Maustamattoman jugurtin ystävät

Kaarnapala

Täällä aina kehutaan, miten hyvää ja namiskuukkelia onkaan rasvaton jugurtti, joka on "maustettu" pakastemarjoilla.

Miten kukaan suklaaseen ja muihin supersuussasulaviin herkkuihin tottunut plösö voi väittää, että tuollainen hapan ja muikea sotku olisi ´herkullista.

Laittakaa nyt ainakin lusikallinen hermesetasta joukkoon, niin voidaan jo puhua jostain mitä voi syödä voimatta pahoin.

11

1608

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OmShantiShivaShakti

Maustamaton maitorahka on parempaa, varsinkin kun siihen muussaa reippaasti banaania mukaan. Erinomainen palautusvälipala treenin jälkeen.

• dfdsf

Jugurttia pakastemustikoita kanelia. Taivaallista!

Ps. kevyen dippikastikkeen saa sekoittamalla dippikastikepussin maustamattomaan jugurttiin. Parempaa kuin kermaviiliin tehty dippikastike!

• Raipari Reipati Rai

Esimerkiksi mustikat tai vadelmat eivät todellakaan tarvitse lainkaan sokeria maustamattoman jogurtin kera, mutta kyllä minä ainakin mielummin sekoitan vaikkapa vanilijajogurttiin mustaherukat, tai sitten laitan ne maustamattomaan ja sokeria pinnalle.

• sokereita!

On se herkullista, kun jättää enimmät hiilarit pois ja tottuu makuihin. Ennen olin makean perään, mutta nyt menee jo kaikki sokeroimaton.

Esim. suklaata syön silloin tällöin, kaakaoprosentti 86... Kitkerää sanovat jotkut (eniten makean perään tuntuvat kitisevän hoikat!), mutta oikein hyvää minun mielestäni.

Sama toimii jogurtissa: maustamaton on parasta ja marjat maistuvat oikeasti siellä seassa, ei maku peity sokerin alle. En käytä rasvatonta, vaan täyteläisempää maustamatonta. Joskus harvoin tulee maistettua tavallista jogurttia ja se on aivan järjettömän makeaa!! Yök.

• Kaarlo N

Jos ei käytä paljon sokeria muuten, maustamaton (rasvaton) jogurtti marjojen/hedelmien kanssa maistuu ainakin minulle. Oletko kokeillut esim. maustamatonta jogurttia ananaspalojen kanssa? Minusta tosi maukas yhdistelmä! Nam.

• Veijo

Aikamoista sirkusta. RÈnsin syödään ravinteita joista kaikki tetveellinen on kerätty pois ja sen jälkeen elintarvike teollisuuden edustajat nauraa maha vääränä myydessään kaiken maailman "reveystuotteita" KALLILLA, tuotteita joilla ne postetut terveelliset ravinto-osat palutetaan. Monessa tapauksessa liian myöhään. Liikalihavuus ja diabetesluvut räjähtää käsiin. Kulman takana nauraa maha vääränä lääketeollisuus.

Älkää missään nimessä syökö niitä terveellisiä luonnollisia rasvoja. Saiorastilastot saattaisivat parantua niin paljon että tulisi työttömyyttä sairaanhoitoalalla. Täytyyhän sitä yhteiskunta vastuunsa hoitaa malsoi mitä maksaa. Ja se maksaa maltaita.

• Luonnonjogurtti
        Veijo kirjoitti:

Aikamoista sirkusta. RÈnsin syödään ravinteita joista kaikki tetveellinen on kerätty pois ja sen jälkeen elintarvike teollisuuden edustajat nauraa maha vääränä myydessään kaiken maailman "reveystuotteita" KALLILLA, tuotteita joilla ne postetut terveelliset ravinto-osat palutetaan. Monessa tapauksessa liian myöhään. Liikalihavuus ja diabetesluvut räjähtää käsiin. Kulman takana nauraa maha vääränä lääketeollisuus.

Älkää missään nimessä syökö niitä terveellisiä luonnollisia rasvoja. Saiorastilastot saattaisivat parantua niin paljon että tulisi työttömyyttä sairaanhoitoalalla. Täytyyhän sitä yhteiskunta vastuunsa hoitaa malsoi mitä maksaa. Ja se maksaa maltaita.

Minäkin rakastan maustamatonta jogurttia! Etenkin luonnonjogurttia. :) Olikohan se nyt Valiolta, kun on tullut semmosta ihanaa luonnonjogurttia, mihin mä en ainakaan tarvitse mitään ylimääräistä antamaan makua. Viikonloppunakin otin pari kupillista sitä pelkästään kun katoin jussi-gaalaa. :) Mä en nyt ihan tarkalleen muista.. Mä oon varmaan nyt vuoden tai kaksi syönyt pelkästään maustamatonta, mitä nyt ihan harvoin saatan töihin ostaa jotain Profeel jogurtteja tai rahkoja välipalaksi, mutta muuten oon eläny pelkällä maustamattomalla. Sitten tässä joku aika sitten kun olin kaverilla, niin mulla tarjottiin siellä jotain tavallista banaanijogurttia. Jumalauta, se oli makeeta! :D Aivan kamalaa...
        Jos syön jogurttia välipalaks, niin mun suosikki on pistää sinne mysliä tai kaurahiutaleita. mm...

• kettuli-

Mäkin oon miettinyt tota ihan samaa. Olen itse erittäin perso makealle ja koittanut vähentää etenkin iltasyömisiä, joten päätin kokeilla tuota paljon kehuttua "hyvää ja namiskuukkelia" maustamatonta jugurttia mustikoiden kera. Eihän se maistunut oikeen millekkään!!! Olin pettynyt ja lisäsin sekaan lusikallisen mansikkahilloa. No silloin se menee jotenkuten, mutta pakko sinne on jotain makeuttavaa laittaa sekaan.

• hdkasdböak

Kokeilkaas tälläistä, tulee tosi makeaa, maustamaton jogurtti 5dl pakastemarjat n. 200g pussia (jos on ulkomaisia keitä ensin, ettet saa noroa) 2 banaania maitoa -> tehosekoittimeen tai sauvasekoittimeen.
      Tulee tosi makeeta ja hyvää, jopa mun mies, joka laittaa kaupan vispipuuroon sokeria noin 5lusikallista, tykkäsi. Mutta tuo on tottumis kysymys, kaikki on nykyään tosi makeeta, aloittakaa tuolla ja vähentäkää banaanin ja maidon määrää pikkuhiljaa.

• Ylimakea = YÄK!

Itsensä voi vierottaa ylimakeista tuotteista. Mä söin ennen karkkia, mutta nykyään karkki maistuu niin ällömakealle ettei edes tee mieli. Maustamaton jugu marjoilla tai rahka marjoilla kyllä maistuu. Eikä tartte olla marjoja, hedelmätkin käy.

Hyvä aamupala on 1/2 desiä vehnänalkioita, 1/2 desiä leseitä, banaani, mustikoita, purkki rahkaa ja vähän maitoa.

• Veijo

Hyvä ja terveellinen aamiainen:

150gr pekonia ja pari paistteua kananmunaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4716
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3125
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2400
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2338
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1539
    Aihe