Miehen haluttomuuden vaikutus naiseen

seksisolmuja

Nyt on käynyt niin, että muutaman vuoden jatkunut mieheni haluttomuus on saanut aikaan sen, etten enää koe seksuaalista halua häneen, nyt, kun miehe halukkuus on alkanut kohentua.

Olemme olleet yhdessä kuusi vuotta. Ensimmäiset pari vuotta meni tietenkin kiihkeästi ja nautimme molemmat runsaasta seksistä, jota olikin lähes päivittäin. Sitten miehen halut alkoivat hiipua ja hänelle on viime vuosina "riittänyt" seksi noin kerran kuussa tai harvemmin - hänen aloitteestaan. Itse olin raukkaparka halukas kaiketi liian usein. Omat haluni eivät hiipuneet samaan tahtiin miehen kanssa ja tein aluksi aloitteita seksiin silloin, kun mieli teki. Sitten, kun miehen jatkuvat torjunnat ja ihmeelliset "väsymykset", "vatsakivut", "päänsäryt" jne. alkoivat ärsyttämään, aloin nostaa asiaa keskusteluun.

Kerroin miehelle, miltä tuntuu tulla jatkuvasti torjutuksi ja miltä tuntuu olla jatkuvassa seksuaalisessa puutteessa, kun kuitenkin tarjontaa riitti kodin ulkopuolella, mutta uskollisena naisena tietenkin pidättäydyin. Naisellinen itseluottamukseni kärsi, eikä ole parantunut. Miehen mukaan syyllistin häntä haluttomuudesta ja sain hänet tuntemaan riittämättömyyttä. Hän myös kertoi, että haluni olivat epänormaalit ja että olin seksiaddikti. Ehkä, jos addiktioksi riittää, että tuntee ja ilmaisee seksuaalista halua kumppaniaan kohtaan 2 - 3 kertaa viikossa. Tämä oli siis miehelleni liikaa.

Seksi väheni ja sen laatu muuttui heikommaksi. Viimeiset pari vuotta olemme harrastaneet seksiä muutaman kerran vuodessa, aina miehen aloitteesta. Seksi ei ole minulle tyydyttävää, sillä tunnen lähinnä kiireen tuntua, enkä ehdi rentoutumaan tai kiihottumaan tarpeeksi. En oikeastaan enää nauti seksistä, sillä siitä on tullut tylsää ja miehen aloitteet nostavat ikävät muistot torjunnoista mieleeni. Ensimmäinen asia, mitä miehen lähestyminen nostaa, on katkeruus. Ja tieto siitä, että seksi on viime aikoina ollut huonoa, ei kiihota vaan saa minut lähinnä kiukkuiseksi. Joskus tulen surulliseksi ja alkaa itkettää.

Olen kuitenkin tehnyt parhaani ja lähtenyt mukaan aloitteisiin - siitä huolimatta, että tiedän tulevani pettymään. En edes muista, koska olisin lauennut mieheni läsnäollessa. Seksi on lähinnä mieheni tarpeiden tyydyttämistä, tuntuu, ettei häntä kiihota tai innosta minun nautintoni. Joskus ärsyttää, kun mies ei anna minulle aikaa kiihottua ja kostua, vaan heti on sormet housuissa. Aikoinaanhan se nopeus ei ollut ongelma, kun olin jo kiihottunut tai kiihotuin hetkessä. Nyt on nuo kaikki ristiriitaiset tunteet, joiden yli minun on päästävä ennen kuin pystyn kiihottumaan. Ja jotenkin pelkään, että minusta on tullut nyt entistä vähemmän kiihottava, kun seksi ei heti innosta. Pelkään, että kun en haluakaan, myös mieheltäni lopahtaa edes nykyinen kiinnostus. Puhumisesta ei ole ollut apua, yleensä, kun asiasta on puhuttu, menee ainakin kuukausi, ennen kuin miestä kiinnostaa seksi.

Joku aika sitten mieleeni nousi ihana muisto siitä, millaista oli, kun seksi oli yhteistä intohimoa, joka syttyi jo toisen näkemisestä. Seksi oli ihanaa, iloista nautintoa. Ja kiihottuminen tuntui niin hyvältä - samoin miehen kiihottumisen huomaaminen ja tunteminen. Muistan, kuinka yhteiseen kotiin tullessa mies saattoi olla vastassa ilkikurisesti hymyillen ja suudella minua juuri oikeisiin paikkoihin ja vetää yhteiseen suihkuun. Se oli normaalia ja osa ihanaa arkea. Nyt tuntuu, että tuo muisto on kuin jostain elokuvasta, ei mitään mitä meillä olisi ollut. Niin kauan on siitä, kun seksissä ei ollut ongelmia. Pääsenköhän enää koskaan tuota kokemaan nykyisen mieheni kanssa? Miten me saisimme seksin taas "helpoksi" ja mutkattomaksi, yhteiseksi iloksi, jossa kumpikaan ei tuntisi painetta ja velvollisuutta? Onko se iäksi menetetty? Vai onko se sellaista enää kenelläkään pitkään yhdessä olleella parilla, kaipaanko mahdottomia?

16

2738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies olen

      1. Et kiihotu yhtä nopeasti kuin ennen. Miehen pitäisi muuttaa tapojaan ja alkaa aivan uusin kuvioin ja sitkeällä kärsivyydellä "kiihottelemaan" sinua, jo vuorokautta aiemmin, muutamaa tuntia ennen teksiviestein, loputtomin uusilta maistuvin sanoin, hyväillä sinua tunti ja joka kerta uudella tavalla - muuten seksi on yllätyksetöntä, rutinoitunutta, tylsää, epäkiihottavaa, epätyydyttävää. Tuo on mieheltä paljon vaadittu - sanoisinpa jopa että liikaa.

      2. Miehesi halukkuus on vähentynyt. Tähän yksi syy lienee kohta 1 yllä. Toinen syy on luonnollinen halukkuuden väheneminen verrattuna ensimmäisiin kuukausiinne. Kolmas syy voisi olla se, että olet muuttunut muutenkin kuin kohdan 1 tavalla: et ehkä hymyile enää samoin, pukeudutko kuten ennen, onko ryhtisi hyvä ja flirttailetko kuten ennen?

      • leidi801

        Ettäkö naisen pitäisi katsoa peiliin - koko juttu onkin naisen syytä??? Tuota en usko. Vaikka suhteessa molemmat osapuolet muuttuvat, niin luulisi miehen tekevän seksiä mieli useammin kuin muutaman kerran vuodessa ihan ilman sen kummempaa pukeutumista ja ryhdin oikaisuakin... :D
        Auttaisikohan seksiterapia... Netissäkin varmaan on ohjeita, millä tavalla voi tätä puolta suhteesta piristää. Paitsi jos mies ei ole tuohon halukas, kun ei halua asiasta keskustellakaan... Onkohan mies epävarma omasta viehättävyydestään? Onko lihonut tms. niistä teidän alkuajoistanne? Meneekö teillä suhteessa muuten hyvin? Kaikkihan näkyy heti makuukamarissa, jos on ongelmia parisuhteessa. Onko miehellä stressiä töissä tai muuten? Liian väsynyt seksin harrastamiseen? Joutuuko mies tekemään sängyssä "työt" ja siksi ei ole jaksanut innostua siitä? Entäs oletteko puhuneet lasten hankinnasta? Kaikki tällainen voi alitajuisestikin vaikuttaa miehiin - ja naisiin.


      • seksisolmuja

        Mieheni haluttomuus oli siis ennen minun haluttomuuttani. Mies on kertonut haluttomuutensa johtuneen stressistä, väsymyksestä jne. suhteemme ulkopuolisista tekijöistä. Nykyinen oma haluttomuuteni johtui miehen haluttomuudesta, jonka vuoksi tulin vuosia torjutuksi lähes jokaisessa aloitteessani. Eli nimimerkin mies olen analyysi on virheellinen.

        Ei kukaan täysipäinen nainen kestä sitä, että mies torjuu seksuaaliset aloitteet järjestelmällisesti useaan kertaan ja nimittelee seksiaddiktiksi, jos seksiä haluaa pari kertaa viikossa. Kyllä se tappaa halut naiselta kuin naiselta. Eiköhän kaikki halua kokea olevansa haluttuja? Ja eikö seksin tarkoiutuksena ole antaa molemmille osapuolille jotain?

        Mieheni ei halua keskustella, koska se johtaa usein riitaan ja en voi estää itseäni itkemästä kun puhumme asiasta. Keskustelujen jälkeen seksi loppuu kokonaan kuukausiksi.

        Olen kaunis, seksikäs ja nauravainen - tämän olen kuullut eri ihmisiltä niin usein, etten siitä ole epävarma. Tyyli, yms ovat aikalailla pysyneet samana suhteemme ajan, samoin paino ja muut ulkoiset seikat. Ja mies kyllä pitää kauniina vielä'kin, mutta toki kertoo sen alkua harvemmin. Koskaan aiemmissa suhteissa en ole kokenut vastaavaa, siis halutonta miestä. Enkä ole kokenut itseäni haluttomaksi. Vain nykyisen mieheni seksuaalinen haluttomuus on saanut minut vähemmän vapautuneeksi kotona, koska en ole voinut avoimesti olla niin halukas kuin olen ollut. Se halukkuuden tukahduttaminen on tehnyt tehtävänsä.

        Mieheni on nyt siis viimeaikoina alkanut haluamaan enemmän seksiä, mutta olen itse tullut haluttomaksi, kun mieheni lähestymiset nostavat mieleeni aiemmat torjunnat ja ikävät sanat. Minä vaadin siis enemmän aikaa kiihottumiseen, koska mies on ollut niin pitkään haluton, että hänen lähestymisensä nostaa mieleeni hänen haluttomuutensa. MIes haluaa nopeasti seksiä, mutta minä haluan seksiä, joka olisi tyydyttävää molemmille. Onko liikaa vaadittu?

        Olemme siis kierteessä, ja nyt mietin, että muuttuuko seksielämämme koskaan "normaaliksi", vai kulkeeko nämä taakat mukana ikuisesti.


      • ap
        leidi801 kirjoitti:

        Ettäkö naisen pitäisi katsoa peiliin - koko juttu onkin naisen syytä??? Tuota en usko. Vaikka suhteessa molemmat osapuolet muuttuvat, niin luulisi miehen tekevän seksiä mieli useammin kuin muutaman kerran vuodessa ihan ilman sen kummempaa pukeutumista ja ryhdin oikaisuakin... :D
        Auttaisikohan seksiterapia... Netissäkin varmaan on ohjeita, millä tavalla voi tätä puolta suhteesta piristää. Paitsi jos mies ei ole tuohon halukas, kun ei halua asiasta keskustellakaan... Onkohan mies epävarma omasta viehättävyydestään? Onko lihonut tms. niistä teidän alkuajoistanne? Meneekö teillä suhteessa muuten hyvin? Kaikkihan näkyy heti makuukamarissa, jos on ongelmia parisuhteessa. Onko miehellä stressiä töissä tai muuten? Liian väsynyt seksin harrastamiseen? Joutuuko mies tekemään sängyssä "työt" ja siksi ei ole jaksanut innostua siitä? Entäs oletteko puhuneet lasten hankinnasta? Kaikki tällainen voi alitajuisestikin vaikuttaa miehiin - ja naisiin.

        Mies on lihonut kyllä suhteemme aikana, ja joskus haukkuu itseään läskimahaksi jne. Eli voi olla jotain itsetuntohässäkkää, samoin varmaan siitä riittämättömyyden tunnetta, kun turhautuneena olen kertonut hänelle, että tarvitsen seksiä ja nimen omaan munaa mieheltä, jos aion jatkaa suhdetta miehen kanssa. Eli ei ole kokenut voivansa tyydyttää halujani ja kun olen ollut halukas ja hän on torjunut minut, on kuulemma kokenut syyllisyyttä. Eli varmaan joku "miehinen itsetunto" alhaalla, ehkä vieläkin.

        Mutta miten minä nyt sitten vuosien kituuttamisen, puutteessa olemisen ja seksuaalisen turhautumisen jälkeen, voisin olla niin kuin ei mitään ongelmaa olisikaan?! Heti pitäisi haluta ja kostua, nyt kun mies ilmaisee vihdoin ja viimein jotain seksuaalista minua kohtaan. Mutta eipä sitä sitten kiinnosta antaa minulle tyydytystä. Semmoinen kymmenen minuutin räpellys - siis "esileikeistä" miehen laukeamiseen ja suihkuun painumisineen - siihenkö minun pitäisi tyytyä ja saada orgasmi? Miehelle olen kertonut, että nauttisin pitkistä sessioista (siis edes tunnin - puolen tunnin kaikkineen), mutta ei vaan sitten käytännössä mene perille.

        Mies lähestyy nykyään niin, että ensin tulee suutelemaan ja ehkä parin suudelman jälkeen on jo vetämässä kaikkia vaatteita pois ja tunkemassa sormiaan minun sisääni. Se sattuu ja tuntuu inhottavalta, ihan kuin tarkoitus olisi vaan saada heti muna sisään ja sitten miehelle tyydytys ja ah - siinä se olikin. MInä saan jäädä sitten tyydyttämään itseni, mies painuu nettiin. Ei sanaakaan siitä, että minunkin tarpeeni otettaisiin huomioon. Ja itse tietenkin olen sängyssä aktiivinen (kiihottaa itseäni nähdä kun mies nauttii) ja otan suihin, mitä vain, mutta näppejä nuolemaan jään. Ja kun olo on se, että mies on h*lvetin itsekäs, ei siinä enää kiinnosta tuo seksi. MIes on siis omalla toiminnallaan saanut minut haluttomaksi ja ällöämään seksiä itsensä kanssa.

        Miten voi olla miehelle liian vaativaa antaa naiselle orgasmi? Miten voi olla miehelle vaikeaa ymmärtää, että kun itse on pihdannut seksiä monta vuotta ja käyttäytynyt täysin impotentin hiiren lailla, niin saatttaa vaatia vähän aikaa, että nainen kiinnostuu uudestaan seksuaalisesti tästä miehestä? Ei muisti niin vain tyhjenny. Ja jos olisi edes hyvää seksiä tarjolla, niin asia olisi toisin, mutta tarjolla on kiireistä hinkkaamista ja räpelöintiä - eikä edes partaansa voi ajaa, vaikka sänki pistelee huulet verille.


      • Nainen.......
        seksisolmuja kirjoitti:

        Mieheni haluttomuus oli siis ennen minun haluttomuuttani. Mies on kertonut haluttomuutensa johtuneen stressistä, väsymyksestä jne. suhteemme ulkopuolisista tekijöistä. Nykyinen oma haluttomuuteni johtui miehen haluttomuudesta, jonka vuoksi tulin vuosia torjutuksi lähes jokaisessa aloitteessani. Eli nimimerkin mies olen analyysi on virheellinen.

        Ei kukaan täysipäinen nainen kestä sitä, että mies torjuu seksuaaliset aloitteet järjestelmällisesti useaan kertaan ja nimittelee seksiaddiktiksi, jos seksiä haluaa pari kertaa viikossa. Kyllä se tappaa halut naiselta kuin naiselta. Eiköhän kaikki halua kokea olevansa haluttuja? Ja eikö seksin tarkoiutuksena ole antaa molemmille osapuolille jotain?

        Mieheni ei halua keskustella, koska se johtaa usein riitaan ja en voi estää itseäni itkemästä kun puhumme asiasta. Keskustelujen jälkeen seksi loppuu kokonaan kuukausiksi.

        Olen kaunis, seksikäs ja nauravainen - tämän olen kuullut eri ihmisiltä niin usein, etten siitä ole epävarma. Tyyli, yms ovat aikalailla pysyneet samana suhteemme ajan, samoin paino ja muut ulkoiset seikat. Ja mies kyllä pitää kauniina vielä'kin, mutta toki kertoo sen alkua harvemmin. Koskaan aiemmissa suhteissa en ole kokenut vastaavaa, siis halutonta miestä. Enkä ole kokenut itseäni haluttomaksi. Vain nykyisen mieheni seksuaalinen haluttomuus on saanut minut vähemmän vapautuneeksi kotona, koska en ole voinut avoimesti olla niin halukas kuin olen ollut. Se halukkuuden tukahduttaminen on tehnyt tehtävänsä.

        Mieheni on nyt siis viimeaikoina alkanut haluamaan enemmän seksiä, mutta olen itse tullut haluttomaksi, kun mieheni lähestymiset nostavat mieleeni aiemmat torjunnat ja ikävät sanat. Minä vaadin siis enemmän aikaa kiihottumiseen, koska mies on ollut niin pitkään haluton, että hänen lähestymisensä nostaa mieleeni hänen haluttomuutensa. MIes haluaa nopeasti seksiä, mutta minä haluan seksiä, joka olisi tyydyttävää molemmille. Onko liikaa vaadittu?

        Olemme siis kierteessä, ja nyt mietin, että muuttuuko seksielämämme koskaan "normaaliksi", vai kulkeeko nämä taakat mukana ikuisesti.

        Meilläkin on vuoden seurustelun jälkeen vähentynyt dramaattisesti. Nimenomaan miehen tahdosta. Ensin oli ei jaksa-ei ehdi -linjaa. Lopetin aloitteiden tekemisen, koska en halunnut tulla torjutuksi enää kertaakaan.

        Nyt parin kuukauden aikana en muistaakseni ole kiihottunut seksuaalisesti kertaakaan, en koe minkäänlaisia haluja, panetusta, mitään. Jos mieheni haluaisi seksiä, voisin jopa kieltäytyä. Ei vain kiinnosta. Miksi kiusata itseään kerran, ehkä jopa kaksi kertaa kuukaudessa? Joku sanoi että seksi kerran viikossa on sama kuin antaisi lapsen nuolla tikkarista yhden kerran. Olen samaa mieltä. Halukkuus on vähän kuin on-off. Tai jotain. Jotta se pysyisi on -tilassa, sitä pitää ruokkia säännöllisesti, harrastaa säännöllisesti seksiä. Muuten se menee offille ja pysyy siellä.


      • mies olen
        seksisolmuja kirjoitti:

        Mieheni haluttomuus oli siis ennen minun haluttomuuttani. Mies on kertonut haluttomuutensa johtuneen stressistä, väsymyksestä jne. suhteemme ulkopuolisista tekijöistä. Nykyinen oma haluttomuuteni johtui miehen haluttomuudesta, jonka vuoksi tulin vuosia torjutuksi lähes jokaisessa aloitteessani. Eli nimimerkin mies olen analyysi on virheellinen.

        Ei kukaan täysipäinen nainen kestä sitä, että mies torjuu seksuaaliset aloitteet järjestelmällisesti useaan kertaan ja nimittelee seksiaddiktiksi, jos seksiä haluaa pari kertaa viikossa. Kyllä se tappaa halut naiselta kuin naiselta. Eiköhän kaikki halua kokea olevansa haluttuja? Ja eikö seksin tarkoiutuksena ole antaa molemmille osapuolille jotain?

        Mieheni ei halua keskustella, koska se johtaa usein riitaan ja en voi estää itseäni itkemästä kun puhumme asiasta. Keskustelujen jälkeen seksi loppuu kokonaan kuukausiksi.

        Olen kaunis, seksikäs ja nauravainen - tämän olen kuullut eri ihmisiltä niin usein, etten siitä ole epävarma. Tyyli, yms ovat aikalailla pysyneet samana suhteemme ajan, samoin paino ja muut ulkoiset seikat. Ja mies kyllä pitää kauniina vielä'kin, mutta toki kertoo sen alkua harvemmin. Koskaan aiemmissa suhteissa en ole kokenut vastaavaa, siis halutonta miestä. Enkä ole kokenut itseäni haluttomaksi. Vain nykyisen mieheni seksuaalinen haluttomuus on saanut minut vähemmän vapautuneeksi kotona, koska en ole voinut avoimesti olla niin halukas kuin olen ollut. Se halukkuuden tukahduttaminen on tehnyt tehtävänsä.

        Mieheni on nyt siis viimeaikoina alkanut haluamaan enemmän seksiä, mutta olen itse tullut haluttomaksi, kun mieheni lähestymiset nostavat mieleeni aiemmat torjunnat ja ikävät sanat. Minä vaadin siis enemmän aikaa kiihottumiseen, koska mies on ollut niin pitkään haluton, että hänen lähestymisensä nostaa mieleeni hänen haluttomuutensa. MIes haluaa nopeasti seksiä, mutta minä haluan seksiä, joka olisi tyydyttävää molemmille. Onko liikaa vaadittu?

        Olemme siis kierteessä, ja nyt mietin, että muuttuuko seksielämämme koskaan "normaaliksi", vai kulkeeko nämä taakat mukana ikuisesti.

        Aika luonnollista lienee, että halut vaihtelevat molemmilla kausittain, riippuen juuri muista elämää rasittavista tekijöistä.

        Aloittajalta kysyisin, olisiko hän tyytyväinen jos serksisessiot olisivat samanlaisia kuin silloin suhteenne alussa? Jos mies lähestyisi kuten silloin, jos jatkaisi kuten silloin ja käyttäisi aikaa kuten silloin; jätetään vaikka sessioiden tiheys huomiotta.

        Korjatkaa asia hinnalla millä hyvänsä, muutoin rakkautesi mieheesi loppuu ja vaihdat miestä.


    • hautuva

      Järkyttävää, siis lähinnä sen takia, että tuo on kuin suoraan ajatuksistani ja omasta parisuhteestani. Olen tosin mies ja sinun asemassasi. Alkuun, puoltoista vuotta oli asiat tämän suhteen ihan hyvin, sitten kaikki vähitellen hiipui ja seksistä tuli minulle epätoivoinen taistelu. Pahinta oli se, että koin hyvinä aikoina, että nyt on löytynyt nainen, jonka kanssa toimii sekä henkinen että fyysinen yhteys.

      Minulle riittäisi seksiä pari kertaa viikossa (toki enempikin olisi parempi ja kun sitä saa, niin alkaa haluamaan enemmän), alkuun olin kovinkin halukas. Tyttöystäväni syyllistää minua sanomalla minua seksiaddikstiksi ja epänormaaliksi, mielenterveysongelmalliseksi ihimiseksi. Elämässäni ei olisi muita asioita kuin seksi. En hänen mielestään halua muuta kuin seksiä, mikä taas ei pidä millään tavalla paikkansa. Itse asiassa olen alkanut kokemaan itseni jotenkin sairaaksi ja säälittäväksi sekä epähaluttavaksi. Ja nyt on joka tapauksessa käynyt niin, että seksihaluni ovat lopahtaneet satojen torjuntojen jälkeen. Tai yleinen halukkuus on jäljellä, se ei vain kohdistu enää häneen. Ja joskus harvoin jos tuntuu siltä, niin "tapan" tunteen, koska tiedän ettei seksiä kuitenkaan ole. Ennen kaikkea tuntuu, että seksi hänelle kerran kuukaudessa, kahdessa, on vain pakkopullaa. Toisin sanoen laatukin on kärsinyt, mutta ei siitä auta ryhtyä keskustelemaan, koska seksiä ei ole ylipäänsä. Mielestäni ei pitäisi kiusata itseään edes tuolla määrällä, tulee vain vihaiseksi. Nykyään olen jotenkin ontto sisältä ja voimaton tämän vuosien taistelun ja tuloksettomien keskustelujen päätteeksi. Hän kääntää asian niin, että olen epänormaali ja painostan häntä sekä aiheutan hänelle riittämättömyyden tunnetta. Tätä en sinänsä epäile. Hän käyttää pillereitä ja syyttää enimmäkseen niitä haluttomuudestaan, mutta ei kuitenkaan ole valmis lopettamaan niitä, näin uskoisin, enkä jaksa ryhtyä vaatimaan ja taistelemaan enää sellaisesta asiasta mikä on jokaisen itsemäärämisoikeus. Ongelman ydin on loppujen lopuksi se, että rakastan tyttöystävääni kovasti ja en siksi haluaisi, että suhde päättyy.

      Sinulle "seksisolmuja", en osaa antaa hyviä neuvoja, koska itse kärsin samasta tilanteesta. Yksi tietysti olisi, että menisitte terapiaan, jos toinen osapuoli siihen suostuu. Ja ehkä myös testosteronin mittautus, koska normaali mies halunnee seksiä enemmän kuin kerran kuussa. Voihan taustalla olla sairauskin, masennus tai jokin fyysisempi. Tai toinen nainen. Voisin kuvitella, että hänellä on saattanut olla epäilyksiä suhteestanne, jos teillä on ollut jonkinlainen väliaika, joka ilmeni hänen haluttomuutenaan. Hankalaa tässä on se, että kun yrität keskustella asiasta, juttu kaatuu siihen, että toinen toteaa, ettei halua ja sinä olet epänormaali addikti. Ja hän ahdistuu painostuksesta. Ja sitten kun toiselle antaa aikaa, jotta halut syttyisivät, niin ne eivät syty edes senkään vertaa kuin olet tehnyt itse aloitteita (satoja). Mielestäni normaalissa parisuhteessa on hyvä seksielämä tai ainakin pitäisi olla. Ja jos seksiä ei ole juurikaan, olette kuin sisaruspari, joka asuu yhdessä.

      • surusävel

        totta. Tosin olen nainen. Pillerit teki itselleni täydellisen haluttomuuden, mitä en itse edes ymmärtänyt. Luulin väsymystä yms. selitykseksi. Tilanne eteni mieheni pettämiseen.


    • M40_

      Kun ei saa niin ei saa. Parisuhteessa ja perhe. Puoliso pihtaa ja suorastaan suuttuu jos ehdottaa seksiä. Vieraissa ei saa käydä sillä eihän se perheen isälle ole sallittua. Jos olisikin niin maksaahan siitä pitäisi ja pitää asia salassa. Nais puoleisia ystäviä ei ole, ja vaikka olisikin niin hieman ihmetyttäisi jos heiltä saisi seksiä kun kerran olen varattu... Omat halut vaan ei häviä ja vitutttaa. Muutaman kerran jo miettinyt että pitäisi tappaa itsensä. Ero ei onnistu ilman että maksan elareita 3 lapsesta. Rahat ei riitä ja pitäisi sitten elää ilman rahaa. Vaikka olisi ulkonäköä ja tapoja, ja ilman rahaa kun ei niitä naisia vaan löydy. Parempi siis kärsiä ja sitten kun on vanha ukko niin panna ryppysiä akkoja jos enään edes saa ottamaan eteen. Paska säkä kävi. En suosittele perustamaan perhettä ainakaan isoa sellaista . Nainen muuttuu kun siitä tulee äiti ja sä muutut myös hänen silmissä. Usein myös kuulee että ruuhka vuosien jälkeen seksi palaa kuvioihin. Uskoo ken haluaa.

      • 98247584

        Noin se menee. Niin sen kuuluukin mennä. Ei täällä olla hauskaa pitämässä vaan lisääntymässä.


      • ronskikalle
        98247584 kirjoitti:

        Noin se menee. Niin sen kuuluukin mennä. Ei täällä olla hauskaa pitämässä vaan lisääntymässä.

        Olet jollain lailla mielenvikainen, lisääntyminen on jo johtanut maailman ylikansoittumiseen, vauva hanat kiinni ja pitämään hauskaa. En minä ruvennut kitisemään kun muija lopetti seksin ihan omasta halustaan, hoidin tarpeet kodin ulkopuolella, hiljaisesti, salassa ja hyvin toimii, ei mua ala kukaan muija määräilemään, jos peitto ei heilu kotona se heiluu muualla.


      • Röökitappaasexin
        98247584 kirjoitti:

        Noin se menee. Niin sen kuuluukin mennä. Ei täällä olla hauskaa pitämässä vaan lisääntymässä.

        Kuka pitää ja millä lailla hauskaa, mun mieheni pitää hauskaa juomalla kajaa ja viinaa sekä polttamalla röökiä, yli askin päivässä.
        Viikonloppuisin kunnon känni ja röökiä aski illassa ajaa taxilla kapakasta kapakkaan, sexi ei sitä ole kiinnostanut enää pariin vuoteen, kun se ei pysty , röökiä on vetänyt melkeen 40 v, hän on hyvissä töissä ja ollut jo 38 v samalla työnantajalla, no olemme jo vanhoja yli 60 v mutta Meikä haluisi sexiä ainakin kerran viikossa.
        Lapsia meillä ei ole.


      • 98378545
        ronskikalle kirjoitti:

        Olet jollain lailla mielenvikainen, lisääntyminen on jo johtanut maailman ylikansoittumiseen, vauva hanat kiinni ja pitämään hauskaa. En minä ruvennut kitisemään kun muija lopetti seksin ihan omasta halustaan, hoidin tarpeet kodin ulkopuolella, hiljaisesti, salassa ja hyvin toimii, ei mua ala kukaan muija määräilemään, jos peitto ei heilu kotona se heiluu muualla.

        Katsos ei meidän viettejä rakennettu kestävä kehitys mielessä.

        Nainen rakastuu mieheen, koska niin perusnaisen viettielämä on rakennettu. Ja vaikka nainen ei sitä tiedosta, luonto puskee naista synnyttämään lapsia ja sitten kasvattamaan nämä terveiksi aikuisiksi. Samasta syystä perusmies haluaa panna joka naisen paksuksi (vaikkei tätä tiedosta).

        Ovela mies voi yrittää pidättäytyä vauvoista ehkäisyn avulla. Mutta naisen viettejä ei noin vain huijata. Kun naiselle selviää, että miehestä ei ole hyötyä, naisen halutkin kaikkoavat ja uuden miehen etsintä alkaa.


    • luonnonkulku

      Jos tulee usein torjutuksi halut vähenee kumppania kohtaan. Me harrastimme puolison kanssa seksiä seurusteluaikana jopa viisi kertaa viikossa, yhteenmuuton jälkeen noin 2-4 krt viikossa. Kerrat alkoi vähentyä 3-4 vuoden yhdessä olon jälkeen ja laskusuunta on ollut jatkuva. Vähimmillään on ollut seksiä 1-3 krt vuodessa ja sen on jo liian vähän mulle. Kun tulee torjutuksi siinä se halu vähenee kumppania kohtaan ja kun kumppani taas saa halusnsa taksisin itse ei enää halua.

      • 8787

        luonnonkulku. Torjutuksi tuleminen on ikävää, kyllä varmasti. Siksi olisikin erityisen tärkeää harjoittaa tunnustelua, havainnointia, kuuntelua, tarkkailla toisen vireystilaa jne. ts. olla vuorovaikutuksessa keskenään kaikilla aisteilla. Tuolla toisaalla sanottiin, että ajoitus on kaiken a ja o (tai jotain sinnepäin). Mielestäni se sopii aivan kaikkeen, myös tuohon torjutuksi tulemiseen. Kun tajuaa itse, ettei toista nyt tässä hetkessä seksi kiinnosta, ei ehdottele, ei käy asiaan = ei tule torjutuksi. Huolestuttavaa on jo se, että kumppani kokee kaiken fyysisen lähestymisen seksin vonkaamisena.

        Halut vähenee myös toisinpäin. Kun toinen ehdottelee seksiä tiiviisti (eikä siis tee kuten edellisten ohjeiden mukaan), siitä tulee kumppanille usein sellainen kuva, ettei häneltä muuta odotetakaan kuin seksiä. Ei ole muuta vuorovaikutusta, ei arvostusta. Sanomattakin selvää, että tämä vähentää haluja entisestään.


    • Pois.syyllistäminen

      Sinulla on mies joka osaa puhua, olet onnekas. Pidä sitä piirrettä arvokkaana ja anna hänelle anteeksi ja tehdessäsi väärin pyydä anteeksi. Näin osoitat arvostavasi häntä. Parisuhteissa on molempien tehtävä kompromisseja, eikä yksikään liitto ole itsestään selvyys. Se vaatii aina molempien tahtoa kunnioittaa toista osapuolta, ei syytellä.
      Kaikki eivät ole seksuaalisesti niin aktiivisia että haluaa joka päivä tai monta kertaa päivässä.
      Seksistä tehdään liian usein parisuhteen erottava ja uskottomuuteen vievä tekijä vaikka se olisi alussa ollut yhdistävä tekijä. Lienee parempi harvemmin ja intohimoisesti kuin liian usein ja hätäillen.
      Parisuhteessa on jokaisella aikoja jolloin "ei niin halua" tai kykene, tai on väsynyt, ihan mitä tahansa. Ei voi vaatia että sinua aina ymmärretään, ethän ymmärrä aina itsekään. Katsotaan tasapuolisesti ja kätketään vaikka huumoriin omat hölmöydet ja ajattelemattomuudet.
      Tehkää romanttisia eleitä, muistelkaa alkua, niitä yhteisiä romanttisia hetkiä jotka muistat ja katsokaa vaikka romanttinen elokuva yhdessä toistenne sylissä. Mahdollisuuksia on kun vain tartutte niihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1017
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe