Transitin kakkosvaihde

Vaihlanko öljyt?

Miksi ihmeessä kovalla pakkasella transitin -99 kakkosvaihde on niin vaikea kytkeä päälle? oikein pahaa tekee vääntää voimalla silmään:(

32

4307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepakko

      mutta -09 ei ole muuttunut sen suhteen

      • rutinat pois

        sama ongelma täällä ja alla transit-03.vaihdettu uudet synteettiset öljytkin,ei apua.liestyy kyllä pakkasellakin liukkaaksi vaihtaa kunhan ajaa tollaset vähintään 10km=)pahaa tekee aivan toi 2vaihde käyttää ettei riko mitään.kaksoispoljennasta hiukka apua.mutta,mutta:ratkaisu piilee vaihteistossa olevien kahden siirtäjävaijerin säädöissä.korjaamolla sanottiin vaivan olevan vakio ja jokaiseen taksiin ainakin säädöt uusittu.liekö enempi plussakeleille alunperin viritetty tehtaalta?eli pajalle tai ostat esim alfamerilta suomenkielisen korjauskirjan jossa neuvotaan miten homma tehdään.


      • bjöhikoö.io
        rutinat pois kirjoitti:

        sama ongelma täällä ja alla transit-03.vaihdettu uudet synteettiset öljytkin,ei apua.liestyy kyllä pakkasellakin liukkaaksi vaihtaa kunhan ajaa tollaset vähintään 10km=)pahaa tekee aivan toi 2vaihde käyttää ettei riko mitään.kaksoispoljennasta hiukka apua.mutta,mutta:ratkaisu piilee vaihteistossa olevien kahden siirtäjävaijerin säädöissä.korjaamolla sanottiin vaivan olevan vakio ja jokaiseen taksiin ainakin säädöt uusittu.liekö enempi plussakeleille alunperin viritetty tehtaalta?eli pajalle tai ostat esim alfamerilta suomenkielisen korjauskirjan jossa neuvotaan miten homma tehdään.

        Kiristäkää ja lukitkaa se vaihteensiirtäjän pultti siellä kannen alla. Jos pultti irtoaa, niin se tulee pohjan kautta ulos ja rikkoo matkalla muutakin. Oireilee aluksi huonosti päälle menevinä vaihteina ja silloin se on jo löysällä ja putoaa pian. Voi sen pultinkannan hitsata migilläkin, sillä se on tavallista teräslevyä jossa se on kiinni. Itse laitoin siihen käytettynä ostettuun vaihteistoon kunnon liiman ja porasin pultin kantaan reiän ja siitä ruostumattomalla langalla varmistus.
        Ei muuten ollut mikään näppärä homma se vaihteiston hankinta ja vaihto, eikä tullut varsinkaan halvaksi.
        Typerä ratkaisu pistää tehtaalla vain yksi varmistamaton pultti joka tuhoaa koko laatikon.


      • ei esson stt
        bjöhikoö.io kirjoitti:

        Kiristäkää ja lukitkaa se vaihteensiirtäjän pultti siellä kannen alla. Jos pultti irtoaa, niin se tulee pohjan kautta ulos ja rikkoo matkalla muutakin. Oireilee aluksi huonosti päälle menevinä vaihteina ja silloin se on jo löysällä ja putoaa pian. Voi sen pultinkannan hitsata migilläkin, sillä se on tavallista teräslevyä jossa se on kiinni. Itse laitoin siihen käytettynä ostettuun vaihteistoon kunnon liiman ja porasin pultin kantaan reiän ja siitä ruostumattomalla langalla varmistus.
        Ei muuten ollut mikään näppärä homma se vaihteiston hankinta ja vaihto, eikä tullut varsinkaan halvaksi.
        Typerä ratkaisu pistää tehtaalla vain yksi varmistamaton pultti joka tuhoaa koko laatikon.

        riippuen onko transiitti vanhempaa vai uudempaa versiota(n.2004 rajana)niin vaihteiston siirtäjien vaijereiden säädöllä asia korjaantuu.eli vanhemmassa versiossa saa säädettyä molempia vaijereita ja uudemmassa toista.sitten samalla vaihdat uudet ja sopivat öljyt niin homma ok!asia on kuten rutinat pois nimimerkki tossa oli kirjoitellutkin.taitaa kuule ihan oma pulttisi löysällä eli kaipailee kiristystä!tämän vaihteistohomman voi tarkistaa alfamerin transit korjausoppaasta tai lähimmältä autokorjaamolta joissa transiteja korjailtu.eli ei huolta ja älkää väkisin väännelkö vaan kaksoispoljentaa ellei muuten.


      • hbujinmop,l
        ei esson stt kirjoitti:

        riippuen onko transiitti vanhempaa vai uudempaa versiota(n.2004 rajana)niin vaihteiston siirtäjien vaijereiden säädöllä asia korjaantuu.eli vanhemmassa versiossa saa säädettyä molempia vaijereita ja uudemmassa toista.sitten samalla vaihdat uudet ja sopivat öljyt niin homma ok!asia on kuten rutinat pois nimimerkki tossa oli kirjoitellutkin.taitaa kuule ihan oma pulttisi löysällä eli kaipailee kiristystä!tämän vaihteistohomman voi tarkistaa alfamerin transit korjausoppaasta tai lähimmältä autokorjaamolta joissa transiteja korjailtu.eli ei huolta ja älkää väkisin väännelkö vaan kaksoispoljentaa ellei muuten.

        Siitä pultista ja vaihteistosta?

        Avaa se vaihteensiirtäjän kansi ja katso, niin siellä on se ulompi osa kiinni vain sillä yhdellä pultilla.
        Niitä on muuten hajonnut muillakin, eikä tämä ole ainut.


      • aprillit meni jo
        hbujinmop,l kirjoitti:

        Siitä pultista ja vaihteistosta?

        Avaa se vaihteensiirtäjän kansi ja katso, niin siellä on se ulompi osa kiinni vain sillä yhdellä pultilla.
        Niitä on muuten hajonnut muillakin, eikä tämä ole ainut.

        pistä linkki tänne niin saadaan porukalla nauraa=)


      • iyhnjomkl
        aprillit meni jo kirjoitti:

        pistä linkki tänne niin saadaan porukalla nauraa=)

        Ohjeet ja kuvat sen pultin varmistukseen.
        On se tiedossa niillä jotka ovat Fordin vekottimiin perehtyneet.

        Jos nyt on vielä jotain epäilyksiä, niin voin kyllä käydä ottamassa kuvan siitä lohkeamasta sen vaihteiston kyljessäkin.

        Vieläkö muuten naurattaa?


      • tvfgubijnomk

      • ei esson stt..
        tvfgubijnomk kirjoitti:

        Linkki:
        http://fordtransit.org/articles/suspension/drive-train/removal-repair-and-installation-mk6-fwd-gear-selector

        tuossa linkissäsi on korjausohjeet 3 ja 4 vaihteen tihkeyteen/huonoon kytkeytymiseen sekä vaihdetaan mm tiiviste ,jonka läpi vesi päässyt aiheuttamaan ongelmat.kuvailemasi pultti EI ollut missään syy-yhteydessä tähän ja ohjeissa kehoitetaan purku/korjausoperaation jälkeen lukitsemaan SE ;ELLEI SE OLE JO LUKITTU koska aiheuttaa löystyessään/irrotessaan tuhoa!!siis tämä pulttisi aivan sivuosassa tässä ongelmassa linkissä.tottahan me tiedämme että irrottaessasi lukkopultin esim moottorista tai vaikka vaihteistosta ym se on ihan hyvä kiertää kunnolla kiinni ja lukita ettei tule katastrofia!!työväenopistolla alkaa syyskaudella ihan ok englanninkursseja,että tervemenoa=)siellä oli ihan mukavaakin.


      • uybhjimpl
        ei esson stt.. kirjoitti:

        tuossa linkissäsi on korjausohjeet 3 ja 4 vaihteen tihkeyteen/huonoon kytkeytymiseen sekä vaihdetaan mm tiiviste ,jonka läpi vesi päässyt aiheuttamaan ongelmat.kuvailemasi pultti EI ollut missään syy-yhteydessä tähän ja ohjeissa kehoitetaan purku/korjausoperaation jälkeen lukitsemaan SE ;ELLEI SE OLE JO LUKITTU koska aiheuttaa löystyessään/irrotessaan tuhoa!!siis tämä pulttisi aivan sivuosassa tässä ongelmassa linkissä.tottahan me tiedämme että irrottaessasi lukkopultin esim moottorista tai vaikka vaihteistosta ym se on ihan hyvä kiertää kunnolla kiinni ja lukita ettei tule katastrofia!!työväenopistolla alkaa syyskaudella ihan ok englanninkursseja,että tervemenoa=)siellä oli ihan mukavaakin.

        wannabe netti-idioottina, mutta esityksesi on lähinnä säälittävä
        .
        Mikä siinä on niin vaikea tajuta että kun pultti löystyy, niin myös se saattaa oireilla hankalana vaihtamisena. Kun pultin kiinnittämät osat eivät ole enää tiukasti yhdessä, niin oireet ovat ihan samat kuin silloin kun vika on vipujen säädöissä. Ainut ero on että kun pultti irtoaa lopullisesti, niin silloin vaihdekeppi muuttuu kokonaan veltoksi. Jos tuossa tilanteessa autoa ajetaan tai siirretään etupyörät maassa, niin vaihteisto tuhoutuu pultin putoamisreitiltä.

        Ja kun katsot sitä linkkiä tarkemmin ja yrität ymmärtää mitä siellä lukee, niin ohje on varmistaa se pultti joka tapauksessa, eikä sitä irroteta lainkaan tuossa huollossa sen varsinaisen vian takia.

        Mutta omapa on autosi jos sinulla sattuu nyt tuollainen edes olemaan. Kerro sitten palstalla kun ongelma kohtaa sinua.

        Lisäksi turha yrittää, sillä et todellakaan kykene pärjäämään minulle tällä alueella tai juuri millään muullakaan.


      • ei kaikki kultaa..
        uybhjimpl kirjoitti:

        wannabe netti-idioottina, mutta esityksesi on lähinnä säälittävä
        .
        Mikä siinä on niin vaikea tajuta että kun pultti löystyy, niin myös se saattaa oireilla hankalana vaihtamisena. Kun pultin kiinnittämät osat eivät ole enää tiukasti yhdessä, niin oireet ovat ihan samat kuin silloin kun vika on vipujen säädöissä. Ainut ero on että kun pultti irtoaa lopullisesti, niin silloin vaihdekeppi muuttuu kokonaan veltoksi. Jos tuossa tilanteessa autoa ajetaan tai siirretään etupyörät maassa, niin vaihteisto tuhoutuu pultin putoamisreitiltä.

        Ja kun katsot sitä linkkiä tarkemmin ja yrität ymmärtää mitä siellä lukee, niin ohje on varmistaa se pultti joka tapauksessa, eikä sitä irroteta lainkaan tuossa huollossa sen varsinaisen vian takia.

        Mutta omapa on autosi jos sinulla sattuu nyt tuollainen edes olemaan. Kerro sitten palstalla kun ongelma kohtaa sinua.

        Lisäksi turha yrittää, sillä et todellakaan kykene pärjäämään minulle tällä alueella tai juuri millään muullakaan.

        siellä on tainnut pultti löystyä pakkomielteenomaisesti ja pipo kiristyä!hae kuule kunnon momenttiavain ja jatkovarsikin niin pysyy!pistehitsillä varmistat!!varmista muutkin pultit varmuudeksi ja hae sinne englanninkurssille sitten,jooko?transit-03 tokikin on ja ihailemasi pultti oli KIREILLÄ IHAN TEHTAALTA LAITETTUNA.hiukka säätöjä tehtiin vaijereille sekä uudet öljyt ja nyt ei tahmeutta.onpa kovat luulot itsestäsi ja kyvyistä(sängyssä?).oletettavasti olet juuri niitä kaikkitietäviä jotka suuna päänä naama punaisena baaritiskillä,autokaupassa,kodinkoneliikkeessä,urheilukisoissa... ja työpaikalla kaikkitietävänä...silti ihan tavallisena "Virtasena" ja väärinymmärrettynä tietty tässä yhteiskunnassa, ruman lihavan eukon kanssa velkaisessa kolmiossa.TM laatikossa ja Tojota pihassa....voi verkkari raasua,kyynel..enempää ei aikaa sinuun koska tästä herätteleen ja herkisteleen tallista isolohko Chargeria,pianhan se kesä koittaa ja moottoritie on kuuma.PS: tässäkään ei mikään pultti löysällä,ihan californiassa kiristelty tehtaalla 60-luvulla...ja moottorivene vietävä mökille=)


      • tfcyguvbijo
        ei kaikki kultaa.. kirjoitti:

        siellä on tainnut pultti löystyä pakkomielteenomaisesti ja pipo kiristyä!hae kuule kunnon momenttiavain ja jatkovarsikin niin pysyy!pistehitsillä varmistat!!varmista muutkin pultit varmuudeksi ja hae sinne englanninkurssille sitten,jooko?transit-03 tokikin on ja ihailemasi pultti oli KIREILLÄ IHAN TEHTAALTA LAITETTUNA.hiukka säätöjä tehtiin vaijereille sekä uudet öljyt ja nyt ei tahmeutta.onpa kovat luulot itsestäsi ja kyvyistä(sängyssä?).oletettavasti olet juuri niitä kaikkitietäviä jotka suuna päänä naama punaisena baaritiskillä,autokaupassa,kodinkoneliikkeessä,urheilukisoissa... ja työpaikalla kaikkitietävänä...silti ihan tavallisena "Virtasena" ja väärinymmärrettynä tietty tässä yhteiskunnassa, ruman lihavan eukon kanssa velkaisessa kolmiossa.TM laatikossa ja Tojota pihassa....voi verkkari raasua,kyynel..enempää ei aikaa sinuun koska tästä herätteleen ja herkisteleen tallista isolohko Chargeria,pianhan se kesä koittaa ja moottoritie on kuuma.PS: tässäkään ei mikään pultti löysällä,ihan californiassa kiristelty tehtaalla 60-luvulla...ja moottorivene vietävä mökille=)

        Yritys ja kaikilta osilta täysin ohi.
        Ota huomioon että minä kuitenkin kuulun tekniseen eliittiin ja sinä näköjään harrastat tavistelua.

        Tehtaan jäljiltä se pultti täälläkin oli löysällä ja tuon ikäisessä ne eivät ole vielä lintanneet sen pultin kierteitä. Siis tehdas on pyrkinyt estämään aukikiertymistä puristamalla sen pultin kierreosan hiukan kolmikulmaiseksi. Siellä ei muuten ole myöskään liimaa.

        Kannattaa tarkastaa jos aikoo säästyä isommilta ongelmilta.


      • rcdftgvubihj
        ei kaikki kultaa.. kirjoitti:

        siellä on tainnut pultti löystyä pakkomielteenomaisesti ja pipo kiristyä!hae kuule kunnon momenttiavain ja jatkovarsikin niin pysyy!pistehitsillä varmistat!!varmista muutkin pultit varmuudeksi ja hae sinne englanninkurssille sitten,jooko?transit-03 tokikin on ja ihailemasi pultti oli KIREILLÄ IHAN TEHTAALTA LAITETTUNA.hiukka säätöjä tehtiin vaijereille sekä uudet öljyt ja nyt ei tahmeutta.onpa kovat luulot itsestäsi ja kyvyistä(sängyssä?).oletettavasti olet juuri niitä kaikkitietäviä jotka suuna päänä naama punaisena baaritiskillä,autokaupassa,kodinkoneliikkeessä,urheilukisoissa... ja työpaikalla kaikkitietävänä...silti ihan tavallisena "Virtasena" ja väärinymmärrettynä tietty tässä yhteiskunnassa, ruman lihavan eukon kanssa velkaisessa kolmiossa.TM laatikossa ja Tojota pihassa....voi verkkari raasua,kyynel..enempää ei aikaa sinuun koska tästä herätteleen ja herkisteleen tallista isolohko Chargeria,pianhan se kesä koittaa ja moottoritie on kuuma.PS: tässäkään ei mikään pultti löysällä,ihan californiassa kiristelty tehtaalla 60-luvulla...ja moottorivene vietävä mökille=)

        Pakenija on automaattisesti hävinnyt.

        Taidan siis voittaa tämän.

        (kai muuten kaikki huomasivat että ne joilla on oikeasti rahaa, harvemmin sitä mainostavat; mutta sen sijaan tuo ressukka yrittää päteä omistuksillaan)


      • ei kaikilla sytytä
        rcdftgvubihj kirjoitti:

        Pakenija on automaattisesti hävinnyt.

        Taidan siis voittaa tämän.

        (kai muuten kaikki huomasivat että ne joilla on oikeasti rahaa, harvemmin sitä mainostavat; mutta sen sijaan tuo ressukka yrittää päteä omistuksillaan)

        jos nyt yli 40v auto ja soutuvene 5hp on omaisuuden mittarina sekä sähkötön mökki ulkohuussilla niin ok=)mulle ovat kyl tärkeitä kun vaatimattomaan tottunut,ei senpuoleen vaan monet ei ees huolisi nykyaikana.meneppäs vaan autteleen mammaa nyt ostosten kantamisessa kyläkaupasta,ees sen mäyräkoiran.äläkä unohda pulttien kiristelyä tulavaisuudessakaan!kato jos vaikka laturista hiilet sökö ja avataan lataamattomuuden vuoksi niin tokihan lataus voi loppua unohtuneen/löysän/pudonneen pultinkin/hihnan vuoksi,eikä siitä erikseen tarvi tiedotella,eihän=)näkeehän tuon tyhmäkin,samat sanat mikäli avaat vaihteensiirtäjän tai pulttinsa/pönttönsä pudottaneen pakarin...tarvii kato yläpäätäkin käyttää senverta kun kullakin on.jos ei ymmärrä jotain niin viepi korjaamolle ellei onnistu!!siellä setät näyttää kyl ja opastaakin kun korjaavat!se on moro kaikille,luxusmökki vailla eristyksiä, sähköä/vettä ynnä aurattua tietä odottaa.ei tv,tietokonetta,kynttilävalo,kertakäyttökupit,makuupussi.. ja märät halot.eikös aika kadehdittavaa?


      • hib kköjl lkm
        ei kaikilla sytytä kirjoitti:

        jos nyt yli 40v auto ja soutuvene 5hp on omaisuuden mittarina sekä sähkötön mökki ulkohuussilla niin ok=)mulle ovat kyl tärkeitä kun vaatimattomaan tottunut,ei senpuoleen vaan monet ei ees huolisi nykyaikana.meneppäs vaan autteleen mammaa nyt ostosten kantamisessa kyläkaupasta,ees sen mäyräkoiran.äläkä unohda pulttien kiristelyä tulavaisuudessakaan!kato jos vaikka laturista hiilet sökö ja avataan lataamattomuuden vuoksi niin tokihan lataus voi loppua unohtuneen/löysän/pudonneen pultinkin/hihnan vuoksi,eikä siitä erikseen tarvi tiedotella,eihän=)näkeehän tuon tyhmäkin,samat sanat mikäli avaat vaihteensiirtäjän tai pulttinsa/pönttönsä pudottaneen pakarin...tarvii kato yläpäätäkin käyttää senverta kun kullakin on.jos ei ymmärrä jotain niin viepi korjaamolle ellei onnistu!!siellä setät näyttää kyl ja opastaakin kun korjaavat!se on moro kaikille,luxusmökki vailla eristyksiä, sähköä/vettä ynnä aurattua tietä odottaa.ei tv,tietokonetta,kynttilävalo,kertakäyttökupit,makuupussi.. ja märät halot.eikös aika kadehdittavaa?

        On niin tylsä juttu, ettei sillä ansaitse tämän parempaa vastausta.


      • Ford huolto Manse
        hib kköjl lkm kirjoitti:

        On niin tylsä juttu, ettei sillä ansaitse tämän parempaa vastausta.

        tässähän sivullisetkin nauraa täällä pajalla. oomma lukeneet tota sinun antamaasi linkkiä vaan pojat ihmettelevät miten se liittyy jonkun pultin irtoamiseen tai kiristämiseen.tiivisteen vuotoahan tuossa tukitaan ja herkistellään liikkuvat osat.Ainakin täällä meilläpäin kun autoja ja muitakin vehkeitä korjaillaan niin pistetään ruuvit kireälle.jos tuo mielestäsi jotenkin erikseen luettava jostain netistä tms niin taidat sähkölamppuunkin tarvita vaihto-ohjeet.Onneksi täällä korjaamon pojilla ollut kahvipausseille hupia tosta kinailusta.hyvää mökkeilyä vaan tuolle joka ymmärtää ainakin jotain perusasioita autoista.toivotaan ettei palellu.sinä nyt valitettavasti hiukka kuutamolla,sorry


      • hkl,fh,
        Ford huolto Manse kirjoitti:

        tässähän sivullisetkin nauraa täällä pajalla. oomma lukeneet tota sinun antamaasi linkkiä vaan pojat ihmettelevät miten se liittyy jonkun pultin irtoamiseen tai kiristämiseen.tiivisteen vuotoahan tuossa tukitaan ja herkistellään liikkuvat osat.Ainakin täällä meilläpäin kun autoja ja muitakin vehkeitä korjaillaan niin pistetään ruuvit kireälle.jos tuo mielestäsi jotenkin erikseen luettava jostain netistä tms niin taidat sähkölamppuunkin tarvita vaihto-ohjeet.Onneksi täällä korjaamon pojilla ollut kahvipausseille hupia tosta kinailusta.hyvää mökkeilyä vaan tuolle joka ymmärtää ainakin jotain perusasioita autoista.toivotaan ettei palellu.sinä nyt valitettavasti hiukka kuutamolla,sorry

        Kuten hyvin kykenette itsekin lukemaan, niin siellä sanotaan että samalla kannattaa liimata se pultti jos sitä ei ole liimattu jo valmiiksi. Siis sitä ei tuossa huollossa irroteta minkään muun syyn takia kuin sen liiman lisäämiseksi. Mutta tämähän oli tietysti jo valmiiksi selvää, sillä olethan hyvin perillä juuri tuosta osasta.


        "While the selector is out it’s good practice to loctite the pinch bolt if it hasn’t been done before, because if this comes loose and falls into the gearbox you could be in serious bother."

        Ja noissa laatikoissa kannattaa oikeasti avata se kansi ihan vain sen pultin varmistamiseksi.
        Se siis putoaa sieltä jos on löysällä ja se on entinen laatikko sen jälkeen.


      • fyu,mfgm
        hkl,fh, kirjoitti:

        Kuten hyvin kykenette itsekin lukemaan, niin siellä sanotaan että samalla kannattaa liimata se pultti jos sitä ei ole liimattu jo valmiiksi. Siis sitä ei tuossa huollossa irroteta minkään muun syyn takia kuin sen liiman lisäämiseksi. Mutta tämähän oli tietysti jo valmiiksi selvää, sillä olethan hyvin perillä juuri tuosta osasta.


        "While the selector is out it’s good practice to loctite the pinch bolt if it hasn’t been done before, because if this comes loose and falls into the gearbox you could be in serious bother."

        Ja noissa laatikoissa kannattaa oikeasti avata se kansi ihan vain sen pultin varmistamiseksi.
        Se siis putoaa sieltä jos on löysällä ja se on entinen laatikko sen jälkeen.

        Tässä aiheesta:
        http://fordtransit.org/forum/viewtopic.php?f=5&t=56586
        http://fordtransit.org/forum/viewtopic.php?f=5&t=54722&start=0&hilit=selector
        http://fordtransit.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=37771&hilit=selector bolt

        Mutta teille kaikillehan tämä on täysin selvää ja aina kun laatikkoon kosketaan, niiin samalla myös liimataan ne pultit.


      • dtgkjxdfj
        fyu,mfgm kirjoitti:

        Tässä aiheesta:
        http://fordtransit.org/forum/viewtopic.php?f=5&t=56586
        http://fordtransit.org/forum/viewtopic.php?f=5&t=54722&start=0&hilit=selector
        http://fordtransit.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=37771&hilit=selector bolt

        Mutta teille kaikillehan tämä on täysin selvää ja aina kun laatikkoon kosketaan, niiin samalla myös liimataan ne pultit.

        "I have two swb transits a 52 and an 03 reg. The gearbox on the 03 has just blown up. Apparently a pinch bolt from the gear selector failed and dropped into the rotating gears. Result an expensive mess. Conversations with BT mechanics have revealed this to be a common problem. And I quote 'O yea we do one a week, we can now change a box in two hours flat'

        Perhaps that is why some Renault's are appearing on the BT fleet. What happened to Ford reliability?

        Seems my small fleet is going to keep me poor."


        Joko alkaa selvitä mistä on kyse.


      • tuigihj
        dtgkjxdfj kirjoitti:

        "I have two swb transits a 52 and an 03 reg. The gearbox on the 03 has just blown up. Apparently a pinch bolt from the gear selector failed and dropped into the rotating gears. Result an expensive mess. Conversations with BT mechanics have revealed this to be a common problem. And I quote 'O yea we do one a week, we can now change a box in two hours flat'

        Perhaps that is why some Renault's are appearing on the BT fleet. What happened to Ford reliability?

        Seems my small fleet is going to keep me poor."


        Joko alkaa selvitä mistä on kyse.

        "they also have a problem with the bolt that holds the selector together inside a small 8mm or 10mm bolt this comes out and makes it not select gears, try removing the selector and see what i mean we have done loads at ford

        johnboy
        September 2009"


        Ja täälläkö tämä on täysin tuntematon ongelma.


      • fycgj
        tuigihj kirjoitti:

        "they also have a problem with the bolt that holds the selector together inside a small 8mm or 10mm bolt this comes out and makes it not select gears, try removing the selector and see what i mean we have done loads at ford

        johnboy
        September 2009"


        Ja täälläkö tämä on täysin tuntematon ongelma.

        Galaxyssä sama ongelma ja sama laattikohan se sielläkin on.

        "The selector stack should not be worn , new ones are not cheap but a new pinch bolt is only pennies, the problem is getting the old one out,I was quoted 450 vat at a gearbox specialist, but opted to remove box myself and it cost me 100 to get it split and bolt removed . Modified bolt fitted and should not happen again. apparently this is a common fault. "


      • Transit-07 tdci
        fycgj kirjoitti:

        Galaxyssä sama ongelma ja sama laattikohan se sielläkin on.

        "The selector stack should not be worn , new ones are not cheap but a new pinch bolt is only pennies, the problem is getting the old one out,I was quoted 450 vat at a gearbox specialist, but opted to remove box myself and it cost me 100 to get it split and bolt removed . Modified bolt fitted and should not happen again. apparently this is a common fault. "

        mee vaihtaan lääkkeet tai eti nainen jos noin paineita.ihanko oot suoraan kirjasta tohon ite saanut tavattua enklanniksi noin hienosti?varmaan pännii kun ei kukaan anna ymmärrystä tai tukea täälläkään saati lähiöpubissa.toi fordihuollonko kommenntti vei jalat alta ja elämänilon?älä välitä,ei aina voi olla oikeassa.lähe mökille niinkuin toi ykskin kaveri nollaamaan pää ja kuunteleen luonnon heräämistä.otat vaan liiman että jakarin mukaan sen pultin liimaamiseksi ja kiristämiseen.älä haistele,tulee pää pipiksi=)


      • cfygvubijoml
        Transit-07 tdci kirjoitti:

        mee vaihtaan lääkkeet tai eti nainen jos noin paineita.ihanko oot suoraan kirjasta tohon ite saanut tavattua enklanniksi noin hienosti?varmaan pännii kun ei kukaan anna ymmärrystä tai tukea täälläkään saati lähiöpubissa.toi fordihuollonko kommenntti vei jalat alta ja elämänilon?älä välitä,ei aina voi olla oikeassa.lähe mökille niinkuin toi ykskin kaveri nollaamaan pää ja kuunteleen luonnon heräämistä.otat vaan liiman että jakarin mukaan sen pultin liimaamiseksi ja kiristämiseen.älä haistele,tulee pää pipiksi=)

        Maailmalla vika on tavallinen, mutta täällä vaan päivitellään.
        Saksassa harva täkäläinen asentaja olisi edes töissä.

        Ja turha väittää kuka tässä on oikeassa, sillä pultissa on suunnitteluvika ja se on jätetty korjaamatta. Erityisen paha asia on se ettei myöskään huoltoa ole ohjeistettu pultin suhteen.
        Lisäksi se että maailmalla noita pultteja myös katkeilee osoittaa että toisen pultin lisääminen tai akselin lukitus kiilalla olisi vähintäänkin tarpeellinen muutos rakenteeseen.

        Ihan turha väittää, sillä minulla on tälle alalle huomattavasti parempi koulutus ja kokemus kuin teillä kenelläkään.


      • avarra päätäsi=SAKO
        cfygvubijoml kirjoitti:

        Maailmalla vika on tavallinen, mutta täällä vaan päivitellään.
        Saksassa harva täkäläinen asentaja olisi edes töissä.

        Ja turha väittää kuka tässä on oikeassa, sillä pultissa on suunnitteluvika ja se on jätetty korjaamatta. Erityisen paha asia on se ettei myöskään huoltoa ole ohjeistettu pultin suhteen.
        Lisäksi se että maailmalla noita pultteja myös katkeilee osoittaa että toisen pultin lisääminen tai akselin lukitus kiilalla olisi vähintäänkin tarpeellinen muutos rakenteeseen.

        Ihan turha väittää, sillä minulla on tälle alalle huomattavasti parempi koulutus ja kokemus kuin teillä kenelläkään.

        mitä sitte täällä vielä suomessa itket ja suomi24 palstoilla pädet joskerta noin hyvä mies?taitaa olla puheet suuremmat kuin teot...mee sitten sinne saksaan turkkilaisten kanssa loistamaan tai vaikka meidänpuolesta kuuhun liimaamaan pultteja!meille ei ainakaan 13v aikana tullut AINOAAKAAN transitia jossa vaihdelootasta ois pultti irti,löysä tai pois!kaikkee muuta vikaa tietty niinkuin muissakin merkeissä.säätöhommia,laakereita ja toisenlaiset öljyt auttaneet ellei nyt rattaita ruhjottu rikki tai synkronointia väkisin.tuutko meille töihin?vuorotyö ja haalarit ynnä muut vermeet talon puolesta..koeaika tietty voi pelottaa...=)joko oot mäyräkoiran kipaissut ärrältä iltapuhteeksi?


      • yvgubijmok
        avarra päätäsi=SAKO kirjoitti:

        mitä sitte täällä vielä suomessa itket ja suomi24 palstoilla pädet joskerta noin hyvä mies?taitaa olla puheet suuremmat kuin teot...mee sitten sinne saksaan turkkilaisten kanssa loistamaan tai vaikka meidänpuolesta kuuhun liimaamaan pultteja!meille ei ainakaan 13v aikana tullut AINOAAKAAN transitia jossa vaihdelootasta ois pultti irti,löysä tai pois!kaikkee muuta vikaa tietty niinkuin muissakin merkeissä.säätöhommia,laakereita ja toisenlaiset öljyt auttaneet ellei nyt rattaita ruhjottu rikki tai synkronointia väkisin.tuutko meille töihin?vuorotyö ja haalarit ynnä muut vermeet talon puolesta..koeaika tietty voi pelottaa...=)joko oot mäyräkoiran kipaissut ärrältä iltapuhteeksi?

        "Failure conrol" ja "Controlled failure" tuttuja suunnitteluperusteita?
        Tuossa osassa ei ole noudatettu kumpaakaan.

        Ja se ettei sinulle ole tullut niitä vastaan, niin sehän vain osoittaa kokemattomuuttasi alalta. British Telecom ilmoitti noissa linkeissä että heillä on yksi auto viikossa huollossa tuon vian takia.

        Nytkö sitten väität että ne huijaavat tuolla ympäri maailmaa jossa se on tunnettu ongelma, kun kerran sinulle itsellesi on täysin selvää että se on mahdoton vika. Kerrotko nyt sitten myös sen että miten tässä laatikossa irtosi se pultti. Sinun mukaasi täytyy siis olla ihme kyseessä.

        Liimatkaa ne pultit kuten viisaammat ovat neuvoneet.


      • aa.
        yvgubijmok kirjoitti:

        "Failure conrol" ja "Controlled failure" tuttuja suunnitteluperusteita?
        Tuossa osassa ei ole noudatettu kumpaakaan.

        Ja se ettei sinulle ole tullut niitä vastaan, niin sehän vain osoittaa kokemattomuuttasi alalta. British Telecom ilmoitti noissa linkeissä että heillä on yksi auto viikossa huollossa tuon vian takia.

        Nytkö sitten väität että ne huijaavat tuolla ympäri maailmaa jossa se on tunnettu ongelma, kun kerran sinulle itsellesi on täysin selvää että se on mahdoton vika. Kerrotko nyt sitten myös sen että miten tässä laatikossa irtosi se pultti. Sinun mukaasi täytyy siis olla ihme kyseessä.

        Liimatkaa ne pultit kuten viisaammat ovat neuvoneet.

        Tulee vähemmän ongelmia ihmeen löysä hermoista porukaa TRANSIT palstalla oliskohan hyvä laitaa liimaa vaan onkohan niin että transitilla ajo saa hermot löysälle.


      • 75hv/-02 ja 100tkm
        aa. kirjoitti:

        Tulee vähemmän ongelmia ihmeen löysä hermoista porukaa TRANSIT palstalla oliskohan hyvä laitaa liimaa vaan onkohan niin että transitilla ajo saa hermot löysälle.

        kyseisen kulkineen omistajana ja moisen ongelman kokeneena tiedän ratkaisun!ei ole autolehdistä luettu,shellin baarin tietokerhosta haettua eikä kavereilta kuultua...Mitään pultteja ei liimailla normaalisti tässä ongelmassa,vaan:otatte tyhjennys-astian ja kuusiokolo avainsarjan mukaan auton alle,avaatte tyhjennyspropun vaihteistosta ,jos on. valutatte ne pari litraa pois mitä siellä on,suljette propun ja täytätte ylemmästä propusta.TAI ellei tyhjennysproppua ole(huoltokirj mukaan sekin mahd on),imette/valutatte letkulla/letkullisella pullolla/öljynvaihto aparaatilla tms vanhat öljyt täyttöaukosta ja sitten täytätte samasta aukosta..pyyhitte toki proppujen ympäristöt liasta ensin!.Öljyksi AUTOMAATTIÖLJYÄ ja merkki vapaavalintainen toki.ite laitoin King Oils Automatic transmission fluid/Dextron tyyppi.Toki jos haluaa merkillä brassata eikä moinen kelpaa, niin siitä vaan Mobilia tai tyyriimpääkin...Toimii Loistavasti,niin kylmänä kuin kuumana!!aivan kuin eri loota!"Tietoviisaat" tietty varoittelee täällä että EI,Ei...hyvin on vuosia toiminut,voidellut ja vaihteet pelannut,enempää ei kait vaadita..? ja HALPA korjaus/öljyjen vaihtokin tuoreisiin samalla.Kokeilee ken tyytymätön vaihteistonsa toimintaan tai vääntäköön väkisin pykälää.. ja ei paljon taitoa/vehkeitä tarvi.. NYT menee 1,2,3,4,5 ja R päälle niinkuin kuuluukin!


      • yvgubijmok
        75hv/-02 ja 100tkm kirjoitti:

        kyseisen kulkineen omistajana ja moisen ongelman kokeneena tiedän ratkaisun!ei ole autolehdistä luettu,shellin baarin tietokerhosta haettua eikä kavereilta kuultua...Mitään pultteja ei liimailla normaalisti tässä ongelmassa,vaan:otatte tyhjennys-astian ja kuusiokolo avainsarjan mukaan auton alle,avaatte tyhjennyspropun vaihteistosta ,jos on. valutatte ne pari litraa pois mitä siellä on,suljette propun ja täytätte ylemmästä propusta.TAI ellei tyhjennysproppua ole(huoltokirj mukaan sekin mahd on),imette/valutatte letkulla/letkullisella pullolla/öljynvaihto aparaatilla tms vanhat öljyt täyttöaukosta ja sitten täytätte samasta aukosta..pyyhitte toki proppujen ympäristöt liasta ensin!.Öljyksi AUTOMAATTIÖLJYÄ ja merkki vapaavalintainen toki.ite laitoin King Oils Automatic transmission fluid/Dextron tyyppi.Toki jos haluaa merkillä brassata eikä moinen kelpaa, niin siitä vaan Mobilia tai tyyriimpääkin...Toimii Loistavasti,niin kylmänä kuin kuumana!!aivan kuin eri loota!"Tietoviisaat" tietty varoittelee täällä että EI,Ei...hyvin on vuosia toiminut,voidellut ja vaihteet pelannut,enempää ei kait vaadita..? ja HALPA korjaus/öljyjen vaihtokin tuoreisiin samalla.Kokeilee ken tyytymätön vaihteistonsa toimintaan tai vääntäköön väkisin pykälää.. ja ei paljon taitoa/vehkeitä tarvi.. NYT menee 1,2,3,4,5 ja R päälle niinkuin kuuluukin!

        Tuo ei kuitenkaan poista sitä pultin löystymistä tai katkeamista.
        Sama oire siis liittyy kahteen ongelmaan.


      • Vito-Setä
        yvgubijmok kirjoitti:

        Tuo ei kuitenkaan poista sitä pultin löystymistä tai katkeamista.
        Sama oire siis liittyy kahteen ongelmaan.

        Pulttiboyz taas täällä?mee nyt nukkuun ja aamusta heti kouluun mopolla...annappas setien jutella täällä Miesten asioista rauhassa.Mopopalstakin löytyy kait 24 palstalta?Heippa ja nuku hyvin=)


      • yvgubijmok
        Vito-Setä kirjoitti:

        Pulttiboyz taas täällä?mee nyt nukkuun ja aamusta heti kouluun mopolla...annappas setien jutella täällä Miesten asioista rauhassa.Mopopalstakin löytyy kait 24 palstalta?Heippa ja nuku hyvin=)

        Olla fordin huollossa ja tuo on teidän paras rahasamponne ;)

        Vai mikä siinä nyt on niin vaikeaa ymmärtää että kiinnitys on pieleen suunniteltu. Kai myös tajuat sen että suunnitteluvikoja joista ei puhuta, ei myöskään korjata jatkossa.


      • yvgubijmok
        yvgubijmok kirjoitti:

        Olla fordin huollossa ja tuo on teidän paras rahasamponne ;)

        Vai mikä siinä nyt on niin vaikeaa ymmärtää että kiinnitys on pieleen suunniteltu. Kai myös tajuat sen että suunnitteluvikoja joista ei puhuta, ei myöskään korjata jatkossa.

        Kuten on helposti nähtävissä, puuttuu siirtäjästä juuri tuo kyseinen pultti ja tieltähän se sitten löytyi (öljyvanan alusta).
        http://www.aijaa.com/v.php?i=6185010.jpg

        Ja mitähän tuon kunnollinen lukitseminen olisi tehtaalla mahtanut maksaa, mutta tietysti vaihteistojen myyminen on erittäin kannattavaa toimintaa.

        Huomatkaa myös että aukenevan pultti on jättänyt reikään jäljen jengallaan, joka todistaa aukenemisen tapahtuneen vähitellen.


      • Anonyymi
        rutinat pois kirjoitti:

        sama ongelma täällä ja alla transit-03.vaihdettu uudet synteettiset öljytkin,ei apua.liestyy kyllä pakkasellakin liukkaaksi vaihtaa kunhan ajaa tollaset vähintään 10km=)pahaa tekee aivan toi 2vaihde käyttää ettei riko mitään.kaksoispoljennasta hiukka apua.mutta,mutta:ratkaisu piilee vaihteistossa olevien kahden siirtäjävaijerin säädöissä.korjaamolla sanottiin vaivan olevan vakio ja jokaiseen taksiin ainakin säädöt uusittu.liekö enempi plussakeleille alunperin viritetty tehtaalta?eli pajalle tai ostat esim alfamerilta suomenkielisen korjauskirjan jossa neuvotaan miten homma tehdään.

        Vaijerin säätö ja taas toimii


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Theermannilla kulkee!

      Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      7400
    2. Näin unta viime yönä

      Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      49
      5541
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

      https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      60
      3070
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

      Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2573
    5. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1588
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      200
      1427
    7. Olen jälleen pahoillani

      Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1119
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

      Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      325
      1067
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

      Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      244
      1037
    10. Oot vaan niin hellä

      Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      926
    Aihe