Karaokelaitteet kotiin

Hirvivaara

Morox !

Suunnitelmissa olisi hommailla vähän paremmat lauluvehkeet kotiin ja netistä tutkittuani silmään pistit muutamat tuotteet, jotka voisi sopia tarkoitukseen ja omaan hintaluokkaan. DVD soitin jo löytyy kotoa, eli lähinnä tarve olisi vahvistimelle mikserille ja mahdollisesti kaiuttimille.

Olisiko kellään näistä vehkeistä kokemusta tai yleensä kommentteja, kun itse olen aika tietämätön näiden vehkeitten suhteen ?

Mixerivahvistin:
http://www.karaokekeskus.net/catalog/product_info.php?products_id=1979

Tämän kun hommaisi niin voisi ilmeisesti käyttää ihan normaaleja stereoitten kaiuttimia, eli ei tarvisi erikseen aktiivikaiuttimia tms. ? Tuossa myös löytynee kaikki tarvittavat säätöhommat kotikäytöön ?

Em. mixerivahvistin kajarit:
http://www.karaokekeskus.net/catalog/product_info.php?products_id=1987

Jos päädyn tuohon vahvistin systeemiin niin kannattaako panostaan myös uusiin kajareihin, esim. noihin ?

Langattomat mikrofonit:
http://www.karaokekeskus.net/catalog/product_info.php?cPath=21_46&products_id=1573

Kokemuksia näistä ? Tekeekö näillä mitään ja sopisiko em. pakettien kanssa kimppaan ?

Toivottavasti joku ystävällinen voisi auttaa minua tämän asian kanssa, kiitokset jo etukäteen :)

30

6730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma kokemus

      Mulla on tuollainen MadBoyn PA-1 setti ja toimii loistavasti, ei siis mitään moitteen sanaa.
      Vertailin monia erilaisia ratkaisuita hankkiessani laitteita ja tämä oli se mikä minua henkilökohtaisesti miellytti eniten. Kävin testaamassa laitteet Karaokecenter Helsingissä, löytyy Sturenkadulta. Palvelu oli siellä erinomaista ja sain testailla laitteita aivan rauhassa.

      Itse en noihin Vocopron langattomiin lämmennyt vaan hommasin samalla kertaa MadBoyn langattomat mikrofonit.

      http://www.karaokekeskus.net/catalog/product_info.php?cPath=21_46&products_id=1923

      Hommahan menee siis sillä tavalla että joku täällä foorumilla kehuu Vocoprota ja joku toinen taas MadBoyta tai jotain muuta merkkiä.

      Kannattaa käydä testailemassa vaikkapa sitten tuossa mainitsemassani Karaokecenter Helsingissä, sieltä löytyy molempia merkkejä ja eri malleja.
      Itse tosiaan minua miellytti enemmän MadBoyn laitteet ja siksi hankin sellaiset.

      Sinua taas saattaa miellyttää joku toinen vaihtoehto mutta vastauksena kysymykseesi, toivon että tästä oli jotain apua.

      • Hirvivaara

        Jees, kiitokset kommenteista.

        Ite asustelen Oulussa, joten häätyy täällä suunnalla käydä laitteita kyseleen ja testaan :)


      • very tyytyväinen
        Hirvivaara kirjoitti:

        Jees, kiitokset kommenteista.

        Ite asustelen Oulussa, joten häätyy täällä suunnalla käydä laitteita kyseleen ja testaan :)

        Älä osta langattomia mikrofoneja. Juuri oli juttua, että niiden käyttämät taajuudet otetaan muuhun käyttöön. Tällöin jää varsinkin halvimmat mikit käyttökelvottomiksi muutaman vuoden kuluttua.

        Hommasin joku vuosi sitten tällaiset vehkeet ja ovat pelittäneet tosi hyvin tällaiselle amatöörille.

        Vahvariksi ja kaapeiksi tämä Peaveyn paketti
        http://www.thomann.de/fi/peavey_audio_performer_pack.htm

        mikseriksi tämä Alto 100FX
        http://www.beatman.fi/product_details.php?p=1210

        laadukkaammat mikrofonit; Shure sm 58 ja AKG d5
        http://www.beatman.fi/product_details.php?p=447
        http://www.beatman.fi/product_details.php?p=1541

        lisäksi olen vaihtanut käytettävät liitäntäjohdot laadukkaimpiin ratkaisuihin.
        Yhtään ei äänet kierrä eikä vingu. Näihin kaikkiin on mennyt rahaa n. 700e

        Soittelen levyt kannettavalla tietokoneella ja nälkä on kasvanut syödessään.
        Hommasin usb-liittimeen liitettävän äänikortin, josta nyt lähtee piuha miskeriin.
        Lisäksi olen liittänyt kotistereoiden yamahan supparin mikseristä suoraan
        eikä jää bassoja puuttumaan. Näillä soittelee myös musiikkiakin kivasti.
        Näitä tulee nyt raahailtua reissuille mukaan mökeille ja juhliin.
        Ei puutu enää kuin savukoneet ja diskovalot..

        Tällä palstalla näyttää aivan selvästi olevan näitä itse firmojen edustajia paikalla, joten suositusehdotuksiin kannattaa suhtautua tietyllä kaupallisella höysteellä. Itse olen nämä kaikki hommannut netin kautta sieltä mistä halvimmillaan on saanut. Linkin firmat ovat sattumalta valittuja. Tosin Beatmaniltä olen jotain tilannut.


      • välttää
        very tyytyväinen kirjoitti:

        Älä osta langattomia mikrofoneja. Juuri oli juttua, että niiden käyttämät taajuudet otetaan muuhun käyttöön. Tällöin jää varsinkin halvimmat mikit käyttökelvottomiksi muutaman vuoden kuluttua.

        Hommasin joku vuosi sitten tällaiset vehkeet ja ovat pelittäneet tosi hyvin tällaiselle amatöörille.

        Vahvariksi ja kaapeiksi tämä Peaveyn paketti
        http://www.thomann.de/fi/peavey_audio_performer_pack.htm

        mikseriksi tämä Alto 100FX
        http://www.beatman.fi/product_details.php?p=1210

        laadukkaammat mikrofonit; Shure sm 58 ja AKG d5
        http://www.beatman.fi/product_details.php?p=447
        http://www.beatman.fi/product_details.php?p=1541

        lisäksi olen vaihtanut käytettävät liitäntäjohdot laadukkaimpiin ratkaisuihin.
        Yhtään ei äänet kierrä eikä vingu. Näihin kaikkiin on mennyt rahaa n. 700e

        Soittelen levyt kannettavalla tietokoneella ja nälkä on kasvanut syödessään.
        Hommasin usb-liittimeen liitettävän äänikortin, josta nyt lähtee piuha miskeriin.
        Lisäksi olen liittänyt kotistereoiden yamahan supparin mikseristä suoraan
        eikä jää bassoja puuttumaan. Näillä soittelee myös musiikkiakin kivasti.
        Näitä tulee nyt raahailtua reissuille mukaan mökeille ja juhliin.
        Ei puutu enää kuin savukoneet ja diskovalot..

        Tällä palstalla näyttää aivan selvästi olevan näitä itse firmojen edustajia paikalla, joten suositusehdotuksiin kannattaa suhtautua tietyllä kaupallisella höysteellä. Itse olen nämä kaikki hommannut netin kautta sieltä mistä halvimmillaan on saanut. Linkin firmat ovat sattumalta valittuja. Tosin Beatmaniltä olen jotain tilannut.

        Kyseistä merkkiä kannattaa välttää viimeiseen asti. Ei saa mitään muuta kuin harmaita hiuksia. Kyseinen merkki on pannassa monella ammattibändilläkin ihan samoin kuin Behringer.


      • se tyytyväinen
        välttää kirjoitti:

        Kyseistä merkkiä kannattaa välttää viimeiseen asti. Ei saa mitään muuta kuin harmaita hiuksia. Kyseinen merkki on pannassa monella ammattibändilläkin ihan samoin kuin Behringer.

        mikäs siinä Altossa niin huonoa on? Tällaiselle amatöörille huippukampe eikä ole ollut mitään vikoja tai ongelmia, vielä. Alton jälkeen paketin ominaisuudet ovat olleet aivan eriluokkaa kuin ilman sitä.

        Kerroppa samassa hintaluokassa n. 100e oleva vastaava mikseri samoilla ominaisuuksilla, joka on hyvä? Vastaus, että sillä rahalla ei saa on väärä... Pitää pitää mielessä, että puhutaan kokonaisuutena muutaman sadan euron paketista.


      • ja niin
        se tyytyväinen kirjoitti:

        mikäs siinä Altossa niin huonoa on? Tällaiselle amatöörille huippukampe eikä ole ollut mitään vikoja tai ongelmia, vielä. Alton jälkeen paketin ominaisuudet ovat olleet aivan eriluokkaa kuin ilman sitä.

        Kerroppa samassa hintaluokassa n. 100e oleva vastaava mikseri samoilla ominaisuuksilla, joka on hyvä? Vastaus, että sillä rahalla ei saa on väärä... Pitää pitää mielessä, että puhutaan kokonaisuutena muutaman sadan euron paketista.

        Meillä on ollut käytössä noita Alto merkkisiä laitteita useita (miksereitä, efektejä yms) ja ne vaan ovat kaikki alkaneet temppuilemaan aivan ihmeellisesti. Ehkä se kotikäytössä menettelee mutta en kyllä esim. keikkakäyttöön ottaisi mistään hinnasta.

        Satasen luokkaa olevia asiallisia miksereitä löytyy mm. seuraavia

        Soundcraft Compact 4 (noin 120€)
        DLSS MX-600 (noin 130€)
        DLSS MX-800 (noin 130€)

        Ja onhan noita paljon muitakin.


      • jfölas
        ja niin kirjoitti:

        Meillä on ollut käytössä noita Alto merkkisiä laitteita useita (miksereitä, efektejä yms) ja ne vaan ovat kaikki alkaneet temppuilemaan aivan ihmeellisesti. Ehkä se kotikäytössä menettelee mutta en kyllä esim. keikkakäyttöön ottaisi mistään hinnasta.

        Satasen luokkaa olevia asiallisia miksereitä löytyy mm. seuraavia

        Soundcraft Compact 4 (noin 120€)
        DLSS MX-600 (noin 130€)
        DLSS MX-800 (noin 130€)

        Ja onhan noita paljon muitakin.

        kiitos tiedoista. Onpahan vaihoehtoja tiedossa jos tarvitsee uutta hankkia.


      • ostaisi
        very tyytyväinen kirjoitti:

        Älä osta langattomia mikrofoneja. Juuri oli juttua, että niiden käyttämät taajuudet otetaan muuhun käyttöön. Tällöin jää varsinkin halvimmat mikit käyttökelvottomiksi muutaman vuoden kuluttua.

        Hommasin joku vuosi sitten tällaiset vehkeet ja ovat pelittäneet tosi hyvin tällaiselle amatöörille.

        Vahvariksi ja kaapeiksi tämä Peaveyn paketti
        http://www.thomann.de/fi/peavey_audio_performer_pack.htm

        mikseriksi tämä Alto 100FX
        http://www.beatman.fi/product_details.php?p=1210

        laadukkaammat mikrofonit; Shure sm 58 ja AKG d5
        http://www.beatman.fi/product_details.php?p=447
        http://www.beatman.fi/product_details.php?p=1541

        lisäksi olen vaihtanut käytettävät liitäntäjohdot laadukkaimpiin ratkaisuihin.
        Yhtään ei äänet kierrä eikä vingu. Näihin kaikkiin on mennyt rahaa n. 700e

        Soittelen levyt kannettavalla tietokoneella ja nälkä on kasvanut syödessään.
        Hommasin usb-liittimeen liitettävän äänikortin, josta nyt lähtee piuha miskeriin.
        Lisäksi olen liittänyt kotistereoiden yamahan supparin mikseristä suoraan
        eikä jää bassoja puuttumaan. Näillä soittelee myös musiikkiakin kivasti.
        Näitä tulee nyt raahailtua reissuille mukaan mökeille ja juhliin.
        Ei puutu enää kuin savukoneet ja diskovalot..

        Tällä palstalla näyttää aivan selvästi olevan näitä itse firmojen edustajia paikalla, joten suositusehdotuksiin kannattaa suhtautua tietyllä kaupallisella höysteellä. Itse olen nämä kaikki hommannut netin kautta sieltä mistä halvimmillaan on saanut. Linkin firmat ovat sattumalta valittuja. Tosin Beatmaniltä olen jotain tilannut.

        langattomia mikrofoneja.
        Kyllä ne vaan niin käteviä on käyttää ihan kotioloissakin.

        Ehkä tässä vaiheessa kannattaa jo hommata taajuudella 863,000 - 865,000 MHz peuhaavat pelit, tuota aluettahan ei olla ottamassa muuhun käyttöön. Itsellä on käytössä AKG WMS 40 PRO VOCAL SET DUAL-paketti, ja olen ollut todella tyytyväinen systeemiin.


      • tämän vuoksi
        ostaisi kirjoitti:

        langattomia mikrofoneja.
        Kyllä ne vaan niin käteviä on käyttää ihan kotioloissakin.

        Ehkä tässä vaiheessa kannattaa jo hommata taajuudella 863,000 - 865,000 MHz peuhaavat pelit, tuota aluettahan ei olla ottamassa muuhun käyttöön. Itsellä on käytössä AKG WMS 40 PRO VOCAL SET DUAL-paketti, ja olen ollut todella tyytyväinen systeemiin.

        Tottakai kannattaa ostaa jos tietää varmuudella mitä taajuuksia käyttäviä ostaa ja on 100%:stä varma, että niitä ei oteta muuhun käyttöön. Uutisissa oli vain juttua, että vain harvat ja kalleimmat järjestelmät jää käyttöön. Ei mulla mitään langattomia laitteita vastaan ole. Halusin tuoda vaan tämän asian julki, josta varsinkaan näistä juurikaan tietämättömät voisivat asian huomioida?

        Mahtaa yrityksillä olla kohta paine päästä näistä hyödyttömistä tuotteista eroon?


      • vilipitön
        tämän vuoksi kirjoitti:

        Tottakai kannattaa ostaa jos tietää varmuudella mitä taajuuksia käyttäviä ostaa ja on 100%:stä varma, että niitä ei oteta muuhun käyttöön. Uutisissa oli vain juttua, että vain harvat ja kalleimmat järjestelmät jää käyttöön. Ei mulla mitään langattomia laitteita vastaan ole. Halusin tuoda vaan tämän asian julki, josta varsinkaan näistä juurikaan tietämättömät voisivat asian huomioida?

        Mahtaa yrityksillä olla kohta paine päästä näistä hyödyttömistä tuotteista eroon?

        Minä taas puolestani halusin tuoda asian julki, jotta juurikaan tietämättömät eivät kuvittelisi, että kaikki langattomat on verolle pantava.


        Saattaapa tosiaan olla että alkaapi jonkinasteinen alennusmyynti. Kannattaa vaan tosiaan vähän tsekata mitä ostaa, vaikka halvalla saiskin.


      • muistaa kuitenkin
        tämän vuoksi kirjoitti:

        Tottakai kannattaa ostaa jos tietää varmuudella mitä taajuuksia käyttäviä ostaa ja on 100%:stä varma, että niitä ei oteta muuhun käyttöön. Uutisissa oli vain juttua, että vain harvat ja kalleimmat järjestelmät jää käyttöön. Ei mulla mitään langattomia laitteita vastaan ole. Halusin tuoda vaan tämän asian julki, josta varsinkaan näistä juurikaan tietämättömät voisivat asian huomioida?

        Mahtaa yrityksillä olla kohta paine päästä näistä hyödyttömistä tuotteista eroon?

        se että tämä muutoshan ei tapahdu ihan hetkessä.
        Jos nyt ostaa langattoman mikrofonin joka toimii sellaisella alueella joka otetaan mobiilin laajakaistan käyttöön, niin tuskin tuo nyt ostettu mikrofoni toimii enää silloin kun tuo muutos tulee voimaan.

        Ja siis uutinenhan menee YLE:n sivustolla siis näin....

        Suurin osa langattomista mikrofoneista toimii 800 MHz:n taajuusalueella. Liikenne- ja viestintäministeriössä suunnitellaan tämän alueen siirtämistä mobiilin laajakaistan käyttöön. Kyse on maailmanlaajuisesta muutoksesta. Tarkoitus olisi, että vuonna 2015 taajuudet olisivat koko Euroopassa matkaviestinkäytössä. Mikrofonien uusia taajuuksia haetaan vielä, sanoo viestintäministeri Suvi Lindén.

