Mies huutaa

jiojoij

En jaksa kuunnella huutamista mitä pienimmistäkin asioista. Aina, kun meille tulee vähänkin kränää, niin mies huutaa minulle kurkku suorana. Heidän kotonaan kaikki huutavat toisilleen vihaisena. Kun pyydän, ettei mieheni huutaisi pikkusiskolleen/pikkuveljelleen/minulle, niin hän tokaisee vihaisesti, etten ole mikään häntä määräämään. Vanhempiaan hän arvostaa sen verran, ettei heille huuda, toisinaan vain ääntä korottaa. Itseäni kumminkin tympii tämä huutaminen, en kestä sitä ja tuskin naapuritkaan kestää. Kerran yöllä naapuri tuli jo valittamaan, kun mies huusi minulle täyttä häkää kesken riidan. Miten hänen suunsa saa tukittua? Korvat ja pää ei kestä!

7

2792

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • khjiu

se kaveri. Ei ihminen muutu. Ite kestin emännän huutamista 8 vuotta,sit täytty pinna ja ero tuli.

• aina...

tuota samaa neuvoa! Ei asiat ratkea jättämällä ja pakenemalla! Mitä jos sitä ensin kokeilisi ratkaista asian jollakin tavalla ennenkuin ratkeaa luovuttamaan? Yksi ihminen ei välttämättä muutu, mutta toinen voi! Asiaa ei välttämättä auta se, että pyydät häntä vain olemaan hiljaa. Kerro hänelle mitä se saa sinussa tuntemaan. Onko hänelle ok että saa sinulle pahan olon möykkäämisellään? Ole tosissasi, äläkä jätä asiaa vain yhteen yritykseen, jos hän ei meinaa sitä lopettaa. Haluathan saada asiaan pysyvän muutoksen. Ja huutaessaan sinulle, anna hänen myös ymmärtää että kuulet ja ymmärrät hänen asiansa ilman kovaa ääntäkin.

• ++

Se huutaa joka pelkää, sanoi mustalais janne kun junan alle juoksi

• Minä vaan

Sama juttu meillä,mies huutaa niin että ikkunat tärisee. Itse olen "maailman huonoin riitelijä",eli tarvitsen aikaa miettiäkseni miten tunteeni ilmaisen. Mies taas antaa tulla,korkealta ja kovaa,eikä ilmaisut ole kauniimmasta päästä. Miehen mielestä asia on loppuunkäsitelty ja unohdettu kun on huutonsa huutanut,mutta minä en niin vain pystykään unohtamaan loukkauksia mitä mies on huutanut. Ja kun olen hiljainen miehen huutamisen jälkeen,mies suuttuu uudelleen.koska minun pitäisi hänen mielestään pystyä olemaan heti aivan normaali ja puhumaan aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Ilmeisesti tuo huutaminen on kotoa opittu riitelyn malli,ainakin miehelläni on. Olen sanonut miehelle,että rakentava keskustelu on paljon parempi kuin päätön huutaminen. Joskus onnistuu,joskus ei. Nauhoitapa joskus jos pystyt miehen huutaminen ja soita nauha miehelle jälkikäteen. Kysy olisiko hänestä mukavaa kuunnella moista. Toivottavasti saat miehesi oppimaan paremman riitelykäyttäytymisen,itse luulen ettei oma mieheni pysty siihen.

• ainakin sanonut

että jos mulle huutaa niin en noteeraa mutta jos sanoo sen niin kuuntelen. Menee vähän aikaa että oppii mutta lopulta se onnistuu.

• minä tein mun

miehelle niin et lähin aina pois. Pois huoneesta pois kotoa (siis vaik lenkille) joka kerta vaan pois jos hän rupesi huutamaan. Kyllä se sit nopeasti oppi että jos haluaa saada minunkin kuulevan tai keskustelevan asiasta on parempi olla huutamatta turhaa.

• oppeliini

Voit aivan rauhallisella äänellä sanoa silloin kun hän vetää henkeä, että "minä en tahdo että minulle huudetaan". Sinun täytyy pakottaa itsesi olemaan täysin rauhallinen ja katsoa häntä suoraan silmiin.Ja jatkat, yhä silmiin katsoen: "puhun sinulle sitten kun osaat keskustella normaalilla äänellä". Siis et käänny ympäri tai ole häneen sivuttain, et lausu noita kahta lausetta hänen selälleen. Kun messuaminen taas alkaa, menet toiseen huoneeseen tai kylpyhuoneeseen, mihin tahaansa jossa voit vetää oven kiinni välillenne. (Varaa edeltäpäin sinne lukemista, saattaa olla että aikasi tulee alussa pitkäksi).

Tuo todennäkoisimmin täytyy toistaa useamman kerran ennenkuin viesti menee perille. mutta se menee.

Koiria ja kissojakin koulutetaan vastaavalla tavalla, sama vastaus aina samanlaiseen käytokseen. se tehoaa niihinkin, niin myos ihmiseen!

Salaisuus piilee siinä että sinä et menetä malttiasi ja mene samalle molyapina-tasolle. Sinä hallitset tilanteen ja omalla esimerkillä vedät toisenkin korkeammalle.

Kerro meille kuinka monta kertaa tuo piti toistaa ennenkuin mies oppi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2785
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2684
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      10
      1515
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe