onneksi suomalaisiin tapoihin ei kuulu samanlainen romanttinen hössötys ystävänpäivänä kuin jenkeissä. omissa piireissä ollut tapana muistaa enemmänkin juuri niitä ystäviä kuin omaa kultaa. miten teillä?
poikaystäväni yleensä munaa kaikki vuosipäivät tms, sillä ettei edes yritä järjestää mitään. itsekään ei enää pahemmin huvita vaivautua, kun on alkanut pahasti keittämään tämä romantiikan järjestämisen yrittämisen yksipuolisuus. väkisinkin vaivaa ajatus, että jos olisin hänen unelmiensa nainen, hän näkisi vaivaa vuokseni..
no, ainakaan ei tarvitse sunnuntaina pettyä, kun romantiikka ystävänpäivisin on vain jenkkien hössötystä.. ainakin näin voin järkeillä. huoh.
kauhistus.. ystävänpäivä..
59
4533
Vastaukset
- ...
Meillä on ystävänpäivänä vuosipäivä. Eikä me varmaankaan tehdä mitään, mä oon töissä ja murullaki on omia menoja. Illalla ollaan kyllä yhessä mutta en usko että tehdään mitään. Ei se ees harmita, meillä tulee olemaan vielä paljo vuosipäiviä edessä päin ja ehitään myöhemminki juhlimaan jos siltä tuntuu.
- juhlistamista
on ystävänpäivässä? Minulla sattuu olemaan syntymäpäivä samana päivänä kuin on ystävänpäivä, mutta en juhli millään tavalla.
- minäkään
juhlistamista kirjoitti:
on ystävänpäivässä? Minulla sattuu olemaan syntymäpäivä samana päivänä kuin on ystävänpäivä, mutta en juhli millään tavalla.
Muistan ehkä lähimmät ystävät tekstiviestillä, siinä se!!! Sukulaiset kyllä hössöttää joka suunnattomasti Ärsyttää!! -> kuulun niihin (epä)onnekkaisiin joilla syntymäpäivä on ystävänpäivä :)
- valentiner
On se nyt kumma...?? Siis tottakai ystävänpäivää täytyy juhlistaa! Ja tota en kans ymmärrä yhtään, et miks muka pitäis vaan ystäviä muistaa, et omaa naista/miestä ei? Siis täh. Nehän niitä parhaita ystäviä juuri on! Mulle ainakin nimenomaan YSTÄVYYS on se parisuhteen perusta. Mun poikaystävä on mun paras ystävä ja tuntee mut parhaiten. Hänen seurassaan viihdyin parhaiten. Sitte lisäksi on vielä se ihana läheisyys ja seksi bonuksena ystävyydelle. Me todellakin nähdään ystävänpäivän eteen vaivaa ja ollaan yhdessä silloin. Mä viikkoa ennen kysyin poikaystävältäni et mikäs se onkaan kuule viikon päästä sunnuntaina. Hän ei oluks tajunnu ku rupes vaa miettii et onks mul joku nimipäivä tai synttärit tyylii:D Mut sit hän sano et joo, muistan! Eikä halunnu siit sit enää puhuu mitään joten luulenpa, että on kyllä yllätystä luvassa:)
Joten älää olko tylsiä. Ystävänpäivä on vaan kerran vuodessa. Muistakaa toisianne ERITYISESTI silloin:)- to meeeee
Minä olen ulkomaalaisen kanssa rakkaussuhteessa ja heillä nimenomaan päivä on romantiikkaa varten, toisin kuin täällä...Minä hukun romantiikkaan joka ainoa päivä ja kyllä se vaan on niin Ihaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnnaaaaaaaaaaaa!
- TeeäRKoo
Meidän mielestä Ystävänpäivä on joka päivä !
On onni omistaa hyvä ystävä !
Terveisin ystävykset Tarja ja Ritva Kotkasta - tuo
TeeäRKoo kirjoitti:
Meidän mielestä Ystävänpäivä on joka päivä !
On onni omistaa hyvä ystävä !
Terveisin ystävykset Tarja ja Ritva Kotkasta""Jos sinulla on kaksi ystävää , sinulla on onnea.
Mutta jos sinulla on yksi todella hyvä ystävä,
sinulla on enemmän kuin onnea"
Tämä värssy oli ystävältäni saamassa kortissa.
Hyvää ystävänpäivää Mantalle,,, toivottaa Merja,, Suoramalta - siltikin...
Ystävänpäivä voi olla joka päivä, sitähän ei kukaan päätä.
- masa..
siis olihan tuolla että miks vain omaa kultaa, eli tarkoitti juuri sitä että ystäviäkin pitää muistaa, mutta mun mielestäni, tälläinen ystävänpäivä on ihan turhaa, joulun ja juhannuksen ja vapun ja pääsiäisen nyt just pitää juhlapäivinä ja itsenäisyyspäivä, menee ykköseksi, mut tää ystävänpäivä, uhan turhaa, vois mun puolestani poistaa kalenterista, ei sitä juhlia tarvitse.
- MIE VAAN
Kyllähän sitä tänään viettäis kaikenlaista mukavaa, mutta kun EI OLE SITÄ OMAA KULTAA EIKÄ EDES YHTÄÄN YSTÄVÄÄ!!!!!!
- se on minullakin,
sama juttu.
- Fuari
se on minullakin, kirjoitti:
sama juttu.
Niinkuin jolu, pässiäinen, jne. Pitäähän sitä potsilaitosten jollain konstilla hynää tehdä! kexitään joku "hieano muistamispäiväys" ja markkinoidaan sitä mualimalle. Ja köpsät maksaa!
Sata vuotta takoperin ei hesteskuukilla potsitorwi törähellen pahemmin potsikortteja wöljätty eikä hiiskuttu missään, että niin-ja-niin-monta miljuunaa potsikorttia piti rekka-autilla wöljätä sinne-sun-tänne.
Koht on potsikorttiaika ohi. Rahnastetaan teksiwietsillö ja nettikortilla. Sama laulu, eri kujeet. Ja joku wetää hynät wälistä. Ja taputtelee karwaisia käsiään. ja kumartellee sywään, että työmiähen leivät näkkyy...... - Carpe diem
se on minullakin, kirjoitti:
sama juttu.
Kuin myös, yksi lisää tähän joukkoon!
- mistä tunnet sä....
ystävänpäivää tänään vaan joka päivä. Minulle ystävän muistaminen ja heidän kanssaan oleminen on jokapäiväistä, ei siihen yhtä päivää vuodessa tarvitse.
Ja kaikki tuo krääsän myyminen on aika kamalaa, päivä on kuin joulu et pakko ostaa jotain ystävälle kun....
Muistakaa ystäviänne muinakin päivinä kuin tänään, siinä se ystävyyden rikkaus piilee! :)- Bewölkig oder Sonnig
Täysin samaa mieltä. Ystävänpäivä voi olla ja pitääkin olla muulloinkin kuin vain tiettynä helmikuun hössötyspäivänä.
Itse muistan ystäväiäni ympäri vuoden, ja ostan lahjoja silloin kun joku lahja tulee vastaan, josta tiedän jonkun ystäväni pitävän. On aivan sama onko silloin joulu, ystävänpäivä, syntymäpäivä tms. Koskaan ei ole käynyt niin etteikö toinen olisi ilahtunut. Arki tulee valoisammaksi kaikille osapuolille.
Pakollisia joululahjoja en sitten ostelekaan, eikä osta ystävätkään minulle. Näin on hyvä.
- yksi yksinäinen
Ihan yksin vietän ystävänpäivän, samallalailla kun sitä edeltävät ja sen jälkeen olevat päivät.
- toinen yksinäinen
Samat on sävelet, yksin vietetään. Patikoin laavulle, sytytän nuotion, paistan makkaraa ja olen ajatusteni kanssa.
- kainalo
toinen yksinäinen kirjoitti:
Samat on sävelet, yksin vietetään. Patikoin laavulle, sytytän nuotion, paistan makkaraa ja olen ajatusteni kanssa.
Laavulla olis kivaa olla, sun kanssas lämpimässä kainalossa. Makkarasta en välitä.
- werdi
Niinpä!
Eipä ole ystäviä joten yksi päivä
muiden joukossa - toinen yksinäinen
kainalo kirjoitti:
Laavulla olis kivaa olla, sun kanssas lämpimässä kainalossa. Makkarasta en välitä.
näkynyt sinua, vaikka kuinka silmiä siristellen mäen päältä kaukaisuuteen katsoin ;)
- annuli10
kauhistus.......älä suostu moiseen suhteeseen!!!!!kyllä ystävää niin tyttö- poika- kuin muutakin pitää muistaa niin ystävänpäivänä kuin myös muinakin päivinä......suhteeseen kuuluu "romanttinen hössötys"
no olen hieman huono näin sanomaan, itsekkin alistuin moiseen, vaan nyt olen eronnut ja nautin romantiikasta joka päivä!!!!!!! jaksaa muutenkin paremmin, kun on pieniä iloja joka päivä!!!! ystävyys joihin myös seurustelu kuuluu, on ihana asia ja vaalimisen arvoinen, molemmin puolin, ei vain yksipuolisesti!!!!! - Talvikin omistaja
No ei tästä mikään kiva ystävänpäivä tule kun rakkaani kuoli eilen. Ni rakkaani oli kylläkin hamsteri nimeltään Talvikki, mutta ei siltikään oo mikään kiva juttu. :(
- minä ihminen
Kun meinasit että hamsteri kuoli eihän sei voi olla ihmisen ystävä, eläimet on keskenään ja ihmiset keskenään, koska eläimet ei puhu tai eivät oiken ajattelekaan mitään, kunhan vain ovat, syövät ja haisevat pahalle.
- annukkama
oih.. otan osaa.. tämä sinun talvikki oli varmasti ihana kaveri...
- marianneK
minä ihminen kirjoitti:
Kun meinasit että hamsteri kuoli eihän sei voi olla ihmisen ystävä, eläimet on keskenään ja ihmiset keskenään, koska eläimet ei puhu tai eivät oiken ajattelekaan mitään, kunhan vain ovat, syövät ja haisevat pahalle.
No sinä et vois ainakaan olla minun ystävä vaikka olisit tuhat kertaa IHMINEN. Vihaan ihmisiä jotka inhoaa eläimiä koska ne ihmiset jotka inhoaa eläimiä, inhoavat myös minua ja muita minun kaltaisia. Olen varma että haiset pahemmalle kuin koirani.
useimmat ihmiset vain ovat, syövät, ja haisevat pahalle kuten esim. minä ja sinä
- Nainen 35v.
Vietän ystävänpäivän yksin, niin kuin kaikki muutkin päivät ja suuri osa suomalaisista, luulisin...
- ...
Eipä sitä ystävänpäivää tarvitsisi juhlistaa millään muotoa, ystävää voi aina muistaa päivästä riippumatta. Entäpä ne joilla ei ole todellakaan ketään, miltähän heistä mahtaa tuntua tällainen päivä? Kuvitelkaa itse itsenne samaiseen tilanteeseen.
- JokaPäivä
Ilman isää isänpäivänä. Ilman äitiä äitienpäivänä. Ilman ystävää ystävänpäivänä.
Elämässä kaikki on mahdollista, huomenna sinullakin voi olla Ystävä!
Muistakaa sitten viettää Ystävänpäiviä jokapäivä.
Hei vaan kaikki yksinäiset ihmiset! Minäkin vietän päivää aivan yksin, mutta ulkona on ihana ilma ja jo "titityyt" kuuluvat joten lähdenpä lenkille ja eihän sitä koskaan tiedä kuka kävelee vastaan!!!!!!! ja jos nyt käykin niin ettei ystävää nääkkään, niin senhän voit tavata jo huomenna! eli ei nyt masennuta yhden ystävänpäivän takia, pidetään silmät ja korvat auki ja nautitaan sitten vaikka yksin tulevasta keväästä.
- Kevätilo
Olipa ihanen postiviinen viesti, meille yksinäiselle mutta jotka ei sitä itse haluaisi. Hyvää ystävänpäivää teille kaikille yksinäisille ja ei kun ulos reippailemaan!
- Kitty lowe
hauluaisn kasvattaa suloisesti tuoksuvia kauniita ja kukkia, jos minulla olisi kyyhkysiä, niin joka päivä lähettäisin yhden kyyhkysen tuomaan sinulle kukan kera viestin: Terveisiä Ystävältä!
- Kitty lowe
Suloisesti tuoksuvia JA kauniita kukkia.
- Tavismamma
Kitty lowe kirjoitti:
Suloisesti tuoksuvia JA kauniita kukkia.
Miehen kanssa ollaan yhdessä töissä ja julistettiin päivää syömällä laskiaispullat ennen toimiston avaamista. Lapsien kanssa nautittiin ystävänpäiväleivoksia ja ollaan vaan kotona aina kun mahdollista. Ei sen suurmpaa tarvita, kun päivä on hyvä. Ystävät saavat kortin tai tekstiviestin. Hääpäivä on viikon päästä ja sitä juhlitaan menemällä ulos syömään tai laittamalla tavallista hienompi ateria kotona, joko kahdestaan (jos lapset saadaan hoitoon) tai koko perheen kesken. Niitä arjen pieniä luksuksia, sen suurempaa ei tarvita tai haluta. Lahjoja ei tartte, mutta saa antaa. Juhla menee puihin, jos siitä tulee pakkopullaa tai paineita.
- Raha haisee
"onneksi suomalaisiin tapoihin ei kuulu samanlainen romanttinen hössötys ystävänpäivänä kuin jenkeissä. "
Valentine`s day juontaa juurensa keskiaikaan ja EUROOPPAAN. Ja todellakin oli päivä joka liittyi romantiikkaan ja sen oikean löytymiseen.
Jenkit tekivät siitä kaupallisen ja jos meillä suomessa on laajennettu päivän tarkoitusta myös ystäviin, niin eikö se ole merkkinä siitä, että olemme ovelampia kapitalisteja kuin itse jenkit?!
Sen sijaan, että ostaisimme jonkun typerän pehmolelu lahjan vain mielitietyllemme, ostammekin niitä kaikille kymmenelle parhaalle kaverille. Ja ystävänpäiväkortit ainakin kahdellekymmenelle keverille...- Edsie
Jotenkin aikoinaan sisäistin että Valentine's day on päivä jolloin lähestytään sitä mielitiettyä (Tenavien syytä kai), joten tuntuu hullulta kun tuntemattomat, tai vaikkapa samansukupuoliset työkaverit toivottavat hyvää ystävänpäivää...!? Kiitos kiitos, jaa että kaapista ulos ;)
- mietintätäliiankauan
päivä menee tietysti ystävien ja rakkaan kanssa, tällaiset päivät ovat ihania, piristävät normaalia arkea! hyvää ystävänpäivää kaikille!!
- tämäkin....
Ei ystävänpäivä ole mikään juhlapäivä, mitä juhlimista on tässä päivässä. Minulla on ystävänpäivä, ystävien kanssa joka päivä, käydään lenkillä, kahvitellaan monesti viikossa, välillä vietetään baari-iltoja, soitellaan useesti, nähdään ja tavataan. Ne ketkä muistaa vain tänään, ei ole ystäviä,, ovat vain kavereita.
- marianneK
Olen ihan samaa mieltä. Jos tarvitsee ystävänpäivän muistaakseen, ei ole mikään ystävä!
Esim. siskoni laittoin minulle yst. pvä tekstarin - kyllä se hiukan huvitti kun hänestä ei ole mitään kuulunut vissiin vuoteen. No joskus soittelin hänelle, mutta kun hän ei koskaan minulle, niin eipä viitti aina yksipuolisesti vaivata toista. Mutta toi ystävänpäivätekstari, heh heh...
- Hullupaska
Puoliso tuossa miettii josko hän vaikka ottaisi minusta eron!
Ystävänpäivänä on tarkoitus ottaa rahat pois tyhmiltä!
T
Kauppias- Tiia-lumia
Päivä kulunut leppoisasti ystävän ja ystävien kanssa ja illalla rusettiin, perinteisesti.
Aivan hyvä asia viettää Suomessa erityistä ystävänpäivää ja näin huomioda aikaansa ystäviensä kanssa.
Eihän se tänään tuoksu rahalle, pienistä ja yksinkertaisista elementeistä koostuu yhteinen ja iloinen hauskuus kohdata toisemme!
- Nature75
Ei vain jaksa kiinnostaa. Seuraavassa elämässä sitten...
- mgdsåohjesh
Me päätettiin aamulla että lukittaudutaan koko päiväksi kahdestaan kotiin, katsotaan tuntikaupalla yhteistä suosikkisarjaa ja tilataan pitsa kotiin. Kahdelle parhaimmalle ystävälle laitoin viestit, että rakastan heitä. Sitä tosin tulee kerrottua ilman ystävänpäivääkin. Mitään en ole kenellekään ostanut.
- nainen 50+
Niin vaikka minulla onkin paljon ystäviä . Ostin ystävänpäivä kortit vain lapsilleni ja lastenlapsille. Ystävänpäivä on piina monelle yksinäiselle. Joka paikassa on mainoksia onnellisista pareista . Siinä moni yksinäinen tulee surulliseksi katsellessa sellaisia mainoksia. Voi olla että muuten on kaikki hyvin elämässä mutta puuttuu se läheinen ystävä .
- ....
nainen 50+ kirjoitti:
Niin vaikka minulla onkin paljon ystäviä . Ostin ystävänpäivä kortit vain lapsilleni ja lastenlapsille. Ystävänpäivä on piina monelle yksinäiselle. Joka paikassa on mainoksia onnellisista pareista . Siinä moni yksinäinen tulee surulliseksi katsellessa sellaisia mainoksia. Voi olla että muuten on kaikki hyvin elämässä mutta puuttuu se läheinen ystävä .
Näimpä.
- pyh ja pah
Ei kiinnosta ollenkaan ystävänpäivä. Ystäviä voisi muistaa useimmin eikä vaan määrätyn päivänä.
- kylvain
Kahdelle tärkeämmälle ystävälle meni ainakin postissa ystävänpäiväkortit. Tänään ystävänpäivänä ois tarkotuksena muutamien kavereiden kanssa kokoontua ja katssoa pari elokuvaa ja viettää hyvää laatuaikaa keskenään.
- FelFem
Ystävänpäinä = yksi turhimmista juhlista ikinä.
- ystis
Vietin ystävänpäivän,kun ystävänpäivää voi viettää joka päivä.Perjantaina vietin ystättären kanssa iltaa(olen nainen)Muutaman kortin laitoin ja sainkin myös.Olisihan se kivaa jos olis miesystävä,kenen kanssa sais hempeillä.Olen romanttinen luonne.
- Charadee
ystis kirjoitti:
Vietin ystävänpäivän,kun ystävänpäivää voi viettää joka päivä.Perjantaina vietin ystättären kanssa iltaa(olen nainen)Muutaman kortin laitoin ja sainkin myös.Olisihan se kivaa jos olis miesystävä,kenen kanssa sais hempeillä.Olen romanttinen luonne.
Poikaystävä kaivoi kaapistaan jonkun sydämenmuotoisen tyynyn. Sanoi että "mulla on ollu tää jo pitkän aikaa että sä saat sen". Vaikka oltiin kyllä sovittu ettei mitään lahjomisia, mutta kun sanoi että tämmönen on niin saan sen.
Tuli vahva epäilys että oli saanut sen aikaisemmin joltain tytöltä ja nyt antoi sen mulle.
Eri asia olisi ollut, jos olisi ostanut sen kaupasta esim. siksi että halusi antaa jotain punaista ja sydämenmuotoista.
En tiedä, ei ollut kiva ottaa sellaista lahjaa vastaan. Tuntui niin teennäiseltä. Saattoihan se olla jokin pikkujoululahja tai arpavoitto tms.
Ei kiva.
- Juhlija14.02
Minulle ystävänpäivä on syntymäpäiväni, mutta silloin voi läheisen kanssa rauhoittua "ystävänpäivän" johdosta ja tehdä yhdessä asioita mistä kumpikin nauttii.
Kaikkien kuuluu nauttia ystävistään ja jos kerran vuodessa on päivä lisää milloin voi toisen kanssa olla ja miellyttää toista niin miksi ei?
Enkä nyt tarkoittanut, että 200e likoon lahjoihin.
Parhaat asiat ilmaisia, eikä rahalla saa. - vepa1000
..ja tietysti niiden,joilla on jotain myydä tähänkin juhlaan..
- ystävän.
päivä on keksitty juuri sen takia,että ihmiset voisivat ostella tutuille ja lähetellä kortteja. Ystävistä viis,kunhan vaan kauppa käy. Aivan samaa juhlapäivää yrittävät halloweenista ja toki suomalaiset taas kerran sen ottavat omakseen.
- ,.-
Löysin hyvän ystävän. hiihtoladulta.. Hiihdimme 25 kilsaa ja tahti oli sama. Hikisiä oltiin varmaaan molemmat matkan jälkeen, mutta nyt kun käyty suihkussa ja menneään jatkoille.. on tosi hyvä fiilis
- ööööööööö
Ystävä on ystävä ja sussu on sussu tai ex-sussu tai puoliso tai avopuoliso tai aviopuoliso tai EXKSÄ
Hukassa on minullakin mutta muistan ystäviän en puolisoa ihan erijuttu. - yiihuu
Vai että ystävänpäivä. Mitäs ystävistä sanoisi...
No vaikka tyttöystävästä. Sanoi että ei tahto enää olla kanssani.
Mutta kertoi sen suoraan, koska on ystäväni. Sepäs ystävällistä. - Ystävä myös itsellen
Hei! Ystävänpäivä tosiaan kuullostaa niin amerikkalaiselta hempeilyltä...Totesin,että hauskemman päivän saan kun keskityn omaan hyvinvointiin, yksin. Koska juuri tuo pakkopullan tuoksuinen tarve lähetellä viestejä ns. ystäväpäivän-merkeissä on niin kliseistä. Sain viestin alkuviikolla,jossa kyseltiin miten olen tällä viikolla vapaalla, josko nähtäisiin. Vastasin, että olen lomalla siis ihan kotosalla ollaan,eipä sitten muuta. Enää ei kyselty. Ymmärsin yskän. Onko niin, että otetaan vain silloin yhteyttä, kun oikeasti on asiaa, ja asiaan on vastattava oikeilla asioilla eli olen töissä/jumpassa/lomalla/nyt on vähän kiire/palataan.
- Ehrnrooth evp
Tietenkin juhlitaan kaikkea mitä amerikkalaiset tekopyhät läskitkin juhlii.
Ystävien olemassaoloa täytyy tietenkin ylistää ja sitten oh lord won´t you by me a .............
Mitkäs ne olivatkaan ne aidosti suomalaiset juhlat hmmm. halloween eiku, toi kiitospäivä eiku hemmetti
pitää tietenkin olla joku suurempi syy että voi sitten päästä eroon huonosta omastatunnosta kun ei vittuakaan välitä kenestäkään lähimmäisestä oikeasti. Suomalaisista on turha vääntää väkisin romantikkoja.- jotkut
no, onhan meillä oikeat suomalaiset juhlat kuten Juhannus ja Itsenäisyyspäivä ja oma nimipäivä ja syntymäpäivä sekä veteraanipäivä. juhlitaan myös helluntaina ja vappuna sekä elonkorjuujuhlassa. vielä joulu ja uusi vuosi ja lapsettomien lauantai sekä se äitienpäivä ja isänpäivä ja lasten oikeuksien päivä, laskiaissunnuntai ja -tiistai sekä pääsiäinen.
voi juhlia jokapäivä sitä että on rauhanaika ja asunto ja ruokaa pöydässä. jonain päivänä ei ole mitään näistä viimeiksi mainituista ja sen muistavat jotkut lähes satavuotiaat omasta lapsuudestaan. he eivät valita mistään tänäpäivänä vaan ovat kiitollisia.
aamen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1606403
- 1165866
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465377Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323455- 603129
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252661- 272392
- 432370
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta132070On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151951