        - Eurooppalaisella tasolla ei ole vielä yhtenäistä näkemystä siitä, mille taajuudelle näitä laitetaan. Sen takia tulee Suomessakin kestämään vielä jonkin aikaa, ennen kuin koko 800 MHz:n taajuusalue otetaan käyttöön.

        Silloin suuri osa nyt käytettävistä mikrofoneista joutunee romukoppaan. Edessä on uusien hankkiminen. Vain viimeisimmät ja kalliimmat laitteet saattavat olla päivitettävissä. Matkassa on ministeri Lindénin mukaan vielä mutkia, koska taajuudet eivät tunne rajoja.

        Sama taajuusalue on Venäjällä sotilaskäytössä. Viestintäministeri sanoo, että edessä on vielä pitkät neuvottelut itänaapurin kanssa näiden taajuuksien käytöstä.

        - Meidän pitää saada Venäjän hyväksyntä siihen, että myös raja-alueilla niitä voidaan käyttää.

        Langattomia mikrofoneja myydään kuluttajille jatkuvasti. Vain harva asiakas tietää, että muutaman vuoden kuluttua ostosta ei todennäköisesti enää voi eikä saa käyttää.


      • Ja edelleen
        muistaa kuitenkin kirjoitti:

        se että tämä muutoshan ei tapahdu ihan hetkessä.
        Jos nyt ostaa langattoman mikrofonin joka toimii sellaisella alueella joka otetaan mobiilin laajakaistan käyttöön, niin tuskin tuo nyt ostettu mikrofoni toimii enää silloin kun tuo muutos tulee voimaan.

        Ja siis uutinenhan menee YLE:n sivustolla siis näin....

        Suurin osa langattomista mikrofoneista toimii 800 MHz:n taajuusalueella. Liikenne- ja viestintäministeriössä suunnitellaan tämän alueen siirtämistä mobiilin laajakaistan käyttöön. Kyse on maailmanlaajuisesta muutoksesta. Tarkoitus olisi, että vuonna 2015 taajuudet olisivat koko Euroopassa matkaviestinkäytössä. Mikrofonien uusia taajuuksia haetaan vielä, sanoo viestintäministeri Suvi Lindén.

        - Eurooppalaisella tasolla ei ole vielä yhtenäistä näkemystä siitä, mille taajuudelle näitä laitetaan. Sen takia tulee Suomessakin kestämään vielä jonkin aikaa, ennen kuin koko 800 MHz:n taajuusalue otetaan käyttöön.

        Silloin suuri osa nyt käytettävistä mikrofoneista joutunee romukoppaan. Edessä on uusien hankkiminen. Vain viimeisimmät ja kalliimmat laitteet saattavat olla päivitettävissä. Matkassa on ministeri Lindénin mukaan vielä mutkia, koska taajuudet eivät tunne rajoja.

        Sama taajuusalue on Venäjällä sotilaskäytössä. Viestintäministeri sanoo, että edessä on vielä pitkät neuvottelut itänaapurin kanssa näiden taajuuksien käytöstä.

        - Meidän pitää saada Venäjän hyväksyntä siihen, että myös raja-alueilla niitä voidaan käyttää.

        Langattomia mikrofoneja myydään kuluttajille jatkuvasti. Vain harva asiakas tietää, että muutaman vuoden kuluttua ostosta ei todennäköisesti enää voi eikä saa käyttää.

        Luvasta vapaat radiomikrofonit

        863,000 - 865,000 MHz

        Tällä taajuuskaistalla toimivien radiomikrofonien käyttöön ei tarvita radiolupaa, koska taajuuksien käyttö on harmonisoitu Euroopan alueella.


      • Aimo M 040-5070612
        ja niin kirjoitti:

        Meillä on ollut käytössä noita Alto merkkisiä laitteita useita (miksereitä, efektejä yms) ja ne vaan ovat kaikki alkaneet temppuilemaan aivan ihmeellisesti. Ehkä se kotikäytössä menettelee mutta en kyllä esim. keikkakäyttöön ottaisi mistään hinnasta.

        Satasen luokkaa olevia asiallisia miksereitä löytyy mm. seuraavia

        Soundcraft Compact 4 (noin 120€)
        DLSS MX-600 (noin 130€)
        DLSS MX-800 (noin 130€)

        Ja onhan noita paljon muitakin.

