Mitä tehdä

apua kaivaten

Mitä voin tehdä ?
Vajaa vuosi sitten oli yt-neuvottelut "muodolliset" jolla saatiin tietty väki talosta ulos. YT-neuvottelujen jälkeen työnantaja on lakivelvoitteinen ilmoittamaan vapaista paikoista, mutta ei velvollinen ottamaan irtisanottuja töihin.

Ongelmani on se, että ex-työnantaja ei jätä minua rauhaan, ei sitten millään sillä työpaikka ilmoituksia satelee minulle vähän väliä. Haluavat haastatella ja useampina päivinä eri kellon aikoihin, kyselevät vanhasta työsuhteestani heihin jne. Todellisuudessa eivät halua ottaa minua takaisin, mutta haluavat "haastatella" eli tehdä samaa kuin työsuhteeni aika, mutta eivät missään nimessä halua minua heille takaisin töihin.

Työsuhteeni aikana olin kiusattuna sillä minut eristettiin muista kun kukaan ei jutellut eikä moikannut minua. Sain tehdä työni yksin, esimiehiä ehti olla kolme, mutta kukaan ei halunnut olla tekemisissä kanssani. Työtä ei oikein annettu muuta kuin sellaista missä jouduin olemaan yksin ja työlleni ei annettu arvoa.

Olen joutunut pakosta käymään jo kolme haastattelua heillä, joista yhden haastattelu kierros kesti n. 4 viikkoa ja haastetteluja oli useita. Joka kerta löytyi jokin syy miksi jokin toinen oli parempi tehtävään. Olin personal haastattelussa ja yritin vetää sen siten, että viimeistään sen jälkeen jättävät minut rauhaan niin ei, ei jätä. Vaikka olen ilmoittanut, että käyttävät vanhoja haastatteluja ja tuota personal testiä niin voivat todeta, etten ole sopiva heille niin silti kertovat avoimesta työpaikasta ja ottavat haastatteluun. Haastatteluun otolle ei ole enää mitään lainmukaista velvoitetta olemassa, joten tämä menee mielestäni kiusaamiseksi. Ilmeisesti tämä jatkuu niin kauan kuin olen työnhakijana. Olen tästä heille ilmoittanut muutamaan kertaan, mutta siitä huolimatta he tekevät näin, ilmeisesti saavat jotain sairasta nautintoa kiusaamisesta.

Mitä voin tehdä?

2

675

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • touhua

Kuulutko liittoon, jos niin uskoisi sieltä löytyvän apua. Jollet kuulu, taidat olla omillasi.

• 1222

No, jos nyt olet 100-varma että vaan kiusaavat nii eihän tuossa mitään. Voit ottaa ihan rennosti ja kysellä heiltä vaikka jotain kiusallisia asioita ja ylipäätään tehdä heidän olonsa mahdollisimman vaivautuneeksi. Soittelet vielä heille kotiin ja kyselet, että onko nyt varma, että saat paikan. Katsot vaan ettei mene häirinnän puolelle. Otat koko asian harjoituksena, jossa harjoittelet olemaan ikävä ikäville ihmisille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      149
      2403
    2. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      236
      977
    3. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      156
      967
    4. 66
      960
    5. Lähdetkö kanssani

syömään joskus😘
      Ikävä
      80
      952
    6. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      117
      909
    7. Töysä otsikoissa

Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!
      Alavus
      40
      898
    8. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      47
      777
    9. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      73
      773
    10. Olisitko valmis lähitulevaisuudessa

Kohtaamaan minut mies?
      Ikävä
      71
      591
    Aihe