Ajattelin ostaa elämäni ensimmäisen matkailuauton, olen kuukauden verran tutkinut "markkinoita".Kävin katsomassa uusia ja kuulemassa kauppiaiden lausuntoja kuinka nämä pitävät hintansa kuin Nokian osakkeet.
Olen katsellut Saksan hintoja, ovat muuten selvästi halvenpia kuin Suomessa ja varmaan hakukin onnistuu suht helpolla, olen vuosia siiten ostanut pari moottorripyörää Saksasta ja jäi luotettava kuva sikäläisistä kauppiaista "ainakin yhtä rehellisiä kuin nämä Suomalaiset"
Joku kuitenkin mättää , onko käyttömaksun kolminkertaistaminen aiheuttanut ihmisissä varovaisuutta, täällä Suomessa kun verotetaa kaikkea mikä liikkuu tai pysyy paikallaan, näitä menoja alkaa ihmisillä olemaan kurkkua myöten täynnä.
Näyttää ilmeisen vaikealta myydä tällä hetkellä käytettyä autoa, samat myymättä pikään ja hinnat eivät putoa?
Tuntuu että käytettyjen autojen myyjät eivät ole ymmärtäneet tätä muuttunutta maailmaa jos aikoo myydä niin hintaa kannata kyllä verrata esim. MOBILE.DE vastaaviin, ei ole mitään Suomi autoja erikseen, ainoastaan jotkut verusteet vaihtelevat ja niitäkin saa Saksasta paljon halvenmalla kuin täältä.
MATKAILUAUTON MYYJÄT PULASSA
81
3514
Vastaukset
- Saksaan
sitten ostamaan äläkä täällä valita. Sillähän tuo ongelmasi korjautuu.
- 123123153456867
Miksei äitisi saanut keskenmenoa?
- taas on tultu
123123153456867 kirjoitti:
Miksei äitisi saanut keskenmenoa?
SF-Caravan Ry:n keskustelupalstalta, nettiriippuvainen häiriköi tuttuun tyyliinsä. Sopi hyvin tyyliin !
- karavaanari jopa jäsen
pidä paikkansa! Ostimme 2007 uusi Rapido Suomesta ja se oli vain 600 euroa kallimpi kun Saksanauto!
Jos nyt sitten haluat ostaa "halvalla" niin osta "vanha" uusi Suomesta tarkoitan käyttämätön vm 2008. Niitä myydään nyt Suomessa noin 10,000 euroa alle torihimtoja! - Jippe
Ihan hyvä että niiden tientukkojen verot nousee. Saman saisi tehdä koukkukotien eli asuntovaunujen kohdalla. Lisäksi vielä sellainen laki että niillä saisi ajaa vain ammukolmen ja aamuneljän välillä.
Ja silloinkin vain sivuteillä...- haihui
Ihanko itse keksit tuon kaiken? Etkä koskaan aiemmin ole siitä palstalle kirjoittanut. Vanhan trollin uusi esiin tuleminen.
- ...
Vaunua vetävä on mitä ilmeisemmin oikeasti menossa jonnekin - miksi muuten vetäisi kotia mukanaan? Menee jonnekin ja yöpyy vaunussaan ja menee sen jälkeen jonnekin muualle. Ei siis AJA huvikseen, eikä voisi käyttää julkisiaakaan. Sen sijaan kolmatta kertaa samana päivä tupakkaa autolla hakevia voisi alkaa verottamaan entistä enemmän. Ja myös pillurallia ajavia Bemarikuskeja.
Mikä helvetti sinä olet sanoman keitä varten nämä tiet on tehty?! Minä (ja omistamani pikku firma) maksan 150.000€ veroja vuodessa ja autoverot päälle - katson maksaneeni osuuteni teiden rakentamisesta. Jos sinä olet maksanut saman verran, niin olemme yhtäläisiä tienkäyttäjiä - jos taas olet maksanut vähemmän, niin pistä virta-avaimet naulaan ja pidä suusi kiinni. - El Coyote
Että maapallo hukkuu paskaan ja fossiiliset polttoaineet saastuttaa ja karavaanarit vaan vetelee jumalattomia hässäköitään tientukkoina pitkin maakuntia. sitte vielä kehataan vinkua, jos vero nousee muutaman euron. Kalliita kotteroita on kyllä vara ostaa ja maksella polttoaineet. Sitten ajellaan, ko köyhäntalonporsaat peräkkäin, "yleensä alitehoisella veturilla" karavaanariveljen puskurissa kiinni, ettei vaan työmatkojaan ajavat kansalaiset ja ammattiliikenne pääse ohittamaan turvallisesti. Ei muuta ko verot niin korkealle, että päästään tästäkin riesasta.
- TiEnT
El Coyote kirjoitti:
Että maapallo hukkuu paskaan ja fossiiliset polttoaineet saastuttaa ja karavaanarit vaan vetelee jumalattomia hässäköitään tientukkoina pitkin maakuntia. sitte vielä kehataan vinkua, jos vero nousee muutaman euron. Kalliita kotteroita on kyllä vara ostaa ja maksella polttoaineet. Sitten ajellaan, ko köyhäntalonporsaat peräkkäin, "yleensä alitehoisella veturilla" karavaanariveljen puskurissa kiinni, ettei vaan työmatkojaan ajavat kansalaiset ja ammattiliikenne pääse ohittamaan turvallisesti. Ei muuta ko verot niin korkealle, että päästään tästäkin riesasta.
Ne lääkit ne lääkit MUISTITKO AAMULLA?
- La coyote
TiEnT kirjoitti:
Ne lääkit ne lääkit MUISTITKO AAMULLA?
Se auttaisi siihen, kun ihmiset joutuu karavaanareiden vuoksi kärsimään ja vaarantamaan turvallisuuttaan liikenteessä. No, se lääkehän on verojen korotus. Verot ylös ja karavaanarit ulos. Ettekö te voi edes yrittää koulia itseänne, niin että pääsisitte tuosta tokkimus-syndroomastanne eroon liikenteessä.
- hyvä!
... kirjoitti:
Vaunua vetävä on mitä ilmeisemmin oikeasti menossa jonnekin - miksi muuten vetäisi kotia mukanaan? Menee jonnekin ja yöpyy vaunussaan ja menee sen jälkeen jonnekin muualle. Ei siis AJA huvikseen, eikä voisi käyttää julkisiaakaan. Sen sijaan kolmatta kertaa samana päivä tupakkaa autolla hakevia voisi alkaa verottamaan entistä enemmän. Ja myös pillurallia ajavia Bemarikuskeja.
Mikä helvetti sinä olet sanoman keitä varten nämä tiet on tehty?! Minä (ja omistamani pikku firma) maksan 150.000€ veroja vuodessa ja autoverot päälle - katson maksaneeni osuuteni teiden rakentamisesta. Jos sinä olet maksanut saman verran, niin olemme yhtäläisiä tienkäyttäjiä - jos taas olet maksanut vähemmän, niin pistä virta-avaimet naulaan ja pidä suusi kiinni.Noin juuri! Hyvä.
- Hörhölä
La coyote kirjoitti:
Se auttaisi siihen, kun ihmiset joutuu karavaanareiden vuoksi kärsimään ja vaarantamaan turvallisuuttaan liikenteessä. No, se lääkehän on verojen korotus. Verot ylös ja karavaanarit ulos. Ettekö te voi edes yrittää koulia itseänne, niin että pääsisitte tuosta tokkimus-syndroomastanne eroon liikenteessä.
Miksi ihmiset joutuu karavaanareiden vuoksi kärsimään ja vaarantamaan turvallisuuttaan liikenteessä? Mikä pakottaa kanssakulkijoita tekemään päättömiä ohituksia karavaanareista, oman henkensä ja terveytensä menettämisen uhallakin? Näiden koheltajien vihan kohteina on karavaanarien lisäksi kaikki muutkin liikenteessä olevat, ajavat ne hiljempaa tai kovempaa mitä koheltaja ajaa.
- Jorma K
Hörhölä kirjoitti:
Miksi ihmiset joutuu karavaanareiden vuoksi kärsimään ja vaarantamaan turvallisuuttaan liikenteessä? Mikä pakottaa kanssakulkijoita tekemään päättömiä ohituksia karavaanareista, oman henkensä ja terveytensä menettämisen uhallakin? Näiden koheltajien vihan kohteina on karavaanarien lisäksi kaikki muutkin liikenteessä olevat, ajavat ne hiljempaa tai kovempaa mitä koheltaja ajaa.
kysyä itseltäsi. Otappa suurennuslasi käteesi ja kurkkaa sieltä oikeasta korvasta päänuppisi sisään saat oikean vastauksen kysymykseesi. Minulla ei koskaan huom.ei koskaan ole ollut vaaratilannetta karavaanareiden takia. Katsos tiedätkö mikä on maltti liikenteessä.? Muista vielä että kaikilla autoilijoilla on samat oikeuden yleisillä teillä .
Että näin tänään :Jorma K pilleristi häirikkö - El Coyote
Hörhölä kirjoitti:
Ajamalla toistensa persiissä kiinni ja olemalla antamatta tietä takanatulijalle, vaikka olosuhteet hyvinkin sen sallisi. Mutta, kun laki antaa oikeuden olla tietukkona. Ammattiliikenteellä, työmatkalaisilla ja reissutyöläisillä on yleensä jonkunlaisia aikatauluja, joiden mukaan pitäisi yrittää elää, mutta,hankalaa on, kun muutama kymmenen hupimatkalaista tupeksii mutkaisella tieosuudella. Menkää itteenne ja antakaa tietä, jos tilanne sen sallii, niin reissumies pääsee ohitse ja heilauttaa kiitokseksi reilusti kättä.
- Hörhölä
El Coyote kirjoitti:
Ajamalla toistensa persiissä kiinni ja olemalla antamatta tietä takanatulijalle, vaikka olosuhteet hyvinkin sen sallisi. Mutta, kun laki antaa oikeuden olla tietukkona. Ammattiliikenteellä, työmatkalaisilla ja reissutyöläisillä on yleensä jonkunlaisia aikatauluja, joiden mukaan pitäisi yrittää elää, mutta,hankalaa on, kun muutama kymmenen hupimatkalaista tupeksii mutkaisella tieosuudella. Menkää itteenne ja antakaa tietä, jos tilanne sen sallii, niin reissumies pääsee ohitse ja heilauttaa kiitokseksi reilusti kättä.
Minäkin olen joutunut 40 vuoden aikana olemaan suurimman osan työajasta ratin takana tien päällä. Joku miljoona km niissäkin hommissa tuli tien päällä kuljettua. Yhteenlasketuksi ajaksi muutettuna, olen 7,5 vuotta työajastani istunut auton ratissa. Vapaa-ajan autoilut vielä siihen lisäksi. Kuitenkaan ammattini ei ollut autonkuljettaja. Että jonkinlaista kokemusta tieliikenteestä on ehtinyt jo tähän mennessä kertyä. Vielä eläkeläisenä olen mukana liikenteessä, nyt matkailuautolla liikkuen. Moni minua nuorempi koheltaja on ehtinyt ajaa lyhyen elämänsä aikana oman kuolonkolarin. Muita kuolonuhreja vaatineita kolareita vielä useampi. Vakavista loukkaantumisista puhumattakaan.
- El Coyote
Hörhölä kirjoitti:
Minäkin olen joutunut 40 vuoden aikana olemaan suurimman osan työajasta ratin takana tien päällä. Joku miljoona km niissäkin hommissa tuli tien päällä kuljettua. Yhteenlasketuksi ajaksi muutettuna, olen 7,5 vuotta työajastani istunut auton ratissa. Vapaa-ajan autoilut vielä siihen lisäksi. Kuitenkaan ammattini ei ollut autonkuljettaja. Että jonkinlaista kokemusta tieliikenteestä on ehtinyt jo tähän mennessä kertyä. Vielä eläkeläisenä olen mukana liikenteessä, nyt matkailuautolla liikkuen. Moni minua nuorempi koheltaja on ehtinyt ajaa lyhyen elämänsä aikana oman kuolonkolarin. Muita kuolonuhreja vaatineita kolareita vielä useampi. Vakavista loukkaantumisista puhumattakaan.
Ja tuolla kokemuksella, et varmaankaan kuulu liikenteessä joustamattomien karavaanareiden joukkoon. Ne kohtaamani ovat olleet joitakin muita. :) Turvallisia ja rentouttavia matkailukilometrejä sinulle.
- näin on
Rekkakuskit uudelleen koulutukseen.Jos 80km rajoitus,niin ei oikeuta ajamaan toisen 80km perässä 5metrin etäisyydellä.Minulla ainakin hyvä toiminta tällaisille roikkujille.ei siellä rekassa aina istu se maailman vahvin.Kyllä Vaanareissakin löytyy sellaisia,jotka pistää sen rekkakuskin sinne omaan kuormaansa.Korkealta tulee alas,ja matalalta tipahtaa.Mutta oikeilla ajatuksilla parhaiten eteenpäin.
- yks yksilö
El Coyote kirjoitti:
Pahempia maapallon saastuttajia kuin vaanarit,on tupakoitsijat ja koiranomistajat.Kummatkaan eivät tajua mihin jätökset pistetään.Koiranomistajat paskattavat koirasa toisten pihapiiriin ja tupakoitsijat tumpit mihin sattuu.Ehdotankin että saisin vaihtaa rekkakuskin kanssa paikkaa(löytyy kortti).Ja rekkakuski minun as-autoon kuskiksi.Sitten tien päälle.Minä kyllä ymmärtäisin miten siellä rekan päällä käyttäydytään.Mutta ilmeisesti se rekkakuski vaan toppuuttelisi sillä as-autolla,kun ei ymmärrä muuta kuin rekalla-ajoa.No,eipä vittuilla,sillä immeisiä ne rekkakuskitkin ovat.Ja eipähän sinne ole vielä kovin paljoa noita maahanmuuttajia pesiytynyt.Mutta kunhan vierastyövoima valloittaa senkin alan,niin sitten nähdään miten kohtelu "vaanareitakin"nähden soljuu.Kahellaan kaikessa yhteisymmärryksessä.
- MIZAR1
El Coyote kirjoitti:
Sielläpä kommentti teiden ritarilta, AMMATTIAUTOILIJA!, mikähän se saastuttaa se sinun vanha savuttava Volvon rämä joka syö löpöä 50 litraa satasella, vai minun hieno uusi MERCEDES joka vetää perässään kevyttä
uusinta uutta LMC vaunua jossa on uima-allas ja tilaa ponille. - KLEINBUSSI
Jorma K kirjoitti:
kysyä itseltäsi. Otappa suurennuslasi käteesi ja kurkkaa sieltä oikeasta korvasta päänuppisi sisään saat oikean vastauksen kysymykseesi. Minulla ei koskaan huom.ei koskaan ole ollut vaaratilannetta karavaanareiden takia. Katsos tiedätkö mikä on maltti liikenteessä.? Muista vielä että kaikilla autoilijoilla on samat oikeuden yleisillä teillä .
Että näin tänään :Jorma K pilleristi häirikköpääosin (onneksi) kesäisin nämä karavaanarit vetää letkaa paikka paikoin jopa 60km/h, jos rajoitus on 100km/h.
MITÄ LUULET SIELLÄ JONOSSA 500M PÄÄSSÄ AJATTELEVAN???
PAINU VITTUUN SIITÄ TIENTUKKO!! - Jorma K
KLEINBUSSI kirjoitti:
pääosin (onneksi) kesäisin nämä karavaanarit vetää letkaa paikka paikoin jopa 60km/h, jos rajoitus on 100km/h.
MITÄ LUULET SIELLÄ JONOSSA 500M PÄÄSSÄ AJATTELEVAN???
PAINU VITTUUN SIITÄ TIENTUKKO!!tiedät että vähät välitan sinun ajatuksistasi, enpä ole nytkään sinun tielläsi, ja jos kiire on niin urku auki. Se on sitten sinun harmisi jos kolarin ajat, ei minun eikä meidän karavaanareiden. Epäilen että sinulla on asenne vamma päässäsi kun et anna toisten liikkua omaa vauhtiaan. Tai muijasi on piessyt sinut ja purkaat kiukkusi viattomiin karavaanareihin. Muista opetella liikenne säännöt etkö tiedä että yhdistelmän nopeusrajoitus on 80 km tunnissa myöskin koskien peräkärry yhdistelmää. toivotaan että joudut ajamaan ensi kesänä 5000 metrin päässä jonon hännillä pää punaisena ja otsasuonet pullottaen.
näin tänään Jorma K entinen pilleristi. - El Coyote
Jorma K kirjoitti:
tiedät että vähät välitan sinun ajatuksistasi, enpä ole nytkään sinun tielläsi, ja jos kiire on niin urku auki. Se on sitten sinun harmisi jos kolarin ajat, ei minun eikä meidän karavaanareiden. Epäilen että sinulla on asenne vamma päässäsi kun et anna toisten liikkua omaa vauhtiaan. Tai muijasi on piessyt sinut ja purkaat kiukkusi viattomiin karavaanareihin. Muista opetella liikenne säännöt etkö tiedä että yhdistelmän nopeusrajoitus on 80 km tunnissa myöskin koskien peräkärry yhdistelmää. toivotaan että joudut ajamaan ensi kesänä 5000 metrin päässä jonon hännillä pää punaisena ja otsasuonet pullottaen.
näin tänään Jorma K entinen pilleristi.Siitä, että kanssa tienkäyttäjien otsasuoni pullistelee, niin kannattaisi turvautua ammattiauttajaan. luulisi karavaanarijärjestöllä olevan tarjolla sellaistakin palvelua. Turvallinen ja sujuva liikenne vaatii joustavuutta ja, sitä ei, ikävä kyllä, näytä löytyvän, kuin osalla karavaanareista. Luulisi teidänkin harrastuksellenne olevan vain etua siitä, ettei teidän vuoksenne muiden ihmisten tarvi vain irvistellä. Suomihan on vasta pudonnut puusta ja viimeisenä alas taisi mätkähtää karavaanarit. Syö siiliä ja ryyppää harmaat veet päälle.
- haihui
El Coyote kirjoitti:
Siitä, että kanssa tienkäyttäjien otsasuoni pullistelee, niin kannattaisi turvautua ammattiauttajaan. luulisi karavaanarijärjestöllä olevan tarjolla sellaistakin palvelua. Turvallinen ja sujuva liikenne vaatii joustavuutta ja, sitä ei, ikävä kyllä, näytä löytyvän, kuin osalla karavaanareista. Luulisi teidänkin harrastuksellenne olevan vain etua siitä, ettei teidän vuoksenne muiden ihmisten tarvi vain irvistellä. Suomihan on vasta pudonnut puusta ja viimeisenä alas taisi mätkähtää karavaanarit. Syö siiliä ja ryyppää harmaat veet päälle.
Turvallinen ja sujuva liikenne ei välttämättä ole sama asia. Itselleen ja ympäristölleen vaaralliset otsasasuonen pullistumat pitää saada raakattua pois liikenteestä. Vain kalteriauton takakopissa, silloinkin vahvasti raudoitettuna teitä voi kuljettaa yleisen liikenteen joukossa.
- Jorma K
El Coyote kirjoitti:
Siitä, että kanssa tienkäyttäjien otsasuoni pullistelee, niin kannattaisi turvautua ammattiauttajaan. luulisi karavaanarijärjestöllä olevan tarjolla sellaistakin palvelua. Turvallinen ja sujuva liikenne vaatii joustavuutta ja, sitä ei, ikävä kyllä, näytä löytyvän, kuin osalla karavaanareista. Luulisi teidänkin harrastuksellenne olevan vain etua siitä, ettei teidän vuoksenne muiden ihmisten tarvi vain irvistellä. Suomihan on vasta pudonnut puusta ja viimeisenä alas taisi mätkähtää karavaanarit. Syö siiliä ja ryyppää harmaat veet päälle.
että ymmärsit kirjoitukseni noin nopeasti. Mikä sai sinut ymmärtämään että, tieliikenne vaatii joustavuutta. ? Karavaanarithan ovat osanneet olla aina joustavia mutta pikkuautoilijat eivät. Onko joku pyytänyt sinua irvistelemään maantiellä, mielestäni huono tapa ja heikon kasvatuksen tulos. Nyt kyllä muistutan sinua siitä että ei suomessa ole montaakaan henkilöä sinun lisäkseki joka olisi pudonnut puusta. Voin vain kysyä sinulta, sekö aiheutti ylimelisyytesi muita tiellä liikkujia kohtaan. Miksi pyydät karavaanareita mielikuvituksillisiin sillijuhliin, eihän meillä ole sinun kaltaisia pervessioita, että pidä itselläsi vain.
- Le Coyote
Jorma K kirjoitti:
että ymmärsit kirjoitukseni noin nopeasti. Mikä sai sinut ymmärtämään että, tieliikenne vaatii joustavuutta. ? Karavaanarithan ovat osanneet olla aina joustavia mutta pikkuautoilijat eivät. Onko joku pyytänyt sinua irvistelemään maantiellä, mielestäni huono tapa ja heikon kasvatuksen tulos. Nyt kyllä muistutan sinua siitä että ei suomessa ole montaakaan henkilöä sinun lisäkseki joka olisi pudonnut puusta. Voin vain kysyä sinulta, sekö aiheutti ylimelisyytesi muita tiellä liikkujia kohtaan. Miksi pyydät karavaanareita mielikuvituksillisiin sillijuhliin, eihän meillä ole sinun kaltaisia pervessioita, että pidä itselläsi vain.
Silli on silakan näköinen kala, joka haisee sormelta. Karavaanarit, eivät juurikaan ole tekemisissä sillintuoksun kanssa. Siili on taas piikkinen nisäkäs, joka yliajettuna usein joutuu karavaanarin grilliin, Näin olen luotettavalta taholta kuullut. : )
ostaa Saksasta niin te se. Vapaassa maassa se on luvallista ja jopa suotavaa jos katsoo sen itselleen edullisemmaksi tavaksi.
Siinä ei liene suurtakaan ongelmaa jos auton takuut ovat jo rauenneet mutta uudessa autossa saattaa piillä ongelmia. Tehtaiden vakuutteluista huolimatta suomalaiset maahantuojat eivät takuukorjaa edes muiden samaa merkkiä tuoneiden ajopelejä eli jos asut vaikka Turussa ja ostat merkin jota myös turkulaiset myyvät vaikka Helsingistä koska saat sen hieman vähemmillä euroilla niin joudut takuukorjauksiin ajamaan Helsinkiin asti. Syyksi väittävät tehtaiden varsin alas hinnoiteltuja korvauksia jotka ehkä toimivat paikassa jossa noita hommia tehdään koko ajan mutta eivät täällä missä myydään kutakin mallia vain muutamia kappaleita eikä tyyppivikoihinkaan pääse oikein tutuksi. Miten veikkaat käyvän Saksasta ostetulle? Tässä en puhu esim. Fiat vioista vaan sen asuntokorin.
Varusteen hinta ei vielä aina ratkaise, sehän on myös asennettava paikalleen eikä kaikkia voi tai ainakaan laillisesti saa asentaa itse (esim. kaasu- ja isosähkölaitteet).- haihui
Nykyinen matkailuautoni on saksantuonti auto. Ilman mittän ongelmia olen ajanut 120000 km. Seuraava keväällä hankittava auto tulee myös vähän käytettynä saksasta. Auton merkki ja malli on vielä puntaroitavana 3:n vaihtoehdon väliltä.
- Jorma K
ehkä tiedä, puhut mitä sylki suuhun tuo, tai et ole ottanut selvää takuu korjauksista. Takuu korjauksia saa tehdä muutkin kuin myyjäliike, voihan auton viedä yksityiseenkin korjaamoon ja tehdas maksaa. Näin minä olen menetellyt ja menettelen edelleen. Korjaavat vielä jopa korinkin jos tarvetta esiintyy.
No voi hitto kyllähän Saksassakin osataan varustella autoja, jopa englannissakin vaikka onkin konservatiivinen muinais muisto euroopassa. Eihän sielläkään enään hiilipannut autoa ja vaunua lämmitä, ainakaan piipuista ei tule palaneen hiilen hajua niin kuin 10 vuotta sitten. Monet autot ja vaunut ovat paremmin varusteltu kuin Suomessa. Saksassahan on kilpailu huomattavasti kovempaa kuin suomessa ja siellä haluavat tehdä kauppaa. Siellä ei kauppiaan ole varaa olla ylimielinen niin kuin Suomessa. Mitä tarkoitat kaasu ja sähkölaitteiden asennuksella, meinaatko että Saksan autot ja vaunut eivät ole kaasulaitteilla tai sähkölaitteilla varustettuja. Voi voi käyppä joskus kainuuta pidemmällä, aukeaa sinullekin oikein satumaailma. Hämmästelet ja kummastelet varmasti kuinka mailma voi olla Suomen rajojen ulkopuolella ihmeellinen.
Että näin tänään, Jorma K Jorma K kirjoitti:
ehkä tiedä, puhut mitä sylki suuhun tuo, tai et ole ottanut selvää takuu korjauksista. Takuu korjauksia saa tehdä muutkin kuin myyjäliike, voihan auton viedä yksityiseenkin korjaamoon ja tehdas maksaa. Näin minä olen menetellyt ja menettelen edelleen. Korjaavat vielä jopa korinkin jos tarvetta esiintyy.
No voi hitto kyllähän Saksassakin osataan varustella autoja, jopa englannissakin vaikka onkin konservatiivinen muinais muisto euroopassa. Eihän sielläkään enään hiilipannut autoa ja vaunua lämmitä, ainakaan piipuista ei tule palaneen hiilen hajua niin kuin 10 vuotta sitten. Monet autot ja vaunut ovat paremmin varusteltu kuin Suomessa. Saksassahan on kilpailu huomattavasti kovempaa kuin suomessa ja siellä haluavat tehdä kauppaa. Siellä ei kauppiaan ole varaa olla ylimielinen niin kuin Suomessa. Mitä tarkoitat kaasu ja sähkölaitteiden asennuksella, meinaatko että Saksan autot ja vaunut eivät ole kaasulaitteilla tai sähkölaitteilla varustettuja. Voi voi käyppä joskus kainuuta pidemmällä, aukeaa sinullekin oikein satumaailma. Hämmästelet ja kummastelet varmasti kuinka mailma voi olla Suomen rajojen ulkopuolella ihmeellinen.
Että näin tänään, Jorma Kkahden merkin ja kahden maahantuojan kanssa. Ei myyjät ovat vaatineet etukäteen myyjältä maksusitoumusta muuten eivät lähde takuutöihin. En toistaiseksi viitsi mainita merkkejä enkä maahantuojia mutta tosi se on ja voin sen todistaa.
Myyjäliikehän on asiasta ensisijaisesti vastuussa kuluttajalle.
- haihui
Kuinka isolla summalla matkailuauto kauppiaan pitäisi sinua avustaa, että pystyisit "ostamaan" matkailuauton?
- Jorma K
ymmärtää kaupankäynnistä mitään kun tuollaisia sormistasi päästelet, vai tekeekö sormesi päivästoin mitä pääsi käskee. Sehän on hyvin yleistä nykyään, varsinkin Suomalaisilla. Eikös sitä osteta mahdollisimman halvalla, toisin sanoen puristetaan kauppiaalta löysät pois, tuskin se pystymisestä kiinni on. Velkaahan saa kun on asiat kunnossa niin kuin yleensä Suomalaiset tekevät. Harvalla on varaa ostaa omilla rahoilla kallista autoa, taitavat olla kaikki uudemmat pankin tai rahoitus yhtiön. Siis, avustuksesta ei ole kysymys ?
- eu kansalainen
Jorma K kirjoitti:
ymmärtää kaupankäynnistä mitään kun tuollaisia sormistasi päästelet, vai tekeekö sormesi päivästoin mitä pääsi käskee. Sehän on hyvin yleistä nykyään, varsinkin Suomalaisilla. Eikös sitä osteta mahdollisimman halvalla, toisin sanoen puristetaan kauppiaalta löysät pois, tuskin se pystymisestä kiinni on. Velkaahan saa kun on asiat kunnossa niin kuin yleensä Suomalaiset tekevät. Harvalla on varaa ostaa omilla rahoilla kallista autoa, taitavat olla kaikki uudemmat pankin tai rahoitus yhtiön. Siis, avustuksesta ei ole kysymys ?
olen ketjun aloittajan kanssa täysin samaa mieltä.viisas ostaa saksasta,jos ei ala täällä suomessa suola lillussa ruostuneiden autojen hinnat laskemaan oikealle tasolle.tänä päivänä viisas katsoo esim.saksan hinta tasoa,eikä maksa suomi autosta liikaa.onhan sellainen vanha sanontakin että ei tyhmä ole se joka pyytää,vaan se joka maksaa.
- suolaa lisää suolaa
eu kansalainen kirjoitti:
olen ketjun aloittajan kanssa täysin samaa mieltä.viisas ostaa saksasta,jos ei ala täällä suomessa suola lillussa ruostuneiden autojen hinnat laskemaan oikealle tasolle.tänä päivänä viisas katsoo esim.saksan hinta tasoa,eikä maksa suomi autosta liikaa.onhan sellainen vanha sanontakin että ei tyhmä ole se joka pyytää,vaan se joka maksaa.
lillumisesta: Saksassa sitä vasta lyödäänkin suolaa tiehen. Tänä talvena aina ja joka paikassa aurauksen jälkeen jopa niin paljon on kylvetty, että tiesuola on koko Saksasta lopussa. Ei kannata luulla etteikö siellä suolasta autot kärsisi. Nastoja ei saa käyttää sen sijaan käytetään suolaa reilusti. Mistähän tämäkin urbaani legenda Saksan suolattomuudesta on peräisin?
- hjelrlstoP
suolaa lisää suolaa kirjoitti:
lillumisesta: Saksassa sitä vasta lyödäänkin suolaa tiehen. Tänä talvena aina ja joka paikassa aurauksen jälkeen jopa niin paljon on kylvetty, että tiesuola on koko Saksasta lopussa. Ei kannata luulla etteikö siellä suolasta autot kärsisi. Nastoja ei saa käyttää sen sijaan käytetään suolaa reilusti. Mistähän tämäkin urbaani legenda Saksan suolattomuudesta on peräisin?
suolan loppumisesta Saksassa http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/saksassa-suolapulaa
- sitä nyt niin
eu kansalainen kirjoitti:
eu kansalaista, että. Vaan jos on peräkammaripoikana ikänsä ollut, niin mistä sitä kaiken maailman asiat voisikaan tietää.
- Jorma K
suolaa lisää suolaa kirjoitti:
että Suomalaisilta kesä karavaanareilta jotka ajavat Saksaa ristiin rastiin näkemättä muuta kuin suolattomat mootoritiet. No käyhän se mukavasti kesäloma matkasta saa sitten kertoilla , matkaesitteet ulkoa moneen kertaan tavanneena, kuinka oli saksassa kauniita linnoja ja museoita ym muuta katsottavaa. Kotiin tullaan väsyneenä ja puolinälkiintyneen akka ja lapset piestynä.
Että näin suolattomuudesta Saksassa : Jorma K, väitetty pilleristi
- SUOMESSA
Kertokaa missä kohtaa lasken väärin.
HYMER B654 uusi ajamaton malli 2010 Suomessa 92.000 Saksassa 66.000, löytyis vielkin halvemalla mutta tämä tunnetulla kauppiaalla.- ????????????????????????
pidä paikkansa! Laita tänne linkit molemmista autoista niin katsotaan onko se sama auto!
- Lasku Taito
laskukone kuin suomikauppiaalla. Sulla tulee isompi erotus samoilla summilla. Ja suomikauppias jää ilman provikoita, joten tottahan sinä olet väärässä, ymmärtäähän tuon melkei kaikki jotka on joutunut suomikauppiaalle maksaan isommat provikat
- SUOMESSA
???????????????????????? kirjoitti:
pidä paikkansa! Laita tänne linkit molemmista autoista niin katsotaan onko se sama auto!
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=125015547&__lp=68&scopeId=MH&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sor...
Onha siellä näitä tässä vielä halvempi, on jo vara olla vähän niukemmin varusteltu kuin Originaali SUOMI auto
Katsokaa itse suomi hintoja. - ????????????????????????
SUOMESSA kirjoitti:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=125015547&__lp=68&scopeId=MH&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sor...
Onha siellä näitä tässä vielä halvempi, on jo vara olla vähän niukemmin varusteltu kuin Originaali SUOMI auto
Katsokaa itse suomi hintoja.samanlainen kun Suomiauto. Ainakaan ulkonäkö! http://www.nettikaravaani.com/hymer/hymermobil-b-654-cl/1298569
- de
samanlainen kun Suomiauto. Ainakaan ulkonäkö! http://www.nettikaravaani.com/hymer/hymermobil-b-654-cl/1298569
Ei ole kyllä hintakaan.
- soliveri
No Suomikauppias saattaa tarjota pullakahvit ja perehdytyksen autoon.
No ei oikeasti, jos sinulla ei ole arvokasta vaihturia, josta saat "suomihinnan". Tai et tarvitse rahoitusyhtiön palveluita. ei suoralla kaupalla osto suomesta ole koskaan perusteltu. - rahnaa
soliveri kirjoitti:
No Suomikauppias saattaa tarjota pullakahvit ja perehdytyksen autoon.
No ei oikeasti, jos sinulla ei ole arvokasta vaihturia, josta saat "suomihinnan". Tai et tarvitse rahoitusyhtiön palveluita. ei suoralla kaupalla osto suomesta ole koskaan perusteltu.käteisellä ei kannata suomesta ostaa uutta eikä käytettyä,mutta sitten on tietenkin eriasia jos joutuu antamaan välissä vaihtoauton,mutta tässäkin tapauksessa olisi viisainta myydä oma auto ensin ja sitten lähteä vasta ostamaan toista autoa,koska yksityiseltä kuitenkin saa joka tapauksessa paremman hinnat kuin mitä autoliike siitä hyvittää vaihdossa.
- jorma K
samanlainen kun Suomiauto. Ainakaan ulkonäkö! http://www.nettikaravaani.com/hymer/hymermobil-b-654-cl/1298569
rengas kuvio on erilainen kuin Suomessa, varustus parempi, hinta pienempi. Mitä muuta voi enään odottaa autolta kun maksaa yli 30 000 e vähemmän kuin Suomessa. Ainoa vika autossa on että painaa 4000 kg mutta tarvitseeko sitä Suomeen viedä. Muuallahan sitä saa ajaa henkilöauto kortilla. Suomessahan auto ei ole kaikkien ajettavissa jos ei laki muutu siellä takapajulassa.'
Että kannattaa hakea auto Saksasta jo pelkän palvelun tähden kun takuutkin pelaa.
- uontimo
mun uks sukkulaine pita karavanirfirma saksasa, suuri hakki tayna hienot matkaautot. Hen myy monet muos suomilaiselle, ne tykkaa kun vain halppa hinta internet.
Sit kun suomilainen tule osta auton ja Ahmed sano voi voi kun just se autto kun oli internet on just myytty. Mutta ei huoli, tassa on mellekein samalainen vain vaha kalliippi ja vaha vanhemmpi muuten sama.
No suomilainen osta sen auto pois ja menee suomiin. kehu siella kuin on hyva ja halppa. Sitte tullee problem, autoon tulle vika. Suomilainen soitta Ahmed ja kyssy onko takuu. Ahmed sanno tietysti on - ole hyva ja tuo autto mun takukorjauspaikka tanne mun naappuri. Suomilainen puhu rumat sanat mutta ei voi mitta. Takuu on mutta jos ei tuo auto saksaan ei voi mita, pitta hoitaa itse problem.
Ahmed sannoo suomilainen on hyva ostaja, osta aina halpan, ei haitta vaikka ei aivan prima, ei haitta vaikka vanha malli, pitta olla vain halpempi kuin suomi internet. Sitte osta ja tuo kavereita kas ostama koska on spesialist kun on uks auto ostanut.- Oikein mukava
kun nyt löytyi tuttu karavankauppias saksasta. Nämä suomikauppiaat kun ovat niin ahneita ja kotiinpäin vetäjiä. Niiltä ei osteta. Netistä ollaan joka ilta kokoonnuttu yhdessä katselemaan miten isot erot on hinnoissa. Ja olemmekin jo meidän alueella suunnitelleet yhteisretkeä Saksaan autoja ostamaan. Ei ole vaan meillä ennen ollut siellä tuttua karavankauppiasta. Nyt sitten lähdet sinä Timo meille matkanjohtajaksi ja asiantuntiaksi, sinä kun puhut noita vieraita kieliäkin. Mauno oli aiemmin, sehän siellä niitä asunto-autoja ystäville aiemmin välitti. Vaan nyt se on ollut kiinni puolisen vuotta.
Kun Ahmed kerta hoitaa nuo kaikki takuukorjauksetkin asiallisesti, niin kyllä me häneltä ostamme. Voidaankin sitten aina lomareissulla käydä korjauttamassa, niin ei tule sekään ylimääräistä maksamaan. Huvi ja hyötyhän siinä tulee silloin yhdessä.
Olipa tuuria kun muutit Timo tänne Suomeen, meillä kun on jo pankissa autolaina puhuttu valmiiksi, niin voidaan lähteä heti milloin vaan sinulle sopii. Ilmoita pikimmiten ajankohta, niin osaan sitten sopia pankissa käynnin ja rahan noston äitin kanssa. Äiti kun on eläkkeellä niin saadaan sekin laina ulos ilman sivullisia takaajia. Voin nääs ostaa käteisellä rahalla saksasta auton ja tienata siinä ison summan. - Oikopäätää
Oikein mukava kirjoitti:
kun nyt löytyi tuttu karavankauppias saksasta. Nämä suomikauppiaat kun ovat niin ahneita ja kotiinpäin vetäjiä. Niiltä ei osteta. Netistä ollaan joka ilta kokoonnuttu yhdessä katselemaan miten isot erot on hinnoissa. Ja olemmekin jo meidän alueella suunnitelleet yhteisretkeä Saksaan autoja ostamaan. Ei ole vaan meillä ennen ollut siellä tuttua karavankauppiasta. Nyt sitten lähdet sinä Timo meille matkanjohtajaksi ja asiantuntiaksi, sinä kun puhut noita vieraita kieliäkin. Mauno oli aiemmin, sehän siellä niitä asunto-autoja ystäville aiemmin välitti. Vaan nyt se on ollut kiinni puolisen vuotta.
Kun Ahmed kerta hoitaa nuo kaikki takuukorjauksetkin asiallisesti, niin kyllä me häneltä ostamme. Voidaankin sitten aina lomareissulla käydä korjauttamassa, niin ei tule sekään ylimääräistä maksamaan. Huvi ja hyötyhän siinä tulee silloin yhdessä.
Olipa tuuria kun muutit Timo tänne Suomeen, meillä kun on jo pankissa autolaina puhuttu valmiiksi, niin voidaan lähteä heti milloin vaan sinulle sopii. Ilmoita pikimmiten ajankohta, niin osaan sitten sopia pankissa käynnin ja rahan noston äitin kanssa. Äiti kun on eläkkeellä niin saadaan sekin laina ulos ilman sivullisia takaajia. Voin nääs ostaa käteisellä rahalla saksasta auton ja tienata siinä ison summan.Olen kanssa harkinnut auton ostoa, vähän epäröinyt Keskieuroopasta hakua.
Eilen kyselin kaveriltani neuvoja, hän oli ostanut kolme vuotta sitten REHELLISELTÄ Suomi kauppiaalta oikean "Suomi" LMC Mersun alustalla .
Hän sanoi että älä vaan hel......sä osta siltä kauppiaalta, vieläkin takuu hommia hoitamatta ja muutenkin ala-arvoista touhua, henkilöautoja ei tuolla systeemillä möisi vuotta pidenpään.
Niin ja kylähän se Saksan reissu on muutenkin ok, sieltä voi samalla tuoda muutakin kivaa halvemalla kuin täältä saa, ja aina matkailu avartaa. - osaa ne kauppiaatkin
Oikein mukava kirjoitti:
Olipa tuuria kun muutit Timo tänne Suomeen, meillä kun on jo pankissa autolaina puhuttu valmiiksi, niin voidaan lähteä heti milloin vaan sinulle sopii. Ilmoita pikimmiten ajankohta, niin osaan sitten sopia pankissa käynnin ja rahan noston äitin kanssa. Äiti kun on eläkkeellä niin saadaan sekin laina ulos ilman sivullisia takaajia. Voin nääs ostaa käteisellä rahalla saksasta auton ja tienata siinä ison summan.jos olette huomanneet niin monet henkilöautoja myyvät autokauppaketjut näyttävät tuovat Saksasta, Liettuasta ym. maista jo itsekin vähän ajettuja entisiä leasing-autoja tai pankin haltuunsa ottamia myyntiinsä tänne Suomeen. Omat ostajat niillä on jo hankkimassa edullisia autoja pankeilta tai leasing-filmoilta ja kun ostavat kerralla kymmeniä niin hinnat lienee heille kohdallaan. Markkinat tasoittuvat.
- kaveri vaihtoi
osaa ne kauppiaatkin kirjoitti:
jos olette huomanneet niin monet henkilöautoja myyvät autokauppaketjut näyttävät tuovat Saksasta, Liettuasta ym. maista jo itsekin vähän ajettuja entisiä leasing-autoja tai pankin haltuunsa ottamia myyntiinsä tänne Suomeen. Omat ostajat niillä on jo hankkimassa edullisia autoja pankeilta tai leasing-filmoilta ja kun ostavat kerralla kymmeniä niin hinnat lienee heille kohdallaan. Markkinat tasoittuvat.
Kannattaa myös vaihtaa Saksassa vaha Asuntoauto vaikka olisi ns "Suomi auto", vanhasta saat vähemmän kuin täältä mutt uuden saat paljon halvenmalla eli jää vielä hyvät kesälomamatkarahat moneksi vuodeksi.
- 16+2
kaveri vaihtoi kirjoitti:
Kannattaa myös vaihtaa Saksassa vaha Asuntoauto vaikka olisi ns "Suomi auto", vanhasta saat vähemmän kuin täältä mutt uuden saat paljon halvenmalla eli jää vielä hyvät kesälomamatkarahat moneksi vuodeksi.
Onnistua vaihto Saksassa?
- EU
16+2 kirjoitti:
Onnistua vaihto Saksassa?
Ihan varmasti ollaanhan sitä EU.ssa, melkein niinkuin samaa maata, jotain hyötyä siittäkin
- uontimo
Oikein mukava kirjoitti:
Olipa tuuria kun muutit Timo tänne Suomeen, meillä kun on jo pankissa autolaina puhuttu valmiiksi, niin voidaan lähteä heti milloin vaan sinulle sopii. Ilmoita pikimmiten ajankohta, niin osaan sitten sopia pankissa käynnin ja rahan noston äitin kanssa. Äiti kun on eläkkeellä niin saadaan sekin laina ulos ilman sivullisia takaajia. Voin nääs ostaa käteisellä rahalla saksasta auton ja tienata siinä ison summan.Sosu lupas mun matkan lippu kun kayn Ahmedii katsomasa, ko sano etta sukulainen pitaa tavata. Kuinka paljo money haluat autoon sijoitta. Keeron Ahmedii etta kaso valmiiks huvat ja halvat suomilaisille autot.
Ja kaikki muut jokka halluu matkaan kans. Voida lahte miilooin vaan haluat, muista erituisesti otta kaikki raha kateisella mukkaan. mennaan mun ystavat kans ja he pittaa rahat oikein hyva huoli, ei tipu, ei joudu hukkaan ei kukkaa muu voi ne vieda. Huoli pois, mun kaverit pittaa rahat ja hoitaa kaikki asiat yes - Lidlin kasissa
uontimo kirjoitti:
Sosu lupas mun matkan lippu kun kayn Ahmedii katsomasa, ko sano etta sukulainen pitaa tavata. Kuinka paljo money haluat autoon sijoitta. Keeron Ahmedii etta kaso valmiiks huvat ja halvat suomilaisille autot.
Ja kaikki muut jokka halluu matkaan kans. Voida lahte miilooin vaan haluat, muista erituisesti otta kaikki raha kateisella mukkaan. mennaan mun ystavat kans ja he pittaa rahat oikein hyva huoli, ei tipu, ei joudu hukkaan ei kukkaa muu voi ne vieda. Huoli pois, mun kaverit pittaa rahat ja hoitaa kaikki asiat yesVaikutat mukavalta kaverilta, on mulla lattialla sellainen itämainen matto, ei tiedä vaikka olis serkkupoikas tekemä, pirun hyvä on ollut, vois jäädä Suomalaiselta tekemättä siihen hintaan.
Toivottavasti sama pätee tässä autokaupassakin meinaan että hyvää tavaraa, enhän voi kuin vain luottaa yhtä paljon kuin näihin Suomalaisiinkin kauppiaisiin, kaikkihan nämä tekevät tätä kauppaa puhtaasti hyväntekeväisyydestä.
Ei muutakun terveisiä Ahmedille että tulossa ollaan ja rahat on valmiina Lidlin muovikasissa, ei herätä huomiota meinaan. - uontimo
Lidlin kasissa kirjoitti:
Vaikutat mukavalta kaverilta, on mulla lattialla sellainen itämainen matto, ei tiedä vaikka olis serkkupoikas tekemä, pirun hyvä on ollut, vois jäädä Suomalaiselta tekemättä siihen hintaan.
Toivottavasti sama pätee tässä autokaupassakin meinaan että hyvää tavaraa, enhän voi kuin vain luottaa yhtä paljon kuin näihin Suomalaisiinkin kauppiaisiin, kaikkihan nämä tekevät tätä kauppaa puhtaasti hyväntekeväisyydestä.
Ei muutakun terveisiä Ahmedille että tulossa ollaan ja rahat on valmiina Lidlin muovikasissa, ei herätä huomiota meinaan.ahmedi tyko. Halla aina halppa ja hyva autot kun myy. Koskan en ole kuullut han sanonut autot huonot tai kalliit. Muista otta siis se rahakassi mukkaan ja menna mun kaverien kans saksaa. Mun kaverit pitta huolen sun rahakassi, ei huoli rahat sen jalkkeen etta kukaan mu ne voi ottaa.
- rahhooon
uontimo kirjoitti:
ahmedi tyko. Halla aina halppa ja hyva autot kun myy. Koskan en ole kuullut han sanonut autot huonot tai kalliit. Muista otta siis se rahakassi mukkaan ja menna mun kaverien kans saksaa. Mun kaverit pitta huolen sun rahakassi, ei huoli rahat sen jalkkeen etta kukaan mu ne voi ottaa.
jos haluaa että takuut pelaa niin kannattaa ostaa oikeasta isosta liikkeestä auto,eikä miltään häkkikauppiaalta,tulee silti paljon paljon halvemmaksi kuin suomesta.
sitten taas jos ei tuolla takuulla ole niin väliä,vaan luottaa itteensä siinä auton kunnon toteamisessa niin kannattaa ostaa häkistä. - Häviöllä oleva
rahhooon kirjoitti:
jos haluaa että takuut pelaa niin kannattaa ostaa oikeasta isosta liikkeestä auto,eikä miltään häkkikauppiaalta,tulee silti paljon paljon halvemmaksi kuin suomesta.
sitten taas jos ei tuolla takuulla ole niin väliä,vaan luottaa itteensä siinä auton kunnon toteamisessa niin kannattaa ostaa häkistä.Miksei kukaan kerro täällä todellista auton haku hintaa kaikkine kuluineen päivineen.Selvät faktat lasiin ja se siinä.Miksi kierrellään ja kaarrellaan.Vaan,esim.Arska se ja se haki sen ja sen auton,maksoi sen ja kaikki hakukulut mukaan.Jos näin ei pystytä asioita tuomaan julki,niin silloin kaikki ei ole kohdallaan.JOS asiat olisivat niin helppoja kun täällä annetaan ymmärtää,niin jonohan tonne germaaniin olis pitkä.Toisin sanoen tämä peli on aivan samaa kuin pelaisit täällä rahapeliä.Eli voitot julkituodaan,mutta häviöistä ei puhuta mitään.Näin se vain on.
- mikä totuus missäkin
Häviöllä oleva kirjoitti:
Miksei kukaan kerro täällä todellista auton haku hintaa kaikkine kuluineen päivineen.Selvät faktat lasiin ja se siinä.Miksi kierrellään ja kaarrellaan.Vaan,esim.Arska se ja se haki sen ja sen auton,maksoi sen ja kaikki hakukulut mukaan.Jos näin ei pystytä asioita tuomaan julki,niin silloin kaikki ei ole kohdallaan.JOS asiat olisivat niin helppoja kun täällä annetaan ymmärtää,niin jonohan tonne germaaniin olis pitkä.Toisin sanoen tämä peli on aivan samaa kuin pelaisit täällä rahapeliä.Eli voitot julkituodaan,mutta häviöistä ei puhuta mitään.Näin se vain on.
sitä milloinkaan penkin alle menneitä bisneksiään täällä laajemmin kehuskelee, pelkkiä voittoja ja loisto kauppojaan vaan. Haavat nuollaan hiljaa ja olemattomistakin voitoista kerskutaan. Jopa lähipiirissäkin, voi olla jopa niin, että kotijoukotkaan eivät aina tiedä lopullista totuutta isännän kaupoista.
- RÖMPPÄIENUKKA
Lidlin kasissa kirjoitti:
Vaikutat mukavalta kaverilta, on mulla lattialla sellainen itämainen matto, ei tiedä vaikka olis serkkupoikas tekemä, pirun hyvä on ollut, vois jäädä Suomalaiselta tekemättä siihen hintaan.
Ei muutakun terveisiä Ahmedille että tulossa ollaan ja rahat on valmiina Lidlin muovikasissa, ei herätä huomiota meinaan.Jos noehi itämaesii kaoppiaisiinj uskoo niin out männy ja pahasti mehtää, mittee lie out sillä matollas tehnä mutta pie siitä kiinj ol se mittee tahojaan, jos sen on tehnä joku Ahmetti ni se mattos ei siu lattijallas kovi pitkää viihy, se kyllä joku yö lentee pärräyttää takas sinne Paktattiin, vai mikä se olj, mutta elä luota suomalaisiinkaa kaoppijaisiin, tuu ostammaan tiältä savosta, on hyvvee ja halavalla ja voejaan laettoo ostoksiis mikä leima tahojaan, vaekka Liiteri, myökii tehään tiällä hyväntekeväesyyttä,
ryöstetään sulta ja otetaanj meille köyhile, mitä enemmä ostat sitä enemmä myö ollaanj ilosija siu kustannuksellas, lapsetkkin siitä tykkee ku isukki on hyvlä piälä eikä aena hakkoo ku näkköö. Tuo Ryyhtölän Aune on hyvä tekemää lentävijä mattoja, ku se tekköö niitä se opettaa niitä lentämmään jo het pienestä pittäe, se kuttoo niitä vetosen ikkunan iäressä ja ku ne on puolvalmiita ne meinoo jo karata käsistä ikkunan rakkoo ja valamiina pittää naolata lattijaan. Nuapuri Veikolla voes olla sulle myytävänä asuntoValametti se viihtyny siellä männäkesän kokonaan ku sen akka ajo sen pihale,(sen Veikon). Tuu Viremän torille siellä nähhään.
- Käsittämätöntä
pitää ostaa matkailuauto pihaan seisomaan? Auton tarve on max 4-8 viikkoa vuodessa ja pelkästään vakuutusten hinnalla saa aina uuden vuokra-auton. Ei ole mitään syytö miksi tuomoisen ostaisi omaksi, ei yhtäkään. Jos on liikaa rahaa niin voihan sen vaikka lahjoittaa tai juoda kurkasta alas mutta ei sitä typeryyksiin pidä laittaa.
- karavaanari jopa jäsen
viinanjuonti on viisasta mutta asuntoauton osto typerä?
Vai menee sinulla kaikki rahat viinaan ja nyt harmittaa kun naapuri osti uuden asuntoauton! - vaunuilijaa
karavaanari jopa jäsen kirjoitti:
viinanjuonti on viisasta mutta asuntoauton osto typerä?
Vai menee sinulla kaikki rahat viinaan ja nyt harmittaa kun naapuri osti uuden asuntoauton!"miksi ihmeessä? käsittämätöntä" olen täysin samaa mieltä!!!se on sitten eriasia jos tuo matka-auto talouden ainut auto jolla ajetaan kaikki ajot.mutta jos autoa käyttää vain kesällä,eikä silloinkaan joka päivä,niin paljon paljon halvemmaksi tulee vuokraaminen.LASKEKAAPA HUVIKSENNE,NIIN SAATATTE YLLÄTTYÄ.
- ruuvit löysällä?
________________miksi ihmeessä? Käsittämätöntä13.2.2010 09:03
pitää ostaa matkailuauto pihaan seisomaan? Auton tarve on max 4-8 viikkoa vuodessa ja pelkästään vakuutusten hinnalla saa aina uuden vuokra-auton. Ei ole mitään syytö miksi tuomoisen ostaisi omaksi, ei yhtäkään. Jos on liikaa rahaa niin voihan sen vaikka lahjoittaa tai juoda kurkasta alas mutta ei sitä typeryyksiin pidä laittaa. __________________________________________
MIKSI IHMEESSÄ esität typeriä kysymyksiä?
Kukaan ei pakottaa ostamaan sinua mitään!
Jos sinulla on LIIKAA rahaa, tee mitä haluat sille. Tai oikeastaan – ei sinulla ollutkin rahalle muuta vaihtoehtoa, kun se kurkku!
Ole nyt sen verran viisas, ettet käy häirikkömassa täällä palstalla, vaikka sinulla tuntuukin olevan
”max 4-8 viikkoa vuodessa” selvää aikaa. - pelkkää rahanmenoa
voisi kysyä aivan saman kysymyksen. Miksi ihmiset yleensäkään matkustavat lomillaan tai vapaa-aikanaan yhtään minnekään? Miksi ihmiset hankkivat kalliita loma-asuntoja? Miksi harrastetaan erilaisia rahaa vieviä harrastuksia? Kun ei tekisi yhtään mitään vapaa-ajallaan vaan asuisi hyvin varovasti vain kotonaan niin kylläpä rahaa säästyisi. Niin se asuntokin voisi olla vuokrattu. Kyllä rahaa säästyisi, kaikki muuhan on rahan haaskausta ja turhaa. Kaikki vain säästöön ja sitten aikanaan perillisille tai yhteiskunnalle kulutukseen.
- !?!
vaunuilijaa kirjoitti:
"miksi ihmeessä? käsittämätöntä" olen täysin samaa mieltä!!!se on sitten eriasia jos tuo matka-auto talouden ainut auto jolla ajetaan kaikki ajot.mutta jos autoa käyttää vain kesällä,eikä silloinkaan joka päivä,niin paljon paljon halvemmaksi tulee vuokraaminen.LASKEKAAPA HUVIKSENNE,NIIN SAATATTE YLLÄTTYÄ.
se että on oma asuntoauto tallissa valmiina lähtöön jos niin haluaa? Se maksaa sen että ei tarvii joka kerta kerätä kamoja pikku Fiiatin takaluukkuun ja kuljetella niitä jonnekin mistä saa "halvalla" vuokrattu joku kottero viikoksi!
Tässä oli hiljattain kirjoitus kun perhe vuokrasi asuntoauton ja luovutus kesti niin kauan että meinasivat myöhästyä laivasta!!!!!!!!!!!
Tästä näkee juuri sen että nämä vuokraajat ovat aivan persaukisia! Vuokrataan auto viikoksi ja neljäneks tunniksi koska rahat ei riitä omaan!
Meillä on yli 100,000 euron asuntoauto tallissa ja käytämme sen jos on aikaa ja silloin kun meille sopii! Se on aina valmiina ja kaikki tavarat ovat siellä valmiina, ei tarvii kun ruokaa ostaa ja menoksi.
Silloin tulee käytetty asuntoautoa enemmän kun on aina saatavilla eikä tarvii asua autossa jossa ties kuka on nus----t.
Mutta jokainen elää omalla tavalla!
- ????????????????????????
Vih dih si ti mi ?
- de page
Näkyi tuossa liikkeessä olevan nuo ns. tavalliset vanhemmat autot lähes samoissa hinnoissa kuin meilläkin, sitten jossakin käytetyssä jonopyörä Flairissa (esim. 6700 iTA) hintaero oli jo merkin suomen edustajan pyyntöön verrattuna jopa erittäin iso.
- Oho!
de page kirjoitti:
Näkyi tuossa liikkeessä olevan nuo ns. tavalliset vanhemmat autot lähes samoissa hinnoissa kuin meilläkin, sitten jossakin käytetyssä jonopyörä Flairissa (esim. 6700 iTA) hintaero oli jo merkin suomen edustajan pyyntöön verrattuna jopa erittäin iso.
Tilasin juuri uuden Asuntoauton Saksasta, täällä kaikilla herkuilla 95.000, Saksassa lisäherkuilla 70.000.
Oho!
Se on totta että jonku noin 2000 malli saattaa maksaa siellä jopa enemmän kuin Suomessa, saattaa johtua myös siittä että täällä ei sellaisesta tahdo päästä eroon kun nämä markkinat ovat niin pienet. - Das vas halpa!
Oho! kirjoitti:
Tilasin juuri uuden Asuntoauton Saksasta, täällä kaikilla herkuilla 95.000, Saksassa lisäherkuilla 70.000.
Oho!
Se on totta että jonku noin 2000 malli saattaa maksaa siellä jopa enemmän kuin Suomessa, saattaa johtua myös siittä että täällä ei sellaisesta tahdo päästä eroon kun nämä markkinat ovat niin pienet.Kerro minulle mikä merkki on kyseessä kun olen itekin ostamassa Saksasta juuri -25,000 eurolla!
- tsykiatri
Oho! kirjoitti:
Oho!
Se on totta että jonku noin 2000 malli saattaa maksaa siellä jopa enemmän kuin Suomessa, saattaa johtua myös siittä että täällä ei sellaisesta tahdo päästä eroon kun nämä markkinat ovat niin pienet.kun heräsit tuon unen jälkeen. Huo ainakin aamukahvit ennen kuin kirjoitat tänne. HYmärrän toki että jos noin mahtavan unen on nähnyt, tekee siitä mieli muillekkin kertoa. Kannattaa kuitenkin mainita että kyseessä on vain uni tai muu harha riipuen lääkityksen voimakkuudesta.
- valveilla.
tsykiatri kirjoitti:
kun heräsit tuon unen jälkeen. Huo ainakin aamukahvit ennen kuin kirjoitat tänne. HYmärrän toki että jos noin mahtavan unen on nähnyt, tekee siitä mieli muillekkin kertoa. Kannattaa kuitenkin mainita että kyseessä on vain uni tai muu harha riipuen lääkityksen voimakkuudesta.
Ei ollut muuten unta, pyysyin tarjouksen vastaavata autosta Suomessa ja sen jälkeen vertasin tarkkaan Saksasta tarjottuun autoon "Made in Germany", ne tekee muuten ne tosiaan oikeesti itse siellä Saksassa Mersun alustan päälle, toisin kuin nämä oikeat "Suomiautot".
Saattavat paikalliset kauppiaat myydä liian halvalla, millä lienevät pärjäävän. - tuokin
valveilla. kirjoitti:
Ei ollut muuten unta, pyysyin tarjouksen vastaavata autosta Suomessa ja sen jälkeen vertasin tarkkaan Saksasta tarjottuun autoon "Made in Germany", ne tekee muuten ne tosiaan oikeesti itse siellä Saksassa Mersun alustan päälle, toisin kuin nämä oikeat "Suomiautot".
Saattavat paikalliset kauppiaat myydä liian halvalla, millä lienevät pärjäävän.taas tarkoitti ? Kuka ne Suomiautot sitten siellä tekee Mersun alustan päälle ?
" Saksasta tarjottuun autoon "Made in Germany", ne tekee muuten ne tosiaan oikeesti itse siellä Saksassa Mersun alustan päälle, toisin kuin nämä oikeat "Suomiautot"." - ...
tuokin kirjoitti:
taas tarkoitti ? Kuka ne Suomiautot sitten siellä tekee Mersun alustan päälle ?
" Saksasta tarjottuun autoon "Made in Germany", ne tekee muuten ne tosiaan oikeesti itse siellä Saksassa Mersun alustan päälle, toisin kuin nämä oikeat "Suomiautot"."No sorry!
Tarkoitin tuota legendaarista väittämää että Suomea varten joku todella tekisi muutaman kymmentä auto erikseen puolenmetrin seinillä ja varaavalla takalla.
Kyllä siellä euroopan alpeilla on takuulla yhtä kylmä kuin täällä.
Mutta ehkä se jotenkin lämmitää kun tänne siittä samasta autosta maksaa enemmän kuin sinne missä niitä oikeesti tehdään. - käsitin
... kirjoitti:
No sorry!
Tarkoitin tuota legendaarista väittämää että Suomea varten joku todella tekisi muutaman kymmentä auto erikseen puolenmetrin seinillä ja varaavalla takalla.
Kyllä siellä euroopan alpeilla on takuulla yhtä kylmä kuin täällä.
Mutta ehkä se jotenkin lämmitää kun tänne siittä samasta autosta maksaa enemmän kuin sinne missä niitä oikeesti tehdään.Saahan sen auton tietysti tilattua Saksan myyjiltäkin sellaisilla varusteilla mitä vaan niihin tarjolla on.
Vaan jos kävelee Rostokin satamasta lähimmän turkkilaisen kauppiaan tykö, niin tuskin siellä hyllyssä on valmiiksi meidän näitä arctisia oloja varten varusteltuja heti mukaan otettavaksi.
Moni muukin tuote olisi halvempaa jos sen itse voisi suoraan vaikkapa alkutuottajalta noutaa. Maitokin kannattaisi hakea Ruotsin maitotiloilta suoraan, siellä se nyt on kuulemma halpaa. Ei tarvitseisi maksaa Arlalle eikä kaupoille siitä ilosta että lähemmäs ostajaa sen toimittavat. - Jorma K
käsitin kirjoitti:
Saahan sen auton tietysti tilattua Saksan myyjiltäkin sellaisilla varusteilla mitä vaan niihin tarjolla on.
Vaan jos kävelee Rostokin satamasta lähimmän turkkilaisen kauppiaan tykö, niin tuskin siellä hyllyssä on valmiiksi meidän näitä arctisia oloja varten varusteltuja heti mukaan otettavaksi.
Moni muukin tuote olisi halvempaa jos sen itse voisi suoraan vaikkapa alkutuottajalta noutaa. Maitokin kannattaisi hakea Ruotsin maitotiloilta suoraan, siellä se nyt on kuulemma halpaa. Ei tarvitseisi maksaa Arlalle eikä kaupoille siitä ilosta että lähemmäs ostajaa sen toimittavat.kannattaa hakea
- Saksasta
Jorma K kirjoitti:
kannattaa hakea
Tilasin asunto-auton sakasta viikko sitten, nyt minulla kilvissä.
Tosi hieno Mersun iso automaatti kaikilla herkuilla, säästöä "Suomi autoon" noin 25 tonnia.
Että sillai. - onnittelut !
Saksasta kirjoitti:
Tosi hieno Mersun iso automaatti kaikilla herkuilla, säästöä "Suomi autoon" noin 25 tonnia.
Että sillai.Mutta säästön vertailu on vähän vaikeaa jos ainut vertailukriteerisi on "Mersun iso automaatti kaikilla herkuilla" ja ostohinnasta eikä merkistä ole hajuakaan. Tiedätkö edes itse mikä se on ja mitä maksoi ?
- EuraM
Saksasta kirjoitti:
Että sillai.Ostin myös auton suoraan Saksasta ja olen tyytyväinen hankintaani.
En myöskään ala elättämään läpeensä ahneita Suomalaisia kauppiaita.
Suosittelen kaikille hankkimaan sieltä autonsa missä suuret markkinat määräävät hintatason.
- hjalmari
Niin,virosta saapi hyvinkin halvemmalla oletko tutustunut?
- Anonyymi
minä ostin asuntoauton carbros muhos oy.en ole ollut tien tukkona vein auton tarkastettavaksi.autosähkömies etsi ja löysi hengenvaararallisia sähköjä.kertoi että jos olisin esm.karavaani alueella laittanut piuhan päähän.niin melko varmasti joko oikosulku tulipalo sähköisku olisi ollut varma.kierompaa automyyjää en ole tavannut.t.eläkeläinen 77v
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1323737- 851875
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151701Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541392Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1221248VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu921228Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi321149- 681099
- 681004
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k102975