        Olen ostamassa kotikaraoke mikserivahvistinta soita ja tarjoa 040-5070612 Aimo


      • aimo m 0405070612
        ja niin kirjoitti:

        Meillä on ollut käytössä noita Alto merkkisiä laitteita useita (miksereitä, efektejä yms) ja ne vaan ovat kaikki alkaneet temppuilemaan aivan ihmeellisesti. Ehkä se kotikäytössä menettelee mutta en kyllä esim. keikkakäyttöön ottaisi mistään hinnasta.

        Satasen luokkaa olevia asiallisia miksereitä löytyy mm. seuraavia

        Soundcraft Compact 4 (noin 120€)
        DLSS MX-600 (noin 130€)
        DLSS MX-800 (noin 130€)

        Ja onhan noita paljon muitakin.

        Jos sinulla on alto merkkinen PM8pwr power supply virtamuuntaja myy se mulle
        aimo m 040-5070612


    • grandioza

      toki on jos laitteita esim. harjanvarteen vertaa!
      Osta samalla hyvä efekti/mikkietuaste softineen
      niin pystyy editoimaan äänen,sekä muut "jollottajan"
      tekemät lauluvirheet ja rääkymiset
      kerralla hollilleen.

      - KUKA HALPA OSTA, SE PASKA SAA!!

    • janne62

      tilasin thomannilta saksasta harley benton vahvistimen 58e 12epostikulut tilisiirrolla!

      • Grandioza

        ja olet varmaan ny tosi onnellinen , oikkeen harley bentonin! WAU!! On varmaan tosi hyvä?


      • Jyskytin
        Grandioza kirjoitti:

        ja olet varmaan ny tosi onnellinen , oikkeen harley bentonin! WAU!! On varmaan tosi hyvä?

        Varmaan sä olet ylpeä, kun osaat kommentoida muiden ostoksia. Onko sulla mitään käsitystä minkälaisista laitteista on kysymys. Jo sulla on varaa ostaa Souncraftia ja JBL, niin sen kun hankit. Osta vaikka muillekin. On se kumma kun ei saa edullisesti ostaa. Vaikka ne nyt ei kestäisikään ikuisuutta, niin ei ole hintakaan päätä huimaava.


      • Grandioza
        Jyskytin kirjoitti:

        Varmaan sä olet ylpeä, kun osaat kommentoida muiden ostoksia. Onko sulla mitään käsitystä minkälaisista laitteista on kysymys. Jo sulla on varaa ostaa Souncraftia ja JBL, niin sen kun hankit. Osta vaikka muillekin. On se kumma kun ei saa edullisesti ostaa. Vaikka ne nyt ei kestäisikään ikuisuutta, niin ei ole hintakaan päätä huimaava.

        wow! ketä oikeesti kiinnostaa jos joku on ostanut 58 12e vahvistimen , mäkin ostin lähikaupasta sixpäkin ja hk,nblöötä ,,,, 10,20e so what??


      • oikeesti luulet
        Grandioza kirjoitti:

        wow! ketä oikeesti kiinnostaa jos joku on ostanut 58 12e vahvistimen , mäkin ostin lähikaupasta sixpäkin ja hk,nblöötä ,,,, 10,20e so what??

        kiinnostavan sinun lapsellisen typerät kommenttisi?


      • sepelisäkki
        Grandioza kirjoitti:

        wow! ketä oikeesti kiinnostaa jos joku on ostanut 58 12e vahvistimen , mäkin ostin lähikaupasta sixpäkin ja hk,nblöötä ,,,, 10,20e so what??

        Itse asiassa, ainakin minua kiinnostaa. :D

        Vaikka ammattikäyttöön firmat hankkivatkin arvokasta rautaa, niin ei se tarkoita sitä, että kaikilla pitäisi olla kotona viidensadan mikserivahvistin ja kolmen tonnin kaiuttimet. Kotioloissa kelpaa vähän kevyempikin setti.

        Ja jos joku bongaa edullisia ja hyviä tarjouksia, niin on siitä varmaan sitten iloa muillekkin, jotka ovat samanlaisia vempeleitä hankkimassa.

        Ja, kröhöm, loppuun nettikeskusteluissa pakollinen loukkaus:

        "Sun kaltanen juntti ei varmaan mitään muuta vedäkkään ku kaljaa ja makkaraa. Pidä pääs kiinni amatööri."


      • Grandioza
        sepelisäkki kirjoitti:

        Itse asiassa, ainakin minua kiinnostaa. :D

        Vaikka ammattikäyttöön firmat hankkivatkin arvokasta rautaa, niin ei se tarkoita sitä, että kaikilla pitäisi olla kotona viidensadan mikserivahvistin ja kolmen tonnin kaiuttimet. Kotioloissa kelpaa vähän kevyempikin setti.

        Ja jos joku bongaa edullisia ja hyviä tarjouksia, niin on siitä varmaan sitten iloa muillekkin, jotka ovat samanlaisia vempeleitä hankkimassa.

        Ja, kröhöm, loppuun nettikeskusteluissa pakollinen loukkaus:

        "Sun kaltanen juntti ei varmaan mitään muuta vedäkkään ku kaljaa ja makkaraa. Pidä pääs kiinni amatööri."

        ja sinäkin saatanan "simpassi" aivoituksines ,,, tämän ketjun taso on justiinsa tätä kuin että menisin autokauppaan ja ostaisin auton ,,, kaveri kysyisi minkälaisen ,,, vastaisin "punaisen" tarkoittaa siis sitä että te ressukat ette edes tiedä mitä olette ostamassa, tai ostatte! Esim kykeisen HB,n hyötysuhde on äärimmäisen huono varsinkin kotiolosuhteisiin, johtuen muuntajan antamasta verkkohurinasta sekä puutteellisesta linja /jakosuodatuksesta pääteasteen linjaulostuloihin , esim tämä aiheuttaa sen että kun "pienillä" tehoilla pienessä tilasssa käyttää ko. laitetta " verkkohurina" verkkotaajuudella on huomattavan suuri, jos tätä haluaa vaimentaa, joutuu leikkaamaan lauluäänialan taajuuksia sekä keski että diskanttipuolelta jonniin verran että tämän "niin erinomaisen" ominaisuuden saa pois häiritsemästä. ja olen edelleen siä mieltä että halvalla ei hyvää saa ,,, etc,blaaa,blaa,blaa ja jos te pallopäät ette ole tai koskaan kuulleet päässeet kuuntelemaan kunnon äänentoistoa, tai edes kohtuullista , niin tyytykää sitten rutiseviin paskoihinne ...
        Ps ... olen 20 v tehnyt sähköelektonisten soittimien/vahvistimien ym. laitteiden huoltoja ammatikseni.


      • oletko huomannut
        Grandioza kirjoitti:

        ja sinäkin saatanan "simpassi" aivoituksines ,,, tämän ketjun taso on justiinsa tätä kuin että menisin autokauppaan ja ostaisin auton ,,, kaveri kysyisi minkälaisen ,,, vastaisin "punaisen" tarkoittaa siis sitä että te ressukat ette edes tiedä mitä olette ostamassa, tai ostatte! Esim kykeisen HB,n hyötysuhde on äärimmäisen huono varsinkin kotiolosuhteisiin, johtuen muuntajan antamasta verkkohurinasta sekä puutteellisesta linja /jakosuodatuksesta pääteasteen linjaulostuloihin , esim tämä aiheuttaa sen että kun "pienillä" tehoilla pienessä tilasssa käyttää ko. laitetta " verkkohurina" verkkotaajuudella on huomattavan suuri, jos tätä haluaa vaimentaa, joutuu leikkaamaan lauluäänialan taajuuksia sekä keski että diskanttipuolelta jonniin verran että tämän "niin erinomaisen" ominaisuuden saa pois häiritsemästä. ja olen edelleen siä mieltä että halvalla ei hyvää saa ,,, etc,blaaa,blaa,blaa ja jos te pallopäät ette ole tai koskaan kuulleet päässeet kuuntelemaan kunnon äänentoistoa, tai edes kohtuullista , niin tyytykää sitten rutiseviin paskoihinne ...
        Ps ... olen 20 v tehnyt sähköelektonisten soittimien/vahvistimien ym. laitteiden huoltoja ammatikseni.

        että autokaupastakaan kaikki ei lähde mersulla ulos?


      • Grandioza
        oletko huomannut kirjoitti:

        että autokaupastakaan kaikki ei lähde mersulla ulos?

        no vaikkei lähtiskään "mersulla" ulos, ja jos niin kuitenkin pitäis senverran tietää että ostiko Bensa vai Dieselin, Sprintterin vaiko väyrysen ???


      • sen jokainen
        Grandioza kirjoitti:

        no vaikkei lähtiskään "mersulla" ulos, ja jos niin kuitenkin pitäis senverran tietää että ostiko Bensa vai Dieselin, Sprintterin vaiko väyrysen ???

        viimeistään lähtiessään tiedä.

        Miksi pitäisi tietää jo autokauppaan mennessään, minkä auton ostaa?
        Minä aion ainakin mennä kauppaan katselemaan, ainut lähtökohta on, että sen pitää olla automaattivaihteinen. Miksei yhtä hyvin voi lähteä liikkeelle siitä, ettäauton pitää olla punainen?


      • hohhoijaa!
        sen jokainen kirjoitti:

        viimeistään lähtiessään tiedä.

        Miksi pitäisi tietää jo autokauppaan mennessään, minkä auton ostaa?
        Minä aion ainakin mennä kauppaan katselemaan, ainut lähtökohta on, että sen pitää olla automaattivaihteinen. Miksei yhtä hyvin voi lähteä liikkeelle siitä, ettäauton pitää olla punainen?

        Niin ! Mitäpä sitä etukäteen turhaan miettii mihin rahansa pistää??


      • ilmeisesti
        hohhoijaa! kirjoitti:

        Niin ! Mitäpä sitä etukäteen turhaan miettii mihin rahansa pistää??

        itse olet jo autokaupan oven avatessasi tiennyt, millä autolla sieltä ulos lähdet? Kai olet jo tasarahankin varannut taskuun?


      • hohhoijakkaa!
        ilmeisesti kirjoitti:

        itse olet jo autokaupan oven avatessasi tiennyt, millä autolla sieltä ulos lähdet? Kai olet jo tasarahankin varannut taskuun?

        Juu ja tottakai täältä suoli24;n viisailta tietäjiltä vielä kysellyt , varustelutasot ja ajokilometrit mun tulevaan halpaan ( siis lähes ilmaiseen ) ja hyvään kaikilla varusteilla olevaan "väyryseen"
        IME PARSAA!


      • juupajuupajuu
        Jyskytin kirjoitti:

        Varmaan sä olet ylpeä, kun osaat kommentoida muiden ostoksia. Onko sulla mitään käsitystä minkälaisista laitteista on kysymys. Jo sulla on varaa ostaa Souncraftia ja JBL, niin sen kun hankit. Osta vaikka muillekin. On se kumma kun ei saa edullisesti ostaa. Vaikka ne nyt ei kestäisikään ikuisuutta, niin ei ole hintakaan päätä huimaava.

        Katselin tuolta thomannin sivuilta harley bentonin vahvistimia , kumma juttu kun en löytänyt yhtään Ko.merkillä olevaa Pääteastevahvistina laulukäyttöön , ja nämä ns,58e laitteet olivat kitara tai basso comboja??? tehot 4Ohm kuormalla 5...10 W ,,oletkohan sinä itse nyt tietoinen mistä kirjoitat ja puhut ? arvostelet muiden tietotaitoa , onkohan sinulla itselläsi mitään käsitystä näistä laitteista? ja siitä mihin käyttöön mikäkin on suunniteltu tai rakennettu.


      • karaoke friikki
        juupajuupajuu kirjoitti:

        Katselin tuolta thomannin sivuilta harley bentonin vahvistimia , kumma juttu kun en löytänyt yhtään Ko.merkillä olevaa Pääteastevahvistina laulukäyttöön , ja nämä ns,58e laitteet olivat kitara tai basso comboja??? tehot 4Ohm kuormalla 5...10 W ,,oletkohan sinä itse nyt tietoinen mistä kirjoitat ja puhut ? arvostelet muiden tietotaitoa , onkohan sinulla itselläsi mitään käsitystä näistä laitteista? ja siitä mihin käyttöön mikäkin on suunniteltu tai rakennettu.

        katselin tuota teidän viestittelyä karaokelaitteista. hankin itse laitteet www.karaokelaitteet.fi osoitteesta ja kaikki toimi tosi hienosti. kaverit ovat oikeasti perehtyneet mitä myyvät! eli kannattaa vilkaista myös sieltä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2010
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1719
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1656
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1646
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1447
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe