Turvakori

ja ruoste

Täällä ollaan suru puserossa siitä, kun kaikilla ei ole allaan uusinta turvakorista autoa.

Kiinnostaako korien turvallisuus autokauppaa oikeasti?

Jos turvakori on todella niin välttämätön kuin autokauppa esittää, miuksi sen sitten annetaan ruostua 5 vuodessa hengenvaaralliseksi?

Mikä turvakori siinä 7 vuotiaassa Mazda6:ssa oikeastaan on, kun se on ruosteen pehmittämää reikäpaikattua plootua enää? Jos autonvalmistajaa oikeasti kiinnostaisi matkustajien turvallisuus, turvakorin ruostesuojauksesta pidettäisiin hyvä huoli. Vaan eihän se autoteollisuutta oikeasti kiinnosta se matkustajien turvallisuus. Hehän vain tekevät ja myyvät uusia autoja mahdollisimman paljon, joten ruostumisen sivutuotteena tuleva turvattomuus ei kiinnosta. Ruosteenestohan on "bad to business".

5

359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • savonmuan viisas

      Viäntyy se Matukka ku pakkelisaumat ropsahtoo iha EU-tirektiivien mukkaan.

    • Perinteistä peltiä on helppo itse paikata hitsaamalla, mutta entä suurlujuusteräs? Sitä ei kai pysty hitsaamaan, mutta se kuitenkin ruostuu. Ei kai se mitään ruostumatonta terästä ole? Kun ruoste syö korin vahvat paikat, on se 2000-luvunkin auto sitten kaikkea muuta kuin euro-NCAP-testeissä ollut....

      Jos kynnyskotelot peitetään muovipaneelein, niinhänb siinä käy, että siinä on lopulta vain se muovi, pelti on pudonnut pois. eikä se suurlujuusteräskään auta enää, kun sen korvaa vain sen päällä ollut muovipaneeli....

      • Tii-taa-nik!

        hajosi ensin ja ruostuu vasta sitten. Suomi-autoille käy päinvastoin. Ja molemmissa on turvakori.


      • kriittinen asiakas

        Tämä asia on kuoliaaksi vaiettu. Ilmeisesti ruostumisen aiheuttama turvattomuus autoissa ei ole kenenkään intressissä.

        Varmaan vanhojen autojen hajoaminen kolareissa on osin kolaripaikkausten syytä. Näin on myös tulevaisuudessa, kun uudet nykyautot ehtivät 10-15 vuoden ikään.

        Asiantilan korjaamiseen ei suinkaan tarvita autoveron poistoa, vaan pakollisen uusien autojen ruosteenestokäsittelyn saattamista uudelleen voimaan.

        Autoala lobbasi 1980-luvun lopussa uusien autojen pakollisen ruosteenestokäsitteln poiston sillä peruteella, että AUTOJEN TEHDASRUOSTEENESTO ON JO TULLUT RIITTÄVÄN HYVÄKSI.
        No mehän se nyt nähdään katsellessamme vanhempia autoja, pitikö autolobbareiden väite paikkansa vai ei.

        Mitä maksaisi maahantuontihuollossa sarjatyönä tehty ruosteenestokäsittely puhtaalle pinnalle"? Tuskin enempää kuin 80-100 euroa. Mutta autoalan intressi onkin autojen mahdollisimman nopea ruostumnen käyttökelvottomiksi, jolloin uusille autoille saadaan syntymään markkinoita.


    • borreliooositerästä

      Mistä tunnistaa Mazda6 kolaripaikalla ? No muoviosista tietenkin muu koppa on ruostepölypilven muodossa tuuli vienyt mukanaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      761
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      550
    Aihe