Terve,
tarkoitus olisi aloittaa kohta 1,5 vuotiaan sekarotuisen uroksen kanssa verijälki. Ihan siis harrastusmielessä omaksi ja koiran iloksi :)
Mutta miten olette palkanneet koiraa kaadolla? Olen lukenut kyllä netistä palstoja, mutta kaikissa lukee vaan että "kaatona toimii sorkka tai jänis" tms. Siis mitä siinä käytännössä tapahtuu? Saako koira ottaa sen kaadon ja lähteä sen kanssa jolkottelemaan. Käytättekö lelua vai ruokaa palkkana? Pitäisiköhän laittaa vaan koiran rakas lelu jäljen päähän..?
Siis toki me voidaan treenata ihan millä lailla vain, olisi vaan mielenkiintoista kuulla miten se "pitäisi" tai kannattaisi tehdä. Olen ihan innoissani kun löytyi noin mukavan kuuloinen harrastus, se kuulostaa juuri siltä mistä koirani pitäisi :) Tulisipa jo kevät ja päästäisiin aloittamaan!
MEJÄ (verijäljen) aloittaminen
10
2600
Vastaukset
- Dallinger
Juu elikkäs meillä kans seropi uros,sillon oli reilu puolvuotias kun ruettiin reenailee,pitkällä narulla/liinalla vaan sit jälkee pitki,verta saa olla reilusti ekoilla reenauksilla(kyllähän sä tiedät,mutta muistutin vain)ja ei kovin pitkiä(meillä oli n. 50 m eka jälki) ja sitten jälen päässä oli herkkuja pojalle,ja rutkasti kehuja.
- namnamnam
mutta ylisimmin palkkana on kunnon kipollinen hyvää syötävää.
- Kesä mielessä
namnamnam kirjoitti:
mutta ylisimmin palkkana on kunnon kipollinen hyvää syötävää.
sorkkaa tai muuta kaatokohtaan, en siis jättänyt sitä siihen. Palkkana on jäljen lopussa iso ruoka-annos.
Mistä olette hankkineet veren ja millaista? - aloittaja
Kesä mielessä kirjoitti:
sorkkaa tai muuta kaatokohtaan, en siis jättänyt sitä siihen. Palkkana on jäljen lopussa iso ruoka-annos.
Mistä olette hankkineet veren ja millaista?Ajattelin ostaa ihan ruokakaupasta sellaisen veripullon, nautaa ja sikaa se taitaa olla..?
Kiitos paljon jo näistä vastauksista :) Kiitos neuvoista
Ajattelin, että me tehdään näin: laitan kaadoksi jonkin sorkan tms, jota koira saa sitten haistella ja palkaksi annan laukusta herkkuruokaa kun on hetken sorkkaa tutkinut. Eli palkka ei ois se itse kaato.
Nyt kun vielä sais jonkun innostumaan lähtemään mukaan, koska onhan se aina kivempi kaverin kanssa tuolla rämpiä kuin yksinään ;D - ruokakuppi
aloittaja kirjoitti:
Ajattelin ostaa ihan ruokakaupasta sellaisen veripullon, nautaa ja sikaa se taitaa olla..?
Ajattelin, että me tehdään näin: laitan kaadoksi jonkin sorkan tms, jota koira saa sitten haistella ja palkaksi annan laukusta herkkuruokaa kun on hetken sorkkaa tutkinut. Eli palkka ei ois se itse kaato.
Nyt kun vielä sais jonkun innostumaan lähtemään mukaan, koska onhan se aina kivempi kaverin kanssa tuolla rämpiä kuin yksinään ;Djäljen päähän, niin että koira saa tuntea löytämisen ilon ja palkan työstään :) Minä olen ajatellut valuttaa veren siihen sorkkaan, sorkka naruun ja vedän jäljen sillä, hankaan kaatopaikkaan kovemmin, jäljen merkkaan itselleni pyykkipojilla.
kaveri olisi kiva meillekkin, toinen osaa aina välillä kommentoida toisen tekemisiä, itse sokeutuu omiin puuhasteluihinsa :) ja kun homma etenee, niin toinen voi tehdä jäljen toiselle, aluksi tietysti itse, että homma menee selkäytimeen, ei liian aikaisin toisen tekemiä. aloittaja kirjoitti:
Ajattelin ostaa ihan ruokakaupasta sellaisen veripullon, nautaa ja sikaa se taitaa olla..?
Nyt kun vielä sais jonkun innostumaan lähtemään mukaan, koska onhan se aina kivempi kaverin kanssa tuolla rämpiä kuin yksinään ;DNo itse laitan palkan aina sorkan alle suunnilleen,että silloin koira huomioi myös sen "kunnolla".
Koska jos olisi kysessä koira,jota ei sorkka kiinnosta,muu palkka enemmänkin,niin voi sen ehkä sivuuttaa lopussa melkein kokonaan,ja kiinnittää huomion vaan palkan hakemiseen,mistä se sitten tuleekin.
Sienellä vedän jäljen.
- barffi
Paras käyttää riistan (poron) verta, mielummin kuin naudan. Hyvinvarustetuista ruokakaupoista löytyy. Loppuun poron lihaa/luu.
- testaajal
lumeen?
- hyvä kysymys
testaajal kirjoitti:
lumeen?
olen aina ollut siinä käsityksessä että jäljestämistä ei puuhailla talvisaikaan lumikeleillä. Eli keväästä syksyyn.
Mutta kaippa talvella voisi jotain makkarajälkeä kuitenkin tehdä.
Onkos kukaan jäljestänyt talvella? Mitä sillon pitää ottaa huomioon? - alkaja
hyvä kysymys kirjoitti:
olen aina ollut siinä käsityksessä että jäljestämistä ei puuhailla talvisaikaan lumikeleillä. Eli keväästä syksyyn.
Mutta kaippa talvella voisi jotain makkarajälkeä kuitenkin tehdä.
Onkos kukaan jäljestänyt talvella? Mitä sillon pitää ottaa huomioon?Olen kuullut, että lumi tehostaa hajuja eli mietin, onko kaikki hajut lumessa nyt liian voimakkaita ja aurauksenkin takia niin sekaisin, ettei koira jäljestäisi hajun vaan näön perusteella eli silloin se ei oikein kannattaisi vai mitä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 61920
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel111833Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla263785- 55722
- 50638
- 57580
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai45566Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k93566- 22546
- 77544