ohjelman itselleni. Pituutta 175, penkkihuiput 45, painoa 60.5, ikää 17 vuotta ja salilla olen käynyt tasan kaksi kuukautta. Tavoitteena lihaksiston hyvä kasvu, mutta painotus löytyy penkistä. Tein tämän yhden netistä saadun ohjelman pohajalle, mutta mitäs tästä sanotte?
MA: Selkä ja vatsa penkki
vatsakone 5x13
sivuvatsakone 2x4x10
selkäkone 4x13
laaja ylätalja 4x10
ylätalja 4x10
alatalja 4x10
tuettu kulmasoutu 2x4x10
penkki 4x10
TI: Ojentajat ja olkapäät
ranskalaiset 4x10
ojentajatalja 5x10
olkapääkone 4x10
olkapäät käsipainoilla 4x10
ranteet tangolla 3x10
pystypunnerrus 4x10
KE: Jalat
pohkeet 4x10
prässi 4x10
reisisoutu 4x15
ojentajat 3x10
sisentäjät 3x10
takareidet 4x10
ulkoreidet 4x10
TO: Rinta ja hauis
penkki 4x10
hauis käsipainoilla 2x4x10
hauistanko 4x10
vinopenkki 4x10
ristitalja 4x10
hammerit 2x4x10
Tein tällaisen
6
230
Vastaukset
- puntti-karju
Ohjelmassasi ei sinänsä ole mitään kummempaa vikaa mutta koska harrastuksesi on vasta aivan alussa kannattaisi ehkä vuosi,pari keskittyä ihan perusliikkeisiin tekniikan ja perusvoiman hankintaan. Jos pituuskasvusi on vielä kesken ei kannata mitään raskaita ykkösiä liittää ohjelmaan ainakaan jatkuvasti. Ennätyksiä voi kokeilla sopivin väliajoin mutta ne ovat kovasti kroppaa rasittavia liikkeitä ja mikäli jatkuvasti tekee liian tiukkoja sarjoja voi vaarana olla että tekniikka lähtee väärään suuntaan. Itse en kauan sitten parimetrisenä ja rautakangenmuotoisena nuorukaisena juurikaan tehnyt alle kuuden toiston sarjoja. Vasta parin reenivuoden jälkeen aloin keskittymään myös lyhyempiin ja raskaampiin sarjoihin. Näin silloiset voimanostajat neuvoivat. Maltti on valttia. Kannattaa antaa kropalle aikaa tottua salireenaamiseen ja säännöllisesti käydä reenamaassa ja antaa lihaksille myös kunnolla ravintoa ja lepoaikaa!!
- yks ynnä yks
Toni Halmeen kirjan; viikingin voimaopas ja miettisin sitten uudestaan jos haluut lihaksia oikeesti.
- se tyyppi oli dorka
se tyyppi oli dorka
- Vai mitä?
se tyyppi oli dorka kirjoitti:
se tyyppi oli dorka
Tarkoititko kenties Borga, Ludvig Borga?
- puntti-karju
Kyllä tuon kirjan lukea voi mutta totuus kuitenkin on se ettei kirjoittajalla todellisuudessa ole juurikaan kokemusta voimaharjoittelusta sanan varsinaisessa merkityksessä. Halmehan ei koskaan ollut mikään voimailija eikä näinollen omannut "voimailijaksi" edes mitenkään huomattavia voimia. Iso koko tietysti teki kaverista selvästi keskivertoa ihmistä vahvemman mutta kuten kauan sitten suomen vahvinmies-kisoissa Halme otti osaa pystypunnerrukseen haastekisassa ja kuten tv:stäkin silloin saattoi todeta jäi Tonyn toistot huomattavasti vähemmille kuin itse voimailijoilla vaikka järjestäjät vielä salaa poistivat kaksi lisäpainoa punnerrustelineestä(!) No ok,se oli vain yksi liike mutta on selvää ettei nyrkkeilijällä ole edes mitään tarvetta tehdä itsestään mitään voimailijaa koska se ei ole lajissa menestymisen kannalta edes kovin järkevää. Liian suuri lihasmäärä hidastaa liikkumista eikä itse lyöminenkään ole läheskään pelkällä voimalla tehtävä liike.
- jampetti
puntti-karju kirjoitti:
Kyllä tuon kirjan lukea voi mutta totuus kuitenkin on se ettei kirjoittajalla todellisuudessa ole juurikaan kokemusta voimaharjoittelusta sanan varsinaisessa merkityksessä. Halmehan ei koskaan ollut mikään voimailija eikä näinollen omannut "voimailijaksi" edes mitenkään huomattavia voimia. Iso koko tietysti teki kaverista selvästi keskivertoa ihmistä vahvemman mutta kuten kauan sitten suomen vahvinmies-kisoissa Halme otti osaa pystypunnerrukseen haastekisassa ja kuten tv:stäkin silloin saattoi todeta jäi Tonyn toistot huomattavasti vähemmille kuin itse voimailijoilla vaikka järjestäjät vielä salaa poistivat kaksi lisäpainoa punnerrustelineestä(!) No ok,se oli vain yksi liike mutta on selvää ettei nyrkkeilijällä ole edes mitään tarvetta tehdä itsestään mitään voimailijaa koska se ei ole lajissa menestymisen kannalta edes kovin järkevää. Liian suuri lihasmäärä hidastaa liikkumista eikä itse lyöminenkään ole läheskään pelkällä voimalla tehtävä liike.
Mutta totuus on että hyvät perusohjeet löytyvät Halmeen kirjasta viikingin voimaopas, se kaikki mitä Tony teki ja sanoi ei varmaan ollut aina viisasta, hän kun omien sanojensa mukaan funsasi sanojaan vasta jälkeen päin.
Mut kirjassaan on ihan asiallista tietoo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091175
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116988- 125906
- 91739
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten285704Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 72501