Laihdutus+tupakoinnin lopetus=mahdoton?

kumpikampi

Miten saisin nuo kaksi asiaa onnistumaan yhtäaikaa? On helpompaa pudottaa kiloja kun voi mennä tupakalle aina kun tekee mieli jotain herkkua. Kun taas lopettaa tupakoinnin niin alkaa tekemään mieli namia ja laihis menee plörinäksi.Olen miettinyt sitäkin, että toteuttaisi asian vuoronperään, MUTTA tupakan jos lopettaa ensin niin jo valmiiksi ylipainoisena patittaa kun tulee kilo pari sen vuoksi lisää (tieteellisesti todistettu fakta, että aineenvaihdunta hetkellisesti hidastuu) ja jos taas laihdutan ensin niin olen huolissani jo valmiiksi pahaksi kokemani tupakoinnin lisääntymisestä. Terveysriskejä kuitenkin kumpikin.

Olisi hieno kuulla miten muut ovat saman tilanteen handlanneet, miltä se tuntui ja onnistuiko? Kuinka onnistui?


Olen miettinyt niinkin, että josko lopettaisin tupakoinnin ja hakisin alkuun tueksi jonkin laihisvalmisteen.
On vaan niin, että asun Espanjassa ja minulla on kilpparihäiriö (monessa laihistuotteessa kielletään käyttö sen vuoksi) enkä oikein uskalla tuolta mitä vaan ostaa (täällä kuitenkin markkinoilla myös sellaisia mitä Suomessa ei kaupan hyllyyn päästettäisikään.

Eli suositelkaahan minulle jotakin mikä voisi teidän mielestä ollan kokeilemisen arvoinen ja/tai kokemuksianne hyväksi havaituista keinoista.
Ennen kaikkea minua kiinnostaa se miten itsenne olette henkisesti skarpanneet toteuttamaan laihdutuksen ja/tai tupakoinnin lopetuksen?

73

11831

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sosse

      kun heittää syömisen, niin laihtuu varmasti. Ei laita sitä tupakkaa suuhun, loppuu myös tupakan poltto. Itsekuria siinä tarvitaan. Minulta lähti painoa 18 kiloa neljässä kuukaudessa, eikä ollut vaikeatakaan.

      Ei siinä mitää laihdutus mömmöjä tarvita. Annokset vain pieniksi ja vettä mahan täytöksi. Liikuntaa ei kannata harjoittaa, kuin vasta sitten, kun jaksaa liikkua. Eli kun on normaali painoinen.

      Jos kantti ei kestä heittää molempia kerralla, niin aloittaisin ensin tupakanpoltosta. Laihdutus sitten sen jälkeen.

      • pohjan poika

        99% laihdutusvalmisteista ja pillereistä on puppua ,herkkäuskoset uskoo mainoksia pillereistä joitten avulla laihtuu...ne on vaan rahastusta!! totuus on että rupeaa syömään järkevästi..kaikki paska jätetään pois!juustot,levitteet,valmisruuat,grilliruoka varsinkin,karkit,sipsit,kermat,kaikki missä on paljon rasvaa,kaloreita,hiilareita.. esim:yhdessä viinerissä on saman verran kaloreita kuin kahdessa muovipussillisessa omenoita,joten täytä mahasi esim niillä! ja liikunta aina plussaa. ite oon laihtunu kuukaudessa 8kg näillä:kaurapuuro,valion marjakeitot,ruisleipä,tonnikala(vedessä),hedelmät kasvikset ja marjat,rasvaton maito,raejuusto,piimä,tumma ruismakaroni, ym,terveellistä! ja pitää muistaa että laihiksella ei todellakaan tarvi eikä saa olla nälissään..ite oon syöny varmaan määrällisesti enemmän kuin ennen,maha vaan pitää täyttää ei lihottavalla tavaralla noin:6 krt päivässä...eikä mitään herkuttelu päiviä..tulee vaan takapakkia dietille!! tietty kerran pari viikossa voi yhen pikkupullan syödä. =)


      • ap. jälleen
        pohjan poika kirjoitti:

        99% laihdutusvalmisteista ja pillereistä on puppua ,herkkäuskoset uskoo mainoksia pillereistä joitten avulla laihtuu...ne on vaan rahastusta!! totuus on että rupeaa syömään järkevästi..kaikki paska jätetään pois!juustot,levitteet,valmisruuat,grilliruoka varsinkin,karkit,sipsit,kermat,kaikki missä on paljon rasvaa,kaloreita,hiilareita.. esim:yhdessä viinerissä on saman verran kaloreita kuin kahdessa muovipussillisessa omenoita,joten täytä mahasi esim niillä! ja liikunta aina plussaa. ite oon laihtunu kuukaudessa 8kg näillä:kaurapuuro,valion marjakeitot,ruisleipä,tonnikala(vedessä),hedelmät kasvikset ja marjat,rasvaton maito,raejuusto,piimä,tumma ruismakaroni, ym,terveellistä! ja pitää muistaa että laihiksella ei todellakaan tarvi eikä saa olla nälissään..ite oon syöny varmaan määrällisesti enemmän kuin ennen,maha vaan pitää täyttää ei lihottavalla tavaralla noin:6 krt päivässä...eikä mitään herkuttelu päiviä..tulee vaan takapakkia dietille!! tietty kerran pari viikossa voi yhen pikkupullan syödä. =)

        Terveellä ja kilpirauhasen toiminta tasapainossa olevilla asiahan on melko yksinkertainen. Ei se minullekaan mahdotonta ole, mutta vaikeampaa. Minulta on kilppari joditettu kahdesti ja se siis ei toimi laisinkaan vaan syön hormonin purkista, nyt ne ovat olleet jo päälle vuoden liian matalalla (erittäin matalalla) ja siis paino ei meinaa laskea, vaikka päällään pomppisi mikä tietty raivostuttaa, harmittaa ja pistää mielen matalaksi. Laihisvalmisteista sen verran, että lähinnä mietin noita rasvaa talteen ottavia, kuten Suomessa Alli-valmiste, joka vapautettiin reseptivapaaksi. Täälläpäin mualmaa on laihisvalmisteita, jotka todella toimii, mutta ne ei ole terveydelle eduksi.
        Minulla on 4 lasta ja jokaisen lapsen odotusajan olen ollut polttamatta ja silloin se on tuntunut helpolta, tyhmänä vaan aloitin uudestaan. Olen aina ollut normaalipainoinen ennen joditusta (57/172cm) mutta sen jlkeen paino ollut aina vähintään 70kg ja nyt siis lukema on 10 kiloa enemmän. =(
        Yksin kertaisuudessaan asia on noin, kuten ensimmäinen vastaaja kommentoi...toteutus vaan vaikeampaa. :)
        Olen parhaillaan polttamatta ja tarkkailen syömisiäni ja olisi todlla mukava kuulla kannustukseksi lisää onnistuneita kokemuksia painonpudotuksesta ja varsinkin yhdessä tupakoinnsta luopumisen kera.


      • ravintotietoa

        Jos ei liiku lähtevät nesteet ja lihakset ja läskit jää


      • Anonyymi

        SIllon ainakin laihtuu kun juoksee yli 10 km.


      • paikkansa
        ravintotietoa kirjoitti:

        Jos ei liiku lähtevät nesteet ja lihakset ja läskit jää

        ainoastaan parin kilon laihdutuksessa nopeasti.jos puhutaan kymmenen kilon tai yli kymmenen kilon laihduttamisesta,niin eiköhän tuo paino putoa jos muuttaa ruokailutottumuksiaan pelkästään.kokemusta on.ja sitten tosissaan,kun jaksaa niin alittaa sen liikkumisen.siinä on nimittäin vaarana,jos kaiken kerralla ykskaks muuttaa,niin alitajunta kaipaa sitä vanhaa totuttua tapaa ja repsahtaminen alkaa taas...


      • gggggkkgkggk..

        kapselia nielit kun 18kg nui äkkiä läks? taidat olla posessa!


      • silloin laihtuu
        Anonyymi kirjoitti:

        SIllon ainakin laihtuu kun juoksee yli 10 km.

        Harvalla ylipainoisella on niin hyvä kunto että voi juosta 10km ja vaikka pystyisikin, niin ei ainakaan airobisella sykkeellä. Läskin muuttuminen energiaksi vaatii happea ja silloin ei kannata urheilla niin kovaa että lihakset syö kaiken hapen.

        Reipas kävely on laihduttajalle parasta liikuntaa ja kun kunto paranee niin sauvat mukaan.


      • Ei mitään ihmettä
        gggggkkgkggk.. kirjoitti:

        kapselia nielit kun 18kg nui äkkiä läks? taidat olla posessa!

        18kg neljässä kuukaudessa, on suunnilleen kiloviikossa, sehän on vielä ihan turvallinen painopudotusvauhti. Tuohon pystyy ihan helposti kun on ruokavalio kohdillaan, eikä tarvi todellakaan olla millään kitudietillä eikä tarvi nähdä nälkää.

        Itse olen pudottanut suunnileen samaa vauhtia ja näin hyvin en muista syöneeni koskaan.

        Syön kaikkea, mutta kohtuudella. Herkkunaposteltavista olen melko pitkälti luopunut ja se on ollut helppoa kun en ole niiden perään ollu aikaisemminkaan.

        Tosin tuli tässä viikonloppunakin syötyä juustoja ja punkkua, mutta ei siinä mitään kun laskee kalorit mukaan syömisiin, jostain muusta pitää sitten keventää. Ja yksi kalorikylläinen päivä silloin tällöin tekee vain hyvää laihdutukselle.


    • exröööki?

      olen ollut tupakatta vasta kolmatta päivää..aika hyvältä näyttää,mutta pahin tod.näk. vasta edessä.. toivottavasti itsekurini riittää..Kiloja pitäsi pudottaa n. viisi, mutta ensin hoidan tän röökiasian kuntoon. Sitten voi keskittyä toiseen..olen jo syömätottumuksia yrittänyt muuttaa, useita pieniä aterioita ja kasviksia..töihin mukaan ruisleipää ja hedelmiä..Tsemppiä sinulle! Hyvän päätöksen olet tehnyt.

      • Köyrin Pertti

        Nämä rasvattomat ruoat ja light tuotteet nimittäin kaikki näkyy olevan aika pulskassa kunnossa jotka niitä ostaa syö.Itse ihanne painossa ja syön mitä haluan.


      • pohjan poika
        Köyrin Pertti kirjoitti:

        Nämä rasvattomat ruoat ja light tuotteet nimittäin kaikki näkyy olevan aika pulskassa kunnossa jotka niitä ostaa syö.Itse ihanne painossa ja syön mitä haluan.

        et vaan tiedä oikein asiosta,joillakin niinku sulla varmaan on aineenvaihdunta niin kova et voi syödä mitä haluaa,yks tuttuni syö grilliruokaa joka päivä ja juo kaljaa iltasin...eikä liho yhtään...mut sekin alkaa lihomaan viimeistään 40-50 vuotiaana kun aineenvaihdunta todennäköisesti hidastuu,eikä enää osaa muuttaa ruokailutottumuksia.


      • kevyempi voilla!
        Köyrin Pertti kirjoitti:

        Nämä rasvattomat ruoat ja light tuotteet nimittäin kaikki näkyy olevan aika pulskassa kunnossa jotka niitä ostaa syö.Itse ihanne painossa ja syön mitä haluan.

        Totta , elimistö ei tunnista kevyt tuotetta ja varastoi sen...kokemuksella!


      • savut

        luultavasti vedät vahvojasavuja aikaisemmin kuin uskotkaan,rypistely loppuu kokemukseni mukaan 2-3vk kuluttua ...


    • Elämäntapakevät

      Unohda laihdutus, ja keskity sanaan "terveemmät elmäntavat", eli ei tupakointia ja lisää liikuntaa (kaikenlaista). Terveissä elämän tavoissa on se hyvä puoli että yleensä ne myös laihduttavat normaalimittoihin ajan kanssa, kun taas väkisin vedetyt "laihdutuskuurit" aiheittavat jojo-efektiä, eli kun se kuuri on loppuu, niin paino nousee taas jne, eikä ne paranna elämän tapoja eikä hyvinvointia pysyvästi.

      Tupakointi loppuu tänään!!! (Sen me päätemmä yhdessä!) Anna itsellesi pari viikkoa aikaa toipua tästä paheesta, eli lähinnä vieroitusoireista ja tapakäyttäytymisestä. Tuona aikana ei ole puntariin asiaa, tosin se ei tarkoita sitä että "saa syödä ja lihoa", mutta paino ei nyt ole oleellinen asia, eikä siitä saa stressata. Sitten ruokavaliota ja syömiskäyttäytyminen remonttiin (ei ole pakko odottaa 2 viikkoa, vaan toki voit aloittaa sen suunnittelun jo tänään ja toteuttaa sitä kaupassa käydessäsi). Säännölliset ja terveelliset normaalit ateriat, mutta joka aterian alle juot vettä pari lasia (täyttää vatsaa ja tuo täten kylläisyyden tunteen nopeammin) ja vastaavasti syöt pienemmistä lautasista, niin ettei annos koot ole liian isoja (voi olla ennestään jos olet lihomaan päässyt), mutta muuten syöt siis aivan normaalisti.

      Liikunta harrastuksia. Itselläni toimii (ei lauhdutusmielessä vaan elämässä yleensä) sellainen, että ottaa 2 eri lajia valikoimiin. Joku vähän rankempi ohjattu tunti jossa siis valmentaja motivoi ja siitä tulee kiinteä osa viikko rutiinia (tietty päivä(t) ja kellon aika), ja sitten ei-aikaa sidottu kevyempi harrastus, eli esim. kävely/juoksu/hiihto tai punttisalissa käynti tai kotona jumppaaminen/joogaaminen.

      Eli korjaat vain elämän tapasi, niin lopputulos on että ei tupakointia, ja liikunta laihduttaa ajan kanssa, ja virkistää mieltä!!! Onnea uudelle elämällesi!

      • ykäxä

        voi yhtäaikaa lopettaa.Se olisi sekä elimisttölle etteä mielenterveudelle liian suuri muutos eikä taatusti onnistuisi.
        Aloita vähentämällä syömistä. Laita aina pienelle lautaselle sen mitä syöt äläkä ota lisää. Varmaan tiedät, että hiilihydraatit pitäisi ensimmäiseksi vähentää ruokavaliosta.
        Silloin kun nälän tunne yllättää lähde vaikka pienellekin lenkille, sillä siirrät seuraavaa ruokailukertaa vähän pitemmälle. Ruokailun ja välipalojen väli 3-4 tuntia.
        Nuku paljon. jos on mahdolista niin mene nälkäisenä mieluummin sänkyyn kuin jääkaapille, päivälläkin.

        Vasta sitten kun olet saanut laihtumisen alkuun, ala samalla tavalla vähentää tupakointia.
        Elimistön pitää tottua muutoksiin silloin muutos onnistuu varmemmin.
        Yht´äkkinen raju muutos panee elimistön shokkitilaan, josta se etsii ulospääsyä ja yleensä lopputulos on entistä pahempi.


      • Jens76
        ykäxä kirjoitti:

        voi yhtäaikaa lopettaa.Se olisi sekä elimisttölle etteä mielenterveudelle liian suuri muutos eikä taatusti onnistuisi.
        Aloita vähentämällä syömistä. Laita aina pienelle lautaselle sen mitä syöt äläkä ota lisää. Varmaan tiedät, että hiilihydraatit pitäisi ensimmäiseksi vähentää ruokavaliosta.
        Silloin kun nälän tunne yllättää lähde vaikka pienellekin lenkille, sillä siirrät seuraavaa ruokailukertaa vähän pitemmälle. Ruokailun ja välipalojen väli 3-4 tuntia.
        Nuku paljon. jos on mahdolista niin mene nälkäisenä mieluummin sänkyyn kuin jääkaapille, päivälläkin.

        Vasta sitten kun olet saanut laihtumisen alkuun, ala samalla tavalla vähentää tupakointia.
        Elimistön pitää tottua muutoksiin silloin muutos onnistuu varmemmin.
        Yht´äkkinen raju muutos panee elimistön shokkitilaan, josta se etsii ulospääsyä ja yleensä lopputulos on entistä pahempi.

        Siis muuta ei kumpaakaan vaadita kuin ITSEKURIA! Siis jos tekee tupakkaa mieli, niin et siltikään syö!!

        Itse olen ollut polttamatta kuukauden ja paino saldo - 2 kiloa! Olen juonut vissyä silloin kuin himottaa.


      • Lihavien vapautusrin

        Liikuntakaan ei valitettavasti laihduta edes ajan kanssa. Mutta vaikka liikunta ei laihduta, niin liikunta torjuu tehokkaasti ylipainon aiheuttamia terveyshaittoja, etenkin 2 tyypin diabetesta. Liikunta myös laskee jonkin verran verenpainetta ja ehkäisee sydän- ja verisuonisairauksien syntyä. Diabetes on erittäin vakava sairaus, ja sen ehkäisy liikunnalla on tärkeää. Mutta ei pidä pettyä, vaikka paino ei laskekaan. Liikunta alentaa paino vasta silloin,jos sitä harjoitetaan paljon, esimerkiksi juostaan tunti viitenä päivänä viikossa, mutta tällöinkään painon putoaminen ei ole varmaa.

        Liikunta olisi tärkeää lapsille ja nuorille, sillä vaikka ylipainoa ei voi sen synnyttyä laskea muuten kuin leikkaushoidolla, niin ylipainon syntyä lapsena voidaan ehkäistä liikuntaa lisäämällä. Lihavuuden torjunnassa tärkeintä on ennaltaehkäisy, ja se tapahtuu lapsuudessa ja nuoruudessa. Aikuisella jo saavutetun ylipainon laskeminen on tutkimusten mukaan toivoton urakka. Ongelmana on se, että vaikka ihminen onnistuu laihduttamaan, niin paino palaa aina takaisin viimeistään vuoden tai kahden kuluttua. Myöskään ns. elämätapojen pysyvä muuttaminen ei auta, sillä ihmisen painoa säätelee homostaattinen mekanismi, joka nostaa ihmisen nälkää ja ruokahalua, kunnes kehon rasvaprosentti on jälleen saavuttanut entisen arvonsa, ns. asetusarvon:
        http://ravitsemustiede.hpage.com/asetusarvo-teoria_91920507.html

        Monelle meistä on vaikea luopua uskomuksesta, että pysyvä laihtuminen on mahdollista laihduttamalla, tai pysyvällä elämäntapojen muutoksella. Kysymys on kuitenkin uskomuksesta, jota tieteellinen tutkimus ei tue. Meillä on taipumus uskoa laihtumisen mahdollisuuteen sen vuoksi, että kaikki muutkin ympärillämme siihen uskovat. Tätä voisi verrata siihen, että uskomme kuoleman jälkeen pääsevämme taivaaseen, tai jotkut joutuvansa helvettiin, koska lähes kaikki muutkin eurooppalaiset uskovat näin. Intialaiset taas eivät usko taivaaseen, vaan he uskovat syntyvänsä uudelleen kuoleman jälkeen, koska kaikki muutkin intialaiset heidän ympärillään uskovat niin.


    • Vanha Jojo

      Ei kannata yrittää kahta isoa muutosta yhtäaikaa, vaan yksi kerrallaan, ja silloinkin pitää antaa korvien välille tarpeeksi aikaa sopeutua. Siitä se nimittäin johtuu, muutoksen vaikeus. Fyysiset vieroitusoireet menevät ohi parissa viikossa, mutta kestää kuukausia, jopa vuosia oppia ajattelemaan itsensä tupakoimattomaksi ihmiseksi.

      Tupakoinnin lopettaminen tuo keskimäärin kaksi kiloa lisää painoa. Jotkut eivät liho ollenkaan, toisille tulee kymmeniä kiloja lisää. Jo pelkkä tupakatta oleminen voi nostaa painoa hiukan sitä kautta, että tupakoiva kuluttaa pikkuisen enemmän energiaa kuin tupakoimaton. Useimmilla kyse on kuitenkin siitä, että tupakan tilalle pitää saada muuta tekemistä, ja kun tupakka on ollut tapana laittaa suuhun, sinne menee sitten korvikkeeksi jotain syötävää, ja mieluummin kääretorttua kuin porkkanaa. Tupakoinnin lopettaminen myös parantaa makuaistia, jolloin kaikki maistuu paremmalta ja tulee siksi ehkä huomaamatta syödyksi yli tarpeen.

      Mitä niihin terveysriskeihin tulee, saat olla TODELLA, TODELLA ylilihava ennen kuin painon aiheuttamat riskit ovat lähelläkään säännöllisen tupakoinnin mukanaan tuomia. Tupakka on ylivoimaisesti suurin niistä terveysriskeistä, joihin voi itse vaikuttaa, joten terveyden kannalta on paljon parempi olla vähän ylipainoinen tupakoimaton kuin laiha tupakoitsija.

      • löntti

        mun eukko on sen sortin kokki että tupakoinnin lopettamisen tuoma makuaistin parantuminen ei oo hieno asia mut ei oikein kehtaa narista asiasta mut se hyvä puoli siit on et ei paaristu(ainkaan kotisapuskasta)


    • vaikeata on

      jahas...siinäpäs propleemata kerrakseen.ensinnäkin olen samaa mieltä (osittain) kuin muutkin vastaajat eli ITSEKURI.sitä tarvitaan ja roimasti kummassakin asiassa.tupakan lopettaminen-ota seuraavanlainen asenne aluksi "olen lakossa" älä missään nimessä polta kaikkia tupakoitasi vaan jätä ainakin 5 savuketta askiin ja asenne ettet saa polttaa.ota kalenteri avuksi,merkkaa silmät kiinni joku päivän kohdalle 1 tupakka.eli jos pärjäät sinne saakka ilaman tupakkaa ja et halua sittenkään vielä polttaa sitä (kehottaisin maistelemaan miltä se maistuu?muutaman viikon päästä ei hyvälle...)siirrä päivää eteenpäin...jne.jne.porkkanoita voi syödä mielin määrin aina kun tulee mieleen tupakka.laihdutuskuuri toimii samalla tapaa...jätä pullat,munkit ja makeat pois,ota tilalle kuitupitoisia keksejä,vähärasvaisia jne jne.juo vettä,syö monipuolisesti pieniä aterioita monta kertaa päivässä,kasviksia ja hedelmiä,mutta muista ainakin yksi lämmin ateria pitää syödä päivässä,laske kalorit......liikkumisen voi ottaa rinnalle mukaan.merkkaa kalenteriin itsellesi yksi päivä jokaiselle kuukaudelle ja silloin saat syödä suklaata,munkkia tai mitä nyt tykkäätkään syödä herkkua mutta vain yksi.ja liikkumine voi olla kävelyä sellasella puolen tunnin reippaalla kävelyllä voi aloittaa ja lisätä sitä omantunnon ja kunnon mukaan.pakkoa ei siitä saa tehdä itselleen vaan kävelystä myös täytyy nauttia...ja ennenkaikkea asenne on tärkeä.se että ne kilot eivät ole varmasti tulleet päivässä tai viikossa ni ei kannata luovuttaa jos paino ei ihan heti lähdekkään tippumaan.painon pudotuksessa ja tupakan lopettamisessa en usko mihinkään lääkkeisiin tai laastareihin...vastahan oli iltalehdessä että laihdutuslääkkeen takia oli joku joutunut tiputukseen...ja laastarista sukulaismies sai rytmihäiriön...

    • b3ll3

      Lopetin tupakanpolton kokonaan viime syksynä, helppoa se oli kun olin vain polttanut juhlimisen yhteydessä silloin noin vuoden ehkä. Mutta ehdotan todellakin että olet ilman tupakkaa ensin, silloin ku elimistösi käy läpi noi vierotusoireet sulla täytyy olla jokin muu (vaikka namia tai suolaista) joka auttaa sua aina kun iskee himo polttaa. Tänä päivänä vielä mua tekee aina mieli polttaa kun esim. sataa ulkona kesällä tai juhlimisen yhteydessä. Mutta sun täytyy psyykata itseäsi siihen että et osta etkä ota vaikka kaverit tarjoaisivat. Tää vaihe voi kestää kuukausia, itse odotin noin 4 kk ennen kuin aloitin laihista (nieluristat leikattiin elokuussa, sen jälkeen en ole ottanut tupakantupakkaa)mutta se kannatti , mulla ei oo himoja enää tupakkaa kohti.

      Koska sulla on kilpirauhasenhäiriötä niin ei kannata ostaa mitään laihistuotteita, jos haluat aloittaa vaikka kaalisoppakuurilla viikon tai pari niin saa semmoisen Kickstartin siihen. Ja juot paljon vettä/kivennäisvettä tai sitruunamehuvesi niin kuin mä. Sen jälkeen aloitin Atkins nimisen dieetin, voit googlata lisätietoja siitä jos haluat mutta pääasia on se että mahdollisimman vähän hiilihydraatteja syöt. Et saa syödä perunaa,jauhoja,riisiä tai juureksia maan alta. viinirypäleet ja banaanit kuuluvat myös vaaralliseen ryhmään koska niissä on paljon hedelmäsokeria. Internetissä saa vaikka listan hiilihydraateista erilaisissa tuotteissa, sen voi laittaa jääkaappiin kiii ja kattoo sitä aina kun tekee mieli jotain hyvää. Kirja kaupoista saa Atkinsdieetin keittokirja (mulla on se) siinä lukee kaiken aloitusvaiheesta, laihdutusvaiheesta ja ylläpitovaiheesta. Hauskinta tässä on se että ei tarvitse olla nälkäinen, aina ku on nälkä voit syödä lihaa,kasviksia, joitakin juureksia ja jopa marjoja jälkiruuaksi!

      Aloitusvaiheessa syöt 20grammaa hiilihydraatteja. eli jos katsot paljonko hiilihydraatteja on 100grammassa suklaassa niin ymmärrät miten vähän sokeria saat syödä. Tämä toimii koska ensimmäiset päivät kun olet käyttänyt kaikki nopeat energiat vartalostasi ja syöt vain proteiinia ja rasvaa, poltat ainoastaan rasvat pois vartalostasi. Kun ensimmäisen kerran tein tätä laihduin 6 kiloa vain 2 viikossa mutta saatan olla painavampi kuin sinä (yli 100kg). Tämä toimii ehdottomasti jos haluat eroon niistä 10kiloista jotka tulivat talven aikana ja joulun aikana. jos haluat tietää lisää niin multakin voi kysyä!

      • b3ll3

        Jumpaksi teen 3 kertaa viikossa joko Zumba fitness latinalais tanssia tai uin 2-3 km :)


    • kokemusta on

      omana kokemuksena voin sanoa tupakan lopetuksesta seuraavaa.ensimmäisellä kerralla lopetin koska sain tietää olevani raskaana ja ajatus tupakan savussa kasvavasta lapsesta kohdussani sai minut voimaan niin pahoin etten voiniut edes ajatella polttamista!!kuusi vuotta olin polttamatta ja sitten aloitin(tyhmä)uudelleen,poltin taas jonkin aikaa ja taas piti lopettaa koska olin raskaana.tiedän että se on vaikeaa ja kysyy itsekuria...isälläni oli tapana sanoa että kun hän jätti tupakan pois ni hän antoi askin olla vuoden päivät takin taskussa että aina kun tuli mieli polttaa tiesi että takin taskussa on tupakka aski...mutta koskaan hän ei siitä ottanut sitä tupakkaa...eli tupakat kuivuivat niin askiin että kun hän sen avasi tarjotakseen naapurin isännälle tupakan,kaikki tupakan purut olivat valuneet tupakeista pois ja tyhjät hylsyt olivat vain tilalla.silloin aski meni roskiin ja hän ei enää uutta ostanut,olihan vuosi mennyt hyvin.:-)naapurin mies jäi sitten tupakatta samalla.laihdutuksesta voin vain sanoa sen että kantsii käydä jossakin kuntosalilla tai kehonanalyysi testeissä(jos paikkakunnallasi on urheiluopisto) onko laihdutuskuuri tarpeen todellakin?laihdutus ja kuntoilu kulkevat käsikädessä ja se että asiantuntija voi antaa sinulle hyviä vinkkejä näihin kumpaankin asiaan.pituus ja painoindeksin avulla katsotaan ylipaino ja muiden testien avulla sitten kuntoilun tarve.jos on huono kunto ei tarkoita että on ylipainoinen.jos on ylipainoinen ni pitää muistaa että ne saadut kilot ovat tulleet vuosien varrella ei kuukaudessa eli itsekuria myös siihen laihduttamiseen eli et laihdu esim.10 kg kuukaudessa koska se ei ole myös terveellistäkään.netissä on paljon hyviä ruokaohjeita ja tukiryhmiä niin tupakn polton lopettamiseen kuin laihduttamiseenkin.ja jos ei heti ensi yrittämällä onnistu ni ei saa masentua,meitä on monia kanssaihmisiä jotka epäonnistumme eri asioissa ja kuitenkin emme anna periksi vaan olemme asteen vahvempia, seuraavalla yrittämisellä.ennenkaikkea ei saa olla liian ankara itselleen.lipsumisia sattuu laduillakin!tsemppiä sulle näihin asioihin.

    • sympatiaa

      Minä olen samassa tilanteessa, olen vähentänyt tupakoinnin minimiin ja pääasiassa laihdutan. Motivoin itseäni, sillä että kyllä minä olen jo tähän ikään saanut nauttia ruuan mauista ja se nautinto kuitenkin kestää vaan hetken ja sen jälkeen on huono oma tunto.

      • tupakoimatonnainen

        Tietenkin tupakka pois ensin. Lisää liikuntaa, niin et voi tupakoida ja syödä sen aikana. Painoa kerkiää laskemaan sen jälkeen kun tupakasta päässyt irti. Tupakka on todella paha myrkky ihmiselle.


    • pula80

      Hei,
      olen polttanut noin 10 vuotta ja aina silloin tällöin yrittänyt lopettaa. Nyt tammikuun alussa tuli ekaa kertaa sellainen luonnollinen hetki ja fiilis lopettaa. Valitettavasti olen pari kertaa haksahtanut viinilasin kanssa tupakalle (mies polttaa kotona). Silti tunnen itseni nyt savuttomaksi, enkä aio enää aloittaa.
      En ole ylipainoinen, mutta aina mulle on käynyt niin, että kun en polta, tekee mieli liikkua enemmän, on virkeämpi olo ja jaksaa enemmän. Siinä sitten kaloreitakin kuluu enemmän. Harrastan säännöllisesti liikuntaa, joka tietysti tuntuu tosi paljon paremmalta nyt, kun en enää polta.
      Halusin vaan sanoa, että yritä kuunnella kehon ääntä. Jos on ihan rehellinen itselleen, en usko, että koskaan olis niin kamala tilanne, että tupakka sitä helpottais. Espanjassa sitä saa tietysti tosi halvalla (siellä minäkin aina poltin paljon, varsinkin etelässä Gibraltarin lähellä..), mutta kannattaa miettiä mitä kaikkea kivaa itselleen voi niillä säästyneillä rahoilla hankkia. Palkitse itseäsi jokaisesta pudonneesta kilosta ja polttamattomasta tupakasta jollain: minä ostin just 20 tulppaania tupakka-askin hinnalla -tuoksu on aivan huumaava. :)
      Asun Saksassa ja täytyy valitettavasti todeta, että täällä ihmiset polttaa edelleen paljon enemmän kuin Suomessa. Onneksi ei enää pariin vuoteen joka puolella sisätiloissa, mutta kuitenkin. Ja tupakkaa saa tietysti automaateista kellon ympäri - ja niitä automaatteja on noin 10 metrin välein.. Hullua!
      Tsemppiä kaikille savuttomille ja onnea painonhallintaan, vaikka mielestäni on paljon parempi olla hiukan pullukka savuton, kuin haiseva harmaaihoinen mustahammas..

      • Annika00

        Mä aloitin molemmat yhtä aikaa, sekä lopullisen elämäntapamuutoksen ruokailuiden kannalta sekä tupakoimattomuuden. Ja hyvin on mennyt, takana jo 4 kuukautta sekä -7,5 kiloa! Eikä yhtään tupakkaa. Itestä tuntui, että oli helpompi aloittaa kerralla terveellinen elämä, lisää liikuntaa jne. joka on hyödyksi sekä laihduttamiselle sekä kunnolle muutenkin. Liikunta tuntuu hyvältä ja se, etten enää haise kuin rankkitynnyri, sopii paljon paremmin mun nykyiseen hoikistuneeseen olemukseen kuin se pahan hajuinen ällötys joka olin vielä syksyllä. Joten siitä vaan, aloita molemmat kerralla. Ei ole helppoa mutta kun päätät, niin se jo kantaa pitkälle! Tsemppiä! :)


    • hnh

      Osta itsellesi Champix-kuuri. Vaimo ja minä poltimme kumpikin 16 vuotta eikä millään pystytty lopettamaan. Otettiin sitten Champix lopettamisen tueksi ja onnistuttiin kerralla. Nyt jo vuosi polttamatta eikä tee yhtään mieli. Tehokas lääke ja tupakasta irrottautuminen uskomattoman helppoa. Laihdutuksesta sen verran, että siihen auttaa vain elämäntapojen muuttaminen pysyvästi. Syö vähemmän ja liiku enemmän. Kun kulutat enemmän kuin syöt, niin paino putoaa. Huomioi kuitenkin mitä syöt. Sokerit ja rasvat eivät ole hyvinvoivan ja -näköisen kehon rakennusaineita.

      • atlatl

        Nuo laihdutustuotteethan oli juuri hiljan framilla kun joku joutui sairaalaan niiden vuoksi.
        Tuon Allinkin sanotaan vaikuttavan sen yhden lisäkilon vain jos se yhdistetään kevyeen ruokavalioon.
        Iltalehdessä oli jonkun lääkärin mielipiteitä noin 10 markkinoilla olevasta tuotteesta ja kaikki,tämä Alli mukaanlukien,olivat lääkärin mielestä hyödyttömiä. Ja todellakin väärinkäytettyinä vaarallisia kaikki.
        Yhden tuotteen lääkäri olisi kieltänyt saman tien.

        Tosiasia on,että vähemmän ja useammin on parempi,mitä ruokaan tulee.

        Jotkut lääkärit ovat sitä mieltä,että laihdutusvalmisteita ei tarvita,vaan kohtuusyömistä.
        Itsekkin olen siinä tilanteessa,että olen lihonut polvivaivojen aikana aivan liikaa.
        Oma ongelmani on iltasyöminen. Siis minulla on jokin psyykessä,joka käskee vetämään mahan niin täyteen,että jalat ei kanna ja maha tuntuu räjähtävän.
        ja uskon monille ruoan olevan lohtu,ei kukaan nälkäänsä sillätavoin syö.

        Ja tiedän miten pitäisi syödä: Pienenpiä aterioita,mahdollisismman paljon kasviksia,salatteja,hedelmiä...

        Kevytjuomia en käytä ja tässä syy: Niissä oleva aspartaami saataa olla yhteydessä aivokasvaimiin. Ne myös saattavat aiheuttaa tarpeen syödä ylimääräistä vaikuttamalla mm aineenvaihduntaan. Tästä ei kuitenkaan liene takuuvarmaa tietoa,vain olettamuksia.
        Mutta vältän niitä,kun vesikin maistuu. Olen juuri aloittamassa uutta ruokajärjestystä. Esim lämpimän aterian yhteydessä hieman pienenmpi lautanen kuin ennen ja aina puolet lautasesta salaattia Ja vihanneksia,sitten loput kaksi neljännestä lautasesta täytän kanalla/kalalla tai kalkkunalla.(ei siis sianlihaa)
        tai riisillä,perunalla.Yritän myös muistaa syödä pieniä välipaloja. Ja se on vaikeaa kun en haluaisi ostaa mitään valmisjuttuja lisäaineiden pelossa,enkä viihdy keittiössä kovin hyvin....
        Liikunta on myös hyvällä alulla; en käytä julkisia alle kolmen pysäkin väleillä,siis kävelen joka paikkaan.
        Tätä olenkin jo tehnyt noin kuukauden. Tarkoitus olisi vähitellen lisätä kävelylenkkejä myös iltaan.Nämä lenkit on tarkoitus olla väh 40 minuuttia kestäviä ja kävely sellaista että hengästyttää välillä.
        Näitä alkuun vaikkapa kaksi kertaa viikossa,myöhemmin lisätään annosta...

        Tupakoinnin lopettaminen kuuluu tuonne myöhempään vaiheeseen,sillä näissäkin on jo tekemistä kun olen tyypillinen ADHD-tyyppi,jolle kärsivällisyys ja pitkäjänteisyys ei ole mikään itsestäänselvyys.
        Senverta olen jo edistynyt,että painonnousu on pysähtynyt. Töitä riittää,sillä olen 162 pitkä ja painan 79.5 kiloa. Eli ainakin 10 kiloa on tavoitteena saada pois.
        Tämä kaikki piti aloittaa jo kauan sitten,mutta polven rikkoutuminen ja sen leikkaus viivästyttivät ja passivoivat kovasti.

        Liikunta on tärkeä tuki laihduttamiselle,mutta vielä tärkeämpää on tosiaan syödä oikein.
        Ei liikaa mitään,vaan riittävästi.
        Ja vielä yksi juttu: Pureskelu.
        Monet hotkivat ruokansa niin nopeasti,että keho ei ehdi kertoa olevansa kylläinen.Siksi tulee syötyä enemmän kuin pitäisi.
        Eli pureskelkaa hyvin. Silloin monet vatsaongelmatkin helpottuvat,kun ruoka on jo alustavasti käsiteltyä...
        Jos ulosteessasi on kokonaisia ruuanpaloja,kyse on juuri tästä. huonosti purtu ruoka ei myöskään ehdi tulla käsitellyksi suolistossa...
        Eli purkaa kunnolla.


      • vaimonsa

        Sama juttu täällä. Mieheni onnistui tupakoinnin lopetaamisessa champix kuurin avulla ja on ollut jo lähes vuoden polttamatta. Mutta mutta..ruoka alkoi maistua entistä paremmin ja kiloja on tullut lisää jo 10. Tuntuu olevan vaikeaa saada kiloja pois ja motivaatiota ei tunnu olevan laihduttamiseen.


      • PIRJOs
        vaimonsa kirjoitti:

        Sama juttu täällä. Mieheni onnistui tupakoinnin lopetaamisessa champix kuurin avulla ja on ollut jo lähes vuoden polttamatta. Mutta mutta..ruoka alkoi maistua entistä paremmin ja kiloja on tullut lisää jo 10. Tuntuu olevan vaikeaa saada kiloja pois ja motivaatiota ei tunnu olevan laihduttamiseen.

        Ensin muutin ruokavaliota, ei perunaa, ei riisiä, kanaa, kalaa ja vokkivihanneksi tai salaattia ei oikeastaan
        leipää, aamulla puuroa. Karkit jätin pois, miettii niin voi poistaa paljonkin esim aloin juomaan rasvatonta
        maitoa mitä en ennen juonut, piimaa, siinnäpä vähän ohjeita, EIKÄ NÄLÄN TUNNETTA :)


    • hha

      kaverin äiti lopetti tupakan polton siten että joka kerta ku alako tekkeen mieli tupakkaa hän lähti pikku lenkille, luulis että siinä tippuu paino myös

    • OK

      Pelkällä liikunnalla ei laihdu pitää myös syödä terveellisesti. Mutta voi syödä herkkujakin kunhan se ei mene liioitteluun!! Kun tupakka taas.... en ole ikinä ymmärtänyt sen ihannetta!
      Kannattaa lopettaa tupakointi!!

      • haituva

        noista lääkkeistä, muillekin kuin vanhukselle dosettiin. Eikä missään nimessä dosettiin sitten mitään hoitoja. Lopeta ensin tupakointi kuntoilun avulla ja aloita sitten urheilu ja liikunta. Pitäis onnistua pelkällä Nicoretella. Ihanaa on elämä, ilman savutta, mutta ongelmia se ei ratkaise. Kaikkiin ongelmiin auttaa seksialan koulutus ensimmäisenä vaihtoehtona, se on taivaan tosiasia.


    • kylvain

      Itse laihdutin viime vuonna 10 kiloa saman aikaan kun lopetin tupakoinnin. Oli pakko tehdä asialle jotain, kun lihoin kuukaudessa 5kiloa. Alko hälytyskellot soimaan, ku aika huomaamatta tupakan korvas herkuilla. Olin vuoden ilman tupakkia. Mun mielestä se onnistu aika helposti. Kun ei tupakoi, niin sitä on pakko keksiä itselleen jotain tekemistä. Ei tehny oikeastaan mieli tupakkia ku lähti vaan lenkille. Jos tekee makeaa mieli, niin voi juoda vaikka sokerittomia virvokkeita, se auttoi omaan makeanhimoon. Toki niitäkään ei pidä jatkuvasti juoda.

    • Kaakaonpapu

      Älä nyt ihmeessä mitään laihisvalmisteita ala käyttää!!! Panostat ruuan laatuun--> sitä kautta alkaa väkisinkin paino laskea!! Laatu on avaintekijä, koska nykyruoka on niin prosessoitua, että elimistö ei pysty sitä käyttämään hyväksi...joka ikinen E-koodi muuttuu kropassa varastorasvaksi, koska elimistön on jotenkin ne eliminoitava! Sen jälkeen kun vaihdoin kaiken syömäni vähintään luomulaatuun--> puolessa vuodessa laihduin 10kg, ilman että yritin laihduttaa...johtuu siitä että en enää tunkenut kroppaani ylimäärisiä säilöntäaineita yms. --> siitä syystä kroppa pystyy käyttämään kaikki ravinteet ja samalla rasva palaa ihan itsestään!

      Makeanhimoon/napostelunhimoon kokeile esim. pahkinöitä/kuivattuja hedelmiä (joita ei ole sokeroitu) yms. Esim. luomutaatelit ovat äärettömän makeita, joten niitä ei tarvitse syödä edes montaa kun makeannälkä on jo tyydytetty. Miksi aivosi huutaa herkkuja, syy on se, että kun olet tottunut syömään niitä--> ne ovat tyhjää energiaa ilman minkään moisia ravinteita--> siitä seuraa kierre, että et ikinä tunnu saavan tarpeeksi. Koska elimistö ei tunne saavansa ravinteita, se huutaa lisää makeaa, vaikka varastosi ovat jo täynnä! Ja myös kaiken ylimääräisen hiilihydraatin (joita herkut ovat), elimistö varastoi varastorasvaksi, koska se ei pysty käyttämään tiettyä määrää enempää päivässä!
      Emäksisöi kroppaasi!! Se onnistuu syömällä paljon vihanneksia/kasviksia/salaatteja...ja juo limevettä--> parin viikon jälkeen huomaat, että kroppasi ei enää edes huuta herkkuja siihen malliin. Emäksisöinti on siinäkin mielessä tärkeätä, että esimerkiksi liha ja kahvi happamoittaa kroppaa--> ja jälleen kerran kaikki ylimääräiset hapot elimistö varastoi...arvasit oikein, varastorasvaksi, koska elimistön on eliminoitava hapot jollain tavalla!

      Laidutuksesta vielä sen verran, että siitä ei pidä ottaa mitään stressiä, koska stressin takia taas aineenvaihdunta toimii hitaalla ja rasvat eivät silloin myöskään pala. Kannattaa vain aloittaa tuota hyvien ja ravinnerikkaiden ruokien syöminen, jolloin itse laihtuminen sujuu omalla painollaan. Syöt silloin kun on nälkä ja opit tunnistamaan tilanteen, jolloin on kylläinen mutta EI ÄHKY olo. Jos syöt kuumennettuja ruokia kuten liha tai pasta/riisi/peruna, niin käytä "ylikorostettua" lautasmallia = 3/4 lautasta salaatteja/kasviksia/vihanneksi--> tällöin elimistön työ kuumennetun ruuan pilkkomisessa helpottuu ja nopeutuu ja samalla vireystilasi kasvaa! Pahin mahdollinen tilanne kropan kannalta on syödä hirveä määrä esim. pastaa ja lihaa kerralla--> silloin kroppa joutuu tekemään hirvittävän määrän hommia pilkkoakseen ruuan--> takuuvarma väsymys syömisen jälkeen ja ylimääräiset taas varastoituu rasvaksi.

      Tupakoinnin lopetus vaatii hieman itsekuria alkuun...itselläni asia hoitui esim. mielikuvaharjoittelulla...eli koitin kehittää assosiaatioita kaikista tupakan haittavaikutuksista ja ajattelin sitä, tekeekö ne omalle kropalleni hyvää vai huonoa. Lisäksi kun aloin syödä raakaravintoa ja ravinteikasta ruokaa--> yksinkertaisesti kropalle ja terveydelle huonoa tekevät ruuat ym. yksinkertaisesti vain tippuivat pois, koska enää ei tehnyt niitä edes mieli!!

      Tsemppiä sinne, toivottavasti näistä selostuksista oli jotain hyötyä sinulle!!! :)

    • joku...

      tutkimus se on joka väittää aineenvaihdunnan hidastuvan tupakanpolton lopetuksen myötä?
      Paskapuhetta sanon minä. Sitä vaan syö sen polttamisen sijaan ja useimmiten jotain namia tai muuta lihottavaa.

    • näin se menee

      Lopetin vuosi sitten ja 10 kg on lähtenyt painoa pois samalla kertaa....Syön hyvin, mutta terveellisesti, mitään en kieltäydy syömästä eli syön välillä myös moskaa.
      Ainut mikä on niin liikunnan lisäys. Tyhjään vattaan käyn lenkillä aamulla, kun on koiria niin homma on paljon helpompaa ;) Ja liikun muutenkin säännöllisesti joka päivä.

      Ei ole nälkä vaivannut eikä muutenkaan ole tehny tiukkaa. Poltin 10 vuotta, enkä ole nyt enää maistanukkaan, edes kännissä.
      Jotkut tähän pystyy, kaikki ei koska luovuttavat ja ratkeavat..

    • tiitu25698

      Hei , itsekuria täytyy olla miten et pysty moista pahetta kuin tupakka lopettamaan , ajattele mitä saat sillä rahalla jos et osta tupakkaa. On epäterveellistä todella olla syömätää ja poltella tupakkaa ja juoda vettä todella en ymmärrä asenne vammanenn olet , elintapojen muutos ja asenteen muuttaminen sääli vaan et siinä voi menettää samalla ystävänsä, mutta elämä on

    • 1,5 v savutta

      Älä edes yritä! Luovu ensin tupakasta. Tupakoinninn lopettaminen aiheuttaa lihomista joten et voi onnistua molemmissa. Anna itsellesi aikaa, parikin vuotta polttamatta niin itsekuri riittää laihduttamiseen. Tai jos ei riitä niin ainakin kroppa jaksaa kantaa läskit paremmin ;)

    • ehkä onnea?

      Moi!
      Itse lopetin tupakoinnin 2v sitten. Ensimmäinen puolivuotta meni hyvin painon kanssa heilui- -2 ja 2 välillä
      Käytin silloin nikotiinipurkkaa ja kun lopetin purkan käytön pamahti heti paino nousuun nyt yli kiloja
      noin 12 kg, mutta nyt on hirveä tsemppi sen pois saamiseen puoleen vuoteen ei ole paino enään noussut
      joten nyt on hyvä alkaa painonpudotus.

      • miestyyppi

        Mulla oli lievä ylipaino 165/75 kg...
        Alkoi verenpaineongelmat ja olin tosi väsynyt..
        Olen liikkunut koko ikäni, joten päätin vain pienentää annoksia, ja syödä terveellisesti liää liikuntaa ja tulos oli että kolmessa viikossa lähti 5 kg.. kävelen noin 5-10 kilsaa päivässä tai hiihdän..
        Nyt on paljon parempi olo kun paino on 70..ja meinaan vielä pari kiloa ottaa pois lisää , sit riittää..


    • pöaeohgigåaohyaiha

      kohtuullista liikuntaa oman kunnon mukaan, kevyttä ja monipuolista ruokaa, itsekuria ja nikotiinilaastareita. näillä esim onnistuu, mutta takuulla menee pieleen jos haluat muutoksen sormia napsauttamalla. se on pitkä projekti ja sortumisia tulee varmasti, mutta ei saa lannistua. hetkessä se ei siis silti tapahdu. laihdutustuotteet on täyttä puppua, mitään ihmeaineita ja -dieettejä ei ole olemassa.

    • HG

      Ylipainoa n.15 kg ja lopetin tupakoinnin n. 2 viikkoa sitten. Olen vaan pistänyt nicorettea huuleen ja pakottanut itseni pari kertaa päivässä kävelylle(Olen muuten todellinen sohvaperuna ja minulla on istumatyö). Kieltämättä paskan tulo hidastui, mutta kävely auttaa siihenkin. Ajattelin, että jos paino alkaa nousta ja jääkaappikäynnit lisääntyvät niin sitten vaan Atkinsin dieetti käyttöön niin saa mättää lihaa ja rasvaisia juustoja sisuksiin ja samalla paino putoaa parhaimmillaan 5kg parissa viikossa.
      Tsemppiä

      • daaas

        Lopetin tupakoinnin vuosi sitten. Yllättävän helposti ilman vieroitusoireita lopettaminen sujui. Nykyisin en oikein edes siedä tupakan savua ja ihmettelen ulkona tupakoivia naisihmisiä, sillä he näyttävät melko typeriltä. Sellainen olin ennen itsekin...
        Mutta painoni on noussut 4 kg vuoden sisällä, sillä makunystyräni heräsivät eloon. En syönyt aiemmin makeisia ja pullaa, mutta nyt himoitsen niitä. Kaikki ruoka on vaan maukkaampaa kuin ennen. Painon nousua vastaan täytyykin aloittaa taistelu ja se on varmaan vaikeampaa kuin tupakoinnin lopettaminen.


    • Itse kaiken kokenut

      Lääkäristä pillerit,loppuu tupakointi.vlcd keitot 3-5krt vrk.ja vähän itsekuria/liikuntaa=siinä.

      • mmip

        Hei8

        Itse lopetin tupakoinnin laihduin 5 kiloa ja ei aiheuttanut mitaan ihmeempia pônnistuleja ja kaiken lisax on jatti hyva fiilis.

        Eli satuin lukemaan kirjan nimelta FIT FOR LIFE ( Jason Vale) ja siina vauhkotaan mehustamisen iloista. Eli ensinnakin jatin sokerin kokonaan pois siis kaikesta ja korvasin sen hedelmilla. AAmuisin vedin lingolla porkkana ananas appelsiini litkut napaan ja aina kun teki mieli jotain vedin omenan tai jotain hedelmaa porkkanaa yms yms mutta en sita suklaata tai muuta kaupan huumeruokaa....

        Juu ja kaiken lisax oon ollu hullu suklaan syoja ja nyt harvemmin kosken kun se tuntuu niin yokottavan makealta!!!!

        Suosittelen tata ohjelmaa silla se ei ole dieetti vaan elamantapa ja uskon etta jos jattaa niinkin ison persoonasta pois kuin tupakoinnin taytyy menna koko elaman muutokseen. Tulokset naky TOSI nopeasti ja olo on ollut siita lahtien hulppea kaikista muista elaman vastoinkaymisista huolimatta( siita toisaalla)

        Ja huom ei mitaan kaloreiden laskemista tai muuta kiristystoimintaa ruuan suhteen vain oikeanlaista ruokaa .... Ai niin ja maito pois kanssa ainakin suurimmax osax aikaa

        Treenaa makunystyrat tykkaamaan kunnon ruuasta ja pois teollisesti valmistetusta humpuukista. Muista etta sokeri tuottaa riippuvuuden joka taitaapi olla pahempi kuin toi nikotiiniriippuvuus ja sillahan firmat tekee paljon rahaa. Miksi elattaisit muita oman terveytesi kustannuksella!!!! :))

        Onnea ja kylla se onnistuu ilman mitaan pahoja korvikkeita!!!!


      • vmv,h vl ,bgj
        mmip kirjoitti:

        Hei8

        Itse lopetin tupakoinnin laihduin 5 kiloa ja ei aiheuttanut mitaan ihmeempia pônnistuleja ja kaiken lisax on jatti hyva fiilis.

        Eli satuin lukemaan kirjan nimelta FIT FOR LIFE ( Jason Vale) ja siina vauhkotaan mehustamisen iloista. Eli ensinnakin jatin sokerin kokonaan pois siis kaikesta ja korvasin sen hedelmilla. AAmuisin vedin lingolla porkkana ananas appelsiini litkut napaan ja aina kun teki mieli jotain vedin omenan tai jotain hedelmaa porkkanaa yms yms mutta en sita suklaata tai muuta kaupan huumeruokaa....

        Juu ja kaiken lisax oon ollu hullu suklaan syoja ja nyt harvemmin kosken kun se tuntuu niin yokottavan makealta!!!!

        Suosittelen tata ohjelmaa silla se ei ole dieetti vaan elamantapa ja uskon etta jos jattaa niinkin ison persoonasta pois kuin tupakoinnin taytyy menna koko elaman muutokseen. Tulokset naky TOSI nopeasti ja olo on ollut siita lahtien hulppea kaikista muista elaman vastoinkaymisista huolimatta( siita toisaalla)

        Ja huom ei mitaan kaloreiden laskemista tai muuta kiristystoimintaa ruuan suhteen vain oikeanlaista ruokaa .... Ai niin ja maito pois kanssa ainakin suurimmax osax aikaa

        Treenaa makunystyrat tykkaamaan kunnon ruuasta ja pois teollisesti valmistetusta humpuukista. Muista etta sokeri tuottaa riippuvuuden joka taitaapi olla pahempi kuin toi nikotiiniriippuvuus ja sillahan firmat tekee paljon rahaa. Miksi elattaisit muita oman terveytesi kustannuksella!!!! :))

        Onnea ja kylla se onnistuu ilman mitaan pahoja korvikkeita!!!!

        Ihme vouhotusta.Enkä ole neuvolassa punnittava (alle 100kg on)Vedän röökii ja kaljaa sen minkä ehtii,eikä tirisevä grillipihvi ranskalaisilla aiheuta muuta kun hyvän maun suuhun.Erittäin tyytyväinen ilman stressaavaa kidutusta.Sopparin oon tehny:en tapa elukoita nälkään syömällä niiden ruuat,eikä ne tuu ajamaan mun autolla.


    • jouni2

      Lihava en ole,mutta poltin n34 vuotta norttia,ja noin 2 askia päivä,huomasin että tyttäreni on alkanut polttamaan,kehoitin lopettamaan,Hän vähän ilkkuen kehotti minua myös lopettamaan,tumppasin tupakan ja sanoin,nyt minä lopetin,koska sinä,nyt mennyt jo 6 vuotta enkä sen jälkeen ole yhtään savua vetänyt,eli helppoa...(tyttäreni polttaa vieläkin)

    • ex-tupru

      Jos haluat lopettaa tupakoinnin kivuttomasti ja helposti, niin lue kirja "Stumppaa tähän". Löytyy lähes kaikista kirja-kaupoista. Maksaa kahden askin verran. (Vähemmän kuin tupakkaan viikossa!)
      Itse olen polttanut lähes 20vuotta. Yrittänyt lopettaa useasti. Tuskastunut ja aloittanut taas.
      Luin tuon kirjan 1/2-vuotta sitten. Eläissäni olisi uskonut, miten helppoa lopettaminen oikeasti on!
      Ja kirja ei ole mikään peloittelu kirja. Itse asiassa heti ensi sivuilla kehoitetaan polttamaan niin kauan kuin mieli tekee. Eteenpäin lukiessa vain tajuaa miten tyhmä sitä on, kun edelleen polttaa. Kaikki tekosyyt siittä, miksi polttaa joutuivat roskikseen.=)

      Toiseksi. Älä laihduta ja kärvistele. Muuta elämäntapoja, muutamassa kk:ssa ne ovat luonnollinen osa arkea ja laihdut huomaamattasi!

      Tsemppiä elämääsi!

      • alkuperäinen kirjoit

        On hienoa huomata, että myös yhtäaikaa (tupakoinnin lopetus ja laihdutus) on onnistunut. Se kannustaa minua uskomaan myös itseeni, että minäkin pystyn.
        Myös viestit joissa kehoitetaan ottamaan asia kerrallaan, sillä muutoin kävisi liian rankaksi eli en masennu mikäli "epäonnistun" vaan voin todeta sen olevan inhimillistä ja silloin vain tulee muuttaa taktiikkaa. Pääasia, että suunta on oikea. :)
        Onneksi jo valmiiksi inhoa sitä savua ja siihen on ankkuroitunut suurimmaksi osaksi negatiivisia tunteita (eikö olekin ristiriitaista, että olen polttanut?). 4 kertaa olen ollut n.vuoden (odotusajat ja hieman sen jälkeen) ilman tupakkaa ja aina aloittanut uudelleen. Huipputyhmää se on ollut.
        Liikuntaa onneksi olen harrastanut aina ja nytkin kävelen useita kilometrejä lähes päivittäin, joka päivä kuitenkin jonkin verran. Meillä ei tarkoituksellakaan ole autoa, vaikka lapsia 4 vaan hoidan kauppareissut ym kävellen. Olen tehnyt sen tietoisena valintana sillä se on tapa millä kiireisenä varmitan liikkuvani. Sairastan nimittäin reumaa ja senkin kannalta se on todella tärkeää. Ainoa kompastuskiveni mihin en ole ratkaisua vielä keksinyt (vaikka reuma ollut 2v. asti) on se, että polviini tulee aika-ajoin nestettä ja liikkumista pitää vähentää kunnes se on saatu pois. Polvi on tuolloin kipeä ja mieli maassa ja AINA tuolloin sorrun karkkihyllyllä. Kestän kivun ja pettymyksen paremmin kun hemmottelen itseäni. Siihen kun joku ihana vielä keksisi toimivan konstin pysyä ns. kaidalla polulla niin olisi hieno asia. Olen puhunut tuosta lääkäreillekin, mutta eivät he ole osanneet auttaa. Masennuslääkkeitä en ala syömään sillä en koe muina hetkinä olevani allapäin.
        Tässä sitä nyt ollaan ilman tupakkaa ja eilinen meni aloituspäivänä "laihduttamisen" suhteen hyvin. Tänään olen menossa ostamaan vaakaa ja saan taas kävelylenkin. Koitan myös löytää kutimet(en ole vielä löytänyt) täältä jostain (Suomessa jo pidin kutomisesta ja se on hyvää näpräystä kun tekee mieli tupakkaa) sillä kutominen auttaisi.
        Elämäntapamuutos tässä onkin kyseessä, mutta alun haluan/toivon olevan vauhdikkaammalla painonlaskulla.


        Palailen joka päivä lukemaan ketjua ja muistuttamaan itselleni samalla kuinka tärkeää tämä on minulle.


    • minäkin yritän

      Itselläni kävi todella hyvätuuri kun aloitin tupakkalakon. Otin alkuun yhteyttä paikalliseen terveyskeskuksen ravintoteraupetiin. Hänen kansaan jutskattiin tunninverran oikeanlaisesta syömisestä. Pääteeksi hän ehdotti mahdollisuutta osalistua heidän järjestämäänsä painonhallinta ryhmään. Kokoontuu kymmenen kertaa ja on ilmainen.....lienee helppo arvata että menin riemumielellä mukaan siihen. Tärkeintä minulle ei ole siellä painonpudotus, (on sitä liikaa n. 8kg) suurempi tavoite on se että paino ei ainakaan enää lisäänny tästä. Viimeksi kun n.15v sitten lopetin niin lihoin 15kg...sai siinä sotkea fillarilla että sen painon sai pois. Niinpä.......sitä lakkoa kesti sitten 9v ja yhdestä se taas alkoi...Arvanette että harmittaa.

      • Yhdeksän vuoden jälkeen aloitit sitten taas polttelemisen. Aika rajua!
        Olin välillä polttamatta kolme vuotta ja aloitin sitten taas. Kyllä harmitti!
        Nyt olen ollut polttamatta reilut 10 vuotta, eikä ole mitään halua poltella. Ehkä joskus polttelen unissani.
        Tupakanpolton lopettaminen on tosi vaikeaa. Valitsin sopivan ajan ja järjestin ihan jotain muuta tekemistä.
        Loppujen lopuksi lopettaminen meni aivan helposti, eikä tupakkaa tehnyt edes mieli vaikka muut polttivat vieressä.

        Olen laihduttanut nyt vhh-ruokavaliolla ja olen onnistunut aika hyvin. Tosin pitää jatkaa vielä ensi kesään. Olisikohan siitä sinullekin apua?


    • tsemiä

      vaatii muutaman viikon sinnittelyn ja vakaan päätöksen siitä, ettet tarvitse enää sitä myrkkyä.
      Olen itse jo pari kuukautta tsempannut itseäni henkisesti lopettamaan, minun on pakko päästä
      eroon tupakoinnista, terveyssyistä sekä rahan menon takia. Jostain kumman syystä olen ehkä eniten
      henkisessä koukussa, tupakointi on ainoa "paheeni"..
      Itse en ole eläissäni ollut laihdutuskuurilla, mutta uskoisin että nämä kaksi voi yhdistää.
      Ennakkosuunnittelu ja aloituspäivän asettaminen auttavat asiaa.
      Olen itse lopettanut 2 kertaa ja ollut pari vuotta polttamatta. Heti alkuun tein päiväohjelman
      pariksi viikoksi, joka sisälsi liikuntaa joka päivä ja jatkossa liikunnasta saamani endorfiini korvasi nikotiiniin. On totta että kun et vedä tupakkaa, tekee mieli
      jotain muuta. Napostelun haluusi voit laittaa valmiiksi jääkaappiin erilaisia vihanneksia ja hedelmiä
      valmiiksi paloiksi. Heti kun tuntuu että nyt on jotain syötävä, otat niitä. Eivät lihota ja saat paljon
      erilaisia vitamiineja jotka piristävät. Lisäsin kahvinjuontia (ei maitoa/sokeria), jotta pääsen eroon tunteesta että kahvi tupakka kuuluvat yhteen ja opin nauttimaan kahvin ilman tupakkaa. Nautin lasillisen viiniä iltaisin, ettei alkoholi laukaise tupakoinnin haluja myöhemmin. Olin seurassa jossa tupakoidaan, jottei
      tupakoivat laukaise halua polttaa. Parin viikon itsekidutuksen jälkeen huomasin, ettei muiden
      tupakointi laukaise minussa halua polttaa, haju rupesi tuntumaan vastenmieliseltä ja hajuaistin parantuessa haistoin tupakoitsijat sisätiloissa ja metrien päähän.
      Kun ajatukset "mitä jos vielä yhden" tai " ei tämä yksi herkku tunnu missään" alkavat ottaa valtaa, nauti niistä tunteista. Tuntuu sadomasokistiselta, mutta toimii. Anna myllertää rauhassa ja lähde vaikka ulos tekemään jotain. Näiden asioiden kanssa painiskelet itsesi kanssa, ja voit voittaa itsesi. Muille sinun ei tarvitse todistella yhtään mitään.
      Olen itse asettanut päivän (taas) lopettamiselle, se on ensi maanantaina. Tällä kertaa aion päästä eroon kokonaan enkä aloittaa enää uudestaan. Aion käyttää edellä mainittuja menetelmiä, jotka ovat tehonneet omalla kohdallani. Ensimmäinen viikko on vaikein, siitä kun selviää, olet todennäköisesti päässyt yli. En ole koskaan käyttänyt nikotiinikorvausvalmisteita, enkä aio aloittaa nytkään.
      Tuli ehkä vähän sekavasti nämä, mutta tukea ja ohjeita saat myös netistä stumppi.fi, siellä voit vaihtaa ajatuksia samanlaisessa tilanteessa olevien kanssa.
      Toivon sinulle tsemppiä ja onnistumista:)

    • Onnistuu se!

      Itselläni oli sama tarkoitus jo melkein 20 vuotta sitten, mutta pääasia oli ekana saada tupakointi loppumaan, ne mahdolliset tulevat liikakilot olisivat sitten sen ajan ongelma...
      Tupakoinnin lopetus onnistui, vaikkei tosiaankaan ollut helppoa! Kiloja tuli vähän yli 10 lisää ja ovat tämänkin hetken ongelma :), vaikka aina välillä saankin painoa tiputettua. Mutta niistä viis, olen erittäin onnellinen siitä, että tupakalla käynti on nyt jäänyt lopullisesti taakse.

      Joten tsemppiä vaan! Minulta meni vierotusoireina muunmuassa yöunet, joten aloitin silloin iltaopiskelun, yöllä oli sitten tekemistä, kun luki tenttikirjoja...

      Keittiön kaapissa oli sulassa sovussa paketti nikotiinilaastareita, tupakka-aski ja sytkäri, koska pahintahan oli aina se jos tupakat oli vähissä. Mitään noista en tarvinnut, mutta siellähän olivat kaiken varalta.

      • vihdoinkin terve

        Käy kirjakaupassa ostamassa Allen Carrin kirjat: "Stumppaa tähän" ja "Kilot kuriin". Nämä kirjat luettuani (aikaa meni yksi viikonloppu) lopetin tupakoinnin ja olen myös laihtunut 18 kiloa. Viime Juhannuksena söin vielä makkaraa ja poltin tupakkaa. Nyt olo on niin hyvä, olen kuin uudesti syntynyt.

        Kirjat on todella toimivia ja Stumppaa tähän-kirjan avulla myös noin 10 ystävääni on lopettanut viimeisten kuukausien aikana.


      • Mualta
        vihdoinkin terve kirjoitti:

        Käy kirjakaupassa ostamassa Allen Carrin kirjat: "Stumppaa tähän" ja "Kilot kuriin". Nämä kirjat luettuani (aikaa meni yksi viikonloppu) lopetin tupakoinnin ja olen myös laihtunut 18 kiloa. Viime Juhannuksena söin vielä makkaraa ja poltin tupakkaa. Nyt olo on niin hyvä, olen kuin uudesti syntynyt.

        Kirjat on todella toimivia ja Stumppaa tähän-kirjan avulla myös noin 10 ystävääni on lopettanut viimeisten kuukausien aikana.

        Mä olen "laihduttanut " syksystä saakka. Nyt kun vuodenvaihteessa jätin tupakin pois, alkoi liikunta ja terveellinen ruoka saada todellisen paikkansa mun elämässä. Ei se, mitä aiot tai haluat merkitse mitään ilman tekoja. Lähes joka päivä pitää liikkua kunnolla ainakin 30-45 minuuttia, jollain tyylillä mistä itse tykkäät ...on niin helppo jäädä sohvaperunaksi muuten. Joka päivä pitää jättää se eka tupakki polttamatta...itsellä onnistui ilman nikotiinia ja parin vikon jälkeen ihan kuin ei ois koskaan polttanu (salaisuus: en ollut missään tekemisissä tupakoivien kanssa, ei tullut kiusausta).Joka päivä on laskettava syömänsä ruokamäärät ainakin sunnilleen, että tulisi se energiavaje, mutta sopivasti. Mieti jo valmiiksi mitä teet, miltä näytät ja kuinka palkitset itsesi kun olet tavoitepainossa. Tsemppiä=)


      • Alkuperäinen jälleen
        vihdoinkin terve kirjoitti:

        Käy kirjakaupassa ostamassa Allen Carrin kirjat: "Stumppaa tähän" ja "Kilot kuriin". Nämä kirjat luettuani (aikaa meni yksi viikonloppu) lopetin tupakoinnin ja olen myös laihtunut 18 kiloa. Viime Juhannuksena söin vielä makkaraa ja poltin tupakkaa. Nyt olo on niin hyvä, olen kuin uudesti syntynyt.

        Kirjat on todella toimivia ja Stumppaa tähän-kirjan avulla myös noin 10 ystävääni on lopettanut viimeisten kuukausien aikana.

        tosin sen kulkeutuminen tänne kestää tovin, mutta tulossa on. Tuo Stumppaa tähän-kirja kiinnostaa todella minuakin. Suosittelujenne innostamana lukaisin googlen kautta kokemuksia ja ne oli aikasta vakuuttavia. Tämän päivän tupakoinnin saldo on 4kpl eli ihan en nolliin päässyt, mutta ruokapuoli meni hienosti. Nyt nukkumaan ja huomenna uusi päivä ja tavoitteet korkealla. Kaikille muillekin asian kanssa painijoille toivotan kamalasti tsemppiä ja kokemuksia kuulen mielelläni lisää. :)


    • pullukka_paavo

      itse onnistuin kun lopetin työssä käynnin. Elämä maistuu ei tee mieli turruttaa tupakalla ja munkilla kroppaansa.

    • efewfwe

      Korvaat tupakoinnin hiihdolla/lenkkeilyllä. Loppuu tupakointi ja laihtuu. 5km lenkki 4 kertaa viikossa, niin ei tee tupakkia mieli.

      • Minä, alkuperäinen

        jotka neuvoitte minulle tuon kirjan: Stumppaa tähän. Kirja on nyt luettu! Minäkin olen nyt vapaa! =)
        Eli se siitä ongelmasta ja painokin on pudonnut päälle 3kg ja aion jatkaa kunnes tavoite on saavutettu.

        Suosittelen siis minäkin kirjaa lämpimästi kaikille tupakoitsijoille, mutta myös heidän lähimmilleen.


      • miimaamoo
        Minä, alkuperäinen kirjoitti:

        jotka neuvoitte minulle tuon kirjan: Stumppaa tähän. Kirja on nyt luettu! Minäkin olen nyt vapaa! =)
        Eli se siitä ongelmasta ja painokin on pudonnut päälle 3kg ja aion jatkaa kunnes tavoite on saavutettu.

        Suosittelen siis minäkin kirjaa lämpimästi kaikille tupakoitsijoille, mutta myös heidän lähimmilleen.

        Lopetin tupakoinnin joulukuun puolessa välissä ja olen nyt laihduttanut kolmessa viikossa pari kiloa, että kyllä se onnistuu kun ei tee niitä IHAN samaan aikaan. itsellä ei ainakaan pää olisi kestänyt. Tupakointi oli minulle helpompi lopettaa aluksi, kun olin polttanun (vaan) kaksi vuotta. Kilojen kanssa oon taistellu murrosiästä asti... Että saa nähdä miten tän taistelun kanssa käy!


      • rapunen
        miimaamoo kirjoitti:

        Lopetin tupakoinnin joulukuun puolessa välissä ja olen nyt laihduttanut kolmessa viikossa pari kiloa, että kyllä se onnistuu kun ei tee niitä IHAN samaan aikaan. itsellä ei ainakaan pää olisi kestänyt. Tupakointi oli minulle helpompi lopettaa aluksi, kun olin polttanun (vaan) kaksi vuotta. Kilojen kanssa oon taistellu murrosiästä asti... Että saa nähdä miten tän taistelun kanssa käy!

        Itse aloitin vuoden alussa "terveelliset elämän tavat". Rupesin syömään terveellisesti ja kevyesti kunnes paino oli lähtenyt hyvin tippuun lopetin tupakan poltonkin (13v) luettuani stumppaa tähän-kirjan. Nyt kiloja on lähtenyt 8kg ja elämää ilman tupakkaa takana jo kuukausi!


    • en koskaan ymmärtäny

      Teininä tuli kokeeksi vedettyä pari tupakkaa. Pahan hajuista, kallista ja typerää. En nähnyt hommassa mitään järkeä, enkä näe vieläkään.

      Miksi olette alunperin ryhtyneet tupakoimaan?!?

      • 30 vuotta lakossa

        Minä olen ollut 30 vuotta tupakoimaton. Itse taisin aikanaan vetää ainakin 5 tupakkaa lapsena.


    • Billie_Pop

      Lopetin itse puolitoista vuotta sitten tupakoinnin ja laihdutin samaan aikaan yhteensä parikymmentä kiloa.

      Itsekin olin valmistautunut painon nousemiseen ja yllätyin kun sitä ei tapahtunutkaan.
      Käytin Nicotinell-imeskelytabletteja ja purkkaa ensimmäiset kaksi viikkoa ja ne vei tehokkaasti ruokahalun (paremmin kuin tupakka ikinä!). Niistä tuli myös paljon euforisempi olo.

      Sen jälkeen vaihdoin normaaleihin pastilleihin ja purkkaan, eikä nikotiinia (tai tupakkaa) tehnyt enää mieli.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Minulla on nyt menossa samanaikaisesti sekä laihdutus (korkeiden sokeriarvojen takia) että tupakoinnin lopetus. Champixsta menossa nyt toisen viikon viimeiset tabletit, tupakoimatta olen ollut kokonaan 3 päivää ja sitä ennen vähensin tupakointia systemaattisesti seitsemän päivän ajan. . Minulla on nyt sen verran opettelemista uudenlaisen syömisen ja laihtumisen kanssa, että huomioni on keskittynyt niihin ja tupakoimattomuus on mennyt siinä sivussa. Sitä en tiedä miten jatko sujuu, olen päättänyt mennä päivä kerrallaan. Pahoinvointikohtaukset rassaavat ja haittaavat nyt elämää ja liittynevät Champixin käyttöön. Pahoinvointi on pahempaa ja pitkäkestoisempaa aamu- kuin iltapillerin jälkeen pillerin jälkeen. Onko muilla vastaavia oireita?

    • Anonyymi

      Aina kun tekee mieli herkkua, et mene tupakalle vaan tunnin kävelylenkille. Kyllä silläkin keinolla herkkuhimot häviää. :D

    • Anonyymi

      Mä tein sillee et en syöny mitään herkkuja. Otin huikan vettä joka kerta kun teki mieli polttaa. Kun kyllästyin veteen niin puristin sinne sitruunaa. Makeeta kun teki mieli niin pähkinä oli hyvä korvike. Se kun kuuluu ketoriseen ruokavalioon jota söin samaan aikaan. 10kg lähti painoa ja röökin polttelu jäi.. pitää vaan olla se päätös ja halu niin onnistuu..

    • Anonyymi

      Sama ongelma.
      Ensin taistelin itseni irti tupakasta. Pihistelystä huolimatta paino hiipi ylöspäin nelisen kiloa.
      Sitten suunnittelin pudotusrysäyksen jälkeisen elämäntapani.
      Hiilarien todellisella, TÄYDELLISELLÄ 0-linjalla pudotin 6:ssa viikossa 16kg jonka l päätyttyä noudatin ennakkosuunnitelmaani.
      Nyt, kymmeniä vuosia myöhemmin lihaksien näivettymisestä johtuen painoni on tuota ketosruljanssin jälkeitä lukemaa muutamia kiloja alempana.

    • Anonyymi

      Aina kun tekee mieli herkkuja tai tupakkaa, lähde kävelylenkille. Kyllä sillä viisiin paino putoaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8216
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1173
    Aihe