Sellaista olisin kysynyt, että kuinka pian kahden hampaan poiston jälkeen voidaan hioa tukihampaat ja laittaa väliaikainen hammassilta poisotettujen tilalle? Ja kauanko ikenien pitää parantua, että lopullinen hammassilta voidaan asentaa? Ylhäältä edestä lähtisi kaksi pois.
Hammassilta kuinka pian
4
1226
Vastaukset
- jos haluat
Hampaat voidaan hioa siltapilareiksi heti poistojen jälkeen ja asettaa väliaikainen silta. Lopullinen jäljennös kannattaa kuitenkin otta vasta myöhemmin, ehkäpä jopa muutama viikko poistojen jälkeen, sillä ikenen ja luun parantuminen vie aikaa. Ien muotoutuu vielä aika pitkään, joten jos malttaa odottaa, riski sille, että ien kutistuu ja jää rako ikenen ja sillan välihampaiden väliin, pienenee. Riippuu myös syystä, jonka vuoksi omat hampaat poistetaan, kuinka kauan ikenen ja luun paraneminen. Infektio hampaissa on aina tuhonnut myös luuta, joten suurempaan luun hävikkiin kannattaa varautua.
- Nallukka9
Kiitos vastauksesta, vielä sellaista haluaisin kysyä, että kuinka "oikealta" tuollainen väliaikainen silta yleensä näyttää, vaikkapa verrattuna lopulliseen siltaan/oikeisiin hampaisiin?
- jape112
Itselläni 3kk laitettiin lääkeppaikka mutta tänään kuului vaan runks jja suu maistuis jauholta.Osasiko kukaan auttaa
- jape112
tarkoitan 3kk sitten :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931692
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2141359- 831298
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799