Mitä voin tehdä ?
Vajaa vuosi sitten oli yt-neuvottelut "muodolliset" jolla saatiin tietty väki talosta ulos. YT-neuvottelujen jälkeen työnantaja on lakivelvoitteinen ilmoittamaan vapaista paikoista, mutta ei velvollinen ottamaan irtisanottuja töihin.
Ongelmani on se, että ex-työnantaja ei jätä minua rauhaan, ei sitten millään sillä työpaikka ilmoituksia satelee minulle vähän väliä. Haluavat haastatella ja useampina päivinä eri kellon aikoihin, kyselevät vanhasta työsuhteestani heihin jne. Todellisuudessa eivät halua ottaa minua takaisin, mutta haluavat "haastatella" eli tehdä samaa kuin työsuhteeni aika, mutta eivät missään nimessä halua minua heille takaisin töihin.
Työsuhteeni aikana olin kiusattuna sillä minut eristettiin muista kun kukaan ei jutellut eikä moikannut minua. Sain tehdä työni yksin, esimiehiä ehti olla kolme, mutta kukaan ei halunnut olla tekemisissä kanssani. Työtä ei oikein annettu muuta kuin sellaista missä jouduin olemaan yksin ja työlleni ei annettu arvoa.
Olen joutunut pakosta käymään jo kolme haastattelua heillä, joista yhden haastattelu kierros kesti n. 4 viikkoa ja haastetteluja oli useita. Joka kerta löytyi jokin syy miksi jokin toinen oli parempi tehtävään. Olin personal haastattelussa ja yritin vetää sen siten, että viimeistään sen jälkeen jättävät minut rauhaan niin ei, ei jätä. Vaikka olen ilmoittanut, että käyttävät vanhoja haastatteluja ja tuota personal testiä niin voivat todeta, etten ole sopiva heille niin silti kertovat avoimesta työpaikasta ja ottavat haastatteluun. Haastatteluun otolle ei ole enää mitään lainmukaista velvoitetta olemassa, joten tämä menee mielestäni kiusaamiseksi. Ilmeisesti tämä jatkuu niin kauan kuin olen työnhakijana. Olen tästä heille ilmoittanut muutamaan kertaan, mutta siitä huolimatta he tekevät näin, ilmeisesti saavat jotain sairasta nautintoa kiusaamisesta.
Mitä voin tehdä?
Mitä tehdä
apua kaivaten
2
617
Vastaukset
- touhua
Kuulutko liittoon, jos niin uskoisi sieltä löytyvän apua. Jollet kuulu, taidat olla omillasi.
- 1222
No, jos nyt olet 100-varma että vaan kiusaavat nii eihän tuossa mitään. Voit ottaa ihan rennosti ja kysellä heiltä vaikka jotain kiusallisia asioita ja ylipäätään tehdä heidän olonsa mahdollisimman vaivautuneeksi. Soittelet vielä heille kotiin ja kyselet, että onko nyt varma, että saat paikan. Katsot vaan ettei mene häirinnän puolelle. Otat koko asian harjoituksena, jossa harjoittelet olemaan ikävä ikäville ihmisille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64215Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1162575Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J681078Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2081021- 39962
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38911- 47884
- 36856
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke121837Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35802