Kansalaisuuden saaminen

Rakkaus voittakoon

Tapasimme aivan sattumalta kirjeenvaihdon merkeissä englanninkielisellä treffipalstalla. Olemme nyt kirjoitelleet vajaan vuoden ajan (englanniksi) ja nyt sitten tapasimme ensimmäisen kerran Nigeriassa. Jos meidät vihittäisiin seuraavalla matkalla hänen kotimaassaan, saisiko hän aviopuolisonani suoraan Suomen kansalaisuuden? Entä voisinko minä saada jotain avustuksia, kun menen häntä tapaamaan. Matkat ovat todella kalliita ja vielä opiskelijana rahat ovat aika tarkalla. Tiedän, että vanhempanikaan eivät voi tukea minua tässä asiassa. Entä tulevan mieheni muutto tai edes vierailu Suomessa? Toivoisin, että hän voisi tulla edes muutamaksi kuukaudeksi käymään ja tutustumaan. Vai olisiko minun parempi yrittää hakea hänelle turvapaikkaoikeutta Suomesta? Tahtoisin todella kuulla, kuinka olette saaneet yhteisen elämänne alkuun.

40

2007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1 2 3

      saisiko hän aviopuolisonani suoraan Suomen kansalaisuuden?EI ONNEKSI

      Entä voisinko minä saada jotain avustuksia, kun menen häntä tapaamaan.ET ONNEKSI

      • mango2

        Vitsi, kun Suomalaiselle ei pukkaa huumorintajua silloin kun ulkomaalainen hernää ;)


    • Oletan, että

      tämä on provo tai sitten olet vaan todella tietämätön maailmanmenosta!

      Kansalaisuus ei tosiaankaan napsahda avioliiton solmimisen myötä, ei edes välttämättä viisumi Suomeen. Kansalaisuushakemuksen voi jättää vasta vuosien Suomessa asumisen jälkeen, ja nykyään pitää hallita suomenkielikin, mikäli mielii Suomen passia. Tänne tullakseen täytyy hakea joko turistiviisumia tai oleskelulupaa. Mies voi selvittää hakemukseen tarvittavat liitteet Suomen Nigerian suurlähetystöstä tai konsulaatista (en tiedä, kumpi siellä on).

      Miksi sinua tai ketään muutakan pitäisi avustaa matkustamisessa? Ihan naurettava ajatus! Aivan yhtä hanurista on ajatus, että hakisit hänelle turvapaikkaoikeutta! Millä perustein hän olisi oikeutettu turvapaikkaan Suomessa? Muutenkin, otapa hiukan selvää turvapaikanhakumenettelystä - hakija ei tosiaankaan ole suomalainen, rakastunut pers'aukinen (anteeksi karkea kielenkäyttöni!) opiskelijatyttönen.

      Lähdetään siitä olettamuksesta, että tämä ei ole provo. Täytyy todeta, että naisena tunnen myötähäpeää kanssasisartani kohtaan. Onneksi tämä nyt ei kuitenkaan edusta enemmistöä ulkomaalaisten kanssa aviotuneista suomalaisnaisista - ei ainakaan niiden joukossa, joita minä tunnen.

      • ....................

        TODELLAKIN,,,,toivottavasti osaat edes hävetä !!!

        kuule menepäs töihin ja hanki ne rahat IHAN ITSE !!!


        oma mieheni on Irakin Kurdi, asunut suo,essa jo 6 vuotta sai nyt kansalaisuuden aja ajokortinkin :)

        kaiken itse tehnyt, minä vbain autoin suomen opinnoissa, ja tietenkin liikennesäännöissä avustin.

        itse on tänne tullut , turvapaikan saanut,ja kielen oppinut ja opiskelee päästäkseen töihin..



        mutta sitten sinun kaltaiset jotka raahaa tänne omatoimisesti niitä,,,,ja vielä tuolla tavalla...toivottavasti hän ei tänne pääse sinun avullasi...todella toivon....


    • Sarah66

      Mies on heti menossa naimisiin kanssasi, jotta pääsisi Suomeen. Sehän tässä on takana, ei mikään muu. Kansalaisuutta voi hakea vasta kun on asunut Suomessa 5 vuotta eikä sitä silloinkaan automaattisesti myönnetä. Hän ei saisi edes automaattisesti oleskelulupaa, vaikka kuinka olisi naimisissa kanssasi. Tiedossani on ystäväpiirissäni tapaus, jossa kaverini on naimisissa nigerialaisen kanssa ja ovat olleet naimisissa 9 kk mutta oleskelulupaa ei ole myönnetty vieläkään...tarkoittaa myös siis sitä, että mies ei ole oikeutettu mihinkään tukiin (onneksi) Suomessa vaan kaverini palkalla on tultava toimeen. Nigerialaisten oleskelulupahakemukset kestävät todella kauan...heitä ei yksinkertaisesti Migri halua Suomeen. Hänellä ei ole mitään perusteluja hakea turvapaikkaa, Nigeriassa ei ole sotatilaa tms. Nämä nigerialaiset "turvapaikanhakijat" ovat tuttuja ympäri Eurooppaa...ilman tuloksia.

      • Aloittaja

        Että enkö minä saa tuoda miestäni Suomeen. Eihän tästä tule mitään. Entä jos olisin jo raskaana. Kai yhteinen lapsi ja avioliitto ainakin pitäisi riittää? Voiko lähtömaalla olla noin suuri merkitys. Jos Somaliasta saa tulla Suomeen, miksi en saisi tuoda Nigerialaista miestäni Suomeen. En usko teitä. Onko miniesteriössä pelkkiä rasisteja?


      • Ei välttämättä
        Aloittaja kirjoitti:

        Että enkö minä saa tuoda miestäni Suomeen. Eihän tästä tule mitään. Entä jos olisin jo raskaana. Kai yhteinen lapsi ja avioliitto ainakin pitäisi riittää? Voiko lähtömaalla olla noin suuri merkitys. Jos Somaliasta saa tulla Suomeen, miksi en saisi tuoda Nigerialaista miestäni Suomeen. En usko teitä. Onko miniesteriössä pelkkiä rasisteja?

        riitä, että olette naimisissa tai että olisit raskaana. Kaikki, jotka tulevat maista, joiden kansalaiset tarvitsevat viisumin Suomeen, ovat enempi vähempi samalla viivalla. Tosin tietyistä maista tänne halajavien tilanne on normaalia heikompi, kuten nyt vaikkapa nigerialaisten.

        Somaleita ja nigerialaisia on hiukan heikko verrata ja laittaa samalle viivalle, ensin mainitut kun ovat saapuneet tänne alunperin kiintiöpakolaisiksi hyväsyttyinä.

        Voithan tietysti harkita muuttoa miehesi luo Nigeriaan, jos ikävä on noin kova. Samalla hankitte näyttöä yhdessäasumisesta Suomen viranomaisia varten, joka sitten aikanaan helpottanee viisuminsaantia Suomeen.


      • sfgsgfj
        Aloittaja kirjoitti:

        Että enkö minä saa tuoda miestäni Suomeen. Eihän tästä tule mitään. Entä jos olisin jo raskaana. Kai yhteinen lapsi ja avioliitto ainakin pitäisi riittää? Voiko lähtömaalla olla noin suuri merkitys. Jos Somaliasta saa tulla Suomeen, miksi en saisi tuoda Nigerialaista miestäni Suomeen. En usko teitä. Onko miniesteriössä pelkkiä rasisteja?

        On sinulle paljon parempi, että miestä ei päästetä Suomeen. Kun sinulla kerran ei ole järkeä suojella itseäsi.


      • Mattsonska
        Aloittaja kirjoitti:

        Että enkö minä saa tuoda miestäni Suomeen. Eihän tästä tule mitään. Entä jos olisin jo raskaana. Kai yhteinen lapsi ja avioliitto ainakin pitäisi riittää? Voiko lähtömaalla olla noin suuri merkitys. Jos Somaliasta saa tulla Suomeen, miksi en saisi tuoda Nigerialaista miestäni Suomeen. En usko teitä. Onko miniesteriössä pelkkiä rasisteja?

        Sinä olet mahdollisesti menettänyt jotakin, jos olisit raskaana. Se tarkoittaisi sitä, että jos Euroopan iljettävä perinne toistuisi, olisit vaaravyöhykkeessä. Näin nyt vain historiallisesti ollut aina, miehittäjän kanssa hengailleet ovat aina vaikeuksissa. Saksalaissotilaista saatiin paljon uutta geneettistä ainesta Lappiin, jostain syystä asianomaiset ovat vaienneet. Historian laki ja tuomio maailman muuttuessa ennakoimattimasti on aina kova. Toivottavasti et joudu vuosikymmenten saatossa vaaravyöhykkeeseen elämäsi ja lastesi kanssa; valitettavasti historian vuoksi en voi sitä sinulle taata vaikka haluaisinkin.


      • Aloittaja
        sfgsgfj kirjoitti:

        On sinulle paljon parempi, että miestä ei päästetä Suomeen. Kun sinulla kerran ei ole järkeä suojella itseäsi.

        Hän on aivan kunniallien mies, osaa lukea ja kirjoittaa ja hän osaa myös englantiakin sekä käyttää hyvin tietokonetta, toisin kuin monet muut pakolaiset tai esim. minä itse. Hän on ollut naimissa ja hänellä on kolme lasta, mutta se ei ole hänen kotimaassaan mitenkään epätavallista 28 vuoden iässä. Ei hän ole mikään merirosvo! Omassa maassaan hän kuuluu ilman muuta eliittiryhmään, ja pärjää varmaan suhteessa paremmin kuin minä tulevana lähihoitajana sillä pienellä palkalla, minkä tulen joskus (ehkä) saamaan. Nigerian palkkatasolla ei kyllä ympäri maailmaa matkustella, sen paremmin kuin omilla opintotuillakaan.

        Mutta ymmärsin kyllä, että monia vaikeita kysymyksia tulee vastaan ja hänen muuttonsa Suomeen ei taida järjestya pelkällä vihkitodistuksella.


      • Aloittaja
        Mattsonska kirjoitti:

        Sinä olet mahdollisesti menettänyt jotakin, jos olisit raskaana. Se tarkoittaisi sitä, että jos Euroopan iljettävä perinne toistuisi, olisit vaaravyöhykkeessä. Näin nyt vain historiallisesti ollut aina, miehittäjän kanssa hengailleet ovat aina vaikeuksissa. Saksalaissotilaista saatiin paljon uutta geneettistä ainesta Lappiin, jostain syystä asianomaiset ovat vaienneet. Historian laki ja tuomio maailman muuttuessa ennakoimattimasti on aina kova. Toivottavasti et joudu vuosikymmenten saatossa vaaravyöhykkeeseen elämäsi ja lastesi kanssa; valitettavasti historian vuoksi en voi sitä sinulle taata vaikka haluaisinkin.

        Vaaravyöhykkeeseen?? En ymmärtänyt kyllä tuosta pätkääkään. Kiitos kuitenkin hyvästä yrityksestä !


      • ?????!!!!!
        Aloittaja kirjoitti:

        Hän on aivan kunniallien mies, osaa lukea ja kirjoittaa ja hän osaa myös englantiakin sekä käyttää hyvin tietokonetta, toisin kuin monet muut pakolaiset tai esim. minä itse. Hän on ollut naimissa ja hänellä on kolme lasta, mutta se ei ole hänen kotimaassaan mitenkään epätavallista 28 vuoden iässä. Ei hän ole mikään merirosvo! Omassa maassaan hän kuuluu ilman muuta eliittiryhmään, ja pärjää varmaan suhteessa paremmin kuin minä tulevana lähihoitajana sillä pienellä palkalla, minkä tulen joskus (ehkä) saamaan. Nigerian palkkatasolla ei kyllä ympäri maailmaa matkustella, sen paremmin kuin omilla opintotuillakaan.

        Mutta ymmärsin kyllä, että monia vaikeita kysymyksia tulee vastaan ja hänen muuttonsa Suomeen ei taida järjestya pelkällä vihkitodistuksella.

        Olet ollut mieheesi kontakstissa lähinnä siis netitse ja tavannut hänet kerran? Mitä TODELLA tiedät hänestä? Varo nyt ihmeessä. Saalistajia ja onnenonkijoita on paljon liikkeellä. Eurooppa näyttäytyy monelle todellisena paratiisina maan päällä. Sinne päästäkseen ollaan valmiita mihin vain.


      • Aloittaja
        ?????!!!!! kirjoitti:

        Olet ollut mieheesi kontakstissa lähinnä siis netitse ja tavannut hänet kerran? Mitä TODELLA tiedät hänestä? Varo nyt ihmeessä. Saalistajia ja onnenonkijoita on paljon liikkeellä. Eurooppa näyttäytyy monelle todellisena paratiisina maan päällä. Sinne päästäkseen ollaan valmiita mihin vain.

        Mitä minä siellä tekisin? Tietysti me asuisimme Suomessa. Hänkin muuttaisi mielellään Suomeen, tiedän sen, kun olemme asiasta moneen otteeseen puhuneet ja kirjoittaneet. Tosin olemme olleet siinä uskossa, että naimisiin mentyämme voisimme muuttaa heti Suomeen. Itse olen ainakin vakuuttunut, että hän rakastaa minua, eikä vain rakkauden avulla etsi parempaa elämää. Ja minäkin olen aivan myyty hänen luonnollisuudestaan ja kaikesta siitä kiinnostuksesta ja huomaavaisuudesta, mitä hän osoittanut minua kohtaan. Hän on aivan heikkona pitkiin vaaleisiin hiuksiini !


      • jsrtfrts
        Aloittaja kirjoitti:

        Mitä minä siellä tekisin? Tietysti me asuisimme Suomessa. Hänkin muuttaisi mielellään Suomeen, tiedän sen, kun olemme asiasta moneen otteeseen puhuneet ja kirjoittaneet. Tosin olemme olleet siinä uskossa, että naimisiin mentyämme voisimme muuttaa heti Suomeen. Itse olen ainakin vakuuttunut, että hän rakastaa minua, eikä vain rakkauden avulla etsi parempaa elämää. Ja minäkin olen aivan myyty hänen luonnollisuudestaan ja kaikesta siitä kiinnostuksesta ja huomaavaisuudesta, mitä hän osoittanut minua kohtaan. Hän on aivan heikkona pitkiin vaaleisiin hiuksiini !

        OK. Tämä varmisti aloittajan provoksi. Kiitos ja kuulemiin.


      • Aloittaja
        jsrtfrts kirjoitti:

        OK. Tämä varmisti aloittajan provoksi. Kiitos ja kuulemiin.

        Minä haluan olla mieheni kanssa ja hän haluaisi elää minun kanssa. Jos en sitä osannut kertoa, ei tarvitse vastata!


      • illa alla
        Aloittaja kirjoitti:

        Mitä minä siellä tekisin? Tietysti me asuisimme Suomessa. Hänkin muuttaisi mielellään Suomeen, tiedän sen, kun olemme asiasta moneen otteeseen puhuneet ja kirjoittaneet. Tosin olemme olleet siinä uskossa, että naimisiin mentyämme voisimme muuttaa heti Suomeen. Itse olen ainakin vakuuttunut, että hän rakastaa minua, eikä vain rakkauden avulla etsi parempaa elämää. Ja minäkin olen aivan myyty hänen luonnollisuudestaan ja kaikesta siitä kiinnostuksesta ja huomaavaisuudesta, mitä hän osoittanut minua kohtaan. Hän on aivan heikkona pitkiin vaaleisiin hiuksiini !

        mies mahtaisi tehdä Suomessa? Onko tullut mieleen?

        Jos opiskelet hoitoalaa, tutkintosi kelpaa varmasti myös Nigeriassa.


      • Sundelska
        Aloittaja kirjoitti:

        Vaaravyöhykkeeseen?? En ymmärtänyt kyllä tuosta pätkääkään. Kiitos kuitenkin hyvästä yrityksestä !

        Ole arvokkaasti käyttäytyvä nainen. Muuta miehesi kotimaahan. Älä hae miehellesi turvapaikkaoikeutta. Jos jäätte tänne, Euroopan perinne saattaa vuosien saatossa osua kohdallenne ja miehesi ohella kohdella sinua ja mahdollisia lapsiasikin kaltoin.

        Miksi muuttaa?: Saksasta 1930-luvulla lähteneet väärärotuiset säilyttivät henkensä.
        Miksi jäädä?: Kuvittelet Suomen olevan turvallinen? Niin kuvittelivat Saksaankin jääneet.
        Sinä ja lapsesi suojassa?: Screbrenicassa vain naiset säästettiin.

        Mikä sitten oli Screbrenica? Siellä kaasutetiin noin 7000 muslimimiestä ja poikaa suunnilleen 15 vuotta sitten, sivistyneessä Euroopassa. Balkanilla. Pois saneerattavat haettiin leiriltä, jonka koskemattomuuden oli taannut YK.

        Olen puolellasi. Vihaan väkivaltaa, mutta haluatko ehdoin tahdoin saattaa miehesi ja mahdolliset lapsesi vaaraan edellyttäen että historia toistaa itseään ja eurooppalaiset osoittavat taas kerran taitonsa kansanmurhissa? En uhkaile, totean: aloita elämä turvallisemmassa maanosassa kuin Euroopassa.


      • Lue enemmän
        Sundelska kirjoitti:

        Ole arvokkaasti käyttäytyvä nainen. Muuta miehesi kotimaahan. Älä hae miehellesi turvapaikkaoikeutta. Jos jäätte tänne, Euroopan perinne saattaa vuosien saatossa osua kohdallenne ja miehesi ohella kohdella sinua ja mahdollisia lapsiasikin kaltoin.

        Miksi muuttaa?: Saksasta 1930-luvulla lähteneet väärärotuiset säilyttivät henkensä.
        Miksi jäädä?: Kuvittelet Suomen olevan turvallinen? Niin kuvittelivat Saksaankin jääneet.
        Sinä ja lapsesi suojassa?: Screbrenicassa vain naiset säästettiin.

        Mikä sitten oli Screbrenica? Siellä kaasutetiin noin 7000 muslimimiestä ja poikaa suunnilleen 15 vuotta sitten, sivistyneessä Euroopassa. Balkanilla. Pois saneerattavat haettiin leiriltä, jonka koskemattomuuden oli taannut YK.

        Olen puolellasi. Vihaan väkivaltaa, mutta haluatko ehdoin tahdoin saattaa miehesi ja mahdolliset lapsesi vaaraan edellyttäen että historia toistaa itseään ja eurooppalaiset osoittavat taas kerran taitonsa kansanmurhissa? En uhkaile, totean: aloita elämä turvallisemmassa maanosassa kuin Euroopassa.

        Et taida paljon tietää historiasta, jos pidät Afrikkaa jotenkin turvallisena maanosana? Vinkki: Kumpi on enemmän: 7000 vai 800 000?

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ruandan_kansanmurha

        Eikä näitä kriisitilanteita tarvitse hakea edes monen vuoden takaa:

        http://global.finland.fi/public/default.aspx?contentid=107683&contentlan=1&culture=fi-FI

        Somaliassakin taitaa olla ihan rauhallista, koten on jo vuosikymmeniä ollut?

        Lisää tietoa Afrikan rauhallisuudesta ja heimojen pikku sanaharkoista löydät vaikkapa Googlesta.


        Ihan sieltä Nigeriastakin löytyy kaikkea kivaa:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Biafran_sota (about miljoona uhria sodan seurauksena)


      • Sarah66
        Aloittaja kirjoitti:

        Että enkö minä saa tuoda miestäni Suomeen. Eihän tästä tule mitään. Entä jos olisin jo raskaana. Kai yhteinen lapsi ja avioliitto ainakin pitäisi riittää? Voiko lähtömaalla olla noin suuri merkitys. Jos Somaliasta saa tulla Suomeen, miksi en saisi tuoda Nigerialaista miestäni Suomeen. En usko teitä. Onko miniesteriössä pelkkiä rasisteja?

        Valitettavasti näin on Suomessa, että vaikka olet hän en kanssaan naimisissa ja olisit raskaana, hän ei saa automaattisesti oleskelulupaa. Näistä on monia esimerkkejä, miehet odottavat oleskelulupaa vähintään vuoden ennenkuin Migrissä aletaan edes harkitsemaan oleskelulupaa. Miksi ihmeessä miehesi on valmis jättämään kolme lastaan Nigeriaan ja muuttaa Suomeen? Sanoit, että et usko meitä. No, mielipidettä ja apua kaipasit ja sitä annoimme, usko tai älä, se on oma asiasi. Soitapa Migriin ja kysy, kauanko kestää nigerialaisten oleskeluluvan saaminen? Voin kertoa tapauksen, jossa suomalainen nainen meni naimisiin nigerialaisen kanssa, joka asuu Espanjassa, mies asuu siellä edelleen ja avioliitosta on kulunut jo 1,5 vuotta. Oleskelulupaa ei ole myönnetty. Nigerialaisethan tunnetusti luulevat, että saavat oleskeluluvan automaattisesti jos vaimo on raskaana, ehei, kyllä Migrissä nämä miehet tiedetään. Valitettavasti lähtömaalla on merkitystä ja Nigeria kuuluu niihin, joista ei haluta ihmisiä tänne.


      • Aloittaja
        Sarah66 kirjoitti:

        Valitettavasti näin on Suomessa, että vaikka olet hän en kanssaan naimisissa ja olisit raskaana, hän ei saa automaattisesti oleskelulupaa. Näistä on monia esimerkkejä, miehet odottavat oleskelulupaa vähintään vuoden ennenkuin Migrissä aletaan edes harkitsemaan oleskelulupaa. Miksi ihmeessä miehesi on valmis jättämään kolme lastaan Nigeriaan ja muuttaa Suomeen? Sanoit, että et usko meitä. No, mielipidettä ja apua kaipasit ja sitä annoimme, usko tai älä, se on oma asiasi. Soitapa Migriin ja kysy, kauanko kestää nigerialaisten oleskeluluvan saaminen? Voin kertoa tapauksen, jossa suomalainen nainen meni naimisiin nigerialaisen kanssa, joka asuu Espanjassa, mies asuu siellä edelleen ja avioliitosta on kulunut jo 1,5 vuotta. Oleskelulupaa ei ole myönnetty. Nigerialaisethan tunnetusti luulevat, että saavat oleskeluluvan automaattisesti jos vaimo on raskaana, ehei, kyllä Migrissä nämä miehet tiedetään. Valitettavasti lähtömaalla on merkitystä ja Nigeria kuuluu niihin, joista ei haluta ihmisiä tänne.

        Erikoista jaottelua. Jostakin maasta saa tulla helpommin kuin jostakin toisesta. Mutta jos sinua kiinnostaa hänen lastensa kohtalo, ne ovat jäävä hänen entiselle vaimolleen. Näin on ollut puhetta ja se sopii minullekin vallan mainiosti. Hänen entisellä vaimollaan on kaikki hyvät mahdollisuudet huolehtia heidän lapsistaan, joten ei tarvitse pelätä!


      • postiroskabotti
        Aloittaja kirjoitti:

        Erikoista jaottelua. Jostakin maasta saa tulla helpommin kuin jostakin toisesta. Mutta jos sinua kiinnostaa hänen lastensa kohtalo, ne ovat jäävä hänen entiselle vaimolleen. Näin on ollut puhetta ja se sopii minullekin vallan mainiosti. Hänen entisellä vaimollaan on kaikki hyvät mahdollisuudet huolehtia heidän lapsistaan, joten ei tarvitse pelätä!

        "erikoista jaottelua" ole.On havaittu tiettyjen maiden ihmisiä ei kannata helpolla päästää tiettyihin maihin.

        Nigeria on yksi tällainen maa, turkki toinen.


      • Sarah66
        Aloittaja kirjoitti:

        Erikoista jaottelua. Jostakin maasta saa tulla helpommin kuin jostakin toisesta. Mutta jos sinua kiinnostaa hänen lastensa kohtalo, ne ovat jäävä hänen entiselle vaimolleen. Näin on ollut puhetta ja se sopii minullekin vallan mainiosti. Hänen entisellä vaimollaan on kaikki hyvät mahdollisuudet huolehtia heidän lapsistaan, joten ei tarvitse pelätä!

        Tottahan toki lapset jäävät äidille, ja mies lähettää täältä Suomesta sitten rahaa sinne. Kyllähän nämä jutut tiedetään ja ovat erittäin tavallisia. Varmaankin on edelleen Nigeriassa naimisissa, joten sinä olet vaan se rahasampo ja Suomi on rahasampo hänelle. Nigerialainenhan menee naimisiin kenen kanssa tahansa, kunhan on valkoinen. Valkoinen tarkoittaa Nigeriassa samaa kuin raha. Ja rahastahan he ovat siellä kiinnostuneita. Kaikki pyörii rahan ympärillä. Mutta kuten sanoin, soitapa sinne Migriin ja kysy, kauanko oleskelulupa kestää nigerialaiselle niin saatat yllättyä. Kyllä siellä vaan jaotellaan, mistä maasta ihmiset tulevat, Nigeria on häntäpäässä. Turha täällä palstalla raivota totuuksista.


      • ....................

        pitää suorittaa suomen kielen tutkinnon..oliko keskitaso, hyväksytysti ennen kuin saa kansalaisuuden, mieheni juuri tämän sai, ja kansalsiuuden hakeminen maksaa 400 euroa...suomalaisuus kaikkien oleskelu lupeien ym, 6 vuoden aikanan on tullut hänerlle todella kalliiksi, ja auto koulu , kun suomeksi senkin opettelu on todella vaikeaa,,,,kolme inssiä ja 2 teoriaa, mutta nyt on kortti sekin :)


      • pensselitäti
        .................... kirjoitti:

        pitää suorittaa suomen kielen tutkinnon..oliko keskitaso, hyväksytysti ennen kuin saa kansalaisuuden, mieheni juuri tämän sai, ja kansalsiuuden hakeminen maksaa 400 euroa...suomalaisuus kaikkien oleskelu lupeien ym, 6 vuoden aikanan on tullut hänerlle todella kalliiksi, ja auto koulu , kun suomeksi senkin opettelu on todella vaikeaa,,,,kolme inssiä ja 2 teoriaa, mutta nyt on kortti sekin :)

        Kansalaisuushakemukseen tulee liittää todistus suomen tai ruotsin kielen taidosta, jonka pitää olla vähintään tasoa B1.1 eli taso 3 yleisessä kielitutkinnossa. Tähän tutkintoon osallistuminen maksaa noin 100 euroa. Kielitaidon voi osoittaa muutenkin, esimerkiksi suorittamalla suomalaisen ammattitutkinnon.
        Kansalaisuuden saamiseksi on muitakin vaatimuksia kuin kielitaito. Nuhteeton elämä ja se, että pystyy elättämään itsensä, ovat perusasioita.
        Jos mies on alle 30-vuotias, hänet kutsutaan pian Suomen kansalaisuuden saatuaan Suomen armeijaan suorittamaan asepalvelusta.


      • ....................
        pensselitäti kirjoitti:

        Kansalaisuushakemukseen tulee liittää todistus suomen tai ruotsin kielen taidosta, jonka pitää olla vähintään tasoa B1.1 eli taso 3 yleisessä kielitutkinnossa. Tähän tutkintoon osallistuminen maksaa noin 100 euroa. Kielitaidon voi osoittaa muutenkin, esimerkiksi suorittamalla suomalaisen ammattitutkinnon.
        Kansalaisuuden saamiseksi on muitakin vaatimuksia kuin kielitaito. Nuhteeton elämä ja se, että pystyy elättämään itsensä, ovat perusasioita.
        Jos mies on alle 30-vuotias, hänet kutsutaan pian Suomen kansalaisuuden saatuaan Suomen armeijaan suorittamaan asepalvelusta.

        no minun mieheni suoritti tuon kielitutkinnon joka maksoi sen 100 euroa, ja se hyvähksyttiin, hän om työtön mutta sai silti kansalisuuden ja se maksoi 400.

        ei ole suomessa mitään koulutusta , on työkokeilussa ja hakuja eri koulutuksiin vetämässä, ja vastauskia odotellaan.

        pn asunut suomessa 6 vuotta, josta ensimmäisenä joutui putkaan yöksi kun tuli kinaa kaverion kanssa ja äityi tappeluksi.

        mutta silti kansalaisuuden sai.


      • Anonyymi
        Aloittaja kirjoitti:

        Mitä minä siellä tekisin? Tietysti me asuisimme Suomessa. Hänkin muuttaisi mielellään Suomeen, tiedän sen, kun olemme asiasta moneen otteeseen puhuneet ja kirjoittaneet. Tosin olemme olleet siinä uskossa, että naimisiin mentyämme voisimme muuttaa heti Suomeen. Itse olen ainakin vakuuttunut, että hän rakastaa minua, eikä vain rakkauden avulla etsi parempaa elämää. Ja minäkin olen aivan myyty hänen luonnollisuudestaan ja kaikesta siitä kiinnostuksesta ja huomaavaisuudesta, mitä hän osoittanut minua kohtaan. Hän on aivan heikkona pitkiin vaaleisiin hiuksiini !

        Voi voiko nainen olla noin helvetin tyhmä että uskoo mustaa miestä ikuinen onni hehhhhh.


      • Anonyymi
        illa alla kirjoitti:

        mies mahtaisi tehdä Suomessa? Onko tullut mieleen?

        Jos opiskelet hoitoalaa, tutkintosi kelpaa varmasti myös Nigeriassa.

        Nigerialainen mies on kaikista suurin valehtelija. Miten nainen voi olla niin helvetin tyhmä että uskoo mustaa miestä hahhhh


    • Anonyymi

      mielestäni kansalaisuutta ei pitäisi saada, jos on saanut viimeisen 3 vuoden aikana sosiaaliturvaa tai on tuomittu vähintään kolmeksi kuukaudeksi vankeusrangaistukseen (ehdottomaan tai ehdolliseen). ja luonnollisesti pitää olla integroitunut suomeen, olla vahvoja siteitä suomalaisiin, tottunut suomalaisiin tapoihin ja olla hyvämaineinen...

      • Anonyymi

        Voidaanko fantasiamaailmassasi noista syistä kansalaisuus myös poistaa? Omaan lähes kaikki mainitsemasi synnit ja joudun kai sitten hakemaan turvapaikkaa Nigeriasta.


    • Anonyymi

      Aina selitys tavattiin sattumalta ja rakastuttiin ja nyt ollaan suomeen väkisin pyrkimässä. Miks ette mene afrikan maahan miks aina suomeen no siks kun taallä voi loisia ja tehdä rikoksia.

    Ketjusta on poistettu 45 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3038
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1026
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1000
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      916
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe