Mitä on KEMIA?

Kemiaton

Tästä on tainnut olla aiemminkin joku ketju mutta kysytään nyt teiltä varsinkin hyvän naiset että mitä on se kuuluisa "kemia"?

Sanotaan että "meidän välillä oli kemiaa" tai "hänessä oli sitä jotain".

Kertokaa ihan omin sanoin mitä se teidän mielestänne on tai miten olette sen kokeneet.

Älkääkä tyytykö mihinkään fyysistä vetovoimaa tai sielujen sympatiaa selityksiin vaan että mistä asioista oletta huomanneet, millainen toinen on ollut tai miten olette tulleet toimeen että sellaista olette kokeneet.

Eli ihan oikeata perusteltua kommentaaria aiheesta eikä sitten niitä iänikuisia "kemiaa on tai sitä ei ole eikä sitä voi järjellä selittää". Voi sen kuitenkin tunteella ja ajatuksella selittää.

Mistä teidän mielestänne johtuu että toinen voi kokea toista kohtaan kemiaa muttei sama toistu välttämättä toisin päin?

60

11850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mirjam B

      Minä tarkoitan tuolla kemialla ehkä ihastumista, tykästymistä, kiinnostusta tai sellaista tunnetta että toinen tuntuu sopivalle. Voihan kemiat kohdata myös jonkun samaa sukupuolta olevan kanssa, jolloin puhutaan ystävyyssuhteista, mutta perusperiaate on sama. Se toinen tuntuu hyvältä, haluan tavata uudestaan ja toisen kohtaaminen tuntuu mukavalta. Yhteenkuuluvuuden tunne nyt ainakin syntyy.

      Viimeiseen kysymykseen en voi naisena ottaa kantaa. Miehille tunnun kelpaavan seksiseuraksi mutta minä en ole kiinnostunut tulee mieleen. Eli miesten mielestä kemia tarkoittaa sitä että nainen on hyvännäköinen ja soveltuu seksikumppaniksi. Naisena en näe asiaa samalla tavalla.
      Jos minä en kelpaa jollekin miehelle en lähde myöskään etsimään syitä itsestäni. Ei kaikkia voi miellyttää.

      • ihmettelevä nainen

        Minulla puolestaan on ongelmana että miehet joiden kanssa on tullut sekstailtua ihastuvat olevinaan ja tahtovat kokeilla seurustelua vaikka kumpikin on kiinnostunut myös muista ja on 100 % varmaa ettei jutusta tulisi mitään.En ymmärrä miten väkipakolla voi alkaa seurustelemaan tai vastaavaa.Etenkin kaikki köyhät miehet on tällaisia.Miehet on kuin off tai on. Jos sanoo että en nyt oikein tiedä, off-kytkin menee päälle ja alkaa muiden paneskeleminen, mitä kemiaa ja ihastumista sellai on?Kuvittelevat että voivat sählätä vaikka miten päin.


      • ohhoijaa

        Miten niin "samaa sukupuolta olevan kanssa, jolloin puhutaan ystävyyssuhteista"? Uh, sorry nyt vaan, mutta olen bisse nainen ja olen elämässäni tuntenut todella vahvaa vetovoimaa erityisesti yhtä tiettyä miestä ja erityisesti yhtä tiettyä naista kohtaan. Siis ihan järjetöntä kemioiden kohtaamista, jossa aistillisuudella ja kaikkien aistien käyttämisellä on hyvin keskeinen merkitys. "Vahva kemia" on minulla johtanut henkisestikin hyvin tyydyttävään suhteeseen, jossa yhteyden ja yhteenkuuluvuuden tunne on lähes mystinen. Ja tämä kokemus kemiasta syntyi kummassakin tapauksessa ensikohtaamisella.


    • Miramella

      Kemia tarkoittaa sitä, että tulee hyvin juttuun, huumori osuu yhteen, toinen on myös fyysisesti miellyttävä, jotta seksuaalista vetovoimaakin on. Toisen kanssa on hyvä olla, tulee tuntu, että tunnetaan jo, vaikka ei vielä edes tunnettaisi. Juttelu ei ole väkinäistä ja aiheet syntyy itsestään. Hiljaisuuskin tuntuu hyvältä ja toista haluaa koskettaa koko ajan.

      Toisaalta on totta, ettei sitä varsinaisesti voi selittää, koska se vaan tuntuu. Jotkut asiat vain tietää.

      Jos sinä et ole kokenut sitä kuuluisaa kemiaa, niin olet kohdannut vääriä ihmisiä. Joilekin se voi olla harvinaista. Joillekin ei. Tämä on sikäli myös luonnekysymys, miten heittäytyy tilanteisiin, miten antaa toisille tilaa ja miten toisiin suhtautuu.

      Toinen voi tuntea toista kohtaan ihastusta tai halua, mutta kemiaa se ei ole, jos se ei kohtaa molempia yhtä aikaa. Klik kuuluu molempien päistä, jos se on sitä kuuluisaa kemiaa.

      Kaikkien kanssa hommat ei vaan toimi, joidenkin kanssa toimii. Siksi ei pidä esittää mitään alussa, koska muuten toinen tutustuu valheeseen ei siihen oikeaan tyyppiin. Tällöin ei voi syntyä pidempi aikaista suhdettakaan.

      Jotkut ei koskaan tapaa ketään, jonka kanssa jakaa elämänsä. Jotkut tyytyvät kompromisseihin ja vetävät kaveripohjalta ilman kemiaa. Jotkut tapaavat sen ns. oikean. Niin elämä meitä heittelee.

    • chemistry rules

      sitä kun välittömästi toisen tavatessaan voi nähdä itsensä kuin pikakelauksella viettämässä loppuelämänsä juuri tämän ihmisen kanssa ja vaikka ei itse tiedostakaan tätä pikakelausta sen voi tuntea äärimmäisenä levollisuutena ja tuttuuden tunteena (vaikkei olisi koskaan toista edes nähnytkään).

      • Kemia-nainen

        valitettavasti(?) ensi sijaisesti molemminpuolisena seksuaalisena vetovoimana. Tätä et ilmeisesti halunnut kuulla joten koitan selittää vielä jotain täsmentävää.

        Kun tapaan miehen, vaikka sitten vieraan ekan kerran, tiedän jo silloin katseidemme kohdatessa kolahtaako tuon kanssa vai ei. Kemia riippuu paljon miehestä itsestään. Minusta ei ole olemassa yksipuolista seksuaalista kemiaa, siihen tarvitaan aina kaksi. Muissa muodoissa kyllä kemia voi olla yksipuolista mun mielestä naisen kannalta.

        Siihen tarvitaan rutosti ihastumisen tunteita. Siihen tarvitaan sitä toisen ihastumista, sitä että tietää toistakin kiinnostavan. Sitä tuntuu vaikka vaan lyhyenkin tuttavuuden jälkeen siltä, että toinen tuntuu tutulta, toisen kanssa on mukava ja hyvä olla ja sitä jotenkin mystisesti jo oikeesti tuntee sen toisen ihmisen perinpohjin vaikkei tunne. Kemia yhdistää. Samanlainen huumorintaju ja elämänarvot lähentää myös.

        Mutta lyhyesti: Kemia syttyy ainostaan kahden ihmisen katseesta, sanotaan että silmät on sielun peili ja se pitää hyvin kutinsa. Yhdestä katseesta tietää kolahtaako vai ei.

        Tuon seksuaalisen vetovoiman lisäksi tarvitaan ihan tavis tykkäämistä toisesta persoonasta sellaisena kuin hän on. Toisen arvostamista. Sitä tarvitsee pystyä näkemään toinen ihminen "mahdollisuutena" johonkin, muutoin kemiaa ei ole. Mahdollisuus johonkin tarkoittaa minulla läheisyyttä, ystävyyttä, kaveruutta, "peliä" joka johtaa tai ei johda mihinkään, seurustelua, miksei jotain vakavampaakin. Mutta ei ne aina etene mihinkään, sitä voi vaan olla kemiaa keskenään ilman seuraamuksia.

        Minusta kahden ihmisen välinen seksuaalinen kemia, sellainen kerran sytyttyään, ei hiivu koskaan. Se voi saada erinäisiä muotoja, mutta se on ja pysyy näiden kahden ihmisen välillä iäti. Sitä ei poista mikään eikä kukaan. Se on sellainen tunne että tuntee elävänsä, se tuntuu yhtä tärkeältä kuin happi, ilman sitä ei olisi elämämääkään.

        Tunnen kemiaa myös yhden miehen kanssa jonka kanssa en voisi mennä ikinä sänkyyn koska hänen kanssaan kummallista kyllä en tunne seksuaalista vetovoimaa (hän tuntee minä en) mutta muutoin meillä synkkaa hyvin yhteen. Se on lähinnä kaverillista kemiaa mun puolelta, veljellistä. hän on mulle tuikitärkeä ja ihana mies mutta .. mä en tunne "sellaista" kemiaa.


      • anmulle
        Kemia-nainen kirjoitti:

        valitettavasti(?) ensi sijaisesti molemminpuolisena seksuaalisena vetovoimana. Tätä et ilmeisesti halunnut kuulla joten koitan selittää vielä jotain täsmentävää.

        Kun tapaan miehen, vaikka sitten vieraan ekan kerran, tiedän jo silloin katseidemme kohdatessa kolahtaako tuon kanssa vai ei. Kemia riippuu paljon miehestä itsestään. Minusta ei ole olemassa yksipuolista seksuaalista kemiaa, siihen tarvitaan aina kaksi. Muissa muodoissa kyllä kemia voi olla yksipuolista mun mielestä naisen kannalta.

        Siihen tarvitaan rutosti ihastumisen tunteita. Siihen tarvitaan sitä toisen ihastumista, sitä että tietää toistakin kiinnostavan. Sitä tuntuu vaikka vaan lyhyenkin tuttavuuden jälkeen siltä, että toinen tuntuu tutulta, toisen kanssa on mukava ja hyvä olla ja sitä jotenkin mystisesti jo oikeesti tuntee sen toisen ihmisen perinpohjin vaikkei tunne. Kemia yhdistää. Samanlainen huumorintaju ja elämänarvot lähentää myös.

        Mutta lyhyesti: Kemia syttyy ainostaan kahden ihmisen katseesta, sanotaan että silmät on sielun peili ja se pitää hyvin kutinsa. Yhdestä katseesta tietää kolahtaako vai ei.

        Tuon seksuaalisen vetovoiman lisäksi tarvitaan ihan tavis tykkäämistä toisesta persoonasta sellaisena kuin hän on. Toisen arvostamista. Sitä tarvitsee pystyä näkemään toinen ihminen "mahdollisuutena" johonkin, muutoin kemiaa ei ole. Mahdollisuus johonkin tarkoittaa minulla läheisyyttä, ystävyyttä, kaveruutta, "peliä" joka johtaa tai ei johda mihinkään, seurustelua, miksei jotain vakavampaakin. Mutta ei ne aina etene mihinkään, sitä voi vaan olla kemiaa keskenään ilman seuraamuksia.

        Minusta kahden ihmisen välinen seksuaalinen kemia, sellainen kerran sytyttyään, ei hiivu koskaan. Se voi saada erinäisiä muotoja, mutta se on ja pysyy näiden kahden ihmisen välillä iäti. Sitä ei poista mikään eikä kukaan. Se on sellainen tunne että tuntee elävänsä, se tuntuu yhtä tärkeältä kuin happi, ilman sitä ei olisi elämämääkään.

        Tunnen kemiaa myös yhden miehen kanssa jonka kanssa en voisi mennä ikinä sänkyyn koska hänen kanssaan kummallista kyllä en tunne seksuaalista vetovoimaa (hän tuntee minä en) mutta muutoin meillä synkkaa hyvin yhteen. Se on lähinnä kaverillista kemiaa mun puolelta, veljellistä. hän on mulle tuikitärkeä ja ihana mies mutta .. mä en tunne "sellaista" kemiaa.

        tiedät, ymmärrät, tulet löytämään


      • dfgjdk
        Kemia-nainen kirjoitti:

        valitettavasti(?) ensi sijaisesti molemminpuolisena seksuaalisena vetovoimana. Tätä et ilmeisesti halunnut kuulla joten koitan selittää vielä jotain täsmentävää.

        Kun tapaan miehen, vaikka sitten vieraan ekan kerran, tiedän jo silloin katseidemme kohdatessa kolahtaako tuon kanssa vai ei. Kemia riippuu paljon miehestä itsestään. Minusta ei ole olemassa yksipuolista seksuaalista kemiaa, siihen tarvitaan aina kaksi. Muissa muodoissa kyllä kemia voi olla yksipuolista mun mielestä naisen kannalta.

        Siihen tarvitaan rutosti ihastumisen tunteita. Siihen tarvitaan sitä toisen ihastumista, sitä että tietää toistakin kiinnostavan. Sitä tuntuu vaikka vaan lyhyenkin tuttavuuden jälkeen siltä, että toinen tuntuu tutulta, toisen kanssa on mukava ja hyvä olla ja sitä jotenkin mystisesti jo oikeesti tuntee sen toisen ihmisen perinpohjin vaikkei tunne. Kemia yhdistää. Samanlainen huumorintaju ja elämänarvot lähentää myös.

        Mutta lyhyesti: Kemia syttyy ainostaan kahden ihmisen katseesta, sanotaan että silmät on sielun peili ja se pitää hyvin kutinsa. Yhdestä katseesta tietää kolahtaako vai ei.

        Tuon seksuaalisen vetovoiman lisäksi tarvitaan ihan tavis tykkäämistä toisesta persoonasta sellaisena kuin hän on. Toisen arvostamista. Sitä tarvitsee pystyä näkemään toinen ihminen "mahdollisuutena" johonkin, muutoin kemiaa ei ole. Mahdollisuus johonkin tarkoittaa minulla läheisyyttä, ystävyyttä, kaveruutta, "peliä" joka johtaa tai ei johda mihinkään, seurustelua, miksei jotain vakavampaakin. Mutta ei ne aina etene mihinkään, sitä voi vaan olla kemiaa keskenään ilman seuraamuksia.

        Minusta kahden ihmisen välinen seksuaalinen kemia, sellainen kerran sytyttyään, ei hiivu koskaan. Se voi saada erinäisiä muotoja, mutta se on ja pysyy näiden kahden ihmisen välillä iäti. Sitä ei poista mikään eikä kukaan. Se on sellainen tunne että tuntee elävänsä, se tuntuu yhtä tärkeältä kuin happi, ilman sitä ei olisi elämämääkään.

        Tunnen kemiaa myös yhden miehen kanssa jonka kanssa en voisi mennä ikinä sänkyyn koska hänen kanssaan kummallista kyllä en tunne seksuaalista vetovoimaa (hän tuntee minä en) mutta muutoin meillä synkkaa hyvin yhteen. Se on lähinnä kaverillista kemiaa mun puolelta, veljellistä. hän on mulle tuikitärkeä ja ihana mies mutta .. mä en tunne "sellaista" kemiaa.

        aika lavealla pensselillä tuossa. Olen kyllä sitä mieltä, että yhdestä katseesta tietää korkeintaan onko toisella kauniit silmät :)


      • .
        dfgjdk kirjoitti:

        aika lavealla pensselillä tuossa. Olen kyllä sitä mieltä, että yhdestä katseesta tietää korkeintaan onko toisella kauniit silmät :)

        No pystytkö sinä ollenkaan kokemaan mitään sen kaltaista, mitä hän kuvaili, vai oletko kaikin tavoin tunnekylmä ihminen?


      • anmulle
        . kirjoitti:

        No pystytkö sinä ollenkaan kokemaan mitään sen kaltaista, mitä hän kuvaili, vai oletko kaikin tavoin tunnekylmä ihminen?

        vetoaa kaikkiin aistihin


      • dfgjdk
        . kirjoitti:

        No pystytkö sinä ollenkaan kokemaan mitään sen kaltaista, mitä hän kuvaili, vai oletko kaikin tavoin tunnekylmä ihminen?

        Pystyn kokemaan, mutta kommentoin lähinnä sitä, että jotkut hänen kuvailemansa jutut tuntuvat pitemmällä aikavälillä aika pinnalliselta. Mun parhaimmat ja loppujen lopuksi kuumimmat suhteet eivät ole syntyneet mistään hetkellisistä katseista tai parin sekunnin kuvitelmista siitä mitä toisen päässä pyörii.


      • anmulle
        dfgjdk kirjoitti:

        Pystyn kokemaan, mutta kommentoin lähinnä sitä, että jotkut hänen kuvailemansa jutut tuntuvat pitemmällä aikavälillä aika pinnalliselta. Mun parhaimmat ja loppujen lopuksi kuumimmat suhteet eivät ole syntyneet mistään hetkellisistä katseista tai parin sekunnin kuvitelmista siitä mitä toisen päässä pyörii.

        ja katseessa on kaikki


    • Vuosikymmeniä vanha

      Selkokielellä kemia tarkoittaa tykkäämistä. Ihan samoin kuin rakkaus tarkoittaa tykkäämistä oikein kovasti.

      Kemiat, sielujen sympatiat ja muut ovat pelkkää sanahelinää. Magiaa ei ole olemassa, se on pelkkää sanahelinää ja yksinkertaisten asioiden vääntämistä jotenkin mystiseen ja erikoiseen muotoon.

      • Mirjam B

        Hyvä viesti. Minä ajattelen varmaan tuosta kemia-asiasta sitten tosiaan enempi tykkäämisenä. Ei välttämättä rakastamisena eikä intohimoa. Mutta, voinhan kaveritasolla kokea miellyttävää tykkäämistä joko miestä tai naista kohtaan, mitäs se sitten on.

        Onko se sitten kemiaa vai mitä jos menen uuteen työpaikkaan ja joidenkin ihmisten kanssa tykkään olla tosi paljon ja toiset taas jäävät minulle vieraiksi. Kyllähän työpaikoissakin puhutaan rekrytoinnissa siitä, että halutaan palkata henkilöitä joiden kemiat kohtaavat, ei silloin mistään fyysisestä vetovoimasta puhuta vaan ihan tykkäämisestä, toimeen tulemisesta.

        Mä varmaan ajattelen tän asian ihan eri tavalla..mutta siis peruslähtökohta on se, että joko tykkää toisesta tai ei.


    • Cloetta..

      ...se kemia on juuri sitä abstraktia fyysistä vetovoimaa ja sielujen sympatiaa, jota on vaikea selittää tai kuvailla. Miehelläni ja minulla on kemiat toimineet 30 vuotta ja se näkyy ja varsinkin tuntuu monella tavalla esim. kun tanssin mieheni kanssa hänen kätensä selässäni tuntuu aivan toisella lailla kuin toisten miesten tai jos mieheni sanoo minua kauniiksi, sillä on aivan toisenlainen merkitys kuin joku toinen sanoisi (jolla ei ole merkitystä lainkaan). Tämä toimii valitettavasti myös toisin päin eli jos mieheni sanoo jotakin mielestäni tyhmää, saatan reagoida hyvinkin voimakkaasti kun toisen sanomana sama asia ei hetkauta mitenkään.

      Hyvä kemia vaikuttaa myös seksielämään ja intohimoa riittää edelleenkin ja edelleenkin haluan vain miestäni ja hänen kosketustaan.

      Mielestäni yksipuolista kemiaa ei ole olemassa, siihen tarvitaan aina kaksi koska kemia on kahden ihmisen VÄLILLÄ.

      • lonen

        kemia tarkoittaa juuri fyysistä vetovoimaa..en ollut kovin innostunut miehestäni 1. enkä 2. treffeillä, lähinnä odotin poispääsyä tilanteesta. Kun hän suuteli minua, tunsin sen joka puolella. Nyt olemme viidettä vuotta yhdessä, ja vieläkin hänen suudelmallaan on sama vaikutus minuun. Emme tosin suutele paljon, mutta kuitenkin. Ja samoin tämä näkyy seksielämässä, hän on mielestäni erittäin seksikäs ja kiihottava mies kaikinpuolin. Parempi kuin muut, ja muita on ollut aika paljon.
        Nimenomaan poikkeuksellinen fyysinen vetovoima on minustakin ehdoton edellytys romanttiselle ja kestävälle rakkaussuhteelle ainakin vanhuspäiviin asti.


      • nöff,nöff

        Katse ja silmät kertovat kaiken olennaisen ihmisestä. Siksi flirttailu on kivaa ja saa perhosia vatsaan. Minulle kemia on molemmin puolista kiinnostusta toisesta ja sen tuntee ilman sanoja.


      • anmulle
        nöff,nöff kirjoitti:

        Katse ja silmät kertovat kaiken olennaisen ihmisestä. Siksi flirttailu on kivaa ja saa perhosia vatsaan. Minulle kemia on molemmin puolista kiinnostusta toisesta ja sen tuntee ilman sanoja.

        tunnen ihmisiä, joiden silmät ja peroona ovat ristiriidasssa.


      • lottamari
        anmulle kirjoitti:

        tunnen ihmisiä, joiden silmät ja peroona ovat ristiriidasssa.

        Kyllä, ja ilman katsettakin voi tuntea kemiaa, kahdenkeskinen kemia ei vaadi katsekontaktia aina, kemian voi aistia monella tapaa.


      • nöff,nöff
        lottamari kirjoitti:

        Kyllä, ja ilman katsettakin voi tuntea kemiaa, kahdenkeskinen kemia ei vaadi katsekontaktia aina, kemian voi aistia monella tapaa.

        Juu, mutta silloin, kun kohtaan naisen ensimmäisen kerran, niin katseesta tunnen onko kemiaa vai ei. . . Täällä chatissa saman voi aistia kirjoitustavasta . . . tai jotain sinnepäin.


      • anmulle
        nöff,nöff kirjoitti:

        Juu, mutta silloin, kun kohtaan naisen ensimmäisen kerran, niin katseesta tunnen onko kemiaa vai ei. . . Täällä chatissa saman voi aistia kirjoitustavasta . . . tai jotain sinnepäin.

        olen 45 ja ekaa kertaa missään vaikuttimessa Mutta kemia, se on sellaista, jonka molemmat tajuaa mitä tapahtui,.


      • anmulle
        anmulle kirjoitti:

        olen 45 ja ekaa kertaa missään vaikuttimessa Mutta kemia, se on sellaista, jonka molemmat tajuaa mitä tapahtui,.

        ....................


      • anmulle
        anmulle kirjoitti:

        ....................

        se oikea on vastassa
        me ei sanota mitään, koska näin vain tapahtui...


      • jgjg
        anmulle kirjoitti:

        se oikea on vastassa
        me ei sanota mitään, koska näin vain tapahtui...

        Mielestäni on kahdenlaista kemiaa: henkistä ja fyysistä. Parhaimmassa tapauksessa tuntee molempia. Silloin tulee pakottava tarve nähdä se toinen ihminen uudestaan ja uudestaan, koska hänen kanssaan tuntee olonsa niin mukavaksi. Tulee tunne kuin olisi tuntenut aina,

        Joillakin pareilla on pelkkää fyysistä kemiaa ja siksi suhde jää lyhytaikaiseksi. Pitkään kumppanuuteen tarvitaan myös henkistä yhteyttä, joka tarkoittaa mielestäni pitkälti samanlaista huumorintajua ja ajatuksia, sekä toisen elämänkokemuksiin samaistumista. Keskustelu tällaisen henkilön kanssa on hyvin luontevaa ja ymmärtää heti mitä toinen tarkoittaa.

        Pitää myös olla hiukan jännitettä ja toinen saattaa jopa hieman ärsyttää, mutta hyvällä tavalla, niin ettei suhde tunnu itsestäänselvältä.


      • anry
        jgjg kirjoitti:

        Mielestäni on kahdenlaista kemiaa: henkistä ja fyysistä. Parhaimmassa tapauksessa tuntee molempia. Silloin tulee pakottava tarve nähdä se toinen ihminen uudestaan ja uudestaan, koska hänen kanssaan tuntee olonsa niin mukavaksi. Tulee tunne kuin olisi tuntenut aina,

        Joillakin pareilla on pelkkää fyysistä kemiaa ja siksi suhde jää lyhytaikaiseksi. Pitkään kumppanuuteen tarvitaan myös henkistä yhteyttä, joka tarkoittaa mielestäni pitkälti samanlaista huumorintajua ja ajatuksia, sekä toisen elämänkokemuksiin samaistumista. Keskustelu tällaisen henkilön kanssa on hyvin luontevaa ja ymmärtää heti mitä toinen tarkoittaa.

        Pitää myös olla hiukan jännitettä ja toinen saattaa jopa hieman ärsyttää, mutta hyvällä tavalla, niin ettei suhde tunnu itsestäänselvältä.

        sopivasti säpinää ja harmoniaa


      • Harmonyca
        jgjg kirjoitti:

        Mielestäni on kahdenlaista kemiaa: henkistä ja fyysistä. Parhaimmassa tapauksessa tuntee molempia. Silloin tulee pakottava tarve nähdä se toinen ihminen uudestaan ja uudestaan, koska hänen kanssaan tuntee olonsa niin mukavaksi. Tulee tunne kuin olisi tuntenut aina,

        Joillakin pareilla on pelkkää fyysistä kemiaa ja siksi suhde jää lyhytaikaiseksi. Pitkään kumppanuuteen tarvitaan myös henkistä yhteyttä, joka tarkoittaa mielestäni pitkälti samanlaista huumorintajua ja ajatuksia, sekä toisen elämänkokemuksiin samaistumista. Keskustelu tällaisen henkilön kanssa on hyvin luontevaa ja ymmärtää heti mitä toinen tarkoittaa.

        Pitää myös olla hiukan jännitettä ja toinen saattaa jopa hieman ärsyttää, mutta hyvällä tavalla, niin ettei suhde tunnu itsestäänselvältä.

        Väitän että nykyisin fyysinen vetovoima vetää henkistä vetovoimaa nekkuun sata nolla.

        Ei ihmiset harmoniaa etsi vaan säpinää.

        No ehkä sitten kun nainen on tarpeeksi rupsahtanut eikä saa enää säpinää.


      • antry
        Harmonyca kirjoitti:

        Väitän että nykyisin fyysinen vetovoima vetää henkistä vetovoimaa nekkuun sata nolla.

        Ei ihmiset harmoniaa etsi vaan säpinää.

        No ehkä sitten kun nainen on tarpeeksi rupsahtanut eikä saa enää säpinää.

        molempia paljon mukana ja sillon räjähtää


    • ***

      Miehenä voisin sanoa että kemia on naiselle hyvä selitys hylätä kumppani heti kun jonkun toisen kanssa katseet kohtaa vielä ihanammin.

      Siksi kartan jatkossa naisia, jotka ovat tuollaisen kemian vallassa.

      • antry

        miten voi hylätä jos ei ole vielä alkanutkaan


      • nooh........
        antry kirjoitti:

        miten voi hylätä jos ei ole vielä alkanutkaan

        ehkä se on sitä että huomaa olevansa samalla aaltopituudella toisen kanssa. Kemiaa on siis myös samaa sukupuolta olevien kanssa, kaverillisesti. Itse olen hieman "friikki" ja fiksu ja tunnistan toisen samanlaisen heti kun näen tai vaihdan pari sanaa. Tavikset ei hetkauta millään tavalla tai jos olen yrittänyt sellaisen kanssa olla ja tulla toimeen, homma on lopulta kuitenkin kuivunut kasaan. Parhaiten kemiat toimii muiden fiksujen tai outojen kanssa.


      • antry
        nooh........ kirjoitti:

        ehkä se on sitä että huomaa olevansa samalla aaltopituudella toisen kanssa. Kemiaa on siis myös samaa sukupuolta olevien kanssa, kaverillisesti. Itse olen hieman "friikki" ja fiksu ja tunnistan toisen samanlaisen heti kun näen tai vaihdan pari sanaa. Tavikset ei hetkauta millään tavalla tai jos olen yrittänyt sellaisen kanssa olla ja tulla toimeen, homma on lopulta kuitenkin kuivunut kasaan. Parhaiten kemiat toimii muiden fiksujen tai outojen kanssa.

        onks se persoonan värikkyyttä tai josko neroutta


    • mitä se on?

      Mielestäni "kemia" voi tarkoittaa ainakin kahta eri asiaa:

      1) tunnetta että voisi viettää koko loppuelämänsä yhdessä jonkun kanssa (ihastuminen, rakastuminen)

      2) sitä että kaksi ihmistä tulee hyvin toimeen keskenään ja heillä on hyvät välit, ei riitoja ym. (kaveruus, ystävyys)

      • ja...

        Kun sanotaan että "kemiat ei kohtaa" niin silloin toisella tai kummallakaan ei ole suurempia kuin kaverillisia tunteita, tai sitten ihmiset eivät voi ollenkaan sietää toisiaan edes kavereina.


    • M_20

      Ei kyse ole pelkästään fyysisestä tai seksuaalisesta vetovoimasta. Olen tavannut monia naisia, joita voisin kyllä panna, mutta joita kohtaan minulla ei kuitenkaan ole riittävän syviä tunteita jotta voisin seurustella. Seurustelu on muutakin kuin seksiä, läheisyyttä ja ihan vaan yhdessä oloa.

    • Cloetta..

      Kemia on tunne, ja sitä on ihan yhtä vaikea selittää kuin ihastumista; miksi johonkin ihastuu ja toiseen ei.

      No, mieheni ja minun välillä on aina ollut voimakasta kemiaa ja se tarkoittaa käytännössä sitä, että mieheni kosketus tuntuu ihollani aivan toiselta kuin muiden miesten. Samoin suuteleminen, hyväilyt ja seksi. Samoin se, kun istumme lähekkäin tai kun hän ottaa minut kainaloonsa. Minulla on kokemusta toisistakin miehistä ko. tilanteissa vaikka puolisoni kanssa olenkin ollut yli 30 v. mutta muiden kanssa samanlaista kemiaa ei ole ollut.

    • Näin minä sen kuvais

      Kemia on kemiaa. Ihan oikeasti :) Rakastuminen on aivokemiallinen poikkeustila (välittäjäainemuutoksia), silloin pääkoppa on valmis sellaiseen tunteeseen - ja jos kelvollinen mies kävelee eteen, that's it. Myös tuoksujen on todettu oikeasti vaikuttavan asiaan, kuukautiskierron vaihe vaikuttaa siihen millaiseeen mieheen nainen kiinnittää huomiota, hormonaalinen ehkäisy samoin. Ja kun kaikki kemialliset tekijät puoltavat ihastumista JA eteen sattuu potentiaalinen uhri, niin se on sitten "sitä jotain". Joten vain pieni osa tästä kemiasta on kiinni vastapuolesta... ihan ketä tahansa kohtaan ei hormonitkaan tunteita aiheuta, mutta tunne ei myöskään ole vain miehen ansiota. Se sitten, milloin homma kestää, se onkin toinen tarina erikseen ja sillä on hyvin vähän tekemistä kemian kanssa.

      Kun minä tunsin "sen jonkin", niin se oli ensimmäinen mies jonka seurassa koin olevani turvassa. Kohtelias, asiallinen, kiinnostunut, ystävällinen. Ei katsellut minua kuin lihatiskin tarjontaa eikä myöskään ohittanut minua. Tunsin, että minun läsnäolollani ja sanoillani on jotain merkitystä, hän oli kiinnostunut ja välitti. Vaikka kaverini tissit olivat aika hyvin tarjolla siinä vieressä :) Sen miehen seurassa oli alusta lähtien sellainen olo, että kiinnostunut tai ei, niin hän ei ainakaan kohtele minua väheksyvästi tai loukkaa tahallisesti. Se erikoinen tunne mahapohjassa, poskien kuumotus, hermostuneisuus ja lämmin olo olivat sitten varmaankin tämän miehen käytöksen ja oman kemiallisen tilani yhteistulos.

      Hankalan kysymyksen esitit, en tiedä onnistuinko kuvaamaan mitään toivomallasi tavalla. Mutta yritetty on :)

      • Puistokemisti

        Kemia, syntyy siitä kun ihminen yrittää löytää mahdollisimman erillaiset geenit
        joiden kanssa lisääntyä.

        Erillainen geeniperimä siis sytyttää kemiallisen reaktion jota ihastumiseksi tai rakastumiseksi kutsutaan.

        Tämä suojaa meitä ja eläimiä sisäsiittoisuudesta eli degeneroitumisesta.

        Tämä myös selittää sen miksi ulkomaalainen on helposti se ihgu johon hullaantuu helposti,

        Naisten kemiallinen ehkäisy sekoittaa helposti tämän vaistonvaraisen tunnistamisen ja olisikin hyvä olla jokunen aika ilman kemiallista ehkäisyä ennen naimisiin menoa.

        Mielenkiintoinen oli pointti että joskus tunnettu seksuaalinen veto ei koskaan lopu, hmm eihän ne geenitkään vaihdu.

        Elämä on epäreilua, jos olet saanut kantäväestöä erillaisemmat geenit niin flaksi käy. Etenkin jos se ei näy ulospäin ja olet muuten mukiinmenevä ;)

        Tämä viimeinen pointti tarkoittaa sitä että ulkonäössä ei ole kumoavia piirteitä.
        Naiset kun varmasti ajattelevat myös miehen perheen elättämis kykyä.

        Tutkimustenkin mukaan suuri miinus on työttömyys. Tai vaikkapa joku muu erillaisuus joka ei edistä kouluttautumista tai kunnon työn saamista.


    • 2

      Etkö muka ole itse koskaan tuntenut jonkun naisen tavatessa "kemiaa"? Vaikea sitä on selittää jos ei sitä ole kokenut, se ei ole sama kuin kiima. Kyllä useimmat miehet ymmärtävät mitä sillä tarkoitetaan, ehkä joku nainen on sinulle yrittänyt tarkemmin selittää, mutta kun heti alkuun torppaat ettei voi puhua esim. samassa aaltopituudessa olemisesta tai vastaavasta, niin antaapi olla. Ei robotit sellaisesta mitään tajua..

    • typsy:)

      kun tapasin mun nykyisen ihastuksen, katsoin heti et vau, kukas toi oikee on ;) ja sit ku katsottiin toisii silmiin, nii se tuntu ihan huikeelta :D mun mielestä katseista huomaa, onko kahden ihmisen välil kemiaa. kemia on sellasta samankaltaisuutta ja yhteensopivuutta :)

      • Poitsu11

        Jos samankaltaisuuden tai yhteensopivuuden pystyy tietämään pelkästä katseesta, ilman puhetta, niin minä olen Pelle Hermanni.


      • G.C.

        Mä olen tavannut ainakin sata kaunista naista ja katsonut heti et vau, kukas toi oikee on ;) ja sit ku katsottiin toisii silmiin, nii se tuntu ihan huikeelta :D Paitsi että niistä naisista ei kai tuntunut miltään.

        Mä olen kuitenkin hyvä puhumaan. Jos nainen suostuu tai alentuu puhumaan mun kanssa, niin tulen useimpien kanssa loistavasti juttuun. Onko se sitä kemiaa?

        Yks mun kaveri ei oikein osaa puhua naisten kanssa, mutta se on sairaan hyvän näköinen, kai. En mä oikein osaa arvioida miesten ulkonäköä, mutta sillä on aina naisia ympärillä lääppimässä sitä. Onko se sitä kemiaa?

        On mulla pointtikin tässä. Se on se, että koko kemia on oikeestaan hevonkukkua. Kauniisiin, vetovoimaisiin ja sosiaalisesti lahjakkaisiin ihmisiin ihastuvat melkein kaikki, varsinkin jos vähänkin saa vastakaikua.


      • Kemiaton nainen
        G.C. kirjoitti:

        Mä olen tavannut ainakin sata kaunista naista ja katsonut heti et vau, kukas toi oikee on ;) ja sit ku katsottiin toisii silmiin, nii se tuntu ihan huikeelta :D Paitsi että niistä naisista ei kai tuntunut miltään.

        Mä olen kuitenkin hyvä puhumaan. Jos nainen suostuu tai alentuu puhumaan mun kanssa, niin tulen useimpien kanssa loistavasti juttuun. Onko se sitä kemiaa?

        Yks mun kaveri ei oikein osaa puhua naisten kanssa, mutta se on sairaan hyvän näköinen, kai. En mä oikein osaa arvioida miesten ulkonäköä, mutta sillä on aina naisia ympärillä lääppimässä sitä. Onko se sitä kemiaa?

        On mulla pointtikin tässä. Se on se, että koko kemia on oikeestaan hevonkukkua. Kauniisiin, vetovoimaisiin ja sosiaalisesti lahjakkaisiin ihmisiin ihastuvat melkein kaikki, varsinkin jos vähänkin saa vastakaikua.

        *On mulla pointtikin tässä. Se on se, että koko kemia on oikeestaan hevonkukkua. Kauniisiin, vetovoimaisiin ja sosiaalisesti lahjakkaisiin ihmisiin ihastuvat melkein kaikki, varsinkin jos vähänkin saa vastakaikua. *

        Komppaan tätä. Mulla on yksi harvinaisen kaunis ystävä, kova flirttailemaan ja yltiösosiaalinen. Hänen kanssaan miehet kokevat "kemiaa" vaikka ystäväni ei olisi itse mitenkään kiinnostunut tai että jopa hänen jotkut tekemisensä olisivat näistä miehistä ei-niin-hyväksyttäviä.

        Sanoisin, että kemia on jollain tapaa itsekästä. Saan ihailua, seksiä, itsetunnon kohotusta kun tuo tykkää minusta, varsinkin kun on muillekin haluttava.


      • G.C.
        Kemiaton nainen kirjoitti:

        *On mulla pointtikin tässä. Se on se, että koko kemia on oikeestaan hevonkukkua. Kauniisiin, vetovoimaisiin ja sosiaalisesti lahjakkaisiin ihmisiin ihastuvat melkein kaikki, varsinkin jos vähänkin saa vastakaikua. *

        Komppaan tätä. Mulla on yksi harvinaisen kaunis ystävä, kova flirttailemaan ja yltiösosiaalinen. Hänen kanssaan miehet kokevat "kemiaa" vaikka ystäväni ei olisi itse mitenkään kiinnostunut tai että jopa hänen jotkut tekemisensä olisivat näistä miehistä ei-niin-hyväksyttäviä.

        Sanoisin, että kemia on jollain tapaa itsekästä. Saan ihailua, seksiä, itsetunnon kohotusta kun tuo tykkää minusta, varsinkin kun on muillekin haluttava.

        "Hänen kanssaan miehet kokevat "kemiaa" vaikka ystäväni ei olisi itse mitenkään kiinnostunut tai että jopa hänen jotkut tekemisensä olisivat näistä miehistä ei-niin-hyväksyttäviä.

        Sanoisin, että kemia on jollain tapaa itsekästä."

        Juuri näin. Nuorempana sitä ei oikein tajunnut, vaikka asia on hyvin yksinkertainen. Ihminen itsekkäästi tavoittelee mahdollisimman viehättävää kumppania ja ihastuu itseään viehättävämpiin ihmisiin. Ihastumiset ovat pääosin yksipuolisia. Jossakin vaiheessa sitä kohtaa "riman" ylittävän ihastuksen, jonka kanssa ihastuminen on molemminpuolista ja tunnetaan "kemiaa".


    • ritz rätz

      Tietää heti, että tullaan loistavasti juttuun. Ollaan ikään kuin vanhat tutut. Henkisesti sama aaltopituus. Fyysinen vetovoima konkreettisesti tuntuu vetävän puoleensa. Kaikki tämä molemmin puolin.

    • marjapuuro&mansikka

      Jotain otollista täytyy tietenkin olla ilmoilla että pääsee siihen kemialliseen reaktioon osalliseksi. Itselleni on jäänyt tuollaisesta kemioiden kohtaamisesta mieleen etenkin miehen tuoksu. Kaikki siinä veti puoleensa kuin kukka mehiläistä. Enkä puhu partavedestä tai deodorantista nyt. Eli uskon että kemia on muutakin kuin "katse" ja "mukava ihminen". Kosketus on kuin sähköisku jonka erottaa vaikka silmät kiinni muiden ihmisten kosketuksesta, ja sen erottaa jo ennen varsinaista fyysistä kosketusta. Vähän niin kuin aistii sen lämmön eikä halua missata sitä mistään hinnasta. Kemia on sitä, kun sanotaan, että katselee maailmaa vaaleanpunaisten lasien läpi ainakin hetkellisesti. Totaalinen blackout.

    • lottamari<3
    • k,gk7u6

      Lyhyesti:

      Supliikkimies kertoo hyviä juttuja, joille nainen hihittää.

      "Meillä synkkaa tosi hyvin!"

    • Joku_ukkeli

      Itse tarkoittaisin tuolla kemialla sitä tunnetta mikä syntyy kun johonkin ihmiseen ihastuu ja jos ihastuminen on molemminpuolista, niin voi sanoa, että välillä on sähköä tai kemiaa.

      Ihastuminen on taas sitä, ettei sitä toista ihmistä saa mielestä ja että hänen näkemisensä tai kuulemisensa saa aikaan selvän fyysien tunteen aivoissa ja muuallakin kehossa, sillä oikein kovasti kun on ihastunut ja epävarma toisen tunteista, niin sitähän alkaa ns. hikoilla ja jännittää enemmän kuin jossain työpaikkahaastattelussa.

      Minulle tuo on tunnetta ja koska olen mies, niin homma on pirun vaikeaa, koska lähes kaikki naiset kuvittelevat miehelle seksin olevan tärkeintä ja näin se tunnepuoli kärsii.. josta seuraa, ettei kiinnostus pysy yllä. Naiset yrittävät hypätä aivan liian aikaisin sänkyyn, kun pitäisi nauttia siitä kemiasta vähän pidempään.. toki kun sitä oikein on, niin se tilanne riistäytyy käsistä, mutta sitä kutsutaankin sitten jo rakasteluksi.

      • Lisäyksenä...

        ...näitä ihastuksia ei siis tapaa joka vuosi, eli sitä kemiaa ei todellakaan löydy joka toisen ihmisen kanssa.


    • ihastunut idiootti

      Itse kuvailisin kemiaa jotenkin "läsnäoloksi" ja siihen miten toisen läsnäolo vaikuttaa sinun olemiseesi. Siis kun katsoo jonkun kanssa toisiaan silmiin ja toisen läsnäolo tuntuu miellyttävältä, oikealta, luonnolliselta, sähköiseltä. Äh en tiedä, mulla oli tähän napakka ajatus mutta unohdin sen jo kun aloin kirjoittamaan :D

      Mutta kemia on kyllä jännä juttu. Siis se kun se vaan kolahtaa, yhdessä katseessa ja katseiden välisessä matkassa on kaikki se mitä olet ikinä halunnut, toivonut ja se tuntuu niin luonnolliselta että ihan pelottaa. Niinkuin joku olis siirtänyt sun unelmas sen toisen ihmisen katseeseen. Ja juurikin se, että kun katsot jotain toista ihmistä, se on vaan katse eikä se herätä sussa mitään tunteita, kunhan katsot. Ja sitten kun katsot Sitä ihmistä, siinä on se "kaikki". Sydän hyppää kurkkuun, henki salpautuu, hyvä kun tolpillaan pysyy vaikka oikeastaan omaa kehoa ei edes tunne, ja vaikka tuntisikin ei sitä tule mieleenkään ajatella, kun toinen ihminen on kaikki minkä sillä hetkellä tiedostat. Se on niin outo juttu. Ei siihen kemiaan taida selitystä löytyä, vaikka haluaisin kyllä löytää sellasen! :)

    • kemiakoonkinturvaa

      Tuoltahan se tuntuu, tunne on kokonaisvaltainen, hienosti kuvailtu.
      Tuolla edellä joku nuori nainen kirjoitti myös, miten koki olevansa ensimmäistä kertaa turvassa SEN IHMISEN lähellä. Näin on ja se tunne varmaan monikertaistaa tuon kokonaisvaltaisen hyvän olon. Onkohan se vain naisille ominainen tunne tuossa tilanteessa?

      • llljljhjl

        Eikös kemiaa ole kuvattu monesti ihan eri asiaksi kun turvallisuus? Eli se olisi seksuaalista jännitettä enemmänkin? Tämä kemia on näköjään vähän sellainen juttu, että se voi olla melkein mitä tahansa.


    • katinkultaako

      Kemiaa on olemassa. Itselläni päällä tapaus joka kummastuttaa ja hämmästyttää kovasti. Aloittaessani vuosi sitten uudessa työpaikassa kohtasin miehen silmät, jonka katse saa ilman väreilemään ja maailman kaikkoamaan.
      En pitänyt miehestä, en pidä oikeastaan vieläkään. Hän on hyvännäköinen, mutta ei ollenkaan minun "tyyppiäni". Luonteensa ei viehätä minua ja olen vältellyt häneen tutustumista. Arvostan hänen ammattitaitoaan ja älykkyyttään työasioissa suuresti, silti en pidä häntä kovin fiksuna. Ja tylsäkin hän on - huumorintajumme ei kohtaa.

      Kaikesta huolimatta välillämme on suunnaton kemia. Tiedän intuitiivisesti hänen läsnäolonsa, katseensa. Joskus tuntuu siltä, että kykenisin lukemaan hänen aivoituksensa pelkästä katseesta. Meille molemmille on vaikeaa olla fyysisesti toistemme lähellä, sillä näin tapahtuessa unohtuu kaikki ympärillä ja vaivumme eräänlaiseen transsiin kahdestaan. Se sekoittaa keskittymisen kokonaan.

      Olen ihminen jonka katse ei vaeltele, hänen kanssaan on asia toinen. En etsi häntä katseellani, päin vastoin välttelen häntä muutoin kuin asioidessani hänen kanssaan. Valitettavasti usein nostaessani katseeni tai vilkaistessaeni jonnekin törmään hänen katseeseensa.

      Kohtasin hänet suoraan tämän asian puitteissa ja pyysin häntä lopettamaan. Hän yritti, siinä onnistumatta. Kuin jokin tuntematon voima magneetin lailla vetää meitä puoleensa. Kemiaa on.

    • vastus, ole hyvä
    • citynainen

      En tiedä kemiasta kun en ole kokenut eikä osamäärät riitä,..

    • vcxvcxvcx

      Tietenkin sitä, että juttu luistaa hyvin, on hauskaa ja on myös molemmin puolista kiinnostusta seksuaalisessa mielessä.

      Luulisi tuon kaikkien tietävän jos on sellaista joskus kokenut.

      • vcxvcxvcxvcx

        Korjauksena sanoisin, että ei jutun täydy välttämättä luistaa hyvin ainakaan alkuunsa, mutta täytyy silti nauttia toisen seurasta eikä tunne hiljaisuuttakaan epämukavaksi.

        Voidaan myös sanoa, että ollaan samalla aaltopituudella. Eli väkijoukossa voidaan katsoa toisiaan ja hymyillä ja molemmat tietävät mille hymyillään.


    • Kemisti Kemistä

      Kyllä minun kokemuksen mukaan kemia on puhtaasti seksuaalista vetovoimaa. Nuorempana ja hoikempana oli helppo kaataa nainen sänkyyn vaikka ensi treffeillä, soittelivat perään. Nyt reilusti lihoneena ja monet treffit nähneenä nainen ei vaan kiinnostu vaikka selittäisin sen pyörryksiin. Muutama onkin sanonu että ei ole sitä kemiaa joten... Naama kun alkaa olemaan kuin Jutilla niin eipä paljon kemiaa heru.

    • Mies.41v

      Tähän ikään mennessä on vastaan tullut kolme naista, joiden pelkkä läsnäolo saa tunnemaailman sekaisin. Heistä yhden kanssa olin pitkään naimisissakin ja suhde loppui muista syistä, mutta tiedän nyt ainakin mitä on täydellinen parisuhde. Töissä ja vapaa-ajalla tapaan paljon naisia, joten en ihmettele, jos osa ei ole koskaan tuota tunnetta kohdannut, sen verran harvinaista tuo näyttää olevan.

    • mari1234

      Mulla on erään tietyn miehen kanssa niin vahvaa kemiaa, että melkein pahaa tekee.... Ensimmäisen kerran ollaan tavattu vuosia sitten, ja alusta asti on ilma väreillyt ja pitkiä katseita vaihdettu. Mitään ei koskaan ole tapahtunut, ollaan molemmat tahoillamme varattuja ja niin se tulee olemaankin. Oma parisuhteeni on hyvä ja rakastan miestäni, ja olen yrittänyt vältellä tätä toista miestä ihan tietoisesti. Mutta aina kun tavataan, vaikka vuosiakin olis ollut välissä niin silti aina sama juttu. En edes uskalla ajatella mitä tapahtuisi jos jäisimme joskus kaksin ja elämäntilanteet olis toiset.... Nyt yritän vaan päästä eroon tästä, mutta vuodet on opettaneet että ei onnistu.

      Eräs ilta kun menin nukkumaan, tuli yht äkkiä tämä toinen mies mieleen hyvin vahvasti ja harmittelin siinä asiaa ja koitin kääntää ajatukset muualle. Aamulla huomasin että hän oli laittanut mulle tekstarin, jossa ihan työasiaa, ei mitään sopimatonta.

      Että telepatiaakin vielä kemian lisäksi. ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe