lankaan hampaiden välit 1-2 kertaa päivässä ja pesen hampaat huolellisesti 2-3 kertaa päivässä, mutta silti 2 alahampaan ikenet punoittaa ja välillä vuotaa verta. miksi? käyttänyt myös 1-2 vko kuureina paroex suuvettä ja listerinineäkin testannut eikä auta...ja nuo hampaat keräävät tavallista enemmän plakkia ienrajaan ja sitä pitää aina tikulla kaapia pois monta kertaa päivässä ja olen sen tehnyt mutta ei silti punoitus lopu, jos tästä kohentaa pitäisi puhdistusta niin pitäisi elää hammasharja suussa ja olla syömättä.
ja hammaslääkärissä käynyt 2 kertaa poistattamassa kuukausi sitten kaikki hammaskivet...ja sitäkin oli tosi vähän.
piruja hampaiksi kyllä.
ikenet ne vain punoittaa
30
6179
Vastaukset
- Kaipaa vastauksia
Itsekin kamppailen saman tyyppisten ongelmien kanssa. Ajattelin jo tänään tehdä aloituksen juuri samasta aiheesta. Hammaslääkärissä on lyhyt aika sitten käyty ja silti hampaitani vihloo ja vertakin vuotaa aina harjatessa.
Asialle on tehtävä jotain. Siksi olen googletellut nyt paljon aiheesta. Pelkään/pelkäsin että minulla alkaa ikenet vetäytyä. Mistä sen tunnistaa? Vertailin vanhoja kuviani, eikä näkyvää muutosta ole ainakaan tapahtunut 2 vuoden sisällä. Onneksi! Soitin tänään hammashoitajalle ja koitin saada selvyyttä, että kai se lääkäri olisi sanonut minulle, jos ikeneni ovat vetäytyneet. Toivottavasti tästä ei ole kyse.
Kun luin viestiäsi ja se alkoi kuulostaa ihan minulta. Haluan laittaa seuraavan sitaatin sinulle mietittäväksi:
"Harjausvauriot ovat yleinen aikuisväestön ongelma. Nuoret aikuiset, etenkin nuoret naiset, harjaavat hampaita voimallisemmin kuin olisi tarpeen. Monet luulevat, että jynssäämällä hampaista tulee puhtaammat ja valkoisemmat.
Todellisuudessa hampaiden harjaaminen ei ole voimalaji eikä voimankäyttö takaa tehokasta puhdistusta. Liian voimakas harjaaminen saa ikenen vetäytymään, jolloin vaurioille altis juurisementti paljastuu ja hampaita alkaa vihloa.
Ien on elävää kudosta, joka vetäytyy kipua aiheuttavan harjaamisen tieltä. Liian voimakas harjaaminen johtaa usein kierteeseen: ikenen vetäytyminen aiheuttaa hampaiden vihlomista, jonka luullaan johtuvan hampaaseen tulleesta reiästä - ja tilannetta yritetään korjata jynssäämällä hammasta entistä tarmokkaammin." ( http://www.hammaskolmio.fi/Harjaus.html )
Luin jostain että 2 KERTAA PÄIVÄSSÄ RIITTÄÄ. Ehkä tekniikassamme on vain vikaa, koska minullekin plakki on ongelma. En siis tiedä mikä minussa on vikana ja siksi päätin ihan varata ajan hammashoitajalta tämän takia. Lääkäri ei kuulemma hoida yleensä näitä pikku asioita.
Yritän myös keksiä muita syyllisiä. Esim. ruokavalio, puutostaudit, allergiat, krooninen poskiontelotulehdus ja jopa hiivasyndrooma on käynyt mielessä, koska henkeni myös AINA haisee häiritsevästi.- hh
ientulehdus tai sitten ikenien laskeutuma..voi olla ettää "liika" puunaaminenkin rasittaa hampaita?
- hohhoijaa...
hh kirjoitti:
ientulehdus tai sitten ikenien laskeutuma..voi olla ettää "liika" puunaaminenkin rasittaa hampaita?
joo, kun ei nuo auta jätän suuvedet ja kokeilen suolavettä, auttanut vanhemmillani joten toivon vain nyt parasta. :P
- anti-gingvitis
hh kirjoitti:
päin - näin olen itse tehnyt ja hammaslääkärini sanoi sen olevan oikein ,ja ikenet eivät ole vetäytyneet.
Kaameaa katsoa kun yleensä jenkkifilmeissä sahataan harjaa suuhun ja ulos kuin jotakin pyörän pumppua. - Kokemuksen kautta.
Ongelma on todennäköisesti elimistön pH-arvossa, eli olet saanut liikaa: sokeria, valkoisia jauhoja, makkaraa, juustoa, ym. joka EI ole kasvikunnan tuotteita. Myös kahvi ja tee ovat todella pahoja elimistön hapattajia, joten niiden nauttimista kannattaa välttää.
Hoito: Elimistön liika-happamuutta hoidetaan apteekista saatavalla Pascoen pH-Balance jauheella, jota nautitaan 1/2 teelusikallista päivässä. Jauhe sekoitetaan veteen ja perään juodaan puolikkaan sitruunan mehu, joka aktivoi elimistössä runsaan hapentuotannon ja puhdistavan vaikutuksen. Lisäksi sinun tulisi liikkua säännöllisesti vähintään 30 minuuttia päivässä ja syödä runsaasti kasviksia. Tällä tavoin elimistösi pysyy pH-arvoltaan emäksisenä, eli terveenä. Vertavuotavat ikenet, selittämättömät lihaskivut (esim. selässä) jne. ovat merkki elimistön liiallisesta happokuormasta, joten edellä mainituilla yksinkertaisilla keinoilla saat elämään uutta puhtia ja samalla tiputettua myös kiloja, jos siihen on tarvetta. Tv. Christian. - hammaskeiju666
Muistakaa flossata eli puhdistaa ne hampaiden välit tikulla tai langalla. Pelkkä hampaiden pesu harjalla ei putsaa näitä välejä. Itse pesen hampaat kerran päivässä ja riittää hyvin kuhan muistaa ainakin kerran kaksi viikossa puhdistaa välit.
- Kaipaa vastauksia
Voi sitä ironiaa. Olen nyt pessyt vain kerran päivässä hampaat (Koska pelkään sairaasti, että ikeneni ovat vetäytyneet!!) ja kertaakaan ei ole tullut verta enää. Vaihdoin pehmeämpään harjaan ja ihan kevyesti pesin vain vähän aikaa.
Minulla itseasiassa on ollut 2 reikää elämäni aikana, mutta muutoin hammaslääkärit aina kehuneet kuinka hyvässä kunnossa hampaani ovat. Tuli tässä mietittyä, että reiät voi aina paikata, mutta mikään ei enää palauta vetäytyneitä ikeniä, jotka taas edistää reikiintymistä hammaan tyvessä.
Pakko saada ammattilainen katsomaan pian hampaitani, koska olen nyt saanut fobian ja pelkään ikenieni vetäytyneen/vetäytyvän jo nyt ...olenhan vasta nuori ihminen. En siis uskalla enää pestä hampaita. Loistavaa! Ojasta allikkoon.
- Suuvaivainen
Kokeile aloe vera hammastahnaa. Hoitaa ikenet , limakalvot ja puhdistaa hellävaroen hampaat. Tätä olen käyttänyt monta vuotta, enkä vaihda. Sillä poistui minulta myös punajäkälä suun limakalvolta. Katso netistä tietoja.
- !
Tarkistappa että Aloe Vera hammastahnassasi on fluoria! Se on elintärkeää hampaille, ja niiden hyvin voinnille!
- hyvä neuvoja
eikö hammaslääkärisi ole mitään sanonut asiasta? mulla oli piittaamaton hammaslääkäri, joka poisti plakin, mutta ei mitannut ientaskuja tai kuvannut hammaskalustoa. vaihdoin hammaslääkäriä ja minulla todettiin alkava paradentoosi, joka onneksi todettiin ja hoidettiin ajoista. nyt on ikenet ja hampaat taas ok. suuhygienistillä käyn 2 x vuodessa poistattamassa plakin, tulee halvemmaksi kun poistattaa hammaskivi h-lääkärillä. h-lääkärikäynti n. joka toinen vuosi.
- MINä.
Asutko hometalossa?
- vastaus.
Ikenet punoittavat sen takia,koska ihon alla on verta. Miksi sitten kertyy plakkia? Koska syöt usein ja suusi syljeneritys on heikkoa. Käy hammaslääkärissä kysymässä neuvoja,ennen kuin menetät puikot suustasi.
- Parodontiitti
Hampaiden harjaus aamuin illoin fluoritahnalla pitäisi riittää ja lankaaminen kerran päivässä.
Harjan pitää olla pehmeä ja sillä pitää nykyttämällä hieroa IKENIÄ myöten. Hammaslangalla pitää mennä varovasti hieman ienrajan allekin ja sahaavalla liikkeellä nostaa bakteereita ikenen alta pois. Jos ienrajoista pitää kaivaa tikulla likaa pois on hampaiden pinnoilla todennäköisesti koloja jotka tulisi korjauttaa hammaslääkärillä.
Jos viikon kuluttua vielä ikenesi punoittavat ja vuotavat suosittelen ajan varaamista suuhygienistille joka tarkastaa onko suussasi tulehtuneita ientaskuja ja ikenen alaista hammaskiveä.
Alkoholipitoisia tai muita ärhäkän makuisia suuvesiä ei kannata käyttää päivittäin. Ne saattavat pahentaa vaivaasi tai aiheuttaa kirvelyä limakalvoille. Myös hammastahnoissa oleva pesuaineosa saattaa olla syyllinen suun ikäviin tuntemuksiin. Kokeile apteekista saatavia miedompia tahnoja!- ei
niinkuin neitsyt aidsiin.
- yxäxä
ei kirjoitti:
niinkuin neitsyt aidsiin.
-liuos on auttanut. Saa apteekista ilman reseptiä.
- hohhoijaa....
aika mahdotonta että olisi ientulehdusta kummempaa, olen vasta kuitenkin 20 vuotias...yhdessä näistä hampaista on ollut yli 2 vuotta lievää purenta arkuutta, mistäköhän tämä sitten johtuu?
suolavesi on auttanut aika paljon jo..huh? vedin paroex suuvettä aikasemmin ja sitten listerineä eivätkä auttaneet ja nyt suolavesi auttaa? jahas :D - qwertyuiopå12
hohhoijaa.... kirjoitti:
aika mahdotonta että olisi ientulehdusta kummempaa, olen vasta kuitenkin 20 vuotias...yhdessä näistä hampaista on ollut yli 2 vuotta lievää purenta arkuutta, mistäköhän tämä sitten johtuu?
suolavesi on auttanut aika paljon jo..huh? vedin paroex suuvettä aikasemmin ja sitten listerineä eivätkä auttaneet ja nyt suolavesi auttaa? jahas :DMene hammaslääkärille tutkituttamaan nuo hampaat. Tuo purenta-arkuus voi vaikka kertoa ikenen alla piilevästä reiästä, jolloin ientulehdustakin olettaisin olevan.
- hohhoijaa...
qwertyuiopå12 kirjoitti:
Mene hammaslääkärille tutkituttamaan nuo hampaat. Tuo purenta-arkuus voi vaikka kertoa ikenen alla piilevästä reiästä, jolloin ientulehdustakin olettaisin olevan.
en usko reiän mahdollisuuteen, minulla ei ole ollut 20 vuotisen elämäni aikana kertaakaan reikiä hampaissa.Ei ole hammaskiveäkään koskaan paljoa tullut...joskus kun söin vielä makeisia niin ne olivat pääasiassa kovia ja pureskelin niitä tällä puolella mistä on sitten kipeytynyt, saattoi aina vihlaista välillä kun niitä pureskelin.
Ei aina ole kuitenkaan purenta-arkuutta vaan sillontällöin, ei edes joka päivä ja se on tosi lievää. - hohhoijaa...
hohhoijaa... kirjoitti:
en usko reiän mahdollisuuteen, minulla ei ole ollut 20 vuotisen elämäni aikana kertaakaan reikiä hampaissa.Ei ole hammaskiveäkään koskaan paljoa tullut...joskus kun söin vielä makeisia niin ne olivat pääasiassa kovia ja pureskelin niitä tällä puolella mistä on sitten kipeytynyt, saattoi aina vihlaista välillä kun niitä pureskelin.
Ei aina ole kuitenkaan purenta-arkuutta vaan sillontällöin, ei edes joka päivä ja se on tosi lievää.aijoo...takahampaassa on kyllä alkava reikä joka on musta, 2 hammaslääkäriä katsoi sitä joulukuussa ja sanoi että on alkava on ja ei tarvitse tehdä mitään ja huolellisella puhdistuksella se pysyykin sellasena...voisiko tämä aiheuttaa sitä?
- hampaallinen
Kävin itse juuri yksityisellä hammaslääkärillä, joka totesi minulla pahan ientulehduksen. Ohjeeksi sain harjata hampaat aamuin illoin ja lopuksi purskutella suun Meridol Perio suuvedellä. Hampaat tulee langoittaa ennen harjausta joka toinen ilta. Kyseinen suuvesi vähentää plakin muodostumista ja sitä saa apteekista ilman reseptiä. Kuukauden päästä on uusi tarkistus ja silloin tehdään myös hampaiden perusteellinen puhdistus. Mikäli nykyiset toimenpiteet ei ientulehdukseen auta, otetaan bakteeri-testi (mikä maksaa maltaita yksityisellä). Ientulehdus voi olla myös bakteerin aiheuttamaa, johon auttaa vain antibioottikuuri. Voisit itse kokeilla myös tuota suuvettä, toki sekään ei ole jatkuvaan käyttöön. Jo ei auta, niin kokeile käydä tuossa bakteeri testissä, niitä saa myös yleisellä puolella kun osaa pyytää.
- Hammasss
se on ien tulehdus
- suuhygienian tärkeys
Sinulla on erittäin likainen hammasharja??? (Bakteerit ei näy silmillä)
Minulla oli samanlainen vaiva vuosikausia. Minun lääkärini suositteli Bonyfin steryl Tabseja, desinfioin noin 2kk ajan joka päivä harjani. Sen jälkeen en ole kärsinnyt ien tulehduksesta nyt desinfioin 1-2kertaa viikossa
samoin en ole sairastanut yhtään flunsaa. tuotetta saa apteekeista Tokmannilta ja nykyään prismat voivat tilata Tamrosta.
Ps. monet sairaalat kättävät tätä tuotetta.
katso kuvat bonyfin sivuilta kohta junior. - Pääspesialisti
JA ÄKKIÄ. Teillä on näkyvät pakkomielteet joiden kitkemiseen ei auta kuin pitkäkestoinen terapia. te olette sairaita ja tämä on kauniisti sanottu. Ihmisillä on erilaisia pakkomielteitä jotka karkaavat sairaaloiseen käyttäytymiseen: kuka raapi persettään, kuka päätään, kuka pesee käsiään lukuisia kertoja päivässä. Te olete jääneet (näkyy olevan muitakin palstalla) koukkuun hampaisiinne ja vaurioittaneet ne ikeniä myöten. Tulehduksia, mätää. Mutta omatpa ovat hampaanne. Älkää ihmetelkö jos ikenistä alkaa turskuta mätää, hampaat liikkua, jopa tippua pois. Hoitoon hoitoon hammashoitoon ja terapiahoitoon.
- et33
Etkö ole kysynyt lääkäriltäsi tulehduksen syytä ,sillä tulehdushan siinä on melko varmasti.Ei suuhygenia pelkällä harjaamisella parane niinkun olet sen huomannut. Mitä tulee hampaiden harjaamiseen noin paljon päivässä ,voit jo aiheuttaa ikenille vahinkoa.Itse käytän sähköhammasharjaa jolla hampaiden harjaus sujuu tehokkaammin .Harjaus suoritetaan poikittain, eikä ylös alas ,sillä suojataan ienrajaa pysymään ehjänä.Itse puhdistan hampaat kerran päivässä ,hyvin on riittänyt.
- hohhoijaa...
Onko mitään mahdollisuutta että sitkeä ienongelma johtuisi siitä että minulla on anemia? Olin 3kk sitten leikkauksessa jossa hemoglobiini tippui 92, käsi leikattiin...joulukuun lopussa kävin mittauttamassa niin oli noussut 106, mutta minulla on vieläkin erinlaisia iho-ongelmia joten anemiahan se vielä on päällä.
- .
Elohopea on hermomyrkky. Jos suussasi on amalgaamipaikkoja niin se voi olla syy ientulehduksiin.
- hohhoijaa...
joo ei sen tarvitse kun hieman kerätä sitä plakkia niin ei kestä kauaa kun alkaa punoitus ja tuon toisen hampaan ienraja taas punoittaa ilman näkyvää syytä.
ehkä minulla tosiaan on sitten luonnostaan herkkiä nuo kaksi ientä...että ärsyyntyy helposti olematta kuitenkaan tulehdus.
hammaskiveä kun ei ole enää kun oon käynyt n.1kk sitten poistattamassa, joten ei siihen mitään muuta syytä löydy kun tuo ylin.
ja minulla ei ole koskaan ollut reikiä hampaissa eikä hammaskiveäkään ole paljoa koskaan tullut. - Suu-asiaa
Elohopea on myrkky, kun se on juoksevassa muodossa, ei suussa paikka-aineena. Amalgaameja on tehty jo niin kauan,että jos ne olisivat NIIN myrkyllisiä, kuin jokapaikassa väitetään, niin niihin olisi kuollut enemmän ihmisiä ympäri maailmaa, kuin mihinkääm muuhun tautiin. Amalgaami voi teoriassa aiheuttaa bigmentaatiotia limakalvoille ja allergiaa, mutta se on käytännössä harvinaista, ja tässä tapauksessa se ei taida olla syypää oireiluun...
Fakta:
Amalgaamipaikka kestää parhaimmillaan suussa 50-60 vuotta, kun taas muovipaikka 5-10 vuotta. - .
Suu-asiaa kirjoitti:
Elohopea on myrkky, kun se on juoksevassa muodossa, ei suussa paikka-aineena. Amalgaameja on tehty jo niin kauan,että jos ne olisivat NIIN myrkyllisiä, kuin jokapaikassa väitetään, niin niihin olisi kuollut enemmän ihmisiä ympäri maailmaa, kuin mihinkääm muuhun tautiin. Amalgaami voi teoriassa aiheuttaa bigmentaatiotia limakalvoille ja allergiaa, mutta se on käytännössä harvinaista, ja tässä tapauksessa se ei taida olla syypää oireiluun...
Fakta:
Amalgaamipaikka kestää parhaimmillaan suussa 50-60 vuotta, kun taas muovipaikka 5-10 vuotta."Amalgaamipaikoista vapautuu jatkuvasti elohopeakaasua, jota pidetään yhtenä myrkyllisimmistä ei-radioaktiivisista aineista maailmassa. Hermokudoksessa se on kymmenen kertaa myrkyllisempi aine kuin lyijy, ja jopa myrkyllisempi kuin kaloissa oleva metyylielohopea. Amalgaamipaikoista vapautuneella elohopeahöyryllä on erittäin suuri myrkkyvaikutus, koska se ei ole vielä reagoinut minkään aineen kanssa. Se imeytyy helposti elimistön kudoksiin (kuten aivoihin) ja solurakenteisiin, joissa se aiheuttaa vaurioita. Kaloissa oleva metyylielohopea on jo reagoinut kalojen proteiinien ja muiden suojaavien molekyylien ja atomien kanssa kalan kudoksissa, kuten glutationin tai seleenin, joita kerääntyy kalaan ja siten tekee elohopean vähemmän myrkylliseksi. Tämän vuoksi kalat eivät yleensä kuole elohopeamyrkytykseen. Elohopealla saattaa olla huomattavasti myrkyllisempi vaikutus kun se tulee höyrynä suoraan amalgaamipaikoista kuin jos sitä saadaan kalasta. Elohopealla on todettu synergistisiä myrkkyvaikutuksia ainakin alumiinin, raudan ja lyijyn kanssa. Kun eläimille annetaan riittävä annos (LD1) lyijyä kuolee niistä 1% . Jos samoille eläimille annetaan lisäksi elohopeaa annos (LD1), johon tiedetään kuolevan 1% eläimistä, seurauksena onkin, että kaikki eläimet kuolevat. Tämän vuoksi elohopeahöyrylle ei voida määrittää turvallista saantirajaa. Veressä, virtsassa, syljessä ja hiuksissa oleva elohopea ei välttämättä korreloi aivoissa tai kudoksissa olevan elohopeamäärän kanssa, jonka vuoksi elohopealle ei voi asettaa esimerkiksi turvallisia veriarvoja. Tämä on todettu WHO:n tutkimuksissa 1991 ja 2005 ja useissa autopsia tutkimuksissa ja kuolleille tehdyissä ruumiinavauksissa (Björkman ym. 2007)."
http://www.terveystaito.fi/Pages/ajankohtaista07_12_08.htm - .
. kirjoitti:
"Amalgaamipaikoista vapautuu jatkuvasti elohopeakaasua, jota pidetään yhtenä myrkyllisimmistä ei-radioaktiivisista aineista maailmassa. Hermokudoksessa se on kymmenen kertaa myrkyllisempi aine kuin lyijy, ja jopa myrkyllisempi kuin kaloissa oleva metyylielohopea. Amalgaamipaikoista vapautuneella elohopeahöyryllä on erittäin suuri myrkkyvaikutus, koska se ei ole vielä reagoinut minkään aineen kanssa. Se imeytyy helposti elimistön kudoksiin (kuten aivoihin) ja solurakenteisiin, joissa se aiheuttaa vaurioita. Kaloissa oleva metyylielohopea on jo reagoinut kalojen proteiinien ja muiden suojaavien molekyylien ja atomien kanssa kalan kudoksissa, kuten glutationin tai seleenin, joita kerääntyy kalaan ja siten tekee elohopean vähemmän myrkylliseksi. Tämän vuoksi kalat eivät yleensä kuole elohopeamyrkytykseen. Elohopealla saattaa olla huomattavasti myrkyllisempi vaikutus kun se tulee höyrynä suoraan amalgaamipaikoista kuin jos sitä saadaan kalasta. Elohopealla on todettu synergistisiä myrkkyvaikutuksia ainakin alumiinin, raudan ja lyijyn kanssa. Kun eläimille annetaan riittävä annos (LD1) lyijyä kuolee niistä 1% . Jos samoille eläimille annetaan lisäksi elohopeaa annos (LD1), johon tiedetään kuolevan 1% eläimistä, seurauksena onkin, että kaikki eläimet kuolevat. Tämän vuoksi elohopeahöyrylle ei voida määrittää turvallista saantirajaa. Veressä, virtsassa, syljessä ja hiuksissa oleva elohopea ei välttämättä korreloi aivoissa tai kudoksissa olevan elohopeamäärän kanssa, jonka vuoksi elohopealle ei voi asettaa esimerkiksi turvallisia veriarvoja. Tämä on todettu WHO:n tutkimuksissa 1991 ja 2005 ja useissa autopsia tutkimuksissa ja kuolleille tehdyissä ruumiinavauksissa (Björkman ym. 2007)."
http://www.terveystaito.fi/Pages/ajankohtaista07_12_08.htmNiin miten sen elohopean myrkyllisyys muka häviää jos se laitetaan suuhun? ;)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt505167Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.672945Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?2871466Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh721143Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391114Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok781106Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611085- 1291072
- 1711044
- 49924