Se jokin sinulla on

Tarvii kolahtaa

Vaikka netissä ystävystyy jonkun kivan kanssa ja vaikka se herättää positiivisia tunteita tätä henkilöä kohtaan melkeimpä ihastumiseen asti ja viellä ulkonäkökin kuvan perusteella olisi sopiva, niin silti kun tapaa henkilön lässähtää kaikki. Tälläisestä on kokemusta. Etu netin ulkopuolisessa kumppanin kohtaamisessa on se, että asitii toisesta ihmisestä, että tässä ihmisessä on se jokin mikä vetää puoleensa. Sen tähden uskon enempi kumppanin kohtaamiseen ei nettiolosuhteissa. Tiedän kyllä pareja, jotka ovat tavanneet netissä. Onnea heille!

12

416

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jonn@

Ei siinä mikään "lässähdä".
      Odotat vain liikoja.

Netti on vain keino tutustua ihmisiin yhdellä tapaa jota kautta voi sitten kohdata tosielämässä.

En näe mitään etua kohdata toista tuolla ulkomaailmassa ensin koska siellä taas korostuu usein eri asiat kuten esimerkiksi ulkonäkö. Toisen ajatukset sekä osa luonteesta voi jäädä silloin pimentoon joten ajan myötä sitten tapahtuu se "lässähtäminen".

Netissä kuten muuallakaan ei kannata odotella liikoja.
      Siten ei voi myöskään syyttää toista lässähtämisestä koska itse olet luonut ne ajatukset "siitä jostakin".

Netin ongelmat ovat enemmänkin se kauhea karsinta joka tapahtuu joidenkin omituisten asioiden perusteella kuten viesti on kirjoitettu jne. Mutta netissä voi tavata ihmisiä joita ei koskaan muuten tapaisi ja keskittyä eri asioihin kuin ulkomaailmassa. Ei se kaikille sovi esimerkiksi kun ovat niin ulkonäkökeskeisiä tai odottavat voimakasta fyysistä jännitettä tai unelmien tapausta kaikin puolin jo etukäteen. Ei sellaisia fantasioita olekaan olemassa.

• Uteliaasti

Netti on aivan loistava välinen luoda kontakteja ihmisiin, joita ei muuten tapaisi. Pieni harjoittelu auttaa pitämään ihastumisen loitolla ennekuin on tavattu, ja senkin jälkeen vielä on syytä tutustua rauhassa eikä uskoa omiin petollisiin mielikuviin.

Kun vasta olet nähnyt profiilin, mahdollisen kuvan ja vaihtanut viestejä, niin henkilö voi olla mielenkiintoinen, mutta laita raja siihen, että et tiedä hänestä mitään, et tiedä edes onko häntä oikeasti olemassa, ennen kuin olet hänet tavannut. Siis avoimin mielin vaan suosittelen nettideittailua jatkamaan, jos haluat tutustua uusiin ihmisiin mahdollisesti jopa kumppaninhaku mielessä, mutta pidä pää kylmänä ja muista, että tutustuminen alkaa vasta livenä todenteolla ja on yhtä vaikeaa ja tai yhtä hidasta kuin muutenkin elämässä.

• Kulkuri maantieltä

Netti on hyvä paikka solmia kontakteja erilaisiin ihmisiin.
        Mihin ne yhteydenotot sitten johtaa, sitä ei voi
        koskaan tietää. Aina se viestien vaihto ei pääty
        vuosisadan romanssiin, vaan niitä pettymyksiäkin
        tulee, mutta sitten vaan uutta verkkoa veteen.
        Kovin tarkoitushakuisesti netistä ei kannata etsiä seuraa,
        koska silloin homma menee liian vakavaksi ja ryppyotsaiseksi.

• Uteliaasti
        Kulkuri maantieltä kirjoitti:

Aivan niin, mutta lisäisin sen verran, että tarkoitushakuisesti voi hyvinkin olla liikkeellä, eli niin että on itselleen määritellyt minkälaista kumppanuutta minkätyyppisen ihmisen kanssa etsii, mutta toinen juttu on sitten se, että kenelläkään ei ole velvollisuutta niihin tarkoituksiin vastata, vaikka ensikatsomalta siltä näyttäisikin, että tämä on juuri sopiva...

Kun on valmis tämän allekirjoittamaan, niin sitten ei petykään niin pahasti. Pahimmat pettymykset tulee siitä, että luulot ja todellisuus ovat pahassa ristiriidassa. Kun perustaa tutustumisen koko ajan vain tosiasioille, askela askeleeltä itsestään enemm'n kertoen ja toisesta kuullen, ja on valmis pysähtymään ja perääntymään, jos toinen ei sovi siihen kuvaan minkä on itselleen sommitellut. Siinä on silti saattanut tutustua ihan mielenkiintoiseeen ihmiseen, josta saattaa parhaassa tapauksessa tulla ystävä toisella tavalla.

• meppis
        Kulkuri maantieltä kirjoitti:

Kyllä itse pidän nettiä todella hyvänä paikkana tutustua toiseen ihmiseen, niinkuin tuolla jo aiemminkin sanottiin, netissä on se hyvä puoli että siinä ei niin korostu se ulkonäkö vaan se kumppanin etsintä perustuu lähinnä siihen millainen ihminen on luonteeltaan että nappaako vai ei. Tietty ulkonäkökin varmasti jonkun verran ratkaisee sillä kyllä itse ainakin pidän kuvallista (tai siis pidin) profiilia, se karsii turhat pintaliitäjät pois kun näkevät heti suunnilleen millainen olen. Ja täältä todellakin löysin myös sen oman kultani.

• Kulkuri maantieltä
        Uteliaasti kirjoitti:

Aivan niin, mutta lisäisin sen verran, että tarkoitushakuisesti voi hyvinkin olla liikkeellä, eli niin että on itselleen määritellyt minkälaista kumppanuutta minkätyyppisen ihmisen kanssa etsii, mutta toinen juttu on sitten se, että kenelläkään ei ole velvollisuutta niihin tarkoituksiin vastata, vaikka ensikatsomalta siltä näyttäisikin, että tämä on juuri sopiva...

Kun on valmis tämän allekirjoittamaan, niin sitten ei petykään niin pahasti. Pahimmat pettymykset tulee siitä, että luulot ja todellisuus ovat pahassa ristiriidassa. Kun perustaa tutustumisen koko ajan vain tosiasioille, askela askeleeltä itsestään enemm'n kertoen ja toisesta kuullen, ja on valmis pysähtymään ja perääntymään, jos toinen ei sovi siihen kuvaan minkä on itselleen sommitellut. Siinä on silti saattanut tutustua ihan mielenkiintoiseeen ihmiseen, josta saattaa parhaassa tapauksessa tulla ystävä toisella tavalla.

Vaativaiset ihmiset vaan tuntuu olevan kovin yksinäisiä...
        No, huipulla on yksinäistä.
        Joo, ymmärrän, mitä tarkoitit, leikki leikkinä.
        Meillä kaikilla on se ihannekumppanin mielikuva,
        minkä kera täältä sitä seuraa lähdetään etsimään.
        Se onkin sitten jo ihan toinen juttu, että löytyykö sellaista.
        Uskallan jopa väittää, että useimmiten sellaista ei löydy. ;-)
        Mä lähinnä taas tarkoitin sillä seuran etsimisen
        tarkoitushakuisuudella sitä, että aletaan etsiä
        netistä seuraa pakkolöytää-asenteella.
        Sattumaan tää homma perustuu ja vähän onneenkin,
        että täältä ihmisviidakosta löytyy se just mulle passeli
        kumppani. Ja että mäkin olen passeli sille.

• näin on .--

Livenä näkee kokee suoraan onko henkilö oikea vai väärä, onko kemiaa vai eikö.
      Toki kivoja ihmisä noin teorias voi löytää netistäkin ajatukset tulee paremmin esille ja tutustuu ikäänkuin sisältäpäin.
      Mutta live on live.

• Juu-u

Minä lähdin avoimin mielin tähän nettideittailuun ja yrittänyt pitää jäitä hatussa koko ajan, koska tiedän ettei netissä voi täysin toiseen tutustua ennen kuin tapaa. Kuitenkin törmäsin mieheen, joka ilmeisesti muodosti minusta väärän kuvan vaikka kuvia oli esillä paljon, jo ennen tapaamista kutsui mussukaksi yms. ja ehdin itsekin ihastua ja sitten se lässähti kai siihen olemukseen sen näkemisen jälkeen ja tietenkin itselle tuli paha mieli. Ei tämä kaverikaan täysin niitä valokuvia vastannut, mutta ehkä itselläni on realistisempi näkemys enkä ollut lopettamassa tapailua siksi, että vyötäröllä olikin muutama extrakilo jne. Silmät ja hymy kuitenkin yhtä ihanat kuin kuvissakin. Noh, ehkä ensi kerralla parempi onni. Seuraava saisi olla sen verran aikuistunut, että elämän realiteetit on kohdallaan ja odottaa kiltisti siihen tapaamiseen ennen kuin innostuu liikaa kullittelemaan. Varmaan samanlaisia kokemuksia muillakin?

• myös mulla

Ei kannata oikein edes lähettää kuvaa ennen tapaamista, kun mies menee ihan sekaisin. Ihastuu kuvaan. Ja tosiaan olen oppinut sen että jos mies ihastuu ennen treffejä, pelkän kuvan ja kirjoittelun pohjalta, niin koko homma kannattaa melkein jättää siihen... Onko se edes tervettä käytöstä?

• Juu-u
        myös mulla kirjoitti:

Ei kannata oikein edes lähettää kuvaa ennen tapaamista, kun mies menee ihan sekaisin. Ihastuu kuvaan. Ja tosiaan olen oppinut sen että jos mies ihastuu ennen treffejä, pelkän kuvan ja kirjoittelun pohjalta, niin koko homma kannattaa melkein jättää siihen... Onko se edes tervettä käytöstä?

Yliromanttinen ihminen.. ei realiteetteja. Olisin odottanut toista, kun tiesin toisella olevan pitkiä suhteita takana. Pettymyksiä ystävänpäiväksi, no tästä leuka pystyssä eteenpäin! Paitsi että seksiseuraksi ilmeisesti kelpaisin vieläkin, mutta kai jotain itsetunnon rippeitä kannattaa vielä säilyttää...

• ilman haaveita

pitää mennä niin, ettei ole kuvitellut, haaveillut, unelmoinut toisesta mitään. Jos ei pysty pitämään itseään kurissa, ei kannata kauheasti kirjotella, pyydellä kuvia ym. koska kaikesta haaveilija saa polttoainetta omille unelmillee, ja sitä unelmaa ei kukaan koskaan täytä. Siitä se lässähdys tulee.

Minä menen suoraan treffeille ja aina on ollut toinen yllätys, iloinen tai vähemmän iloinen, mutta yleensä olen istunut ja jutellut vähintään tunnin, joskus 2 tai 3.

• juu-u

Harvemmin se profiilin kuvakaan koko totuutta kertoo, eli ehkä itseään voi syyttää jos pettyy kun ei se prinssi/prinsessa siellä vastassa olekaan.. Tämän virheen minun deittini taisi tehdä, en kuitenkaan pidä itseäni mitenkään rumana, mutta ilmeisesti mielikuva oli vaan jotain ihan muuta. Ei todellakaan pitäisi itselleen luoda niitä kuvitelmia etukäteen, tai ainakaan vetää toista niihin mukaansa, siinä vain sitten sattuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      557
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe