Tappelen pohjolaa vastaan.

Lissu porista

Vaikka jään häviölle niin tätä tapausta en sulata noin vain.Eli olen ostanut auton rahoitusyhtiön kautta ja he vaatii kaskon mikä on ihan ok meininkiä.Mutta POHJOLA-VAKUUTUSYHTIÖ irtisanoi kaskon yksipuolisesti koska minulle tuli maksuhäiriö merkintä vuonna 2009 maaliskuussa.Ja tämä kasko sanottiin irti nyt vuonna 2010 tammikuun alusta!!!!!En varmaan vieläkään tietäisi ellei olisi rahoitusyhtiöstä tullut kyselyä miksi kasko ei ole voimassa.Otin selvää ja oli todella suuri yllätys.Kysyttyäni miksi sitä ei heti viime vuonna sanottu irti he eivät osanneet sanoa siihen mitään.Ja minulle ei ole edes tullut ilmoitusta henkilökohtaisesti että kasko irtisanottu,Olisi kuulemma ollut esuraavan vakuutusmaksun yhteydessä joka tulee kesäkuussa!!!Olispa ollut kiva ylläri kun rahoitusyhtiön mies ois hakemassa autoani yllättäen oven takanani.No nyt juitenkin ilmoitin vakuutus yhtiölle että kätken auton jotta sitä ei rahoitusyhtiö löydä ja kun olen maksanut sen kokonaan tuon vasta esille auton.Virkailjoita vastaan mulla ei ole mitään mutta kerroin heille että tämä ei jää tähän ja joku kärsii tästä vielä.Itselläni on sairas poika jota joudun kuskaan kolme kertaa viikossa sadan kilometrin päässä sairaalassa.Joten autoa tartten todellakin.Olen oikeuskanslerille laittanut pyynnön että tarkistaa miksi kasko irtisanottiin ilman ennakkoilmoitusta minulle ja kyseinen instanssi on lähestynyt pohjolaa asiani tiimoilta.Nyt vain odottelen vastausta.

60

8804

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noinko on...

      Sanottinko vakuutus irti vain yhden maksamattoman kaskon vuoksi?
      Tuntuu oudolta. Onko sinulla muuten kuinka pitkä luottohäiriölista muista asioista?
      Jostain syystä tämä Pohjola epäilee kykyäsi/haluasi maksaa vakuutusmaksut. Jos maksuhalua ja kykyä on oikeasti, luulisi tuon asian jotenkin ratkeavan eduksesi.

      Eipä se oikeuskansleri taida paljon voida auttaa, jos et maksa laskujasi. Ei hänkään voi pakottaa vakuutusyhtiötä ottamaa luottotappioita.

      • 12+4

        niin sanottu pakollienen vakuutus eli kaskoa ei tarvitse myösntää maksuhäiriöiselle ikinä vaikka maksaisi 10 vuotta etukäteen.Samoin kotivakuutus,koiravakuutus,eri harrastuksiin tarvittavat vakuutusket niitä ei saa.


      • Lissu porista

        ja koko vuoden vakuutusmaksun kerralla eli kesäkuun loppuun asti on vakuutus voimassa.Mutta se mikä siinä niin kieroa on kun maksamani vakuutusmaksu sisältää myös kaskon ja nyt tämä kaskon osuus tämän vuoden alusta kesäkuun loppuun hyvitetään myöhemmin laskutettavassa vakuutusmaksussa eli vähennetään.Sitä ihmettelen että miksi ei esim,irtisanota vasta kun alkaa uusi vakuutuskausi?Tai miksei irti sanottu jo viime vuonna kun tuli maksuhäiriö merkintä!!!Eli kuitenkin oli vuoden vielä kasko voimassa.Ja merkintä tuli kun lankesi takaamani laina mulle ja en sitä voinut kerralla maksaa,useita kymppitonneja ex-mieheni lainoja.Kaikki laskut olen maksanut ajallaan joten sillaikin ihmetyttää.Mutta tuo että esim.ei palauteta kaskon osuutta vakuutuksesta vaan se hyvitetään kuulostaa tyhmältä.Toki käyhän se niinkin mutta tuo pohjolan ajattelutapa kummallista.Tai heidän säännöt.En tiedä onko muilla vakuutusyhtiöillä sama homma.Mistään maksu kyvyttömyydestä ei voi olla kyse kun ansaitsen nettona noin 2400 euroa kuukaudessa


      • kannattanut
        Lissu porista kirjoitti:

        ja koko vuoden vakuutusmaksun kerralla eli kesäkuun loppuun asti on vakuutus voimassa.Mutta se mikä siinä niin kieroa on kun maksamani vakuutusmaksu sisältää myös kaskon ja nyt tämä kaskon osuus tämän vuoden alusta kesäkuun loppuun hyvitetään myöhemmin laskutettavassa vakuutusmaksussa eli vähennetään.Sitä ihmettelen että miksi ei esim,irtisanota vasta kun alkaa uusi vakuutuskausi?Tai miksei irti sanottu jo viime vuonna kun tuli maksuhäiriö merkintä!!!Eli kuitenkin oli vuoden vielä kasko voimassa.Ja merkintä tuli kun lankesi takaamani laina mulle ja en sitä voinut kerralla maksaa,useita kymppitonneja ex-mieheni lainoja.Kaikki laskut olen maksanut ajallaan joten sillaikin ihmetyttää.Mutta tuo että esim.ei palauteta kaskon osuutta vakuutuksesta vaan se hyvitetään kuulostaa tyhmältä.Toki käyhän se niinkin mutta tuo pohjolan ajattelutapa kummallista.Tai heidän säännöt.En tiedä onko muilla vakuutusyhtiöillä sama homma.Mistään maksu kyvyttömyydestä ei voi olla kyse kun ansaitsen nettona noin 2400 euroa kuukaudessa

        priorisoida asiat ja neuvotella kuvio kuntoon pankin kanssa sen sijaan että päästää tilanteen kaatumaan omaan niskaan. Voit syyttää tästä vain itseäsi. Vakuutusyhtiöillä on tällaisia tapauksia varten pelisäännöt ja jos et niitä noudata, kärsit. Uhoaminen, varsinkaan täällä, ei auta mitään.


      • Taistolainen
        kannattanut kirjoitti:

        priorisoida asiat ja neuvotella kuvio kuntoon pankin kanssa sen sijaan että päästää tilanteen kaatumaan omaan niskaan. Voit syyttää tästä vain itseäsi. Vakuutusyhtiöillä on tällaisia tapauksia varten pelisäännöt ja jos et niitä noudata, kärsit. Uhoaminen, varsinkaan täällä, ei auta mitään.

        Kyseleppä Lähi-vakuutuksesta , heillä ei ole niin pilkuntakkaa.


      • se on niin....
        kannattanut kirjoitti:

        priorisoida asiat ja neuvotella kuvio kuntoon pankin kanssa sen sijaan että päästää tilanteen kaatumaan omaan niskaan. Voit syyttää tästä vain itseäsi. Vakuutusyhtiöillä on tällaisia tapauksia varten pelisäännöt ja jos et niitä noudata, kärsit. Uhoaminen, varsinkaan täällä, ei auta mitään.

        kyllä tuo kuulostaa ihan typerältä.jos asiat noin on ,jos maksut maksettu niin ei voi irti sanoa kesken maksukauden,ja vielä ilmoittamatta sinulle,ja rahoituksesta ei sinne se kasko ole pakollinen mut tietty hyvä , jos satuu vahinko.itsellä ifissä niin ei tuolaisia ongelmia ole koskaan.


      • mannamanna
        se on niin.... kirjoitti:

        kyllä tuo kuulostaa ihan typerältä.jos asiat noin on ,jos maksut maksettu niin ei voi irti sanoa kesken maksukauden,ja vielä ilmoittamatta sinulle,ja rahoituksesta ei sinne se kasko ole pakollinen mut tietty hyvä , jos satuu vahinko.itsellä ifissä niin ei tuolaisia ongelmia ole koskaan.

        kyllä rahoitusyhtiö vaatii autoon kaskon. Eli ei ole "vapaaehtoinen".


      • Herkkis ex Usko
        mannamanna kirjoitti:

        kyllä rahoitusyhtiö vaatii autoon kaskon. Eli ei ole "vapaaehtoinen".

        Mun mielestä vakuutusta ei voi irti sanoa kesken vakuutuskauden, mikäli olet hoitanut omat velvoitteesi eli vakuutuksen maksun. Se on kylllä totta, että luottohäiriömerkintä on peruste olla myöntämättä vakuutusta, mutta yksipuolinen irtisanominen ilman ennakkoilmoitusta ja neuvottelua...
        Tuolta kannattaa ehkä kysellä oikeaa ratkaisua ongelmaasi.

        http://www.fine.fi/


      • Mie vuan
        se on niin.... kirjoitti:

        kyllä tuo kuulostaa ihan typerältä.jos asiat noin on ,jos maksut maksettu niin ei voi irti sanoa kesken maksukauden,ja vielä ilmoittamatta sinulle,ja rahoituksesta ei sinne se kasko ole pakollinen mut tietty hyvä , jos satuu vahinko.itsellä ifissä niin ei tuolaisia ongelmia ole koskaan.

        Todella outoa, että et saa edes pitäävakuutusta kauden loppuun, vaikka olet maksanut sen etukäteen! Tuo täytyy olla seurausta jostain byrokraattisesta koukerosta. Ilmeisesti Pohjolalla on jokin automaattijärjestelmä tässä, joka irtisanoo kaskot, kun asiakkaalla on yksikin luottohäiriömerkintä.

        Tietenkään luottohäiriöitä ei saisi olla, mutta toisaalta yksi tehty moka jossain ei saisi johtaa kohtuuttomiin seurauksiin jossain muualla. Oikea tapa tuossa olisi olla yhteyksissä ja pyytää maksamaan seuraavakin kasko ennakkoon. Tällaista toimintaa on kuitenkin turha odottaa Pohjolalta. Se on tunnetusti jähmeä ja byrokraattinen möykky, joka tekee, mitä tekee, eikä selittele tekemisiään. Suosittelen vaihtamaan Lähivakuutukseen, Pohjantähteen tai muuhun asiakkaiden omistamaan yhtiöön.


      • huomautus.
        12+4 kirjoitti:

        niin sanottu pakollienen vakuutus eli kaskoa ei tarvitse myösntää maksuhäiriöiselle ikinä vaikka maksaisi 10 vuotta etukäteen.Samoin kotivakuutus,koiravakuutus,eri harrastuksiin tarvittavat vakuutusket niitä ei saa.

        Pohjolasta saa kyllä peruskotivakuutuksen reunaehdoin, vaikka maksuhäiriömerkintä olisikin.


      • nähnyt ja kokenut
        Taistolainen kirjoitti:

        Kyseleppä Lähi-vakuutuksesta , heillä ei ole niin pilkuntakkaa.

        Huomasin sen liikennevakuutusta ottaessa. Toisen vakuutusyhtiön bonukset siirtyivät Lähivakuutukseen papereita vilauttamalla. Pohjolassa olisin joutunut maksamaan 0-bonusten mukaan, koska se, mitä he eivät omilta koneiltaan näe, ei pidä paikkaansa.
        Lähivakuutuksessa liikennevakuutus tuli myöskin halvemmaksi.


      • täää
        nähnyt ja kokenut kirjoitti:

        Huomasin sen liikennevakuutusta ottaessa. Toisen vakuutusyhtiön bonukset siirtyivät Lähivakuutukseen papereita vilauttamalla. Pohjolassa olisin joutunut maksamaan 0-bonusten mukaan, koska se, mitä he eivät omilta koneiltaan näe, ei pidä paikkaansa.
        Lähivakuutuksessa liikennevakuutus tuli myöskin halvemmaksi.

        Kyllä se vahinkohistoria siirtyy ihan muuallekin.....


      • nähnyt ja kokenut
        täää kirjoitti:

        Kyllä se vahinkohistoria siirtyy ihan muuallekin.....

        joutuu maksamaan vuoden liikennevakuutusmaksut etukäteen vakuutusyhtiöön käteisellä ja on pieni ero, joutuuko maksamaan 700€ vai 200€ bonuksista riippuen.


      • Lissu porista kirjoitti:

        ja koko vuoden vakuutusmaksun kerralla eli kesäkuun loppuun asti on vakuutus voimassa.Mutta se mikä siinä niin kieroa on kun maksamani vakuutusmaksu sisältää myös kaskon ja nyt tämä kaskon osuus tämän vuoden alusta kesäkuun loppuun hyvitetään myöhemmin laskutettavassa vakuutusmaksussa eli vähennetään.Sitä ihmettelen että miksi ei esim,irtisanota vasta kun alkaa uusi vakuutuskausi?Tai miksei irti sanottu jo viime vuonna kun tuli maksuhäiriö merkintä!!!Eli kuitenkin oli vuoden vielä kasko voimassa.Ja merkintä tuli kun lankesi takaamani laina mulle ja en sitä voinut kerralla maksaa,useita kymppitonneja ex-mieheni lainoja.Kaikki laskut olen maksanut ajallaan joten sillaikin ihmetyttää.Mutta tuo että esim.ei palauteta kaskon osuutta vakuutuksesta vaan se hyvitetään kuulostaa tyhmältä.Toki käyhän se niinkin mutta tuo pohjolan ajattelutapa kummallista.Tai heidän säännöt.En tiedä onko muilla vakuutusyhtiöillä sama homma.Mistään maksu kyvyttömyydestä ei voi olla kyse kun ansaitsen nettona noin 2400 euroa kuukaudessa

        Itsekin mietin tapaustasi ja jos homma on noin niin kuulostaa laskutusvirheeltä tai muulta vastaavalta. Jos autoturvan maksut on maksettu, niin ei vakuutus katkea. Tähän päivään mennessä en ole kuullut että jatkuvana voimassa oleva vakuutus voisi katketa maksuhäiriömerkintään. Vakuutussopimuslaki ei tunne tuollaista yksipuolista irtisanomista.
        Jos maksusi on ollut myöhässä (usemman kuukauden) ja siksi vakuutus on ollut päätettävien listalla, on ainoa mahdollisuus joka tulee mieleen ja nyt sitä ei voi saattaa voimaan, koska sinulla on maksuhäiriömerkintä.
        Riippuen siitä kuinka vakava maksuhäiriösi on saat varmasti jotain kautta vakuutuksen järjestymään, sillä rahoitusyhtiö haluaa sen joka tapauksessa.


      • olet jättänyt
        Lissu porista kirjoitti:

        ja koko vuoden vakuutusmaksun kerralla eli kesäkuun loppuun asti on vakuutus voimassa.Mutta se mikä siinä niin kieroa on kun maksamani vakuutusmaksu sisältää myös kaskon ja nyt tämä kaskon osuus tämän vuoden alusta kesäkuun loppuun hyvitetään myöhemmin laskutettavassa vakuutusmaksussa eli vähennetään.Sitä ihmettelen että miksi ei esim,irtisanota vasta kun alkaa uusi vakuutuskausi?Tai miksei irti sanottu jo viime vuonna kun tuli maksuhäiriö merkintä!!!Eli kuitenkin oli vuoden vielä kasko voimassa.Ja merkintä tuli kun lankesi takaamani laina mulle ja en sitä voinut kerralla maksaa,useita kymppitonneja ex-mieheni lainoja.Kaikki laskut olen maksanut ajallaan joten sillaikin ihmetyttää.Mutta tuo että esim.ei palauteta kaskon osuutta vakuutuksesta vaan se hyvitetään kuulostaa tyhmältä.Toki käyhän se niinkin mutta tuo pohjolan ajattelutapa kummallista.Tai heidän säännöt.En tiedä onko muilla vakuutusyhtiöillä sama homma.Mistään maksu kyvyttömyydestä ei voi olla kyse kun ansaitsen nettona noin 2400 euroa kuukaudessa

        Lissu, kertomatta meille jotain.
        Olen itse ollut vakuutusyhtiössä töissä ja jos vakuutusmaksut ovat
        soljuneet ajallaan sujuvasti tilille niin vakuutusyhtiö ei ala tarkistamaan
        asiakkaan mahdollisia maksuhäiriöitä.
        Ei siinä ole mitään mieltä edes periaatteessa alkaa käydä läpi satojatuhansia
        tunnollisesti laskunsa maksaneiden tietoja.


      • MM
        nähnyt ja kokenut kirjoitti:

        joutuu maksamaan vuoden liikennevakuutusmaksut etukäteen vakuutusyhtiöön käteisellä ja on pieni ero, joutuuko maksamaan 700€ vai 200€ bonuksista riippuen.

        Ei muuten joudu maksamaan kerralla jos maksuhäikkää...ja on kokemusta.


      • nähnyt ja kokenut
        MM kirjoitti:

        Ei muuten joudu maksamaan kerralla jos maksuhäikkää...ja on kokemusta.

        Kerro toki vakuutusyhtiösi.


      • saarnasmies
        MM kirjoitti:

        Ei muuten joudu maksamaan kerralla jos maksuhäikkää...ja on kokemusta.

        Kyllä minulta vaadittiin viimeksi syksyllä::"koska teillä on merkitty maksuhäiriö((parkkisakkoja 3kpl)) Pitäis maksaa koko vuosi etukäteen.."!!!! Tätä vaaditaan ainaskin: Iffissä,,Fenniassa ja Tapiolassa.......


      • nähnyt ja kokenut
        saarnasmies kirjoitti:

        Kyllä minulta vaadittiin viimeksi syksyllä::"koska teillä on merkitty maksuhäiriö((parkkisakkoja 3kpl)) Pitäis maksaa koko vuosi etukäteen.."!!!! Tätä vaaditaan ainaskin: Iffissä,,Fenniassa ja Tapiolassa.......

        Pohjolassa ja Lähivakuutuksessa.


      • jenkkireki
        nähnyt ja kokenut kirjoitti:

        Kerro toki vakuutusyhtiösi.

        No ainakin Tapiola.Antoi vakuutuksen ainakin minulle.


      • 54
        Lissu porista kirjoitti:

        ja koko vuoden vakuutusmaksun kerralla eli kesäkuun loppuun asti on vakuutus voimassa.Mutta se mikä siinä niin kieroa on kun maksamani vakuutusmaksu sisältää myös kaskon ja nyt tämä kaskon osuus tämän vuoden alusta kesäkuun loppuun hyvitetään myöhemmin laskutettavassa vakuutusmaksussa eli vähennetään.Sitä ihmettelen että miksi ei esim,irtisanota vasta kun alkaa uusi vakuutuskausi?Tai miksei irti sanottu jo viime vuonna kun tuli maksuhäiriö merkintä!!!Eli kuitenkin oli vuoden vielä kasko voimassa.Ja merkintä tuli kun lankesi takaamani laina mulle ja en sitä voinut kerralla maksaa,useita kymppitonneja ex-mieheni lainoja.Kaikki laskut olen maksanut ajallaan joten sillaikin ihmetyttää.Mutta tuo että esim.ei palauteta kaskon osuutta vakuutuksesta vaan se hyvitetään kuulostaa tyhmältä.Toki käyhän se niinkin mutta tuo pohjolan ajattelutapa kummallista.Tai heidän säännöt.En tiedä onko muilla vakuutusyhtiöillä sama homma.Mistään maksu kyvyttömyydestä ei voi olla kyse kun ansaitsen nettona noin 2400 euroa kuukaudessa

        "Olen maksanut vakuutukset ajallaan"

        mutta olet ollut jollekin epärehellinen kun tullut maksuhäiriö, yhtiö pelkäöä että aiheutat heillekin ongelmia, en minäkään vuokraisi asuntoa jos on edellisen asunnon jättänyt maksamatta, vaika maksaisi 10 vuotta etukäteen.

        "Mistään maksu kyvyttömyydestä ei voi olla kyse kun ansaitsen nettona noin 2400 euroa kuukaudessa"

        onko siis kyse "valeellisen epärehellisyydestä", ei luottotietoja vahingossa menetetä.
        toiseksi, toisilla tuo raha riittää omakotitaloon mersuun ja ulkomaanmatkoihin, toisilla ei mihinkään.

        On hyvä että yhtiö laittoi sinut ajattelemaan asioita,
        saisit kiittää yhtiötä kun aloit ajattelemaan vielä kun taloudellinen tilanteesi on hyvä.
        .


    • vakuutus yhtiöt ryös

      vakuutus yhtiöt ovat vain muodollisii laitoksii ei niitä tarvita eihän niitä ollu ennen wanhaakaan vaan sovittiin henkilökohtaisesti miten maksut hoidetaan vakutus yhtiöt on parka puljuja jotka rahastaa niin kuin pankitkin luvataan niin pienet prosentit ettei suomen kansalla oo en puhu poliitikoista enkä porvareista vaan suomen kansasta työttömistä ja muista köyhistä kellä ei ole varaa säästää tässä yhteis kunnassa niin pankeista niistäkin vähistä rahoista pitää maksaa kaikenn äköisisistä keksityistä kuluista tili käteen niinkuin ennenwanhaa niin eläkettäkin jää

      • hiki tuli

        Tuosta kun jätät vielä sananvälitkin pois, niin tekstiä ei selvitä egyptologikaan.


      • repsrepsrepsrepsreps

        Totaalinen REPS!!! Olet A: Kännissä. B. Aivoinvalidi. B. Idiootti. C. Kaikkea noita ja paljon muuta.


    • myöskin pettynyt

      Eipä tuo ole uutta minullekkaan vaikkakin yhtiönä Lähivakuutus..Auto oli jo maksettu eli siis jo oma, kun irtisanomispaperi kaskon osalta tuli. Kaikki muutkin vakuutukset pakolliset ja vapaaehtoisetkin oli kyseisessä vakuutusyhtiössä. Taustalla ei ollut maksuliikennevaikeuksia eikä muutakaan mihin vedota.Ihmettelin tilannetta kun paperi kotiin tuli ja heti tietysti soitin ja kysyin syytä irtisanomiseen. Järjellistä syytä tai siis mitään syytä ylipäätänsäkkään heidän ei ole pakko antaa!!! Eipä siinä kauan nokka tuhissut kun kaikki vakuutukset oli siirretty toisen yhtiöön ja tyytyväinen olen ollut. Vakuutusyhtiöillä on muutenkin liikaa valtaa pomputtaa maksavaa asiakasta pykäläviidakoillaan ja "asiantuntijoillaan" ja heidän lausunnoillaan, jotka esim. sairastapauksissa eivät ole arvioitavaa potilasta nähnytkään saatikka tutkinut...

      • xatopec

        Jos sinulla on ollut päässäsi kokoomuslippalakki ja tallentunut johonkin turvakameraan , se on syy miksi sanottu irti kaskosi?


      • totaali kyllästymine

        kasko on pakollinen jos ostaa auton rahoitusyhtiön osamaksulla, olen siihen sortunut ja siitä päässyt irti joten en koskaan enää hanki autoani rah yhtiön piikkiin, jos esim autoon tulee kallis moottoririkko eikä sulla ole varaa korjauttaa autoasi niin rahoitusyhtiö vaatii että ko auto täytyy kunnostaa koska se on vakuutena rahoitusyhtiön autolainaan, ja mitä tulee vakuutusyhtiö pohjolan tapaukseen niin et ole ainoa, todella tyly vak yhtiö, jos vakuutusyhtiöt ei paranna palvelujaan niin näin netti aikakautena tieto leviää huonosta palvelusta niin hyvin että vak yhtiössä alkaa leipä kapenemaan, itse ainakin sanonut irti kaikki vakuutukset mitkä ei ole pakollisia sen verran kyllästynyt oon vakuutusyhtiön toimintaan, kyllä silloin nuoleskellaan ja asiat sujuu ripeästi kun haluaa uuden vakuutuksen mutta annas olla jos olet saapa jotain vak yhtiöstä päin niin johan kestää ja kestää.


    • ,,,,,,,,

      Onko ketään tuttua, joka voisi ottaa auton nimiinsä? Sosiaalitoimisto ei ilmeisesti kustanna kuin ambulanssikyyditykset...

      • dfhdfh

        Jääny vakuutusmaksut maksamatta, ei ne muuten katso luottotietoja, muutakuin vakuutusta haetaessa. Kokemusta on


      • ja,aaa
        dfhdfh kirjoitti:

        Jääny vakuutusmaksut maksamatta, ei ne muuten katso luottotietoja, muutakuin vakuutusta haetaessa. Kokemusta on

        asiaa tuntematta, tulee mieleen mahdollinen vakuutuspetosepäily,jolloin eivät tietenkään myönnä vakuutusta,näistä ne ei paljon huutele tietenkään.


      • lumisadettako
        ja,aaa kirjoitti:

        asiaa tuntematta, tulee mieleen mahdollinen vakuutuspetosepäily,jolloin eivät tietenkään myönnä vakuutusta,näistä ne ei paljon huutele tietenkään.

        aloittajan auto on ollut vaikkapa kolarissa ja tuossa yhteydessä vakuutusyhtiö on nuuskinut maksuhäiriömerkinnät.
        Nythän on ollut poikkeuksellisen paljon kolareita viime viikkoina.


    • sic transit gloria m

      Jos on nimi palanut, syitähän voi olla monia, niin silloin on toisen luokan kansalainen ja tippuu kaikesta ulos. Silloin on ihan sama vaikka ei ota vakuutusta ollenkaan. Ajelee menemään vaan. jos kilvet lähtee niin laittaa jostain toisesta autosta uudet. j.n.e. Sakkoja tulee, mutta mitä sen on väliä, kun niitä ei tartte maksaa kuitenkaan ja istumaankaan niistä ei enää joudu. Jos tulee vahingossa henkilövahinkoja niin hoidetaanhan ne kuitenkin oli rahaa tai ei.... ja sitä rataa... Sitte puhutaan, että kansan moraali on löystynyt....ja että katkeroidutaan.... Miksiköhän????

    • Tsemppi

      minullakin maksuhäiriömerkintä, mutta Tapiola ja ostetun auton rahoitusyhtiö olleet joustavia, ja maksuja on voitu sopia vaikka ositellen, joskin kasko on toki maksetttava.

      Tsemppiä.

    • .....

      Hyvä Lissu Porista..

      Tämä taitaa olla provo, tai sitten valehtelet.

      Kasko päättyy joko maksamattomiin laskuihin, vakuutuspetoksiin tai sitten sitä ei myönnetä alusta lähtien..

      Mikä noista kolmesta pätee sinuun??

      Sitä paitsi, jos vakuutus päättyy, siitä tulee vakuutuskirja sinulle kotiin. Ja jos maksu on myöhässä, siitä tulee monta muistutusta ja vakuutusmaksua kotiin, ennen kuin kasko päättyy maksamattomuuteen.

      p.s. Nykyään vakuutusyhtiöillä on omat verkkopalvelut. Voimassaolevat vakuutukset näkee reaaliaikaisesti omalta koneelta..

      • Lissu porista

        Minulla on täydet bonukset 70 % .Sitä ihmettelen kun tämä kysely kaskon voimassa olosta tuli nimenomaan rahoitusyhtiön kautta!!!Ja kun kyselin pohjolasta niin ainoastaan yksi paperi tuli ja siinä oli maininta että kasko ei voimassa maksuhäiriömerkinnän takia enää.Mitään vakuutuskirjaa tai muutakaan ei ole lähetetty ja virkailijat ei osaa sanoa muutakuin luoton valvonnassa on tehty päätös tästä asiasta.Tämä ylijäämä minkä olen maksanut liikaa joko palautetaan tai laitetaan heinäkuusta alkavaan vakuutuskauteen.Sitäkään ei pohjolan kirjeessä mainittu että kumpaan,oli vain noi kaksi vaihtoehtoa.No auton saan "maan alle"eli jos tulevat hakeen niin eivät löydä sitä.Vaikka syyllistyn sillä tavalla joko varkauteen tai kätkemisrikokseen se on pieni paha siitä että joku vakuutusyhtiö voi tehdä noin.Olisivat vaikka olleet yhteydessä ennen kuin rahoitusyhtiö niin sekin olis jo jotain mutta ei.Ja kysyin että jos pitää maksaa joku takuu summa tai jotain niin vastaus oli puhelimessa jyrkkä ei!!!!En tiedä voiko sellainen vaikuttaa asiaan kun vaihdoin pankkia viime lokakuussa op-sta nordeaan.Mutta autosta en luovu,mieluummin otan vaikka sakot siitä asiasta.Ei aina tarvitse yh äidin antaa periksi yhteiskunnalle.


      • 10cc
        Lissu porista kirjoitti:

        Minulla on täydet bonukset 70 % .Sitä ihmettelen kun tämä kysely kaskon voimassa olosta tuli nimenomaan rahoitusyhtiön kautta!!!Ja kun kyselin pohjolasta niin ainoastaan yksi paperi tuli ja siinä oli maininta että kasko ei voimassa maksuhäiriömerkinnän takia enää.Mitään vakuutuskirjaa tai muutakaan ei ole lähetetty ja virkailijat ei osaa sanoa muutakuin luoton valvonnassa on tehty päätös tästä asiasta.Tämä ylijäämä minkä olen maksanut liikaa joko palautetaan tai laitetaan heinäkuusta alkavaan vakuutuskauteen.Sitäkään ei pohjolan kirjeessä mainittu että kumpaan,oli vain noi kaksi vaihtoehtoa.No auton saan "maan alle"eli jos tulevat hakeen niin eivät löydä sitä.Vaikka syyllistyn sillä tavalla joko varkauteen tai kätkemisrikokseen se on pieni paha siitä että joku vakuutusyhtiö voi tehdä noin.Olisivat vaikka olleet yhteydessä ennen kuin rahoitusyhtiö niin sekin olis jo jotain mutta ei.Ja kysyin että jos pitää maksaa joku takuu summa tai jotain niin vastaus oli puhelimessa jyrkkä ei!!!!En tiedä voiko sellainen vaikuttaa asiaan kun vaihdoin pankkia viime lokakuussa op-sta nordeaan.Mutta autosta en luovu,mieluummin otan vaikka sakot siitä asiasta.Ei aina tarvitse yh äidin antaa periksi yhteiskunnalle.

        No, mikset ota sitä kaskoa toisesta yhtiöstä, ja asia sillä selvä ja rahoitusyhtiö tyytyväinen?


      • jep
        Lissu porista kirjoitti:

        Minulla on täydet bonukset 70 % .Sitä ihmettelen kun tämä kysely kaskon voimassa olosta tuli nimenomaan rahoitusyhtiön kautta!!!Ja kun kyselin pohjolasta niin ainoastaan yksi paperi tuli ja siinä oli maininta että kasko ei voimassa maksuhäiriömerkinnän takia enää.Mitään vakuutuskirjaa tai muutakaan ei ole lähetetty ja virkailijat ei osaa sanoa muutakuin luoton valvonnassa on tehty päätös tästä asiasta.Tämä ylijäämä minkä olen maksanut liikaa joko palautetaan tai laitetaan heinäkuusta alkavaan vakuutuskauteen.Sitäkään ei pohjolan kirjeessä mainittu että kumpaan,oli vain noi kaksi vaihtoehtoa.No auton saan "maan alle"eli jos tulevat hakeen niin eivät löydä sitä.Vaikka syyllistyn sillä tavalla joko varkauteen tai kätkemisrikokseen se on pieni paha siitä että joku vakuutusyhtiö voi tehdä noin.Olisivat vaikka olleet yhteydessä ennen kuin rahoitusyhtiö niin sekin olis jo jotain mutta ei.Ja kysyin että jos pitää maksaa joku takuu summa tai jotain niin vastaus oli puhelimessa jyrkkä ei!!!!En tiedä voiko sellainen vaikuttaa asiaan kun vaihdoin pankkia viime lokakuussa op-sta nordeaan.Mutta autosta en luovu,mieluummin otan vaikka sakot siitä asiasta.Ei aina tarvitse yh äidin antaa periksi yhteiskunnalle.

        jos sulla on nyt nordeassa tili niin koitappa sieltä ottaa vakuutus, itse ainakin sain sieltä luottotiedottomana kaikki koti,matka,kasko ym vakuutukset


    • Pönttö-Einari

      Olen ollut vakuutusyhtiön palveluksessa jokusen vuoden aiemmin ja myös jonkun verran tekemisissä pankkimaailman kanssa, kuin myös ulosotto puolen kanssa, joten sen kokemukseni perusteella asiat eivät Lissu hyvä olla ihan kertomallasi tavalla menneet.
      Vakuutusyhtiö tuskin lähtee kaskoasi katkaisemaan, jos tilitapahtumat hoituvat vakuutusten osalta ja pankin puolelta tullaan melkoisesti vastaan näissä lainojen takauksiin ja niihin liittyvissä maksujärjestelyissä.
      Maksuhäiriömerkintä on huonompi juttu, ei voi muuta sanoa. Sen kanssa voi kuitenkin elää ja se poistuu aikanaan, mikäli hoidat asiasi kunnolla ja sitä todella suosittelen jatkossa.

      • sauli-setä

        Pönttö.Einari nyt kakalle!


      • trevo
        sauli-setä kirjoitti:

        Pönttö.Einari nyt kakalle!

        todelta kuulosta. Itsellä vielä vähän aikaa luottotiedot pois ja kuitenkin koko ajan ollu vakuutukset ja ei ole mikään katkennut, vaikka autonkin vaihtanut ja siihen kaskon ja muut konttorilla ottanut. aina on vakuutukset siiirtynyt uuteen autoon.


    • saarnasmies

      Minulta samoin oli Tapiola irtisanonut kaskon,,ja kun siitä tuli merkintää""maksuhäiriöistä""niin olipa vaikeeta saada koko kaskoa mistään..Kyllä ne ...keleet on tiukkoja maksuaikatauluistaan mutta ajappa kolari,tms...niin eipä oo kiirettä maksun sieltä päin..Mulla lukuisia esimerkkejä vakuutusyhtiöiden törkeästä kohtelusta.!!!!!!

      • mimmi 31

        Miksi ylipäätään pitää mitään ylimääräisiä vakuutuksia, kuten kaskoa? Itse irtisanoin kaskon n. vuosi sitten. Muutama kuukausi meni ajellessa ns." pelko perseessä" mutta jos se vahinko tulee niin sitten se tulee. Suurimmalta osalta vakuutukset ovat pelkkää rahastusta.


      • mimmi 31 kirjoitti:

        Miksi ylipäätään pitää mitään ylimääräisiä vakuutuksia, kuten kaskoa? Itse irtisanoin kaskon n. vuosi sitten. Muutama kuukausi meni ajellessa ns." pelko perseessä" mutta jos se vahinko tulee niin sitten se tulee. Suurimmalta osalta vakuutukset ovat pelkkää rahastusta.

        Rahoitusyhtiö vaatii kaskon sillä jos kärry menee paaliin niin jäävät nuolemaan näppejään


      • mk
        mimmi 31 kirjoitti:

        Miksi ylipäätään pitää mitään ylimääräisiä vakuutuksia, kuten kaskoa? Itse irtisanoin kaskon n. vuosi sitten. Muutama kuukausi meni ajellessa ns." pelko perseessä" mutta jos se vahinko tulee niin sitten se tulee. Suurimmalta osalta vakuutukset ovat pelkkää rahastusta.

        Jos ostaa auton rahoituksella, on PAKKO ottaa täyskasko. Rahoitusyhtiö vaatii sen. Ei ole vaihtoehtoja.


      • jenkkireki
        mk kirjoitti:

        Jos ostaa auton rahoituksella, on PAKKO ottaa täyskasko. Rahoitusyhtiö vaatii sen. Ei ole vaihtoehtoja.

        Sav-rahoitus ei vaadi kaskoa jos auton hankinta hinta on alle 5000 e.Ei ainakaan minulta vaatineet.


      • Pönttö-Einari
        Ryhänen kirjoitti:

        Rahoitusyhtiö vaatii kaskon sillä jos kärry menee paaliin niin jäävät nuolemaan näppejään

        , niin ei tarvitse ottaa kaskoa. Pankki ei vaadi kaskoa! Itse en ole pitänyt lainkaan autossani kaskoa valovuosiin, kaksi kertaa on ollut muutaman kuukauden kasko ja nykyään kaikki vakuutukseni ovat suurella omavastuulla (1300€), niin säästän vakuutusmaksuissa melkoisen summan vuosittain vakuutusturvasta tinkimättä.

        Vielä Lissun ongelmaan, en todellakaan jaksa uskoa, että vakuutusyhtiö katkaisee vakuutuksen noin vain, jos he ovat saanneet rahansa ajallaan. Tämähän sotii kaikkia liike-elämän lakeja vastaan, asiakkaathan alkavat äänestää jaloillaan. Toki tiedän yhden yhtiön (rottakokeet..), joka heittää asiakkaat pellolle aivan suvereenisti, jos heille alkaa tulla normaalia enemmän vahinkoja. Heiltä ei edes saa tarjousta, jos vähänkään on riski joutua korvaamaan jotain, mutta normaalit tavis-kaskolaiset heillekin kyllä kelpaavat.


      • mk
        jenkkireki kirjoitti:

        Sav-rahoitus ei vaadi kaskoa jos auton hankinta hinta on alle 5000 e.Ei ainakaan minulta vaatineet.

        olin väärässä. :D Tiedän muutamia tapauksia, jotka ovat ostaneet autonsa rahoituksella ja rahoitusyhtiö on vaatinut täyskaskon.. mutta.. nyt olen taas hieman viisaampi näissä asioissa. Kiitoksia vaan... ^_^


    • redb

      Vakuuutusyhtiö Pohjolassa ei kyllä kannata pitää mitään vakuutuksia, koska he maksavat *****-korvaukset vahingon satuttua.
      Itsellä paloi auto ja joka ikisestä sentistä piti tapella yli vuoden verran ja korvaukset olivat suurinpiirtein *****-luokkaa. Tarkastajaksi sattui joku Mikael Puusilmä, joka totesi että ei noin pahasti palaneesta ajoneuvosta voi juuri mitään korvata???? Ja etteihän peräkontissa ollut mitään tavaroita, no eipä tietenkään, koska olin ne itse omalla kustannuksella hakenut tapahtuma iltana pois jotta niitä ei varastettaisi... Hän aikoi mm. hoitaa ajoneuvon rekisteristä poiston, mutta vielä kahden kuukauden kuluttua vahinkopäivästä vakuutusmaksut ja ajoneuvoverot rullasivat ja piti itse käydä ruuvaamassa ajoneuvosta kilvet pois ja poistaa se rekisteristä. Että sillälailla Pohjola toimii jos vahinko sattuu.
      Vaihdoin valuutukset vakuutusyhtiö IFiin ja totesin esim. MP-vakuutuksen hinnan laskevan n. 50 % ja muutenkin meininki ko. firmassa oli hieman toinen kuin Pohjolassa. Toivottavasti sama linja jatkuu vahingon tapahduttuakin ;)
      Muuten kiisteltyäni jonkin aikaa POJOLAn kanssa korvauksista pyysin heiltä vakuutustarjouksen ja he kieltäytyivät antamasta minulle vakuutusta, koska vakuutuksen ottaminen kuulemma vaatii molemminpuolista luottamusta, johon totesin että aivan niin en olisi Teiltä edes ottamasta vakuutusta koska en luota Pohjolaan vaan halusin vain tarkistaa Teidän hintatasonne että en puhuisi p***aa informoidessani vakuutuksen ottajia Pohjolan ylihinnoittelusta. Ja taloyhtiömme vakuutustenkin hinta Pohjolassa oli n. 5000 €/vuosi ja IFstä vastaavat sai n. 3000 €/vuosi.

      Eli Pohjola korvaa hyvin niinn kauan kuin vahinkoa ei satu....

      • Pönttö-Einari

        ..on rottakokeet esillä! Vaan Pojolakin osaa todella, kuten kerroit. Olen ollut joskus Pojolan palkkalistoilla ja sen vuoksi vakuutuksiakin siellä aika runsaasti. Sattu messevä tulipalo jokunen vuosi sitten ja kyllä väännettiin korvauksien kanssa. Onneksi olen ollut siellä puolella, että osasin pitää puoleni ja oli kaikki dokumentit näyttää, mitä tuhoutui ja olin vielä varautunut, että tarvittaessa vakuutusetsivät voivat asiat tarkistaa, mitään ei tuhottu, eikä siivottu ennen vakuutusyhtiön ja viranomaisten läsnäoloa, oli valokuvattu ja videoitu, mutta silti tuli vääntöä tuhoutuneesta omaisuudesta ja niiden korvaamisesta. Vähän jäi "hampaankoloon" siitä korvaamisesta ja sen jälkeen kyllä tarkistettiin vakuutukset optimiin Pojolassa!


      • Muutos on ainoa tie

        Kusettavat tahallaan, sillä jos jaksaa valitta ja pitää kaikki valitukset määräajassa voimassa ja käy kaikki oikeusasteet läpi on pieni mahdollisuus saada oikeutta, mutta yhtiöt näkevät hankkivansa sillä, ettei anna koskaan oikeutta ilman valituksia, koska moni ei jaksa ja luovuttaa. Se kaikki on yhtiön eduksi.
        Moni asia myös vanhenee, koska ihmisillä ei ole aikaa roikkua roiita-asioissa tai ei ole rahaa maksaa oikeuden saamisesta suuria oikeudenkäyntikuluja.
        Tässä maassa on vallalla oikeistolainen ja kapitalistinen päätöksenteko, jossa vain rahalla saa ja hevosella pääsee. Sensijaan kelkasta pudotuspeli tuottaa yhä enemmän vähäosaisia ja rahattomia, joiden ongelmana on lisää hyväksikäyttöä, kuten tässä keskustelussakin on selvästi tullut esille.
        Inhimillisyys on kadonnut. Se ei muutu, ellei poliittinen päätöksenteko muutu ihmisläheisemmäksi ja tasa-arvoisemmaksi. Se taas tarvitsee uudenlaisen äänestyspäätöksen, mihin olemme viimeisten 20v ajan tottuneet.
        Nykyiset pääpuolueet ovat vieraantuneet kansan todellisudesta ja ainoastaan Perussuomalaiset näkevät asiat toisin. Kannattaa seurata mitä kukakin on tehnyt ja missä suomi makaa viimeisten 20v ajan politiikan seurauksena ja tahti kiristyy, jos sama suunta ja heikentynyt talous näin jatkuu.


    • hula palo

      Sataprosenttisen varmaan sulle tuli maksukehoitus,ainahan voi kaunistella asioita ,mutta siinä petät vain itseäsi.

    • saarnasmies

      Mulle oli perheen vakuutukset aikoinaan Y-Fenniassa,samoin tietty auton.Olin ajamassa 4.hengen bändilläni Hesaan Oulusta.Heinolan pohjoispuolella auton moottori hajosi.Hinautin sen vakuutuksen laskuun Helsinkiin korjattavaksi.Päivä oli sunnuntai.Ei sitten millään halunneet hinauslaskua maksaa Fenniasta.Kerroin käsittelijä-ämmälle faktat::Auto olis jäänyt tielle,,me 4 olis menty vakuutuksen piikkiin junila,busseilla,jne.koteihimme(Joista jo olis tullut Y-Fennialle isompi lasku.)Kysyin että jos autosta olis varastettu bändikamani,jotka oli siellä vakuttetettuna danoi käsittelijä:"Et olis saanut niitä vartioimatta jättääkkän.."!!!!!Siis Kuulemma minun olis pitänyt soilloin jäädä vartioimaan Y-FENNIAn puolesta vakuutettuja kamoja...!!!!!!! Voitte arvata kuinka mm Tapiolassa nauroivat moiselle..

    • llölölölöl

      Ei ole varaa siihen autoon jos rahoitusyhtiötä pitää käyttää..Vaihda halvempi auto joka sopii sun tulotasoon.

    • RApp

      Taitaa olla niin, että ainakin suurimmat vakuutusyhtiöt rahastavat häikäilemättä, koimme Tapiolan kanssa yli 5000e vahingon, jossa yhtiö yksipuolisesti muutti kesken liikennevahinkotapaturman hoidon korvattavan päivärahan työttömyysperusteiseksi.
      Liikennevakuutus korvaus on aina maksettava lain mukaan todellisen ansionmenetyksen mukaan, mutta meidän osoittamat useat todistukset ja monen vuoden työhistoria ei auttanut. Petyin pahasti enkä enää aio olla tällaisen vakuutusyhtiön asiakkaana. En suosittele sitä myöskään kavereilleni. Nyt olen pienen yhtiön asiakkaana ja koko yhteistyö perustuu ainoastaan luotettavuuteen.
      Kierrän kaikki epäluotettavat yritykset, vaikka se maksaisi minulle enemmän, sillä varsinkin pörssiyhtiöt ovat todella röyhkeitä.
      Kansalaiset saavat oikeutta ainoastaan tiedostamalla ja jaloillaan äänestäen. Ei suosita sellaista, missä petos ja rahastus on tärkein päämäärä.

    • Opitaan

      Tapiola ei tehnyt palovakuutusta, koska kaverini oli myös maksuhäiriöinen. Koti paloi jäi vain vaatteet päälle, ei muuta, eikä mistään saa korvausta.
      Elämmekö okeusvaltiossa? Eikäö kukaan valvo vakuutusythtiöiden ja pankkien rahastusta, häikäilemättömyyttä ja ahneutta? Olemmeko valinneet väärin, äänestäessämme maan johton oikeistolaisen päätöksenteon ja moraalittoman ahneuden, jotka kaikki näkyvät nykyisissä ongelmissa ja maan hitaassa nousussa lamasta. En usko, että nousemme enää koskaan, ellei inhimillisyys, oikeudenmukaisuus ja tasa-arvoisuus tule tavaksi toimia.
      Epäluottamuslause on kansan riveissä syvä, se ei poistu tyhjillä lupauksilla, se vaatii tekoja ja oikeuksien toteutuimista, sekä lakien valvontaa, myös suurten toimijoiden osalta.
      Se tarkoittaa myös ulkopuolista ja riippumatonta asioiden valvontaa, nyt suuret toimijat (pankit, vakuutusyhtiöt, Te-keskus, mmm jne..) valvovat itse itseään tai ainakin valitsevat itse tarkastajat. Tämä ei tuo oikeudenmukaisuutta, eikä uskottavuutta.

    • pilaa nimeään

      "Otin selvää ja oli todella suuri yllätys"

      irtisanominenhan on aivan normaalia, olet elänyt tietämättömyydessä, jostain voit saada kun maksat laskun etukäteen, on tosin myös kalliimpi, ei saa alennuksia.

      "Olen oikeuskanslerille laittanut pyynnön että tarkistaa miksi kasko irtisanottiin ilman ennakkoilmoitusta,,,,"

      älä hyvä ihminen pilaa omaa mainettasi(nimeäsi turhaan valittamalla,
      tuolla tavalla saat varman huonon maine ja nimi säilyy tietokoneissa,

      vaikka saisitkin maksuhäiriön pois, maine säilyy,
      vanha sanonta,
      se kun kerran on syyllinen, häntä aina epäillään,
      koeta käyttäytyä fiksusti äläkä pilaa nimeäsi, jos sinulla ei ole todella vahvoja taustavoimia ja suhteita.
      .

    • kummaa on

      Kieltämättä idioottitouhua Pohjolalta, jos kuitenkin olet vakuutusmaksut heille kiltisti maksanut! Mutta voi olla, ettei asialle mahda mitään: yleisesti on nimittäin niin, että yrityksellä tai muulla palvelujen tarjoajalla on oikeus valita asiakkaansa. Sinuna jättäisin pohjolan sikseen ja hakisin vakuutuksen muualta. Ei se luottotietomerkintä voi olla Kaskon este, korkeintaan voit joutua maksamaan sen etukäteen.

      • Vakuutettu

        Perheemme vakuutukset olivat Pohjolassa.
        Jouluaattona olin pientä poikaamme ulkoiluttamassa, jolloin liukastuin ja satutin käteni.
        Oli täysajan tapaturmavakuutus.
        Hoidon korvaukset tyrmättiin sillä, että olin vajaa kuukausi aiemmin siirtynyt yrittäjästä palkkatyöntekijäksi.
        Yrittäessäni saada selvyyttä korvauskäsittelyn koukeroista henkilökunta jotenkin vaan hävisi takavasempaan - olisin vaan kysynyt rauhallisesti.
        Mikään ei edistynyt, joten ilmoitin myöhemmin kirjeitse päättävämme yhteistyömme.
        No - nykyisen yhtiön kanssa homma hoituu, vaikka välillä maksupäivät hieman kirpaisevatkin.


    • Debet

      Tieto vakuutuksen päättymisestä on aivan oikein mennyt AUTON OMISTAJALLE eli rahoitusyhtiölle. Sinä olet vaan maksaja ja auton haltija. Et omista sitä. Ja aivan oikein kun kauppaehdossa sanotaan että KASKOvakuutus tulee oll, niin omistaja on ottanut sinuun yhteyttä.
      Nää maksuhäiriö jutut on kivoja kun ihmiset ei osaa hoitaa asoitaan. Ei sinne delete listalle syyttä joudu. Jos näyttää ettei rahat riitä niin jossainhan on vikaa. Pikana yhteys velkojaan ja sopimaan miten tilanne hoidetaan tai jos jätetään hoitamatta niin moni asia menee puihin.

    • rassi73

      Luottohäiriöisen elämä on kalilsta. aina saa olla lyömässä käteistä pöytään, sekään ei riitä aina. ostin kalliin auton ja yritin maksaa käteisellä, alettiin kysyä heti mistä rahat ovat peräisin. Helponmaksi tulee ostaa uusi henkilöllisyys venäjältä tai englannista 10 000 € saa puhtaat tiedot ja voi aloitaa alusta taas.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8443
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe