se päivä, jonka JUMALA pyhitti:
SIUNATTU LEPOPÄIVÄ:
"Jumala Sanallansa loi tämän maailman,
suuressa rakkaudessaan soi sapatin ihanan!
Se meitä muistuttaa iäti Luojasta,
lapsiaan saamme olla, on meillä Jumala.
Ei silloin vielä ollut juutalaisia, ei pakanoitakaan,
Vaan yhden ihmisparin loi Luoja maailmaan.
Seitsämännen päivän, Hän Luoja, pyhitti,
muistoksi luomisestaan lepopäiväki siunasi.
Päiviä muita voimme vapaasti valita,
vaan lepopäivän siunasi meille Jumala.
Merkiksi luomisestaan, ettemme eksyisi,
vaan aina muistasimme Hänet Luojaksi.
Armosta Isän rakkaan, sä Jeesus lunastit,
ja pyhän, kalliin veres ristillä vuodatit.
En armoa niin suurta voi koskaan unohtaa,
vaan ohjeita Isän rakkaan, mä tahdon noudattaa.
Kun sydän pesty on Kristuksen verellä,
niin ei enää tietoisesti tahdo tehdä vääryyttä.
Vaan Pyhän-Hengen voimassa jaksaa taistella,
Jumalaa kunnioittaa ja lähimäistä rakastaa.
Uudestisyntymässä loit Jeesus uudeksi,
ja silloin sydämeeni kirjoitit rakkauden-lakisi.
Nyt päiviä ei minun tarvitse valita,
kun lepopäivän siunatun, sain lahjaksi Luojalta.
Nyt Isä lapsenasi suo minun iloita
ja sanastasi tuoda totuuden valoa.
Suo, että sapattisi Herra, ilolla pyhitän,
ja nimeäsi Jeesus riemulla ylistän.
Minä sain kokea uudestisyntymisen ihmeen 28.01-04.
Siitä vähän ajan kuluttua, kun olin lauantaina luonnossa yksin kävelemässä, sain tämän runon sanat. Ne vaan alkoivat nousta sydämestäni ja kun pääsin kotiin, niin aloin kirjoittaa paperille. Vaikka minä en ole mikään runoilija, niin halusin Jumalan kunniaksi kirjoittaa tämä runon.
Jummalan siunaamaa lepopäivää kaikille niille, jotka haluavat iloita Jumalan pyhittämästä lepopäivästä ja pitää pyhänä Herran sapatin!
Tiedoksi kaikille, että en ole adventisti, eikä lepopäivän pyhitys minun kohdallani liity mitenkään adventismiin, vaan Raamatun sanaan.
MUISTA pitää
8
145
Vastaukset
- Petriltä
- lopun ajasta
on totista totta tänä päivänä:
24:5 "Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton.
24:6 Sentähden kirous kalvaa maata, ja sen asukkaat syystänsä kärsivät; sentähden maan asukkaat kuumuudesta korventuvat, ja vähän jää ihmisiä jäljelle." - Luti...
seitsemännen päivän baptisti, vai pelkästään raamatullinen uskova, joka haluaa pitää pyhänä sen päivän, minkä Jumala pyhitti?
- pyhänä
sen päivän, minkä Jumala PYHITTI ja siunasi meille lepopäiväksi ja josta Jeesus sanoi, että se on IHMISTÄ VARTEN. Siis jos olet ihminen, niin se on sinuakin varten.
Vasta uudestisyntymässä minulekin selvisi tämä Raamatun totuus. pyhänä kirjoitti:
sen päivän, minkä Jumala PYHITTI ja siunasi meille lepopäiväksi ja josta Jeesus sanoi, että se on IHMISTÄ VARTEN. Siis jos olet ihminen, niin se on sinuakin varten.
Vasta uudestisyntymässä minulekin selvisi tämä Raamatun totuus.Olet oikeassa, mutta se on sanottava, että HÄN SANOI NÄIN vain juutalaisille, ei pakanoille, eli se on juutaslaille annettu käsky.
Jumala oli liikuttavan oikeassa siinä, että ihmisen tulee myös levätä, ja ihmisen tulee Pyhittää yksi päivä Hänelle.
Tähän sabatin sääntöön kuuluu muutakin.
- Velat annetaan anteeksi aina 7 vuoden velkavankeuden jälkeen.
- Ja maa oli saatava SABATTIVUOSI, seitsemän vuoden jälkeen.
Pakkosiirtolaisuuteen vaikutti juuri se, kun juutalaiset eivät totelleet Jumalaa, vaan viljelivät maata antamatta sille sapattivuotta. Ja maa oli Jumalan, joten Hän suuri siksi piti niin pitkän pakkosiirtolaisuuden, että maa sai tämän sapatin.
Mutta uusi liitto astui Jeesuksessa Vahan liiton sääntöjen tiulle Pyhille, jotka ovat Häneen kastetut ja uudestisyntyneet. Heille Jeesus sanoi –
Mark. 2:27 Ja Jeesus sanoi heille: "Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.
Sabatti muuttui jo alussa kristittyjen johdosta sunnuntaiksi, jottei he tulisi valtaapitävien silmätikuksi.
- oven pielessä
lukee: Aherramme arkena, lepäämme sunnuntaina.
- ihmisten
asettama käsky, Jumalan pyhittämän päivän tilalle asetettuna. Eihän silloin ollut mitään juutalaisia, enempää kuin muitakaan heimoja kun Jumala loi maailman. Kun Jumala lepäsi seitsemännen päivän ja asetti sen pyhäksi, oli ainoastaan yksi ihmispari olemassa. Jumala eroitti seitsemännen päivän muista päivistä, siunai ja pyhitti sen. Jumala MUISTUTTI siitä myöskin israelilaisia. Mutta se päivä tulee olemaan PYHÄ, koska Jumala on sen pyhittänyt, vaikkei yksikään sitä pyhäksi muistaisi. Jumalan pyhittämän päivän pyhänä pitäminen on Luojan kunnioitusta, eikä lakihenisyyttä. Jesaja varoittaa lopunaikana tulevasta eksytyksestä ja seurauksista. Jes. 24:5-6
- Jesaja....
ihmisten kirjoitti:
asettama käsky, Jumalan pyhittämän päivän tilalle asetettuna. Eihän silloin ollut mitään juutalaisia, enempää kuin muitakaan heimoja kun Jumala loi maailman. Kun Jumala lepäsi seitsemännen päivän ja asetti sen pyhäksi, oli ainoastaan yksi ihmispari olemassa. Jumala eroitti seitsemännen päivän muista päivistä, siunai ja pyhitti sen. Jumala MUISTUTTI siitä myöskin israelilaisia. Mutta se päivä tulee olemaan PYHÄ, koska Jumala on sen pyhittänyt, vaikkei yksikään sitä pyhäksi muistaisi. Jumalan pyhittämän päivän pyhänä pitäminen on Luojan kunnioitusta, eikä lakihenisyyttä. Jesaja varoittaa lopunaikana tulevasta eksytyksestä ja seurauksista. Jes. 24:5-6
24:5 "Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton.
24:6 Sentähden kirous kalvaa maata, ja sen asukkaat syystänsä kärsivät; sentähden maan asukkaat kuumuudesta korventuvat, ja vähän jää ihmisiä jäljelle."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721157
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?45599Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55559Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296548Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t219513- 50504
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45502