Yöllinen janoisuus

Mies18v..

Mistä ihmeestä johtuu kun nyt muutaman kuukauden ajan ilman mitään kummempia muutoksia ruokavaliossa tai elämässä ylipäätänsä, on öisin alkanut janottaa kauheasti. Saatan käydä juomassa lasillisen vettä 3-6 kertaa yön aikana. Juon kyllä vettä päiväsaikaan paljon ja tuleehan sitä ravinnostakin. Siis herään siihen janoon. Suuta kuivaa ja pakottava tarve juoda. Yritin juoda ennen nukkuumaanmenoa paljon vettä, mutta ei se auttanut. Onko tämä normaalia vai mistäköhän kyse voisi olla?

12

6066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ::::

      Sokeritautia??? Onko suvussa?

      • Aloittaja..

        Tädeillä ja isovanhemmilla ainakin esiintyy äidin puolella. Isän puolella esiintyy sydänvaivoja, mutta muistaakseni myös sokeritautia. Pitäisikö ottaa lääkäriin yhteyttä?


    • aikaa odotellessa

      "Mistä ihmeestä johtuu kun nyt muutaman kuukauden ajan ilman mitään kummempia muutoksia..."

      Pakkanenhan se. Nyt on talvi ja kaikki kuivuu. Ilma on kuivaa, iho kuivuu, keho kuivuu, huulet rohtuu, hiukset tulee sähköisiksi jne. Huoneilma on todella hirveää ja sitä joutuu vielä koko ajan hengittämään. Tästä kärsii hengitystiet ja silmät eniten.

      Kehosi on pakko olla aika kuiva jo muutenkin, jos vain yön aikana jo joutuu tankkaamaan nestettä. Voihan niitä sairauksiakin olla mutta... Syötkö liikaa suolaa, juotko liikaa kahvia, teetä, olutta ja muita nestettä poistavia aineita? Tuntuu että miehet usein syövät paljon raskaampaa ja suolaisempaa ruokaa kuin naiset - makkarat sun muut - joten ehkä ruokavaliota olisi saatava kevyemmäksi.

      Nyt on talvi, mutta oliko sinulla kesällä ongelmia kuivumisen kanssa? Saatko helposti esim auringonpistoksen tai näitä muita ongelmia, jos joutuu olemaan liian kauan auringossa? Särkikö usein päätä, oksettiko, menikö maha sekaisin? Kesän ongelmista voi saada ideoita näihin talven ongelmiin.

      • Aloittaja..

        Olen semivegetaristi paitsi välillä punainen liha pääsee listalle kun ei kana ja kala enää mene millään. Kesällä ei ole mitään ongelmia. En tykkää suolaisista ruoista ja makkaroita tulee syötyä vain kesällä. Sipsejä tai suolakeksejä en ole syönyt aikoihin. Tämä on ensimmäinen kerta kun tälläistä esiintyy minulla. Huulet ja ihokin minulla on kunnossa nyt vaikka en kauheasti rasvaile. Alkoholia käytän harvoin, oluesta tai kahvista en pidä, mutta teetäkin juon vain muutaman kerran vuodessa.


      • Pislikka
        Aloittaja.. kirjoitti:

        Olen semivegetaristi paitsi välillä punainen liha pääsee listalle kun ei kana ja kala enää mene millään. Kesällä ei ole mitään ongelmia. En tykkää suolaisista ruoista ja makkaroita tulee syötyä vain kesällä. Sipsejä tai suolakeksejä en ole syönyt aikoihin. Tämä on ensimmäinen kerta kun tälläistä esiintyy minulla. Huulet ja ihokin minulla on kunnossa nyt vaikka en kauheasti rasvaile. Alkoholia käytän harvoin, oluesta tai kahvista en pidä, mutta teetäkin juon vain muutaman kerran vuodessa.

        Voi olla se toinen diabeteskin, diabetes insipidus. Mulla tuli vuosi sitten antibioottikuurin jälkeen, oireilee mulla jaksoina vain silloin tällöin. nyt olen syönyt taas antibioottikuurin ja olen ripulilla. Saa nähdä, meneekö neste- ja suolatasapaino taas sekaisin. Minulla janotti ja pissatti. Ja silti kuivuin niin että veren natrium oli korkealla.


      • Aloittaja..
        Pislikka kirjoitti:

        Voi olla se toinen diabeteskin, diabetes insipidus. Mulla tuli vuosi sitten antibioottikuurin jälkeen, oireilee mulla jaksoina vain silloin tällöin. nyt olen syönyt taas antibioottikuurin ja olen ripulilla. Saa nähdä, meneekö neste- ja suolatasapaino taas sekaisin. Minulla janotti ja pissatti. Ja silti kuivuin niin että veren natrium oli korkealla.

        Unohdinkin mainita, että minulla on vessassa käyminen lisääntynyt, mutta en ole kylläkään syönyt antibiottikuureja.


    • janoinentyttö

      Olen 15v tyttö ja minullakin on AINA öisin jano, se tulee automaattisesti. Joka ikinen yö minä herään siihen kun minulla on jano, maksimissaan herään kaksi kertaa yöllä mutta yleensä yhdesti. Vanhempani nukkuuvat alakerrassa ja minulla on huomenna koulu, haluan päästä juomaan mahdollisimman nopeasti mutta en halua suututtaa ja herättää vanhempia. kysymys kuuluu, miten pääsen keittiöön yöllä juomaan ilman että vanhemmat herää tai kuulee minut?
      ps.jos joku pystyisi auttamaan niin äkkiä vastausta alas ennenkuin on aamu.

      • VESIONHYVÄÄ

        Jos teillä on vessa yläkerrassa niin käy siellä


      • Anonyymi

        Minulla litran pullo kylmää vettä yö pöydällä vieressä josta ottaa hörppy ja unikaan ei katkea niin pahasti kun ei tarvi nousta ylös ja tutkituta olisiko diapeetes eli sokeri tauti


    • Kirsikka18

      Minulla on vesipullo tai kaksi yöpöydällä!

    • Anonyymi

      Kiva että tämmöset melkee 10 vuotta vanhat keskustelut pysyy yllä. Mullakin hirveä yöjano. Pistää ärsyttämään. Diabetestä ei ole.

    • Anonyymi

      Käy lääkärissä tutkimuksissa olisiko sinulla diapeetes minulla on ja on sama ongelma tosin olen 50 v mutta ei ikä poista etteikö sinullakin ole

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1926
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe