mitä se on? Emerson kuvaili asiaa:

        "Astrologia on astronomiaa, joka on laskeutunut maan päälle ihmisten asioiden pariin." (Ralph Waldo Emerson)

        Mutta tekopyhät uskovat, joiden periaatteena on pääasiassa miellyttää muita uskovia ja pappejaan, eivät usko, koska pappi on kieltänyt, ja voidaan alkaa katsoa vääräuskoiseksi?

        Jeesus joutui ristille. Moni uskova ei ottaisi hänen paikkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        astrolgiaa --> astrologiaa

        Ai mitä se on? Emerson kuvaili asiaa:

        "Astrologia on astronomiaa, joka on laskeutunut maan päälle ihmisten asioiden pariin." (Ralph Waldo Emerson)

        Mutta tekopyhät uskovat, joiden periaatteena on pääasiassa miellyttää muita uskovia ja pappejaan, eivät usko, koska pappi on kieltänyt, ja voidaan alkaa katsoa vääräuskoiseksi?

        Jeesus joutui ristille. Moni uskova ei ottaisi hänen paikkaansa.

        "Mutta tekopyhät uskovat"

        Millä äänenpainolla te tämän ymmärtäisitte? Sellaisella, joka osoittaa vain osan olevan tekopyhiä, vai sellaisella, joka tuomitsee kaikki tekopyhiksi?

        Ei ole kukaan ennen täällä tällaista asiaa tuonut esiin, joka osoittaa, että raamattu kertoo vain osan aikaa ihmisen kehityksestä. Tulee kaikesta päätellen vielä uusia raamattuja. Mutta näinä päivinä niitä ei voida ottaa vastaan, koska ne katsottaisi vääräksi opiksi, aivan kuten Jeesuksen puheet noina aikoina. Ja nykypäivän uskovat eivät eroa Mooseksenlain kannattajista. He tulkitsivat lakia omaksi ja porukkansa eduksi, ja asettivat kyseenalaisia ehtoja ja rajotteita, kuten nykyään kristityt, ja sellaista Jeesus kritisoi.

        Uskovatko uskovat, ettei Jeesuksella olisi sanottavaa heidän käytöksestään?


    • Anonyymi

      KR 1933/-38, Hebr. 4:1-7
      Varokaamme siis,
      koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana,
      ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
      Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin;
      mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt,
      koska se ei uskossa sulautunut niihin,
      jotka sen kuulivat.
      Sillä me pääsemme lepoon,
      me,
      jotka tulimme uskoon,
      niinkuin hän on sanonut:
      "Ja niin minä vihassani vannoin:
      'He eivät pääse minun lepooni'",
      vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
      Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin:
      "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
      ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni."
      Koska siis varmana pysyy,
      että muutamat pääsevät siihen,
      ja ne,
      joille hyvä sanoma ensin julistettiin,
      eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
      niin hän taas määrää päivän,
      "tämän päivän",
      sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen,
      niinkuin ennen on sanottu:
      "Tänä päivänä,
      jos te kuulette hänen äänensä,
      älkää paaduttako sydämiänne."

      • Anonyymi

        KR 1933/-38, Hagg. 1:6
        Te kylvätte paljon,
        mutta saatte vähän.
        Te syötte,
        mutta ette tule ravituiksi.
        Te juotte,
        mutta jano ei sammu.
        Te vaatetatte itsenne,
        mutta ei tule lämmin.
        Ja palkkatyöläinen panee työpalkan reikäiseen kukkaroon.


    • Anonyymi

      Rakastaa mut synnit on meidän ja toisaalta hän on luoja myös . Kaikella on pelastus jotka uskoo Jeesukseen sovitti meidät.

    • Anonyymi

      KirkkoRaamattu 1933/-38, Sananlaskujen kirja. 8:22-36
      Herra loi minut töittensä esikoiseksi,
      ensimmäiseksi teoistaan,
      ennen aikojen alkua.
      Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan,
      alusta asti,
      hamasta maan ikiajoista.
      Ennenkuin syvyyksiä oli,
      synnyin minä,
      ennenkuin oli lähteitä,
      vedestä rikkaita.
      Ennenkuin vuoret upotettiin paikoilleen,
      ennen kukkuloita,
      synnyin minä,
      kun hän ei vielä ollut tehnyt maata,
      ei mantua,
      ei maanpiirin tomujen alkuakaan.
      Kun hän taivaat valmisti,
      olin minä siinä,
      kun hän veti piirin syvyyden pinnalle,
      kun hän teki vahvoiksi pilvet korkeudessa,
      kun syvyyden lähteet saivat voiman,
      kun hän merelle asetti sen rajat,
      että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli,
      kun hän vahvisti maan perustukset,
      silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin,
      ihastuksissani olin päivästä päivään
      ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;
      leikitsin hänen maanpiirinsä päällä,
      ja ihastukseni olivat ihmislapset.
      Siis te,
      lapset,
      kuulkaa minua;
      autuaat ne,
      jotka noudattavat minun teitäni!
      Kuritusta kuulkaa,
      niin viisastutte;
      älkää sen antako mennä menojaan.
      Autuas se ihminen,
      joka minua kuulee,
      valvoo minun ovillani päivästä päivään,
      vartioitsee minun ovieni pieliä!
      Sillä joka minut löytää,
      löytää elämän
      ja saa Herran mielisuosion.
      Mutta joka menee minusta harhaan,
      saa vahingon sielullensa;
      kaikki,
      jotka minua vihaavat,
      rakastavat kuolemaa."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe