Olen hakemassa kesätyötä mahdollista osa-aikatyötä opintojen ohella tehtäväksi.
Kirjoittelen työhakemuksia, joihin ehdottomasti haluan liittä suosittelijat, joita on useampia.
Jokaiselta suosittelijalta olen kysynyt lupaa tai siis suostumusta, voinko mainita hänet suosittelijanani.
En vain tiedä, miten kuuluu oikeaoppisesti toimia näiden kanssa, jotka ovat jo kertaalleen suosittelijoikseni suostuneet.
Pari ex-pomoa on jo parina kertana (n. 3-5 vuotta sitten) suostunut suosittelijakseni. Kuuluuko mun edelleen kysyä heidän lupaansa vai voinko mainita ko. henkilöt suosittelijoinani nyt tänäkin kevättalvena töitä hakiessani eli pistää heidän nimensä ja yhteystietonsa cv:ni, eikä minun tarvitse ottaa heihin sen kummemmin yhteyttä/kysyä suostumusta.
Heidän mielipiteensä minusta työntekijänä ei varmasti ole muuttunut vuosien kuluessa, mutta en sitten tiedä, muistavatko minua vielä vuosien päästä.
Jos etiketti ei ole ollut sinullakaan hallussa, niin miten olet oman järkesi varassa toiminut?
Suosittelijat
2
387
Vastaukset
- erkki nimimerkki
Kannattaisi varmistaa. Minulle yksi pomo sanoi, että kaksi vuotta on se raja, minkä hän voi suositella. Se on noloa, jos ko. pomoille suositellaan ja pomo vastaa "ai kuka, ai taisi joku sen niminen olla meillä muutama vuosi sitten töissä". Muistakaa, että varsinkin suuremmissa työpaikoissa porukka kiertää paljon, jos olet ollut itse lyhyen aikaa. Mieti, keitä kaikkia ihmisiä omasta menneisyydestäsi muistat. Itse olin koulutuksessa, jossa kouluttajana oli työkaverini muutaman vuoden takaa, eikä hän muistanut minua lainkaan, toki emme tehneet paljonkaan yhteistyötä. Työ oli silloin muutaman kuukauden mittainen. Neuvoisin, että kolmea vuotta vanhempia ei missään tapauksessa ainakaan kannata laittaa kysymättä lupaa ensin, jos kyseessä on ollut lyhyt kjesätyö, niin kaksikin vuotta on jo paljon, työpaikan koosta riippuen. Sanotaan näin, että jos on kaksi kesätyöntekijää vuosi, niin sitten muistavat, mutta jos kaksikymmentä, viimevuotisetkin voi olla vaikea muistaa.
- neitokainen (vanha)
Jep. Pointtisi ovat hyviä. Taidan laittaa vain yhden suosittelijan, nuo muut suosittelijat ovat se verran kaukaisia (tyyliin olin töissä parina kesänä 4-5 vuotta sitten. Näkeehän jo siitä, että mut on palkattu useamman kerran, että työntekijänä olen ollut pidetty)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225534- 324860
- 292794
- 342354
- 372068
- 152018
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 121611
- 231492
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons271481