viisaudenhampaan poiston jälkeen

dana111

muutama päivä taaksepäin,kun itseltä poistettiin 2 viisauden hammasta.alhaalta ja ylhäältä.alaviisuri piti poistaa kirurgisin toiminpitein. särky ja jomotus on välillä jotain niin sietämätöntä että en tiedä ehdinkö tulla vielä hulluksi.. Mua nyt kiinnostaisikin kuulla kohtalotovereiden juttuja,kauanko teillä on särky kestäny?etenki te,joilta hammas on pitänyt poistaa kirurgisesti,eli leikkaamalla. itsellä hammas oli kasvanut sen verran vinoon että sen takia piti leikata. ja etenkin kummastelen nyt sitä,kun kipua ja jomotusta on vain alhaalla ja erityisesti poistetun hampaan vieressä olevassa hampaassa!!!ei itsestään siinä tikkauskohdassa..mielenkiintoista. sain kyllä antibiootin ja burana600 kuurin päälle. ja sitten sekin, että sulaako tikit itestään vai poistetaankohan ne ensi kerralla (viikon päästä reilu) kun men poistattamaan seuraavat viisaudenhampaat?mutta joo,nyt jotain koohtalontoveritarinoita!!!tuun pian hulluks kun ei saa edes nukuttua rauhas tän säryn kanssa.

4

908

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedetään

kyllä se saattaa särkeä pitkäänkin..Multa leikattiin 3 ja 2 revittiin ja samalla kertaa,oli rankka sessio.Parissa viikossa pitäis tasaantua pahin särky mut se jälkijomotus sen jälkeen saattaa kestää ties kuin kauan.Mun noi systeemit oli marraskuussa ja nyt lähinnä vihloo ja pirusti.Mua neuvottiin ottamaan yhteyttä purennan korjaajaan jos vihlonta ei lopu koska naapurihampaat saattanu liikahtaa tossa prosessissa jne.Kyllä nää hammasjutut on v hommia mut koita kestää,buranaa vaan ja jos vihloo niin sensodine tahna hyvä alkuun.

• dana111

voiko olla mahdollista et mun alarivin hampaat jotenki liikkuis sen takia ku rivistä on yks lähteny?mulla on nimittäin tosi ahdas ja tiivis hammasrivi ollut..et mietin ku nyt ne sai tilaa ni voisko särky tulla siitä et ne sielä jotenki liikkuis?
        ja miten sulla on voinu olla 5 viisaudenhammasta??oon aina aatellu et niit on vaan neljä max..

• tiedetään
        dana111 kirjoitti:

voiko olla mahdollista et mun alarivin hampaat jotenki liikkuis sen takia ku rivistä on yks lähteny?mulla on nimittäin tosi ahdas ja tiivis hammasrivi ollut..et mietin ku nyt ne sai tilaa ni voisko särky tulla siitä et ne sielä jotenki liikkuis?
        ja miten sulla on voinu olla 5 viisaudenhammasta??oon aina aatellu et niit on vaan neljä max..

Multa poistettiin 2visuria ja 3 omaa hammasta,näistä 3leikattiin ja 2 revittiin.Tollasten operaatioiden jälkeen koko suuta särkee jonkin aikaa,kipu voi tulla mistä vaan kun säteilee jne.Ota yhteys lekuriin jos jatkuu abt 2kk,voivat kuvata viel uusiks ym.Mä joudun ite uusinta röntgeniin koska mun vihlonta ei lopu ja kenties sille purenta spesialistille,tsemppiä!

• kjgjkj

Moi! Mulla oli ihan sama tilanne, poistettiin 2 kpl viisaudenhampaita, joista ylähammas vedettiin ja alahammas laikattiin. Oli niin perkeleen kipee yli viikon, etenkin alapuolelta. Ja just tolleen että se särky jotenkin säteili niihin viereisiin hampaisiin! (Se leikkauskohta ei ollut mullakaan kovin kipee..) Epätoivo meinas iskee.. Buranaa (mulle määrättiin kanssa 600mg)ilman ei voinut olla mitenkään, vaikka eipä sekään paljoa auttanut. Toi kesti vähän yli viikon, sit se kipu meni aika äkistikin pois. Tikkien poiston jälkeen ei oo ollu enää mitään.. Pari vikaa viisaudenhammasta vielä poistetaan kohta, enpä kyllä sitä odota mitenkään innolla! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      186
      2690
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2407
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1122
    4. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      84
      954
    5. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      921
    6. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      819
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      810
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      285
      775
    9. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      89
      774
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      708
    Aihe