Mitä tehdä

apua kaivaten

Mitä voin tehdä ?
Vajaa vuosi sitten oli yt-neuvottelut "muodolliset" jolla saatiin tietty väki talosta ulos. YT-neuvottelujen jälkeen työnantaja on lakivelvoitteinen ilmoittamaan vapaista paikoista, mutta ei velvollinen ottamaan irtisanottuja töihin.

Ongelmani on se, että ex-työnantaja ei jätä minua rauhaan, ei sitten millään sillä työpaikka ilmoituksia satelee minulle vähän väliä. Haluavat haastatella ja useampina päivinä eri kellon aikoihin, kyselevät vanhasta työsuhteestani heihin jne. Todellisuudessa eivät halua ottaa minua takaisin, mutta haluavat "haastatella" eli tehdä samaa kuin työsuhteeni aika, mutta eivät missään nimessä halua minua heille takaisin töihin.

Työsuhteeni aikana olin kiusattuna sillä minut eristettiin muista kun kukaan ei jutellut eikä moikannut minua. Sain tehdä työni yksin, esimiehiä ehti olla kolme, mutta kukaan ei halunnut olla tekemisissä kanssani. Työtä ei oikein annettu muuta kuin sellaista missä jouduin olemaan yksin ja työlleni ei annettu arvoa.

Olen joutunut pakosta käymään jo kolme haastattelua heillä, joista yhden haastattelu kierros kesti n. 4 viikkoa ja haastetteluja oli useita. Joka kerta löytyi jokin syy miksi jokin toinen oli parempi tehtävään. Olin personal haastattelussa ja yritin vetää sen siten, että viimeistään sen jälkeen jättävät minut rauhaan niin ei, ei jätä. Vaikka olen ilmoittanut, että käyttävät vanhoja haastatteluja ja tuota personal testiä niin voivat todeta, etten ole sopiva heille niin silti kertovat avoimesta työpaikasta ja ottavat haastatteluun. Haastatteluun otolle ei ole enää mitään lainmukaista velvoitetta olemassa, joten tämä menee mielestäni kiusaamiseksi. Ilmeisesti tämä jatkuu niin kauan kuin olen työnhakijana. Olen tästä heille ilmoittanut muutamaan kertaan, mutta siitä huolimatta he tekevät näin, ilmeisesti saavat jotain sairasta nautintoa kiusaamisesta.

Mitä voin tehdä?

2

589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • touhua

      Kuulutko liittoon, jos niin uskoisi sieltä löytyvän apua. Jollet kuulu, taidat olla omillasi.

    • 1222

      No, jos nyt olet 100-varma että vaan kiusaavat nii eihän tuossa mitään. Voit ottaa ihan rennosti ja kysellä heiltä vaikka jotain kiusallisia asioita ja ylipäätään tehdä heidän olonsa mahdollisimman vaivautuneeksi. Soittelet vielä heille kotiin ja kyselet, että onko nyt varma, että saat paikan. Katsot vaan ettei mene häirinnän puolelle. Otat koko asian harjoituksena, jossa harjoittelet olemaan ikävä ikäville ihmisille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8208
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4638
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2240
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2148
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1945
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1825
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1746
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1736
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1643
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe