Hämmästyttävää

Opintoretkellä

Tästä aiheesta on täällä kirjoiteltu, mutta aina vaan aihe on hämmästyttävä ja kiinnostava.

Jos jonkun aikaa jatkuneen viestittelyn jälkeen ei enää välitäkään jatkaa tutustumista, niin onko parempi vain "kadota" ja lakata lähettämästä viestejä vai ilmaista asia jotenkin, ettei toinen turhaan odottele.

No, minä olen aina ollut sitä mieltä, että jos on vähänkin sellainen tilanne, että toinen odottaa vastausta, ja jo itse tietää, että ei ole kovin kiinnostunut tutustumaan henkilöön enää lähemmin, se olisi hyvä jotenkin kohteliaasti ilmaista, ettei toinen suotta odottele. Se on mielestäni kunnioitusta toisen aikaa ja toiveita kohtaan.

Näin olen toiminut, ja näin tulen toimimaan vastakin.

Kuitenkin on pakko todeta, että alan syvästi ymmärtää niitä jotka mieluummin vain katoavat ja jättävät toisen ihmettelemään.

Olin nimittäin vaihtanut joitain viestejä herran kanssa, joka vaikutti hyvinkin sivistyneeltä, mutta erinäisistä syistä, joita en nyt ala tässä selostaa, mielenkiintoni häntä kohtaan häipyi, ja kunnioittaakseni hänen aikaansa ja mahdollisia odotuksiaan, kirjoitin mielestäni hyvin kohteliaasti, että en ole enää kovin kiinnostunut ja ilmoitan tämän siksi, että hän ei turhaan odottelisi..

No mutta millaisen vastauksen tämä "sivistynyt" herra saikaan aikaan: Minä olen kuulemma turhautunut vanhapiika, jolla on hirveitä vaikeuksia elämässään ja omien tarkoitusperiensä ymmärtämisessä, ja kaltaiseni pikkumaisen ihmisen kanssa ei hän missään tapauksessa haluaisikaan olla missään tekemisissä.. jne.

Ehkä pitäisi olla imarreltu, jos mies on noin lapsenomaisen pettynyt, mutta en ole yhtään imarreltu, vaan ymmärrän niitä, jotka minun tilanteessani olisivat vain "häipyneet" ja lopettaneet viestittelyn. Ihmetelköön toinen siellä miten kauan tahansa. Paljon vähemmällä olisin päässyt.

Totta kai osaan jättää tuollaisen palautteen omaan arvoonsa ja hetken päästä huvittuneesti hymyillä sille. Mutta tovin ottaa kyllä toipua hämmästyksestä.

Mitä tästä opin, ja miksi haluan jakaa opetuksen teidän kanssanne?

Mielikuvani henkilöstä oli sellainen, että suurinpiirtein kuvittelin hänet sivityneeksi monin tavoin, jolloin minun oletukseni olisi, että vaikka voidaan kertoa tuntemattomallekin ehkä vaikeita ja henkilökohtaisia asioita, niin puhetyyli pidetään toista kunnioittavana (Emmehän olleet edes tavanneet, olimme siis vielä melko tuntemattomia) Mutta hän saattoikin siirtyä primitiiviseen toisen haukkumiseen heti pettymyksen tullen... Olin ollut aivan varma, että jos pait on hänelle jonkinlainen pettymys, niin hän kestää sen kuin sivistynyt mies, ja jopa arvostaa ilmoitustani..

No, opin sen, että toinen ihminen on todella tuntematon varsinkin niin kauan, kun ei olla edes tavattu, tietysti pitkään sen jälkeenkin.

Älkää tehkö mitään, siis kerrassaan mitään johtopäätöksiä ihmisestä jota ette ole tavanneet ja johon ette ole tutustuneet rauhassa oikeasti tapaillen. Jokainen anonyymi tuttavuus, johon on vasta virtuaalinen yhteys, on aivan tuntematon ja arvaamaton.

Edelleen olen kiinnostunut nettideiteistä, mutta kenestäkään en usko mitään varmaa ennen kuin todella tunnen hänet. Kuka tahansa saattaa yht'äkkiä ottaa ihan toisen äänen kelloonsa.

18

542

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oppitunti saatu

On tuttua. Kirjoittelin eräälle herralle, joka tunnusti olevansa ujo ja epävarma, ja hän kirjoitteli kauniisti ja anteeksipyydellen. Mutta kun kerroin tavanneeni jonkun muun (live-elämässä, sitä en maininnut) olinkin kuulemma ihan paska, kun pudotin hänet pelistä tapaamatta. Kirjoitustyyli muuttui perusteellisesti. Ja hänen piti saada julistaa, että tämä juttu on ohi, älä enää viestittele... Löytyipä epävarmaltakin rohkeutta sanoa rumia sanoja, vaikkei treffialoitetta saanutkaan puristettua itsestään ulos.

Sama juttu erään toisen kanssa. Totesin, ettei meillä viestien perusteella tunnu olevan riittävästi yhteistä, enkä tahdo tavata. Hän alkoikin listata minusta vikoja, miksi minä en kelpaa hänelle. Ja siihen asti kun olin ollut niin mukava ;)

Joillekin herroille tuntuu olevan vaikeaa tulla jätetyksi. Heidän pitäisi saada sanoa viimeinen sana ja olla se päättävä osapuoli. Hiljaa häipyminen olisi tosiaan ollut helpompaa, tai laittaa jäähyväisviestin jälkeen esto päälle, ettei tarvitsisi lukea noita haukkumakirjeitä.

Onneksi ei ehditty tavata eikä vaihtaa enenpää yhteystietoja, saati sitten tavata. Ties mitä häiriköitä tällaisista tapauksista voisi katkeruudessaan tulla. Täytyy olla tarkkana siinäkin asiassa.

Nämä olivat muuten molemmat n. 50 v., ei edes ikä takaa sivustystä.

• Opintoretkellä

Todella helpottavaa kyllä kuulla, että on vastaavaa sattunut muillekin.. Sen verran hämmentynyt olo tuollaisesta jää. Tässäkin tapauksessa molemmat osapuolet siis vankasti keski-iäsä, ja luulisin jo, että jonkulaista ihmistuntemusta olisi, mutta ihan löi ällikällä tämä aika pitkään hyvin sivistyneenä maailmanmiehenä käyttäytynyt vastapuoli.

Täytyy myöntää, että intuitioni jo kertoi, että tässä on jotain outoa, ja siksi mielenkiintoni olikin poissa, mutta noin raju tyylin vaihdos toiselta osapuolelta oli kyllä hämmentävää joka tapauksessa. Myös minun tapauksessani mies oli ensin väistänyt tapaamisehdotukseni.

Mutta tosiaan: Sen tästä oppii, että toisella osapuolella on oikeus olla mikä tahansa: hullu, huonotapainen, ristiriitainen, feikki, lapsellinen tai mitä vaan, pitää vain tutustua rauhassa.. Olen edelleen kiinnostunut tutustumaan vapaisiin miehiin, ja uskon, että löydän minulle sopivaa seuraa. Ei pidä vaan olettaa toisesta osapuolesta yhtään mitään: ei käytöstapoja, eikä mitään muutakaan. Tutustuminen ottaa aikansa ja vasta tutuilta voi jotain odottaa.

Tsemppiä kaikille.

• en ole

itseeni ottanut siitä jos minä olen se viimeinen joka viestin lähetti. Ensinnäkin saiteilla on pelkkiä feikkipersoonia joilla ei ole välttämättä mitään tarkoitusta jatkaa viestintää vaikkapa yhtä kirjoittamaansa mailia pidemmälle. Syyt sille miksi joku voi kokea mailini perusteella minut itselleen enempään tutustmiseen sopimattomaksi voivat nekin olla vaikka mitä. Kyllä minulle riittä se kun viimeiseen mailiini jättää vastaamatta, en totisesti lähde kyselemään syitä, enkä niitä halua tietää enkä vastausta saada. Jos mailini ei jostain syystä ole mennyt perille ja toinen on kuitenkin minusta kiinnostunut niin voi hän vaikka uudenkin mailin lähettää ja kysyä siinä etttä tuliko edellinen perille.

Siis lyhyesti minusta paras tapa osoittaa kiinnostumattomuutensa on jättää vastaamatta.

• mieskommentti

Olen ollut aina kohtelias, jos on kysytty kuvaa tai henkilötietoja niin olen lähettänyt.

Koskaan ei ole ollut ongelmia, pahin lienee ollut kun tapasin pahasti alkoholisoituneen kirjastonhoitajan joka krapulassa päätti lähteä niskoja nakellen pois. Enpä oikein olisi välittänyt hänen seurastaankaan, mutta ei netissä eikä muuallakaan pysty etukäteen arvaamaan. Toisaalta olen tavannut joitakin upeita ihmisiä ja joitakin aika tavallisia.

• Dejah Thoris

Miksi hän lähti niskojaan nakellen pois?

• mieskommentti
        Dejah Thoris kirjoitti:

Miksi hän lähti niskojaan nakellen pois?

Kun oli elämää suuremmassa krapulassa vielä kahdelta iltapäivällä.
        Ei kai siinä olisi miellyttänyt herrajeesuskaan.

• varmaan...

Olla välittämättä, sinähän teet kuten tunnet että reilua on. Ei sinun tarvitse ottaa pahaa oloa toisten heikosta käytöksestä ja kirjoituksista, se on heidän ongelmansa.

• Opintoretkellä

Juu, toki, olet aivan oikeassa, ja varmasti se mielestä haihtuukin. Olen jo oppinutkin olemaan välittämättä tuon tyylisistä vastauksista silloin, kun en ole missään viestiyhteydessä ollut, vaan lähetän kohteliaat kiitosket ja pakit jollekin heti ensimmäisen viestin jälkeen. Silloin saa joskus mojovat haukut niskaansa. Tämän henkilön kanssa oltiin kuitenkin vaihdettu jo useampia viestejä, ja vaikka olinkin jo alkanut pitää häntä ehkä hieman arvaamattomana ja epäluotettavana viestijänä (ja siksi halusinkin kerto, etten ole niin kovin kiinnostunut), niin kielenkäytössä tuli yht'äkkiä minun kerrottuani että en ole erityisen kiinnostunut jatkoviestittelystä niin totaalinen tyylinvaihdos, että olen kyllä koko päivän palannut ihemettelemään, että oliko alkuviestien henkilö ihan kokonaan teatteria (Paljon kulttuuriharrastuksia, ulkomailla asumista, kielitaitoa ja sivistyneen henkilön kielenkäyttö...) Mietin vain mitä johtopäätöksiä tästä pitäisi vetää. Alan olla entistä varmempi siitä, että viestittely ennen tapaamista on aika turhaa. Jos profili on molemmin puolin jotenkin kiinnostava, niin tapaamaan vaan. Ei yhdestä tapaamisestakaan tietysti ihmisen tosi olemus vielä tule kokonaan selväksi, mutta se on hyvä alku. Siitä se alkaa. Kaikki kirjeenvaihto ennen tapaamista tuppaa olemaan väärien mielikuvien syntymiselle otollista. Oli se sitten tahallista tai tahatonta. No, tämä henkilöhän oli totaalisesti väistänyt ehdotukseni tapaamisesta, joten olin jo yrittänyt.

• jo on

hyvänen aika, eihän nää kaikki aloitukset ja viestit, ihmettelyt ja kummastelut ole kirjoitettu kuin toisten haukkumiseksi ja vahvistuksen saamiseksi siihen että itse on oikeassa - ja muut väärässä.

• Opintoretkellä
        jo on kirjoitti:

hyvänen aika, eihän nää kaikki aloitukset ja viestit, ihmettelyt ja kummastelut ole kirjoitettu kuin toisten haukkumiseksi ja vahvistuksen saamiseksi siihen että itse on oikeassa - ja muut väärässä.

Tarkoitat varmaan että sinunkin mielestäsi olen turhautunut pikkumainen vanhapiika, jos en välitä jatkaa viestittelyä jonkun kanssa, ja yritän sen hänelle kohteliaasti ilmaista, ettei hän suotta odottelisi vastausta.

Tai oletkin ehkä juuri se sama henkilö. Pahoittelen tapahtunutta.

• Toppelius
        Opintoretkellä kirjoitti:

Tarkoitat varmaan että sinunkin mielestäsi olen turhautunut pikkumainen vanhapiika, jos en välitä jatkaa viestittelyä jonkun kanssa, ja yritän sen hänelle kohteliaasti ilmaista, ettei hän suotta odottelisi vastausta.

Tai oletkin ehkä juuri se sama henkilö. Pahoittelen tapahtunutta.

Ulkopuolisena joutunen hieman auttamaan. Aiempi kirjoittaja taisi tarkoittaa, että tämän kaltaiset aloitukset eivät palvele mitään järkevää keskustelua. Täten jää vahva epäilys, ovatko kirjoittaja ja muut hengenheimolaiset vain hakemassa keskinäistä pätemisrinkiä, jossa sopii selkääntaputella ja nilittää ja haukkua toisia ihmisiä. Siis hakea jonkinlaista halpaa ylenmyydentunnetta.

Oli taustalla sitten mitä tahansa, tällaiset julkiset lynkkausketjut ovat hitusen etovaa mainosta kirjoittajistaan, vaikka tämä kyseinen ei pahimmasta päästä ollutkaan. Viimeisin vastaus tosin antaa viitteitä, ettei aloittajalla taitanutkaan olla puhtaat pullat uunissa. Syyllistämisen tarve kun tuntuu jo siirtyvän tuntemattomienkin niskoille.

• :->
        Toppelius kirjoitti:

Ulkopuolisena joutunen hieman auttamaan. Aiempi kirjoittaja taisi tarkoittaa, että tämän kaltaiset aloitukset eivät palvele mitään järkevää keskustelua. Täten jää vahva epäilys, ovatko kirjoittaja ja muut hengenheimolaiset vain hakemassa keskinäistä pätemisrinkiä, jossa sopii selkääntaputella ja nilittää ja haukkua toisia ihmisiä. Siis hakea jonkinlaista halpaa ylenmyydentunnetta.

Oli taustalla sitten mitä tahansa, tällaiset julkiset lynkkausketjut ovat hitusen etovaa mainosta kirjoittajistaan, vaikka tämä kyseinen ei pahimmasta päästä ollutkaan. Viimeisin vastaus tosin antaa viitteitä, ettei aloittajalla taitanutkaan olla puhtaat pullat uunissa. Syyllistämisen tarve kun tuntuu jo siirtyvän tuntemattomienkin niskoille.

Hienoa, ja kun vielä viitsisit kertoa saman kaikissa niissä
        aloituksissa, jossa KAIKKI naiset haukutaan samaan muottiin.
        Ja vieläpä yleensä aivan jonkun kirjoittajan oman mielikuvituksen
        mukaan.
        :->

• Toppelius
        :-> kirjoitti:

Hienoa, ja kun vielä viitsisit kertoa saman kaikissa niissä
        aloituksissa, jossa KAIKKI naiset haukutaan samaan muottiin.
        Ja vieläpä yleensä aivan jonkun kirjoittajan oman mielikuvituksen
        mukaan.
        :->

Kirjoittaja on hyvä ja purkaa omia patoumiaan ihan oman viitseliäisyytensä siivellä. Kiitän kuitenkin arvonannosta.

Toppelius kirjoitti:

Kirjoittaja on hyvä ja purkaa omia patoumiaan ihan oman viitseliäisyytensä siivellä. Kiitän kuitenkin arvonannosta.

Toppelius ilmeisesti kuvittelee oman vastauksensa palvelevan keskustelua.
        Toppelius on hyvä ja tuomitsee toisia hiukan vähemmän omien kokemustensa
        pohjalta, ja koettaa avartaa näkemyksiään siihen suuntaan, että
        kaikki ei ole niin kuin Toppelius kuvittelee niiden olevan.

• Toppelius
        :-> kirjoitti:

Toppelius ilmeisesti kuvittelee oman vastauksensa palvelevan keskustelua.
        Toppelius on hyvä ja tuomitsee toisia hiukan vähemmän omien kokemustensa
        pohjalta, ja koettaa avartaa näkemyksiään siihen suuntaan, että
        kaikki ei ole niin kuin Toppelius kuvittelee niiden olevan.

Jollei vastaaja ymmärtänyt Toppeliuksen viestiä, Toppelius ei voi kuin kannustaa yrittämään uudestaan. Jos vastaajasta tuntuu, että vieläkään ei onnistu ja päässä alkaa heräillä tarve yrittää jakaa lisää kömpelöjä nokkeluuksia, Toppeliusta ei jaksa kiinnostaa. Toppelius kun ei arvosta puolitaitoista provosointia. Yrittäisit edes.

Toppelius kirjoitti:

Jollei vastaaja ymmärtänyt Toppeliuksen viestiä, Toppelius ei voi kuin kannustaa yrittämään uudestaan. Jos vastaajasta tuntuu, että vieläkään ei onnistu ja päässä alkaa heräillä tarve yrittää jakaa lisää kömpelöjä nokkeluuksia, Toppeliusta ei jaksa kiinnostaa. Toppelius kun ei arvosta puolitaitoista provosointia. Yrittäisit edes.

Ei voi kun todeta samaa. Jollei Toppelius ymmärtänyt mistä oli
        kyse, niin :-> ei voi kun valitella asiaa, ja kehottaa Topeeliusta katsomaan
        peiliin.

:-> kun ei kauheasti arvosta puolivillaisia ohjailuyrityksiä toisten
        käytöksen suhteen. Asiallinen suhtautuminen ja rehellisyys ovat
        valtteja noissa(kin) asioissa silloin kun pyritään muuhunkin kuin niskalenkkiin.

Jos Toppelius kuvittelee tämän olevan provosointia, Topleliuksen taitaa olla
        tyhmempi kuin :-> ymmärsikään.
        Jos taat Toppelius puolustautuu omaan mielipiteeseensä puuttumista vastaan,
        Toppeliuksella on todella syytä harkita sitä peiliin katsomista.

Tuliko asia selväksi, vai pitääkö tarkentaa vielä lisää?

• Opintoretkellä

Näin parin päivän jälkeen palaan vielä kommentoimaan aloittamaani juttua, kun se näkyy nousseen vielä tänäänkin tänne. Olen rauhoittunut ja minua loukannut henkilö ei enää häiritse mielenrauhaani.

Kiitän nimimerkkiä ":->" siitä, että hän jaksoi hermostua vähän niinkuin minun puolestani nimerkille "Toppelius", joka jostain syystä puolustaa sitä, että kohteliaat pakit antavan naisen saa haukkua anonyymisti, nimimerkin takaa, eikä edes tälle keskustelupalstalle olisi sopivaa tulla kertomaan, etä nyt tulin väärin kohdelluksi...

Tilanne on ohi ja kaikki hyvin, mutta kaikenlaiset tuntemattomalle henkilölle (olimme siis tuntemattomia herran x kanssa, emme tienneet toistemme sukunimiä emmekä olleet koskaan tavanneet) lähetetetyt hakkumasanat ja pilkkaavat viestit ovat henkistä väkivaltaa. En kannata sellaista missään muodossa enkä halua sellaiseen osallistua.

Täsmennettäköön vielä tilannetta sen verran, että k.o. herra, jonka loukkauksesta olin suunniltani, oli häipynyt eli kadonnut puoleksitoista kuukaudeksi sellaisessa vaiheessa kun olin itse ehdotanut tapaamista. Kun hän sitten palasi muina miehinä, kommentoin sitä niin, että kerroin vähän odotelleeni kyllä, ja oleeni vähän pahoillani, mutta että sattuuhan sitä kaikenlaisia kommunikaatiokatkoksia ihmisille, ja että asia on sinänsä ok, varmaan väärinkäsitys. Toivottelin hyvää jatkoa ja kerroin jo valitettavasti menettäneeni mielenkiinotoni. Tämä oli totuus, ja kerroin sen kohteliaasti.

Joten, mielestäni, minkäänlaista puolustusta herra ei ansaitse, kun haukkui minut henkilökohtaisesti taurhautuneksi, ongelmaiseksi, pikkumaiseksi vanhaksipiiaksi, viestillä, nimimerkin suojista. Varsinkin kun hän oli aiemmin esiintynyt hyvin sivistyneesti ja huumorintajuisesti, eli jonkinlainen luottamus hänen käytöstapoihinsa oli syntynyt. Vähän enemmän selkärankaa haukkumisessa olisi jos olisimme olleet kasvokkain tai jos tietäisin kuka hän oikeasti on. Tuntemattomia varsinkin on kohdeltava kunnioittaen. Ja sen minä olin hänelle tehnyt. Joku otti asiakseen määritellä "jauhojeni" puhtautta. Ne olivat tässä tapauksessa kyllä tosi puhtaat (En ole mikään pyhimys ja teen virheitä ja ylemmyydentuntoon ei ole varaa kylläkään, mutta tässä tapauksessa en ole ansainnt ensimmäisiäkään haukkuja)

En tiedä, miksi nimimerkki :-> reagoi hänkin puolestaan melko voimakkaasti. Mutta kitos siitä. Olet tässä tapauksessa ainakin väkivallattomuuden asialla. Tuntemattomia ei saa nimimerkin suojista solvata. Ei kai tuttujakaan, mutta tuttujen kesken solvaajat laittavat itsensä sentään paljon enemmän alttiksi. Ja kun toinen ihminen on päästänyt henkilökohtaiselle alueelleen, eli alkanut vaihtaa viestejä netissä, häneen on suhtauduttava kunnioituksella. Hänen toiveitaan ei tarvitse täyttää, hänenkanssaan ei tarvitse jatkaa viestintää, mutta kunnioituksella täytyy suhtautua. En tule koskaan vaihtamaan mielipidettäni.

Niille, jotka moittivat minua "soperruksesta" ja "nillityksestä" sanoisin, että on oikeus edes valittaa, jos tulee epäkunnioittavasti kohdelluksi. Selkääntaputtelua on aivan inhimillistä pyytää. Vielä kerran: Väkivaltaa ei tarvitse sietää.

Voikaa hyvin.

Heips

Kommentoin, koska esitit nikkini asiassa.

Olen itse törmännyt mieheen, joka katosi yhtäkkiä, ja ilmaantui uudelleen
        myöhemmin. Hän ei ole kyllä haukkunut ja nimitellyt, mutta totta on, että
        jos minulla jotain kiinnostusta oli häntä kohtaan, niin se kyllä katosi hänen
        katoamistemppunsa myötä.

Mutta muuten olen kyllä törmännyt useampaankin kertaan tähän, että kun mies
        itse aiheuttaa omalla toiminnallaan sen, että ainakin itselläni tulee mitta
        täyteen, niin sitten niitä solvausviesteä saa lukea hetken kuluttua.
        Yksi jopa lähetti USEITA lähes samanlaisia, ja kun sitten annoin reippaasti
        takaisin, sain torjunnan :) Noh, kävin antamasta toisesta profiilista viimeisen
        sanan...

Kieltämättä minua ärsyttää tämän Toppeliuksen asennoituminen, sillä hän
        ei katso sitä tilannetta mistä on kyse, eli tässä sinun kohdallasi yhden miehen
        ja sinun välistä tilannetta, vaan alkaa oitis valistamaan ettei muita saa kohdella
        huonosti, jos yksi mies on toiminut kuvailemallasi tavalla.
        Tosiasia on kuitenkin, että tuo toiminta on aika tavallista miehiltä. He ovat
        tottuneet siihen että ovat niitä, jotka aloittavat ja lopettavat keskustelut/suhteet.

Todellakaan miehillä, jotka aloittavat tuon haukkumisryöpyn pakit saatuaan, ei
        ole asiat ihan kunnossa.
        Valitettavasti on selvää, että jos ihminen törmää usein tiettyyn asiaan joltain taholta,
        hän alkaa yleistää. Tästä seuraa se, että monet naiset katsovat olevan
        helpompaa antaa pakit olemalla vain hiljaa.
        Mutta on myös niin, kuten itsekin kuvasit, niin olet jo lauhtunut, eikä asia ehkä ole enää niin akuutti.
        Ja saatat jopa harkita uudelleen kohteliaita turn down -kirjoituksia.

Kuitenkin, jos jatkossakin saat samanlaista käytöstä osaksesi, se tulee
        väistämättä vaikuttamaan omaan toimintaasi. Siksi tämän Toppeliuksen olisi
        syytä kiinnittää huomiota myös oman sukupuolensa käytökseen, sen sijaan että
        ilmaantuu aina nopeasti esittämään nykyistä kantaansa, kun joku nainen valittaa
        miesten käytöksestä.

Eli: jos miehet haluavat jatkossakin kohteliaat pakit, heidän olisi syytä katsoa
        omaakin käytöstään. Ja mitä teki tuo mies, josta kerroit? Hänhän katosi itse
        sanaa sanomatta. Oliko siinä nyt kyseessä kohteliaat pakit. Hah

Joskus on tullut mieleeni, että onko se kuitenkin liian naivia, sanoa esim. pakkien
        kohdalla toiselle, että en ole kiinostunut sinusta. Tai voiko se tuntua joistain ihmisistä
        jotenkin siltä, että pakkien antaja on ylimielinen? Se voisi selittää tuon raivoamisen.

Itse olen sen verran ärhäkkä, että en pelkää noita räminöitä, mutta kyllä niillä
        tietty vaikutus on silti. Toisaalta tässä voi kiltien miesten kurssi nousta
        arvoon arvaamattomaan. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      47
      3068
    2. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      41
      2276
    3. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      62
      2189
    4. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      94
      2073
    5. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      61
      1790
    6. Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.

Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä
      Kiuruvesi
      18
      1704
    7. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      73
      1527
    8. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      46
      1318
    9. Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta
      Maailman menoa
      131
      1268
    10. Puuma Martina iski nuoren miehen

Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      1037
    Aihe