Kun mies pihtaa seksiä

Unohdettu vaimo

Pitääpä kokeilla, jos kirjoittaminen ja nimettömänä avautuminen edes vähän helpottaisi tuntojani..
Olen siis nainen, kaunis nuori vaimo, ja erittäin rakastunut mieheeni. Olemme molemmat alle 30-vuotiaita, avioliitossa pari vuotta.. Meillä on omakotitalo, autot, koira, vakituiset työpaikat..kaikki siis hyvin?
Ehkä hänellä..minulla on vain yksi ongelma joka jo otsikosta selviää. Seksihalumme eivät kohtaa. Hänelle riittää kerta viikossa, joskus sekin on liikaa. minä taas..no, kerta päivässä olisi lähempänä minun tarpeitani. Surullistahan näissä tilanteissa on se, että yleensä se, joka enemmän haluaisi, jolle seksi siis on tärkeämpää, joutuu siitä luopumaan ja tilanteesta kärsimään. Olen lukuisia kertoja aloitteen tehnyt, ja tullut torjutuksi. Olen lukuisia kertoja asiasta yrittänyt edes puhua, mutten mitään järkevää selitystä saanut. Tunnen itseni vastenmieliseksi, rumaksi, lihavaksi, säälittäväksi.. Itku puskee silmiin nytkin, kun tätä kirjoitan. Kadehdin ystäviäni, jotka huokailevat tyyliin "taas se illalla yritti mutta en millään jaksanut.." Miksei minua kukaan yritä..
En ole enää niin puhtoinen itsekään.. Olen pettänyt miestäni, kerran. En kadu. Muistelen vieläkin lämmöllä sitä kiihkoa ja halua, joka toisen miehen silmistä ja koko ruumiista huokui kun hän minut otti kerta toisensa jälkeen kun oli minua koko illan ensin katsellut ja, HALUNNUT. Mikään muu minua ei ikinä olisi ajanut vieraaseen vuoteeseen kuin puhtaasti eläimellinen himo sekä halu todistaa etten ole niin luotaantyöntävä, joka on kasvanut joka kerta kun minut on kotona torjuttu.
Pelkään, että rakkauteni kuihtuu pikkuhiljaa..Ettei liitostamme tullutkaan sitä, mitä odotin.. Ei pelkästään seksi, vaan muukin läheisyys on hyvin vähäistä.. Hän kyllä huolehtii kaikesta muusta. Hän remontoi kotia, hän maksaa laskut, hän huoltaa autot, hän hoitaa koiran, hän harrastaa, hän tekee töitä jotta meillä olisi varaa kaikkeen. Mutta hän ei ymmärrä, että asuisin vaikka savimajassa jos vain minulla olisi hänet, ja edes joskus hänen jakamaton huomionsa.
Tekstiä tulisi vaikka kuinka paljon, mutta pitänee vähän rajoittaa.. Jos jollakulla naisella on samanlainen tilanne, kertokaa miten olette selvinneet! Ja miehet, miksi pihtaatte seksiä? Ei se aina ole nainen jolla on seksuaalinen valta käsissään..

151

7261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaunistakaunista

      En pysty auttamaan tai neuvomaan sinua millään muulla tavalla, kuin suosittelen teitä kääntymään terapeutin puoleen, jos kerran ette keskenään pysty puhumaan.

      Mutta asiasta toiseen: Miten ihmeessä hyvin monella naisella voi ollakaan näin hyvä itsetunto, että pystyy sanomaan olevansa kaunis??!! Miten te luokittelette kauneuden? Luuletteko, että olette kauniita sentakia, että kuka mies tahansa tahtoisi panna teitä, vai näettekö itsenne todella kauniina? Vai muistutatteko jotain filmitähteä ja sentakia uskotte olevanne kauniita? Vai oletteko sisäisesti kauniita ja se näkyy ulospäin?
      Tämä kiinnostaa, sillä usein näen ihmisiä, joilla voi olla kauniit silmät tai kaunis hymy jne. mutta itse kaunista naista en ole vielä milloinkaan kohdannut.

      • hurmurxxx

        rakastelut vähenee kun suhde löystyy, 2-3krt viikossa on aika hyvä vauhti, ja kemioiden täytyy toimia. itselleni kävis juuri noilla haluilla oleva nainen, mutta kohtalo määräsi peilikuvan. -pettäminen -jos silllä pelastuu oma psyyke ja pystyy pitämään sen salassa ja taudit pois, saa armon.


    • sfsdfds

      etkö ymmärrä että miehesi ei ole pelkkä kova kanki?

      miehelläkin on oikeus sanoa EI!

      milloin te naiset tajuatte sen?

      hyi vittu suomalainen jakorasiahuora...suomalaisia naisia on kahdenlaisia: pihtareita ja jakorasioita. sitä välimuotoa ei ole olemassakaan.

      • 31v mies

        Jos mies ei pysty seksiin kuin kerran viikossa niin hän on ihan lahna tai impotentti. Kyllä nyt normaali mies seksiä jaksaa muutaman kerran viikossa tai miksei vaikka päivässäkkin. Oman vaimon kanssa seksiä on keskimäärin joka toinen päivä ja mielenstäni se ei ole mitenkään liikaa. Olisi ihan otettu jos vaimo haluaisi vaikka joka päivä.

        P.S. kielenkäyttösi on moukkamaista


      • ;-)

        http://www.miesinfo.fi/


      • sdfsdfsdf
        31v mies kirjoitti:

        Jos mies ei pysty seksiin kuin kerran viikossa niin hän on ihan lahna tai impotentti. Kyllä nyt normaali mies seksiä jaksaa muutaman kerran viikossa tai miksei vaikka päivässäkkin. Oman vaimon kanssa seksiä on keskimäärin joka toinen päivä ja mielenstäni se ei ole mitenkään liikaa. Olisi ihan otettu jos vaimo haluaisi vaikka joka päivä.

        P.S. kielenkäyttösi on moukkamaista

        " Kyllä nyt normaali mies seksiä jaksaa muutaman kerran viikossa tai miksei vaikka päivässäkkin."

        nämä ovat juuri näitä stereotypioita, joiden mukaan miehen pitää olla aina valmis.

        mieskin saa sanoa EI


      • Mily.

        Hyvässä parisuteessa ei ole kumpaakaan yllämainituista lajeista. On vain ihana, parisuhdetta vahvistava ja rakkautta ylläpitävä, molempia tyydyttävä seksuaalielämä. En itse tiedä mitään parempaa kuin "olla yhtä" rakastamani miehen kanssa... tuntea "yhteisen sisätilan illuusio".

        Mikä sinusta on parasta elämässä?


      • fantasiointi
        31v mies kirjoitti:

        Jos mies ei pysty seksiin kuin kerran viikossa niin hän on ihan lahna tai impotentti. Kyllä nyt normaali mies seksiä jaksaa muutaman kerran viikossa tai miksei vaikka päivässäkkin. Oman vaimon kanssa seksiä on keskimäärin joka toinen päivä ja mielenstäni se ei ole mitenkään liikaa. Olisi ihan otettu jos vaimo haluaisi vaikka joka päivä.

        P.S. kielenkäyttösi on moukkamaista

        Mies panisi vamasti mielummin jotain muuta naista kuin tätä jonka kanssa seksi on vastenmielistä. Pystyy panemaan kyllä toisinaan kuvittelemalla tilalle jonkun mieleisensä. Kerrat tulevat vähenemään entisestään kun pääsee parempia panemaan.


      • töpselimies

        eipä ollut kovin kaunista tekstiä tuolta töpselimieheltä


      • kyrppis

        hyi kyrpä mikä mäntti olet


      • kyrppis

        hyi k.yrpä mikä mäntti itse olet


    • böööö

      hoitaa itseäsi dildolla.?
      Kannattaa ennen avioliittoa seurustella vähän pidempään niin vältytään turhilta avioeroilta.
      Pettäminen on perseestä, sä olet jo tuhonnut liittonne, kumma ettet sitä itse käsitä.

      • fiqura

        Toi ei ole totta. Kuinka moni pettää ajatuksissaan? Jos pettäminen on vaan lihanhimoa, se ei mielestäni ole vakavaa. Sillon petetään kun rakastutaan johonkin toiseen.


      • Huh!!!
        fiqura kirjoitti:

        Toi ei ole totta. Kuinka moni pettää ajatuksissaan? Jos pettäminen on vaan lihanhimoa, se ei mielestäni ole vakavaa. Sillon petetään kun rakastutaan johonkin toiseen.

        Olisipa kiva olla sinun puolisosi. Eihän toki ympäri kyliä nussiminen ole lainkaan vakavaa!


      • juupastar

        Pettäminen on syvältä, totta. Mutta eihän dildo korvaa toisen ihmisen läheisyyttä. Haloo! Maailma olisi täynnä dildoja jos sillä voitaisiin hoitaa kaikki.
        Itsekin elän liitossa, jossa mies ehkä kerran viikossa jaksaa. Ei, siitä ei voi puhua. Pettämään en ole ryhtynyt. Mutta toisen ihmisen läheisyyden kaipuu on aika iso, ei välttämättä seksin kaipuu mutta ymmärtämisen, puhumisen, lähellä olemisen jne. Kukin tyylillään.
        Huoraksi yms on turha haukkua. Miehellä on oikeus sanoa ei. Kuten on myös oikeus naisella sanoa ei.


      • ihminen minäkin
        juupastar kirjoitti:

        Pettäminen on syvältä, totta. Mutta eihän dildo korvaa toisen ihmisen läheisyyttä. Haloo! Maailma olisi täynnä dildoja jos sillä voitaisiin hoitaa kaikki.
        Itsekin elän liitossa, jossa mies ehkä kerran viikossa jaksaa. Ei, siitä ei voi puhua. Pettämään en ole ryhtynyt. Mutta toisen ihmisen läheisyyden kaipuu on aika iso, ei välttämättä seksin kaipuu mutta ymmärtämisen, puhumisen, lähellä olemisen jne. Kukin tyylillään.
        Huoraksi yms on turha haukkua. Miehellä on oikeus sanoa ei. Kuten on myös oikeus naisella sanoa ei.

        Tuota noin! Kun aviovaimo himoitsee toista miestä tai nai sen kanssa, niin vaimo tekee huorin. Sama koskee toisinpäin aviomiestä. Tuota tekeviä ihmisiä kuvaavat sanat ovat kielessämme olemassa, eikä siis tässä tapauksessa ole kyse haukkumisesta.

        Jos joku menee sanomaan neitsyttä huoraksi, niin tämä sanoja on ilkeämielinen haukkuja tai voihan siinä olla silkasta tyhmyydestäkin kyse.


    • obelia

      Minun oli pakko kirjoittaa siksi että satuin lukemaan tekstisi ja nuo typerät vastaukset jotka sait. Ymmärrän tasan tarkkaan mistä kirjoitat. Ja sinä muuten osaat kirjoittaa, vaikeasta asiasta asiallisesti ja kauniisti. Tekstistäsi huokuu se että yhä rakastat miestäsi ja se mitä häneltä kaipaat on oikeutettua. Minulla ollut samankaltaisia kokemuksia ja tuntemuksia. Jokainen nainen tahtoo olla haluttu. Yrittäkää puhua enemmän. Kerro hänelle tunteistasi, osoita hellyyttä minkä ei ole tarkoitus johtaa seksiin. Rakentakaa luottamusta välillenne. Miehesi voi olla esim stressaantunut ja siksi haluton.

      • Unohdettu vaimo

        Kiitos.
        En siis olekaan ihan yksin, outo, ja väärinymmärretty (huora?!!?).
        Purskahdin itkuun kun luin vastauksesi. Olet oikeassa, rakastan todellakin miestäni ja olen valmis tekemään kaikkeni jotta saamme suhteemme kuntoon. Vaikka olenkin hänelle kertonut tuntemuksistani, en usko että hän siltikään täysin käsittää miltä minusta todella tuntuu. Ei se seksin puute ole pahinta, vaan se ainainen torjutuksi tulemisen tunne.
        Joku ehdotti dildoa..niitä minulla on useita ja olen kyllä yksin ja yhdessäkin niitä käyttänyt. Mutta ei se korvaa miehen lämpöä ja kosketusta.
        Ja EI, en pidä miestäni kankena jonka olisi aina annettava kun minä haluan. Miksi jotkut ihmiset haluavat aina käsittää kaiken tahallaan väärin. Siitä saa syyn päästä haukkumaan ihminen jota et tunne, ja joka ei tunne sinua..kenties lievittääksesi jotain omaa pahaa kokemusta jota et ole aikoinaan päässyt purkamaan ja puhumaan selväksi. No, ole hyvä jos sait avun traumaasi.


      • 31v. mies
        Unohdettu vaimo kirjoitti:

        Kiitos.
        En siis olekaan ihan yksin, outo, ja väärinymmärretty (huora?!!?).
        Purskahdin itkuun kun luin vastauksesi. Olet oikeassa, rakastan todellakin miestäni ja olen valmis tekemään kaikkeni jotta saamme suhteemme kuntoon. Vaikka olenkin hänelle kertonut tuntemuksistani, en usko että hän siltikään täysin käsittää miltä minusta todella tuntuu. Ei se seksin puute ole pahinta, vaan se ainainen torjutuksi tulemisen tunne.
        Joku ehdotti dildoa..niitä minulla on useita ja olen kyllä yksin ja yhdessäkin niitä käyttänyt. Mutta ei se korvaa miehen lämpöä ja kosketusta.
        Ja EI, en pidä miestäni kankena jonka olisi aina annettava kun minä haluan. Miksi jotkut ihmiset haluavat aina käsittää kaiken tahallaan väärin. Siitä saa syyn päästä haukkumaan ihminen jota et tunne, ja joka ei tunne sinua..kenties lievittääksesi jotain omaa pahaa kokemusta jota et ole aikoinaan päässyt purkamaan ja puhumaan selväksi. No, ole hyvä jos sait avun traumaasi.

        Pässejä on joka junaan. Masturbointi ei vastaa todellakaan rakastelua.


      • Ei nimimerkkiä

        "Jokainen nainen tahtoo olla haluttu."

        Tähän ajatukseen törmää usein. Valitettavasti mies ei halua naista, joka tahtoo olla haluttu. Mies haluaa naista, joka haluaa seksiä. Siinä on vissi ero. Nainen, jotka tahtoo olla haluttu, ei ole oikeasti mukana vaan vain käyttää seksiä ja miestä itsetuntonsa pönkittämiseen.

        Miestä kiihottaa ajatus naisesta, joka tyydyttää salaa itseään. Mies etsii todistusta sille, että nainen oikeasti haluaa seksiä eikä teeskentele tai manipuloi. Kuvitelmissaan mies yllättää naisen masturboimasta; alkusäikähdyksen jälkeen kuvitelmien nainen ei voi vastustaa paikalle saapunutta penistä ja kiihtyy rakasteluun ventovieraan kanssa.

        Naista yleensä ei kiihota ajatus miehestä, joka tyydyttää salaa itseään. Silloinhan mies kohdistaa halunsa johonkin muuhun kuin naiseensa, mikä latistaa naisen halun. Naisen kuvitelmissa miehen kiiman saa purkaa vain kiiman kohde; kuvitelmien mies ei saa naistaan mielestään ja tekee kaikkensa naisen valloittamiseksi. Valloitus kiihdyttää naisenkin, ja viimein mies vinkin saatuaan ottaa naisen.

        Miestä ei yleensä kiinnosta naisen valloitus. Seksi on parempaa kuin itsetyydytys, mutta valloituksen epävarmuus ja vaiva on liian iso. Siksi mies mieluummin tyydyttelee itseään ja odottaa, että nainen kertoo suoraan, että nyt olisi sopiva hetki seksiin.


      • 2+12
        Ei nimimerkkiä kirjoitti:

        "Jokainen nainen tahtoo olla haluttu."

        Tähän ajatukseen törmää usein. Valitettavasti mies ei halua naista, joka tahtoo olla haluttu. Mies haluaa naista, joka haluaa seksiä. Siinä on vissi ero. Nainen, jotka tahtoo olla haluttu, ei ole oikeasti mukana vaan vain käyttää seksiä ja miestä itsetuntonsa pönkittämiseen.

        Miestä kiihottaa ajatus naisesta, joka tyydyttää salaa itseään. Mies etsii todistusta sille, että nainen oikeasti haluaa seksiä eikä teeskentele tai manipuloi. Kuvitelmissaan mies yllättää naisen masturboimasta; alkusäikähdyksen jälkeen kuvitelmien nainen ei voi vastustaa paikalle saapunutta penistä ja kiihtyy rakasteluun ventovieraan kanssa.

        Naista yleensä ei kiihota ajatus miehestä, joka tyydyttää salaa itseään. Silloinhan mies kohdistaa halunsa johonkin muuhun kuin naiseensa, mikä latistaa naisen halun. Naisen kuvitelmissa miehen kiiman saa purkaa vain kiiman kohde; kuvitelmien mies ei saa naistaan mielestään ja tekee kaikkensa naisen valloittamiseksi. Valloitus kiihdyttää naisenkin, ja viimein mies vinkin saatuaan ottaa naisen.

        Miestä ei yleensä kiinnosta naisen valloitus. Seksi on parempaa kuin itsetyydytys, mutta valloituksen epävarmuus ja vaiva on liian iso. Siksi mies mieluummin tyydyttelee itseään ja odottaa, että nainen kertoo suoraan, että nyt olisi sopiva hetki seksiin.

        Tätäkään asiaa ei voi paremmin ilmaista.

        Bravo.


      • vattuuntunut
        Ei nimimerkkiä kirjoitti:

        "Jokainen nainen tahtoo olla haluttu."

        Tähän ajatukseen törmää usein. Valitettavasti mies ei halua naista, joka tahtoo olla haluttu. Mies haluaa naista, joka haluaa seksiä. Siinä on vissi ero. Nainen, jotka tahtoo olla haluttu, ei ole oikeasti mukana vaan vain käyttää seksiä ja miestä itsetuntonsa pönkittämiseen.

        Miestä kiihottaa ajatus naisesta, joka tyydyttää salaa itseään. Mies etsii todistusta sille, että nainen oikeasti haluaa seksiä eikä teeskentele tai manipuloi. Kuvitelmissaan mies yllättää naisen masturboimasta; alkusäikähdyksen jälkeen kuvitelmien nainen ei voi vastustaa paikalle saapunutta penistä ja kiihtyy rakasteluun ventovieraan kanssa.

        Naista yleensä ei kiihota ajatus miehestä, joka tyydyttää salaa itseään. Silloinhan mies kohdistaa halunsa johonkin muuhun kuin naiseensa, mikä latistaa naisen halun. Naisen kuvitelmissa miehen kiiman saa purkaa vain kiiman kohde; kuvitelmien mies ei saa naistaan mielestään ja tekee kaikkensa naisen valloittamiseksi. Valloitus kiihdyttää naisenkin, ja viimein mies vinkin saatuaan ottaa naisen.

        Miestä ei yleensä kiinnosta naisen valloitus. Seksi on parempaa kuin itsetyydytys, mutta valloituksen epävarmuus ja vaiva on liian iso. Siksi mies mieluummin tyydyttelee itseään ja odottaa, että nainen kertoo suoraan, että nyt olisi sopiva hetki seksiin.

        "Ei Esimerkkiä" kirjoitti tyhjentävästi miten asianlaita on.
        Tässä eräs tunnepurkaus:
        Olenkin jo pitkään miettinyt, voisinko elää ilman miestä koska ainuttakaan hyvää, kunnollista ja rehellistä miestä en ole vielä kertaakaan tavannut, oma isä mukaan lukien. Jostain syystä kuvittelin että kyllä jossain on kunnollinen mies, mutta ylläolevan kirjoituksen luettuani ymmärrän, että mies ja nainen ovat eri lajeja, jotka eivät pysty 100-prosenttiseen yhteistyöhön niin että toiminta tyydyttäisi molempia osapuolia samanvertaisesti.
        Jokainen mies on joko loukannut minua tai muut tuntemani miehet omaa naistaan. Naispuolisista ihmisistä vain pieni prosentti on minua koskaan loukannut.
        Nytkin kärsin avioliitosta, jossa mies runkkaa joka päivä kun lähden töihin, itkee ettei seiso ja kuitenkin syytää rahaa maksullisiin pilluvideosivustoihin. Se loukkaa minua ja naiseuttani. Minä uskallan myös sanoa että olen kaunis, joka tarkoittaa että olen sinut itseni kanssa, saan kehuja ja olen myös sisäisesti kaunis eli ystävällinen, kohtelias, huomaavainen, hellä ja rakastava. Mutta sehän ei estä miestä kyllästymästä, koska miehille riittää vaikka syyläinen noita-akka, kunhan yllättää sen masturboimasta, jota ei tarvitse valloittaa eikä lämmitellä.

        Nyt entistä enemmän harkitsen yksinelämistä. En kiihotu ajatuksesta naisen kanssa ollenkaan eikä se ole vaihtoehto. Miestä ei kannata ottaa koska ennemmin tai myöhemmin se loukkaa tai pettää ja romuttaa harmonian joka tapauksessa. Mies on eläin joka toimii vain ja ainoastaan hormooniensa ohjaamana. Älyä se käyttää vain teknisiin ja mekaanisiin töihinsä kuten esimerkiksi auton korjaamiseen tai tietokoneen ohjelmointiin.


      • Ei nimimerkkiä
        vattuuntunut kirjoitti:

        "Ei Esimerkkiä" kirjoitti tyhjentävästi miten asianlaita on.
        Tässä eräs tunnepurkaus:
        Olenkin jo pitkään miettinyt, voisinko elää ilman miestä koska ainuttakaan hyvää, kunnollista ja rehellistä miestä en ole vielä kertaakaan tavannut, oma isä mukaan lukien. Jostain syystä kuvittelin että kyllä jossain on kunnollinen mies, mutta ylläolevan kirjoituksen luettuani ymmärrän, että mies ja nainen ovat eri lajeja, jotka eivät pysty 100-prosenttiseen yhteistyöhön niin että toiminta tyydyttäisi molempia osapuolia samanvertaisesti.
        Jokainen mies on joko loukannut minua tai muut tuntemani miehet omaa naistaan. Naispuolisista ihmisistä vain pieni prosentti on minua koskaan loukannut.
        Nytkin kärsin avioliitosta, jossa mies runkkaa joka päivä kun lähden töihin, itkee ettei seiso ja kuitenkin syytää rahaa maksullisiin pilluvideosivustoihin. Se loukkaa minua ja naiseuttani. Minä uskallan myös sanoa että olen kaunis, joka tarkoittaa että olen sinut itseni kanssa, saan kehuja ja olen myös sisäisesti kaunis eli ystävällinen, kohtelias, huomaavainen, hellä ja rakastava. Mutta sehän ei estä miestä kyllästymästä, koska miehille riittää vaikka syyläinen noita-akka, kunhan yllättää sen masturboimasta, jota ei tarvitse valloittaa eikä lämmitellä.

        Nyt entistä enemmän harkitsen yksinelämistä. En kiihotu ajatuksesta naisen kanssa ollenkaan eikä se ole vaihtoehto. Miestä ei kannata ottaa koska ennemmin tai myöhemmin se loukkaa tai pettää ja romuttaa harmonian joka tapauksessa. Mies on eläin joka toimii vain ja ainoastaan hormooniensa ohjaamana. Älyä se käyttää vain teknisiin ja mekaanisiin töihinsä kuten esimerkiksi auton korjaamiseen tai tietokoneen ohjelmointiin.

        "Olenkin jo pitkään miettinyt, voisinko elää ilman miestä koska ainuttakaan hyvää, kunnollista ja rehellistä miestä en ole vielä kertaakaan tavannut, oma isä mukaan lukien. Jostain syystä kuvittelin että kyllä jossain on kunnollinen mies, mutta ylläolevan kirjoituksen luettuani ymmärrän, että mies ja nainen ovat eri lajeja,"

        Mies ja nainen ovat eri paria, mutta miksi puhut niin pahasti miehistä? Ei nainen ole kunnollsuuden mittari sen paremmin kuin mieskään.


      • yksinkertaisesti miestä ei innosta seksi... meilläkin on kausia kun se kusiputki ei maistu...
        se ei tee naisesta rumaa tai diipaVITUNdaapa ymsPASKAA... ota horo dildo käteen ja runkkaa jos ei ole
        munaa kertoa äijälle et paneskelet vieraita...


      • Waisted
        Ei nimimerkkiä kirjoitti:

        "Jokainen nainen tahtoo olla haluttu."

        Tähän ajatukseen törmää usein. Valitettavasti mies ei halua naista, joka tahtoo olla haluttu. Mies haluaa naista, joka haluaa seksiä. Siinä on vissi ero. Nainen, jotka tahtoo olla haluttu, ei ole oikeasti mukana vaan vain käyttää seksiä ja miestä itsetuntonsa pönkittämiseen.

        Miestä kiihottaa ajatus naisesta, joka tyydyttää salaa itseään. Mies etsii todistusta sille, että nainen oikeasti haluaa seksiä eikä teeskentele tai manipuloi. Kuvitelmissaan mies yllättää naisen masturboimasta; alkusäikähdyksen jälkeen kuvitelmien nainen ei voi vastustaa paikalle saapunutta penistä ja kiihtyy rakasteluun ventovieraan kanssa.

        Naista yleensä ei kiihota ajatus miehestä, joka tyydyttää salaa itseään. Silloinhan mies kohdistaa halunsa johonkin muuhun kuin naiseensa, mikä latistaa naisen halun. Naisen kuvitelmissa miehen kiiman saa purkaa vain kiiman kohde; kuvitelmien mies ei saa naistaan mielestään ja tekee kaikkensa naisen valloittamiseksi. Valloitus kiihdyttää naisenkin, ja viimein mies vinkin saatuaan ottaa naisen.

        Miestä ei yleensä kiinnosta naisen valloitus. Seksi on parempaa kuin itsetyydytys, mutta valloituksen epävarmuus ja vaiva on liian iso. Siksi mies mieluummin tyydyttelee itseään ja odottaa, että nainen kertoo suoraan, että nyt olisi sopiva hetki seksiin.

        En nyt käsitä. Pitääkö nainen yllättää runkkaamasta että mies ymmärtää että hän haluaa? Luulisi että ap. on kyllä aivan selväksi tehnyt oman halukkuutensa ja kertonut että nyt olisi sopiva hetki.

        Omakohtaisesti voin sanoa, että kyllä, jokainen nainen tahtoo olla haluttu. Minäkin tahdon. Moni teksti tässä ketjussa on kirpaissut syvälle, sillä olen itsekin itkenyt turhautumista ja miettinyt miksi mies ei minua halua. En kaipaa valloittamista, kaipaisin vain sitä että hän edes katsoisi minua haluavasti tai vastaisi innolla aloitteeseeni. Olen hyväksynyt sen että suomalainen mies ei osaa kehua, ainakaan vaimoaan, joten en kehuja odotakaan. Ei sillä ettenkö niitä haluaisi. Sen sijaan minusta ei olisi liikaa vaadittu että mies katsoisi ihaillen tai haluavasti, sellaisen kun pitäisi olla tavatonta. Minäkin tiedän olevani kaunis ja haluttava nuori nainen, ainakin useimpien miesten mielestä, mutta omani ei ainakaan tue tätä mielikuvaani. Ei, vaikka pukisin päälle korsetin, sukkanauhat ja stringit, miehen ilme ei värähdäkään...

        Ainakin naisena koen eri asiaksi sen, että naisen valloittaminen ei kiinnosta, ja sen, että torjuu toisen aloitteen.


      • juupastar
        Ei nimimerkkiä kirjoitti:

        "Jokainen nainen tahtoo olla haluttu."

        Tähän ajatukseen törmää usein. Valitettavasti mies ei halua naista, joka tahtoo olla haluttu. Mies haluaa naista, joka haluaa seksiä. Siinä on vissi ero. Nainen, jotka tahtoo olla haluttu, ei ole oikeasti mukana vaan vain käyttää seksiä ja miestä itsetuntonsa pönkittämiseen.

        Miestä kiihottaa ajatus naisesta, joka tyydyttää salaa itseään. Mies etsii todistusta sille, että nainen oikeasti haluaa seksiä eikä teeskentele tai manipuloi. Kuvitelmissaan mies yllättää naisen masturboimasta; alkusäikähdyksen jälkeen kuvitelmien nainen ei voi vastustaa paikalle saapunutta penistä ja kiihtyy rakasteluun ventovieraan kanssa.

        Naista yleensä ei kiihota ajatus miehestä, joka tyydyttää salaa itseään. Silloinhan mies kohdistaa halunsa johonkin muuhun kuin naiseensa, mikä latistaa naisen halun. Naisen kuvitelmissa miehen kiiman saa purkaa vain kiiman kohde; kuvitelmien mies ei saa naistaan mielestään ja tekee kaikkensa naisen valloittamiseksi. Valloitus kiihdyttää naisenkin, ja viimein mies vinkin saatuaan ottaa naisen.

        Miestä ei yleensä kiinnosta naisen valloitus. Seksi on parempaa kuin itsetyydytys, mutta valloituksen epävarmuus ja vaiva on liian iso. Siksi mies mieluummin tyydyttelee itseään ja odottaa, että nainen kertoo suoraan, että nyt olisi sopiva hetki seksiin.

        Sulla on tainnut mennä pussit ja vellit sekaisin.
        Se että nainen tahtoo olla haluttu ei tarkoita että nainen olettaa miehen aina valloittavan jne. Hah..
        Haluttuna oleminen on sitä, että toinen tahtoo sitä seksiä harrastaa, kumpikin voi tehdä sen aloitteen ja tuloksena on seksi.
        Siinäpä se olisi kun aina naisen pitäisi kertoa että no pane nyt, nyt panettaa. hehheh... sä olet vitsikäs.
        Ja haluttuna oleminen tarkoittaa sitäkin että tuntee miesten olevan kiinnostunut. Jos oma mies ei korvaansa lotkauta niin ei siinä kyllä naiseksi enää kohta itseään tunne tosiaankaan. Ymmärrän hyvin että tulee mieleen olenko liian lihava tms. Kai se mieskin voisi sanoa että olet kaunis tai haluttava. Pitääkö se sitten siltä mieheltä kaivaa korkkiruuvilla? Hahhah..


      • mek
        Unohdettu vaimo kirjoitti:

        Kiitos.
        En siis olekaan ihan yksin, outo, ja väärinymmärretty (huora?!!?).
        Purskahdin itkuun kun luin vastauksesi. Olet oikeassa, rakastan todellakin miestäni ja olen valmis tekemään kaikkeni jotta saamme suhteemme kuntoon. Vaikka olenkin hänelle kertonut tuntemuksistani, en usko että hän siltikään täysin käsittää miltä minusta todella tuntuu. Ei se seksin puute ole pahinta, vaan se ainainen torjutuksi tulemisen tunne.
        Joku ehdotti dildoa..niitä minulla on useita ja olen kyllä yksin ja yhdessäkin niitä käyttänyt. Mutta ei se korvaa miehen lämpöä ja kosketusta.
        Ja EI, en pidä miestäni kankena jonka olisi aina annettava kun minä haluan. Miksi jotkut ihmiset haluavat aina käsittää kaiken tahallaan väärin. Siitä saa syyn päästä haukkumaan ihminen jota et tunne, ja joka ei tunne sinua..kenties lievittääksesi jotain omaa pahaa kokemusta jota et ole aikoinaan päässyt purkamaan ja puhumaan selväksi. No, ole hyvä jos sait avun traumaasi.

        Miksi olemiehesi t naimisiin saakka kerennyt jos ongelma on ollut aikaisemmin olemassa vai onko miehesi kiinostus seksiin tullut vasta naimisiin mentyä ja jos tilanne ei korjaannu on kolme vaihtoehtoa eli tyydyt nykyiseen tilanteen, toiseksi hommaat vakipanon tai sitten eroat ja etsit sellaisen miehn jota sekis kiinostaa riittävästi. itsemiehenö tuollainen 2-5 kertaa viikossa on sopiva määrä seksiä parisuhtteessa. parista niehesi lääkäriin mittauttamaan testoteroiini arvot niin selivää ainakin jotain.


      • Miekkonen-69
        Ei nimimerkkiä kirjoitti:

        "Jokainen nainen tahtoo olla haluttu."

        Tähän ajatukseen törmää usein. Valitettavasti mies ei halua naista, joka tahtoo olla haluttu. Mies haluaa naista, joka haluaa seksiä. Siinä on vissi ero. Nainen, jotka tahtoo olla haluttu, ei ole oikeasti mukana vaan vain käyttää seksiä ja miestä itsetuntonsa pönkittämiseen.

        Miestä kiihottaa ajatus naisesta, joka tyydyttää salaa itseään. Mies etsii todistusta sille, että nainen oikeasti haluaa seksiä eikä teeskentele tai manipuloi. Kuvitelmissaan mies yllättää naisen masturboimasta; alkusäikähdyksen jälkeen kuvitelmien nainen ei voi vastustaa paikalle saapunutta penistä ja kiihtyy rakasteluun ventovieraan kanssa.

        Naista yleensä ei kiihota ajatus miehestä, joka tyydyttää salaa itseään. Silloinhan mies kohdistaa halunsa johonkin muuhun kuin naiseensa, mikä latistaa naisen halun. Naisen kuvitelmissa miehen kiiman saa purkaa vain kiiman kohde; kuvitelmien mies ei saa naistaan mielestään ja tekee kaikkensa naisen valloittamiseksi. Valloitus kiihdyttää naisenkin, ja viimein mies vinkin saatuaan ottaa naisen.

        Miestä ei yleensä kiinnosta naisen valloitus. Seksi on parempaa kuin itsetyydytys, mutta valloituksen epävarmuus ja vaiva on liian iso. Siksi mies mieluummin tyydyttelee itseään ja odottaa, että nainen kertoo suoraan, että nyt olisi sopiva hetki seksiin.

        Todella totta!


    • töttöröö))

      huolehtimisen ja muun huushollin hoitamisen suhteen...remontoin ja maksan laskut,mutta kun meillä taas vaimo ei halua kuin kerran kuussa. Syö miestä kun joutuu pakkoselibaatissa elämään...ainahan tietenkin vois ottaa ja lähteä,mutta kun on tuota jälkikasvuakin ja muuten kuitenkin menee ihan ok.
      Tosin eihän tälläinen varmaan pitkän päälle voi jatkua..seksi kun on perusoikeus ja kerranhan täällä ollaan..!
      Ei taida kuitenkaan vielä "se oikea" löytynyt...))

      • se kompromissisi?

        Etkö huomannut seurustelun alussa, että miehesi kuuluu niihiin ihmisiin, joille seksi ei ole erityisen tärkeätä?
        Vai luulitko muuttavasi miehen?
        Jos mies haluaa kerran viikossa, se on normaalia. Jos sinä haluat useita kertoja päivässä, sekin on normaalia.

        Mikä sinusta olisi kompromissi? Ja oletko koskaan ollut yhdyntöjen määrään tyytyväinen?

        PS Minulla on ns. haluton mies. Hän on erittäin aktiivinen työssä ja yhteiskunnallisissa asioissa, hyvä seuramies ja kätevä käsistään. Hän on aina hyväntuulinen ja valmis tekemään lasten kanssa vaikka mitä. Hän oli sellainen jo seurustelun alusta asti. Toisen seksuaalisuutta on aika vaikea muuttaa, mikäli hän on tasapainoinen ja tyytyväinen itse.


      • tötttöröö))
        se kompromissisi? kirjoitti:

        Etkö huomannut seurustelun alussa, että miehesi kuuluu niihiin ihmisiin, joille seksi ei ole erityisen tärkeätä?
        Vai luulitko muuttavasi miehen?
        Jos mies haluaa kerran viikossa, se on normaalia. Jos sinä haluat useita kertoja päivässä, sekin on normaalia.

        Mikä sinusta olisi kompromissi? Ja oletko koskaan ollut yhdyntöjen määrään tyytyväinen?

        PS Minulla on ns. haluton mies. Hän on erittäin aktiivinen työssä ja yhteiskunnallisissa asioissa, hyvä seuramies ja kätevä käsistään. Hän on aina hyväntuulinen ja valmis tekemään lasten kanssa vaikka mitä. Hän oli sellainen jo seurustelun alusta asti. Toisen seksuaalisuutta on aika vaikea muuttaa, mikäli hän on tasapainoinen ja tyytyväinen itse.

        ja mihin suuntaan? Itselläni seurustelun alussa seksi melkein täydellistä,mutta kun ei enää....kerran kysäsin asiaa ja sain vastauksen,että pitihän sitä alussa miellyttää ja arkihan tulee aina suhteeseen..tunsin itseäni huijatuksi siinä kohtaa ...Sitäpaitsi seksi kuuluu arkeen siinä missä joku muukin asia.


      • Ei nimimerkkiä
        tötttöröö)) kirjoitti:

        ja mihin suuntaan? Itselläni seurustelun alussa seksi melkein täydellistä,mutta kun ei enää....kerran kysäsin asiaa ja sain vastauksen,että pitihän sitä alussa miellyttää ja arkihan tulee aina suhteeseen..tunsin itseäni huijatuksi siinä kohtaa ...Sitäpaitsi seksi kuuluu arkeen siinä missä joku muukin asia.

        Ei ihminen haluaan voi muuttaa. Haluaisitko, että vaimosi antaisi velvollisuudesta tai säälistä?

        Oikeat miehet eivät ole naisista yleensä kovinkaan kiihottavia kuin rakastumisen tai viettelyn ajan.

        Ei sinua vaimo ole huijannut vaan elämä itse.


      • "töttöröö
        Ei nimimerkkiä kirjoitti:

        Ei ihminen haluaan voi muuttaa. Haluaisitko, että vaimosi antaisi velvollisuudesta tai säälistä?

        Oikeat miehet eivät ole naisista yleensä kovinkaan kiihottavia kuin rakastumisen tai viettelyn ajan.

        Ei sinua vaimo ole huijannut vaan elämä itse.

        Ei varmaan voikaan halujaan muuttaa ,mutta miksi teeskennellä viettely vaiheessa..No ei kukaan ehkä sääli- tai velvoite- seksiä kaipaa,mutta se on taivahan tosi että jossain vaiheessa haetaan muualta jos kotoa ei saa....
        Sellaista elämä on..


    • vaimotus

      Ihmetyttää kyllä tämä "yliseksistynyt" yhteiskunta. Puutteesta kirjoitetaan kirjoja, omat halut ja hedonismi asetetaan ensisijalle ja toisen haluttomuutta ei ymmärretä (tai edes haluta ymmärtää), vaikka vika voi aivan hyvin olla itsessä tai ympäristössä, ei siinä että toinen haluaa "kiusata". Miettikääpä kaikkia niitä sinkkuja, jotka eivät vuosiin seksiä harrasta, eivätkä sitä silti väkisin lähde hankkimaan. Miksi seksiä ajatellaan nykyisin jonkin sortin "perusoikeutena"? Kahden ihmisen välillä voi olla muunlaistakin hellyyttä kuin seksiä, ja kun kumpikin osapuoli tuntee olonsa turvalliseksi, hellyys johtaa usein myös seksiin. Ihmiset eivät taida ymmärtää että seksiä ei tipu siksi, että olosuhteet eivät ole kunnossa joko suhteessa tai elämässä ylipäänsä. Ei sitä väsyneenä ja stressaantuneena seksi ole ensimmäisenä mielessä.

      Kannattaa myös harkita sitä avioliittoa kahdesti, jos seksi on sellainen asia, joka sen onnistuu murentamaan. Se on yleensä merkki siitä, että jotain muutakin on pielessä ja henkinen yhteys ei todennäköisesti pelaa. Lisäksi kannattaa miettiä, että parisuhteessa voi tulla pitkiäkin aikoja, jolloin halut eivät kohtaa, eikä se pihtari ole aina välttämättä sama osapuoli. Haluaisiko aloittaja, että jos hänen elämässään on vaikeampi ajanjakso; ehkä väsymystä/masennusta/haluttomuutta, että mies lähtee etsimään pesää muualta? Epäilen.

      Keskustelkaa. Näissä kirjoituksissa on usein piirteenä se, että kirjoittajan mielestä HÄNESSÄ ei ole mitään vikaa, toinen osapuoli vain on tyhmä kun häntä ei paneta vaikka puoliso on kuinka kaunis ja haluttava.. Moni saisi katsoa peiliin, aikuistua, ja alkaa kantaa vihkivalojaan niissä kuuluisissa myötä- ja vastoinkäymisissä. Vai pitäisikö nykyään sanoa seksintäyteisinä ja seksittöminä aikoina??

    • ............

      Seksihullut naiset, pahinta mitä voi olla... Huomionkipeys ja huomionkipeys. Rakkaus ei ole syvää ja todellista jos se perustuu vain siihen että nainen saa tarpeeksi huomiota. Elämässä on muutakin kuin seksi. En voisi koskaan kuvitella seurustelevani kaltaisesi kanssa...

      • Unohdettu vaimo

        Kiitoksia kaikille vastanneille..
        Olen saanut paljon ajattelemisen aihetta..ja kieltämättä, täytyy myös katsoa peiliin.
        Kaikki eivät silti tunnu ymmärtävän, että toisille seksi on luonnostaan isompi osa elämää ja minuutta kuin taas toisille sillä ei ole niin suurta merkitystä. Sellaisen, joka kuuluu viimeksi mainittuihin, on vaikea ymmärtää miten paljon se voi merkitä jollekkin muulle. Mutta ihan kiinnostavaa kuulla sellaistenkin ihmisten mielipiteitä.
        töttöröö:lle, tilanteesi todellakin kuulostaa samalta kuin meillä. Suhteen alussa oli meilläkin asiat toisin :) mutta eihän sitä tiedä, tämä voi olla ohimenevää ja seksielämä kukoistaa taas myöhemmin. Tiedän, ei lohduta tällä hetkellä mutta niinkuin joku tuolla totesikin, myötä ja vastamäessä..


      • kysynpä
        Unohdettu vaimo kirjoitti:

        Kiitoksia kaikille vastanneille..
        Olen saanut paljon ajattelemisen aihetta..ja kieltämättä, täytyy myös katsoa peiliin.
        Kaikki eivät silti tunnu ymmärtävän, että toisille seksi on luonnostaan isompi osa elämää ja minuutta kuin taas toisille sillä ei ole niin suurta merkitystä. Sellaisen, joka kuuluu viimeksi mainittuihin, on vaikea ymmärtää miten paljon se voi merkitä jollekkin muulle. Mutta ihan kiinnostavaa kuulla sellaistenkin ihmisten mielipiteitä.
        töttöröö:lle, tilanteesi todellakin kuulostaa samalta kuin meillä. Suhteen alussa oli meilläkin asiat toisin :) mutta eihän sitä tiedä, tämä voi olla ohimenevää ja seksielämä kukoistaa taas myöhemmin. Tiedän, ei lohduta tällä hetkellä mutta niinkuin joku tuolla totesikin, myötä ja vastamäessä..

        Anteeksi nyt jos osuu ohi, mutta oma kokemus aika pitkästä aikuiselämästä johon on kuulunut myös kaksi pitkää suhdetta antaa aihetta kysyä.

        Kuvailet, että mies käy töissä, huoltaa autot ja mitä vielä, ulkoiluttaa koirat ja pesee ikkunat... Jos ihminen tekee paljon töitä ja kantaa huolta vielä toisestakin ihmisestä itsensä lisäksi, niin ei se välttämättä jaksa enää seksiä yhtä paljon kuin se joka vaan olla löllöttää kotona, ei tienaakaan ehkä, eikä ole mitään muuta ajateltavaa eikä järkevää tekemistä kuin seksi seksi seksi.


      • oikeasti yksin
        Unohdettu vaimo kirjoitti:

        Kiitoksia kaikille vastanneille..
        Olen saanut paljon ajattelemisen aihetta..ja kieltämättä, täytyy myös katsoa peiliin.
        Kaikki eivät silti tunnu ymmärtävän, että toisille seksi on luonnostaan isompi osa elämää ja minuutta kuin taas toisille sillä ei ole niin suurta merkitystä. Sellaisen, joka kuuluu viimeksi mainittuihin, on vaikea ymmärtää miten paljon se voi merkitä jollekkin muulle. Mutta ihan kiinnostavaa kuulla sellaistenkin ihmisten mielipiteitä.
        töttöröö:lle, tilanteesi todellakin kuulostaa samalta kuin meillä. Suhteen alussa oli meilläkin asiat toisin :) mutta eihän sitä tiedä, tämä voi olla ohimenevää ja seksielämä kukoistaa taas myöhemmin. Tiedän, ei lohduta tällä hetkellä mutta niinkuin joku tuolla totesikin, myötä ja vastamäessä..

        viikossa saat ja pitää silti kitistä.
        Minä en ole saanut ikinä edes yhtä suudelmaa naiselta, pitäisikö minun olla katkera?
        Siinäpä sulle miettimistä, sopii kysyä että onko sulla asiat niin huonosti kuin annat ymmärtää,minuna olisit jo varmasti tappanut itsesi, kaikki hyvin, on perhe, koti, kaikki, ja silti vaan pitää vieraissa juosta ja anella sääliä.


      • Unohdettu vaimo
        kysynpä kirjoitti:

        Anteeksi nyt jos osuu ohi, mutta oma kokemus aika pitkästä aikuiselämästä johon on kuulunut myös kaksi pitkää suhdetta antaa aihetta kysyä.

        Kuvailet, että mies käy töissä, huoltaa autot ja mitä vielä, ulkoiluttaa koirat ja pesee ikkunat... Jos ihminen tekee paljon töitä ja kantaa huolta vielä toisestakin ihmisestä itsensä lisäksi, niin ei se välttämättä jaksa enää seksiä yhtä paljon kuin se joka vaan olla löllöttää kotona, ei tienaakaan ehkä, eikä ole mitään muuta ajateltavaa eikä järkevää tekemistä kuin seksi seksi seksi.

        Käyn töissä, kuten avausviestissä mainitsin. Pidän kodin kunnossa, siivoan, laitan joka päivä lämpimän ruoan, pesen pyykit, leivon silloin tällöin, teen mehut ja hillot itse.. Ei kyse ole siitä ettei olisi muuta mietittävää tai tekemistä kuin seksi seksi seksi.. Mutta illat, kun olisi yhteistä "luppoaikaa", kuluttaisin mieluummin mieheni kainalossa tai sitten siellä sängyssä kuin toinen tv:tä töllöttäen ja toinen jotain muuta puuhaten.. Ja kyllä; olen yrittänyt hiipiä hänen kainaloonsa sohvan nurkkaan tai ehdottanut muuta kivaa mutta yleensä "just nyt tulee tää ohjelma" tms on se vastaus.
        Ja rahapuolesta sen verran että mieheni maksaa laskut mutta minä maksan ruoat. Asuntoa maksetaan saman verran. Omiin menoihin kumpikin saa käyttää sen verran kuin itse haluaa.


      • vaimotus
        Unohdettu vaimo kirjoitti:

        Kiitoksia kaikille vastanneille..
        Olen saanut paljon ajattelemisen aihetta..ja kieltämättä, täytyy myös katsoa peiliin.
        Kaikki eivät silti tunnu ymmärtävän, että toisille seksi on luonnostaan isompi osa elämää ja minuutta kuin taas toisille sillä ei ole niin suurta merkitystä. Sellaisen, joka kuuluu viimeksi mainittuihin, on vaikea ymmärtää miten paljon se voi merkitä jollekkin muulle. Mutta ihan kiinnostavaa kuulla sellaistenkin ihmisten mielipiteitä.
        töttöröö:lle, tilanteesi todellakin kuulostaa samalta kuin meillä. Suhteen alussa oli meilläkin asiat toisin :) mutta eihän sitä tiedä, tämä voi olla ohimenevää ja seksielämä kukoistaa taas myöhemmin. Tiedän, ei lohduta tällä hetkellä mutta niinkuin joku tuolla totesikin, myötä ja vastamäessä..

        Toki seksi voi olla iso osa elämää, mutta aika epäkypsää ja vastuutonta väittää ettei sitä voisi omia halujaan hallita vaan pettää rakastamaansa puolisoa vain koska panettaa. Jos ei toista rakasta sen vertaa, että voisi tyytyä seksiin kerran viikossa (usko tai älä, suomalaisessa parisuhteessa normaali rakastelutahti taitaa olla kerran kuussa) niin ehkä parempi päästää toinen menemään. Tietysti voi vaihtoehtoisesti harrastaa omaakivaa, joka varmasti monet "auttaa" muutoin seksittömien päivien yli. Tai tee iltaisin muuta kuin mieti seksin harrastamista ja muita miehiä. Eikö olisi hyvä oppia ymmärtämään myös sinun tätä toista näkökantaa, jota miehesi selkeästi edustaa?

        Sellaista parisuhdetta ei olekaan, joka läpi suhteen kaaren säilyisi samanlaisena. Toista on vaikea muuttaa, eikä tällaisessa tapauksessa se mielestäni ole suotavaakaan. Kuinka kauan olette olleet yhdessä ennen avioliittoa? Monet hätäilevät avioon astumisen suhteen, ekat vuodet ovat monesti ihan toista kuin avioliiton arki.


      • ""töttöröö
        Unohdettu vaimo kirjoitti:

        Kiitoksia kaikille vastanneille..
        Olen saanut paljon ajattelemisen aihetta..ja kieltämättä, täytyy myös katsoa peiliin.
        Kaikki eivät silti tunnu ymmärtävän, että toisille seksi on luonnostaan isompi osa elämää ja minuutta kuin taas toisille sillä ei ole niin suurta merkitystä. Sellaisen, joka kuuluu viimeksi mainittuihin, on vaikea ymmärtää miten paljon se voi merkitä jollekkin muulle. Mutta ihan kiinnostavaa kuulla sellaistenkin ihmisten mielipiteitä.
        töttöröö:lle, tilanteesi todellakin kuulostaa samalta kuin meillä. Suhteen alussa oli meilläkin asiat toisin :) mutta eihän sitä tiedä, tämä voi olla ohimenevää ja seksielämä kukoistaa taas myöhemmin. Tiedän, ei lohduta tällä hetkellä mutta niinkuin joku tuolla totesikin, myötä ja vastamäessä..

        näköjään ollaan.. tai ainakin samanlaisessa.))
        kuten totesit,voi tosiaankin olla ohimenevää ja siinä yksi ongelma kun pitäisi jaksaa odottaa vaikka voi olla turhaa venttailua...ja tietenkin pyrkiä korjaamaan asioita samalla...mutta miten pikään sitä oottelis,kun elämä kuitenkin vääjäämättä lipuu..


      • sääli
        Unohdettu vaimo kirjoitti:

        Käyn töissä, kuten avausviestissä mainitsin. Pidän kodin kunnossa, siivoan, laitan joka päivä lämpimän ruoan, pesen pyykit, leivon silloin tällöin, teen mehut ja hillot itse.. Ei kyse ole siitä ettei olisi muuta mietittävää tai tekemistä kuin seksi seksi seksi.. Mutta illat, kun olisi yhteistä "luppoaikaa", kuluttaisin mieluummin mieheni kainalossa tai sitten siellä sängyssä kuin toinen tv:tä töllöttäen ja toinen jotain muuta puuhaten.. Ja kyllä; olen yrittänyt hiipiä hänen kainaloonsa sohvan nurkkaan tai ehdottanut muuta kivaa mutta yleensä "just nyt tulee tää ohjelma" tms on se vastaus.
        Ja rahapuolesta sen verran että mieheni maksaa laskut mutta minä maksan ruoat. Asuntoa maksetaan saman verran. Omiin menoihin kumpikin saa käyttää sen verran kuin itse haluaa.

        Voi kamalaa. Musta ois ainakin ihan kamalaa jos joutuin kuulemaan, että nyt menee tää ohjelma jne. Tuntisin itseni aika huonoksi, rumaksi ja surkeaksi kaikkensa. Silti tiiän, että on miehiä jotka ei niin välitä seksistä. Niille riittää vain silloin tällöin. Mutta jostain syystä ne kuitenkin on kiinnostuneita enemmän pornosta ja sen sellaisista mitä esim. netissä on.
        Itelläni (19v yhdessä) oli edellinen mies sellainen, että ei häntä hirveesti seksi kiinnostanut. Itseäni olisi kyllä kiinnostanut vaikka joka päivä. Silti mieheni halusi käydä huorissa. Ei kylläkään useasti, ehkä n 2-5 kertaa. Luullakseni. Aika outoa. Itsekkin olen ihan ok näköinen, monen mielestä kauniskin. Samoin oli exäni, komea mies. Nyt minulla on uusi avioliitto ja seksiä joka päivä, jos ei olla erityisen väsyneitä. Kumpikin haluaa sitä ja aina vaan enemmän nauttii siitä kun se kiihotusvaihe ollaan opittu pitämään niin pitkään. On se kyllä niin makeeta että sen soisi kaikille jotka sitä tahtoo. Valittavasti miehesi ei kai seksiä niin paljon kaipaa. Halusiko hän sua muuten ennen enemmän? Ja oliko seksi silloin parempaa?


      • Unohdettu vaimo kirjoitti:

        Kiitoksia kaikille vastanneille..
        Olen saanut paljon ajattelemisen aihetta..ja kieltämättä, täytyy myös katsoa peiliin.
        Kaikki eivät silti tunnu ymmärtävän, että toisille seksi on luonnostaan isompi osa elämää ja minuutta kuin taas toisille sillä ei ole niin suurta merkitystä. Sellaisen, joka kuuluu viimeksi mainittuihin, on vaikea ymmärtää miten paljon se voi merkitä jollekkin muulle. Mutta ihan kiinnostavaa kuulla sellaistenkin ihmisten mielipiteitä.
        töttöröö:lle, tilanteesi todellakin kuulostaa samalta kuin meillä. Suhteen alussa oli meilläkin asiat toisin :) mutta eihän sitä tiedä, tämä voi olla ohimenevää ja seksielämä kukoistaa taas myöhemmin. Tiedän, ei lohduta tällä hetkellä mutta niinkuin joku tuolla totesikin, myötä ja vastamäessä..

        ajatellut että mies ei voi tuottaa spermaa ,kuin tietyn määrän ,joten jos te rakastelette useamman "varvin" kerralla se vaikuttaa ,siihen voitteko tehdä sen uudelleen , "huomenna" uudelleen.


      • eiymmärräollenkaan
        Unohdettu vaimo kirjoitti:

        Kiitoksia kaikille vastanneille..
        Olen saanut paljon ajattelemisen aihetta..ja kieltämättä, täytyy myös katsoa peiliin.
        Kaikki eivät silti tunnu ymmärtävän, että toisille seksi on luonnostaan isompi osa elämää ja minuutta kuin taas toisille sillä ei ole niin suurta merkitystä. Sellaisen, joka kuuluu viimeksi mainittuihin, on vaikea ymmärtää miten paljon se voi merkitä jollekkin muulle. Mutta ihan kiinnostavaa kuulla sellaistenkin ihmisten mielipiteitä.
        töttöröö:lle, tilanteesi todellakin kuulostaa samalta kuin meillä. Suhteen alussa oli meilläkin asiat toisin :) mutta eihän sitä tiedä, tämä voi olla ohimenevää ja seksielämä kukoistaa taas myöhemmin. Tiedän, ei lohduta tällä hetkellä mutta niinkuin joku tuolla totesikin, myötä ja vastamäessä..

        niin, oletko ajatellut hakeutua hoitoon. ei kuulosta normaalilta että haluaa joka päivä seksiä...olisiko seksiaddikti....petit miestäsi, huono homma....ja vain seksin/"läheisyyden" takia...addikti...


      • eisiskoeikäsenveli
        kysynpä kirjoitti:

        Anteeksi nyt jos osuu ohi, mutta oma kokemus aika pitkästä aikuiselämästä johon on kuulunut myös kaksi pitkää suhdetta antaa aihetta kysyä.

        Kuvailet, että mies käy töissä, huoltaa autot ja mitä vielä, ulkoiluttaa koirat ja pesee ikkunat... Jos ihminen tekee paljon töitä ja kantaa huolta vielä toisestakin ihmisestä itsensä lisäksi, niin ei se välttämättä jaksa enää seksiä yhtä paljon kuin se joka vaan olla löllöttää kotona, ei tienaakaan ehkä, eikä ole mitään muuta ajateltavaa eikä järkevää tekemistä kuin seksi seksi seksi.

        Miksi aliarvioit seksin ja läheisyyden merkityksen. Se kuule on lopulta tärkeää parisuhteen kannalta - paljon tärkeämpää kuin, että onko ikkunat pestyt tai aina siivottu viimeisen päälle.

        On hyvä pyörittää perusarkea, mutta siinäkin on monta juttua, mistä voi joustaa, jotta saa henkisesti itseään ladattua ja viriteltyä sille seksiin tarvittavalle taajuudelle. Ei sitä pidä väheksyä. Ei kai elämä ole pelkkää suorittamista ja harmaata arkea. Tehdään työt, kotityöt, remontit, hoidetaan lapset ja nukkumaan. Sitten ei ole aikaa edes vaihtaa ajatuksia kumppanin kanssa kuin korkeintaan siitä, että mitä huomenna syödää. Jokainen voi miettiä, mikä on elämän arvosita elämää ja mikä on lopulta tärkeää.

        Elääkö suhteessa kaksi sisko ja veli kämppiksinä vai mies ja nainen, koska rakastavat toisiaan?


    • miesvainen

      näitä nykynaisia vaivaa ,aina ollaan perse märkänä. Ei mikään ole inhottavampaa, kuin nainen joka luulee
      itsestään hieman liikoja. Jo tuo,että on käynyt vieraissa pelkän mulkun takia, kertoo sinun älynlahjoistasi!

      Olen varma siitä seikasta ,että jos miehelläsi olis toinen nainen ei sillä olis mitään vaikeuksia seksin suhteen.
      Puhun kokemuksesta, itse olin pihtari -mies silloin joskus. ja arvaa mitä en vain viitsinyt sitä vaimolle kertoa ,että vika oli hänessä vaan jopa valehtelin väsymystä ym.ym Ei se hyvä runko ja nätti naama tee haluttavaksi
      usko se. Kauneus löytyy sisältä, ei päältä.Jospa miehesi vaistoaa jotain...Et todellakaan ole haluttava et vaikka kuinka yrität sitä itsellesi todistaa.Olet itserakas ihminen ja vielä seksihullu.

      • Miesnäkökulmaa

        Olen samaa mieltä tuosta sisäisestä kauneudesta, joka on sen läheisyyden perusta. Tuskin kukaan mies haluaa olla vain tyydyttäjä vaan suhteelta halutaan enemmän.
        On kuitenkin erotettava pihtaaminen ja haluttomuus. Ei ap naisessa mitään vikaa ole mutta halut eivät vain kohtaa. Seksiasiat ovat herkkiä ja niistä puhuminen auttaa joskus paremmin kuin seksiin kutsuminen.


      • mk

        Nainen voi treenata pillulihakset kuntoon ja ja tuoksia tulee muutaman kuukauden jälkeen ja itse ainakin uskaltaisin sanoa naselleni että pitäisi noita pillulihaksiakin treenata ja ihme nainen joka ei itsestään huolehdi ja niin edelleen. Kyllä naisetkin miehlle sanovat jos ei aina seiso ja nainen voi mainita asiasta lääkärissä niin ohjeet tulee että paikat pysyy tiukkana. Itsejoskus nuortempana kävin yhtä yksinhuoltajaa polkemassa ja oli aika väljä mutta kullä sieltäkin puristusta orkun aikan läytyi ja tyytyväinen oli ja niin edelleen. Sehän kuuluu synnytyksen jälkeiseen jumppaan treenata naintilihaksia ja sillä häviää myös virtsanpidätysongelmat helposti.


    • Raha ei tuo rakkaut

      Raha ei tuo rakkautta....tai tässä tilanteessa rakastelua. Vanhemmiten miehesi halut senkun vähenevät.

    • Töttöröö!"

      Ensinnäkin, ei kannata välittää noista räkänokkapalikoiden asiattomista törkyviesteistä...)
      Mitä voisi tehdä ongelmalle? Se onkin aika vaikee kysymys..
      - keskustelu ensin hyvällä ja jos ei auta niin sitten pahalla..eli tehdä selväksi ettei näin voi jatkua ja uhata erolla.
      -joku ammatti-apu ,vaan suostuuko toinen ,jolla ei edes ole mitään ongelmaa...
      -eroaminen..iso asia,jos muuten kuitenkin menee hyvin,niin erota pelkän seksin vuoksi...sitäkin tapahtuu..varsinkin jos ei ole lapsia niin pistää miettimään..
      -no jatkaa "kituuttamista" puutteessa pahimmassa tapauksessa loppuelämän..ei hyvä
      -salarakas..vaatii järjestelyjä ja selän takana toimimista,henkisesti ehkä raskasta ja tunteet saattaa tulla mukaan,mikä sinänsä voisi ratkaista koko ongelman..
      Vaikee juttu.....

    • ,,,,,,,,,,,,,

      lisää miesnäkökulmaa. Olen ollut 25 vuotta onnellisesti naimisissa ja uskallan sanoa että samoin Vaimoni. Onnellinen parisuhde vaatii paljon "uhrauksia", jotka saa aikanaan takaisin monessakin muodossa. On aikamoinen harha kuvitella, että molempien puoliskojen ajatukset, sanat, teot menevät aina yksiin, olemmehan kaikki yksilöitä. Kun rakastaa toista, niin haluaa hänet ottaa huomioon ja toteuttaa mahdolliset toiveet myös seksin suhteen. Kun luin kirjoituksesi epäilen kuitenkin, että koet seksin puutteen suotta itsetuntoasi murentavana tekijänä tai sitten sinulla on vaan todella heikko itsetunto ja kaipaat suuresti tukea. Nuorten miesten ongelmana onkin usein jätää hellyydenosoitukset ja naisen itsetuntoa kohottavat lauseet hyvin vähiin. Eli en usko, että suurempi seksin määrä korvaisi näitä muita puutteita kovinkaan hyvin...
      Omassa pitkässä parisuhteessa on ollut kausia, jolloin seksi on päivittäistä, pitkäkestoista, antoisaa... ja joskus riittää kun toinen hieroo hellästi selkää ja "saa" nukahtaa lempeään kosketukseen. Haluankin kysyä ap:ta, että osaatko kertoa minulle, mitä eroa on seksillä ja rakastelulla?
      Vilpitön vastauksesi kertoo hyvinkin paljon. Mielestäni seksiin riittää hyvin vaikkapa vaan oma käsi, kyse on siis suorittamisesta, joko toiselle tai itselle. Rakastelu taas vaatii toisen ihmisen "henkisen" puolen tuntemista ja sen opettelu vie paljon aikaa (luultavasti koko loppuelämän). Sitten kun tuntee enemmän antamisen- kuin saamiseniloa on jo aika pitkällä...
      Vielä vähän. Kerroit, että muuten Teillä menee hyvin. On sitä ja tätä... Tämä on liiankin yleinen harha. Kaikki omistaminen on vain lainaa, joka jonakin päivänä otetaan pois. Hyvin hoidettuna Rakkaus on "ikuista" ja ainoa tärkeä asia tässä pirullisessa maailmassa.
      Toivottavasti osasin herättää oikeita kysymyksiä pohdiskeluun!
      Hyvää jatkoa!
      -Mies

      • Unohdettu vaimo

        "Kun luin kirjoituksesi epäilen kuitenkin, että koet seksin puutteen suotta itsetuntoasi murentavana tekijänä tai sitten sinulla on vaan todella heikko itsetunto ja kaipaat suuresti tukea. Nuorten miesten ongelmana onkin usein jätää hellyydenosoitukset ja naisen itsetuntoa kohottavat lauseet hyvin vähiin. Eli en usko, että suurempi seksin määrä korvaisi näitä muita puutteita kovinkaan hyvin..."

        Olen itsekin ajatellut asiaa tuolta kannalta ja myönnän että siinä on perää. Minulla on edellisen suhteeni jälkeen ollut itsetunto ongelmia, ja uskon että ne heijastuvat vielä jollain tapaa tähänkin suhteeseen. Mieheni on kyllä tietoinen asiasta muttei silti tunnu käsittävän, että ne pienet, satunnaiset huomion osoitukset kohottaisivat kummasti oloa ja itsetuntoa. Mutta kyse ei kuitenkaan ole pelkästään itsetunnostakaan tai sen puutteesta vaan edelleen ihmisten välisitä eroista seksihalujen suhteen..
        En siis todella odotakaan, että halut menisivät aina yhteen, mutta kai niiden enemmän pitäisi olla yhtäläiset kuin erilaiset!

        Halusit tietää, mitä eroa on seksillä ja rakastelulla.. siis minun mielestäni, tuohonhan on vastauksia yhtä monta kuin vastaajiakin. Seksiä voi harrastaa yksin, kaksin, kolmin, nelin..tutun tai tuntemattoman kanssa. Sen ei tarvitse merkitä mitään, sen voi unohtaa samantien. Mutta rakastellessa olen tyhjä kaikesta muusta, on vain me kaksi, ja päällimmäisenä aivan uskomaton rakkauden tunne toista kohtaan. Tuo tunne on käynyt joskus niin vahvaksi että olen itkenyt, siis pelkästä onnesta, eikä ole mies ihmetellyt miksi itken..

        Vielä tuosta materiasta.. Kirjoitin kyllä mitä meillä on, mutta se kaikki on toisarvoista. Minulle henkinen puoli ja perhe, ystävät ja ennenkaikkea parisuhde ovat tärkeämpiä kuin mitkään talot tai autot. Emme ole kaupunkilaisia, hektisiä, muodikkaita pintaliitäjiä vaan luonnonläheisiä maalaisia jotka löysivät toisistaan sen samanhenkisen kumppanin, jonka kanssa arvomaailmat kohtaavat. On vain se yksi asia joka yhtälössämme tökkii..Tai on tökkimättä!

        "Onnellinen parisuhde vaatii paljon "uhrauksia", jotka saa aikanaan takaisin monessakin muodossa. "
        Tuo on todella kauniisti sanottu ja varmasti täyttä totta. Olet muiden vastaajien kanssa todella herättänyt minussa paljon ajatuksia. Ja halun olla parempi vaimo.


      • Haltijatarkeiju

        Kumpa saisin tuon rakkauden josta puhut....


    • Mily.

      olet saanut joissain vastauksissa todella loukkaavaa tekstiä, olen pahoillani noiden moukkien puolesta. Ajattelin kertoa oman tarinani, ehkä se auttaa ehkä ei, mutta ainakin tiedät ettet ole ainoa.

      Ensinnäkin: lue Anna-Leena Härkösen "Ei kiitos." - se on sinun elämästäsi kertova tarina. Suosittelen. Saat edes hetken nauraa tälle vaikealle ja eittämättä kurjalle tilanteelle. (En vähättele sitä yhtään!)

      Toiseksi, muutama kysymys: onko tämä ollut aina näin, siis kuvaamallasi tavalla? Vaiko vasta myöhemmin? Oleellista kai on, ovatko miehesi seksihalut jostain syystä näivettyneet vai eikö hän vain ylipäätään ole niin seksuaalinen ihminen? Ja voisiko näitä haluja jotenkin herätellä? Sitten - jos on aina ollut näin niin MIKSI menit naimisiin...? Ei avioliitto muuta mitään... eikä ainakaan poista ihmisen seksuaalisia estoja niinkuin ei mitään muutakaan.

      Sitten oma tarinani: Elin avoliitossa miehen kanssa, joka kuvaamallasi tavalla ei halunnut rakastella, ei ollut kiinnostunut seksistä. Tiedän kuvaamallasi tavalla itsekin olevani haluttava ja kaunis nainen - tiedän sen kokemuksesta. Siis aikaisemmista vakavista seurustelusuhteista, joita oli ollut 3 kappaletta ennen tätä miestä. Näissä aiemmissa suhteissa oli riittävästi intohimoa ja seksiä, halut kohtasivat. Suhteet kaatuivat muihin asioihin, mutta se on toinen tarina. - Sitten tapasin miehen, jonka kanssa seksi tuntui alusta asti olevan niukempaa, kortilla niin sanotusti. Ihmettelin aikani ja aluksi kuvittelinkin, että kyseessä on miehen hienotunteisuus, hän ei ehkä "halunnut olla jatkuvasti kimpussani". Kunnes hän kerran torjui minut suoraan sanomalla ettei jaksa rakastella - JAKSA!? Eikö rakastelusta rakkaimman ihmisen kanssa pitäisi päinvastoin saada energiaa?? Miten se on jaksamista? Sitä en käsittänyt. Otin asian puheeksi ja yritin keskustella, kysellä mikä on vikana ja teenkö jotain väärin, haluaisiko hän minun tekevän jotain toisin - mikä on HÄNEN toiveensa meidän seksuaalielämästämme. Vastaus lyhyt ja ytimekäs: mikään ei ole vialla.

      Joskus itkin itseni uneen, tunsin itseni kuvottavaksi, rumaksi, vastenmieliseksi. Otin unilääkkeen ja nukahdin ahdistaviin ajatuksiin. Meillä seksiä oli max kerran viikossa. Kysyin joskus turhautuneena mieheltä, että miksi minä syön ehkäisypillereitä, kun voisimme aivan hyvin ne 3 kertaa käyttää kondomia, silloin harvoin kun rakastelemme. Hän ei ymmärtänyt.

      Tämä alkoi vaikuttaa aivan kaikkeen. Ahdistuin entisestäni, suutuin pikkuasioista, kysyin kysyin ja kysyin. Kunnes julmaa totuutta ei enää voinut kieltää - mies ei ole kiinnostunut seksistä. Joskus tuntui että häntä suorastaan ällötti seksuaalisuus ja siihen liittyvät asiat. Joskus pahimmillaan tuntui, että "masturboin hänellä" - elämäni kauhein kokemus! Ajattelin, että EN VOI riutua ja kuihtua tällä tavalla loppuelämääni - ja lähdin. Ero oli vaikea koska myös meillä kaikki muu toimi. MUTTA seksuaalisuus on niin iso osa ihmistä, ihmisen psyykettä ja identiteettiä, ettei sitä VOI kieltää - ei itseltään eikä toiselta. Se tekee lopun parhaimmastakin rakkaussuhteesta. En voi sanoa kuin että jos tilanne ei muutu, jos miehesi seksuaalisuutta ei voi millään tavalla herätellä, niin älä jää tuollaiseen avioliittoon - se ei ole sen arvoista. Sinä olet seksuaalinen olento ja sinulla on oikeus nauttia seksuaalisuudestasi.

      • masentaa

        Hei! olen ollut 15 vuotta naimisissa ja sama täällä, seksin puute rikkoo varmaankin liittomme. minulle riittäisi edes kerran kuussa, mutta miehelleni sekin on liikaa. näin ollen viimeisen viiden vuoden aikana seksiä on ollut ehkä 5-6 kertaa vuodessa. mieheni kyllä masturboi (melkein päivittäin) ja se on hänestä ok. minunkin pitäisi kuulema masturboida ja sillä hyvä. mutta rakastelu, yhdyntä, seksi toisen kanssa on aivan eri asia kuin masturbointi itsekseen.
        liitossamme on monia muitakin ongelmia ja olen harkinnut luovuttamista. olen mielestäni jo aika kauan sietänyt tätä seksittömyyttä ja yrittänyt asiasta puhua. Olemmekin puhuneet, mutta kumpaakin tyydyttävää ratkaisua ei ilmeisesti ole. Mieheni on todennut, että seksi ei kiinnosta, niin ei sitten kiinnosta. Aikaisemmin kyllä kiinnosti. En tiedä pitäisikö vain ymmärtää, vai painostaa vai etsijä rakastaja vai lähteä menemään. En kuitenkaan halua luovuttaa liian helpolla, sillä olen saanut käsityksen, että ihmiset lähtevät mitä pienimmistä syistä katsomaan onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolella.


      • vaimotus

        Huh huh mitä tekstiä Milyllä. Onkohan tullut ajatelleeksi, että toisinaan sitä ei ihan oikeasti jaksa rakastella, kuten ei jaksa välttämättä tehdä muitakaan asioita, koska on väsynyt, yllätys yllätys.

        Ja edelleenkin peräänkuulutan sitä, että niin naiset kuin miehetkin kantaisivat vastuuta itsestään, parisuhteestaan ja parisuhteen toisenkin osapuolen hyvinvoinnista. On todennäköistä, että kaikissa parisuhteissa seksi ajan myötä vähentyy, eikä ruoho siis ole sen vihreämpää aidan toisella puolella. Ja siinäkös vaiheessa potuttaa kun pitäisi taas erota.

        Ehkä sellaiset naiset/miehet eivät vaan ole sitä oikeaa kumppania löytäneet, jos eivät ole valmiita toisen puolesta tekemään uhrauksia. Kuten tuolla 25 vuotta naimisissa ollut mies asian hienosti ilmaisi, pitkä suhde vaatii uhrauksia kummaltakin osapuolelta, toisinaan myös suuria sellaisia jos yhdessä halutaan olla ja pysyä.

        Tässä keskustelussa piilee taas yksi selitys sille, miksi suomalaisten avioliitot päätyvät niin usein eroon: individualisoitunut yhteiskunta ruokkii meille joka tuutista sellaista kuvaa, että kaikkimullehetinyt. Elämme hedonismin ja itsekeskeisyyden aikaa. Tärkeintä on aina OMA hyvinvointi ja OMAT tarpeet ja halut ja OMA elämä. Yhteisöllinen vastuu ja solidaarisuus muuallakin yhteiskunnassa on kateissa, miksei tämä siis heijastuisi parisuhteisiin. Enää ei jakseta/haluta yrittää, koska ajatellaan että JUURI MINÄ ansaitsen parempaa kuin mitä minulla on juuri nyt.

        Luulenpa että monet ihmiset joutuvat tästä syystä toteamaan että elämän parhaat asiat jäivät kokematta kun on metsästetty sitä "parasta" asiaa (mitä se nyt sitten onkaan) ehkä koskaan tajuamatta että se on median ja mainosmiesten tajuntaamme syövyttävä ajatus!

        Ajatelkaa ihmiset hyvät vähän vähemmän omaa napaanne ja vähän enemmän kumppanianne ja ympäröivää maailmaa, niin joskus voisitte olla jopa tyytyväisiä ja pysähtyä hetkeen nauttimaan siitä mitä teillä jo on, eikä tarvitsisi 24/7 metsästää asioita, joita teillä muka "pitäisi" olla.


      • Mily.
        vaimotus kirjoitti:

        Huh huh mitä tekstiä Milyllä. Onkohan tullut ajatelleeksi, että toisinaan sitä ei ihan oikeasti jaksa rakastella, kuten ei jaksa välttämättä tehdä muitakaan asioita, koska on väsynyt, yllätys yllätys.

        Ja edelleenkin peräänkuulutan sitä, että niin naiset kuin miehetkin kantaisivat vastuuta itsestään, parisuhteestaan ja parisuhteen toisenkin osapuolen hyvinvoinnista. On todennäköistä, että kaikissa parisuhteissa seksi ajan myötä vähentyy, eikä ruoho siis ole sen vihreämpää aidan toisella puolella. Ja siinäkös vaiheessa potuttaa kun pitäisi taas erota.

        Ehkä sellaiset naiset/miehet eivät vaan ole sitä oikeaa kumppania löytäneet, jos eivät ole valmiita toisen puolesta tekemään uhrauksia. Kuten tuolla 25 vuotta naimisissa ollut mies asian hienosti ilmaisi, pitkä suhde vaatii uhrauksia kummaltakin osapuolelta, toisinaan myös suuria sellaisia jos yhdessä halutaan olla ja pysyä.

        Tässä keskustelussa piilee taas yksi selitys sille, miksi suomalaisten avioliitot päätyvät niin usein eroon: individualisoitunut yhteiskunta ruokkii meille joka tuutista sellaista kuvaa, että kaikkimullehetinyt. Elämme hedonismin ja itsekeskeisyyden aikaa. Tärkeintä on aina OMA hyvinvointi ja OMAT tarpeet ja halut ja OMA elämä. Yhteisöllinen vastuu ja solidaarisuus muuallakin yhteiskunnassa on kateissa, miksei tämä siis heijastuisi parisuhteisiin. Enää ei jakseta/haluta yrittää, koska ajatellaan että JUURI MINÄ ansaitsen parempaa kuin mitä minulla on juuri nyt.

        Luulenpa että monet ihmiset joutuvat tästä syystä toteamaan että elämän parhaat asiat jäivät kokematta kun on metsästetty sitä "parasta" asiaa (mitä se nyt sitten onkaan) ehkä koskaan tajuamatta että se on median ja mainosmiesten tajuntaamme syövyttävä ajatus!

        Ajatelkaa ihmiset hyvät vähän vähemmän omaa napaanne ja vähän enemmän kumppanianne ja ympäröivää maailmaa, niin joskus voisitte olla jopa tyytyväisiä ja pysähtyä hetkeen nauttimaan siitä mitä teillä jo on, eikä tarvitsisi 24/7 metsästää asioita, joita teillä muka "pitäisi" olla.

        "Tässä keskustelussa piilee taas yksi selitys sille, miksi suomalaisten avioliitot päätyvät niin usein eroon: individualisoitunut yhteiskunta ruokkii meille joka tuutista sellaista kuvaa, että kaikkimullehetinyt. Elämme hedonismin ja itsekeskeisyyden aikaa. Tärkeintä on aina OMA hyvinvointi ja OMAT tarpeet ja halut ja OMA elämä. "

        - Väärin! Tässä keskustelussa pohditaan sitä, miten ahdistavaa voi olla jos ei parisuhteessa pysty olemaan oma itsensä ja osoittamaan heteroseksuaalista rakkauttaan tärkeimmälle ihmiselle.

        Luepa tekstini uudestaan ajatuksella. MINÄ haen nimenomaan sitä MEIDÄN juttua, MEIDÄN yhteistä rakkautta, sen osoittamista, tasapainoista seksuaalielämää, läheisyyttä joka siihen kuuluu - ihmisen sisäsyntyistä tarvetta, joka yhdistää - tai jonka PITÄISI yhdistää - ei erottaa, kuten ap. kirjoittaja kuvaili.

        Kirjoitat: "Huh huh mitä tekstiä Milyllä. Onkohan tullut ajatelleeksi, että toisinaan sitä ei ihan oikeasti jaksa rakastella, kuten ei jaksa välttämättä tehdä muitakaan asioita, koska on väsynyt, yllätys yllätys."

        Mikähöhä osio tekstistäni oli mielestäsi "huh huh" ? Sekö että kaipaa tyydyttävää seksuaalielämää avioliitossaan? Vaiko se, että ylipäätään kaipaa seksuaalielämää? Jos olisit yhtään keskittynyt tekstiini olisit ymmärtänyt sen, että ongelma ei liittynyt yksittäiseen (tai edes "vain muutamaan") väsyneeseen hetkeen jolloin ei "jaksa rakastella" vaan toisen jatkuvaan seksuaaliseen haluttomuuteen. Nämä kaksi ovat täysin eri asioita. Jos näen, että mieheni on väsynyt tai keskittyy johonkin tiettyyn asiaan, en edes tee aloitetta. Tässä oli kyse nimenomaan miehen seksuaalisten halujen puuttumisesta tai niukkuudesta.


      • Unohdettu vaimo
        Mily. kirjoitti:

        "Tässä keskustelussa piilee taas yksi selitys sille, miksi suomalaisten avioliitot päätyvät niin usein eroon: individualisoitunut yhteiskunta ruokkii meille joka tuutista sellaista kuvaa, että kaikkimullehetinyt. Elämme hedonismin ja itsekeskeisyyden aikaa. Tärkeintä on aina OMA hyvinvointi ja OMAT tarpeet ja halut ja OMA elämä. "

        - Väärin! Tässä keskustelussa pohditaan sitä, miten ahdistavaa voi olla jos ei parisuhteessa pysty olemaan oma itsensä ja osoittamaan heteroseksuaalista rakkauttaan tärkeimmälle ihmiselle.

        Luepa tekstini uudestaan ajatuksella. MINÄ haen nimenomaan sitä MEIDÄN juttua, MEIDÄN yhteistä rakkautta, sen osoittamista, tasapainoista seksuaalielämää, läheisyyttä joka siihen kuuluu - ihmisen sisäsyntyistä tarvetta, joka yhdistää - tai jonka PITÄISI yhdistää - ei erottaa, kuten ap. kirjoittaja kuvaili.

        Kirjoitat: "Huh huh mitä tekstiä Milyllä. Onkohan tullut ajatelleeksi, että toisinaan sitä ei ihan oikeasti jaksa rakastella, kuten ei jaksa välttämättä tehdä muitakaan asioita, koska on väsynyt, yllätys yllätys."

        Mikähöhä osio tekstistäni oli mielestäsi "huh huh" ? Sekö että kaipaa tyydyttävää seksuaalielämää avioliitossaan? Vaiko se, että ylipäätään kaipaa seksuaalielämää? Jos olisit yhtään keskittynyt tekstiini olisit ymmärtänyt sen, että ongelma ei liittynyt yksittäiseen (tai edes "vain muutamaan") väsyneeseen hetkeen jolloin ei "jaksa rakastella" vaan toisen jatkuvaan seksuaaliseen haluttomuuteen. Nämä kaksi ovat täysin eri asioita. Jos näen, että mieheni on väsynyt tai keskittyy johonkin tiettyyn asiaan, en edes tee aloitetta. Tässä oli kyse nimenomaan miehen seksuaalisten halujen puuttumisesta tai niukkuudesta.

        Mily.
        Olen kanssasi samalla aaltopituudella :) Ja kyllä, olen jo lukenut Härkösen kirjan :))
        Olen samaa mieltä siinä, että jokaisella ihmisellä on oikeus nauttia omasta seksuaalisuudestaan, eikä sen toteuttaminen voi olla palkitsevampaa kuin oman rakkaan ja turvallisen kumppanin kanssa. Ihanteellista olisi toki, että halut kohtaisivat AINA, mutta realistista on ettei näin mene. Joillakin pareilla halut kohtaavat useammin kuin toisilla..Tarinasi oli kuin omani, edellisiä suhteita myöten. Nykyinen mieheni on kuitenkin parasta mitä minulle on koskaan tapahtunut! En hänestä haluaisi erota, enkä pidä sitä vaihtoehtonakaan.. Seksiä kuitenkin ON, vaikkakaan ei siinä määrin mitä toivoisin.

        Vaimotukselle haluaisin sanoa, että ajatuksesi ovat kyllä hienoja. Olen sinunkin kanssasi monista asioista samaa mieltä, MUTTA, et tietenkään voi sitä tietää kun et tarinaamme muilta osin tunne. Olen joustanut ja tehnyt suhteemme eteen paljonkin uhrauksia, kuuntelen mieheni toiveita ja annan arvoa ja aikaa hänen omille harrastuksilleen, (harrastus reissuillaan hän käy useita kertoja vuodessa yleensä viikon kerrallaan). En todellakaan pidä itseäni hetikaikkimulle-tyyppinä, en parisuhteessa, enkä elämän muillakaan osa-alueilla. Täytyy kuitenkin muistaa, että meillä on vain tämä yksi ainoa elämä, ja itsemme kanssa me tulemme viettämään loppuelämämme, se on ainoa asia joka on varmaa. Pieni, terve itsekkyys ei ole pahasta. Vai pitäisikö ihmisen elää elämänsä toista varten, omat perus tarpeet unohtaen yrittäessään tehdä toista onnelliseksi. Koska kyllä se parisuhdekin voi silloin hyvin kun molemmat osapuolet ovat ensin omilla tahoillaan tyytyväisiä. Maallisen mammonan perään en ole koskaan ollut. Ennemmin se on meidän suhteessamme mies joka haluaa ostella kalliita tavaroita ja pitää yllä tiettyä elintasoa.


      • vaimotus
        Mily. kirjoitti:

        "Tässä keskustelussa piilee taas yksi selitys sille, miksi suomalaisten avioliitot päätyvät niin usein eroon: individualisoitunut yhteiskunta ruokkii meille joka tuutista sellaista kuvaa, että kaikkimullehetinyt. Elämme hedonismin ja itsekeskeisyyden aikaa. Tärkeintä on aina OMA hyvinvointi ja OMAT tarpeet ja halut ja OMA elämä. "

        - Väärin! Tässä keskustelussa pohditaan sitä, miten ahdistavaa voi olla jos ei parisuhteessa pysty olemaan oma itsensä ja osoittamaan heteroseksuaalista rakkauttaan tärkeimmälle ihmiselle.

        Luepa tekstini uudestaan ajatuksella. MINÄ haen nimenomaan sitä MEIDÄN juttua, MEIDÄN yhteistä rakkautta, sen osoittamista, tasapainoista seksuaalielämää, läheisyyttä joka siihen kuuluu - ihmisen sisäsyntyistä tarvetta, joka yhdistää - tai jonka PITÄISI yhdistää - ei erottaa, kuten ap. kirjoittaja kuvaili.

        Kirjoitat: "Huh huh mitä tekstiä Milyllä. Onkohan tullut ajatelleeksi, että toisinaan sitä ei ihan oikeasti jaksa rakastella, kuten ei jaksa välttämättä tehdä muitakaan asioita, koska on väsynyt, yllätys yllätys."

        Mikähöhä osio tekstistäni oli mielestäsi "huh huh" ? Sekö että kaipaa tyydyttävää seksuaalielämää avioliitossaan? Vaiko se, että ylipäätään kaipaa seksuaalielämää? Jos olisit yhtään keskittynyt tekstiini olisit ymmärtänyt sen, että ongelma ei liittynyt yksittäiseen (tai edes "vain muutamaan") väsyneeseen hetkeen jolloin ei "jaksa rakastella" vaan toisen jatkuvaan seksuaaliseen haluttomuuteen. Nämä kaksi ovat täysin eri asioita. Jos näen, että mieheni on väsynyt tai keskittyy johonkin tiettyyn asiaan, en edes tee aloitetta. Tässä oli kyse nimenomaan miehen seksuaalisten halujen puuttumisesta tai niukkuudesta.

        Mily, luin kyllä tekstisi, mutta särähti niin korvaan tuo lauseesi:

        "Kunnes hän kerran torjui minut suoraan sanomalla ettei jaksa rakastella - JAKSA!? Eikö rakastelusta rakkaimman ihmisen kanssa pitäisi päinvastoin saada energiaa?? Miten se on jaksamista? Sitä en käsittänyt."

        Tähän lauseeseen siis viittasin. Että vaikka torjumisia tulisi niin joskus aiheena voi toden totta olla se väsymys. Tietysti pidempi haluttomuus on eri asia, mutta jokaisessa normaalissa parisuhteessa seksistä saa ja pitää kieltäytyä jos ei sitä halua, ei ole siihen voimavaroja tai oikeaa mielialaa. Haluttomuus on eri seikka kuten totesitkin, mutta niin naisilta kuin miehiltä toivoisi ymmärrystä myös näihin yksittäisiin torjuntoihin, joita varmasti mahtuu jokaisen parisuhteeseen. Jos siitä kerrasta vetää herneet nenään ja alkaa pillittää omaa epäonnistumistaan, niin varmasti seuraa ongelmia seksin kanssa kun toinen saa pelätä aina reaktiota.

        Ja mitenköhän se on yhteinen juttu jos toiselle (esim. ap:n miehelle) kerta viikossa on tarpeeksi, ja toiselle ei ole. Lähinnä painostamista jos toinen kinuaa koko ajan lisää ja toinen on tyytyväinen rakastelutahtiin ja haluaisi käyttää aikaa muihinkin juttuihin tai on stressaavassa elämäntilanteessa. Joustaa pitää tietysti tilanteesta riippuen kumpaankin suuntaan, mutta kerta viikossa ei ole vielä niin hirveän vähän, että tässä tapauksessa miehen olisi joustettava. Muunkinlaista läheisyyttä ja hellyyttä on kuin seksi, ja sitä yleensä jaksaa jakaa päivästä toiseen, toisin kuin seksiä.

        AP:lle. Aiemmassa viestissäni kirjoitin aiheesta jo vähän yleisemmin, enkä tosiaan olettanut tuntevani teidän tarinaanne. Pointtini ei siis ollut että juuri, ja vain SINUN tulisi alkaa tehdä myönnytyksiä ja uhrauksia, vaan että se on parisuhteen kummankin osapuolen juttu, joka nykymaailmassa unohtuu helposti sekä miehiltä että naisilta omaa parastaan ajatellessa.

        Minun on vaikea ymmärtää alkuperäistä ongelmaa, koska itse olen kyllä aina onnistunut pitämään housut jalassa, sillä miestäni rakastan niin paljon etten ikinä häntä pettämisellä haluaisi satuttaa vain omien halujeni vuoksi. Aina ei ole seksihalut kohdanneet, mutta pitääkö siitä tehdä elämää suurempi ongelma. No ei? Elämään voi keksiä muutakin sisältöä ja jos niin kovasti panettaa niin omat avut käyttöön ja sitten sitä suurempi ilo irti niistä yhteisistä rakasteluhetkistä. Itse olen esim. nauttinut paljon enemmän pitkistä raksasteluhetkistä 1-2 kertaa viikossa kuin jokailtaisesta rakastelusta ennen nukkumaanmenoa. Meitä on moneksi, mutta kannattaa miettiä voisiko itse tehdä jotain toisin, koska monesti nämä ongelmat ovat myös psyyken eikä vain fyysisten tarpeiden puolella. Selkärankaisuutta silti peräänkuuluttaisin niiltä ketkä pettämisen tielle lähtevät puutteen takia. Jos sitä on pokkaa tehdä, pitäisi olla myös pokkaa kertoa puolisolle että onko ok etsiä tyydytystä muualta kun ei kotona heru. Harva tuota varmaan osakseen haluaisi, etenkin kun kerta viikossa on edelleen varsin kohtuullinen rakastelutahti!


      • Saamatta....
        Unohdettu vaimo kirjoitti:

        Mily.
        Olen kanssasi samalla aaltopituudella :) Ja kyllä, olen jo lukenut Härkösen kirjan :))
        Olen samaa mieltä siinä, että jokaisella ihmisellä on oikeus nauttia omasta seksuaalisuudestaan, eikä sen toteuttaminen voi olla palkitsevampaa kuin oman rakkaan ja turvallisen kumppanin kanssa. Ihanteellista olisi toki, että halut kohtaisivat AINA, mutta realistista on ettei näin mene. Joillakin pareilla halut kohtaavat useammin kuin toisilla..Tarinasi oli kuin omani, edellisiä suhteita myöten. Nykyinen mieheni on kuitenkin parasta mitä minulle on koskaan tapahtunut! En hänestä haluaisi erota, enkä pidä sitä vaihtoehtonakaan.. Seksiä kuitenkin ON, vaikkakaan ei siinä määrin mitä toivoisin.

        Vaimotukselle haluaisin sanoa, että ajatuksesi ovat kyllä hienoja. Olen sinunkin kanssasi monista asioista samaa mieltä, MUTTA, et tietenkään voi sitä tietää kun et tarinaamme muilta osin tunne. Olen joustanut ja tehnyt suhteemme eteen paljonkin uhrauksia, kuuntelen mieheni toiveita ja annan arvoa ja aikaa hänen omille harrastuksilleen, (harrastus reissuillaan hän käy useita kertoja vuodessa yleensä viikon kerrallaan). En todellakaan pidä itseäni hetikaikkimulle-tyyppinä, en parisuhteessa, enkä elämän muillakaan osa-alueilla. Täytyy kuitenkin muistaa, että meillä on vain tämä yksi ainoa elämä, ja itsemme kanssa me tulemme viettämään loppuelämämme, se on ainoa asia joka on varmaa. Pieni, terve itsekkyys ei ole pahasta. Vai pitäisikö ihmisen elää elämänsä toista varten, omat perus tarpeet unohtaen yrittäessään tehdä toista onnelliseksi. Koska kyllä se parisuhdekin voi silloin hyvin kun molemmat osapuolet ovat ensin omilla tahoillaan tyytyväisiä. Maallisen mammonan perään en ole koskaan ollut. Ennemmin se on meidän suhteessamme mies joka haluaa ostella kalliita tavaroita ja pitää yllä tiettyä elintasoa.

        Milly
        Kuvasit niin hyvin tilannetta ja tuntemuksia haluttoman miehen puolisona. Sekä haluttomuuden seurauksia. Puolison haluttomuus on erittäin raskasta, syö sisintä ja lopulta rakkauden sekä arvostuksen toista kohtaan.

        Unohdettu vaimo
        Et todellakaan ole yksin tämän ongelman kanssa, mutta ei se tee sitä sen helpommaksi. Se, että on kohtalotovereita ei tarkoita sitä, että sinun on kestettävä hammasta purren.

        Tiedän kokemuksesta, että toivo ja epätoivo seuraavat toinen toistaan. Se, että on kerran max. kerran viikossa seksiä, ei kuvaa seksin tasoa. Omalla kohdalla olen huomannut, että miehen haluttomuus vaikutti lopulta myös seksin laatuun. Eli lopulta kärsii sekä määrä että laatu. Kaikki kuihtuu. Toivottavasti onnistutte korjaamaan tilanteen, tähän mennessä en valitettavasti ole kuullut yhtään selviytymistarinaa.


      • Masentaa
        Saamatta.... kirjoitti:

        Milly
        Kuvasit niin hyvin tilannetta ja tuntemuksia haluttoman miehen puolisona. Sekä haluttomuuden seurauksia. Puolison haluttomuus on erittäin raskasta, syö sisintä ja lopulta rakkauden sekä arvostuksen toista kohtaan.

        Unohdettu vaimo
        Et todellakaan ole yksin tämän ongelman kanssa, mutta ei se tee sitä sen helpommaksi. Se, että on kohtalotovereita ei tarkoita sitä, että sinun on kestettävä hammasta purren.

        Tiedän kokemuksesta, että toivo ja epätoivo seuraavat toinen toistaan. Se, että on kerran max. kerran viikossa seksiä, ei kuvaa seksin tasoa. Omalla kohdalla olen huomannut, että miehen haluttomuus vaikutti lopulta myös seksin laatuun. Eli lopulta kärsii sekä määrä että laatu. Kaikki kuihtuu. Toivottavasti onnistutte korjaamaan tilanteen, tähän mennessä en valitettavasti ole kuullut yhtään selviytymistarinaa.

        Niin masentavaa elää miehen kanssa jolla ei seiso.
        Joka ei edes yritä tai halua.


    • Älä luule

      Kyllä yhdessä elävät oppivat tunnistamaan jos toinen käy huora reissulla.Sama oli meillä n.36 vuotta naimisissa.emäntä teki saman tempun.Kyllä sen käyttäytyminen muuttui ja äänestä ja käyttäytymisessä huomasi,ja valetta tuli valeen perään.Aviomiehenä lähti lähes kaikki ns.rakkaus luottamus ja kiinnostus seksistä hänen kans.Sulla ehkä sama miehes kans,ei ehkä sano kun ei voi todistaa.Tässä ollaan "vaan naimisis"Lasten lasten vuoksi.Eipä vaivaa minunkaan omatunto,kun elän elämääni ja käyn "tuttujen"luona.Hän itse aiheutti tämän.

      • miettikää

        Onko naiset funtsinusemmoista asiaa.Kun ne niin sanotusti iskee miehen,niin lähes jokainen mies käyttää tilaisuuden hyväksi ja vetää koipeen.Naisen ei tarvi olla välttämättä kaunis,viisas eikä paljon mitään,kun on reikä ja tekee lämpimän paskan.Miehelle on aivan sama,älkää kuvitelko jos mies sanoo kauniita sanoja että ne ois välttämättä aitoja.Kun saa vain pussit tyhjäksi.Varmaan on paljon tapauksia.


      • WTF män
        miettikää kirjoitti:

        Onko naiset funtsinusemmoista asiaa.Kun ne niin sanotusti iskee miehen,niin lähes jokainen mies käyttää tilaisuuden hyväksi ja vetää koipeen.Naisen ei tarvi olla välttämättä kaunis,viisas eikä paljon mitään,kun on reikä ja tekee lämpimän paskan.Miehelle on aivan sama,älkää kuvitelko jos mies sanoo kauniita sanoja että ne ois välttämättä aitoja.Kun saa vain pussit tyhjäksi.Varmaan on paljon tapauksia.

        Mitenköhän tämä liittyy aiheeseen??


    • x

      Tsemppiä!

      Olipa kerran mies, joka
      rakasti vaimoaan niin paljon,
      että melkein kertoi sen tälle.

      Me suomalaiset miehet ollaan tällaisia tomppeleita!

      Miehesi taatusti rakastaa Sinua mutta se romanttisuus ei tahdo aina istua. On kaikenlaista huolehdittavaa jne. Tuppaa unohtamaan ne toisen tarpeet. Koeta saada keskustelutilanne aikaiseksi missä tuot omat tarpeesi esille. Käytä naisellisia kikkoja. Kujeile. Seuraavan kerran kun rakastelette, sano että kiltti ja ihana mieheni, haluaisin tätä joka päivä. Sano että talo ilman sinua on vain asunto, kerro läheisyydentarpeestasi. Jos hän remontoi, ota vasara pois hänen kädestään ja ohjaa hänen kätensä rinnallesi ja sano sen tarvitsevan nyt kipeämmin remonttia. Tukeudu häneen ja herättele ihan konkreettisesti.

      Kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu! :-)

      terveisin, vanhempi tomppeli

      • Unohdettu vaimo

        Kiitos tästä asiallisesta, mutta humoristisesta ja ennen kaikkea viisaasta kommentista. Suomalainen mies osoittaa rakkautensa vaihtamalla vaimolle talvirenkaat, laittamalla takkatulet kylmänä iltana, ostamalla käytännöllisiä lahjoja (kuten vaikkapa naulakko tai kattila..) ja viemällä rakkaansa retkelle keskelle hirvikärpäsiä ja hyttysiä.. On se rakkautta, ja teot puhuvat enemmän kuin tuhannet lipevät sanat. Ei se puhu eikä pussaa mutta ei se myöskään lyö eikä petä, eikä rilluttele kuppiloissa. Eipä silti, mielellään niitä kehuja ja romanttisia höpötyksiäkin joskus kuulisi, myönnän olevani sen verran turhamainen..

        Aion minä myöskin kokeilla nuita antamiasi vinkkejä, jos ne "minun tomppeliin" tepsis.. Sen verran jo tiedän että pehmeämpi lähestymistapa on ehdottomasti oikea hänen kohdallaan. Hän on mies, minä olen nainen ja niitä rooleja älkööt me sotkeko!

        Sait minut jokatapauksessa hyvälle tuulelle ja valoit uskoa tulevaisuuteen. Polkumme alussahan me vasta ollaan!


      • Rostiina
        Unohdettu vaimo kirjoitti:

        Kiitos tästä asiallisesta, mutta humoristisesta ja ennen kaikkea viisaasta kommentista. Suomalainen mies osoittaa rakkautensa vaihtamalla vaimolle talvirenkaat, laittamalla takkatulet kylmänä iltana, ostamalla käytännöllisiä lahjoja (kuten vaikkapa naulakko tai kattila..) ja viemällä rakkaansa retkelle keskelle hirvikärpäsiä ja hyttysiä.. On se rakkautta, ja teot puhuvat enemmän kuin tuhannet lipevät sanat. Ei se puhu eikä pussaa mutta ei se myöskään lyö eikä petä, eikä rilluttele kuppiloissa. Eipä silti, mielellään niitä kehuja ja romanttisia höpötyksiäkin joskus kuulisi, myönnän olevani sen verran turhamainen..

        Aion minä myöskin kokeilla nuita antamiasi vinkkejä, jos ne "minun tomppeliin" tepsis.. Sen verran jo tiedän että pehmeämpi lähestymistapa on ehdottomasti oikea hänen kohdallaan. Hän on mies, minä olen nainen ja niitä rooleja älkööt me sotkeko!

        Sait minut jokatapauksessa hyvälle tuulelle ja valoit uskoa tulevaisuuteen. Polkumme alussahan me vasta ollaan!

        Niin tutulta kuulostaa,
        samanlainen tilanne myös meillä. Kirpaisee oikein, kun sinkkuystävät joskus narisevat, miten puutteessa ovat - pure siinä sitten hammasta ja ole hiljaa...

        Olen usein itsekin pohtinut, miten tärkeää itselle sopivan vilkas seksielämä onkaan. Mieheni on upea ihminen, ja tämä meidän halujen eriparisuus ei ole mitenkään kummankaan syy, eikä siksi tahallaan toiselle aiheutettua surua tai piinaa. Keksin lukuisia ikäviä ongelmia tai luonteenpiirteitä, jotka saisivat lähtemään. Tämä on vain yhteinen suru?
        Meillä tilanne on valitettavasti paljon ikävämpi - kiljuisin riemusta saadessani kerran viikossa nauttia mieheni lämmöstä. Hän ei ole kovin seksuaalinen ihminen, ei ole ollut edes teinipoikana, ei sinkkuaikoinaankaan juuri masturboinut jne. Edellisissä pitemmissä suhteissa sama juttu. Umpihetero kuitenkin on, eli eivät saa turhan usein innostumaan naiset, ei miehet. Hän on muuten eloisa ja hänellä on intohimoja ja innostuksen kohteita. Minäkin saan muuta huomiota osakseni paljon.

        Yritän pysytellä hyvillä mielin, mutta kyllä tämä kuihduttaa ja syö naista. Olen toisinaan pohtinut, voinko hylätä näin hienon ihmissuhteen moisen syyn takia?
        Toki sekstailen itsekseni, enkä oletakaan mieheni olevan kokonaan vastuussa seksuaalisesta tyytyväisyydestäni. Mutta kuten kirjoittelitkin, nämä ovat ihan eri asia. Ja tuo torjutuksi tunteminen, toisinaan oman naiseuden kyseenalaistaminen.. ja se, että koko asia myös nolottaa, eikä siitä sovi vitsailla, kun miehen päätä särkee.
        Lisäksi tilanne on juuri nyt niin tulehtunut, ettei noita jonkun ehdottamia "vasara kädestä ja nakutteles välillä mua" -heittoja voi valitettavasti enää viljellä. Toisen syliin on pitkä matka.

        Vaikeita valintoja..mikä kenellekin on tärkeää?

        Ainut hyvä puoli, minkä olen keksinyt on se, että eipähän tarvitse olla mustasukkainen ja vahtia vilkkuvasilmäistä miestä ;) Hänelle todellakin syvä henkinen yhteys on tärkeintä, eikä hän ihastu kovin helposti.

        Tsemppiä,
        kerro joskus miten kävi!


      • Turha toivo
        Unohdettu vaimo kirjoitti:

        Kiitos tästä asiallisesta, mutta humoristisesta ja ennen kaikkea viisaasta kommentista. Suomalainen mies osoittaa rakkautensa vaihtamalla vaimolle talvirenkaat, laittamalla takkatulet kylmänä iltana, ostamalla käytännöllisiä lahjoja (kuten vaikkapa naulakko tai kattila..) ja viemällä rakkaansa retkelle keskelle hirvikärpäsiä ja hyttysiä.. On se rakkautta, ja teot puhuvat enemmän kuin tuhannet lipevät sanat. Ei se puhu eikä pussaa mutta ei se myöskään lyö eikä petä, eikä rilluttele kuppiloissa. Eipä silti, mielellään niitä kehuja ja romanttisia höpötyksiäkin joskus kuulisi, myönnän olevani sen verran turhamainen..

        Aion minä myöskin kokeilla nuita antamiasi vinkkejä, jos ne "minun tomppeliin" tepsis.. Sen verran jo tiedän että pehmeämpi lähestymistapa on ehdottomasti oikea hänen kohdallaan. Hän on mies, minä olen nainen ja niitä rooleja älkööt me sotkeko!

        Sait minut jokatapauksessa hyvälle tuulelle ja valoit uskoa tulevaisuuteen. Polkumme alussahan me vasta ollaan!

        Tuttua, niin tuttua on tuo haluttoman miehen naisena eläminen.

        Ellei itkeminen haittaa, niin kannattaa lukea Plazan Ellit -keskustelupalstalta ketju "Vertaistukiryhmä naisille, jotka kärsivät seksin puutteesta" (http://keskustelu.plaza.fi/ellit/ihmissuhteet/parisuhteessa/1614840/vertaistukiryhma-naisille-jotka-karsivat-seksin-puutteesta/). Itsekin olen ketjuun kirjoittanut tällä nimimerkillä, hyvin paljon samoja kokemuksia kuin tässä ketjussa olleilla kirjoittajilla. Tutttuus kokemuksissa tuo kyyneleet silmiin - on kuin omasta elämästään lukisi.

        Oma mieheni on jo muutaman vuoden halunnut seksiä noin kerran kuussa tai harvemmin, itse olisin onnellinen edes kerrasta parista viikossa. Mutta ei niitä haluja taida saada miehessä aikaan kuin uusi nainen, sen jälkeen, kun parisuhteen alkuhuuma on parissa kolmessa vuodessa haihtunut pois. Ei siinä ole mitään merkitystä naisen ulkonäöllä, seksimieltymyksillä tai millään muullakaan. Seksiä on vähän, mutta silti sitä pysyy suhteessa, kun on kaikkea muutakin kuin seksi. Vasta puutteessa sitä huomaa mikä merkitys seksillä on. Näitä haukkujia ja tyhjän länkyttäjiä (jotka ehdottelevat jotain pitsihepeneitä miehen herättelemiseksi - ei ne ymmärrä, että se on koitettu jo kauan kauan sitten, mieshän vaan ärsyyntyy jos alkaa heti töistä tullessa ehdottelemaan - jos ei ole haluja niin niitä ei ole) riittää eikä niistä tarvitse välittää.

        Viihteen puolelta täälläkin mainitut PMMP:n Pariterapiaa ja Ei kiitos -romaani ovat meikäläisten heiniä, on se kiva, ettei tosiaan ihan yksin tarvii olla näiden tunteiden kanssa, niistähän on tehty ihan kulttuurituotteitakin :)


    • eräs miäs

      Niin vastaan ihan vain omasta kokemuksesta, se on totta että jos usein tulee torjutuksi tekee kovan kolahduksen mieleen ja ei tunnu todellakaan kivalta, mutta kirjoitit että miehesi tekee helkutisti kodin eteen ?? liekö siinä syy haluttomuuteen ? jos tekee rempat ym. ym ym. ym. niin kokee itsensä pelkäksi työjuhdaksi ala siinä sitten väsyneenä vielä naimaan =)) tosin on meitä sellaisiakin jotka niin tekee ;) saat varmaan sitä jakamatonta huomiota kunhan huomioit miestäsi enemmän, käytä sinä se koira ;). Ja sanotaanko että jos iltasella olisi kotona vastassa kiimainen nainen sopivasti korsetissa tai verkosukissa niin kyllä siinä jonkin asteen impotentistä on kyse jos ei jäykkene paikat ;) tai sitten on tyydytys hoidettu jo jotenkin muuten =)
      Empä moiti sinua tuosta pikku hypystä vieraan kanssa jokainen haluaa tulla joskus halutuksi. toivotaan että hommat lähtee siitä viriämään =)

    • pihtaamista..?

      Ihmisillä on kovin erilaiset käsitykset pihtaamisesta, huomaan. Jos seksi kerran viikossa on mielestäsi pihtaamista, niin olen eri mieltä. Meillä on nimittäin välillä ollut erinäisistä syistä yli vuodenkin taukoja. Se on jo seksinpuutetta.

      Ymmärrän huonon olon ja madaltuneen itsetunnon (kokemuksesta tiedän tunteen), mutta miksi pettää? Onko se oikeasti jokin ratkaisu? En voi kuvitella julmempaa tapaa loukata omaa rakastaan kuin mennä vieraaseen petiin! Tuossa vaiheessa täytyy mennä syvälle omaan ajatusmaailmaan ja miettiä asioita uudestaan.

      Avioliittoa ja parisuhdetta ei voi rakentaa pelkästään seksin varaan. Joskus tulee rankkoja aikoja ja joskus seksi vähenee, mutta hyvä suhde pysyy silti kasassa ilman syrjähyppyjä. Yhdessä kuljetaan vastatuuleenkin. Rakkaus, kunnioitus, luottamus ja ystävyys kantavat kyllä, kun vaan antaa niiden kantaa.

      Kannattaa keskustella asioista enemmän (saada siis mieskin keskustelemaan) ja koittaa löytää sitä kautta ratkaisu. Jos teillä lopulta on täysin erilaiset käsitykset seksistä ja sen tärkeydestä ja te perustatte suhteenne aivan eri asioille, niin en tiedä onko mitään järkeä jatkaa... Silloin voi olla paras ratkaisu erota ja etsiä sellainen kumppani, jonka kanssa voi perustaa suhteen niille asioille, joita itse eniten arvostaa. Se on silloin oikea ratkaisu teitä molempia kohtaan.

      Älä ymmärrä väärin; en tarkoita kommenttiani mitenkään pahalla tai loukatakseni, vaan toivon, että löydätte ratkaisun ongelmaanne sopuisasti!

      • Turha toivo

        Missä sen miehen rakkaus ja huolehtiminen rakkaastaan on silloin, kun rakas kaipaa seksiä ja joutuu tukahduttamaan jatkuvasti osan itsestään, ettei mies vaan ahdistuisi? Millä tavoin mies tukee naistaan ja huolehtii tämän hyvinvoinnista, jos ainoa vastaus seksuaaliseen turhautumiseen on halujen ainainen tukahduttaminen ja torjuminen?

        Pitääkö halukkaamman aina joustaa ja mukautua haluttoman kuivakkeen rytmiin? Onko haluttomalla osapuolella mitään vastuuta parisuhteesta? Jos suurin ongelma parisuhteessa on halujen epätasaisuus, niin vastausko on se, että enemmän halukas kärsii ikuisesti jos haluaa suhteessa pysyä? Onko haluttomalla osapuolella vastuuta avun hakemisessa? Millä tavoin haluton osapuoli osoittaa rakkauttaan, jos halukkaan osapuolen seksuaalisuus on jotain, mikä pitää pitää piilossa? Onko se rakastamista, että edellyttää toiselta itsensä kieltämistä varsin olennaisilta osilta ihmisyyttä? Onko haluton aina oikeassa ja halukas "seksihullu"? Miksi haluton on pysynyt suhteessa tai edes aloittanut parisuhteen, jos hän ei halua tarjota mitään seksuaalista kumppanilleen, jonka on jo suhteen alussa havainnut seksuaalisesti aktiiviseksi?


      • sitten!
        Turha toivo kirjoitti:

        Missä sen miehen rakkaus ja huolehtiminen rakkaastaan on silloin, kun rakas kaipaa seksiä ja joutuu tukahduttamaan jatkuvasti osan itsestään, ettei mies vaan ahdistuisi? Millä tavoin mies tukee naistaan ja huolehtii tämän hyvinvoinnista, jos ainoa vastaus seksuaaliseen turhautumiseen on halujen ainainen tukahduttaminen ja torjuminen?

        Pitääkö halukkaamman aina joustaa ja mukautua haluttoman kuivakkeen rytmiin? Onko haluttomalla osapuolella mitään vastuuta parisuhteesta? Jos suurin ongelma parisuhteessa on halujen epätasaisuus, niin vastausko on se, että enemmän halukas kärsii ikuisesti jos haluaa suhteessa pysyä? Onko haluttomalla osapuolella vastuuta avun hakemisessa? Millä tavoin haluton osapuoli osoittaa rakkauttaan, jos halukkaan osapuolen seksuaalisuus on jotain, mikä pitää pitää piilossa? Onko se rakastamista, että edellyttää toiselta itsensä kieltämistä varsin olennaisilta osilta ihmisyyttä? Onko haluton aina oikeassa ja halukas "seksihullu"? Miksi haluton on pysynyt suhteessa tai edes aloittanut parisuhteen, jos hän ei halua tarjota mitään seksuaalista kumppanilleen, jonka on jo suhteen alussa havainnut seksuaalisesti aktiiviseksi?

        --Miksi haluton on pysynyt suhteessa tai edes aloittanut parisuhteen, jos hän ei halua tarjota mitään seksuaalista kumppanilleen, jonka on jo suhteen alussa havainnut seksuaalisesti aktiiviseksi?---

        Entäpä miksi ihmeessä halukas sitten pysyy suhteessa, vaikka kärsii mielestään kovasti? Parisuhteessa on aina kaksi osapuolta ja vastuu on molemmilla! Silloin, jos homma ei keskustelujenkaan jälkeen toimi, niin sitten on vain erottava. Yksinkertaista. Turha siinä on sitten vikistä yhtään kauempaa!


      • Turha toivo
        sitten! kirjoitti:

        --Miksi haluton on pysynyt suhteessa tai edes aloittanut parisuhteen, jos hän ei halua tarjota mitään seksuaalista kumppanilleen, jonka on jo suhteen alussa havainnut seksuaalisesti aktiiviseksi?---

        Entäpä miksi ihmeessä halukas sitten pysyy suhteessa, vaikka kärsii mielestään kovasti? Parisuhteessa on aina kaksi osapuolta ja vastuu on molemmilla! Silloin, jos homma ei keskustelujenkaan jälkeen toimi, niin sitten on vain erottava. Yksinkertaista. Turha siinä on sitten vikistä yhtään kauempaa!

        Ei sen ensimmäisen kolmen vuoden perusttteella voi mitään päätellä ihmisen todellisesta seksuaalisesta aktiivisuustasosta, sillä monilla ilmeisesti halukkuus on huipussaan juuri sen alkuhuuman ajan ja sitten hiipuu vähitellen. Eli siinävaiheessa, kun seksittömyys/vähäinen seksi muodostuu ongelmaksi, on suhde edennyt jo pitkälle. Eikä sitä silloin tiedä, että onko kyse väliaikaisesta ohimenevästä ilmiöstä, ja varmasti puolisoaan rakastavat ihmiset haluavat ajatella, että kyllä se siitä kohenee, kun vaan panostaa tarpeeksi parisuhteeseen. Mutta ei se aina vaan niin mene.

        Halukkaampi ja siis seksuaalisesti aktiivisempi osapuoli tuntee sitten tulleensa huijatuksi suhteeseen, jossa aiemmin halukkaasta kumppanista sukeutuukin "pihtaava" ja haluton lahna - ei kukaan halua heti uskoa sitä muutosta todeksi ja lopulliseksi. Ja sitten nousee kysymykseksi, että kuinka tärkeää yksilölle on nauttia tyydyttävästä fyysisestä seksuaalisesta kanssakäymisestä osana parisuhdetta. Tästä kun ei ole oikeaa eikä väärää mielipidettä tai näkemystä - kaikki on subjektiivista.

        En usko, että ihmiset, jotka ovat "luonnostaan" haluttomia/vähän haluavia, voisivat ymmärtää seksuaalisuuden merkitystä seksuaalisesti aktiivisen ihmisen hyvinvoinnille. Ei vain millään tavalla ole tullut teksteissä tai puheissa ilmi, että ymmärtäisivät - sitä vaan sitten huudellaan nymfomaaniksi tai seksiaddiktiksi, kun heill'ä itsellään on alhainen libido.


      • MoilasenHoo
        Turha toivo kirjoitti:

        Ei sen ensimmäisen kolmen vuoden perusttteella voi mitään päätellä ihmisen todellisesta seksuaalisesta aktiivisuustasosta, sillä monilla ilmeisesti halukkuus on huipussaan juuri sen alkuhuuman ajan ja sitten hiipuu vähitellen. Eli siinävaiheessa, kun seksittömyys/vähäinen seksi muodostuu ongelmaksi, on suhde edennyt jo pitkälle. Eikä sitä silloin tiedä, että onko kyse väliaikaisesta ohimenevästä ilmiöstä, ja varmasti puolisoaan rakastavat ihmiset haluavat ajatella, että kyllä se siitä kohenee, kun vaan panostaa tarpeeksi parisuhteeseen. Mutta ei se aina vaan niin mene.

        Halukkaampi ja siis seksuaalisesti aktiivisempi osapuoli tuntee sitten tulleensa huijatuksi suhteeseen, jossa aiemmin halukkaasta kumppanista sukeutuukin "pihtaava" ja haluton lahna - ei kukaan halua heti uskoa sitä muutosta todeksi ja lopulliseksi. Ja sitten nousee kysymykseksi, että kuinka tärkeää yksilölle on nauttia tyydyttävästä fyysisestä seksuaalisesta kanssakäymisestä osana parisuhdetta. Tästä kun ei ole oikeaa eikä väärää mielipidettä tai näkemystä - kaikki on subjektiivista.

        En usko, että ihmiset, jotka ovat "luonnostaan" haluttomia/vähän haluavia, voisivat ymmärtää seksuaalisuuden merkitystä seksuaalisesti aktiivisen ihmisen hyvinvoinnille. Ei vain millään tavalla ole tullut teksteissä tai puheissa ilmi, että ymmärtäisivät - sitä vaan sitten huudellaan nymfomaaniksi tai seksiaddiktiksi, kun heill'ä itsellään on alhainen libido.

        Tuossa yllä oli monta hyvää ajatusta ja havaintoa. Niihin lisäisin vielä sen että kaikesta päinvastaisesta puheesta huolimatta, seksin tarvetta pidetään edelleen jotenkin "turhana tarpeena" jonka takia ei saisi esim. muuten toimivaa parisuhdetta jättää. Kaikenlainen henkinen laiminlyönti tai tunnekylmyys kyllä katsotaan niin vakavaksi että niiden takia on syytäkin lähteä suhteesta. Mutta jos seksuaalisen kommunikaation (ei siis vain itse seksin) puute aiheuttaa suhteessa ongelmia, halukkaampaa osapuolta pidetään helposti vain itsekkäänä jos pitää tätä kynnyskysymyksenä suhteen jatkamiselle. Se että ihminen voi myös yksin antaa itselleen nautintoa, ei tarkoita sitä että toisen seksuaalisen läheisyyden tarve olisi jotenkin vähäisempi kuin muun kommunikaation tarve. Ei kellekään joka valittaa puolisonsa tuppisuisuuttakaan sanota että puhu vaikka itseksesi tai soita kaverille. Sille puolisollehan sitä haluaa puhua jos suhteen pitäisi toimia. Sama juttu seksin kanssa.


      • Unohdettu vaimo
        MoilasenHoo kirjoitti:

        Tuossa yllä oli monta hyvää ajatusta ja havaintoa. Niihin lisäisin vielä sen että kaikesta päinvastaisesta puheesta huolimatta, seksin tarvetta pidetään edelleen jotenkin "turhana tarpeena" jonka takia ei saisi esim. muuten toimivaa parisuhdetta jättää. Kaikenlainen henkinen laiminlyönti tai tunnekylmyys kyllä katsotaan niin vakavaksi että niiden takia on syytäkin lähteä suhteesta. Mutta jos seksuaalisen kommunikaation (ei siis vain itse seksin) puute aiheuttaa suhteessa ongelmia, halukkaampaa osapuolta pidetään helposti vain itsekkäänä jos pitää tätä kynnyskysymyksenä suhteen jatkamiselle. Se että ihminen voi myös yksin antaa itselleen nautintoa, ei tarkoita sitä että toisen seksuaalisen läheisyyden tarve olisi jotenkin vähäisempi kuin muun kommunikaation tarve. Ei kellekään joka valittaa puolisonsa tuppisuisuuttakaan sanota että puhu vaikka itseksesi tai soita kaverille. Sille puolisollehan sitä haluaa puhua jos suhteen pitäisi toimia. Sama juttu seksin kanssa.

        Turha Toivo ja MoilasenHoo; kirjoitatte täyttä asiaa.
        Täällä kirjoitetuista kommenteista ei ole vaikea päätellä kunkin kirjoittajan libidon tasoa :) Joku pässinpää kirjoitti nykynaisista, joilla on aina perse märkänä.. huhhuijjaa..Kyllä se vaan on kumma kun ei vielä tällä vuosituhannellakaan saisi nainen nauttia omasta seksuaalisuudestaan ja haluta tyydytävää seksielämää! Jos olisin mies jonka vaimo pihtaa, saisin todennäköisesti aivan erilaisia vastauksia ja vaimo haukut siitä, ettei voi edes säälistä silloin tällöin miehelle pyllistää.


    • YETSKA

      "Meillä on omakotitalo, autot, koira, vakituiset työpaikat..kaikki siis hyvin?"

      Minusta ongelma on juuri tuossa koirassa..., silloin kaikki ei ole ihan hyvin :(

      • samaa mieltä

        Koira pois huushollista niin kaikki järjestyy.


      • hih hih!
        samaa mieltä kirjoitti:

        Koira pois huushollista niin kaikki järjestyy.

        Koira pois..ainoo järkevä koko sakissa!


      • Koira turvaan!
        hih hih! kirjoitti:

        Koira pois..ainoo järkevä koko sakissa!

        Kuka ei kuulu joukkoon..
        Huora..Impotentti..Koira..


    • Li0N

      Poikki ja pinoon niin kuin sanotaan!

      Jos asiat sitten ratkeaa niin että ainut vaihtoehto on erota niin sitten tehkää niin. Parempi sekin kuin kärsiä onnettomassa suhteessa -ja antaa sen tosirakkauden jonka kanssa matchaa jopa sängyssäkin täydellisesti odottaa, koska olet koko ajan varattu. -Se voin olla jopa minä.

      Vinkki kaikille: kannattaa miettiä hieman tuota libidoakin ennen kuin menee naimisiin. Itse en alkaisi virallistamaan suhdetta jos en tietäisi että se todellakin toimii.
      Toki joskus rakkaus on niin suuri että se syrjäyttää kaiken muun.

      Toisaalta, voi olla mahdollista sekin ettet kunnolla tiedä mistä asioista miehesi tykkää. Utele onko sillä mitään fetissejä tms.
      Sehän voisi mennä himosta sekaisin jostain asiasta mitä et vain satu tietämään. Sitten kun tiedät niin se odottaa joka päivä sua kieli pitkällään.. . .

      • Turha toivo

        LiON: "Vinkki kaikille: kannattaa miettiä hieman tuota libidoakin ennen kuin menee naimisiin. Itse en alkaisi virallistamaan suhdetta jos en tietäisi että se todellakin toimii."

        Tuo vinkki on aivan surkea, sillä ei sitä ihmisen libidon tasoa voi ennustaa, ellei niukkahaluinen sitä itse paljasta ja tiedä kokemuksesta, joka on hankittu vähintään yli 5-vuotisesta parisuhteesta. Alkuhuumassa (6kk-3vuotta) libidon taso on ihan biologisista syistä tavallista korkeampi, joten halukkaampi osapuoli on yleensä tämän alkuvaiheen ihan tyytyväinen kumppaniinsa.

        Sitten kun suhde on vakiintunut, aikaa kulunut jo ehkä viitisen vuotta, huomaa halukkaampi osapuoli joutuvansa yhä uudestaan ja uudestaan torjutuksi. Eli haluttomat ihmiset eivät kerro suhteen alussa, että tämän seksuaalinen aktiivisuus on vain hormonaalinen häiriö tai miellyttämisen halua, vaan olettavat, että halukkaampi osapuoli sitten suhteen arkistuttua tyytyy murusiin ja tukahduttaa jatkuvasti seksuaalisuutensa - tai muuten syytetään huoraksi, nymfoksi, seksihulluksi jne.

        Olisi kiva, jos haluttomat kuivakkeet kertoisivat avoimesti suhteen alussa, että seksiä ei sitten tulevaisuudessa meillä harrasteta kuin korkeintaan muutaman kerran vuodessa - silloin kun _minulle_ sattuu sopimaan. Näin ei ikinä tapahdu.


      • joskus tapahtuu
        Turha toivo kirjoitti:

        LiON: "Vinkki kaikille: kannattaa miettiä hieman tuota libidoakin ennen kuin menee naimisiin. Itse en alkaisi virallistamaan suhdetta jos en tietäisi että se todellakin toimii."

        Tuo vinkki on aivan surkea, sillä ei sitä ihmisen libidon tasoa voi ennustaa, ellei niukkahaluinen sitä itse paljasta ja tiedä kokemuksesta, joka on hankittu vähintään yli 5-vuotisesta parisuhteesta. Alkuhuumassa (6kk-3vuotta) libidon taso on ihan biologisista syistä tavallista korkeampi, joten halukkaampi osapuoli on yleensä tämän alkuvaiheen ihan tyytyväinen kumppaniinsa.

        Sitten kun suhde on vakiintunut, aikaa kulunut jo ehkä viitisen vuotta, huomaa halukkaampi osapuoli joutuvansa yhä uudestaan ja uudestaan torjutuksi. Eli haluttomat ihmiset eivät kerro suhteen alussa, että tämän seksuaalinen aktiivisuus on vain hormonaalinen häiriö tai miellyttämisen halua, vaan olettavat, että halukkaampi osapuoli sitten suhteen arkistuttua tyytyy murusiin ja tukahduttaa jatkuvasti seksuaalisuutensa - tai muuten syytetään huoraksi, nymfoksi, seksihulluksi jne.

        Olisi kiva, jos haluttomat kuivakkeet kertoisivat avoimesti suhteen alussa, että seksiä ei sitten tulevaisuudessa meillä harrasteta kuin korkeintaan muutaman kerran vuodessa - silloin kun _minulle_ sattuu sopimaan. Näin ei ikinä tapahdu.

        Mun mieheni varoitti jo siinä alkuhuuman aikana, että seksi ei sitten aina tule olemaan tällaista. Sehän oli oikein reilusti tehty - mutta en arvannut sen tarkoittavan, että seksi loppuu neljän, viiden vuoden kuluttua kokonaan.

        Ja mitä tekee mies, kun olen sen jälkeen useiden vuosien ajan sopeutunut tilanteeseen ja kärvistellyt puutteessa? Menee vieraisiin.

        Mikäli itse vielä joskus päädyn vakavaan suhteeseen, teen miehen kanssa kirjallisen sopimuksen. Siinä todetaan, että toisen halut pitää pääsääntöisesti tyydyttää (molemminpuolisesti, kyllä), ja sopimuksen jatkuva rikkominen antaa tyydyttämättömälle osapuolelle luvan hakea seksiä liiton ulkopuolelta :D


      • Anonyymi

        Ala uieutmaan seksikkäästinjä tyylikkäästi.
        Kotona vaikkamoley ainamnahkanhameessa tai nahka housuissa ja kengissä sappaat ua olet kuin mitään ei olis tapahtunut sillain pikkuhiljaa esim en sin baikkamvaan nahka hanåme ja sitten lissää .


    • sama tilanne

      ...että terveen miehen mielessä on monasti hieman tärkeämpiäkin asioita, kuin kusielinten hinkkaaminen vastakkain. Vastenmielistä hommaa. Hyi helvetti. Siinähän likaantuukin.

      Ja tiedoksi vielä, ettei se kiihota vähääkään, että kerran kuussa löysät verkkarit lepattaen tullaan tunkemaan perse lätkämatsin, iltauutisten tai muun tärkeän tv-ohjelman tielle ja narisevalla äänellä ilmoitetaan ettei TAASKAAN olla kuukauteen harrastettu seksiä. Jollei nainen kykene keksimään mitään tuon hohdokkaampaa, niin olkoon sitten helvetti ilman ja sormettakoon itsensä uneen. Eipä suuremmin kiinnosta.

      • m 43,

        olisko miehelläsi paineita.työ,koti,velka,suhde,ne vie seksi halut kyllä pois.ja se jatkuva ruinaus sitten vie viimeisetkin himot, jos ei pysty seksiin.koita saada miehesi puhumaan asioista vaikka ,josku ilta viritä kynttilät,tee hyvää ruokaa(liha tietty kun kyseessä mies);) lasi viiniä ja sitä vaan ihan kahden oloa ja hellimistä ilman pakko seksiä...toivottavasti se siihen silti johtaa. itsellä taas ton ikäsenä iski se 30 kriisi meni nainenkin vaihtoon kun huomasi mitä elämältä halusi oikeesti....


      • hyi,haiset!
        m 43, kirjoitti:

        olisko miehelläsi paineita.työ,koti,velka,suhde,ne vie seksi halut kyllä pois.ja se jatkuva ruinaus sitten vie viimeisetkin himot, jos ei pysty seksiin.koita saada miehesi puhumaan asioista vaikka ,josku ilta viritä kynttilät,tee hyvää ruokaa(liha tietty kun kyseessä mies);) lasi viiniä ja sitä vaan ihan kahden oloa ja hellimistä ilman pakko seksiä...toivottavasti se siihen silti johtaa. itsellä taas ton ikäsenä iski se 30 kriisi meni nainenkin vaihtoon kun huomasi mitä elämältä halusi oikeesti....

        Miten voit ees kuvitella ukkos sua rakastavan,kun oot sitä jo pettänyt..ja varmaan uhkaillut uusilla pettämisilläkin tulevaisuudessa..
        En ihmettele yhtään,ettei hypi sun pillis mukaan..
        Nai sua kerran viikossa,että saa oman halunsa tyydytettyä..mitä se sun haluista välittää..
        Ei pettämistä saa koskaan anteeksi..se on vaan merkki,että pettää uudestaan..
        Mitä sellaisen lumpun varaan voi laskea?
        Voihan olla,että miehelläsi on parempi nainen toisaalla..se saa varmaan parempaa seksiä,jossa rakkauttakin..
        Syytä ittees ,koko kylän mopo!


      • Everstiluutnantti

        Seurustelin aikoinani vakavasti ulkomaisen, korkeasti koulutetun naisen kanssa, jonka rinnalla Grace Kellykin olisi kalvennut. Hän oli erittäin älykäs ja tunnetaitoinen ihminen.

        Jouduimme toteamaan "olemme kuin veli ja sisko". Elämä oli kaikin puolin hyvää, luotimme ja kunnioitimme toisiamme. Meillä oli myös hauskaa keskusteluissamme. Ongelma oli vain, että pääsääntöisesti nukuimme kuin veli ja sisko.

        En haikaile. Yhteinen ratkaisumme oli oikea. Joudun silti toteamaan, että "hänessä oli kaikki todella korkeatasoisen ihmisen attribuutit eli ominaisuudet".

        Elämän suhteeseen ei riitä "grace kelly, älykkyys ja raha". Jos noiden lisäksi ei ole kemiaa, kaikki on sortunut jo lähtöasetelmissa.

        Tilanne tietysti muuttuu eettisiltä vastuiltaan, jos yrittämisen halussa on ennätetty yhteisiin lapsiin ja kotiin. Sitä vastoin ei kannata harjoittaa sitä selittelyä, jota olen palstan naisissa tunnistavanani "ei ole väliä vaikka ei ole kemiaa, sähköiskua toisen kanssa, elämä on silti ihan hyvää".


    • AssiCalma''''''''

      Voi vee...kirjoitin sivullisen, koska olen rakastaja kaltaiselles naiselle.
      Mies hyväksyy minun ja vaimonsa suhteen.
      Vuokraa Brokeback Mountain ja sulle selkee mikä mättää.Katso ensin yksin ja sitten kaksin.
      Ota suhteet ja tuntee ja sieltä AssiCalma otsikko ei seksiä 8-vuoteen.
      Yli 14.000 avausta-jatkollakin yli 4.000
      Liittosi on finaalissa ellet tee meidän temppua. Jos se ei onnistu lähde litomaan..

    • ......

      on vaan kaikki niin helppoa toisille ja toisille ei. Olen Mies ja kokenut liiton jossa seksiä oli mutta harvakseen ja pitkiäkin aikoja ilman jouduin olemaan ,mutta suomalaisittain ok . Haluan itse paljon, mutta minkäs teet no sen sitten itse vaan. Muuten oli suhtkoht hyvin eikä sitä sitten tullut erottua. Myöhemmin tuli ero muusta syystä ja heti pian taas sain uuden ja oli seksiä kunnes mentiin virallisesti yhteen, niin siihen loppui totaalisesti. Olen kuullut tapauksista että on erottu seksin puutteen takia, mutta jos muuten noin ok niin voikin mennä muut sitten perseelleen, mutta saa paneskella!? Vieraisiin riskillä että ero tulee , omin käsin vai mikä . Nämä halu jutut lähtee jo kotiympäristöstä pienenä ainakin haluttomuus jutut jos ei ole muuta sairauta ja jotkin lääkkeet myös .Entä jos miehelläsi on joku muu ,niin .... Kannatta tehdä tarpeet selväksi miehelle ja hakemaan apua tai sitten ? Me voitaskin kohdata niin kohtaa tarpeetkin :) miten voidaan saada yhteystietojamme...

      • huorat on huoria!

        Tuo peetturi tuolla aikaisemmin puhui asiaa!! Kyllä sen vaistoaa toisesta sen huoraamisen!
        Minunkin mies liiteli pilvissä ja kaikkee,mut ei myöntäny mitään..
        No seksin lopetin sitten kokonaan,ei sitä petturin kanssa enää halua!!
        Ukon laitoin eri huoneeseen nukkuun! naikoon ketä haluaa,ei kuitenkaan mua! Eikä enää vaivaa!
        Voihan tuota itekkin käydä pesäänsä jollekkin tarjoomassa,jos mieli tekee..
        En tommoisen takia kuitenkaan omaisuutta ala pilkkoon..


      • Everstiluutnantti
        huorat on huoria! kirjoitti:

        Tuo peetturi tuolla aikaisemmin puhui asiaa!! Kyllä sen vaistoaa toisesta sen huoraamisen!
        Minunkin mies liiteli pilvissä ja kaikkee,mut ei myöntäny mitään..
        No seksin lopetin sitten kokonaan,ei sitä petturin kanssa enää halua!!
        Ukon laitoin eri huoneeseen nukkuun! naikoon ketä haluaa,ei kuitenkaan mua! Eikä enää vaivaa!
        Voihan tuota itekkin käydä pesäänsä jollekkin tarjoomassa,jos mieli tekee..
        En tommoisen takia kuitenkaan omaisuutta ala pilkkoon..

        Laitoin väärään paikkaan vastaukseni. Otetaan se uusiksi siis:

        Seurustelin aikoinani vakavasti ulkomaisen, korkeasti koulutetun naisen kanssa, jonka rinnalla Grace Kellykin olisi kalvennut. Hän oli erittäin älykäs ja tunnetaitoinen ihminen.

        Jouduimme toteamaan "olemme kuin veli ja sisko". Elämä oli kaikin puolin hyvää, luotimme ja kunnioitimme toisiamme. Meillä oli myös hauskaa keskusteluissamme. Ongelma oli vain, että pääsääntöisesti nukuimme kuin veli ja sisko.

        En haikaile. Yhteinen ratkaisumme oli oikea. Joudun silti toteamaan, että "hänessä oli kaikki todella korkeatasoisen ihmisen attribuutit eli ominaisuudet".

        Elämän suhteeseen ei riitä "grace kelly, älykkyys ja raha". Jos noiden lisäksi ei ole kemiaa, kaikki on sortunut jo lähtöasetelmissa.

        Tilanne tietysti muuttuu eettisiltä vastuiltaan, jos yrittämisen halussa on ennätetty yhteisiin lapsiin ja kotiin. Sitä vastoin ei kannata harjoittaa sitä selittelyä, jota olen palstan naisissa tunnistavanani "ei ole väliä vaikka ei ole kemiaa, sähköiskua toisen kanssa, elämä on silti ihan hyvää".


      • vanhempipariskunta
        Everstiluutnantti kirjoitti:

        Laitoin väärään paikkaan vastaukseni. Otetaan se uusiksi siis:

        Seurustelin aikoinani vakavasti ulkomaisen, korkeasti koulutetun naisen kanssa, jonka rinnalla Grace Kellykin olisi kalvennut. Hän oli erittäin älykäs ja tunnetaitoinen ihminen.

        Jouduimme toteamaan "olemme kuin veli ja sisko". Elämä oli kaikin puolin hyvää, luotimme ja kunnioitimme toisiamme. Meillä oli myös hauskaa keskusteluissamme. Ongelma oli vain, että pääsääntöisesti nukuimme kuin veli ja sisko.

        En haikaile. Yhteinen ratkaisumme oli oikea. Joudun silti toteamaan, että "hänessä oli kaikki todella korkeatasoisen ihmisen attribuutit eli ominaisuudet".

        Elämän suhteeseen ei riitä "grace kelly, älykkyys ja raha". Jos noiden lisäksi ei ole kemiaa, kaikki on sortunut jo lähtöasetelmissa.

        Tilanne tietysti muuttuu eettisiltä vastuiltaan, jos yrittämisen halussa on ennätetty yhteisiin lapsiin ja kotiin. Sitä vastoin ei kannata harjoittaa sitä selittelyä, jota olen palstan naisissa tunnistavanani "ei ole väliä vaikka ei ole kemiaa, sähköiskua toisen kanssa, elämä on silti ihan hyvää".

        Mitä selittelyä?
        Etkö voi hyväksyä sitä,ettei kaikilla se seksi valtaa koko elämää?
        Jos on hyvää seksiä harrastanut kumppaninsa kanssa yli 20 vuotta ja kummastakin tuntuu,ettei siitä niin enää välitä,mitä selittelyä se on? Tosiasian tunnustamista vaan..
        Sitä voi olla muutakin läheisyyttä ja hyvää yhteistä tekemistä.
        Kyllä ne sähköiskut ja kemiat on jo koettu ja osattu niistä aikoinaan nauttia..
        ja muuten..se elämä on oikeasti ihan hyvää.. :)


      • Everstiluutnantti
        vanhempipariskunta kirjoitti:

        Mitä selittelyä?
        Etkö voi hyväksyä sitä,ettei kaikilla se seksi valtaa koko elämää?
        Jos on hyvää seksiä harrastanut kumppaninsa kanssa yli 20 vuotta ja kummastakin tuntuu,ettei siitä niin enää välitä,mitä selittelyä se on? Tosiasian tunnustamista vaan..
        Sitä voi olla muutakin läheisyyttä ja hyvää yhteistä tekemistä.
        Kyllä ne sähköiskut ja kemiat on jo koettu ja osattu niistä aikoinaan nauttia..
        ja muuten..se elämä on oikeasti ihan hyvää.. :)

        Myös iäkkäämpänä ja pitempään avioliitossa olleena totean kuitenkin että "jos suhteen alkuvaiheessa - ensimmäisen kahden vuoden aikana - ollaan kuin veli ja sisko", ei se ole hyvä asia. Sitä "voi olla muutakin läheisyyttä ja hyvää yhteistä tekemistä". Totta, ja juuri noin.

        Olen hyvin harvoin nähnyt ilmiön nimeltä "sitä voi olla muutakin läheisyyttä ja yhdessä tekemistä". Useimmiten ne yhdessä tekemiset jäävät rinnakkain elämiseksi, jos mies on kaappijuoppo ja puolihomo tai vaimo pihtari tahi niuho; noin karkeasti sanoen. Elämä kaipaa erotiikkaa kahden ihmisen välille, onko sen oltava seksiä, sitä en tiedä. Erotiikan puute sopii vain "pystyynkuivuneille".

        Enpä ole normaaleja ihmisiä tavannut, joille erotiikan puutteesta huolimatta 'se elämä on ihan oikeasti hyvää'. Mieleeni tulee silloin selittelijät, besservisserit jotka ovat aina oikeassa eivätkä oikein pysty kuuntelemaan toisia. Vaan meitä on moneksi, joten teidän elämänne voi olla oikeasti ihan hyvää, teidän maailmanne rajoissa. :)


      • laajenna ajatteluasi
        Everstiluutnantti kirjoitti:

        Myös iäkkäämpänä ja pitempään avioliitossa olleena totean kuitenkin että "jos suhteen alkuvaiheessa - ensimmäisen kahden vuoden aikana - ollaan kuin veli ja sisko", ei se ole hyvä asia. Sitä "voi olla muutakin läheisyyttä ja hyvää yhteistä tekemistä". Totta, ja juuri noin.

        Olen hyvin harvoin nähnyt ilmiön nimeltä "sitä voi olla muutakin läheisyyttä ja yhdessä tekemistä". Useimmiten ne yhdessä tekemiset jäävät rinnakkain elämiseksi, jos mies on kaappijuoppo ja puolihomo tai vaimo pihtari tahi niuho; noin karkeasti sanoen. Elämä kaipaa erotiikkaa kahden ihmisen välille, onko sen oltava seksiä, sitä en tiedä. Erotiikan puute sopii vain "pystyynkuivuneille".

        Enpä ole normaaleja ihmisiä tavannut, joille erotiikan puutteesta huolimatta 'se elämä on ihan oikeasti hyvää'. Mieleeni tulee silloin selittelijät, besservisserit jotka ovat aina oikeassa eivätkä oikein pysty kuuntelemaan toisia. Vaan meitä on moneksi, joten teidän elämänne voi olla oikeasti ihan hyvää, teidän maailmanne rajoissa. :)

        Jotkut pystyy ajattelemaan yläpäälläänkin..niin yksinkertaista se on..
        Sinä taas tuppaat sitä omaa idealogiaasi vähän joka rakoon..ymmärrät sitten joskus..


      • Puumanaiset
        Everstiluutnantti kirjoitti:

        Myös iäkkäämpänä ja pitempään avioliitossa olleena totean kuitenkin että "jos suhteen alkuvaiheessa - ensimmäisen kahden vuoden aikana - ollaan kuin veli ja sisko", ei se ole hyvä asia. Sitä "voi olla muutakin läheisyyttä ja hyvää yhteistä tekemistä". Totta, ja juuri noin.

        Olen hyvin harvoin nähnyt ilmiön nimeltä "sitä voi olla muutakin läheisyyttä ja yhdessä tekemistä". Useimmiten ne yhdessä tekemiset jäävät rinnakkain elämiseksi, jos mies on kaappijuoppo ja puolihomo tai vaimo pihtari tahi niuho; noin karkeasti sanoen. Elämä kaipaa erotiikkaa kahden ihmisen välille, onko sen oltava seksiä, sitä en tiedä. Erotiikan puute sopii vain "pystyynkuivuneille".

        Enpä ole normaaleja ihmisiä tavannut, joille erotiikan puutteesta huolimatta 'se elämä on ihan oikeasti hyvää'. Mieleeni tulee silloin selittelijät, besservisserit jotka ovat aina oikeassa eivätkä oikein pysty kuuntelemaan toisia. Vaan meitä on moneksi, joten teidän elämänne voi olla oikeasti ihan hyvää, teidän maailmanne rajoissa. :)

        Huvittavaa tuollaisen vanhan ukon kuvitelmat..usko kukaan..!!
        Sä ehkä oot nimimerkistäs päätellenkin sellainen käpy,joka ei paljon toisen nautintoja aattele,panet vain ittes tyydyttääksesi...sitten luulet niin kovaa erotiikka ukkoo olevas..naises tuskin nauttii..jos nyt oikeesti naista sulla ees on..Täällähän voit esittää mitä vaan..
        Viiskymppisten ja vanhempien ukkojen seksitarjonta on jo sellaista,et jos muija on kuvioissa..se antaa vaan säälistä..Naiselle ukolla ei ole enään mitään tarjottavaa..ja se on totuus..
        Me ollaan naisten kanssa nämä asiat puhuttu ja pohdittu,eikä kukaan nauttinut enää vanhojen herrojen antimista..joku tykkää vielä sen verran elin-ikäisestä kumppanistaa,että säälien antaa..jos ukko nyt joskus pukille vielä uskaltautuu..
        Naiset tyydyttää itsensä nykyajan vempaimilla paljon paremmin,joten eiköhän sieltä natsinkin "naisen" yölaatikosta löydy se oikea tyydyttäjä..
        Enenemässä oleva määrä naisia on alkanut käyttää nuoria miehiä himojen hyrrätessä..
        Haaveillahan saa erotiikasta niin paljon kuin haluaa..


      • vanhat on vanhoja
        Puumanaiset kirjoitti:

        Huvittavaa tuollaisen vanhan ukon kuvitelmat..usko kukaan..!!
        Sä ehkä oot nimimerkistäs päätellenkin sellainen käpy,joka ei paljon toisen nautintoja aattele,panet vain ittes tyydyttääksesi...sitten luulet niin kovaa erotiikka ukkoo olevas..naises tuskin nauttii..jos nyt oikeesti naista sulla ees on..Täällähän voit esittää mitä vaan..
        Viiskymppisten ja vanhempien ukkojen seksitarjonta on jo sellaista,et jos muija on kuvioissa..se antaa vaan säälistä..Naiselle ukolla ei ole enään mitään tarjottavaa..ja se on totuus..
        Me ollaan naisten kanssa nämä asiat puhuttu ja pohdittu,eikä kukaan nauttinut enää vanhojen herrojen antimista..joku tykkää vielä sen verran elin-ikäisestä kumppanistaa,että säälien antaa..jos ukko nyt joskus pukille vielä uskaltautuu..
        Naiset tyydyttää itsensä nykyajan vempaimilla paljon paremmin,joten eiköhän sieltä natsinkin "naisen" yölaatikosta löydy se oikea tyydyttäjä..
        Enenemässä oleva määrä naisia on alkanut käyttää nuoria miehiä himojen hyrrätessä..
        Haaveillahan saa erotiikasta niin paljon kuin haluaa..

        heh heh..joo..taitaa everstiluutnantti potee jo hieman dementtiaakin..kun ihan kahteen kertaan samaa viestiä kirjootellaan..taitaa siellä kotoonakin olla vähä jo sellaasta,et ko hällä tekkee mieli,niin eukko sanoo,et "justhan sä nait!" ja eversti aattelee,no niihän se tietty oli..ku ei oikein enää tuo muistikaan pelaa..heh heh..tosi erotiikkaa..ja eukkoo naurattaa..meni ukko taas samaan halpaan..heh heh..


      • Everstiluutnantti
        vanhat on vanhoja kirjoitti:

        heh heh..joo..taitaa everstiluutnantti potee jo hieman dementtiaakin..kun ihan kahteen kertaan samaa viestiä kirjootellaan..taitaa siellä kotoonakin olla vähä jo sellaasta,et ko hällä tekkee mieli,niin eukko sanoo,et "justhan sä nait!" ja eversti aattelee,no niihän se tietty oli..ku ei oikein enää tuo muistikaan pelaa..heh heh..tosi erotiikkaa..ja eukkoo naurattaa..meni ukko taas samaan halpaan..heh heh..

        Yritän aina kuvata monipuolisesti syyn näkemyksiini. Se tarjoaa keskustelulle mahdollisuuden. Ilmeisesti näkemykseni nyt kolahtivat, kun minua nimitellään. Dementiaakin poen, kun väärään paikkaan postasin vastaukseni.

        Kuitenkin ainoa viestini oli: "jo ikääntyneillä aviopareilla(kin) on toivon mukaan erotiikkaa, jotta elämä olisi enemmän elämisen arvoista. Olen nähnyt niin monia kaappijuoppoja tai -homoja, jotka aviosuhteissaan kuivuvat 'pystyyn'. Heidän lapsensa näkevät totuuden ja ihmettelevät aikanaan, miksi isä ja äiti olivat elämänsä pettureita, eivät eläneet laillansa vaan "toisen elämää".

        Mikä viestissäni oli niin kamalaa, että tarvitsi ryhtyä nimittelemään? Kolahtiko se liiaksi? Onko erilainen ajattelu syy nimittelyyn. Jos on, niin mitä puolustaa kun noin ahdistuu?


      • vääpeli körmy
        Everstiluutnantti kirjoitti:

        Yritän aina kuvata monipuolisesti syyn näkemyksiini. Se tarjoaa keskustelulle mahdollisuuden. Ilmeisesti näkemykseni nyt kolahtivat, kun minua nimitellään. Dementiaakin poen, kun väärään paikkaan postasin vastaukseni.

        Kuitenkin ainoa viestini oli: "jo ikääntyneillä aviopareilla(kin) on toivon mukaan erotiikkaa, jotta elämä olisi enemmän elämisen arvoista. Olen nähnyt niin monia kaappijuoppoja tai -homoja, jotka aviosuhteissaan kuivuvat 'pystyyn'. Heidän lapsensa näkevät totuuden ja ihmettelevät aikanaan, miksi isä ja äiti olivat elämänsä pettureita, eivät eläneet laillansa vaan "toisen elämää".

        Mikä viestissäni oli niin kamalaa, että tarvitsi ryhtyä nimittelemään? Kolahtiko se liiaksi? Onko erilainen ajattelu syy nimittelyyn. Jos on, niin mitä puolustaa kun noin ahdistuu?

        Höh,mitäs selittelet? mitään ahdistusta mistään huomannut..??
        Taidat pappa itse ahdistua ja kuvitella höppäniä!
        Kaikki nyt tietää vanhojen guppejen erotiikat! Niitä oo enää ku päiväunissas!!
        Huvittaa nuo höppänän kirjoottelut..mut jos ne sut onnelliseksi tekee..siitä vaan!
        Kunhan et luule,et niitä kukaan uskoo..Ja saa kait täällä muutkin kommentoida kuin sinä..
        Pitääkö nyt ottaa nitroo..ahdistukseesi..vai viagraa..älä sekoita niitä keskenään..heh heh heh..


      • seksipeksi..
        vääpeli körmy kirjoitti:

        Höh,mitäs selittelet? mitään ahdistusta mistään huomannut..??
        Taidat pappa itse ahdistua ja kuvitella höppäniä!
        Kaikki nyt tietää vanhojen guppejen erotiikat! Niitä oo enää ku päiväunissas!!
        Huvittaa nuo höppänän kirjoottelut..mut jos ne sut onnelliseksi tekee..siitä vaan!
        Kunhan et luule,et niitä kukaan uskoo..Ja saa kait täällä muutkin kommentoida kuin sinä..
        Pitääkö nyt ottaa nitroo..ahdistukseesi..vai viagraa..älä sekoita niitä keskenään..heh heh heh..

        Toiset ne vaan paasaa ja paasaa..ei vaan oo sitten kanttii ottaa vastaan kritiikkiä..
        Ja eiköhän ne vanhukset kuitenkin jo mieluummin istu kiikkustuolissaan kun jonku
        moloo imis..huoh! Jätetääs se nuoleminen nuoremmille..


      • Everstiluutnantti
        seksipeksi.. kirjoitti:

        Toiset ne vaan paasaa ja paasaa..ei vaan oo sitten kanttii ottaa vastaan kritiikkiä..
        Ja eiköhän ne vanhukset kuitenkin jo mieluummin istu kiikkustuolissaan kun jonku
        moloo imis..huoh! Jätetääs se nuoleminen nuoremmille..

        Hyvässä verkkokeskustelussa keskitytään argumentointiin eli näkemysten perusteluun ja vertailuun. Vanha retorinen (puhetaidollinen) kikka on sivuuttaa toisen näkemykset ja kääntää huomio hänen persoonaansa.

        Jos katsoo vastauksia avauksiini, järjestään käytetään tuota retorista kikkaa. Ei siitä voi muuta johtopäätöstä tehdä kuin että väitteet (1) myös iäkkäämpien ihmisten parisuhteessa on oltava seksiä tai erotiikkaa (jolla tarkoitan hellyyttä ja läheisyyttä) sekä (2) jos tuon tarpeen kieltää, on vaarana että muumioituu 'pystyyn kuivuneeksi'.

        Mikä noissa väitteissä on ollut niin kamalaa, että ne riittävät syyksi nimitellä tai muuten kajota nimimerkin persoonaan ja sivuuttaa hänen argumenttinsa käsittelemättöminä? Oliko se ahdistus, pelko siitä että joutuu toteamaan oman elämänvalheensa? Tai jotakin muuta?


      • hölynpölyä..
        Everstiluutnantti kirjoitti:

        Hyvässä verkkokeskustelussa keskitytään argumentointiin eli näkemysten perusteluun ja vertailuun. Vanha retorinen (puhetaidollinen) kikka on sivuuttaa toisen näkemykset ja kääntää huomio hänen persoonaansa.

        Jos katsoo vastauksia avauksiini, järjestään käytetään tuota retorista kikkaa. Ei siitä voi muuta johtopäätöstä tehdä kuin että väitteet (1) myös iäkkäämpien ihmisten parisuhteessa on oltava seksiä tai erotiikkaa (jolla tarkoitan hellyyttä ja läheisyyttä) sekä (2) jos tuon tarpeen kieltää, on vaarana että muumioituu 'pystyyn kuivuneeksi'.

        Mikä noissa väitteissä on ollut niin kamalaa, että ne riittävät syyksi nimitellä tai muuten kajota nimimerkin persoonaan ja sivuuttaa hänen argumenttinsa käsittelemättöminä? Oliko se ahdistus, pelko siitä että joutuu toteamaan oman elämänvalheensa? Tai jotakin muuta?

        tik tak tik tak...joo..oot vanha..ahdistu siitä!


    • Mielikuvitus peliin

      No, vitsihän tuo otsikko tietysti oli. Korkki ei auta haluttomuuteen, mutta tuntuu silti hyvältä jos mies tekee jotain muuta vaimonsa sekusuaalisen hyvinvoinnin eteen. Voi se olla vaikka kuohuviinipullon korkki, tai kuminen kylpyankka, jolla on pippeli. Voi se olla myös sauva (dildo), jolla leikitään silloin kun mies ei fyysisesti syystä tai toisesta jaksa. Jaksamattomuus ei tarkoita samaa kuin että ei rakasta! Ostakaa yhdessä jotain kivaa, jolla voitte leikkiä, ja se lelu voi tosiaan olla vaikka se kuohuviinipullon korkki ta jääkaapista löytyvä kurkku tai porkkana. Mitään kallista ei tarvita.

      • Turha toivo

        Onko jotenkin vaikeaa ymmärtää, että jos miestä ei kiinnosta seksi naisensa kanssa, ei miestä kiinnosta myöskään ostaa naiselle dildoja tai millään tavalla puuttua tai viitata naisen seksuaalisuuteen ja nautintoon - muutoin kuin sen merkityksen vähättelyn ja kieltämisen muodossa. Jos seksi ei kiinnosta, niin se ei kiinnosta. Kaikkea voi kokeilla, mutta jos ihmisellä on luontaisesti heikko libido, tuo seksi ilmeisesti lähinnä mieleen virtsaamiselinten yhteen hinkkaamisen (kuten joku edellä kuvasi), eli tyhjänpäiväisen eläimellisen teknisen toiminnon.

        Nainen saa tällöin pärjätä ihan omillaan ja niellä halunsa. Luonnollisesti haluttomat tai heikkolibidoiset miehet eivät myöskään salli naisilleen muita miehiä, sehän olisi pettämistä. Se, että nainen kokee tulleensa petetyksi, kun parisuhteessa eläessään joutuu luopumaan seksuaalisuudestaan, ei haluttomia miehiä tunnu haittaavan. Itsekkäät p*skat.


      • Uskokaa nyt jo!
        Turha toivo kirjoitti:

        Onko jotenkin vaikeaa ymmärtää, että jos miestä ei kiinnosta seksi naisensa kanssa, ei miestä kiinnosta myöskään ostaa naiselle dildoja tai millään tavalla puuttua tai viitata naisen seksuaalisuuteen ja nautintoon - muutoin kuin sen merkityksen vähättelyn ja kieltämisen muodossa. Jos seksi ei kiinnosta, niin se ei kiinnosta. Kaikkea voi kokeilla, mutta jos ihmisellä on luontaisesti heikko libido, tuo seksi ilmeisesti lähinnä mieleen virtsaamiselinten yhteen hinkkaamisen (kuten joku edellä kuvasi), eli tyhjänpäiväisen eläimellisen teknisen toiminnon.

        Nainen saa tällöin pärjätä ihan omillaan ja niellä halunsa. Luonnollisesti haluttomat tai heikkolibidoiset miehet eivät myöskään salli naisilleen muita miehiä, sehän olisi pettämistä. Se, että nainen kokee tulleensa petetyksi, kun parisuhteessa eläessään joutuu luopumaan seksuaalisuudestaan, ei haluttomia miehiä tunnu haittaavan. Itsekkäät p*skat.

        Nämä ns. vinkin antajat eivät tosiaan ymmärrä sitä, että miestä EI kiinnosta seksi missään muodossa. Seksi on pakkopullaa, jota tehdään hampaat irvessä naisen vaatimuksesta satunnaisesti. Miehet, jotka eivät ole kiinnostuneita seksistä eivät vedä käteen, eivät katso aikuisviihdettä, eivät syty alusvaatteista ja dildon hankkiminen ja sillä leikkiminen on aivan turhaa. Siis karkeasti sanottu EI ota eteen sitten millään, tai kyllähän fyysisesti toimii, mutta henkisesti ei.

        Ei tämmöinen mies halua puhua asiasta, hän suuttuu ja keksii tekosyitä riitelemiseen, jotta voi sanoa, että riidan vuoksi ei seksi huvita. Mies, jota seksi kiinnostaa ja jolla on haluja, kyllä hankkii oma-aloitteisesti apua, jos huomaa, että ei fyysinen suoritus onnistu tai muuten seksielämä tökkii. Lahnat sen sijaan ovat tyytyväisiä seksittömään elämään ja heitä ei voisi vähempäänkään haitata kuukausia kestävät kuivat kausdet.

        Naisena ainoat vaihtoehdot ovat eroaminen, selibaatti tai oman seuran hankkiminen.

        Itse en voi muuta kuin haaveila, että oma mies olisi minun kimpussani joka päivä/viikko/kuukausi.


      • noname3
        Uskokaa nyt jo! kirjoitti:

        Nämä ns. vinkin antajat eivät tosiaan ymmärrä sitä, että miestä EI kiinnosta seksi missään muodossa. Seksi on pakkopullaa, jota tehdään hampaat irvessä naisen vaatimuksesta satunnaisesti. Miehet, jotka eivät ole kiinnostuneita seksistä eivät vedä käteen, eivät katso aikuisviihdettä, eivät syty alusvaatteista ja dildon hankkiminen ja sillä leikkiminen on aivan turhaa. Siis karkeasti sanottu EI ota eteen sitten millään, tai kyllähän fyysisesti toimii, mutta henkisesti ei.

        Ei tämmöinen mies halua puhua asiasta, hän suuttuu ja keksii tekosyitä riitelemiseen, jotta voi sanoa, että riidan vuoksi ei seksi huvita. Mies, jota seksi kiinnostaa ja jolla on haluja, kyllä hankkii oma-aloitteisesti apua, jos huomaa, että ei fyysinen suoritus onnistu tai muuten seksielämä tökkii. Lahnat sen sijaan ovat tyytyväisiä seksittömään elämään ja heitä ei voisi vähempäänkään haitata kuukausia kestävät kuivat kausdet.

        Naisena ainoat vaihtoehdot ovat eroaminen, selibaatti tai oman seuran hankkiminen.

        Itse en voi muuta kuin haaveila, että oma mies olisi minun kimpussani joka päivä/viikko/kuukausi.

        Aloittajalle ehdotan joko eroa tai rakastajan hankkimista. Nyt on vielä helppo erota kun ei ole lapsia ja olet avioliittomarkkinoilla hehkeimmilläsi. Jos vielä kymmenen vuotta funtsit ja odotat ihmettä, eron jälkeen on tarjolla vain jämiä tulevien lastesi isäkandidaateiksi. Raaka peli nykyään sinkkumarkkinoilla, naisten parasta ennen-päiväys päättyy kolmikymmenvuotiaana. Tarvitset viriilin miehen , sehän on selvä. Rakastaja ehkä on siinä vaiheessa vaihtoehto, jos erittäin rehellisesti puhutte asiat halki ja mies ehdottomasti ei halua erota, vaan mieluummin päästää sinut vieraisiin kuin eroaa.
        Siis itse sinuna panisin eron vireille.


      • djidfkefu
        noname3 kirjoitti:

        Aloittajalle ehdotan joko eroa tai rakastajan hankkimista. Nyt on vielä helppo erota kun ei ole lapsia ja olet avioliittomarkkinoilla hehkeimmilläsi. Jos vielä kymmenen vuotta funtsit ja odotat ihmettä, eron jälkeen on tarjolla vain jämiä tulevien lastesi isäkandidaateiksi. Raaka peli nykyään sinkkumarkkinoilla, naisten parasta ennen-päiväys päättyy kolmikymmenvuotiaana. Tarvitset viriilin miehen , sehän on selvä. Rakastaja ehkä on siinä vaiheessa vaihtoehto, jos erittäin rehellisesti puhutte asiat halki ja mies ehdottomasti ei halua erota, vaan mieluummin päästää sinut vieraisiin kuin eroaa.
        Siis itse sinuna panisin eron vireille.

        mitäköhän tässä tekis, ku miehelle riittää se 1-3 krt viikossa, ku ite haluis joka päivä tai ees joka toinen päivä? ja silloinkin ku rakastellaan nii session pituus tuntuu olevan se max. 30 min joten joo moro. siis esileikit mukaan laskettuna. en enää edes tiedä mitä on rakastella pitkään. ku toista rakastaa nii tekis mieli olla koko ajan toisen kimpussa mut ei sitä enää jaksa ku toista kiinnostaa uudet tietokoneen päivitykset ja ohjelmat ja jotkut scifi-ohjelmat telkkarista enempi ku mun seura. joten istun mäki sit tuntikaudet naamakirjas ja haukottelen. ja joo, ollaan parikymppisii ja oltu vasta vuosi yhdessä, ei kylläkään naimisissa vaa avoliitossa ja kihloissa kans.

        että semmosta. armeija pilaa miehen. mies sanoo itekki et armeijan käytyään ei tehny enää kauheesti mieli seksiä ku sitä niin harvoin silloin sai. melkein harmi että tapasin mieheni vasta sen jälkeen.


      • Eroon päätynyt
        djidfkefu kirjoitti:

        mitäköhän tässä tekis, ku miehelle riittää se 1-3 krt viikossa, ku ite haluis joka päivä tai ees joka toinen päivä? ja silloinkin ku rakastellaan nii session pituus tuntuu olevan se max. 30 min joten joo moro. siis esileikit mukaan laskettuna. en enää edes tiedä mitä on rakastella pitkään. ku toista rakastaa nii tekis mieli olla koko ajan toisen kimpussa mut ei sitä enää jaksa ku toista kiinnostaa uudet tietokoneen päivitykset ja ohjelmat ja jotkut scifi-ohjelmat telkkarista enempi ku mun seura. joten istun mäki sit tuntikaudet naamakirjas ja haukottelen. ja joo, ollaan parikymppisii ja oltu vasta vuosi yhdessä, ei kylläkään naimisissa vaa avoliitossa ja kihloissa kans.

        että semmosta. armeija pilaa miehen. mies sanoo itekki et armeijan käytyään ei tehny enää kauheesti mieli seksiä ku sitä niin harvoin silloin sai. melkein harmi että tapasin mieheni vasta sen jälkeen.

        Turha toivo: kiitos sanoistasi. Vaihdan sinne plazan palstalle.


    • Tanguero

      Tunteesi taitavat vähän heilahdella. Aluksi kerrot olevasi kaunis nuori vaimo, mutta kun miehesi ei halua, tunnet itsesi rumaksi. Seksuaaliset tarpeet vaihtelevat niin naisten kuin miestenkin keskuudessa. Ei ole mitenkään erikoista, että nainen on viriilimpi kuin mies. Parisuhteessa ongelmaksi ei kuitenkaan tarvitse tulla erilaisuus tässä tarpeessa. Ongelma tulee siitä, että sitä ei avoimesti haluta tai osata käsitellä. Ei kuulosta siltä, että miehesi olisi aidosti halukas näkemään sinun toiveesi ja tarpeesi. Jos olisi, siihen luultavasti löytyisi yhteisesti hyväksyttyjä ratkaisuja. Osaako tai haluaako hän ilmaista sinulle, mikä saa hänet syttymään ? Eroottiset elokuvat, seksikkäät alusasut, hemmotteleva kokovartalo- tai osavartalohieronta, rohkeasti aloitteen tekevä vaimo, tms ? Jos yhdyntä ei hänelle maistu, niin maistuisiko apuvälineiden käyttö yhdessä ? Kertomuksestasi päätellen kyse on hänen osaltaan enemmänkin halusta kuin kyvystä, joten Viagrasta tuskin silloin on apua. Voisiko hän hyväksyä kolmannen pyörän käyttöä tai antaa sinulle luvan joskus, silloin tällöin, tehdä syrjähypyn ? Jos keskenänne avoin keskustelu asiasta onnistuu, olen varma, että molempia tyydyttäviä ratkaisuja löytyy. Seksuaaliterapeutilla käynti on myös yksi mahdollisuus, mutta sekin edellyttää kyllä molempien halua parantaa yhteistä seksielämää. Miehesi ei välttämättä pihtaa seksiä, vaan hän luultavasti ei halua sitä yhtä usein tai paljon kuin sinä. Itse ymmärrän pihtaamisella sitä, että haluaisi kyllä, mutta ei suostu syystä tai toisesta. Olen yli kuusikymppinen mies. Itselläni on etupäässä kokemuksia toisinpäin, eli nainen pihtaa tai sitten ei halua.
      Hyvää loppukesää.

      • Joku vaan

        "olen varma, että molempia tyydyttäviä ratkaisuja löytyy"

        En olisi niin varma.

        "Olen yli kuusikymppinen mies. Itselläni on etupäässä kokemuksia toisinpäin, eli nainen pihtaa tai sitten ei halua."

        Miehillä on monta ongelmaa. Ensiksikin hyvin harva mies on objektiivisesti seksikäs (kääntää nuorten naisten päitä kadulla). Toiseksi naisen kiihottaminen ja tyydyttäminen on fysiologisesti ja psykologisesti vaativa tehtävä. Siihen eivät kaikki naiset pysty itsekään, eikä nainen osaa välttämättä sanoa, mikä temppu tepsisi. Kolmanneksi useimpien naisten elämässä seksin puute ei ilmeisesti kasaudu niin pahasti kuin miehillä.


      • Reilu kumppaniko?

        "Kolmatta pyörää" alkoi miehenikin minulle kerran esittelemään - kysymättä mielipidettäni -, koska häntä asia olisi viehättänyt; hän oli sitä harrastanutkin aikaisemmissa suhteissaan, kuten parin vaihtoakin.
        Olin järkyttynyt! Tunsin olevani kauppatavaraa! Hän ei sitä ymmärtänyt eikä ole anteeksi pyydellyt.
        Minua hän on vertaillut koko suhteemme ajan entisiin naisiinsa, jotka ovat olleet huomattavasti vapaa-
        mielisempiä seksinkin suhteen kuin itse olen. Olen saanut yksityiskohtia myöten kuulla hänen entisten seksisuhteittensa toimivuuden ja tiedän olevani vain surkea jatkokertomus sen kaiken jälkeen.
        Uskollisuuttani hän ei liioin arvosta, vaan tyrkyttää minua vieraisiin. Oletettavasti, jotta saisi itsekin luvan käydä?
        Seksiin tähtäämätöntä aitoa hellyyttä ei kyllä heru, ei henkistä eikä liioin fyysistäkään. Kuka siinä sitten pihtaa ja mitä? Tiedän kaipaavani hellyyttä, samoinkuin luottamuksellista suhdetta, jossa ei tehdä mitään toisen selän takana ... tämänkin kirjoittaminen on kuin puukottaisi toista selkään: sitä ihmistä, joka ainakin toistaiseksi on ollut se jokapäiväisen elämäni tärkein. Puolustukseksi ei riitä sekään, että niin muutkin tekevät. Raukkamaista mikä raukkamaista, mutta pakko oli kirjoittaa, tämän ainoan kerran.


      • Kaiken karvaiset
        Reilu kumppaniko? kirjoitti:

        "Kolmatta pyörää" alkoi miehenikin minulle kerran esittelemään - kysymättä mielipidettäni -, koska häntä asia olisi viehättänyt; hän oli sitä harrastanutkin aikaisemmissa suhteissaan, kuten parin vaihtoakin.
        Olin järkyttynyt! Tunsin olevani kauppatavaraa! Hän ei sitä ymmärtänyt eikä ole anteeksi pyydellyt.
        Minua hän on vertaillut koko suhteemme ajan entisiin naisiinsa, jotka ovat olleet huomattavasti vapaa-
        mielisempiä seksinkin suhteen kuin itse olen. Olen saanut yksityiskohtia myöten kuulla hänen entisten seksisuhteittensa toimivuuden ja tiedän olevani vain surkea jatkokertomus sen kaiken jälkeen.
        Uskollisuuttani hän ei liioin arvosta, vaan tyrkyttää minua vieraisiin. Oletettavasti, jotta saisi itsekin luvan käydä?
        Seksiin tähtäämätöntä aitoa hellyyttä ei kyllä heru, ei henkistä eikä liioin fyysistäkään. Kuka siinä sitten pihtaa ja mitä? Tiedän kaipaavani hellyyttä, samoinkuin luottamuksellista suhdetta, jossa ei tehdä mitään toisen selän takana ... tämänkin kirjoittaminen on kuin puukottaisi toista selkään: sitä ihmistä, joka ainakin toistaiseksi on ollut se jokapäiväisen elämäni tärkein. Puolustukseksi ei riitä sekään, että niin muutkin tekevät. Raukkamaista mikä raukkamaista, mutta pakko oli kirjoittaa, tämän ainoan kerran.

        Kirjoitit : "toistaiseksi on ollut se jokapäiväisen elämäni tärkein"...
        Aiotko jättäytyä liittoon, jossa mies ei sinua ilmeisestikään arvosta eikä anna sinun olla oma itsesi?
        Ei toiselta voi odottaa enempää kuin mitä hän haluaa ja mihin hän pystyy! Kyllä tuollainen käytös luottamuksen, rakkauden sekä halutkin tappaa! Pariterapiaa teillekin suosittelisin, keskinäiseen kommunikointiinne! Siis mikäli sitten yhdessä aiotte eteenpäin.
        Tiedoksi sinulle: kyllä uskolliselle kumppanille ottajia riittää! Täälläkin yksi, hellyyttä ja huomiota antava, toista ihmistä arvostava, varmasti lojaali sekä niin henkistä kuin fyysistäkin rakkautta kaipaava, ex-puolison petturuudesta katkeroitunut 50 .


      • Tanguero
        Reilu kumppaniko? kirjoitti:

        "Kolmatta pyörää" alkoi miehenikin minulle kerran esittelemään - kysymättä mielipidettäni -, koska häntä asia olisi viehättänyt; hän oli sitä harrastanutkin aikaisemmissa suhteissaan, kuten parin vaihtoakin.
        Olin järkyttynyt! Tunsin olevani kauppatavaraa! Hän ei sitä ymmärtänyt eikä ole anteeksi pyydellyt.
        Minua hän on vertaillut koko suhteemme ajan entisiin naisiinsa, jotka ovat olleet huomattavasti vapaa-
        mielisempiä seksinkin suhteen kuin itse olen. Olen saanut yksityiskohtia myöten kuulla hänen entisten seksisuhteittensa toimivuuden ja tiedän olevani vain surkea jatkokertomus sen kaiken jälkeen.
        Uskollisuuttani hän ei liioin arvosta, vaan tyrkyttää minua vieraisiin. Oletettavasti, jotta saisi itsekin luvan käydä?
        Seksiin tähtäämätöntä aitoa hellyyttä ei kyllä heru, ei henkistä eikä liioin fyysistäkään. Kuka siinä sitten pihtaa ja mitä? Tiedän kaipaavani hellyyttä, samoinkuin luottamuksellista suhdetta, jossa ei tehdä mitään toisen selän takana ... tämänkin kirjoittaminen on kuin puukottaisi toista selkään: sitä ihmistä, joka ainakin toistaiseksi on ollut se jokapäiväisen elämäni tärkein. Puolustukseksi ei riitä sekään, että niin muutkin tekevät. Raukkamaista mikä raukkamaista, mutta pakko oli kirjoittaa, tämän ainoan kerran.

        Tunnen vilpitöntä sympatiaa sinua kohtaan, kun parisuhde ei vastaa toiveitasi, vaikka ainakin itse uskot tekeväsi parhaasi sen hyväksi ja varmaankin rakastat miestäsi hänen puutteistaan huolimatta. Muutama yksityiskohta kertomuksissasi kuitenkin herättää kysymyksiä. Kerroit, että olet pettänyt miestäsi, siis hänen selän takanaan. Et kuitenkaan voisi kuvitella hyväksyväsi tai ainakaan nauttivasi vieraasta miehestä, silloin, kun et tekisi sitä miehesi selän takana...vaan yhteisesti sovittuna. Kumpi sitten on reilumpaa parisuhteen kannalta ?
        Kun hän tykkää kertoa entisten naistensa paremmuudesta sängyssä, se selvästi loukkaa sinua ja sattuu sinuun. Entä jos asennoituisit siihen tyyliin "kerro lisää" ja kyselet itse lisää yksityiskohtia, voisi olla, että hänen mielenkiintonsa ja libidonsa sinuun heräisi aivan uudella tavalla. Hänen kertomuksensahan ei tee sinusta yhtään huonompaa ihmistä eikä edes huonompaa rakastajaa. Jälkimmäiseen varmaankin sait vahvistusta myös syrjähypyssäsi. Niin tässä kuin muissakin asioissa hänen kanssaan voisit vaihtoehtoisesti myös itse olla loukkaantumatta ja uskoa, että hänen tarkoituksensa ei varmaankaan ole loukata sinua millään lailla, vaan hänen fantasiamaailmansa on vain erilainen kuin sinun. Mitä tulee uskollisuuteen parisuhteessa miehesi arvomaailma on selvästi hyvin erilainen kuin sinun. Jos ette pääse yhteisesti hyväksyttäviin arvoihin tässä asiassa, on vaikea nähdä, että parisuhteella on kovin ruusuista tulevaisuutta.
        Suomalaisnaisten harmiksi on myös sanottava, että suomalaisessa kulttuurissa varmaankin edelleen pätee sanonta "tosi mies ei puhu eikä pussaa", varsinkin kun vähän väliä kuulee naisilta kertomuksia kuinka jotkut muunmaalaiset miehet ovat kohdelleet heitä romattisesti ja hellävaraisesti "kuin kukkaa kämmenellä".
        Sanooko miehesi koskaan, että hän rakastaa sinua ? Jos hän rakastaa, voit olla varma, että hän ei halua luopua sinusta. Yhteisen sävelen löytymiselle pitäisi silloin olla edellytykset. Päinvastaisessa tapauksessa herää kysymys, mikä pitää teidän parisuhdetta pystyssä hänen puoleltaan.


      • Reilu kumppaniko?
        Tanguero kirjoitti:

        Tunnen vilpitöntä sympatiaa sinua kohtaan, kun parisuhde ei vastaa toiveitasi, vaikka ainakin itse uskot tekeväsi parhaasi sen hyväksi ja varmaankin rakastat miestäsi hänen puutteistaan huolimatta. Muutama yksityiskohta kertomuksissasi kuitenkin herättää kysymyksiä. Kerroit, että olet pettänyt miestäsi, siis hänen selän takanaan. Et kuitenkaan voisi kuvitella hyväksyväsi tai ainakaan nauttivasi vieraasta miehestä, silloin, kun et tekisi sitä miehesi selän takana...vaan yhteisesti sovittuna. Kumpi sitten on reilumpaa parisuhteen kannalta ?
        Kun hän tykkää kertoa entisten naistensa paremmuudesta sängyssä, se selvästi loukkaa sinua ja sattuu sinuun. Entä jos asennoituisit siihen tyyliin "kerro lisää" ja kyselet itse lisää yksityiskohtia, voisi olla, että hänen mielenkiintonsa ja libidonsa sinuun heräisi aivan uudella tavalla. Hänen kertomuksensahan ei tee sinusta yhtään huonompaa ihmistä eikä edes huonompaa rakastajaa. Jälkimmäiseen varmaankin sait vahvistusta myös syrjähypyssäsi. Niin tässä kuin muissakin asioissa hänen kanssaan voisit vaihtoehtoisesti myös itse olla loukkaantumatta ja uskoa, että hänen tarkoituksensa ei varmaankaan ole loukata sinua millään lailla, vaan hänen fantasiamaailmansa on vain erilainen kuin sinun. Mitä tulee uskollisuuteen parisuhteessa miehesi arvomaailma on selvästi hyvin erilainen kuin sinun. Jos ette pääse yhteisesti hyväksyttäviin arvoihin tässä asiassa, on vaikea nähdä, että parisuhteella on kovin ruusuista tulevaisuutta.
        Suomalaisnaisten harmiksi on myös sanottava, että suomalaisessa kulttuurissa varmaankin edelleen pätee sanonta "tosi mies ei puhu eikä pussaa", varsinkin kun vähän väliä kuulee naisilta kertomuksia kuinka jotkut muunmaalaiset miehet ovat kohdelleet heitä romattisesti ja hellävaraisesti "kuin kukkaa kämmenellä".
        Sanooko miehesi koskaan, että hän rakastaa sinua ? Jos hän rakastaa, voit olla varma, että hän ei halua luopua sinusta. Yhteisen sävelen löytymiselle pitäisi silloin olla edellytykset. Päinvastaisessa tapauksessa herää kysymys, mikä pitää teidän parisuhdetta pystyssä hänen puoleltaan.

        Olet ymmärtänyt väärin tai luultavimmin sekoittanut nimimerkit!
        En ole koskaan pettänyt miestäni. Arvomaailmamme on kyllä tosiaan erilainen, ei käy kiistäminen, ja
        se on myös tuonut rutkasti ongelmia mukanaan.
        Tiedän mieheni olevan tyytymätön; mutta en todellakaan tiedä, miksi hän ei lopeta suhdettamme.
        Mielestäni ei ongelmiaan pitäisi julkisesti ratkoa! Mutta jos muille osaa antaa neuvoja, luulisi omalla
        kohdallakin asioiden hoituvan, mutta aina ei ole niin helppoa, eihän? Tiedäthän ne suutarin lapsen
        kengät...?
        Ei hän koskaan sano minua rakastavansa, enpä koe hänen sängyssäkään haluavan minua, vaan seksiä.
        Onko se mielestäsi riittävä syy eroon?
        Itse olen häneen kiintynyt, rakastankin, mutta tilanteen jatkuminen on raskasta eikä huumori riitä! Haluaisin toki olla hänen kanssaan onnellinen, mutta neuvot ovat loppu ja kierrämme vain umpikujaa.
        Vanhat asiat ovat puimatta, uudet lakoavat päälle, kuten tämä netissä purnaaminenkin - ei omia asioitaan ole kiva lueskella.
        Et nyt sitten olisi niin reilu, että kertoisit suoraan, jos haluat suhteemme lopettaa. Tai vaihto-ehtoisesti edes kerran sanoisit minua rakastavasi tai edes tarvitsevasi. Mutta ei netissä, olenhan naisesi!


      • pihtariksi mainittu
        Tanguero kirjoitti:

        Tunnen vilpitöntä sympatiaa sinua kohtaan, kun parisuhde ei vastaa toiveitasi, vaikka ainakin itse uskot tekeväsi parhaasi sen hyväksi ja varmaankin rakastat miestäsi hänen puutteistaan huolimatta. Muutama yksityiskohta kertomuksissasi kuitenkin herättää kysymyksiä. Kerroit, että olet pettänyt miestäsi, siis hänen selän takanaan. Et kuitenkaan voisi kuvitella hyväksyväsi tai ainakaan nauttivasi vieraasta miehestä, silloin, kun et tekisi sitä miehesi selän takana...vaan yhteisesti sovittuna. Kumpi sitten on reilumpaa parisuhteen kannalta ?
        Kun hän tykkää kertoa entisten naistensa paremmuudesta sängyssä, se selvästi loukkaa sinua ja sattuu sinuun. Entä jos asennoituisit siihen tyyliin "kerro lisää" ja kyselet itse lisää yksityiskohtia, voisi olla, että hänen mielenkiintonsa ja libidonsa sinuun heräisi aivan uudella tavalla. Hänen kertomuksensahan ei tee sinusta yhtään huonompaa ihmistä eikä edes huonompaa rakastajaa. Jälkimmäiseen varmaankin sait vahvistusta myös syrjähypyssäsi. Niin tässä kuin muissakin asioissa hänen kanssaan voisit vaihtoehtoisesti myös itse olla loukkaantumatta ja uskoa, että hänen tarkoituksensa ei varmaankaan ole loukata sinua millään lailla, vaan hänen fantasiamaailmansa on vain erilainen kuin sinun. Mitä tulee uskollisuuteen parisuhteessa miehesi arvomaailma on selvästi hyvin erilainen kuin sinun. Jos ette pääse yhteisesti hyväksyttäviin arvoihin tässä asiassa, on vaikea nähdä, että parisuhteella on kovin ruusuista tulevaisuutta.
        Suomalaisnaisten harmiksi on myös sanottava, että suomalaisessa kulttuurissa varmaankin edelleen pätee sanonta "tosi mies ei puhu eikä pussaa", varsinkin kun vähän väliä kuulee naisilta kertomuksia kuinka jotkut muunmaalaiset miehet ovat kohdelleet heitä romattisesti ja hellävaraisesti "kuin kukkaa kämmenellä".
        Sanooko miehesi koskaan, että hän rakastaa sinua ? Jos hän rakastaa, voit olla varma, että hän ei halua luopua sinusta. Yhteisen sävelen löytymiselle pitäisi silloin olla edellytykset. Päinvastaisessa tapauksessa herää kysymys, mikä pitää teidän parisuhdetta pystyssä hänen puoleltaan.

        Hei Tankero!
        "Sanooko miehesi koskaan, että hän rakastaa sinua ? Jos hän rakastaa, voit olla varma, että hän ei halua luopua sinusta."

        Ethän itsekään KOSKAAN niitä kolmea taikasanaa minulle sano!
        - Miten voin olla milloinkaan varma, että seisot rinnallani niin hyvinä kuin huonoinakin päivinä'?
        - Miten voin luottaa siihen, ettet käy hurvittelemassa muualla, kun selkäni käännän? ... ja tilaisuuksiahan olisi! Varsinkin, kun olemme riidoissa, sinullahan on tapana ottaa niitä omia oikeuksiasi!

        Mutta kuten itse totesit, suomalainen mies ei puhu eikä pussaa; tai jos puhuu, niin jostain muusta
        kuin tunteista. Tunteet ja seksi eivät suinkaan ole sama asia, vaikka parhaimmillaan ovatkin samassa paketissa!


    • Vaikka joka päivä

      En tiedä onko miehesi pihtari jos hän nyt kerran viikossa tai kahdessa harrastaa seksiä kanssasi, mutta tiedostan kyllä minkälainen ongelma ja paha olo sinulla on. Ihan miehenä kärsin suunnattomasti samasta syystä.
      Meillä nykyisin seksi loppunut kokonaan. Aluksi meni siten että vaimoni ei pitänyt lainkaan että häneen kosketaan, hipelöidään tai millääntavalla osoitetaan hellyyttä. Seksiä sentään voitiin harrastaa silloin tällöin. Jälkeenpäin olen miettinyt että sekin oli vain ehkä siitä syystä että saatiin lapset aikaan, hänellä nimittäin aikaisemmista suhteista ei lapsia halusta huolimatta. Olen siis saattanut tulla petoksen uhriksi.
      Tilanne hiljeni pikkuhiljaa lasten jälkeen ja pihtausta sain osakseni erityisesti kostona riidasta tai erimielisyydestä päivittäisissä toimintatavoissa ja periaatteissa. Seksi loppui sitten kokonaan siihen kun kyllästyin siihen jatkuvaan "älä", "ei nyt", "lapset herää", "mun pitää huomenna aikaisin töihin", jne syihin. Päätin vain että nyt loppuu tämä minun yrittäminen jos kerran toinen ei halua ja jätin aloitteenteon hänelle ajatellen että sittenhän sitä on mukava harrastaa kun hän haluaa.
      Ei vaan ole halunnut. Ja vuodet alkaa vieriä.
      Itse koen että hellyys ja seksi olisi jopa oiva apuväline riidan loiventamiseen, mutta ilmeisesti sitä ei osata käyttää siihen tarkoitukseen.
      Ymmärrän senkin että on erilaisia ihmisiä ja jotka eivät millään tavalla nauti seksistä, vaikka ihan mukavia ja hyviä ihmisiä muuten olisivatkin. Ne vain eivät ole minua varten.
      Muistelen monesti menneitä ja edellisiä suhteitani, missä seksiä on ollut ihan riittämiin ja parhaimmillaan useasti päivässä. Voi kuinka nautinnollisia hetkiä ne olivatkaan. Eikä tarvinnut vierasta petiä ajatellakkaan. Vaan eipä se pelkkä hyvä seksikään pitkälle kanna jos henkilössä ilmenee muita ongelmia kuten alkoholismia, narsistisuutta, mielenvikaisuutta, tunnevammaisuutta jne...
      En tiedä mitä nyt taas tässä tapauksessa tekisin, mutta vituttaa suunnattomasti. Olen myös kokeillut aidan toiselta puolelta, joka toisaalta ihan mahtavaa, mutta ei istu ajatusmaailmaani kovin jouhevasti. Tämän edellisen lauseeni perusteellla tietenkin olen petturi, sika, ja kaikkea muutakin törkeää, mutta ihan itse päätän tekemisistäni ja yritän olla kohtuullisen oikeudenmukainen - myös itseäni kohtaan.

      • Joku vaan

        "Olen siis saattanut tulla petoksen uhriksi."

        En usko; älä siis ole katkera. Jos vaimosi oikeasti haluaisi seksiä kanssasi, hän varmasti olisi kimpussasi.

        Ennen lapsia hän myös todennäköisesti oli oikeasti innostunut seksistä sinun kanssasi. Mahdollisuus haluttuun raskauteen on useimmille naisille suuri kiihoke. Kun lapset on tehty, seksihalu usein katoaa syvällisellä tavalla.

        "Olen myös kokeillut aidan toiselta puolelta"

        Eli kuka siis on tullut petoksen uhriksi?


      • :(

        Minä en taas saa mieheltäni mitään hellyydenosoituksia, rakkaudentunnustuksia, kosketuksia ilman, ettei ne johtaisi seksiin..
        ...siis helppoa ei ole tämäkään..
        Rakkauden puutteessa kärvisteleminen suhteessa on kamalaa, se syö ihmistä.
        Asiasta ei voi enää puhua, kun mies ei kommentoi millään tavalla siihen, tunnen itseni vain nöyryytetyksi kun anelen syliä.
        Ehkä puutteessa ja puutteessa elämisillä on jotain yhteistä.


      • Joku toinenkin vaan
        Joku vaan kirjoitti:

        "Olen siis saattanut tulla petoksen uhriksi."

        En usko; älä siis ole katkera. Jos vaimosi oikeasti haluaisi seksiä kanssasi, hän varmasti olisi kimpussasi.

        Ennen lapsia hän myös todennäköisesti oli oikeasti innostunut seksistä sinun kanssasi. Mahdollisuus haluttuun raskauteen on useimmille naisille suuri kiihoke. Kun lapset on tehty, seksihalu usein katoaa syvällisellä tavalla.

        "Olen myös kokeillut aidan toiselta puolelta"

        Eli kuka siis on tullut petoksen uhriksi?

        Sinä siis osasit löytää nämä kohdat tuosta viestistä. Onnittelen! Sinusta saattaa tulla vielä jotain.


      • erixa
        :( kirjoitti:

        Minä en taas saa mieheltäni mitään hellyydenosoituksia, rakkaudentunnustuksia, kosketuksia ilman, ettei ne johtaisi seksiin..
        ...siis helppoa ei ole tämäkään..
        Rakkauden puutteessa kärvisteleminen suhteessa on kamalaa, se syö ihmistä.
        Asiasta ei voi enää puhua, kun mies ei kommentoi millään tavalla siihen, tunnen itseni vain nöyryytetyksi kun anelen syliä.
        Ehkä puutteessa ja puutteessa elämisillä on jotain yhteistä.

        Olen ollut jossainkohtaa elämässäni seksin-, rakkauden-, ajan-, rahan- jne- puutteessa. Aika tavalla erilaisia puutteita ovat, mutta kyllä niissä on jotain yhteistä. Riippumatta siitä missä puutteessa on, niin puutteessa ei ole kiva elää!


      • Vastaaja********
        Joku vaan kirjoitti:

        "Olen siis saattanut tulla petoksen uhriksi."

        En usko; älä siis ole katkera. Jos vaimosi oikeasti haluaisi seksiä kanssasi, hän varmasti olisi kimpussasi.

        Ennen lapsia hän myös todennäköisesti oli oikeasti innostunut seksistä sinun kanssasi. Mahdollisuus haluttuun raskauteen on useimmille naisille suuri kiihoke. Kun lapset on tehty, seksihalu usein katoaa syvällisellä tavalla.

        "Olen myös kokeillut aidan toiselta puolelta"

        Eli kuka siis on tullut petoksen uhriksi?

        Törkeetä leikkiä lapsen elämällä pelatakseen omaa peliä ja oman edun tavoittelu etusijalla. Tuntuu siltä että "Joku vaan" on hankkinut lapsensa juuri tällä tavalla, hirvee pelko ettei kelpaa kenellekkään ja täytyy antaa jonkun äkkiä siementää ittensä tiineeksi. Kun lapsia on sitten siunaantunut, siinähän on sitten pieni kiristyksen mahdollisuus ja saa taas alkaa olla oma ittensä. En tiedä kuinka joku vaan voi elääkkin elämänsä parhaat päivät vittuilemalla puolisolleen, kun luulisi että siinä olisi mahdollisuus nauttia parisuhteen onnellisista päivistä. Mut omaan nilkkaan osuu, ja todennäköisesti taustalla on jonkinasteinen henkinen sairaus, joten lääkärissä käynti olisi se kaikkein parhain vaihtoehto, pahimmassa (parhaimmassa) tapauksessa laitoshoito.


      • Joku vaan
        Vastaaja******** kirjoitti:

        Törkeetä leikkiä lapsen elämällä pelatakseen omaa peliä ja oman edun tavoittelu etusijalla. Tuntuu siltä että "Joku vaan" on hankkinut lapsensa juuri tällä tavalla, hirvee pelko ettei kelpaa kenellekkään ja täytyy antaa jonkun äkkiä siementää ittensä tiineeksi. Kun lapsia on sitten siunaantunut, siinähän on sitten pieni kiristyksen mahdollisuus ja saa taas alkaa olla oma ittensä. En tiedä kuinka joku vaan voi elääkkin elämänsä parhaat päivät vittuilemalla puolisolleen, kun luulisi että siinä olisi mahdollisuus nauttia parisuhteen onnellisista päivistä. Mut omaan nilkkaan osuu, ja todennäköisesti taustalla on jonkinasteinen henkinen sairaus, joten lääkärissä käynti olisi se kaikkein parhain vaihtoehto, pahimmassa (parhaimmassa) tapauksessa laitoshoito.

        No, minä kyllä olen se miespuoli tässä kuviossa. Eli seksi loppui, kun lapset tuli.

        "saa taas alkaa olla oma ittensä"

        Se on tosiaankin yksi osaselitys. Lapset imevät kaiken hellyyden ja tarmon, joten puolisoon rupeaa suhtautumaan kuin työkaveriin.

        "En tiedä kuinka joku vaan voi elääkkin elämänsä parhaat päivät vittuilemalla puolisolleen"

        Ihan kohteliaita ainakin meillä on oltu, vaikka onnesta tuskin voi puhua. Ei elämän vaikeudesta pidä puolisoa syyttää.


    • 75H

      Itse olen n. 20 ja mieheni minua rilu 7-vuotta vanhempi. Seksiä oli alussa enemmän, tai en enää muista. Mielestäni tämä on ollut aina tällaista. Mies pihtaa, katsoo telkkaria niin myöhään että varmasti nukun etten vaan koskisi. Sitten voi tulla nukkumaan. Omasta mielestä oon ihan hyvän näköinen, -mutta eihän se oma mielipide riitä! Useesti mieheni jää kiinni pornon katselemisesta. Koville ottaa, todellakin! Ongelmana on myös se että mies saattaa tulla jo 3min jälkeen. Sen jälkeen ei enää jatketa, herraa ei huvita! Olen jo vakavasti harkinnut pettämistä..! Olis vaan niin kivaa kelvata jollekkin! Jatkuva torjutuksi tuleminen satuttaa. Koen ettei musta ole enää mihinkään!

    • puutteessJaPahasti

      itse olen samassa tilanteessa..monta vuotta olleet yhdessä,3v.naimisissa..
      muiden miesten mielestä olen mukiin menevän näköinen ja kaikki muut vonkaa paisi oma mies..pettänyt en ole muuta kuin fantasioissani. Rakastan miestäni liikaa etten kykene pettämään enkä jättämään joten ei auta kun kärsiä. olen vasta 25vuotias!!! ja haluaisin seksiä kerran päivässä ja seksiä saan enää ehkä kerran 3 kuukaudessa..yritän ja minut torjutaan, yritän keskustella ja ei auta. ostan leluja, vaatteita ja muuta mutta aina miehelläni joku selitys miksi ei nyt. itkenyt olen katkerasti, enää en jaksa..itsetunto nollissa ja voin vaan kaiholla muistella alkuhuumaa jolloin seksiä oli jopa 5 kertaa päivässä! en tiedä mitä tehdä..tähän kai se on tyydyttävä. ymmärrän täysin tuskasi koska olen samassa tilanteessa..mieheni ei edes petä mikä voisi olla syy, tiedän tämän sataprosenttisesti koska noh tiedän en jaksa selittää.. miestäni ei vain seksi enää sitten kiinnosta ja mitäpäs sille voi.

      • KooVeeNti

        Tän olisin voinut minä kirjottaa. Naimisissa 2 vuotta ja seksiä ollut viimeksi joskus viime vuonna. Mies terve, nuori ja kykenevä, mutta kun ei sitä vaan kiinnosta. Minäkin vielä ihan timmissä kunnossa, hoikka ja nuori ( tai no kolmekymppinen :)) ja terve. Itse haluaisin seksiä keskimäärin kolmesti viikossa, mies ei halua ikinä. Alkuun kyllä halusi, mutta naimisiinmeno tappoi kaiken romantiikan. En ymmärrä ja vihaan tätä nykytilaa, mutta toisaalta, tullaan hyvin juttuun ja arkielämä toimii, milloin tietää saaneensa tarpeeksi?
        Haluaisin jo nyt hakea seksiä ihan mistä vain sen saan, ja todellakin pelkän seksin, mitään muuta en ole muilta vailla.
        Argh.!


    • mieheltä 1 viikossa.

      Ei muutakuin kunnon hieromasauvan ostoon.
      Itse tyydytän itseni melkein päivittäin sillä ja täytyy kyllä sanoa, etten miehen kanskaan saa yhtä mahtavia orkkuja ja tietenkin taas miehen lämpöä ja kiihkoa ei saa sauvasta, mutta siihen väliin, kun miestä ei huvita, sauva on se paras vaihtoehto!
      Eikä tartte haaveilla muista miehistä. Värkki on tyytyväinen.

    • Tilaus Pukkiko

      Vaimoni janoaa myös seksiä,mutta siitä on 25 vuotta sitten.Alussa tulivat muut voimat sekoittamaan seksimme ja kaiken muunkin.Senjälkeen eairauksia ja lihoamisia jne.Seksiviehätys on ollut kauan tipotiessään.Ei vaimo sitäpaitsi ole mikään ainutlaatuinen timantti maailmassa jonka joka halua pitäisi täyttää.Jos seksintarve on tärkeämpää kuin koko avioliitto,voi vapaassa maassamme hakea toista kaveria.En näkisi tarvetta toisten,eliavioliittoneuvojien panevan nenäänsä kenenkään avioliittoon.Se osoittaisi jo että kaikki muukin pitäisi ventovieraiden neuvoa.Eli aviopari olisi muutenkin yhteiskuntaan sopimaton tavannomaisesti.

      • Letku-Late

        Kyllä seksi on kivaa. Ja sitä saa harrastaa juuri niin usein kun haluaa. Joko oman puolison tai sitten jonkun toisen kanssa. Tässä pätee oletus, että on ulkoisesti kaunis ihminen. Läskit kaljankittaajaukot tai Lidlistä mättöä kantavat sotanorsut nyt eivät tientenkään saa ihan niin usein kuin ehkä haluavat. Mutta me itsestämme huolehtineet, me saamme.

        Itsensä rapistumaan päässeet, teilläkin on toivoa kiihkeästä seksielämästä. Lenkille ja laihduttamaan, kyllä irtoaa!


      • Kuntoilua pojat
        Letku-Late kirjoitti:

        Kyllä seksi on kivaa. Ja sitä saa harrastaa juuri niin usein kun haluaa. Joko oman puolison tai sitten jonkun toisen kanssa. Tässä pätee oletus, että on ulkoisesti kaunis ihminen. Läskit kaljankittaajaukot tai Lidlistä mättöä kantavat sotanorsut nyt eivät tientenkään saa ihan niin usein kuin ehkä haluavat. Mutta me itsestämme huolehtineet, me saamme.

        Itsensä rapistumaan päässeet, teilläkin on toivoa kiihkeästä seksielämästä. Lenkille ja laihduttamaan, kyllä irtoaa!

        Puhut niin asiaa. Mikään ei ole niin kammoittava kuin läskiperse
        mies jolla kalukin on uponnut ihrojen joukkoon. Ressu pieni
        pippeli muutenkin ja sitten läskien saartamana ei siitä kyllä
        paljon irtoa nautintoa naiselle. Miehet heti lenkille ja muutenkin
        pitämään kunnostanne huolta että jaksatte tehdä sen ainoan
        tehtevän minkä luoja on teille asettanut.... eli tyydyttää nainen.

        Kukaan nainen ei halua hielle haisevaa lihavaa riippapalli miestä
        joka ei pysty mihinkään.
        Siitä tulee vain pahalle päälle kun sellainen kohdalle osuu.


      • Kunnon kalua
        Kuntoilua pojat kirjoitti:

        Puhut niin asiaa. Mikään ei ole niin kammoittava kuin läskiperse
        mies jolla kalukin on uponnut ihrojen joukkoon. Ressu pieni
        pippeli muutenkin ja sitten läskien saartamana ei siitä kyllä
        paljon irtoa nautintoa naiselle. Miehet heti lenkille ja muutenkin
        pitämään kunnostanne huolta että jaksatte tehdä sen ainoan
        tehtevän minkä luoja on teille asettanut.... eli tyydyttää nainen.

        Kukaan nainen ei halua hielle haisevaa lihavaa riippapalli miestä
        joka ei pysty mihinkään.
        Siitä tulee vain pahalle päälle kun sellainen kohdalle osuu.

        Muistakaahan miehet ettei pollottava maha läskinen persus ja leveä
        lantion seutu puhumattakaan ruokottomasta naamavärkistä saa naisia
        himoitsemaan teitä.
        Hoitakaa kroppanne timmiin kuntoon ja muutenkin
        seksuaallisen nautinnon antamisen kyvyn kohdalleen niin kyllä naiset
        ovat ympärillä ja antamisen ilo puolin ja toisin pelaa.
        Tietysti plussaa on kaikki se mitä kokoka k.u.l.l.linne on ei pienellä
        selillä saa kuin kerran. Toista kertaa naiset ei semmoiseen lankea.


    • Mitä täällä puhutaan

      No ei huhhuh mitä settiä, kuunnelkaa nyt hyvät ihmiset itseänne! Sitäkö vaan kaikki hakee, seksiä seksin perään? Niin missä teidän puheistanne on se itse rakkaus? Ja ulkonäkökö kaiken ratkasee? Sekö että on mahdollisimman timmissä kunnossa ja kalu on ainakin 20 cm pitkä?! Hei haloo!
      Tää Suomen kulttuuri tuo jo ihan riittävästi ulkonäköpaineita nykyään sekä naisille että miehille. Jos oikeesti sana "rakkaus" pelaa aidosti suhteessa niin ei pitäisi olla mitään pelättävää seksinkään saamisen suhteen, kummallakaan osapuolella. Aidossa rakastavassa suhteessa kun toisen huomioimimen ja halu tehdä toiselle hyvää ja pistää toisen hyvinvointi etusijalle on automaattista. Molemmin puolin.
      Ja kuules nimimerkki "Kunnon kalua", mitäpä sinä sanot jos elämässäsi tulee vastaan iso elämänkriisi, esim. (läheisen kuolema) joka saa sut masentumaan niin syvästi, että susta itsestäsi tulee sellanen lihava, täynnä finnejä olevan nainen, jota kukaan mies ei halua tyydyttää ulkonäkösi vuoksi? Miltä susta sitten tuntuu kun kaikki tulee sulle latelemaan, että "Noniih, siitä sit vaan lenkille ja laihduttaa, muuten et saa rakastajaa itselles, vaikka kuinka masentaisi!"
      Missä täällä on ihmisten arvot ja moraali?

      • Määritelmiä

        Jaa'a, heität samaan soppaan monia eri asioita: rakkaus, halu, arvot, moraali.

        Rakkaus ja halu ovat tunteita, joille ihminen ei voi suoraan itse mitään. Arvot ja moraali ovat sitten luonnekysymyksiä.

        Rakkaus on sitä, että haluaa toiselle hyvää enemmän kuin itselle, siis täydellistä epäitsekkyyttä. Halu on taas itsekäs tunne eikä siis liity suoraan rakkauteen. Rakastava ihminen ei välttämättä tunne halua puolisonsa ruumista kohtaan samaan tapaan, kuin rakastava vanhempi ei välttämättä tunne halua pelata tietokonepeliä lapsensa kanssa.

        Arvoja ja moraalia tarvitaan, kun rakkaus ei riitä: kelju ei saa olla kenellekään, ja velvollisuudet pitää hoitaa.

        Eli toisin sanoen kukaan ei ole huono ihminen, vaikka seksi puolison kanssa ei kiinnostaisi.


    • aino3

      onpa surullista luettavaa, itse olen samassa tilanteessa.. viimeisestä kerrasta on kohta puoli vuotta ja olen tulla hulluksi. Mieheni torjuu minut kerta toisensa jälkeen ja enää en vaivaudu edes yrittämään ja puhumaan hän ei suostu.. olen miettinyt vaihtoehtojani, ero tai pettäminen..jompi kumpi on kohta edessä.. muutenkin mieheni on samanlainen kuin sinunkin... huolehtii ja tekee asioita..

    • Julma maailma

      Ei voi muuta sanoo kun että tulee surullinen olo teidän puolesta, joiden miehet käyttäytyy noin. Mikä siinä on että ei omalle rakkaalleen tahdo osoittaa parhaalla ja ihanimmalla mahdollisella tavalla rakkauttaan ja kiintymystään? Seksi kun on onnellisen ihmissuhteen voimavara. Tai ainakin pitäisi olla... Harmi vain ettö monet ihmiset eivät sitä oikein ymmärrä.

    • kolmekymppinen naine

      Lohtua tilanteessa eläville naisille yritän antaa, vaikka kaikki suhteet ovatkin erilaisia eikä yleistyksiä voi tehdä.

      Meillä on ollut parin vuoden mittaisessa suhteessamme lyhyt alkuhuuma ja sitä seurannut miehen haluttomuus, jolloin totesi minulle että "kyllä tämä kohta kääntyy toisinpäin". No niinhän se sitten kääntyi, koska miehen torjunnan ja haluttomuuden kautta minulle tuli kurja olo. Kuten ap kuvaili, alkoi kyseenalaistaa miehen rakkautta, ja omaa viehättävyyttään. Oma kiva teki lopulta vain surulliseksi..mikset halua nauttia kanssani?

      Lopulta riitelimme asiasta todella rajusti, itkettiin, huudettiin, halattiin.. En voi miehen puolesta puhua, mutta haluttomuuden syyt olivat stresssaava työ sekä suorituspaineet, mies pelkäsi ettei saa seisomaan/minua tyydytetyksi. Hän ei myöskään ymmärtänyt täysin miten hänen käytöksensä ja sanavalintansa satuttivat minua, vaikka olin siitä useaan otteeseen ja eri sanavalinnoin yrittänyt puhua. Enkä minä tiennyt, mikä häntä asiassa ahdisti, en ennen kuin riita oli niin pitkällä, että "kaikki kortit iskettiin pöytään".

      Kannustan siis puhumaan asiasta. Oikeasti. Sitä en tiedä, miten sellainen oikea keskustelu luodaan, toisilla se on ammattiapu, toisilla kirje/päiväkirja, meillä mustanpuhuva riita. Tärkeintä on saada ulos ne tunteet ja pelot, joita ei ehkä itselleenkään ole saanut sanottua.

    • Ei toimi

      Yli puoli vuotta jo vierähtänyt ilman seksia. Nuoria molemmat siis alle keski-iän.
      alku avioliittovuosina se oli hienoa ja monta kertaa viikossa, nyt ei mies ole kiinnostunut ollenkaan. Istuu vain pornosivuilla tai chattailee muiden naisten kanssa yökaudet netissä, vaimo sängyssä odottelee.

      Jos joskus alamme leikkiä se päättyy siihen että kunnes olen saanut alushousut pois, ja se ei kauan vie, juttu on jo lopahtanut siihen.
      Olen tyytynyt osaani, vaikka se harmittaa minua kovasti.

    • Yks mies vaan

      Eihän nyt tuollaista ole mitä ap ja muut täällä kirjoittavat, onhan nyt ihan selvä ja niin tavallista että miehet joutuvat aina kiemurtelemaan yrittäessään saada joltakin naiselta/puolisolta. Naisethan ne sitä valitsee ja torjuu miehiä mielensä mukaan, joskus sitten suostuu mutta aina mies joutuu jollakin tavalla mielistelemään ja tekemään työt että onnistuisi. Miehillehän tämä rankka puoli on kun naiset saavat vapaasti torjua yrityksiä. Kyllähän ravintoloissa ja suhteissa tämä aina näin menee ja mies on siten heikommassa asemassa. En ole kyllä missään huomannut tai kuullut että nainen olisi ollut halukkaampi, ainahan naiset sosiaalisissa ympäristöissä pitävät tiukkaa linjaa eikä näy merkkiäkään että nainen olisi halukas.

      Jos nyt maailma olisikin sellaista että naiset haluaisivat ja jos olisi vielä kaunis nainen niin jonoksihan asti sitä meihiä olisi siinä valmiina toimintaan.
      Eihän tällaisen naisen tarvitse kun vähän vinkata niin mies on heti valmis.

      Kun ap oli tuon vielä kirjoittanut talvella niin nyt kesällä on vielä selvästi enemmän haluja/paineita päästä tuohon lisääntymisen tilaan. Miehillä todellakaan ei ole helppo oma osansa.

      • 2+19

        "Eihän tällaisen naisen tarvitse kun vähän vinkata niin mies on heti valmis."

        No sitäpä et tajunnut, että tässä oli kyse siitä, että nainen haluaa YHDEN TIETYN miehen kanssa ja tämä mies ei ole ollut kiinnostunut.


    • lfvldöölnvkln

      Niinpä, kyllä minäkin saisin ravintolasta kenet tahansa miehen, ihan suoraan sanoen. Mutta haluaisin omaa miestäni, joka ihmeen usein nykyään ei halua minua. Alussa suhteeme oli todella seksuaalinen, mutta nyt hänelle tuntuu riittävän paljon vähempi.

      Hiljattain lehdissä kerrottiin tutkimuksesta, että naiset todellisuudessa haluaisivat enemmän seksiä parisuhteissa kuin miehet, ja alan uskoa, että niin se taitaa ollakin. Ehkä siitä ei ole puhuttu kovaäänisesti ennen tätä netin tuomaa mahdolisuutta anonyymiin keskusteluun, sillä jokainen nainen, joka tästä kärsii tietää, että pajinta mitä voi tilanteessa tehdä on mennä kaikille naapureille ja tutaville kertomaan, että meidän Matti muuten ei enää pysty.

      • Anonyymi

        Tuskin saisit kenet tahansa miehen. Vaikutat olevan todella täynnä itseäsi ja OMIA HALUJASI. Jos rakastaisit miestäsi, miettisit, mistä hän pitää ja sinua painaisi mieltä oma uskottomuutesi. En ihmettele, ettei miehesi sinua halua.


    • Anonyymi

      Se menee näin että kellä on mars oinaassa, hän haluaa seksiä usein... jälkihoito jää jos venuskin on oinaassa... eli aktin jälkeen mies ns sysää kumppanin lattialle sängystä... tiedän...

    • Anonyymi

      Meillä mies tahtoo jatkuvasti ja se on todella stressaavaa. Olet jo pettänyt miestäsi, teillä ei todella ole asiat hyvin. Etkö tajua, että tuollainen asia on välillänne tiedostamattakin.

    • Anonyymi

      Miehellä on toinen nainen. Silloin keksitään tekosyitä ja tekemistä ettei vaan tartte harrastaa seksiä oman kanssa. Kerta viikossa lienee hänelle pakollinen suoritus. Tätä tekevät myös ne muka niin kunnolliset nyhverö perheenisät, jotka ovat aktiivisesti mukana lastensa elämässä ja harrastavat ja hoitavat kotia, tekevät ruokaa ym. Jossain vaiheessa häkkilintu alkaa haluta ulos häkistään.

      • Anonyymi

        Toi nyt ei päde läheskään kaikkiin miehiin. Haluttomuuteen voi liittyä stressiä, sairautta tai vaan muuten "matalapaine". Miehelläkään ei seiso "tilauksesta". Meillä ei petetä eikä valiteta mutta harmistua voi jos ei toista haluta kun itseä panettaa. Intiimi elämää on muutakin kuin panemista ja päivittäistä.


    • Anonyymi

      Alat pukeutumaan kotona tyylikäästi ja naisellisemmin
      Olet kokomillamånnbaikka nahkahameseesa ja nahkahousuissa ja korko kengissä ja saapissam
      Aloitat pikkuhiljaa ettein kukannsäikäjdä.
      Aloitat baikkanvaan nahkahameessa olemisen koko pääivän ja illan

      • Anonyymi

        Meillä taas ollut parasta yli 40 vuotta kun nainen on täysin peittänyt itsensä ja sitten riisunut aivan normaalisti.

        Minusta "kauniinkin" katseluun kyllästyy.


      • Anonyymi

        Ei tuo auta, jos miehellä töitä enemmän mitä kerkeää tekemään , muija vaan haluaa viihdyttää itseään, eikä auta miestä töissään, muija haluaa hienon talon , auton ja koiran, mutta ei pistä tikkuakaan ristiin elintason vuoksi.


    • Anonyymi

      Kaunis nuori vaimo.

      Ennen avioliittoa oli useita kymmeniä suhteita, koska etsin sitä oikeaa ja en jatkanut yrittämistä jos ei heti synkannut.

      Tapasin nuoria ja kauniita, niistä puolet oli .... anteeksi vaan pettymyksiä sängyssä ja kylläkin monessa muussakin. Tuli pettynyt ja väsynyt olo, menin heti syömään ja halusin omaa aikaa.

      Kaikkien ihanien naisten ulkonäkö ja vartalo oli "työkirveellä tehtyjä" ja, jo 15 v asti 30-40 v näköisiä, mutta ihania.

      Ulkonäkö auttaa työelämässä, mutta kotona merkitsee aivan muut asiat. Jos olet kaunis ja pukeudut vähäisesti jatkuvasti, sinun katseluun tottuu ja menetät arvosi.
      Pukeudu peittävästi.
      Minusta nainen on pitkässä hameessa paljon kauniimpi kuin lyhyessä ja poolokaulus ja paksut vaatteet parempa kuin ohuet.

      valitsi aivan työkirveellä tehdyn, hän on nyt keskimääräistä kauniimpi 79v, ei ole paljoa 15 v kuvasta muuttunut.

      Luulen olevan yksi aivan normaali, vaikka normaaleja on montaa lajia.
      Ehkä jo viimeista vuosikymmentäni elävä +81v

    • Anonyymi

      "Hän kyllä huolehtii kaikesta muusta. Hän remontoi kotia, hän maksaa laskut, hän huoltaa autot, hän hoitaa koiran, hän harrastaa, hän tekee töitä jotta meillä olisi varaa kaikkeen. " Jospa sinä auttaisit tekisit myös osasi. Anna hänkin joskus huilata ja levätä. Ei kukaan jaksa jos kaikki pitää huolehtia. Et sinä oikeasti voi siellä savimajassa asua. Vaikka se nyt kuinka romanttiselta kuulostaa. Ja tuo että olet jossain vaiheessa pettänyt. Varmasti vie myöskin haluja sekä läheisyyttä pois.

    • Anonyymi

      Mikset sinä tee mitään, tekeekö ukkosi kaiken ja sinä vaan vingut sexiä.

    • Anonyymi

      Miehesi on vähän samanlainen kuin minun exäni, anteeksi vain. Minun aloitteestani ei koskaan alkanut mikään, vain hänen aloitteestaan. Emme olleet edes avoliitossa, joten seksiä oli 1-2 kertaa viikossa. Ajoittain olin siihen ihan tyytyväinen. Suhteen loppuvaiheessa läheisyys ja hellyys rajoittuivat vain seksiin ja se alkoi rassata mieltä. Olimme kuitenkin suhteellisen kauan tekemisissä, 15 vuotta.
      Minun mielestäni teidän kannattaisi ehkä erota, koska olet pettänyt miestäsi, etkä kadu sitä. Olet päässyt vieraan miehen makuun ja vertaat jatkuvasti miestäsi vieraisiin. Toinen on, että tyydyt kohtaloosi, annat ajan kulua ja toivot parasta.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6618
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2652
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2233
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1894
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe