Siis miten on mahdollista, että VLCD pakkauksen mukaan orjallisesti noudatettuna ei ole saanut painoa laskemaan grammaakaan kahdessa viikossa???
Siis olen syönyt Nutrilettia kaksi viikkoa, toiveikkaana, ainoana ravintona! Eikä mitään tehoa. Vaaka näyttää tasan samaa lukemaa kuin aikaisemminkin. Ainoa muutos on ihon täydellinen kirkastuminen, mikä se toki on hyvä juttu.
Miten muilla, onko teillä käynyt yhtä huono tuuri???
VLCD - humpuukkia?
41
29459
Vastaukset
- no problem
Mikä oli sun alotuspaino? Jos oot normaali- tai alipainoinen, paino ei välttämättä sillon putoo, tai jos oot ollu tosi niukalla dieetillä ennen nutrausta. Mä oon pudottanu nutriletilla 20 kiloa (n. 5 kilon jaksoissa), ikinä en oo nutrannu niin ettei paino olis yhtään pudonnu...
- Epätietoinen
Ihan olen reilusti ylipainoinen ja lääkäriltä tarkistin että saan kokeilla (kun mikään muu dietti ei hievahduta painoa myöskään kuin korkeintaan kilon).
Eli pituutta on 160 cm ja painoa 75 kg.
Eli 15 kg että pääsee painokäyrän normaaliosan yläpäähän. Ikää on 40, eli mitään pikkutyttöjä ei tässä olla.
Kilpirauhasen toimintaa on seurattu 5 vuotta, arvot heilahtelee normaalin ja vajaatoiminnan välillä. Viimeksi oli sitten ensimmäistä kertaa lähellä liikatoimintaa, eli se toimii ihan oman päänsä mukaan. Mutta koska ne arvot sekoilevat, ei voi aloittaa tyroksiiniakaan. - junnu
Epätietoinen kirjoitti:
Ihan olen reilusti ylipainoinen ja lääkäriltä tarkistin että saan kokeilla (kun mikään muu dietti ei hievahduta painoa myöskään kuin korkeintaan kilon).
Eli 15 kg että pääsee painokäyrän normaaliosan yläpäähän. Ikää on 40, eli mitään pikkutyttöjä ei tässä olla.
Kilpirauhasen toimintaa on seurattu 5 vuotta, arvot heilahtelee normaalin ja vajaatoiminnan välillä. Viimeksi oli sitten ensimmäistä kertaa lähellä liikatoimintaa, eli se toimii ihan oman päänsä mukaan. Mutta koska ne arvot sekoilevat, ei voi aloittaa tyroksiiniakaan.vajaatoiminta voi olla syy painon jumittumiseen , ja kerää se nestettäkin , kokemusta on .
- Jep
junnu kirjoitti:
vajaatoiminta voi olla syy painon jumittumiseen , ja kerää se nestettäkin , kokemusta on .
Minulle kävi samoin, toivorikkaana aloitin nutraamisen kun ylipainoakin oli reilusti ja keskustelupalstoilta luetuissa jutuissa kerrottiin useiden kilojen putoamisista kahdessa viikossa. Minulta lähti puolikas kilo ja sekin tuli takaisin heti kun jatkoin tavallisella Painonvartija-ruokavaliolla, jonka olisi pitänyt itsessäänkin taata useampien kilojen katoaminen alkuviikkoina.
Nyt kokeilen taas Painonvartijoiden menetelmää, mutta vaikka olen syönyt viimeiset puoli vuotta täysin vapaasti (paino on pysynyt samana), ei mitään eroa synny tiukalla ruokavaliolla. On se mieltä ylentävää lueskella muiden "-8 kg ensimmäisen kk:n aikana" -tyylisiä kirjoituksia kun itseltä ei lähde mitään vaikka totisesti olisi mistä ottaa.
Ai niin, ja kilpirauhaseni on testattu ja toimivaksi todettu joten sekään ei voi olla syynä. - Petetty myös
Jep kirjoitti:
Minulle kävi samoin, toivorikkaana aloitin nutraamisen kun ylipainoakin oli reilusti ja keskustelupalstoilta luetuissa jutuissa kerrottiin useiden kilojen putoamisista kahdessa viikossa. Minulta lähti puolikas kilo ja sekin tuli takaisin heti kun jatkoin tavallisella Painonvartija-ruokavaliolla, jonka olisi pitänyt itsessäänkin taata useampien kilojen katoaminen alkuviikkoina.
Nyt kokeilen taas Painonvartijoiden menetelmää, mutta vaikka olen syönyt viimeiset puoli vuotta täysin vapaasti (paino on pysynyt samana), ei mitään eroa synny tiukalla ruokavaliolla. On se mieltä ylentävää lueskella muiden "-8 kg ensimmäisen kk:n aikana" -tyylisiä kirjoituksia kun itseltä ei lähde mitään vaikka totisesti olisi mistä ottaa.
Ai niin, ja kilpirauhaseni on testattu ja toimivaksi todettu joten sekään ei voi olla syynä.Olen ollut parhaimmillaan neljä viikkoa pelkkien nutrilettien varassa ja saanut peräti kilon pois koko aikana. Jotenkin tuntui karmealta.
En ikinä, ikinä enää kokeile.
Olen huomannut, että mun kiloihin ei auta mikään. Ei nälkälakko, ei nutraaminen, ei porkkanaa kahvia ja tupakkaa linja. Kun se ei tipu niin se ei tipu. - äly hohoi
Petetty myös kirjoitti:
Olen ollut parhaimmillaan neljä viikkoa pelkkien nutrilettien varassa ja saanut peräti kilon pois koko aikana. Jotenkin tuntui karmealta.
Olen huomannut, että mun kiloihin ei auta mikään. Ei nälkälakko, ei nutraaminen, ei porkkanaa kahvia ja tupakkaa linja. Kun se ei tipu niin se ei tipu.kuoletko nälkään.
Ota esimerkkiä vaikka Afrikan nälänhätäalueilta. - mimmu
aloitin "nutraukseni" tänään...ja kauhistelin kun jotkut sanoo ettei paino sitten putoakkaan...olen yrittänyt laihduttaa lähes kolme vuotta tuloksetta...ja nyt sitten ajattelin kokeilla tätä konstia että mitenkäs tepsii...pituutta on n.160 ja painoa n.63kg...ja tavoite olisi se "entinen mitta" elikkäs n.50kg...joten pitäs pudottaa lähemmäs13kg.vaate kokoni oli ennen n.34-36...nyt mennään siinä 40-42...joten onhan noita kiloja kertyny.ihmettelen vaan että joka taulukossa olisin (50kg) alipainoinen...en kyllä ole ihan samaa mieltä, me ihmisethän ollaan hieman eri kokosia ja mallisia..mitäs te muut olette mieltä?toivoisin tietty hieman tsemppiä tälle urakalle...=)
- Dietor
Petetty myös kirjoitti:
Olen ollut parhaimmillaan neljä viikkoa pelkkien nutrilettien varassa ja saanut peräti kilon pois koko aikana. Jotenkin tuntui karmealta.
Olen huomannut, että mun kiloihin ei auta mikään. Ei nälkälakko, ei nutraaminen, ei porkkanaa kahvia ja tupakkaa linja. Kun se ei tipu niin se ei tipu.Syötte salaa tai juotte alkoholia. Jos syötte alle 800 kcal/päivä eli pelkällä Nutralla ohjeen mukaan, niin paino putoaa, piste. Ymmärrätte kai että tarkoitus on syödä PELKÄSTÄÄN vlcd-valmistetta, ei tavallisen ruuan lisäksi.
On täyttä puppua, että paino ei putoa jos syö vain porkkanaa ja juo kahvia. Kyllä putoaa. Itsepetos haiskahtaa, tuleeko syötyä "satunnaisia" herkkuja?
Ei todellakaan millään pahalla, joten tsemppiä vaan painonpudotukseen. - rilluti
Dietor kirjoitti:
Syötte salaa tai juotte alkoholia. Jos syötte alle 800 kcal/päivä eli pelkällä Nutralla ohjeen mukaan, niin paino putoaa, piste. Ymmärrätte kai että tarkoitus on syödä PELKÄSTÄÄN vlcd-valmistetta, ei tavallisen ruuan lisäksi.
On täyttä puppua, että paino ei putoa jos syö vain porkkanaa ja juo kahvia. Kyllä putoaa. Itsepetos haiskahtaa, tuleeko syötyä "satunnaisia" herkkuja?
Ei todellakaan millään pahalla, joten tsemppiä vaan painonpudotukseen.ja mites sen liikunnan laita?
- saf
junnu kirjoitti:
vajaatoiminta voi olla syy painon jumittumiseen , ja kerää se nestettäkin , kokemusta on .
Hei haloo. Jos VLCD-ohjeita noudattaa niin paino tippuu 100-varmana, koska kalorimäärä on laskettu niin alas että elimistön on pakko käyttää rasvaa ja lihaksia perusaineenvaihdunnan vaatiman kalorimäärän verran, jonka suuruuden jokainen voi tarkistaa vaikka täältä: http://www.iltalehti.fi/painopaivyri/?ref=kn
Kalorimäärä vielä lisääntyy mikäli kuntoilee ym.
On täysin buulshittiä väittää että elimistö ei muka kuluttaisi päivässä kuin VLCD-dieetin mukaisen kalorimäärän, se on fysiologinen mahdottomuus.
Kilpirauhasen vajaatoiminta voi vaikuttaa hieman, mutta ei takuulla satojen kilokalorien verran vuorokaudessa.
Ensin pitää lopettaa valehtelu itselle ja pitäytyä ohjeissa. - Ihan totta
äly hohoi kirjoitti:
kuoletko nälkään.
Ota esimerkkiä vaikka Afrikan nälänhätäalueilta.Kokeilin kuukauden pelkällä vedellä eikä vieläkään paino tippunut. Seuraavaksi kokeilen kuukauden ilman vettä ja ruokaa, josko sitten
- rallati
rilluti kirjoitti:
ja mites sen liikunnan laita?
Ei tarvitse edes kuntoilla. Perusaineenvaihdunta itsessään kuluttaa suuren määrän kaloreita päivässä, vaikka makaisi sängyssä, enemmän jos välillä sohvalta tai sängystä vielä nousee, tekee töitä sun muuta. Jos syö alle 1000 kcal päivässä niin kalorinsaanti on 100% varmana miinuksella niin että paino alkaa tippua kun keho käyttää elimistön rasvaan ja lihaksiin sitoutunutta energiaa turvatakseen elintoiminnot. Olette tainneet keksiä ikiliikkujan joka ottaa energiaa tyhjästä, jso väitätte ettei paino tipu vaikka keho on miinuskaloreilla. Tuosta saa Nobelin fysiikan ja/tai kemianpalkinnon, jos todistatte sen valvotusti.
- elämäntapaurheilija
mimmu kirjoitti:
aloitin "nutraukseni" tänään...ja kauhistelin kun jotkut sanoo ettei paino sitten putoakkaan...olen yrittänyt laihduttaa lähes kolme vuotta tuloksetta...ja nyt sitten ajattelin kokeilla tätä konstia että mitenkäs tepsii...pituutta on n.160 ja painoa n.63kg...ja tavoite olisi se "entinen mitta" elikkäs n.50kg...joten pitäs pudottaa lähemmäs13kg.vaate kokoni oli ennen n.34-36...nyt mennään siinä 40-42...joten onhan noita kiloja kertyny.ihmettelen vaan että joka taulukossa olisin (50kg) alipainoinen...en kyllä ole ihan samaa mieltä, me ihmisethän ollaan hieman eri kokosia ja mallisia..mitäs te muut olette mieltä?toivoisin tietty hieman tsemppiä tälle urakalle...=)
Siis minä 162 cm olisin normaalipainoinen vielä 48 kg, nyt painan 57 kg ja oikein hyvä. Minä olen halunnut lihakset, joten painokäyrän alapäähän ei ole mitään asiaa. Enkä sinne haluakaan, vaan olla terve ja hyvännäköinen. Ei läskilaiha, ei laiha, enkä ns. normaali, vaan pikkuisen lihaksikkaampi.
- fegfggf
Ihan totta kirjoitti:
Kokeilin kuukauden pelkällä vedellä eikä vieläkään paino tippunut. Seuraavaksi kokeilen kuukauden ilman vettä ja ruokaa, josko sitten
Veikkaan että lihot 10 kg, jos kerran VLCD:kin jo lihottaa.
- Valehteket
Epätietoinen kirjoitti:
Kilpirauhasen toimintaa on seurattu 5 vuotta, arvot heilahtelee normaalin ja vajaatoiminnan välillä. Viimeksi oli sitten ensimmäistä kertaa lähellä liikatoimintaa, eli se toimii ihan oman päänsä mukaan. Mutta koska ne arvot sekoilevat, ei voi aloittaa tyroksiiniakaan.On fysiologinen fakta että 600-800 kcal/pvä VLCD-dieetti tiputtaa 100-varmasti painoa viikossa-kahdessa. Tämä siitä syystä että vaikket tekisi mitään, keho kuluttaa elintoimintoihin perusaineenvaihduntana huomattavasti enemmän päivässä kuin VLCD-valmisteista (oikein käytettynä saa), ja tämä erotus otetaan kehon energiavaroista eli rasvasta ja lihaksista. On siis fysiologisesti mahdotonta ettet laihtuisi yhtään kahdessa viikossa oikeaoppisesti VLCD-valmistetta käyttäessä. Tai sitten ole keksinyt ikiliikkujan=) Itselleen voi valehdella, mutta tiedettä tunteville ei. Tässä ei auta mitään se että on kilpirauhasen vajaatoimintaa ym. Salasyöppö?
- e5ty
Petetty myös kirjoitti:
Olen huomannut, että mun kiloihin ei auta mikään. Ei nälkälakko, ei nutraaminen, ei porkkanaa kahvia ja tupakkaa linja. Kun se ei tipu niin se ei tipu.Noilla geeneillä ei Afrikan nälkää näkevillä olisi ongelmia :(
Eli täyttä buushittiä sun juttusi.
- päivänsäde
Kolmas viikko lähtee huomenna pelkillä vlcd pusseilla ja kasviksilla. Paino tippunut noin 5kg. Kaverilla 8kg.
- paljon läks..
Itsellä tippui neljässä viikossa 10 kg, alkupaino 118 kg ja BMI 33.
Osa tiputuksesta on rasvan lisäksi tietenkin lihasmassaa.
Söin VLCD-valmistetta ja sen lisäksi 3-6 kupillista vihreää teetä ilman maitoa päivässä kaali- ja porkkanaraastetta sekä vähäkalorisia vihanneksia. Paaljon vettä.
Kuntopyöräilin vielä 2-4 kertaa viikossa ja nostelin muutaman kerran viikossa painoja, jotta lihasmassaa säästyisi. Lihasten treenaus auttaa säilyttämään lihasmassaa dieetin aikana.
- EmptySlot
onko jossain noita ohjeita miten paljon patukkaa sun muuta pitää/saa syödä? onko ne vasta laatikossa? toi dietti kiinnostais kovastikkin. kertokaa dieetti kokeilleet vähä teidän painon liikehdinnästä. kuinka nopeasti tuloksia ja kuinka hyvin paino on pysynyt pakoillaaan dietin lopetuksen jälkeen?
- Vajaa
Mä yritin kans Nutrausta, viikon sinnittelin, eikä paino pudonnut yhtään. Motivaatio ei riittänyt jatkamaan. Myöhemmin todettiin kilpiruhasen vajaatoiminta. Nyt kilppari arvot pitäisi olla kunnossa, lääkityksen kohdillaan, joten nyt tänään aloitan nutrauksen toiveekkaana.
Ymmärrän, että on todella turhauttavaa sinnitellä dietillä, kun paino ei vaan putoa. Todellakin on mahdollista. Kannattaa mennä ottattamaan kilppari arvot. Vaikka ei olisi arvot vielä pähasti pielessä, voi silti vaikuttaa painon pudotukseen negatiivisesti. - Nutrilett QuickStart
Nutrilett Quick Start 5 Day (VLCD) -aloituspakkauksen sisältö ja muuta tietoa aloitukseen:
Nutrilett on hyvä aloituskeino, siinä oppii valmispakkauksilla oikean ruokarytmin, 6 ateriaa päivässä n 3 tunnin välein.
Itse ostin Nutrilett Quick Start 5 Day -aloituspakkauksia 5 kpl (21,90 eur/kpl), ja syön niitä ma-pe viisi viikkoa peräkkäin. La-su sitten kevyttä itse tehtyä perusruokaa, samaan ateriatyyliin 6 pientä ateriaa päivässä mm. vaihdellen itse maustettuina broilerin filettä, kirjolohifilettä, naudan 10% paistijauhelihaa, seifilettä, laadukkaita tonnikalanpaloja vedessä (säilykkeenä), kananmunaa, maitorahkaa, raejuustoa ja hieman 100% Uotilan maalaisruislimppua. Paljon erilaisia kevyitä kasviksia.
Nutrilett Quick Start keittojen (aamun välipala, iltapäivän välipala ja päivällinen) joukkoon saa ja voi laittaa lisukkeina kevyitä kasviksia. ja itse laitan hieman paistinpannulla ilman rasvaa kuullotettua sipulia, valkosipulia, purjoa ja paprikaa *.
Nutrilett Quick Start 5 Day -VLCD pakkauksen ateriarytmi ja päivän syötävät:
1. Aamiainen:
- Suklaapirtelö(3) / Mansikkapirtelö(2)
250 ml rasvatonta maitoa (sekoita hyvin)
2. Aamupäivän välipala:
- Tomaattilientä(5) / Kasvislientä(5)
200 ml kiehuvaa vettä (sekoita hyvin)
* kevyet kasvikset
3. Lounas:
- Ateriapatukka: karamelli-toffee(2) / Pähkinä-suklaa(2) / Brownie-patukka(1)
4. Iltapäivän välipala:
- Tomaattilientä(5) / Kasvislientä(5)
200 ml kiehuvaa vettä (sekoita hyvin)
* kevyet kasvikset
5. Päivällinen:
- Tomaattipastaa(2) / Juustopastaa(2) / Kananmakuinen nuudelikeitto(1)
200 ml rasvatonta maitoa (sekoita hyvin, anna kiehua 2-3 minuutia kattilassa)
* kevyet kasvikset
6. Iltapala (jälkiruoka):
- Suklaajälkiruoka(2) / Vaniljajälkiruoka(3)
100 ml kylmää vettä (sekoita hyvin, 3 minuuttia jääkaapissa paksuuntumassa)
/ -vinoviiva kertoo vaihtoehdot aterialla
() -sulkeissa merkattu, kuinka monta kyseistä tuotetta löytyy aloituspakkauksesta.
Lisäksi kannattaa juoda 2-3 litraa vettä päivässä.
Itse käytän lisäksi 2-6 kupillista vihreää teetä päivässä lisäämään antioksidantteja (2 kupillista vastaa 5 annosta kasviksia) ja aineenvaihduntaa sekä energiaa. Vihreä teehän on aineenvaihduntaboosteri ja kaloriton vaihtoehto. Vihreän teen joukkoon ei kannata laittaa maitoa, se blokkaa osan terveysvaikutksista.
Näiden lisäksi voi Nutrilett VLCD-dieetillä syödä kevyitä kasviksia mm.
Kaaleja (parsa-, kukka-, kerä-, ja punakaalit)
lehtisalaatteja ja kiinankaalia
Tuoreyrttejä (mm. basilika, persilja ym.)
Kurkkua
Tomaattia
Porkkanaa
ym.
Liikuntaa kannattaa harrastaa jo sen takia että se vähentää lihasmassan häviämistä vähäkalorisen dieetin aikana, ja lisää entisestään rasvan palamista. Kehohan polttaa sekä rasvaa että lihasmassaa energiana, kun ravinnosta ei saada tarpeeksi kaloreita kulutukseen nähden. Kevyen painoharjoittelun ja aerobisen (pyöräily, crosstrainer, uinti ym.) liikunnan vaihtelu vuoropäivin on tehokas tapa edistää kalorinpolttoa ja lihasmassan säilymistä. Noin 30-60 minuuttia päivitäin on hyvä tapa.
- dädä
minä söin 12 päivää vlcd pusseja ku olin xtravaganza ryhmässä keväällä ja 12 päivän aikana sain pelkillä noilla pusseilla 8-9 kg pois. 174/95 silloin. sit toki liiikuntaa. palaa rasva nopeemmin. tosin sekää ei oo mitenkää pakollista. kyl painon pitäis tippua aika rajusti ilmanki. sen jälkeen tosin sun on muutettava elämän tavat täysin tai ne tulee vähitellen takas.
- M au
Elimistö alkaa automaattisesti jossain vaiheessa jarruttamaan kilojen putoamista kun on pitkään ollut "vajaalla" ravinnolla. Eli itse kokeilisin niin että menisin pari viikkoa noilla vlcd tuotteilla, sitten söisin suht normaalisti, eli 1600-1800 kcal päivässä vaikka parin viikon ajan ja sitten taas parin viikon kuuri vlcd tuotteita.
- gdfdg
M au kirjoitti:
Elimistö alkaa automaattisesti jossain vaiheessa jarruttamaan kilojen putoamista kun on pitkään ollut "vajaalla" ravinnolla. Eli itse kokeilisin niin että menisin pari viikkoa noilla vlcd tuotteilla, sitten söisin suht normaalisti, eli 1600-1800 kcal päivässä vaikka parin viikon ajan ja sitten taas parin viikon kuuri vlcd tuotteita.
Hei, keho ei ole ikiliikkuja, joka tekee energiaa tyhjästä. Jos elimistö on miinuksella kalorinsaannissa paino tippuu väkisin, koska perusaineenvaihduntaan tarvittavat kalorit napataan elimistön rasvasta ja lihaksista. 1000 kcal/pvä on jokaisella aikuisella niin paljon miinuksella että paino tippuu väkisin, vaikka sängyssä 24/7 makoilisit. Vaikka painon putoaminen hidastuu, keho kuluttaa peruselintoimintoihinsa sen verran ettei 1000 kcal tai alle ollessa painon tippuminen voi pysähtyä, siis ennen kuin henki lähtee.
- Lähtee!
M au kirjoitti:
"Elimistö alkaa automaattisesti jossain vaiheessa jarruttamaan kilojen putoamista kun on pitkään ollut "vajaalla" ravinnolla. Eli itse kokeilisin niin että menisin pari viikkoa noilla vlcd tuotteilla, sitten söisin suht normaalisti, eli 1600-1800 kcal päivässä vaikka parin viikon ajan ja sitten taas parin viikon kuuri vlcd tuotteita."
Jos ylipainoa on huomattavasti, tarkoitan kymmeniä kiloja, ja painoindeksi yli 30 niin kilojen putoaminen ei jarrunnu huomattavasti edes useiden kuukausien dieeteillä. Vasta kun ylipainoa on enää muutamia kiloja tai koitetaan laihduttaa normaalipainosta, rasvanpoltto on pienempää ja aineenvaihdunta saattaa hidastaa kilojen putoamista.
Itse olen laihduttanut 120 kilosta (BMI 33) 5 kiloa kuukaudessa jo 5 kuukautta, eli 95 kiloon. Käyttänyt sekä 2-4 viikon VLCD-jaksoja, että välissä muita hieman suuremman kalorimäärän normaaliruuan jaksoja, joissa syödään proteiinipainoteisesti ravintoarvoltaan hyviä tuotteita 5-6 aterialla.
Liikuntaa harrastan 5-7 kertaa viikossa, yleensä 500 kcal/kerta jotain kuntopyörää ym. 40-45 min. Tarkoitus on jatkaa dieettaamista vielä kymmenisen kilon verran, jonka jälkeen lisään kalorimääriä kulutuksen kanssa tasapainoon, käyttäen tietenkin vain laadukkaita ravintorikkaita ruoka-aineita noin 5-6 aterialla päivässä. Tarkoitus aloittaa myös kuntosaliharjoitelu vartalon muokkaamiseksi timmimmäksi ja lihakkaammaksi. Tämä tarkoittaa n. 2g proteiinia per painokilo, eli 85 kilon lopputavoitteella 170g päivässä. Tarkoittaa 20-30g per ateria.
- -40kg...
Istutko päivät pitkät tietokoneella liikkumatta lainkaan?
Jos vastauksesi on kyllä, ei ihmekkään, etteivät kilot tipu.
Yksi tunnin lenkki nutrauksen kanssa tekee ihmeitä.
Nim. 40kg tiputtanut - höpöhöpön
enpä mitenkään usko, ettei laihtuisi, jos syö vain jonkun 800 kcal / vrk. kyllä se on luonnonlakien vastaista. tietty jos kauan kitkuttaa nälässä, kroppa tottuu ja alkaa säästää, mutta ei tuollaisissa kuureissa. http://www.laihdutusvalmisteet.fi/
- markix
Ja ei kroppakaan pysty ikuisesti mitään säästelemään... Se vasta omituista olisi. Koko säästöliekki- puhe saa välillä ihmeelliset mittasuhteet. Aivan kun kroppa voisi viikkotolkulla säästää energiaa? Silloinhan nälänhätää ei liene olisi näin massiivissa mitoissa ollenkaan... Kropat vain säästäisivät katastrofialueilla...
- entiseen ei koskaan
Kerronpa tarinani minäkin, ehkä kannustukseksi jollekkin. Kolme vuotta sitten aloin muuttamaan ruokavaliotani terveellisempään suuntaan, olin perso kaikelle makealle ja söin ylen kaikkea roska ruokaa. Lopetin kahvileivät kokonaan (vähäksi aikaa), koska en pystynyt mielestäni pitämään kohtuutta hallinnassa. Täysviljatuotteet aamupuuroon ja kasvikset ja ilman perunaa, lihaa ja kalaa tasapuolisesti kohtuudella käytettynä olivat pääasialliset ruokalajit. Marjoja aamupuuroon ja illalla maustamattomaan jogurttiin. Kärsin närästyksestä aiemmin happamia marjoja syötyäni, samoin ruisleipää, mutta kas kummaa puolen vuoden kuluttua oli tilanne se, että närästys hävisi ja 170 senttiseltä ja 84 kiloiselta tytöltä oli paino humpsahtanut 65 kiloon. Olen aina harrastanut liikuntaa, kuntosalia, kävelyä ja vesijuoksua, joten nahkatkaan ei olleet niin löysällä, kuin jos kaikki tuo paino olisi tippunut tekemättä mitään. paino on pysynyt kurissa ja nälkää en tunne, koska syön usein terveellisen välipalan. nyt en tunne makean himoa, niin kuin aiemmin, mutta otan makean kahvileivän silloin tällöin. Rasvana käytän oivariiniä ja kaikki veriarvot ovat hyvät.
- runne
Laittakaapa tänne muuten hyviä VLCD-valmisteita, jotka eivät ole mielellään niin kalliita kuin nuo mainostetuimmat Nutrilettit sun muut. Tietenkin mielellään tutkittuja laadukkaita valmisteita. Tarkoitus laihduttaa taas 4 viikkoa VLCD:llä pitkästä aikaa.
- spookies
VLCD:n (Very Low Calorie Diet) määritelmää, lähde: yliopistonapteekki.fi
"Erittäin niukkaenerginen dieetti (ENED eli VLCD)
Erittäin niukkaenerginen dieetti (ENED eli VLCD = very low calorie diet) tarkoittaa kliinisesti kehitettyä turvallista ruokavaliota, joka sisältää hyvin vähän energiaa, mutta riittävästi kaikkia muita ravintoaineita. ENED sisältää energiaa alle 800 kcal (3350 kJ) vuorokaudessa sekä riittävästi päivän tarvetta vastaavasti hyvälaatuista proteiinia ( vähintään 50 g), välttämättömiä rasvahappoja ( vähintään 3 g), vitamiineja ja hivenaineita (päivän tarvetta vastaavasti). Siksi vointi ja lihaskunto pysyvät hyvinä koko laihdutusjakson ajan.
Dieetin aikana tulee juoda päivittäin noin 2 litraa energiaa sisältämättömiä nesteitä (vettä, mineraalivettä, sokeritonta teetä ja kohtuudella myös kahvia). Lisäksi voi syödä jonkin verran myös vähän energiaa sisältäviä vihanneksia ja juureksia kuten tomaattia, kurkkua, salaattia, porkkanaa, retiisiä, kaalia, paprikaa, persiljaa, purjoa, mutta ei hedelmiä eikä alkoholia.
Muutamassa päivässä aineenvaihdunta muuttuu paastoaineenvaihdunnaksi. Tällöin elimistö alkaa käyttää energialähteenään omia rasvavarastojaan. ENED dieetillä päästään noin 1,5 - 2,4 kg:n painonpudotukseen viikossa."
Te jotka ette laihdu tällä uhmaatte luonnonlakeja, ja kumma kyllä näistä luonnonlakien vastaisista ihmisistä 99% on naisia. - shjimi
täs pitää ihmisten miettii,et toisella on enemmän mistä pudottaa kun toisella,jos on vähemmän rasvaa kehossa ni painon putoaminen ei tapahdu silloin hetkessä,sitä en tiedä poistaa kyseinen dieetti kehosta nestettä?
- spookies
Tarkoitankin näillä luonnonlakeja uhmaavilla naisia, joilla on painoindeksi yli 30, ja silti pelkällä VLCD-dieetillä olo ohjeiden mukaan ei tiputa muka painoa lainkaan, tai vain muutamia satoja grammoja esim. parissa viikossa. Jos ihminen koittaa tiputtaa painoaan normaalipainosta tai alipainosta, niin on selvää ettei paino väkisin tipu, koska rasvaakaan ei ole kehossa paljon tiputettavaksi, mutta nämä huomattavasti ylipainoiset tiputtavat 100-varmana kiloja parin viikon VLCD-dieeteillä, jos noudattavat ohjeita, eivätkä salaa syöpöttele. Kilpirauhasen toiminta ei vaikuta tässä tapauksessa pätkääkään, vaan fysiikan lainalaisuudet.
- Onnistuu se!
Yli kymmenen kaveriani ja minä itsekin ollaan yhdessä pudotettu yli 80kg Cambridge-kuurilla (http://www.cambridgeohjelma.fi/index.php). Itse pudotin 2kk aikana 22kg ja emäntä 10kg samassa ajassa (oli puolet vähemmän "otettavaakin").
Samaa mieltä edellä kirjoittavien kanssa, että vlcd-kuurilla väistämättä laihtuu, sen olen omin silmin nähnytkin niin monesti. Mutta jos haluaa rehellisesti etsiä syitä laihdutuksen ns. "toimimattomuudelle" niin etsisin seuraavista:
- mitä juot laihdutuksen aikana vlcd-tuotteiden lisäksi? Vesi on paras.
- mitä syöt laihdutuksen aikana vlcd-tuotteiden lisäksi? "En mitään" on paras, mutta jossain vaiheessa voi olla mielekästä syödä esim. kurkkua, tomaattia tms. erittäin vesipitoista rehua, niin saa jotain pureskeltavaa.
- muistathan juoda riittävästi
- harrasta jotain liikuntaa! Ihan mitä vaan, mutta mitä enemmän sen parempi, oman kunnon mukaan tietysti. Läskissä kunnossa oleva voi esim. kävellä - ei tarvi juosta ennenkuin kroppa kestää juoksemisen! Jokainen terve ihminen pystyy kävelemään tunnin reipasta vauhtia ja jos et pysty, niin lääkäriin on syytä mennä joka tapauksessa. Ja se reipas vauhti riippuu tietysti itsestä, pääasia että hengästyy hiukan ja sehän voi tosi tuhdissa kunnossa olevalle olla hidastakin lyllerrystä. Pääasia että liikut! Tällä pystyt tehostamaan laihdutusta erittäin paljon - ajatellaan että säästöliekillä oleva kroppa kuluttaa levossa 1000kcal niin tunnin kävelyllä saat siihen helposti puolet lisää ( 500kcal) ja päivän laihdutusnopeus tuplaantui! - No niin o
Sulla ei oo käynyt tuuria..Mut salaattikin lihottaa jos
kalorit ylittyy. Nyt otat 7 päivää ihan perinteisellä kaurapuurolla
3 lautasta päivässä ja vettä, sekä maitoa max 500 ml päivässä.
On semmotteen juttu ,ettei laihdutus patukat auta jos niitä vetää 4000 kcal.
Vähän enempi yritystä..va punnitus välit viikkoon. - Tuhti tyttö
Jepjep... Juurikin lopetin VLCD-kuurin, jolla hävisi 21 kg 12 viikossa. Painoindeksi olikin tosin neljänkympin kieppeillä, että oli mistä pudottaa... Mutta jos kalorimäärä tosiaankin pidetään siinä max 800 kcal/vrk, niin painon putoaminen on selkeä tosiasia. Jos joku muuta väittää, syö salaa.
- Tsemppiii muillekkin
Itsekkin olen nyt ollut pari päivää pelkillä nutrilett-keitoilla (muut eivät mene alas, liian makeita), ja olen syönyt noin 1 keiton per päivä.. Ensin alotin kuurin noin viikko sitten keitolla ja lihaisalla salaatilla. Olen kotiäiti enkä juuri kerkeä käymään lenkillä. Ja olen ennen ollut iltasyöjä että aamulla olen kahvilla pärjännyt ja keiton kun juo joskus 15-17 aikoihin jaksaa olla sillä koko päivän. tosin en ole kahvin lipittämistä lopettanut. Ensin kun olin keitto/salaatti kuurilla paino ei juurikaan lähtenyt putoamaan mutta nyt kun olen ollut pelkällä keittokuurilla olen pudottanut painoa 2-3 päivässä noin 4 kiloa. Paino pitäisi tietenki ottaa aamupainosta mutta juon niin paljon vettä (myös yöllä) että se ei aina ole ns aamupaino minkä mittaan.. Mutta itsekkään en siihen stooriin usko että paino ei noin vähillä kaloreilla tipu vaikka olis vaan vähän ylipainoa. Itsellänihän on ylipainoa melkein 30 kiloa mutta kyllä uskon että kun kuuria jatkan ja jatkan sen jälkeen vähäkalorisella ruokavaliolla niin saan painon tippumaan normaalipainoon.. Pinnistystähän tämä kuuri tarttee, mutta miehen avulla eiköh'n se onnistu vaikka olen meinannut repsahtaa kun olen joutunut miehelleni ja pojalleni tekemään mitä ihanempia ja herkullisempia ruokia.. :)) Keitot ei aina meinaa maistua mutta kun pitää mielessä että haluaako lapsen kanssa jaksaa leikkiä ja olla kuin "normaalit" ihmiset nii pakko keitto on juua ja sen jälkeen onkin hyvä olla eikä oo ähkyä niinku yleensä olen tottunut syömään itseni ähkyyn ja on niin ruma ja ähky olo ettei kehtais olla avomiehen lähelläkään sen jälkeen... Avomieskin on sanonut vaikka itse en ole painonpudotusta huomannutkaan vielä, mutta hän kuulemma on (vaikken ehkä uskokkaan) ja läheisten tuki on todella tärkeää kuurin aikan.. Minulla ei ollut aluksi mtn tukea niin repsahtelin joka päivä jostakin mutta kun miehenikin alkoi uskoa kuuriini ja alkoi olla "mukana" hommassa ja tsemppaa minua niin ei repsahuksiakaan ole tullut nyt muutaman päivän aikan..
Jos keitot maistuu eka pahalta niinkuin minulla niin aloitin ensin kanapihvillä ja kasvikislla päivässä keiton lisäksi. Mutta nyt kun olen pitempään keittoja syönyt ne maistuukin jo ihan hyvältä (tosin olen maustanut niitä aika lailla) Mutta mausteethan ei haittaa mitään :)- laihduttaja
Siis itsehän olen kans samaa mieltä kanssasi. Jos ei tsemppaajii oo nioin repsahteluja et itse niinkään huomaa tai ajattelet vaan että ei se yksi karkki niin haittaa ja otat toisen ja niin niitä kaloreita sitten tuleekin liikaa ja sen takia ajattelet että kuuri ei toimikkaan..
- sopuliini
En ymmärrä alunperinkään sitä, miks hitossa täällä normaalipainoset / alipainoset vouhkaa jostain laihduttamisesta ja ettei nutraamisella paino putoa... Mks sitä painoa pitää pudottaa, jos ylipainoa ei juurikaan ole??!!
Tottakai sitä läskiä lähtee niiltä, jotka on kaikkein läskeimpiä. Ei samalla tahdilla saa 65 -kiloinen painoaan pois millään dieetillä, kuin 125 -kiloinen. VLCD -dieetit sopii painonpudotukseen erityisen hyvin silloin, kun painoindeksi on 35 tai yli. Jos ylipainoa on 5 kg, niin on se kumma jos ei VLCD:llä paino putoa kun elimistöllä ei ole enää mistä pois ottaa... nyt niitä valoja päälle..
Itse aloitin nutraamisen eilen, lähtöpaino 124,3 kg, tänä aamuna olin 1,7 kg kevyempi. Nestettähän se suurimmaksi osaksi kai on, mut onhan sitä vaa'an lukemaa niin huisin hauska tuijotella. Repikää siitä. - Anonyymi
vlcd:llä ollut 3 viikkoa ja paino tippunut 9 kiloa. Lähtöpaino 126.
- Anonyymi
Ihmiset on yksilöitä. Toisille kestää enemmän aikaa ja toisille vähemmän. Sinulla ensimmäiset merkit muutoksesta oli se iho :) ja ne muut hyödyt tulee kun maltat vielä. Toisilla tosiaan paino samassa lukemassa voi junnata jopa 3 vkoa ja sitten tulee lasku. Jännä juttu mut näin se vaan on. Siksi valitettavasti moni lopettaa jo siinä 2-3 vkon vaiheilla kun ei usko/jaksa enää osottaa tuloksia :( Suosittelen jatkamaan. Terveisin kokemusta on ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236935Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401231Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61827Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14746- 43723